abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 13:43:30 #184
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85947291
Ik vind het helemaal geweldig, die Noord-Zuidlijn.
Voorlopig zie ik er helemaal geen kloten van, ik kijk al 4 jaar uit op een grote gele Max Bögl-kraan.
Maar als het eenmaal af is...
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  woensdag 1 september 2010 @ 14:06:30 #185
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85948259
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Vanaf Centraal? :7
Da's best te doen. :7.

Maar paradiso is nu ook al uitstekend met het OV te bereiken, ik verwacht niet dat er ondergrondse zijtakken vanaf de NZlijn komen. De metro doortrekken in Amstelveen lijkt me een stuk waarschijnlijker, maar dat is ook een stuk minder gedoe.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:07:44 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85948316
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Vanaf Centraal? :7
Dat doen 1000000 vrouwen elke zaterdag, van CS naar het leidse via de leidsestraat, dat heet winkelen ;).

Als die het kunnen.... ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_85950916
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Leshy het volgende:
Hier in Amstelveen verschijnen ook steeds meer "Red tramlijn 5" posters achter de ramen.

Het idee is er om eventueel ooit de N/Z-lijn nog door te trekken door Amstelveen heen en zo het tracé wat nu de 51 en gedeeltelijk de 5 doen ondergronds te brengen, maar er zouden dan waarschijnlijk een stuk minder haltes komen, en daar is nogal wat weerstand tegen.

Overigens helemaal niets gehoord over een wijziging rond het Leidseplein, behalve dat ze daar al een tijdje bezig zijn met het vernieuwen van de rails, ook een heel stuk de Marnixstraat in. Zijn er nu haltes verplaatst, of is dat maar een tijdelijke maatregel?
Tijdelijk en onvoorspelbaar, vanochtend kon je uitgaand weer gewoon op normale halte instappen. Er was wel een plan om de haltes van het plein af te halen in een grote opknapbeurt, maar die schijnt weer van de baan te zijn.
pi_85950928
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Vanaf Centraal? :7
Desnoods :) maar eigenlijk vanaf de Korte Leidse.
pi_85950976
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk). De 51 verdwijnt dan ook, en de N-Z lijn zou dan het traject kunnen doorrijden wat nu de 51 rijdt. De 5 zou verdwijnen of hooguit van binnenhof tot Zuid rijden.
Leidseplein gaat op de schop, de haltes worden verplaatst richting marnixbrug, de taxi's gaan bij de stadhouderskade een nieuwe lus krijgen, marnixstraat wordt autoluw, het plein wordt meer een echt plein, en er komt een goede fietsenstalling. Al met al goede verbeteringen, maar op dit moment zijn ze volgens mij pas de eerste schetsen aan het uitwerken (Nota van uitgangspunten is al wel aangenomen), dus de huidige werkzaamheden zullen wel tijdelijk zijn vermoed ik zo (misschien wel als proef om te kijken wat voor impact verplaatsing heeft voor verkeersstromen etc.) .
Er is toch geen geld meer voor het project? Prognose was trouwens ¤35M.

Ik zag het project trouwens redelijk zitten, enige wat ik minder vond was het verdwijnen van het plantsoen in het KGP.
pi_85951042
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik vind het helemaal geweldig, die Noord-Zuidlijn.
Voorlopig zie ik er helemaal geen kloten van, ik kijk al 4 jaar uit op een grote gele Max Bögl-kraan.
Maar als het eenmaal af is...
Ik vanaf me werkplek ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 september 2010 @ 16:07:15 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85952506
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is toch geen geld meer voor het project? Prognose was trouwens ¤35M.

Ik zag het project trouwens redelijk zitten, enige wat ik minder vond was het verdwijnen van het plantsoen in het KGP.
Voorlopig is alleen de nota van uitgangspunten vastgesteld. Het ontwerp en dergelijke zouden eind 2010 klaar moeten zijn. Wel zal het waarschijnlijk allemaal uitgesteld worden vanwege de bezuinigingen, maar uitstel is nog geen afstel. Zonder fietsenstalling hoeft het allemaal trouwens niet eens zo erg duur te zijn in mijn ogen, dus in een light-versie zou het ook nog op tafel kunnen komen.
pi_85959340
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Voorlopig is alleen de nota van uitgangspunten vastgesteld. Het ontwerp en dergelijke zouden eind 2010 klaar moeten zijn. Wel zal het waarschijnlijk allemaal uitgesteld worden vanwege de bezuinigingen, maar uitstel is nog geen afstel. Zonder fietsenstalling hoeft het allemaal trouwens niet eens zo erg duur te zijn in mijn ogen, dus in een light-versie zou het ook nog op tafel kunnen komen.
Dan heeft het ook niet veel zin want dan blijf je tot aan je nek in die kutfietsen zitten.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:33:24 #193
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85961948
Hiz, ben je al binnen geweest?
Schitterend.
Ik ben van CS naar de Dam door de tunnel gelopen en het voelt heel geweldig.

Ik ben natuurlijk een infra-techno-fan, maar dit is werkelijk een project wat zijn weerga niet kent.
Echt, mede-Amsterdammers, stop met kankeren en zie wat voor moois er ontstaat.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_85966974
Nee, nog niet, maar ik was het wel een keer van plan. Moet je reserveren of is het gewoon op tijd daar zijn?


Hmmm.. denk dat ik al te laat ben.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:40:16 #195
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_85973745
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vanaf me werkplek ;)
[ afbeelding ]
wtf, je kijkt op mijn werk uit :')
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_85977550
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef Againzender het volgende:

[..]

wtf, je kijkt op mijn werk uit :')
LOL zit je bij de AFM?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 september 2010 @ 11:02:49 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85978852
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef Againzender het volgende:

[..]

wtf, je kijkt op mijn werk uit :')
Nu snap ik waarom er crisis is, alle toezichtshouders zitten gewoon te fokken.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:26:19 #198
8781 crew  Frutsel
pi_87318524
quote:
Gaslek in bouwput Noord-Zuidlijn
In een bouwput van de nieuwe metroverbinding Noord-Zuidlijn aan het Rokin in Amsterdam is vrijdagochtend een gaslek ontstaan. Twaalf werknemers moesten de bouwput uit. Drie van hen zijn met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht.

De politie bevestigde vrijdag een bericht hierover van de lokale tv-zender AT5. De brandweer onderzoekt waar het lek precies zit. Er is boven de grond geen sprake van gevaar. Het lek werd rond half elf ontdekt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:44:57 #199
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_87319060
Ja, vervelend. Maar kwestie van lek dichten en weer over op de orde van de dag. Niet echt belangrijk nieuws, al helemaal niet voor nu.nl (of het moet zijn dat het weer bijdraagt aan de NZ-lijn bashing).

Overigens voor doom-denkers: de tweede boor is inmiddels langs de beurs van berlage, en gaat de komende week de bijenkorf passeren. De beurs staat echter nog gewoon overeind ondanks alle doom-scenarios.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:12:31 #200
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_87337179
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:44 schreef Grumpey het volgende:
Ja, vervelend. Maar kwestie van lek dichten en weer over op de orde van de dag. Niet echt belangrijk nieuws, al helemaal niet voor nu.nl (of het moet zijn dat het weer bijdraagt aan de NZ-lijn bashing).

Overigens voor doom-denkers: de tweede boor is inmiddels langs de beurs van berlage, en gaat de komende week de bijenkorf passeren. De beurs staat echter nog gewoon overeind ondanks alle doom-scenarios.
het lijkt inderdaad vrij soepel te gaan :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:23:51 #201
16715 Mylene
*schatje*
pi_87337758
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:44 schreef Grumpey het volgende:
Ja, vervelend. Maar kwestie van lek dichten en weer over op de orde van de dag. Niet echt belangrijk nieuws, al helemaal niet voor nu.nl (of het moet zijn dat het weer bijdraagt aan de NZ-lijn bashing).

Overigens voor doom-denkers: de tweede boor is inmiddels langs de beurs van berlage, en gaat de komende week de bijenkorf passeren. De beurs staat echter nog gewoon overeind ondanks alle doom-scenarios.
Noord-Zuidlijn veilig onder de Bijenkorf door
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:48:31 #202
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87341907
Is dit ook voor de NZ lijn?

http://www.terena.org/webcam/
Wie dit leest is gek
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:12:25 #203
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_87349968
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is dit ook voor de NZ lijn?

http://www.terena.org/webcam/
Nee, dat is het Koningsplein.
Daar komt de NZ-lijn niet langs/onderdoor.
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:17:49 #204
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87350016
quote:
Dat was de andere buis, deze gaat er iets meer langs.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:08:05 #205
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87360683
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:12 schreef PPL het volgende:

[..]

Nee, dat is het Koningsplein.
Daar komt de NZ-lijn niet langs/onderdoor.
Een tunnel voor de voetganger zou daar anders geen overbodige luxe zijn :s)
Wie dit leest is gek
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:01:33 #206
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_87411535
quote:
Er zijn twee tunnels he, anders rijdt het zo lastig beide kanten op. Ik had het over de 2e tunnel, die is vandaag begonnen aan 'de bijenkorf'. Voor actuele stand zie www.hierzijnwij.nu
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:03:01 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_87411557
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een tunnel voor de voetganger zou daar anders geen overbodige luxe zijn :s)
Beter gewoon een tunneltje voor auto's en fietsers. Waarom zou de voetganger nou weer moeten inschikken?
pi_97792839
quote:
Waarschijnlijk tram- in plaats van metroverbinding naar Amstelveen
De Noord/Zuidlijn, die het noorden en het zuiden van Amsterdam over een aantal jaar moet gaan verbinden, wordt waarschijnlijk niet doorgetrokken naar Amstelveen.

De metro zou op het stuk tussen station Amsterdam Zuid en Amstelveen Westwijk de tram 51 moeten gaan vervangen, maar na onderzoek is gebleken dat de metro een 500 miljoen duurder is dan de tram, die 250 miljoen euro zou moeten kosten.

Oud-Raadslid Pitt Treumann heeft met volledige zekerheid gezegd dat de gemeente gaat kiezen voor de goedkopere tramverbinding, omdat ze er door het prijsverschil niet omheen kunnen.

De gemeente Amsterdam heeft laten weten dat de beslissing kort vķķr of net na het zomerreces komt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99612724
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:41:36 #210
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_99615004
Tsja, los van de overschreden tijd en budgetten blijft het allemaal wel een hoogstaand stukje techniek. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 18 juli 2011 @ 18:21:53 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_99628326
het schiet alweer op, bijna 1 tunnel al af naar Ceintuurbaan vanaf de RAI.

www.hierzijnwij.nu
  maandag 18 juli 2011 @ 18:39:14 #212
16715 Mylene
*schatje*
pi_99629008
Hoeveel tunnels graven ze nu? Kan er in een zo'n tunnel 2 metrostellen rijden? Nee toch?
  maandag 18 juli 2011 @ 18:47:40 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_99629306
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:39 schreef Mylene het volgende:
Hoeveel tunnels graven ze nu? Kan er in een zo'n tunnel 2 metrostellen rijden? Nee toch?
2 tunnels. Elke tunnel heeft 1 spoor.

Hier staat het schematisch weergegeven: http://www.noordzuidlijn.(...)unnelboormachine.pdf

Momenteel wordt buis #3 geboord. :).
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:50:00 #214
16715 Mylene
*schatje*
pi_109620843
quote:
'Verlenging Noord-Zuidlijn'

De CDA-Kamerfractie wil dat minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) de mogelijkheid laat onderzoeken om de Noord-Zuidlijn naar Schiphol door te trekken.

De partij wil de nieuwe metrolijn niet laten eindigen op Station Amsterdam-Zuid, meldt het Parool.

Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe zou verlenging naar Schiphol een serieuze en haalbare optie kunnen zijn. Amsterdam wil dat eigenlijk al langer, maar er is nooit onderzoek gedaan naar de kosten daarvan.
bron
pi_109622652
Zou mooi zijn als ze dat doen. Ik begreep al nooit waarom ze niet gewoon doorgingen naar Schiphol.
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:33:34 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_109627111
Die plannen bestonden toch al langer?

http://maps.google.nl/map(...)pn=0.183558,0.332336
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:26:28 #217
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109631312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef HiZ het volgende:
Zou mooi zijn als ze dat doen. Ik begreep al nooit waarom ze niet gewoon doorgingen naar Schiphol.
Zoals je op de kaart van ACT-F kunt zijn, heeft het blijkbaar ooit wel in de planning gestaan om de Noord/Zuid-lijn naar Amstelveen en blijkbaar dus ook naar Schiphol door te trekken.

Nu rijden vanaf station Zuid twee lijnen door Amstelveen: tramlijn 5 en metrolijn 51. Deze maken gebruik van een gecombineerde en gelijkvloerse tram/metro-baan, waarop nogal wat (dodelijke) ongelukken plaatsvinden, met name met de metrostellen. Men wil dus al geruime tijd van deze situatie af, en met de Noord/Zuidlijn in het verschiet was het idee dan ook om het hele tracé in Amstelveen ondergronds te brengen.

Dit blijkt echter veel te duur te zijn, en de huidige plannen zijn dan ook om lijnen 5 en 51 te vervangen voor één nieuwe "hoogwaardige tramverbinding" met Amsterdam. Er komt hier waarschijnlijk nog wel redelijk wat protest tegen, omdat in die plannen ook redelijk wat haltes langs de route dreigen te verdwijnen.

Bovendien geldt dat in de huidige ontwikkelingsplannen voor de Zuidas, en met name voor station Amsterdam Zuid, de metrotunnel naar Amstelveen gaat verdwijnen. Daarmee wordt Amstelveen definitief van het Amsterdamse metronetwerk afgesloten, en is het eventuele doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Amstelveen en Schiphol-via-Amstelveen ook per definitie onmogelijk.

Het enige wat ze dan wel zouden kunnen doen, is om de Noord/Zuidlijn rechtstreeks naar Schiphol te laten rijden vanaf Zuid. Deze route zou dan zo'n beetje de route van het treinspoor moeten volgen. Ik meen dat er destijds bij de aanleg van de Oost-West metroroute waar lijn 50 nu rijdt, wel rekening is gehouden met een eventuele toekomstige metrolijn naar Schiphol, zodat er voldoende ruimte beschikbaar is om metrosporen neer te leggen in een aftakking die richting uit.

Dan is het natuurlijk alleen de vraag of het de investering waard is, omdat je die route in principe nu ook gewoon af kunt leggen: met de trein naar Zuid, vanaf waar je het centrum van Amsterdam kunt bereiken via een overstap op lijn 5 of 51. De route via Amstelveen zou m.i. dan praktischer zijn, omdat je dan ook de zuidkant van Amstelveen ontsluit - zeker als je dan inderdaad ook nog een tramlijn over het oude treinspoor langs de westkant van Amstelveen mikt, zoals op het kaartje van ACT-F voor lijn 5 gepland lijkt.
pi_109639269
Verschil is de overstap. Inderdaad kun je nu vanuit het centrum van Amsterdam in 20 minuten op Schiphol zijn, maar dan moet je op een van de 'ringstations' instappen als je niet direct bij CS woont. Deze metrolijn zou de een rechtstreekse lijn voor locale reizigers betekenen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:50:06 #219
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109642150
Er zijn ook nog wel wat buslijnen die kant op, en vergeet niet dat je ook met lijn 5 naar CS of Zuid kunt voor een trein naar Schiphol.

Natuurlijk is een rechtstreekse lijn zonder overstap wel zo prettig; zeker voor Amsterdam Noord zal het schelen. De hamvraag is natuurlijk wat dat gemak gaat kosten - volgens mij kampt Schiphol verder niet met een groot bereikbaarheidsprobleem.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:13:08 #220
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109659991
Duidelijk is in elk geval wel dat deze lijn naar Schiphol volledig door de gemeente Amsterdam betaald moet worden aangezien de voordelen ook alleen aan de Amsterdammers ten goede komen.
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 donderdag 29 maart 2012 @ 17:25:17 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109660445
quote:
99s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Duidelijk is in elk geval wel dat deze lijn naar Schiphol volledig door de gemeente Amsterdam betaald moet worden aangezien de voordelen ook alleen aan de Amsterdammers ten goede komen.
Hoezo? Iedereen blijft tot de eindhalte zitten of zoiets?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:40:27 #222
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_109661038
Raar om in deze tijd met dit plan te komen. Het is handig, maar niet noodzakelijk, met overstap is die verbinding er al. Zoals hier al gezegd: via Amstelveen zou het nog wat toevoegen, maar dat wordt helemaal duur.
Lijkt mij dat we het geld wel wat beter kunnen besteden op dit moment.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Overall beste user 2022 donderdag 29 maart 2012 @ 17:45:29 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109661211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:40 schreef Againzender het volgende:
Raar om in deze tijd met dit plan te komen. Het is handig, maar niet noodzakelijk, met overstap is die verbinding er al. Zoals hier al gezegd: via Amstelveen zou het nog wat toevoegen, maar dat wordt helemaal duur.
Lijkt mij dat we het geld wel wat beter kunnen besteden op dit moment.
Je maakt de denkfout dat mensen tot de eindhalte blijven zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:00:47 #224
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109661722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Iedereen blijft tot de eindhalte zitten of zoiets?
Wat is er dan tussen Amsterdam en Schiphol waar zoveel mensen naar toe moeten dat het loont om daar tramrails heen te leggen?
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 donderdag 29 maart 2012 @ 18:07:10 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109661917
quote:
99s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat is er dan tussen Amsterdam en Schiphol waar zoveel mensen naar toe moeten dat het loont om daar tramrails heen te leggen?
Genoeg industrie- en kantoorparken volgens mij. Het loonde ook de moeite om er een snelweg aan te leggen, dus er zal wel wat zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109662583
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Genoeg industrie- en kantoorparken volgens mij. Het loonde ook de moeite om er een snelweg aan te leggen, dus er zal wel wat zijn.
Metro zou alleen op Plaza en aan de rand van Schiphol stoppen. Dan kun je nog beter een van vele (snel)bussen nemen; die stoppen ook een aantal maal rond Schiphol.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109662766
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:50 schreef Leshy het volgende:
Er zijn ook nog wel wat buslijnen die kant op, en vergeet niet dat je ook met lijn 5 naar CS of Zuid kunt voor een trein naar Schiphol.

Natuurlijk is een rechtstreekse lijn zonder overstap wel zo prettig; zeker voor Amsterdam Noord zal het schelen. De hamvraag is natuurlijk wat dat gemak gaat kosten - volgens mij kampt Schiphol verder niet met een groot bereikbaarheidsprobleem.
Die bussen zijn niet echt een alternatief. Ik neem mezelf even als uitgangspunt voor het gemak. Ik moet elke maand 1 of 2 keer naar Schiphol vanaf het Leidseplein. Dan ga ik normaliter met tram 1 naar Lelylaan en daar verder met de trein. Kost me als het een beetje aansluit geen 20 minuten. Soms moet ik wachten en loopt het op tot 40 minuten. Met de bus is het minimaal 40 minuten. Hoe lang zou een metro erover doen vanaf Weteringschans? Ik schat een minuut of 15. Ligt het dan trouwens niet ook voor de hand om vanaf Isolatorweg een lijntje aan te sluiten?
pi_109662807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je maakt de denkfout dat mensen tot de eindhalte blijven zitten.
Hmm.. nee in dit geval klopt het wel een beetje. Die metro tot aan de haltes ervoor is er eigenlijk al wel.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 maart 2012 @ 18:35:31 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109662906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hmm.. nee in dit geval klopt het wel een beetje. Die metro tot aan de haltes ervoor is er eigenlijk al wel.
Twee haltes op schiphol en een paar erbij in Amstelveen op was kantoorparken toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109662943
Waar wordt er nu nog gebouwd? Wat is er al af? Volgens mij is het verhaal uit de OP redelijk oud, namelijk. Ik ben wel benieuwd :7
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:17:12 #231
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109670093
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Genoeg industrie- en kantoorparken volgens mij. Het loonde ook de moeite om er een snelweg aan te leggen, dus er zal wel wat zijn.
Dan nog blijft het een lijn voor Amsterdammers. In Purmerent of Amersfoort heb je er niks aan.
Wie dit leest is gek
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:05:39 #232
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109673211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:35 schreef Ulx het volgende:
Twee haltes op schiphol en een paar erbij in Amstelveen op was kantoorparken toch?
Gezien de plannen voor de spoorlijn door Amstelveen en de Zuidas, zou ik er zeker niet op rekenen dat er haltes in Amstelveen komen. Ik zie de Noord/Zuidlijn dan eerder de route van de 50 volgen, en waar die rechtsaf buigt naar de Henk Sneevlietweg, zou de Noord/Zuidlijn dan rechtdoor/linksaf kunnen.

Op z'n hoogst zou je eventueel onderweg dan nog twee haltes kunnen maken bij Sloten en Badhoevedorp, alhoewel het voor beiden niet echt een hele centrale locatie zou zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
Waar wordt er nu nog gebouwd? Wat is er al af? Volgens mij is het verhaal uit de OP redelijk oud, namelijk. Ik ben wel benieuwd :7
Het beste overzicht is waarschijnlijk te vinden op de website van de Noord/Zuidlijn zelf: www.hierzijnwij.nu
quote:
99s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dan nog blijft het een lijn voor Amsterdammers. In Purmerent of Amersfoort heb je er niks aan.
Er werken ook een hoop mensen van buiten Amsterdam in Amsterdam die van uit de richting Schiphol komen. Bovendien is een directe route van het vliegveld door een groot stuk van Amsterdam ook voor toeristen een welkome aanvulling, in plaats van met de trein naar CS en vanaf daar verder zoeken waar ze naartoe moeten.
pi_109673440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het beste overzicht is waarschijnlijk te vinden op de website van de Noord/Zuidlijn zelf: www.hierzijnwij.nu
Daar lijkt ie bijna af
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:11:35 #234
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_109677491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
Waar wordt er nu nog gebouwd? Wat is er al af? Volgens mij is het verhaal uit de OP redelijk oud, namelijk. Ik ben wel benieuwd :7
Op deze site kan je wel wat zien:
http://www.hierzijnwij.nu/

Ben zelf vorig jaar in station Vijzelgracht geweest, dan zie je pas wat een klus het is!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:14:43 #235
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_109677637
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar lijkt ie bijna af
hm, nu ik kijk, vroeger stonden de lijnen echt waar ze waren met boren? Nu dus niet, raar....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_109678924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Twee haltes op schiphol en een paar erbij in Amstelveen op was kantoorparken toch?
Nieuw Sloten als je daar stopt, maar die hebben sowieso ook al de trein naar Schiphol en lijn 50 voor aansluiting. Beter is niet slechter, maar heel erg noodzakelijk is die metro in die buurt niet echt. Na Nieuw Sloten wordt de spoeling wel heel erg dun m.u.v. Schiphol.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:36:56 #237
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109685077
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar lijkt ie bijna af
Het is ook bijna af. Er moeten nog maar een paar delen: 2 tunnels tussen Rokin en Vijzelstraat, en 1 tunnel tussen Vijzelstraat en Ceintuurbaan. De rest is dus al af.

Dan volgt eind dit jaar de afbouw van sporen, stations, beveiliging, testen, etc. Daar gaat nog tijd in zitten, maar instortgevaar is er dan niet ;)
pi_109705958
Bij storingen als deze is zo'n Noord/Zuid-lijn naar Schiphol nog verdomd handig. :')
pi_109724768
Je zou natuurlijk een hoop extra passagiers kunnen lokken door een halte te maken tussen Nieuw Sloten en Schiphol bij een groot langparkeer-terrein. Of zelfs een langparkeer-terrein speciaal aanleggen.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:36:49 #241
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_110176651
Wat is eigenlijk zo speciaal aan de nood zuid lijn? Het is toch gewoon een metrotunnel die van noorden naar zuiden van Amsterdam loopt?

Vele steden zoals moskou, parijs en brussel hebben dat al tientallen jaren, waarom is het zo moeilijk voor de amsterdammers om het te realiseren?
pi_110176739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:36 schreef Daarnaast het volgende:
Wat is eigenlijk zo speciaal aan de nood zuid lijn? Het is toch gewoon een metrotunnel die van noorden naar zuiden van Amsterdam loopt?

Vele steden zoals moskou, parijs en brussel hebben dat al tientallen jaren, waarom is het zo moeilijk voor de amsterdammers om het te realiseren?
Iets met houten palen enzo.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110176973
Laatst dit boek gelezen. Geeft een goed beeld van de geschiedenis en problemen waar men tegenaan liep; zowel technisch als beleid.
quote:
Het wonder van de Noord/Zuidlijn
Het drama van de Amsterdamse metro


1,4 miljard euro zou het kosten. Amsterdam betaalde 317 miljoen, het Rijk de rest. De stad zou er nauwelijks hinder van ondervinden en in 2011 zou de metro rijden. Zo luidden de afspraken in 2002, bij het begin van de aanleg van de Noord/Zuidlijn. Inmiddels hangt de vlag er heel anders bij. De teller staat op 3,1 miljard, de Amsterdamse bijdrage is meer dan vervijfvoudigd en de ingebruikname is op zijn vroegst in het najaar van 2017.

De Noord/Zuidlijn staat symbool voor bestuurlijk wensdenken, financiële tegenvallers en wanbeleid. 'Het wonder van de Noord/Zuidlijn' beschrijft hoe dit alles kon gebeuren. De zeer onthullende reconstructie, gebaseerd op tientallen interviews en talloze geheime documenten, legt van binnenuit bloot hoe het kabinet alle risico's bij Amsterdam neerlegde, de gemeente zich liet uitkleden door commerciële bedrijven, welgestelde bewoners de metro uit hun buurt weerden en ambtenaren en bestuurders tegen beter weten in heilig bleven geloven in de nieuwe metro.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:30:22 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_110178843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:36 schreef Daarnaast het volgende:
Wat is eigenlijk zo speciaal aan de nood zuid lijn? Het is toch gewoon een metrotunnel die van noorden naar zuiden van Amsterdam loopt?

Vele steden zoals moskou, parijs en brussel hebben dat al tientallen jaren, waarom is het zo moeilijk voor de amsterdammers om het te realiseren?
Amsterdam heeft een moerassige veengrond, en huizen staan op (vaak houten) palen. Een kleine verandering in het grondwaterpeil kan al rotting aan de fundering betekenen en heeft daarmee grote gevolgen voor gebouwen in de stad. Andere steden staan vaak op klei of zandgrond, vet makkelijk om daar een metro in te bouwen.
Men bouwt ook geen metro in Venetië bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')