abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 januari 2010 @ 00:17:18 #123
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77195540
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat heet nou verantwoordelijkheid dragen voor je handelen. Laat de Amsterdammer het komend 50 jaar eens goed nadenken of ze weer op een rode partij stemmen.
De verantwoordelijke wethouder die het doordrukte was een VVDer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Dales
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn
  zondag 24 januari 2010 @ 15:43:02 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77212130
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:17 schreef Deprater het volgende:
De verantwoordelijke wethouder die het doordrukte was een VVDer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Dales
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn
Dan heeft de overwegend rode Amsterdamse politiek goed liggen slapen. Maar daar staan ze ook bekend om.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn#cite_ref-33
quote:
Op 22 april 2009 vertelde voormalig wethouder Tjeerd Herrema in een interview in EénVandaag dat het budget voor de metrolijn van meet af aan te krap was, dit zou gedaan zijn om de 'lijn er politiek door te drukken'. Ook stelde Herrema dat er bij de aanvang van het project te weinig onderzoek was gedaan naar het effect van boringen in slappe grond onder een monumentale stad.[35] Met deze uitspraken haalde Herrema zich de woede van Geert Dales op de hals die het optreden van Herrema 'buitengewoon dom, noemde. Volgens Dales was Herrema verantwoordelijk voor de puinhoop aan de Vijzelgracht en moest hij zijn beschuldigingen aan het adres van Dales maar voor de enquêtecommissie hard maken.[36]
Deze PvdA'er wist dus allang dat het hele financiële plaatje van het project niet pluis was, waarom toen niet zijn bek losgetrokken? Als college van B&W ben je altijd samen verantwoordelijk voor genomen beslissingen. En dat is nou de rode mentaliteit, een complete gebrek aan ruggengraat om beslissingen te nemen over zo'n groot project dus collega VVD'er mag de kar trekken. Gaat het goed, dan pronk je mee met de veren van je collega wethouder. Gaat het fout, dan ga je wijzen naar degene die de beslissing genomen heeft (die jij niet durfde).

Breek me de bek alsjeblieft niet los over de geitenwollensokkenmentaliteit. Zo'n manager heb ik ook gehad die onlangs godzijdank is ontslagen. Als dingen goed gingen dan hadden wij (dus ook hij) het voor elkaar gebokst. Ging het mis, dan waren zij (de mensen onder hem) die het gedaan hadden. En beslissingen nemen over moeilijke onderwerpen, mede door gebrek aan kennis van zaken, durfde hij niet. Althans, niet schriftelijk. Als er zich problemen voordeden omdat hij cruciale zaken niet geregeld had dan werd, mondeling uiteraard, iemand aangewezen om de problemen 'even' op te lossen. De 'slimmerik' kon nergens verantwoordelijk voor gehouden worden, maar ondertussen kwakkelde zijn afdeling. Dankzij de bezuinigingen in de managementlaag is hij toch eruit gewerkt. And last but not least, het was een echte rooie Amsterdammer...

Laat dat dorp Amsterdam met z'n rode mentaliteit financieel maar helemaal door de grond zakken. Zodra ze onder curatele zijn gaat hier de vlag uit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 24 januari 2010 @ 17:03:48 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77214754
Amen
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:06:27 #126
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77214844
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:50 schreef Againzender het volgende:

[..]

regende het toevallig?
nope

kwam ook achter die grijze wanden vandaan die daar nu zitten (waar vroeger die inkijk apparaatjes stonden, voor hen die de lokatie kennen)
Intelligent, but fucked up.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:09:24 #127
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77214951
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat heet nou verantwoordelijkheid dragen voor je handelen. Laat de Amsterdammer het komend 50 jaar eens goed nadenken of ze weer op een rode partij stemmen.
Een beetje als een VVD die kankert op paars zeker?

Dat kennen we wel, die verantwoordelijkheid.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:13:20 #128
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77217172
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan heeft de overwegend rode Amsterdamse politiek goed liggen slapen. Maar daar staan ze ook bekend om.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn#cite_ref-33
[..]

Deze PvdA'er wist dus allang dat het hele financiële plaatje van het project niet pluis was, waarom toen niet zijn bek losgetrokken? Als college van B&W ben je altijd samen verantwoordelijk voor genomen beslissingen. En dat is nou de rode mentaliteit, een complete gebrek aan ruggengraat om beslissingen te nemen over zo'n groot project dus collega VVD'er mag de kar trekken. Gaat het goed, dan pronk je mee met de veren van je collega wethouder. Gaat het fout, dan ga je wijzen naar degene die de beslissing genomen heeft (die jij niet durfde).
De beslissing is al veel eerder genomen en het kon en kan niet meer teruggedraaid worden, het is er door Dales van de VVD met grof geweld doorheen gedrukt, ( Hij geeft dat ook toe hoor)
quote:
Ook stelde Herrema dat er bij de aanvang van het project te weinig onderzoek was gedaan naar het effect van boringen in slappe grond onder een monumentale stad.[35] Met deze uitspraken haalde Herrema zich de woede van Geert Dales op de hals die het optreden van Herrema 'buitengewoon dom, noemde.


[ Bericht 6% gewijzigd door Deprater op 24-01-2010 18:33:25 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 19:21:27 #129
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77219792
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:13 schreef Deprater het volgende:

De beslissing is al veel eerder genomen en het kon en kan niet meer teruggedraaid worden, het is er door Dales van de VVD met grof geweld doorheen gedrukt, ( Hij geeft dat ook toe hoor)
O, dus anno 2008-2010 is het stopzetten van dit project wel bespreekbaar, maar in een eerder stadium niet? Gelul natuurlijk, maar voor zo'n beslissing is ruggengraat nodig, en daar ontbrak het aan. Er is gezwegen toen er gepraat moest worden, maar ja eigen hachje is belangrijker dan het maatschappelijk belang. En de overwegend rode gemeenteraad heeft ook liggen slapen. Als ze destijds de moeite hadden genomen om het dossier door te nemen dan hadden ze met een beetje gezond verstand toen al de conclusie kunnen trekken dat er grote financiële risico's kleefden. Of hebben ze toen ook gezwegen om niet uit de toon te vallen? Typische PvdA mentaliteit, met alle winden meewaaien, totdat de wind tegen zit, dan gaan we schuldigen wijzen.

Nogmaals, laat ze maar in de blubber zakken in dat overgewaardeerde dorp Amsterdam. Ik verheug me nu al op het faillissement.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 24 januari 2010 @ 20:25:04 #130
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77222576
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:17 schreef Deprater het volgende:

[..]

De verantwoordelijke wethouder die het doordrukte was een VVDer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Dales
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn
iets in een college doordrukken, daar weten ze hier bij de PvdA ook alles van.... werd ook niet gewaardeerd dit soort gedrag door de PvdA, vandaar dat PvdA bij de laatste verkiezingen de VVD keihard negeerde. Een coalitiepartij met een mening kunnen ze niet gebruiken. GL merkt dat ondertussen ook wel denk ik.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 24 januari 2010 @ 20:39:37 #131
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77223282
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

O, dus anno 2008-2010 is het stopzetten van dit project wel bespreekbaar,
Is niet bespreekbaar, alles is in het begin in contracten vastgelegd, ook al zouden ze stoppen dan kost het toch alles.

Alleen als het paleis op de dam in de put dreigt te vallen, dan wel denk ik
  zondag 24 januari 2010 @ 20:41:23 #132
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77223373
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:39 schreef Deprater het volgende:

[..]


Alleen als het paleis op de dam in de put dreigt te vallen, dan wel denk ik
dat stadhuis willen we nog terug hebben trouwens, maar dat is een ander verhaal.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:08:13 #133
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77873175
quote:
do 11 feb 2010,
Bijenkorf verzet zich tegen aanleg NoordZuid-lijn AMSTERDAM -
De Bijenkorf heeft een bom gelegd onder de aanleg van de Noord/Zuidlijn in Amsterdam.
In een deze week verstuurde brandbrief aan het stadsbestuur laat het warenhuis weten grote twijfels te hebben over het project als op 11 maart aanstaande wordt begonnen met het boren.
De tunnelboormachine gaat onder het warenhuis door.
Als het Amsterdamse stadsbestuur geen extra maatregelen neemt om de risico’s van de aanleg van de nieuwe metrolijn te beperken, zal het bedrijf zal zich met hand en tand verzetten
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:32:05 #134
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77876800
Jaren geleden deed het gerucht de rondte dat de Bijenkorf al geld betaald had om het oorspronkelijke trace om te leggen zodat ze er minder last van zouden hebben, maar kennelijk was dat dus inderdaad een gerucht?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_77902902
quote:
Bewoners vrezen boren Noord-Zuidlijn

Verontruste bewoners die langs het tracé van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam wonen, hebben donderdagavond hun vragen kunnen afvuren op deskundigen over het aanstaande boorproces.
Zoals het er nu naar uitziet, begint het boren van de metrotunnel op 11 maart.

De angst voor verzakkingen is groot, zo bleek wederom. Paul Janssen, boormanager van de Noord-Zuidlijn, probeerde de omwonenden zoveel mogelijk gerust te stellen. Of dat ook is gelukt, is de vraag.

Vertrouwen

Funderingsdeskundige Victor de Waal heeft er geen vertrouwen in. Hij vreest dat de schade groter zal uitvallen dan voorspeld.

Volgens hem houden de bouwers zich te veel bezig met het boorproces en te weinig met de 1500 panden die langs de route staan. De hoofdstad heeft volgens hem veel wankele funderingen.

Meetervaring

Janssen zei niet te denken dat het allemaal zo'n vaart zal lopen. Hij beriep zich onder meer op jarenlange meetervaring. Noord-Zuidlijndirecteur Peter Dijk liet de bewoners weten dat eventuele schade snel zal worden afgehandeld.

Dijk noemde hierbij het voorbeeld van de vliegende brigades. Dit zijn onder anderen aannemers en stukadoors die 24 uur per dag inzetbaar zijn om reparaties uit te voeren.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:07:09 #136
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_79074309
Wordt dit de redding van Amsterdam...

http://www.nu.nl/binnenla(...)ende-en-wilders.html
quote:
Cohen favoriet boven Balkenende en Wilders

HILVERSUM - Job Cohen is voor 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap.
© ANP

Dat blijkt uit peilingen van vrijdag van EenVandaag en Maurice de Hond.

In de peiling van EenVandaag is Cohen bij 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap.

Jan Peter Balkenende en Geert Wilders kunnen 'slechts' rekenen op respectievelijk 17 en 15 procent, wanneer de ondervraagden de namen van de drie politici voorgelegd krijgen.

55 procent

Volgens De Hond, die dezelfde vraag stelde, scoort Cohen zelfs 55 procent, Balkenende 25 procent en Wilders 17 procent.

Het onderzoek van EenVandaag is gehouden onder 16.000 leden van een panel, dat bestaat uit ruim 40.000 mensen die online vragen beantwoorden.

Representatief

De uitslagen van de peilingen zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2006, aldus het programma.

Panelleden krijgen ongeveer een keer per week een uitnodiging om aan een peiling mee te doen. De Hond liet weten dat hij ruim 1500 Nederlanders van zijn panel van 40.000 mensen ondervroeg.
© ANP
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:24:50 #137
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_79077684
Het zou ronduit geweldig zijn als Premier of minister Cohen beslist dat er geen cent uit de staatskas naar Amsterdam gaat als bijdrage voor het NZL debacle
Wie dit leest is gek
pi_79257370
Maar nu die inzegening is geweest etc. Wanneer beginnen ze écht met boren?
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:30:24 #139
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79259174
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef Mathijz het volgende:
Maar nu die inzegening is geweest etc. Wanneer beginnen ze écht met boren?
Allang bezig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_79261822
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Allang bezig.
Toch blijft het mind boggling; ze zijn al jaren bezig (de stad ligt overhoop) en dat boren is tot nu toe waarschijnlijk nog niet eens tot aan de Beurs gekomen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:42:10 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79262058
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Toch blijft het mind boggling; ze zijn al jaren bezig (de stad ligt overhoop) en dat boren is tot nu toe waarschijnlijk nog niet eens tot aan de Beurs gekomen.
8 meter per dag hoorde ik in Nova.
Overigens nog niet begonnen:
http://www.parool.nl/paro(...)f-nog-net-niet.dhtml
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_79266205
Gewoon doorbouwen natuurlijk. Heb persoonlijk nog stage gelopen te Dam, Rokin en Spui voor de mitigerende maatregelen (de lanzen die grout spuiten onder de gebouwen).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:43:19 #143
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81450884
150 meter.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:45:35 #144
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81450925
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef HiZ het volgende:
Toch blijft het mind boggling; ze zijn al jaren bezig (de stad ligt overhoop) en dat boren is tot nu toe waarschijnlijk nog niet eens tot aan de Beurs gekomen.
De boorkop staat nu tegen de Beurs aan.
19 meter diep, 150 meter van het startpunt.
Vanaf volgende week gaat het echte werk beginnen.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_81451381
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:45 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

De boorkop staat nu tegen de Beurs aan.
19 meter diep, 150 meter van het startpunt.
Vanaf volgende week gaat het echte werk beginnen.
Als het een beetje meezit stort de Beurs in
pi_81452653
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:01 schreef Homey het volgende:
De noodzaak voor de NZ lijn is er nauwelijks.
De zogenaamde tijdswinst is een lachertje.

Ze konden beter lijn 51 doortrekken naar noord en de oude metrotoestellen door nieuwe vervangen die sneller kunnen rijden. Ik vind dat oude wijken zoals in het centrum en de Pijp niet aangetast moeten worden door megalomane projecten zoals een NZ lijn. Deze oude volkswijken moet je in hun waarde laten, daarom zijn ze juist zo populair. De mensen die daar wonen zitten helemaal niet te wachten op een metrolijn dwars door hun grondgebied.
Er is wel degelijk belang, Amsterdam heeft maar 1 metro tunnel , als er daar iets gebeurt dan ligt het hele metro vervoer plat naar de zuid-as waar vrij veel grote bedrijven zitten en die in de toekomst nog meer moet uitbreiden. Kan je wel met lijn5 maar dat is nou niet bepaalt snel of confortabel , al helemaal niet in de zomer.
Er is dus wel degelijk een economisch belang bij deze lijn dat in de toekomst groter zal worden.
Zelfde geld voor noord waar behoorlijk gebouwd wordt en die voor OV afhankelijk is van de ij tunnel of ouderwets de pont.
Amsterdam is een grote stad (voor nederlandse begrippen) die groeit en daar moet ook de infrastructuur mee groeien , het is geen openlucht museum dat moet blijven zoals het is.
Er is genoeg te zeiken over deze lijn , de manier van bouwen , de kosten , de aanbesteding etc maar dat er geen belang is is onzin.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:11:32 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_81452891
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als het een beetje meezit stort de Beurs in
Jezus, ik dacht dat men de Bijenkorf inmiddels wel gepasseerd zou zijn.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:16:47 #148
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81453037
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Jezus, ik dacht dat men de Bijenkorf inmiddels wel gepasseerd zou zijn.
Dan zou ie wel heel hard gaan... zo lang is het stuk dat ondergronds overbrugd moet worden ook weer niet, en bij het Rokin gaat ie er alweer uit zodat ze ondertussen de Vijzelgracht kunnen voorbereiden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:50:31 #149
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_81555896
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Jezus, ik dacht dat men de Bijenkorf inmiddels wel gepasseerd zou zijn.
http://www.hierzijnwij.nu/
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:04:26 #150
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81976720
324 meter geboord, 22 meter diep, Beurs gepasseerd!

Filmpje!

"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:08:36 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81976904
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:05 schreef gebruittt het volgende:
Hoezo die lijn naar Noord nuttig? Waarom denk je dat ze een kanaal tussen Amsterdam en Noord hebben gegraven? Juist om die debielen zo lastig mogelijk te maken om in de stad te komen
ja, ONZ is ff verderop peutertje...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:13:18 #152
141482 Q.
JurassiQ
pi_81977131
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:04 schreef Xenomaniac het volgende:
324 meter geboord, 22 meter diep, Beurs gepasseerd!

Filmpje!

[ afbeelding ]
Schiet lekker op moet ik zeggen! Eindelijk iets dat lekker gaat.

*afklopt*
For great justice!
  zondag 13 juni 2010 @ 15:30:09 #153
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_82743949
quote:
Tunnelboor bereikt de Dam

AMSTERDAM - De tunnelboor van de Noord-Zuidlijn is onder de Dam gearriveerd. De gigantische machine, de Gravin genaamd, is onder de Bijenkorf door. De boor had nauwelijks effect op het gebouw. Dat heeft het projectbureau Noord-Zuidlijn zondag bekendgemaakt.

De boor heeft sinds eind maart een tunnel gegraven van 533 meter. Met een snelheid van 15 meter per dag hadden de boorders acht dagen nodig om de Bijenkorf te passeren.

Het gebouw is daarbij nauwlettend in de gaten gehouden. Er was een ''hele lichte verzakking van enkele millimeters'', maar deze zetting bleef ruim binnen de strenge normen die zijn gesteld, aldus een woordvoerder. Er waren maatregelen genomen om eventueel extra grout te injecteren onder de fundering, maar dat bleek niet nodig.

''Voor het boren was het gebouw enkele millimeters opgetild, zodat je per saldo op bijna nul uitkomt'', aldus de woordvoerder.

De directie van de Bijenkorf eiste vlak voordat het boren zou beginnen extra onderzoek, omdat ze vreesde voor verzakkingen. De gemeente wist dat te voorkomen, maar zegde wel extra meetapparatuur toe om de effecten van het boren in de gaten te houden. De gemeente stelde zich ook garant voor eventuele schade.

''Er is veel te doen geweest om de Bijenkorf. Dus veel Amsterdammers zullen opgelucht zijn dat het boren geen schade heeft aangericht'', aldus verantwoordelijk wethouder Eric Wiebes. ''Dit resultaat is alvast mooi en geeft vertrouwen voor het vervolg van de werkzaamheden, maar we blijven alle panden langs het tracé natuurlijk bijzonder goed in de gaten houden.''

Na de Dam boort de tunnelboormachine langs het gebouw Industria, waarvoor ook voorzieningen zijn getroffen voor het uitvoeren van compenserende injecties met grout. Naar verwachting arriveert de boor begin juli bij het toekomstige station Rokin. De tunnel wordt gegraven voor de Noord-Zuidlijn, een nieuwe metroverbinding. De metro moet in 2017 gaan rijden.
Bron.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:06:35 #154
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85912017
Inmiddels is de tweede boor ook al aan het graven, en bijna volledig in de grond. Vooralsnog geen problemen. Begin 2011 wordt er dan vanaf europaplein richting ceintuurbaan geboord, en dan gaat het ineens sneller dan je denkt en zijn ze voor je het door hebt alweer ruim over de helft van project :)

voor updates: www.hierzijnwij.nu
pi_85912303
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:06 schreef Grumpey het volgende:
Inmiddels is de tweede boor ook al aan het graven, en bijna volledig in de grond. Vooralsnog geen problemen. Begin 2011 wordt er dan vanaf europaplein richting ceintuurbaan geboord, en dan gaat het ineens sneller dan je denkt en zijn ze voor je het door hebt alweer ruim over de helft van project :)

voor updates: www.hierzijnwij.nu
Wow, nog even en ze kunnen 'We zijn er bijna' gaan zingen ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:16:30 #156
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85912334
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:01 schreef Homey het volgende:
De noodzaak voor de NZ lijn is er nauwelijks.
De zogenaamde tijdswinst is een lachertje.

Ze konden beter lijn 51 doortrekken naar noord en de oude metrotoestellen door nieuwe vervangen die sneller kunnen rijden. Ik vind dat oude wijken zoals in het centrum en de Pijp niet aangetast moeten worden door megalomane projecten zoals een NZ lijn. Deze oude volkswijken moet je in hun waarde laten, daarom zijn ze juist zo populair. De mensen die daar wonen zitten helemaal niet te wachten op een metrolijn dwars door hun grondgebied.
Ik zou loze opmerkingen iets beter onderbouwen. De toegevoegde waarde is enorm. Het wordt straks mogelijk om binnen enkele minuten op het Leidseplein, Museumplein, de Albert Cuyp, de RAI, de Zuidas, Centraal Station, WTC, Westelijke grachtengordel, Dam, Paradiso, Heinekenplein en als bonus ook Noord te komen voor het grootste gedeelte van de bewoners in Amsterdam. Daarnaast kunnen evenementen in de stad hiermee beter geregeld worden, kunnen verkeersproblemen in de stad een alternatief krijgen en kunnen er tramlijnen verdwijnen die nu veel verkeer ophouden. Tijdswinst is enorm, neem maar eens een tram naar museumplein van buiten de A10, en bedenk dan dat het via het metrosysteem in de toekomst binnen 10 minuten gaat kunnen. Indirect zal dus ook het tramverkeer betrouwbaarder worden. Daarnaast, huizenprijzen zijn gigantisch gestegen naar aanleiding van de komst van de metro, juist in die wijken. Het lijkt me dus niet dat er geen vraag in die wijken zou zijn.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:13:45 #157
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_85914260
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik zou loze opmerkingen iets beter onderbouwen. De toegevoegde waarde is enorm. Het wordt straks mogelijk om binnen enkele minuten op het Leidseplein, Museumplein, de Albert Cuyp, de RAI, de Zuidas, Centraal Station, WTC, Westelijke grachtengordel, Dam, Paradiso, Heinekenplein en als bonus ook Noord te komen voor het grootste gedeelte van de bewoners in Amsterdam. Daarnaast kunnen evenementen in de stad hiermee beter geregeld worden, kunnen verkeersproblemen in de stad een alternatief krijgen en kunnen er tramlijnen verdwijnen die nu veel verkeer ophouden. Tijdswinst is enorm, neem maar eens een tram naar museumplein van buiten de A10, en bedenk dan dat het via het metrosysteem in de toekomst binnen 10 minuten gaat kunnen. Indirect zal dus ook het tramverkeer betrouwbaarder worden. Daarnaast, huizenprijzen zijn gigantisch gestegen naar aanleiding van de komst van de metro, juist in die wijken. Het lijkt me dus niet dat er geen vraag in die wijken zou zijn.
Onzin. Dat weegt echt allemaal niet op tegen het mega bedrag, de ongelooflijke rompslomp, fouten, enorrme ergernissen en overlast en een stad die straks 15 jr open heeft gelegen. Ze doen of Amsterdam een stad is van wereldformaat, zoals Londen, Parijs en New York. Maar wake up; Van CS naar de Pijp, wat is dat nou voor pieps stukje man? Amsterdam heeft wel een grote naam, maar qua oppervlak past ze nog geen eens in de grote teen van echte wereldsteden. Waarom zich dan de ellende van de aanleg van een metrostelsel op de hals halen, ook nog in fucking moerasgrond? :')

Noord erbij betrekken was een geweldig idee, maar beter hadden ze inderdaad lijn 51 v.a. Sloterdijk kunnen doortrekken naar CS en het achterlijke NZL bedrag in verbetering van de rest van het OV moeten steken.

Ik zeg niet dat het niet best handig is allemaal als hij er eenmaal ligt. Maar die handigheid weegt echt absoluut niet op tegen alle nadelen van de aanleg! Om van "enorme toegevoegde waarde" niet eens te spreken.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_85915065
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik zou loze opmerkingen iets beter onderbouwen. De toegevoegde waarde is enorm. Het wordt straks mogelijk om binnen enkele minuten op het Leidseplein, Museumplein, de Albert Cuyp, de RAI, de Zuidas, Centraal Station, WTC, Westelijke grachtengordel, Dam, Paradiso, Heinekenplein en als bonus ook Noord te komen voor het grootste gedeelte van de bewoners in Amsterdam. Daarnaast kunnen evenementen in de stad hiermee beter geregeld worden, kunnen verkeersproblemen in de stad een alternatief krijgen en kunnen er tramlijnen verdwijnen die nu veel verkeer ophouden. Tijdswinst is enorm, neem maar eens een tram naar museumplein van buiten de A10, en bedenk dan dat het via het metrosysteem in de toekomst binnen 10 minuten gaat kunnen. Indirect zal dus ook het tramverkeer betrouwbaarder worden. Daarnaast, huizenprijzen zijn gigantisch gestegen naar aanleiding van de komst van de metro, juist in die wijken. Het lijkt me dus niet dat er geen vraag in die wijken zou zijn.
Mee oneens. Deze lijn is niet voor de buitenwijken, op Noord na. Maar ja Noord konden ze makkelijk op het metronetwerk aansluiten door lijn 51 door te trekken. Zou maar een schijntje zijn van de totale kosten voor de hele NZ-lijn.

Wees eerlijk, kijk eens op google maps hoe klein Amsterdam is vergeleken met echt grote steden. Daarin ligt juist ook de charme. De charme dat het toch een wereldbekende stad is maar toch veel op loop- en fietsafstand te doen is. Megalomane projecten moet je juist buiten houden.
Absurd veel belastinggeld gaat er tegen aan, geld wat je veel betere dingen voor de stad had kunnen doen.

Maar goed, nu ze toch al een tijd bezig zijn kunnen ze het maar beter afmaken.
pi_85915366
Als (voormalig) Rotterdammer denk ik dat Amsterdam gewoon jaloers was op onze metro lijnen en wilde laten zien dat zij ook een prestige project kunnen bouwen. Het resultaat is dan ook evident en typisch Amsterdams :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:40:19 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85915466
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:31 schreef Homey het volgende:

[..]

Mee oneens. Deze lijn is niet voor de buitenwijken, op Noord na. Maar ja Noord konden ze makkelijk op het metronetwerk aansluiten door lijn 51 door te trekken. Zou maar een schijntje zijn van de totale kosten voor de hele NZ-lijn.

Wees eerlijk, kijk eens op google maps hoe klein Amsterdam is vergeleken met echt grote steden. Daarin ligt juist ook de charme. De charme dat het toch een wereldbekende stad is maar toch veel op loop- en fietsafstand te doen is. Megalomane projecten moet je juist buiten houden.
Absurd veel belastinggeld gaat er tegen aan, geld wat je veel betere dingen voor de stad had kunnen doen.

Maar goed, nu ze toch al een tijd bezig zijn kunnen ze het maar beter afmaken.
Deze metro dient inderdaad niet de buitenwijken, daarvoor zijn de andere metro's. Deze metro maakt de binnenstad (leidseplein, rembrandtplein, museumplein, grachtengordel en alles wat daar op 10 minuutjes lopen vanaf ligt bereikbaar per metro (alle buitenwijken met 1x overstappen). Dit alles juist omdat alle belangrijke (en slecht bereikbare) plekken in de binnenstad aan het traject te vinden zijn. Loop en fietsafstand zorgen er vervolgens voor dat de gehele binnenstad uiteindelijk een goede ruggengraad heeft, met name bij grote aanstroom van buitenaf (evenementen, uitgaanspubliek uit de provincie, winkelpubliek uit buitenwijken, etc.). Er is geen 'charme' aan overvolle trams en vaststaande auto's op rokin en damrak. Echt niet. Overigens is 'charme' vanwege fietsen en lopen ook maar relatief, want waarom zouden mensen nu anders de tram nemen? De vraag is er dus wel, ongeacht de fiets en loop mogelijkheden.

Megalomaan is het niet zozeer, okeej, de kosten zijn natuurlijk absurd en het project had tegen deze prijs nooit moeten beginnen, maar het doel (namelijk een metro van A naar B) is niet per definitie megalomaan. Het zijn geen torens van 150 meter rond de dam ofzo, het is keurig in de oude binnenstad ingepast.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:43:53 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85915616
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:40 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Deze metro dient inderdaad niet de buitenwijken, daarvoor zijn de andere metro's. Deze metro maakt de binnenstad (leidseplein, rembrandtplein, museumplein, grachtengordel en alles wat daar op 10 minuutjes lopen vanaf ligt bereikbaar per metro (alle buitenwijken met 1x overstappen). Dit alles juist omdat alle belangrijke (en slecht bereikbare) plekken in de binnenstad aan het traject te vinden zijn. Loop en fietsafstand zorgen er vervolgens voor dat de gehele binnenstad uiteindelijk een goede ruggengraad heeft, met name bij grote aanstroom van buitenaf (evenementen, uitgaanspubliek uit de provincie, winkelpubliek uit buitenwijken, etc.). Er is geen 'charme' aan overvolle trams en vaststaande auto's op rokin en damrak. Echt niet. Overigens is 'charme' vanwege fietsen en lopen ook maar relatief, want waarom zouden mensen nu anders de tram nemen? De vraag is er dus wel, ongeacht de fiets en loop mogelijkheden. Charme is juist dat trams in de toekomst minder vaststaan op het damrak, dat de leidsestraat iets voetgangervriendelijker wordt omdat de 5 verdwijnt, dat leidseplein niet meer ontsiert wordt door een halte recht op het plein, dat er parkjes komen bij de vijzelstraat en het rokin waar eerst parkeerplaatsen waren, en dat veel snelle treinen voortaan niet meer langs CS hoeven, maar gewoon via Zuid de stad kunnen aandoen.

Megalomaan is het niet zozeer, okeej, de kosten zijn natuurlijk absurd en het project had tegen deze prijs nooit moeten beginnen, maar het doel (namelijk een metro van A naar B) is niet per definitie megalomaan. Het zijn geen torens van 150 meter rond de dam ofzo, het is keurig in de oude binnenstad ingepast.
pi_85920038
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:40 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Deze metro dient inderdaad niet de buitenwijken, daarvoor zijn de andere metro's. Deze metro maakt de binnenstad (leidseplein, rembrandtplein, museumplein, grachtengordel en alles wat daar op 10 minuutjes lopen vanaf ligt bereikbaar per metro (alle buitenwijken met 1x overstappen). Dit alles juist omdat alle belangrijke (en slecht bereikbare) plekken in de binnenstad aan het traject te vinden zijn. Loop en fietsafstand zorgen er vervolgens voor dat de gehele binnenstad uiteindelijk een goede ruggengraad heeft, met name bij grote aanstroom van buitenaf (evenementen, uitgaanspubliek uit de provincie, winkelpubliek uit buitenwijken, etc.). Er is geen 'charme' aan overvolle trams en vaststaande auto's op rokin en damrak. Echt niet. Overigens is 'charme' vanwege fietsen en lopen ook maar relatief, want waarom zouden mensen nu anders de tram nemen? De vraag is er dus wel, ongeacht de fiets en loop mogelijkheden.

Megalomaan is het niet zozeer, okeej, de kosten zijn natuurlijk absurd en het project had tegen deze prijs nooit moeten beginnen, maar het doel (namelijk een metro van A naar B) is niet per definitie megalomaan. Het zijn geen torens van 150 meter rond de dam ofzo, het is keurig in de oude binnenstad ingepast.
Die lijn gaat 0,0 betekenis krijgen voor het Leidseplein.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:38:26 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_85920142
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die lijn gaat 0,0 betekenis krijgen voor het Leidseplein.
Er zit ergens in de pen nog een ondergronds pendeldienstje vanaf de Vijzelstraat. :7
For great justice!
pi_85920409
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Er zit ergens in de pen nog een ondergronds pendeldienstje vanaf de Vijzelstraat. :7
:) Is dat waarom ze vandaag zijn begonnen met het opgraven van de halte van lijn 1 2 en 5 op het leidseplein?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:59:19 #165
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85920954
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:45 schreef HiZ het volgende:
:) Is dat waarom ze vandaag zijn begonnen met het opgraven van de halte van lijn 1 2 en 5 op het leidseplein?
Is dat suf? :{

Ik zat vanmiddag in de 1 kon ik dus pas op Prinsengracht uitstappen. :r

Nergens gecommuniceerd.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:02:31 #166
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85921067
Echt, Leidseplein, deuren gaan niet open.
Conducteur roept: JOE HEF TOE KO BEK!, NEKST TREEN! :{
De tering.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:15:04 #167
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85921569
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:36 schreef HiZ het volgende:
Die lijn gaat 0,0 betekenis krijgen voor het Leidseplein.
Mjah best kut, dat je huis niet buitengewoon in waarde toeneemt.
Muhahahahahaha.

Ik woon op de Vijzelgracht. Ik hoef niet weg. Alles is afgerekend.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_85935657
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:59 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Is dat suf? :{

Ik zat vanmiddag in de 1 kon ik dus pas op Prinsengracht uitstappen. :r

Nergens gecommuniceerd.
Ik had het bij het instappen vanochtend, ik stond dus nog bij de oude halte waar niks stond over het feit dat dat de halte niet meer was. Op de terugweg vertelden ze het eventjes dat we voor het American eruit moesten voor Leidseplein.
pi_85935676
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:15 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Mjah best kut, dat je huis niet buitengewoon in waarde toeneemt.
Muhahahahahaha.

Ik woon op de Vijzelgracht. Ik hoef niet weg. Alles is afgereke:nd.
:( wij krijgen niet eens een revamped plein meer nu op alles bezuinigd moet worden. Staat jouw huis nog wel recht overeind?
  woensdag 1 september 2010 @ 09:21:31 #170
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85939128
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die lijn gaat 0,0 betekenis krijgen voor het Leidseplein.
Als jij in 2017 op het Leidseplein staat en een trein wilt, kies je denk ik niet voor de 1 of de 2 (de 5 vervalt) die vanaf dat plein zich een weg banen door de menigte, maar voor lopen naar de vijzelstraat, waarna je in 3 minuten onder de perronnen van CS aankomt.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:22:15 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85939148
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

:( wij krijgen niet eens een revamped plein meer nu op alles bezuinigd moet worden. Staat jouw huis nog wel recht overeind?
Gaat dat nieuwe plein niet door dan? Dacht dat ze dat nog net onder de oude begroting hadden weten te schuiven...
pi_85939195
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:21 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als jij in 2017 op het Leidseplein staat en een trein wilt, kies je denk ik niet voor de 1 of de 2 (de 5 vervalt) die vanaf dat plein zich een weg banen door de menigte, maar voor lopen naar de vijzelstraat, waarna je in 3 minuten onder de perronnen van CS aankomt.
Ik kan je verzekeren dat ik vanaf het Leidseplein niet 10 minuten naar de Vijzelstraat ga lopen om in drie minuten naar het Centraal te komen als ik vanaf het Leidse plein met minder dan 3 minuten lopen en 10 minuten in de tram daar ook kan komen.

Trouwens, als ik een trein wil nemen ga ik meestal gewoon naar Lelylaan :)

P.S. als jij nou gaat zeggen dat ik dan tram 7 of 10 maar moet nemen naar de Vijzelstraat ga ik reageren of jij wel eens hebt gekeken naar de frequenties van de tram in Amsterdam buiten de spits.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:32:17 #173
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85939349
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat ik vanaf het Leidseplein niet 10 minuten naar de Vijzelstraat ga lopen om in drie minuten naar het Centraal te komen als ik vanaf het Leidse plein met minder dan 3 minuten lopen en 10 minuten in de tram daar ook kan komen.

Trouwens, als ik een trein wil nemen ga ik meestal gewoon naar Lelylaan :)

P.S. als jij nou gaat zeggen dat ik dan tram 7 of 10 maar moet nemen naar de Vijzelstraat ga ik reageren of jij wel eens hebt gekeken naar de frequenties van de tram in Amsterdam buiten de spits.
ik woonde zelf bij de 10, dus ik ken die frequentie. Dat geldt overigens dus ook voor de 1 en de 2. Nu woon ik vlak bij CS, en als ik in de toekomst naar leidse wil, ga ik op zeker wel de metro pakken. Als er dan een 10 of 7 aankomt spring ik daar op, en anders loop ik die 200 meter over de weteringschans wel :)
pi_85939445
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:32 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik woonde zelf bij de 10, dus ik ken die frequentie. Dat geldt overigens dus ook voor de 1 en de 2. Nu woon ik vlak bij CS, en als ik in de toekomst naar leidse wil, ga ik op zeker wel de metro pakken. Als er dan een 10 of 7 aankomt spring ik daar op, en anders loop ik die 200 meter over de weteringschans wel :)
Circa 1 km, ofwel twee tramhaltes. Weet je trouwens zeker dat 5 gaat verdwijnen? Die bedient een gebied dat helemaal niks aan de metro heeft. Ik kan me eerder voorstellen dat de 24 en 25 verdwijnen.
pi_85939840
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

:) Is dat waarom ze vandaag zijn begonnen met het opgraven van de halte van lijn 1 2 en 5 op het leidseplein?
Nee, het is nog slechts een idee. Maar wel een goed idee moet ik zeggen. En zeker voor een Paradiso-bezoek zou ik de N-Z lijn zeker overwegen iig. :7
For great justice!
pi_85940250
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, het is nog slechts een idee. Maar wel een goed idee moet ik zeggen. En zeker voor een Paradiso-bezoek zou ik de N-Z lijn zeker overwegen iig. :7
Als ik naar Paradiso wil loop ik wel :p
  woensdag 1 september 2010 @ 11:54:13 #177
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85943342
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Circa 1 km, ofwel twee tramhaltes. Weet je trouwens zeker dat 5 gaat verdwijnen? Die bedient een gebied dat helemaal niks aan de metro heeft. Ik kan me eerder voorstellen dat de 24 en 25 verdwijnen.
Die beslissing moet nog vallen, maar de 5 is zeker een van de kandidaten, juist omdat hij ook door de leidsestraat gaat (flessenhals in het tramnetwerk op dit moment), CS met Zuid verbindt, en weinig 'uniek' tram-gebied beslaat (behalve stuk van stadionweg naar Zuid).
  woensdag 1 september 2010 @ 12:26:16 #178
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_85944503
Hier in Amstelveen verschijnen ook steeds meer "Red tramlijn 5" posters achter de ramen.

Het idee is er om eventueel ooit de N/Z-lijn nog door te trekken door Amstelveen heen en zo het tracé wat nu de 51 en gedeeltelijk de 5 doen ondergronds te brengen, maar er zouden dan waarschijnlijk een stuk minder haltes komen, en daar is nogal wat weerstand tegen.

Overigens helemaal niets gehoord over een wijziging rond het Leidseplein, behalve dat ze daar al een tijdje bezig zijn met het vernieuwen van de rails, ook een heel stuk de Marnixstraat in. Zijn er nu haltes verplaatst, of is dat maar een tijdelijke maatregel?
  woensdag 1 september 2010 @ 12:42:47 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85945067
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Leshy het volgende:
Hier in Amstelveen verschijnen ook steeds meer "Red tramlijn 5" posters achter de ramen.

Het idee is er om eventueel ooit de N/Z-lijn nog door te trekken door Amstelveen heen en zo het tracé wat nu de 51 en gedeeltelijk de 5 doen ondergronds te brengen, maar er zouden dan waarschijnlijk een stuk minder haltes komen, en daar is nogal wat weerstand tegen.

Overigens helemaal niets gehoord over een wijziging rond het Leidseplein, behalve dat ze daar al een tijdje bezig zijn met het vernieuwen van de rails, ook een heel stuk de Marnixstraat in. Zijn er nu haltes verplaatst, of is dat maar een tijdelijke maatregel?
Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk). De 51 verdwijnt dan ook, en de N-Z lijn zou dan het traject kunnen doorrijden wat nu de 51 rijdt. De 5 zou verdwijnen of hooguit van binnenhof tot Zuid rijden.
Leidseplein gaat op de schop, de haltes worden verplaatst richting marnixbrug, de taxi's gaan bij de stadhouderskade een nieuwe lus krijgen, marnixstraat wordt autoluw, het plein wordt meer een echt plein, en er komt een goede fietsenstalling. Al met al goede verbeteringen, maar op dit moment zijn ze volgens mij pas de eerste schetsen aan het uitwerken (Nota van uitgangspunten is al wel aangenomen), dus de huidige werkzaamheden zullen wel tijdelijk zijn vermoed ik zo (misschien wel als proef om te kijken wat voor impact verplaatsing heeft voor verkeersstromen etc.) .
  woensdag 1 september 2010 @ 13:27:42 #180
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85946611
Wow, kan niet wachten tot 2045 om al dit moois te mogen aanschouwen. O+
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85946782
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als ik naar Paradiso wil loop ik wel :p
Vanaf Centraal? :7
For great justice!
pi_85946866
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk).
Monorail? Gewoon viaduct heet zoiets. Heeft niets met een monorail te maken.
For great justice!
pi_85946873
quote:
Op zondag 13 september 2009 04:57 schreef henkway het volgende:
Dat gaat naar de 5 miljard euro
[..]


het zal wel in leuk item voor het programma Alles draait geld zijn :P
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')