Als ik naar Paradiso wil loop ik wel :pquote:Op woensdag 1 september 2010 09:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, het is nog slechts een idee. Maar wel een goed idee moet ik zeggen. En zeker voor een Paradiso-bezoek zou ik de N-Z lijn zeker overwegen iig.
Die beslissing moet nog vallen, maar de 5 is zeker een van de kandidaten, juist omdat hij ook door de leidsestraat gaat (flessenhals in het tramnetwerk op dit moment), CS met Zuid verbindt, en weinig 'uniek' tram-gebied beslaat (behalve stuk van stadionweg naar Zuid).quote:Op woensdag 1 september 2010 09:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Circa 1 km, ofwel twee tramhaltes. Weet je trouwens zeker dat 5 gaat verdwijnen? Die bedient een gebied dat helemaal niks aan de metro heeft. Ik kan me eerder voorstellen dat de 24 en 25 verdwijnen.
Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk). De 51 verdwijnt dan ook, en de N-Z lijn zou dan het traject kunnen doorrijden wat nu de 51 rijdt. De 5 zou verdwijnen of hooguit van binnenhof tot Zuid rijden.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Leshy het volgende:
Hier in Amstelveen verschijnen ook steeds meer "Red tramlijn 5" posters achter de ramen.
Het idee is er om eventueel ooit de N/Z-lijn nog door te trekken door Amstelveen heen en zo het tracé wat nu de 51 en gedeeltelijk de 5 doen ondergronds te brengen, maar er zouden dan waarschijnlijk een stuk minder haltes komen, en daar is nogal wat weerstand tegen.
Overigens helemaal niets gehoord over een wijziging rond het Leidseplein, behalve dat ze daar al een tijdje bezig zijn met het vernieuwen van de rails, ook een heel stuk de Marnixstraat in. Zijn er nu haltes verplaatst, of is dat maar een tijdelijke maatregel?
Vanaf Centraal?quote:Op woensdag 1 september 2010 10:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als ik naar Paradiso wil loop ik wel :p
Monorail? Gewoon viaduct heet zoiets. Heeft niets met een monorail te maken.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk).
Da's best te doen.quote:
Dat doen 1000000 vrouwen elke zaterdag, van CS naar het leidse via de leidsestraat, dat heet winkelenquote:
Tijdelijk en onvoorspelbaar, vanochtend kon je uitgaand weer gewoon op normale halte instappen. Er was wel een plan om de haltes van het plein af te halen in een grote opknapbeurt, maar die schijnt weer van de baan te zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Leshy het volgende:
Hier in Amstelveen verschijnen ook steeds meer "Red tramlijn 5" posters achter de ramen.
Het idee is er om eventueel ooit de N/Z-lijn nog door te trekken door Amstelveen heen en zo het tracé wat nu de 51 en gedeeltelijk de 5 doen ondergronds te brengen, maar er zouden dan waarschijnlijk een stuk minder haltes komen, en daar is nogal wat weerstand tegen.
Overigens helemaal niets gehoord over een wijziging rond het Leidseplein, behalve dat ze daar al een tijdje bezig zijn met het vernieuwen van de rails, ook een heel stuk de Marnixstraat in. Zijn er nu haltes verplaatst, of is dat maar een tijdelijke maatregel?
Er is toch geen geld meer voor het project? Prognose was trouwens ¤35M.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Maak van de 51 ondergronds maar bovengronds (ze hebben plannen daar een monorail constructie van te maken, veel goedkoper namelijk). De 51 verdwijnt dan ook, en de N-Z lijn zou dan het traject kunnen doorrijden wat nu de 51 rijdt. De 5 zou verdwijnen of hooguit van binnenhof tot Zuid rijden.
Leidseplein gaat op de schop, de haltes worden verplaatst richting marnixbrug, de taxi's gaan bij de stadhouderskade een nieuwe lus krijgen, marnixstraat wordt autoluw, het plein wordt meer een echt plein, en er komt een goede fietsenstalling. Al met al goede verbeteringen, maar op dit moment zijn ze volgens mij pas de eerste schetsen aan het uitwerken (Nota van uitgangspunten is al wel aangenomen), dus de huidige werkzaamheden zullen wel tijdelijk zijn vermoed ik zo (misschien wel als proef om te kijken wat voor impact verplaatsing heeft voor verkeersstromen etc.) .
Ik vanaf me werkplekquote:Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik vind het helemaal geweldig, die Noord-Zuidlijn.
Voorlopig zie ik er helemaal geen kloten van, ik kijk al 4 jaar uit op een grote gele Max Bögl-kraan.
Maar als het eenmaal af is...
Voorlopig is alleen de nota van uitgangspunten vastgesteld. Het ontwerp en dergelijke zouden eind 2010 klaar moeten zijn. Wel zal het waarschijnlijk allemaal uitgesteld worden vanwege de bezuinigingen, maar uitstel is nog geen afstel. Zonder fietsenstalling hoeft het allemaal trouwens niet eens zo erg duur te zijn in mijn ogen, dus in een light-versie zou het ook nog op tafel kunnen komen.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is toch geen geld meer voor het project? Prognose was trouwens ¤35M.
Ik zag het project trouwens redelijk zitten, enige wat ik minder vond was het verdwijnen van het plantsoen in het KGP.
Dan heeft het ook niet veel zin want dan blijf je tot aan je nek in die kutfietsen zitten.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Voorlopig is alleen de nota van uitgangspunten vastgesteld. Het ontwerp en dergelijke zouden eind 2010 klaar moeten zijn. Wel zal het waarschijnlijk allemaal uitgesteld worden vanwege de bezuinigingen, maar uitstel is nog geen afstel. Zonder fietsenstalling hoeft het allemaal trouwens niet eens zo erg duur te zijn in mijn ogen, dus in een light-versie zou het ook nog op tafel kunnen komen.
wtf, je kijkt op mijn werk uitquote:Op woensdag 1 september 2010 15:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vanaf me werkplek
[ afbeelding ]
LOL zit je bij de AFM?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
wtf, je kijkt op mijn werk uit
Nu snap ik waarom er crisis is, alle toezichtshouders zitten gewoon te fokken.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
wtf, je kijkt op mijn werk uit
quote:Gaslek in bouwput Noord-Zuidlijn
In een bouwput van de nieuwe metroverbinding Noord-Zuidlijn aan het Rokin in Amsterdam is vrijdagochtend een gaslek ontstaan. Twaalf werknemers moesten de bouwput uit. Drie van hen zijn met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht.
De politie bevestigde vrijdag een bericht hierover van de lokale tv-zender AT5. De brandweer onderzoekt waar het lek precies zit. Er is boven de grond geen sprake van gevaar. Het lek werd rond half elf ontdekt.
het lijkt inderdaad vrij soepel te gaanquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:44 schreef Grumpey het volgende:
Ja, vervelend. Maar kwestie van lek dichten en weer over op de orde van de dag. Niet echt belangrijk nieuws, al helemaal niet voor nu.nl (of het moet zijn dat het weer bijdraagt aan de NZ-lijn bashing).
Overigens voor doom-denkers: de tweede boor is inmiddels langs de beurs van berlage, en gaat de komende week de bijenkorf passeren. De beurs staat echter nog gewoon overeind ondanks alle doom-scenarios.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |