abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75643019
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:32 schreef Deprater het volgende:

[..]

De bodem van Amsterdam is water en slap zand
Ja, met dat argument ben je bijna 800 jaar te laat.
pi_75643120
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan nog hadden ze een paar jaar moeten beslissen eerst het deel naar Noord af te bouwen, dat is ondanks jouw (goede) argument nog steeds een stuk nuttiger.
Een dergelijke aanpak zie ik in Istanbul ook trouwens. Daar wordt het metro-netwerk in stukken aangelegd en als het zinvol is om een deel te openen dan doen ze dat gewoon, ook als de lijn nog niet helemaal af is. Met als resultaat dus dat het 'centrum' van de stad (Taksim) nu een snelle verbinding heeft aan een lijn die eigenlijk het zakengebied met de luchthaven moet gaan verbinden (ooit in de toekomst). Als ze alles pas zouden openen als de hele lijn af was hadden we over 20 jaar de opening beleefd. Nu hebben we al 5 jaar plezier van die (tijdelijk) korte lijn.

Overigens; een paar foto's van het nieuwste opgeleverde station; flickr. Het ziet er echt zo uit en is na ruim een jaar in gebruik te zijn geweest nog net zo brandschoon als in het begin. Het is ook een waanzinnig groot station omdat een van de ingangen aan de hoofdstraat door Taksim ligt, wat een meter of 80 boven het spoor is (gok ik zo).

Geen hangjongeren of junkies in de Metro van Istanbul ook. Je komt er niet in zonder te betalen en de bewaking treedt op als er rottigheid wordt uitgehaald.

[ Bericht 24% gewijzigd door HiZ op 15-12-2009 10:57:14 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:53:35 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75643264
Ach ja, sowieso die 3 man die er elke dag staan te werken, ja dat duurt het nog wel ff ja .

Ram er gewoon 1500 Polen op, dan kan ik volgende week met de metro .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75643370
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een dergelijke aanpak zie ik in Istanbul ook trouwens. Daar wordt het metro-netwerk in stukken aangelegd en als het zinvol is om een deel te openen dan doen ze dat gewoon, ook als de lijn nog niet helemaal af is. Met als resultaat dus dat het 'centrum' van de stad (Taksim) nu een snelle verbinding heeft aan een lijn die eigenlijk het zakengebied met de luchthaven moet gaan verbinden (ooit in de toekomst). Als ze alles pas zouden openen als de hele lijn af was hadden we over 20 jaar de opening beleefd. Nu hebben we al 5 jaar plezier van die (tijdelijk) korte lijn.
Wat je hier beschrijft is sowieso het mentaliteitverschil wat betreft (bouw)projecten tussen Noord-West Europa en het Middellandse Zeegebied. Hier beginnen we pas een project als de voorbereidingen rond zijn, daar gaat men beginnen zodra een deel van de middelen beschikbaar is. Dat zie je ook in de Balkan, Italië en het Midden-Oosten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_75643437
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat je hier beschrijft is sowieso het mentaliteitverschil wat betreft (bouw)projecten tussen Noord-West Europa en het Middellandse Zeegebied. Hier beginnen we pas een project als de voorbereidingen rond zijn, daar gaat men beginnen zodra een deel van de middelen beschikbaar is. Dat zie je ook in de Balkan, Italië en het Midden-Oosten.
Ja, en tegen de tijd dat wij een enquete gaan houden over wat er mis is gegaan bij de planning vervoeren zij hun eerste passagiers.
pi_75643743
Hoezo die lijn naar Noord nuttig? Waarom denk je dat ze een kanaal tussen Amsterdam en Noord hebben gegraven? Juist om die debielen zo lastig mogelijk te maken om in de stad te komen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:22:45 #67
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75647941
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, met dat argument ben je bijna 800 jaar te laat.
Van AMsterdam moeten ze een museum maken en afsluiten voor auto's

Vervolgens een nieuwe stad bouwen kant en klaar met glasvezel infrastructuur tussen Utrecht en Amsterdam in, er ligt al een HSL onderdoor de stad dan, dus dat is mooi

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 15-12-2009 13:29:46 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:26:56 #68
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75648080
Metrolijnen bouwen kunnen ze alleen in Rotterdam.
pi_75648649
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:26 schreef Klummie het volgende:
Metrolijnen bouwen kunnen ze alleen in Rotterdam.
Inderdaad, dat is zo'n succes met zijn gelijkvloerse kruisingen

Amsterdam heeft gewoon een megablunder begaan met de NZ-lijn. Vooral omdat ze zelf geen enkele technische kennis in huis hadden en zich daardoor met de kleur van de afzettingen gingen bemoeien ipv met de daadwerkelijke bouw.
pi_75648677
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, met dat argument ben je bijna 800 jaar te laat.
Nee hoor, daar loopt Nederland dagelijks tegenaan in bouwprojecten. Of het is bouwen in de prut of onder het grondwater.
pi_75649015
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef Deprater het volgende:

[..]

Van AMsterdam moeten ze een museum maken en afsluiten voor auto's

Vervolgens een nieuwe stad bouwen kant en klaar met glasvezel infrastructuur tussen Utrecht en Amsterdam in, er ligt al een HSL onderdoor de stad dan, dus dat is mooi
Almere heet dat
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75649132
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Almere heet dat
Dat is toch die stad die al dertig jaar lang allerlei prijzen wint, maar waar niemand wil wonen
pi_75649250
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is toch die stad die al dertig jaar lang allerlei prijzen wint, maar waar niemand wil wonen
Wel een toffe burgemeester
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:13:53 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75649466
Tja, voor Noord naar Centraal zou het een welkome aanvulling zijn. Door het centrum dan gefaseerd, en later opleveren, onder leiding van een goede organisatiestructuur met één aanspreekpunt.

Voor wat betreft Cohen, iemand kan niet 8 jaar lang een functie goed uitvoeren. Er moet rotatie plaatsvinden om de 4 jaar, die tweede termijn nekt hem. Zelden iemand zo slap en niet daadkrachtig zien optreden. Alhoewel dit hele kabinet en die wethouder van cultuur in Amsterdam, ben haar naam kwijt, ook een eervolle nominatie verdienen. Net als Aboutaleb. Wacht, dat is bijna het hele PvdA echelon. Zegt genoeg me dunkt.

Dales is overigens ook een flapdrol, kan zijn ongelijk niet toegeven. Lekker in zo'n bouwput droppen die man, mag hij zelf mee gaan werken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_75652626
Tering. Verzakt is m'n Pand.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:41:32 #76
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75652679
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Almere heet dat
Nee Almere ligt aan de verkeerde kant van het water en is al 30 jaar oud

De HSL Ligt onder de koeien, daar kun je mooi een stad bovenop bouwen
pi_75652758
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:41 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nee Almere ligt aan de verkeerde kant van het water en is al 30 jaar oud

De HSL Ligt onder de koeien, daar kun je mooi een stad bovenop bouwen
Er mag niet bovenop de tunnel gebouwd worden Er moest eerst zelfs een hekwerk komen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:45:15 #78
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75652822
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er mag niet bovenop de tunnel gebouwd worden Er moest eerst zelfs een hekwerk komen.
Maar je kunt er wel mooi een station naast bouwen, directe verbinding met Parijs en Brussel


Bovenop de tunnel kan dan het stationsplein
pi_75652987
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:13 schreef voyeur het volgende:

Het accent op de kosten is m.i. dan ook vreemd. Het is een kosten baten analyse die je zou moeten maken. Helaas wordt dat in Nederland zelden gedaan.
Hear, hear!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_75653058
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hear, hear!
Wat een rare uitspraak. De kosten-batenanalyse wordt zo strikt gedaan hier in Nederland dat vrijwel elk project kapotgerekend wordt. Uiteindelijk haalt men uit pure wanhoop alle risico's weg uit de begroting en dan kan het wel. Niet netjes, maar wel de enige manier om een project voor elkaar te krijgen hier in Nederland.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:36:36 #81
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75655058
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat een rare uitspraak. De kosten-batenanalyse wordt zo strikt gedaan hier in Nederland dat vrijwel elk project kapotgerekend wordt. Uiteindelijk haalt men uit pure wanhoop alle risico's weg uit de begroting en dan kan het wel. Niet netjes, maar wel de enige manier om een project voor elkaar te krijgen hier in Nederland.
Dit projekt had nooit door mogen gaan, hier is met geld belastinggeld gesmeten

en amsterdam is maar een dorp hoor
pi_75655360
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:36 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dit projekt had nooit door mogen gaan, hier is met geld belastinggeld gesmeten

en amsterdam is maar een dorp hoor
OV in een stad als Amsterdam lijkt me pure noodzaak. Dat mag dus wel wat kosten.
pi_75656939
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

OV in een stad als Amsterdam lijkt me pure noodzaak. Dat mag dus wel wat kosten.
Jij bent geen amsterdammer, anders zou je weten dat er een prima verbinding is tussen CS en Zuid WTC
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75657274
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:13 schreef voyeur het volgende:
Het is een kosten baten analyse die je zou moeten maken.
Het gaat hier toch om het uit de klauwen lopen van iets? Als de begroting 10.000 is om je huis te verbouwen en het is bij een tussenstand 35.000 zegt de aannemer dan "ja, maar je huis wordt toch 50.000 meer waard" ?

De discussie gaat helemaal niet over wat je ermee wint, als je dat zou doen kan je ook nog eens gaan zeuren over wat je anders met dat geld zou hebben gedaan en wat dat dan wel aan baten op zou leveren.
pi_75657354
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij bent geen amsterdammer, anders zou je weten dat er een prima verbinding is tussen CS en Zuid WTC
En alles wat daar tussen ligt?
pi_75657476
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En alles wat daar tussen ligt?
Zoals?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75657562
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals?
Dat doet er niet toe. OV valt of staat met het voor en na-transport. Dat er al een goede verbinding is tussen de hoofdpunten doet er niet toe, want daar zul je eerst moeten komen.
pi_75657589
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. OV valt of staat met het voor en na-transport. Dat er al een goede verbinding is tussen de hoofdpunten doet er niet toe, want daar zul je eerst moeten komen.
Punt is dat alle stations nu ook al goed bereikbaar zijn, het voegt behalve een paar minuten tijdswinst helemaal niets toe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75657671
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Punt is dat alle stations nu ook al goed bereikbaar zijn, het voegt behalve een paar minuten tijdswinst helemaal niets toe.
Behalve een heleboel capaciteit. Het tramnetwerk loopt al op zn achterste benen en kan echt niets extra's aan.
For great justice!
pi_75657827
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Behalve een heleboel capaciteit. Het tramnetwerk loopt al op zn achterste benen en kan echt niets extra's aan.
Flauwekul, ik werk zelf aan de vijzelgracht, daarnaast denk ik dat je niet echt bekend bent met het OV in Amsterdam, de metro's rijden namelijk in een lagere frequentie als veel trams, bovendien valt het wel mee met de drukte op dit traject.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:17:12 #91
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75663955
http://www.telegraaf.nl/b(...)uidlijn__.html?p=9,1
quote:
Als het aan GroenLinks in de Tweede Kamer ligt, past de rijksoverheid een half miljard extra bij om de lijn af te bouwen.
Verantwoordelijk staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wees dat maandag in een debat opnieuw af. Volgens Ineke van Gent van GroenLinks is het niet reëel de inwoners van de hoofdstad alleen te laten opdraaien voor de fouten.

Het CDA zet daar juist vraagtekens bij. „Huizinga moet antwoord geven op de vraag of het nog wel verantwoord is geld over te maken naar Amsterdam.
Ik ben aan het twijfelen”, aldus Koopmans.


Die Amsterdammers gaan fors bloeden de komende jaren
pi_75665761
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, ik werk zelf aan de vijzelgracht, daarnaast denk ik dat je niet echt bekend bent met het OV in Amsterdam, de metro's rijden namelijk in een lagere frequentie als veel trams, bovendien valt het wel mee met de drukte op dit traject.
Een metro heeft een vele malen hogere capaciteit dan een tram. Maar goed, de N-Z lijn ligt wel op de verkeerde plek, de Leidsestraat heeft meer capaciteit nodig, niet dit traject. Maar ja, de Leidse is helemaal onmogelijk om een metro onder te bouwen.
For great justice!
pi_75666311
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Een metro heeft een vele malen hogere capaciteit dan een tram. Maar goed, de N-Z lijn ligt wel op de verkeerde plek, de Leidsestraat heeft meer capaciteit nodig, niet dit traject. Maar ja, de Leidse is helemaal onmogelijk om een metro onder te bouwen.
De metro's in amsterdam rijden niet in een circle, dat is het probleem, ik geloof dat de 17 op ze top zo rond de 13 trams per uur rijd, terwijl de metro niet verder komt als 8 als ik me niet vergis. Daarnaast is het neerleggen van een tramhalte honderden keren goedkoper als een metro station, zeker als dat ondergronds is. Daarnaast was een oost-west lijn vele malen meer handiger geweest, mensen in Noord zijn paupers, die komen nauwelijks in het centrum, en de mensen die naar de zuidas moeten hebben ook weinig aan deze lijn....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75668600
De enige manier om een wijk te onwikkelen is infrastructuur aanleggen. Noord zal dus verbeteren.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:12:45 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75671320
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, ik werk zelf aan de vijzelgracht, daarnaast denk ik dat je niet echt bekend bent met het OV in Amsterdam, de metro's rijden namelijk in een lagere frequentie als veel trams, bovendien valt het wel mee met de drukte op dit traject.
Ik werk ook aan de Vijzelgracht, en ja, er rijden veel trams, maar gaat dat nou zo soepel voor een echte noord-zuid verbinding? De trams zijn toch vooral voor korte stukjes. Als dit hele godsgeklaagde project klaar is straks heb je wel een veel snellere verbinding vanaf Zuid WTC richting centrum.
Ik denk nog steeds dat dat wel een positief iets is. Maar je moet wel de trams laten rijden voor de korte afstanden.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:22:35 #96
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671679
Gewoon lekker doorbouwen, net zolang tot het klaar is.
Prestige project, wanneer het klaar is zal het een zeer knap staaltje Hollands Glorie zijn.

Niet lullen over geld maar er iets van maken waar we trots op kunnen zijn !
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:24:38 #97
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671761
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:04 schreef Fastmatti het volgende:
De enige manier om een wijk te onwikkelen is infrastructuur aanleggen. Noord zal dus verbeteren.
Zeker.
Voor de meeste Amsterdammers hoort noord niet echt bij Amsterdam.
Dat zal dan een stuk beter worden.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:25:53 #98
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671815
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Een metro heeft een vele malen hogere capaciteit dan een tram. Maar goed, de N-Z lijn ligt wel op de verkeerde plek, de Leidsestraat heeft meer capaciteit nodig, niet dit traject. Maar ja, de Leidse is helemaal onmogelijk om een metro onder te bouwen.
Bovendien is het 7 minuten lopen naar de vijzelgracht, dusss
pi_75681299
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:12 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik werk ook aan de Vijzelgracht, en ja, er rijden veel trams, maar gaat dat nou zo soepel voor een echte noord-zuid verbinding? De trams zijn toch vooral voor korte stukjes. Als dit hele godsgeklaagde project klaar is straks heb je wel een veel snellere verbinding vanaf Zuid WTC richting centrum.
Ik denk nog steeds dat dat wel een positief iets is. Maar je moet wel de trams laten rijden voor de korte afstanden.
Zowel Zuid-WTC als Centraal doe je in 10 minuten, met de Metro zal dat hooguit 5 minuutjes sneller worden, is dat 3 Miljard waard? Voor dat geld hadden we in Amsterdam prachtige dingen kunnen doen, daarnaast denk ik dat amsterdammers veel meer op een Oost-West lijn zitten te wachten, als ik nu vanuit Oud-West naar Oost moet (kinkerstraat-middenweg) dan doe ik daar soms 3 kwartier over.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75681334
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:04 schreef Fastmatti het volgende:
De enige manier om een wijk te onwikkelen is infrastructuur aanleggen. Noord zal dus verbeteren.
De mensen in Noord werken niet, en als ze al werken doen ze dat niet over het IJ.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2009 @ 11:33:10 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75681382
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

De mensen in Noord werken niet, en als ze al werken doen ze dat niet over het IJ.
heb je ook nog iets nuttigs te melden verder?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75681811
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

De mensen in Noord werken niet, en als ze al werken doen ze dat niet over het IJ.
Goh, ik zou toch zweren dat ik hier zit te werken. Dat elitaire gejank van je is vermoeiend, ik snap dat je liever geen lui van buiten je hippe binnenstad ziet, maar dan hadden ze er maar een groot hek omheen moeten bouwen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_75685741
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:45 schreef MrData het volgende:

[..]

Goh, ik zou toch zweren dat ik hier zit te werken. Dat elitaire gejank van je is vermoeiend, ik snap dat je liever geen lui van buiten je hippe binnenstad ziet, maar dan hadden ze er maar een groot hek omheen moeten bouwen.
Het kanaal werkte prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2009 @ 13:38:05 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75686014
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:45 schreef MrData het volgende:

[..]

Goh, ik zou toch zweren dat ik hier zit te werken. Dat elitaire gejank van je is vermoeiend, ik snap dat je liever geen lui van buiten je hippe binnenstad ziet, maar dan hadden ze er maar een groot hek omheen moeten bouwen.
Ga er toch niet op in
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:02:41 #105
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75739424
Huizinga vertrouwd het niet meer en ze gaat zeker niet extra geld in de put pompen
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_N_Z_lijn___.html
quote:
do 17 dec 2009, 18:29 | lees voor
Huizinga schakelt mogelijk Rekenkamer in
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat mogelijk de Algemene Rekenkamer onderzoeken of de 1,1 miljard euro die het rijk heeft toegezegd voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn, goed wordt besteed.
Huizinga zei dit donderdag in een spoeddebat in de Tweede Kamer over de Amsterdamse metroverbinding. Volgens haar zal Rijkswaterstaat eerst nagaan of de gemeente Amsterdam de 1,1 miljard verantwoord uitgeeft. Maar als dat niet zeker is, wil zij de Rekenkamer inschakelen.

Het CDA vroeg haar dat na het keiharde rapport van de onderzoekscommissie van de Amsterdamse gemeenteraad. Kamerlid Ger Koopmans wees erop dat de gemeente steken heeft laten vallen in de informatievoorziening aan de onderzoekscommissie.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:37:23 #106
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_75787659
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:30 schreef raptorix het volgende:
Zowel Zuid-WTC als Centraal doe je in 10 minuten, met de Metro zal dat hooguit 5 minuutjes sneller worden, is dat 3 Miljard waard?
Zuid - Centraal zal wel redelijk wat sneller worden; de 5 is niet bijster snel en zeker in de zomer is dat ding in en rond het centrum compleet afgeladen met toeristen, terwijl de 51 een behoorlijk eind omrijdt. Daar komt nog eens bij dat er in het centrum maar één tram het hoeft te begeven, en er meteen een hele sloot lijnen niet meer rijden omdat die over hetzelfde stuk moeten.

Bovendien geldt natuurlijk dat je de opmerking over het feit dat mensen uit Noord niet op de Zuidas werken, heel eenvoudig kunt omdraaien: mensen die op de Zuidas werken, gaan niet in Noord wonen. Het idee is natuurlijk dat de NZ-lijn met een verbinding tussen Noord en Zuid (en dus niet met een verbinding tussen Noord en Centrum van waar je kunt overstappen naar iets dat naar Zuid gaat), Noord een aantrekkelijk gebied wordt voor forensen om te gaan wonen.
  zondag 20 december 2009 @ 12:35:36 #107
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75833588
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:37 schreef Leshy het volgende:

[..]

Zuid - Centraal zal wel redelijk wat sneller worden; de 5 is niet bijster snel en zeker in de zomer is dat ding in en rond het centrum compleet afgeladen met toeristen, terwijl de 51 een behoorlijk eind omrijdt. Daar komt nog eens bij dat er in het centrum maar één tram het hoeft te begeven, en er meteen een hele sloot lijnen niet meer rijden omdat die over hetzelfde stuk moeten.

Bovendien geldt natuurlijk dat je de opmerking over het feit dat mensen uit Noord niet op de Zuidas werken, heel eenvoudig kunt omdraaien: mensen die op de Zuidas werken, gaan niet in Noord wonen. Het idee is natuurlijk dat de NZ-lijn met een verbinding tussen Noord en Zuid (en dus niet met een verbinding tussen Noord en Centrum van waar je kunt overstappen naar iets dat naar Zuid gaat), Noord een aantrekkelijk gebied wordt voor forensen om te gaan wonen.
Met het vertrek van bankaire instellingen uit Zuid valt een groot stuk van de behoefte en financieele onderbouwing weg. Daarnaast had ik veel liever gezien dat men bijvoorbeeld een directe verbinding had gemaakt naar Purmerend/Zaanstad/Almere, want daar zit men met het probleem dat de Treinen enorm capaciteit tekort komen, dit komt omdat men aan de top zit van de capaciteit op CS, bovendien kan je daar de Metro bovengronds laten gaan op een gebied waar geen lastige stukken zitten. Dit zou ook het noordelijk industrieel gebied een impuls geven omdat het dan voor forensen goed bereikbaar word. Nogmaals mijn opmerking voor Noord was meer als grap bedoeld, hoewel er ook kern van waarheid inzit, Noord is een deel opzich, de meeste mensen die in Noord wonen komen net zo vaak in het Centrum als bijvoorbeeld de mensen uit Zaandam. Daarnaast is het veel realistischer om Noord als apart deel te ontwikkelen, dat gebeurt nu gelukkig ook, met name bij het NDSM gebied.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75835655
De noodzaak voor de NZ lijn is er nauwelijks.
De zogenaamde tijdswinst is een lachertje.

Ze konden beter lijn 51 doortrekken naar noord en de oude metrotoestellen door nieuwe vervangen die sneller kunnen rijden. Ik vind dat oude wijken zoals in het centrum en de Pijp niet aangetast moeten worden door megalomane projecten zoals een NZ lijn. Deze oude volkswijken moet je in hun waarde laten, daarom zijn ze juist zo populair. De mensen die daar wonen zitten helemaal niet te wachten op een metrolijn dwars door hun grondgebied.
pi_75857214
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:01 schreef Homey het volgende:
De noodzaak voor de NZ lijn is er nauwelijks.
De zogenaamde tijdswinst is een lachertje.

Ze konden beter lijn 51 doortrekken naar noord en de oude metrotoestellen door nieuwe vervangen die sneller kunnen rijden. Ik vind dat oude wijken zoals in het centrum en de Pijp niet aangetast moeten worden door megalomane projecten zoals een NZ lijn. Deze oude volkswijken moet je in hun waarde laten, daarom zijn ze juist zo populair. De mensen die daar wonen zitten helemaal niet te wachten op een metrolijn dwars door hun grondgebied.
Door welke volkswijken gaat die lijn buiten Noord ?
  zondag 20 december 2009 @ 23:36:15 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75861130
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:35 schreef Deprater het volgende:
Ha, die Cohen heeft de zaak op afstand gevolgd, Ja hoor
en dus heeft er niets mee te maken

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42571547/
Job Cohen liegt gewoon. Hij werd stiekem omgekocht door een aantal projectleden.
  zondag 20 december 2009 @ 23:40:14 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75861324
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is zo'n succes met zijn gelijkvloerse kruisingen

Amsterdam heeft gewoon een megablunder begaan met de NZ-lijn. Vooral omdat ze zelf geen enkele technische kennis in huis hadden en zich daardoor met de kleur van de afzettingen gingen bemoeien ipv met de daadwerkelijke bouw.
Dat dus.

En bovendien heeft de gemeente Amsterdam zich teveel laten leiden door die josti's uit de Nieuwmarktbuurt.
pi_75866436
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat dus.

En bovendien heeft de gemeente Amsterdam zich teveel laten leiden door die josti's uit de Nieuwmarktbuurt.
En wethouders die liever niet zagen dat hun NZ lijn, langs hun huis kwam
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:02:07 #114
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76791942
http://www.telegraaf.nl/b(...)moeten___.html?p=3,1
quote:
wo 13 jan 2010, 22:56 | lees voor
'Besluit NZ-lijn had in 2002 niet gemoeten'
AMSTERDAM - Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam zou met de kennis van nu over de aanleg van de Noord-Zuidlijn, het besluit tot de bouw zoals dat in 2002 is genomen niet nog een keer voorleggen aan de gemeenteraad. Dat zei verantwoordelijk wethouder Hans Gerson woensdagavond tijdens een vergadering met de raad.
pi_76846442
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Door welke volkswijken gaat die lijn buiten Noord ?
Dat zeg ik, de pijp, rivierenbuurt en centrum

beste kunnen ze noord verbinden met lijn 51 en de oude toestellen vervangen door nieuwe die sneller zijn.
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 15:05:05 #116
8781 crew  Frutsel
pi_77176982
quote:
Opnieuw lekkage bij Noord-Zuidlijn

AMSTERDAM - Bij de aanleg van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam is opnieuw een lekkage onstaan. Het gaat om een kleine lekkage in een voeg bij een damwand, zo verklaarde een woordvoerster van de gemeente Amsterdam zaterdag.

Het lek ontstond donderdag bij werkzaamheden op het Stationsplein bij het Centraal Station in de hoofdstad.

De gemeenteraad is inmiddels ingelicht. Hoe het lek precies kon ontstaan moet nog worden onderzocht, aldus de woordvoerster.


Vertraging

Volgens de gemeente valt de schade mee en brengt de lekkage eerder een vertraging 'van enkele dagen' dan van enkele weken met zich mee. Omdat het lek snel gedicht is, zijn er geen zakkingen opgetreden en hoeven in de omgeving geen maatregelen genomen worden.

Eerder verzakten tot twee keer toe huizen aan de Vijzelgracht in Amsterdam door lekkages in een bouwput van de Noord-Zijdlijn.

De bouw van de metrolijn heeft al veel vertraging opgelopen. De metro zou aanvankelijk in 2011 operationeel worden maar zal, naar nu bekend is, op zijn vroegst in 2017 gaan rijden.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:11:15 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77179066
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat zeg ik, de pijp, rivierenbuurt en centrum

beste kunnen ze noord verbinden met lijn 51 en de oude toestellen vervangen door nieuwe die sneller zijn.
Heeft niet zoveel te maken met de toestellen maar met de gebrekkige infrastructuur van het metronetwerk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:27:52 #118
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77183294
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]


pluspunt is dat men nu wel snel doorheeft dat er wat lekt. Tuurlijk kunnen er lekkages ontstan in zo'n wand, dus heel fijn dat ze het n u wel door hadden, en niet zoals op de Vijzelgracht pas toen de deuren niet meer open konden.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:39:35 #119
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77183625
maar dit was dus bij CS?

Viel me donderdagavond namelijk op dat bij de uitgang aan het stationsplein (bij de trams) flinke plassen water lagen op het tussenniveau tussen metroplatform en straat.

Of liggen die daar wel vaker? Ik heb geen idee
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:50:21 #120
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77187671
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
maar dit was dus bij CS?

Viel me donderdagavond namelijk op dat bij de uitgang aan het stationsplein (bij de trams) flinke plassen water lagen op het tussenniveau tussen metroplatform en straat.

Of liggen die daar wel vaker? Ik heb geen idee
regende het toevallig?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')