abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74637133
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gast ik ben hier geboren en getogen en ik moet de eerste nog tegen komen die niveau genoeg heeft om m'n schoenveters te komen strikken.

Daar doet een kutsmoes weinig aan af hoor.
En wat doe jij dan, wat jou zo geweldig maakt?

Afijn, wel lachen dit debacle. Gelukkig woon ik niet in die stad. Ik was er laatst wel even, maar ben zo snel mogelijk weer weggegaan. Er is maar één ding erger dan Rotterdam, en dat is Amsterdam.
  Moderator dinsdag 15 december 2009 @ 09:22:19 #52
8781 crew  Frutsel
pi_75640980
quote:
'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'

AMSTERDAM - Het stadsbestuur van Amsterdam had het besluit tot aanleg van de Noord-Zuidlijn niet aan de gemeenteraad mogen voorleggen en de raad had het besluit niet mogen nemen. Dat is volgens de Volkskrant de hardste conclusie van de enquêtecommissie die de gang van zaken rond het metroproject heeft onderzocht.

De krant bericht dinsdag als eerste over de uitkomst van het onderzoek onder leiding van CDA-fractievoorzitter Maurice Limmen.

Het rapport wordt later dinsdagochtend officieel gepresenteerd.

Risico's waren ondergeschikt aan de wens van de politiek de metrolijn aan te leggen, de stad had onvoldoende kennis in huis om die risico's in te schatten, de projectorganisatie miste ervaring en autoriteit en ambtenaren schoten tekort, stelt het rapport volgens de Volkskrant.

Overlast

Verder is onvoldoende stilgestaan bij de mogelijke overlast die de aanleg van de lijn voor bewoners zou meebrengen. Die noemt de commissie nu 'groot'.

De commissie verwijt de voormalige wethouder Geert Dales (VVD) dat hij de raad niet duidelijk heeft gewezen op de risico's, aldus de Volkskrant.

Problemen

De aanleg van de metrolijn heeft enorme problemen met zich meegebracht. Het project is minimaal zes jaar vertraagd en de kosten werden met 1,7 miljard euro overschreden: inmiddels heeft de aanleg ruim 3,1 miljard euro gekost.

De gemeenteraad stelde de enquête begin dit jaar in na de zoveelste tegenvaller bij het megaproject. De commissie kreeg als opdracht uit te zoeken of de gemeenteraad altijd alle informatie heeft gekregen, welke financiële afspraken er bestaan en hoe het risicomanagement is verlopen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:37:30 #53
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75641281
Ja , maar de verantwoordelijken zullen wel denken, nu kunnen jullie niet meer terug en ik heb toch mijn zin gekregen en over tienjaar is iedereen het vergeten.

Behalve als er een belangrijk gebouw in de put zakt of de aanleg wordt toch stoppgezet
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:38:25 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75641295
Ding had alleen vanaf Noord naar CS moeten lopen, dat was veel logischer geweest, je bent al met een paar min met lijn 51 op het WTC vanaf CS.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2009 @ 10:00:29 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75641811
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:38 schreef HeatWave het volgende:
Ding had alleen vanaf Noord naar CS moeten lopen, dat was veel logischer geweest, je bent al met een paar min met lijn 51 op het WTC vanaf CS.
Idd, die vijf minuten extra naar het WTC maakt mij ook niet echt uit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:06:54 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75641963
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:00 schreef borisz het volgende:

[..]

Idd, die vijf minuten extra naar het WTC maakt mij ook niet echt uit.
Daarom, en dat had het deel Noord-CS allang klaar geweest. Maar ja, logisch nadenken is nooit het sterkste punt van politici .
Get woke, go broke!
pi_75642239
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daarom, en dat had het deel Noord-CS allang klaar geweest. Maar ja, logisch nadenken is nooit het sterkste punt van politici .
Nou ja, per saldo neemt het wel een flink deel van de noodzaak van trams door de binnenstad weg, dus in die zin is het niet zo'n gek besluit. Alleen, tot 2017, ik kan het nog steeds niet geloven dat ze 15 jaar nodig hebben over zo'n lijntje. In het eerste het beste derde wereld land hebben ze een strakkere planning.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:20:46 #58
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75642308
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:44 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

En wat doe jij dan, wat jou zo geweldig maakt?

Om te beginnen zou ik begrijpen dat dit vooral bedoeld is om iets over HEN te zeggen en niet zozeer over mij.

En zo heb ik nog wel wat dingetjes.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:32:07 #59
179598 Deprater
pi_75642607
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, per saldo neemt het wel een flink deel van de noodzaak van trams door de binnenstad weg, dus in die zin is het niet zo'n gek besluit. Alleen, tot 2017, ik kan het nog steeds niet geloven dat ze 15 jaar nodig hebben over zo'n lijntje. In het eerste het beste derde wereld land hebben ze een strakkere planning.
De bodem van Amsterdam is water en slap zand
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:33:29 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75642646
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan nog hadden ze een paar jaar moeten beslissen eerst het deel naar Noord af te bouwen, dat is ondanks jouw (goede) argument nog steeds een stuk nuttiger.
Get woke, go broke!
pi_75643019
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:32 schreef Deprater het volgende:

[..]

De bodem van Amsterdam is water en slap zand
Ja, met dat argument ben je bijna 800 jaar te laat.
pi_75643120
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan nog hadden ze een paar jaar moeten beslissen eerst het deel naar Noord af te bouwen, dat is ondanks jouw (goede) argument nog steeds een stuk nuttiger.
Een dergelijke aanpak zie ik in Istanbul ook trouwens. Daar wordt het metro-netwerk in stukken aangelegd en als het zinvol is om een deel te openen dan doen ze dat gewoon, ook als de lijn nog niet helemaal af is. Met als resultaat dus dat het 'centrum' van de stad (Taksim) nu een snelle verbinding heeft aan een lijn die eigenlijk het zakengebied met de luchthaven moet gaan verbinden (ooit in de toekomst). Als ze alles pas zouden openen als de hele lijn af was hadden we over 20 jaar de opening beleefd. Nu hebben we al 5 jaar plezier van die (tijdelijk) korte lijn.

Overigens; een paar foto's van het nieuwste opgeleverde station; flickr. Het ziet er echt zo uit en is na ruim een jaar in gebruik te zijn geweest nog net zo brandschoon als in het begin. Het is ook een waanzinnig groot station omdat een van de ingangen aan de hoofdstraat door Taksim ligt, wat een meter of 80 boven het spoor is (gok ik zo).

Geen hangjongeren of junkies in de Metro van Istanbul ook. Je komt er niet in zonder te betalen en de bewaking treedt op als er rottigheid wordt uitgehaald.

[ Bericht 24% gewijzigd door HiZ op 15-12-2009 10:57:14 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:53:35 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75643264
Ach ja, sowieso die 3 man die er elke dag staan te werken, ja dat duurt het nog wel ff ja .

Ram er gewoon 1500 Polen op, dan kan ik volgende week met de metro .
Get woke, go broke!
pi_75643370
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een dergelijke aanpak zie ik in Istanbul ook trouwens. Daar wordt het metro-netwerk in stukken aangelegd en als het zinvol is om een deel te openen dan doen ze dat gewoon, ook als de lijn nog niet helemaal af is. Met als resultaat dus dat het 'centrum' van de stad (Taksim) nu een snelle verbinding heeft aan een lijn die eigenlijk het zakengebied met de luchthaven moet gaan verbinden (ooit in de toekomst). Als ze alles pas zouden openen als de hele lijn af was hadden we over 20 jaar de opening beleefd. Nu hebben we al 5 jaar plezier van die (tijdelijk) korte lijn.
Wat je hier beschrijft is sowieso het mentaliteitverschil wat betreft (bouw)projecten tussen Noord-West Europa en het Middellandse Zeegebied. Hier beginnen we pas een project als de voorbereidingen rond zijn, daar gaat men beginnen zodra een deel van de middelen beschikbaar is. Dat zie je ook in de Balkan, Italië en het Midden-Oosten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_75643437
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat je hier beschrijft is sowieso het mentaliteitverschil wat betreft (bouw)projecten tussen Noord-West Europa en het Middellandse Zeegebied. Hier beginnen we pas een project als de voorbereidingen rond zijn, daar gaat men beginnen zodra een deel van de middelen beschikbaar is. Dat zie je ook in de Balkan, Italië en het Midden-Oosten.
Ja, en tegen de tijd dat wij een enquete gaan houden over wat er mis is gegaan bij de planning vervoeren zij hun eerste passagiers.
pi_75643743
Hoezo die lijn naar Noord nuttig? Waarom denk je dat ze een kanaal tussen Amsterdam en Noord hebben gegraven? Juist om die debielen zo lastig mogelijk te maken om in de stad te komen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:22:45 #67
179598 Deprater
pi_75647941
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Van AMsterdam moeten ze een museum maken en afsluiten voor auto's

Vervolgens een nieuwe stad bouwen kant en klaar met glasvezel infrastructuur tussen Utrecht en Amsterdam in, er ligt al een HSL onderdoor de stad dan, dus dat is mooi

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 15-12-2009 13:29:46 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:26:56 #68
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75648080
Metrolijnen bouwen kunnen ze alleen in Rotterdam.
pi_75648649
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:26 schreef Klummie het volgende:
Metrolijnen bouwen kunnen ze alleen in Rotterdam.
Inderdaad, dat is zo'n succes met zijn gelijkvloerse kruisingen

Amsterdam heeft gewoon een megablunder begaan met de NZ-lijn. Vooral omdat ze zelf geen enkele technische kennis in huis hadden en zich daardoor met de kleur van de afzettingen gingen bemoeien ipv met de daadwerkelijke bouw.
pi_75648677
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee hoor, daar loopt Nederland dagelijks tegenaan in bouwprojecten. Of het is bouwen in de prut of onder het grondwater.
pi_75649015
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef Deprater het volgende:

[..]

Van AMsterdam moeten ze een museum maken en afsluiten voor auto's

Vervolgens een nieuwe stad bouwen kant en klaar met glasvezel infrastructuur tussen Utrecht en Amsterdam in, er ligt al een HSL onderdoor de stad dan, dus dat is mooi
Almere heet dat
pi_75649132
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Almere heet dat
Dat is toch die stad die al dertig jaar lang allerlei prijzen wint, maar waar niemand wil wonen
pi_75649250
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is toch die stad die al dertig jaar lang allerlei prijzen wint, maar waar niemand wil wonen
Wel een toffe burgemeester
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:13:53 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75649466
Tja, voor Noord naar Centraal zou het een welkome aanvulling zijn. Door het centrum dan gefaseerd, en later opleveren, onder leiding van een goede organisatiestructuur met één aanspreekpunt.

Voor wat betreft Cohen, iemand kan niet 8 jaar lang een functie goed uitvoeren. Er moet rotatie plaatsvinden om de 4 jaar, die tweede termijn nekt hem. Zelden iemand zo slap en niet daadkrachtig zien optreden. Alhoewel dit hele kabinet en die wethouder van cultuur in Amsterdam, ben haar naam kwijt, ook een eervolle nominatie verdienen. Net als Aboutaleb. Wacht, dat is bijna het hele PvdA echelon. Zegt genoeg me dunkt.

Dales is overigens ook een flapdrol, kan zijn ongelijk niet toegeven. Lekker in zo'n bouwput droppen die man, mag hij zelf mee gaan werken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_75652626
Tering. Verzakt is m'n Pand.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')