abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:41:32 #76
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75652679
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Almere heet dat
Nee Almere ligt aan de verkeerde kant van het water en is al 30 jaar oud

De HSL Ligt onder de koeien, daar kun je mooi een stad bovenop bouwen
pi_75652758
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:41 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nee Almere ligt aan de verkeerde kant van het water en is al 30 jaar oud

De HSL Ligt onder de koeien, daar kun je mooi een stad bovenop bouwen
Er mag niet bovenop de tunnel gebouwd worden Er moest eerst zelfs een hekwerk komen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:45:15 #78
179598 Deprater
pi_75652822
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er mag niet bovenop de tunnel gebouwd worden Er moest eerst zelfs een hekwerk komen.
Maar je kunt er wel mooi een station naast bouwen, directe verbinding met Parijs en Brussel

Bovenop de tunnel kan dan het stationsplein
pi_75652987
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:13 schreef voyeur het volgende:

Het accent op de kosten is m.i. dan ook vreemd. Het is een kosten baten analyse die je zou moeten maken. Helaas wordt dat in Nederland zelden gedaan.
Hear, hear!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_75653058
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hear, hear!
Wat een rare uitspraak. De kosten-batenanalyse wordt zo strikt gedaan hier in Nederland dat vrijwel elk project kapotgerekend wordt. Uiteindelijk haalt men uit pure wanhoop alle risico's weg uit de begroting en dan kan het wel. Niet netjes, maar wel de enige manier om een project voor elkaar te krijgen hier in Nederland.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:36:36 #81
179598 Deprater
pi_75655058
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat een rare uitspraak. De kosten-batenanalyse wordt zo strikt gedaan hier in Nederland dat vrijwel elk project kapotgerekend wordt. Uiteindelijk haalt men uit pure wanhoop alle risico's weg uit de begroting en dan kan het wel. Niet netjes, maar wel de enige manier om een project voor elkaar te krijgen hier in Nederland.
Dit projekt had nooit door mogen gaan, hier is met geld belastinggeld gesmeten

en amsterdam is maar een dorp hoor
pi_75655360
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:36 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dit projekt had nooit door mogen gaan, hier is met geld belastinggeld gesmeten

en amsterdam is maar een dorp hoor
OV in een stad als Amsterdam lijkt me pure noodzaak. Dat mag dus wel wat kosten.
pi_75656939
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

OV in een stad als Amsterdam lijkt me pure noodzaak. Dat mag dus wel wat kosten.
Jij bent geen amsterdammer, anders zou je weten dat er een prima verbinding is tussen CS en Zuid WTC
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75657274
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:13 schreef voyeur het volgende:
Het is een kosten baten analyse die je zou moeten maken.
Het gaat hier toch om het uit de klauwen lopen van iets? Als de begroting 10.000 is om je huis te verbouwen en het is bij een tussenstand 35.000 zegt de aannemer dan "ja, maar je huis wordt toch 50.000 meer waard" ?

De discussie gaat helemaal niet over wat je ermee wint, als je dat zou doen kan je ook nog eens gaan zeuren over wat je anders met dat geld zou hebben gedaan en wat dat dan wel aan baten op zou leveren.
pi_75657354
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij bent geen amsterdammer, anders zou je weten dat er een prima verbinding is tussen CS en Zuid WTC
En alles wat daar tussen ligt?
pi_75657476
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En alles wat daar tussen ligt?
Zoals?
pi_75657562
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals?
Dat doet er niet toe. OV valt of staat met het voor en na-transport. Dat er al een goede verbinding is tussen de hoofdpunten doet er niet toe, want daar zul je eerst moeten komen.
pi_75657589
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. OV valt of staat met het voor en na-transport. Dat er al een goede verbinding is tussen de hoofdpunten doet er niet toe, want daar zul je eerst moeten komen.
Punt is dat alle stations nu ook al goed bereikbaar zijn, het voegt behalve een paar minuten tijdswinst helemaal niets toe.
pi_75657671
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Punt is dat alle stations nu ook al goed bereikbaar zijn, het voegt behalve een paar minuten tijdswinst helemaal niets toe.
Behalve een heleboel capaciteit. Het tramnetwerk loopt al op zn achterste benen en kan echt niets extra's aan.
For great justice!
pi_75657827
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Behalve een heleboel capaciteit. Het tramnetwerk loopt al op zn achterste benen en kan echt niets extra's aan.
Flauwekul, ik werk zelf aan de vijzelgracht, daarnaast denk ik dat je niet echt bekend bent met het OV in Amsterdam, de metro's rijden namelijk in een lagere frequentie als veel trams, bovendien valt het wel mee met de drukte op dit traject.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:17:12 #91
179598 Deprater
pi_75663955
http://www.telegraaf.nl/b(...)uidlijn__.html?p=9,1
quote:
Als het aan GroenLinks in de Tweede Kamer ligt, past de rijksoverheid een half miljard extra bij om de lijn af te bouwen.
Verantwoordelijk staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wees dat maandag in een debat opnieuw af. Volgens Ineke van Gent van GroenLinks is het niet reëel de inwoners van de hoofdstad alleen te laten opdraaien voor de fouten.

Het CDA zet daar juist vraagtekens bij. „Huizinga moet antwoord geven op de vraag of het nog wel verantwoord is geld over te maken naar Amsterdam.
Ik ben aan het twijfelen”, aldus Koopmans.

Die Amsterdammers gaan fors bloeden de komende jaren
pi_75665761
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, ik werk zelf aan de vijzelgracht, daarnaast denk ik dat je niet echt bekend bent met het OV in Amsterdam, de metro's rijden namelijk in een lagere frequentie als veel trams, bovendien valt het wel mee met de drukte op dit traject.
Een metro heeft een vele malen hogere capaciteit dan een tram. Maar goed, de N-Z lijn ligt wel op de verkeerde plek, de Leidsestraat heeft meer capaciteit nodig, niet dit traject. Maar ja, de Leidse is helemaal onmogelijk om een metro onder te bouwen.
For great justice!
pi_75666311
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Een metro heeft een vele malen hogere capaciteit dan een tram. Maar goed, de N-Z lijn ligt wel op de verkeerde plek, de Leidsestraat heeft meer capaciteit nodig, niet dit traject. Maar ja, de Leidse is helemaal onmogelijk om een metro onder te bouwen.
De metro's in amsterdam rijden niet in een circle, dat is het probleem, ik geloof dat de 17 op ze top zo rond de 13 trams per uur rijd, terwijl de metro niet verder komt als 8 als ik me niet vergis. Daarnaast is het neerleggen van een tramhalte honderden keren goedkoper als een metro station, zeker als dat ondergronds is. Daarnaast was een oost-west lijn vele malen meer handiger geweest, mensen in Noord zijn paupers, die komen nauwelijks in het centrum, en de mensen die naar de zuidas moeten hebben ook weinig aan deze lijn....
pi_75668600
De enige manier om een wijk te onwikkelen is infrastructuur aanleggen. Noord zal dus verbeteren.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:12:45 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_75671320
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik werk ook aan de Vijzelgracht, en ja, er rijden veel trams, maar gaat dat nou zo soepel voor een echte noord-zuid verbinding? De trams zijn toch vooral voor korte stukjes. Als dit hele godsgeklaagde project klaar is straks heb je wel een veel snellere verbinding vanaf Zuid WTC richting centrum.
Ik denk nog steeds dat dat wel een positief iets is. Maar je moet wel de trams laten rijden voor de korte afstanden.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:22:35 #96
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671679
Gewoon lekker doorbouwen, net zolang tot het klaar is.
Prestige project, wanneer het klaar is zal het een zeer knap staaltje Hollands Glorie zijn.

Niet lullen over geld maar er iets van maken waar we trots op kunnen zijn !
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:24:38 #97
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671761
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:04 schreef Fastmatti het volgende:
De enige manier om een wijk te onwikkelen is infrastructuur aanleggen. Noord zal dus verbeteren.
Zeker.
Voor de meeste Amsterdammers hoort noord niet echt bij Amsterdam.
Dat zal dan een stuk beter worden.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:25:53 #98
207372 bastibro
I`ll get there
pi_75671815
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Bovendien is het 7 minuten lopen naar de vijzelgracht, dusss
pi_75681299
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:12 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik werk ook aan de Vijzelgracht, en ja, er rijden veel trams, maar gaat dat nou zo soepel voor een echte noord-zuid verbinding? De trams zijn toch vooral voor korte stukjes. Als dit hele godsgeklaagde project klaar is straks heb je wel een veel snellere verbinding vanaf Zuid WTC richting centrum.
Ik denk nog steeds dat dat wel een positief iets is. Maar je moet wel de trams laten rijden voor de korte afstanden.
Zowel Zuid-WTC als Centraal doe je in 10 minuten, met de Metro zal dat hooguit 5 minuutjes sneller worden, is dat 3 Miljard waard? Voor dat geld hadden we in Amsterdam prachtige dingen kunnen doen, daarnaast denk ik dat amsterdammers veel meer op een Oost-West lijn zitten te wachten, als ik nu vanuit Oud-West naar Oost moet (kinkerstraat-middenweg) dan doe ik daar soms 3 kwartier over.
pi_75681334
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:04 schreef Fastmatti het volgende:
De mensen in Noord werken niet, en als ze al werken doen ze dat niet over het IJ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')