Ben nog met een onderzoek bezig op dat gebied. Echter zal ik je niet tegenhouden om de aftrap te geven over dit onderwerp. Beginnen met de informatie over de pijnappelklier, de testen met lsd en wat uitleg over gedachtenkracht. Daarna een stap verder naar de bibliotheek van het vaticaan, waar deze belangrijke informatie hoogstwaarschijnlijk te vinden is. Die mensen zijn niet voor niets bang van ons.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik weet het, nu de rest van fok nog..... zullen we ze samen inlichten?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik weet het, nu de rest van fok nog..... zullen we ze samen inlichten?
Dat doe ik mijn eigen vent al nauwelijksquote:
Ow, maar die had ik al. ik bedoel... dat ben ik alquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
en te laat, daar ging haar kans op eeuwige heiligheid...
quote:
quote:Vraag hem maar eens bij gelegenheid
En hoe denk je in die bieb te komen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben nog met een onderzoek bezig op dat gebied. Echter zal ik je niet tegenhouden om de aftrap te geven over dit onderwerp. Beginnen met de informatie over de pijnappelklier, de testen met lsd en wat uitleg over gedachtenkracht. Daarna een stap verder naar de bibliotheek van het vaticaan, waar deze belangrijke informatie hoogstwaarschijnlijk te vinden is. Die mensen zijn niet voor niets bang van ons.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En hoe denk je in die bieb te komen?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:25 schreef Oversight het volgende:
[..]
helder, hij verdient de titel,... niet jij.. alleen al daarom....
[..]
Niet groter, wel breder. Tis een stevig bulletjequote:gezelli.... vast eens gauw..... kan ie daartegen denk je?
is ie groter en breder dan ik?
Ik heb al een commando pak besteld.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En hoe denk je in die bieb te komen?
Daarom dat deze foto ook zo belangrijk en mooi is.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:59 schreef nokwanda het volgende:
Nou, die had ook ergens anders kunnen liggen. Het kan best zijn dat die info in Cairo of Constantinopel lag, of noem maar een plek die in de fik gestoken is. Er is ook heel veel wiskundige kennis verloren gegaan omdat een veroveraar de boel in de hens stak.
Ik heb hem niks negatiefs verteld. Sterker nog, ik denk dat jullie elkaar wel zullen mogen.
Ik zoek het niet in de godsdienst. Maar in de logica. Als al deze godsdiensten een vergelijkbaar verhaal hebben, zou het dan geen logische verklaring zijn dat al deze geloven onder controle staan van het vaticaan? Of anders gezegd kopieën van deze geloven die de originele geloven ondersneeuwen. Dit zou een enorm sterk machtsmiddel zijn. Daarom is het ook erg goed dat jij Ra aangeeft, omdat dit verhaal naar alle waarschijnlijkheid daar is begonnen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Maar als je die info zoekt, zoek je die dan niet in de verkeerde bron of in de verkeerde godsdienst? Shiva had niet voor niets dat derde oog.
En hoe zit het met het oog van Ra
[ afbeelding ]
Dit is kennis die zoveel ouder is dan het christendom. daar heb je het vaticaan toch niet voor nodig.
Dit verhaal geeft voor mij een logische verklaring voor de reden waarom er zoveel tegenstellingen zijn binnen religie.quote:Let us now examine the various Pagan groups that have utilized the Pine Cone in their ceremonies, their rituals, and their art. Once you study this list, you will be in for a great surprise in that the Roman Catholic Church utilizes the Pine Cone, just as any good Pagan religion would do! This fact is further firm evidence that Roman Catholicism is Pagan, not Christian. In fact, we would say that Roman Catholicism is counterfeit Christianity, with Paganism as its beating heart.
Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:44 schreef nokwanda het volgende:
Euh, jaaaa, maar dat is geen nieuws. Dat is al lang een vaststaand feit.
Ra, Lug, Lucifer. Alle lichtgoden zijn een.
"The Empire of the City".quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Maar als je die info zoekt, zoek je die dan niet in de verkeerde bron of in de verkeerde godsdienst? Shiva had niet voor niets dat derde oog.
En hoe zit het met het oog van Ra
[ afbeelding ]
Dit is kennis die zoveel ouder is dan het christendom. daar heb je het vaticaan toch niet voor nodig.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
"The Empire of the City".
The Empire of the City bestaat uit 3 steden, die opzichzelf staande staten vormen. Vaticaan Stad, the City of London (een gebied in London) & District Columbia (in Washington)
Deze "drie eenheid", onder leiding van het Vaticaan zou min of meer een voortzetting zijn van de Egyptische heersers (farao's). Evenals Queen Elisabeth. Hierbij wordt gewezen op de symboliek (gewaden & attributen etc) die nagenoeg overeen komt enzo. dus ... Ra = God![]()
Het Rooms Katholieke Christendom zou dus ook weer gebaseerd zijn op de Egyptische goden e.d. (Er zijn heel veel overeenkomsten tussen diverse verhalen, alleen de namen zijn veranderd) & ga zo maar door.
- Aldus de theorie![]()
Super interessante materie. Absoluut het "onderzoeken" waard
Niet dat alles waar is, maar het geeft je te denken over de herkomst, inhoud en betekenis van de bijbel en z'n verhalen
Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.
Crowley ken ik niet, wat is dat voor iemand?
*hmm, de grondlegger van het hedendaagse satanisme.
[ afbeelding ]
Je vroeg het niet aan mij, maar het heeft raakvlakken, behalve dat veel paganisten tegenwoordig gewoon New agers zijn die in wezen onder dezelfde conspiracy vallen als alle oude godsdiensten, als je de theorie die in dit topic eerder genoemd is wil volgen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg. Daarom vond ik dit verhaal ook zo leuk. Akhenaton -> Obama?
Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:58 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Geen idee. Wel weet ik dat zijn ideen meer te maken hebben met paganisme dan die van veel moderne paganisten. Tenminste.... als je op die halfzachte witte magiesites kijkt. Golden Dawn kan ook leuke links opleveren. Eigenlijk waren mensen van het antroposofisch genootschap hier al lang mee bezig. Ook dan zul je vervelende links tegenkomen omdat ook disputabele mensen zich hiermee bezighielden of omdat in de tijdsgeest ook vaak wel heel foute denkbeelden werden omarmd.
Ow, hij was wel heroine verslaafd. Vooral tegen het einde van zijn leven was dat een issue. Dus dat kan best de oorzak zijn. Hij is iig alleen gestorven.
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:
v.b.
25 dec, Geboren uit een maagd, de 3 wijzen, de kruisiging, wederopstanding etc. zijn b.v. dingen die wereldwijd bij een hele batterij goden en heiligen voorkomen, en vertellen (waarschijnlijk) eigenlijk niets anders dan het verhaal van ... de winter zonnewende(& dat vind ik wel aannemelijk)
Kennis van goed en kwaad is direct te herleiden naar het zelfvertrouwen. Een balans in deze kennis, oftewel energie, zorgt voor zelfvertrouwen.quote:
Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
Bedoel je niet Hades?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.
Op een doortrapte manier overigens
Door symboliek & festiviteiten te 'assimileren' en op overeenkomsten te wijzen, werd enerzijds het (vroege) Christendom in Europa toegankelijk gemaakt voor de mensen, en kon men anderzijds de "onwelwilligen" verketteren.
Mooi voorbeeld hiervan is het beeld (uiterlijk) van Satan dat wij sindsdien hebben. Volledig gebaseerd op 'de gehoornde God' (compleet met hoeven e.d. weet even geen naam). Deze God was o.a. baas over de onderwereld, maar geen "slechterik" zoals de duivel. Dat werd er vervolgens wel van gemaakt, uiteraard
Voor die tijd was Satan "gewoon" een gevallen engel, en dus qua uiterlijk niet (of nauwelijks) anders, voorzover daar uberhaubt al sprake van was (zo'n fysieke beschrijving).
Maar goed, volgens een rechtgeaarde Christen is natuurlijk alles wat niet gelijk is aan god, gelijk aan satan
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythologyquote:Tuurngait
Some spirits were by nature unconnected to physical bodies. These figures were called tuurngait (singular tuurngaq). Some were helping spirits that could be called upon in times of need. Some were evil and monstrous, responsible for bad hunts and broken tools. They could also possess humans, as recounted in the story of Atanarjuat. An angakkuq with good intentions could use them to heal sickness, and find animals to hunt and feed the community. He or she could fight or exorcise bad tuurnait, or they could be held at bay by rituals; However, an angakkuq with harmful intentions could also use "tuurngait" for their own personal gain, or to attack other people and their tuurngait.
Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Yep. Gezienquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?
Inderdaad erg mooie kunst.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:43 schreef nokwanda het volgende:
Hier Mozes als Pan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het verhaaltje dat ik erbij trof
Dit beeld is echt een topwerk van Michelangelo! Deze belangrijke aartsvader van Israël is zittend afgebeeld met de tien geboden onder zijn arm. Waarschijnlijk is Mozes afgebeeld op het moment dat hij met de twee stenen tafelen van de berg Sinaï kwam en ziet dat het Joodse volk om het Gouden Kalf danst. Mozes maakt zich daar behoorlijk kwaad om… Volgens sommige bronnen zou hij getoornd van woede zijn en heeft Michelangelo Mozes gehoornd afgebeeld. Schrijffoutje in de bijbelvertaling? Volgens een ander verhaal zijn de hoorntjes gebaseerd op een onjuiste vertaling van de oorspronkelijk Hebreeuwse tekst van Exodus. Daar staat geschreven dat ‘Mozes zich er niet van bewust was dat zijn gezicht straalde’ (coronatus is een stralenkrans en dit werd cornatus dat gehoornd betekent ). Michelangelo houdt zich aan de bijbelvertaling van dat moment en beeldt Mozes dus met hoorns af. Een laatste theorie die zegt dat Mozes ‘des duivels’ was, toen hij het volk om het afgodsbeeld zag dansen en daarom hoorntjes van de duivel op heeft.
Nee gewoon "de gehoornde God" (heb even gekeken, maar hij heeft geen (andere) naam (?))quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef mediaconsument het volgende:
Bedoel je niet Hades?
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoektquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:29 schreef Oversight het volgende:
[..]
Als god bestaat, kan ie bewezen worden.
Als god bewezen worden, kan ie niet bestaan.
kies maar...
quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:20 schreef mediaconsument het volgende:
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.
Heb me er niet al te uitgebreidt in verdiept, maar dat de pinecone zou staan voor zelfvertrouwen ben ik nog niet tegen gekomen.quote:Begin nu overigens een idee te krijgen wat die pinecone met dat paganisme te maken heeft en waarom zelfvertrouwen binnen die religie zo belangrijk is. De pinecone = zelfvertrouwen.
Ik denk dat dat hele verschil tussen goed en kwaad er niet toe doet. Oftewel het paganisme kan hiermee zand in de ogen gestrooid hebben dmv mensen op dit aspect van het leven te laten concentreren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:07 schreef nokwanda het volgende:
Afgezien van mooie kunst. Het ging mij om de overeenkomst en de twijfel over vertalingen.
Duivelshoorns of stralenkrans. In de christelijke kunst is daar nogal een verschil tussen, maar kijkend naar het paganisme wordt dat onderscheid tussen goed en kwaad niet op die manier gesymboliseerd. Dus misschien is het wel helemaal geen vergissing.
Een Christen ontkent het bestaan van alle Goden, op 1 na.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoekt
Dat zul je er ook niet tegenkomen, het is mijn filosofische idee op dit moment. Ik zie een pijnappelklier als een processor die gegevens verwerkt, op het moment dat er een balans is in de informatiestroom, oftewel de energie, dan is er geen stress en kan de processor zijn werk rustig doen, dan werkt het zelfvertrouwen dus op zijn best en is er ook wat speling als er ineens een grote nieuwe hoeveelheid informatie op je pad komt. Op het moment dat er een wachtrij ontstaat voor deze processor, ontstaat er stress. Oftewel de processor moet extra hard werken om de informatie/energie te kunnen verwerken, waardoor er minder energie over is om op andere zaken te concentreren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:
Heb me er niet al te uitgebreidt in verdiept, maar dat de pinecone zou staan voor zelfvertrouwen ben ik nog niet tegen gekomen.
Dat vind ik te makkelijk. Er is ook nog zoiets als ethiek en ik denk zelf dat je daar ook wel op afgerekend wordt. Noem het hel, noem het karma. Wat je wil. Maar ik denk dat je inderdaad verantwoordelijk bent voor je daden, maar ook dat je aan jezelf op zijn allerminst verantwoording ovr die daden moet afleggen. En ja, ik geloof in een vorm van een hiernamaals. En als blijkt dat dat is verzonnen om je hier op aarde een beetje goed te laten leven zodat je ook voor je medewezens van dienst bent, dan ben ik daar ook tevreden mee.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hele verschil tussen goed en kwaad er niet toe doet. Oftewel het paganisme kan hiermee zand in de ogen gestrooid hebben dmv mensen op dit aspect van het leven te laten concentreren.
Je hebt geen goede of slechte informatie, je hebt belangrijke en minder belangrijke informatie. Daar kun je wat mee, oftewel hier leer je van. Deze informatie creeert mogelijkheden. De informatie is dan ook anders in elke situatie, oftewel elke situatie heeft andere mogelijkheden. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het geheel, betekend dit dat conclusies pas getrokken kunnen worden op het moment dat je overleden bent.
Om deze reden zorgt het conclusies trekken over goed en kwaad alleen maar voor vertraging in de ontwikkeling. En daar zit hem volgens mij de sleutel in het verhaal van die ontwikkeling van de pijnappelklier.
Ik heb geen grote kennis van hersenen, maar ik weet wel dat een deel van de hersenen de motoriek voor zijn rekening neemt, een ander deel het slapen, een ander deel weer de zintuigen. Welk onderdeel zou dan de boel controleren, oftewel is de verantwoordelijke, is bewust van het geheel -> bewustzijn? Je hebt dan ook gelijk dat dit een aanname van mij is, echter heb ik vertrouwen in deze aanname.quote:Op woensdag 2 september 2009 00:35 schreef nokwanda het volgende:
Maar waarom zou dat eigenlijk nou net in dat hersendeel plaatsvinden en niet in een ander?
Dat klopt. Ik doel dan ook meer op de theorie over dat die conclusies getrokken worden als je dood bent. Je word dan berecht, hoor je weleens. Magere Heijn is dan de rechter.quote:Op woensdag 2 september 2009 00:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat vind ik te makkelijk. Er is ook nog zoiets als ethiek en ik denk zelf dat je daar ook wel op afgerekend wordt. Noem het hel, noem het karma. Wat je wil. Maar ik denk dat je inderdaad verantwoordelijk bent voor je daden, maar ook dat je aan jezelf op zijn allerminst verantwoording ovr die daden moet afleggen. En ja, ik geloof in een vorm van een hiernamaals. En als blijkt dat dat is verzonnen om je hier op aarde een beetje goed te laten leven zodat je ook voor je medewezens van dienst bent, dan ben ik daar ook tevreden mee.
Het is natuurlijk wel de ultieme manier om mensen te beïnvloeden door ze de hele tijd stil te laten staan bij onnodige waardeoordelen, waarom zouden we anders zoveel verschillende smaken thee hebben bijvoorbeeld? Die concentratie kun je beter ergens anders voor gebruiken denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:01 schreef R0N1N het volgende:
Wat wij zien als goed of slecht/kwaad is slechts onze menselijke/persoonlijke perceptie. "De één z'n dood is de ander z'n brood." - oftewel, zoals mediaconsument al min of meer aangaf, er bestaat geen goed OF slecht. In alles zit goed EN slecht.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:32 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een Christen ontkent het bestaan van alle Goden, op 1 na.
Een Atheist gaat 1 god verder
quote:Op woensdag 2 september 2009 01:01 schreef R0N1N het volgende:
Maarre ... "Geloof" dat we een beetje afdwalen van de OP![]()
Nou, precies. Op die manier praten heel erg veel mensen gedragingen goed die anderen schaden, al dan niet met behulp van psychologen of anderen die zij zelf sterker achten, zoals religieuze leiders. In die zin legt men dan alsnog de verantwoording voor eigen daden en gedachten extern. En dat kan evengoed een streng religieus persoon als een atheist zijn. Het is iets dat blijkbaar in de menselijke natuur ligt en dat overwonnen kan worden en je daardoor een beetje wijzer kan maken.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:06 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de ultieme manier om mensen te beïnvloeden door ze de hele tijd stil te laten staan bij onnodige waardeoordelen, waarom zouden we anders zoveel verschillende smaken thee hebben bijvoorbeeld? Die concentratie kun je beter ergens anders voor gebruiken denk ik.
Oftewel, die paganisten zijn een stel slinkse mensen die op deze manier kunnen doen wat ze willen.
Afdwalen klopt, echter denk ik dat dit complot wel veel te maken heeft met paganisten.
Ondersteunende link: http://www.cuttingedge.org/articles/RC125.htm
Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, behoeften kun je dan ook niet tegenhouden, alles dat erin gaat, moet eruit. Kinderen zijn dan ook erg makkelijk te beïnvloeden. Dit is een sneu verhaal om eerlijk te zijn, omdat dit verteld dat er simpelweg gebruik wordt gemaakt van deze zwakheid voor eigengewin.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou, precies. Op die manier praten heel erg veel mensen gedragingen goed die anderen schaden, al dan niet met behulp van psychologen of anderen die zij zelf sterker achten, zoals religieuze leiders. In die zin legt men dan alsnog de verantwoording voor eigen daden en gedachten extern. En dat kan evengoed een streng religieus persoon als een atheist zijn. Het is iets dat blijkbaar in de menselijke natuur ligt en dat overwonnen kan worden en je daardoor een beetje wijzer kan maken.
in addition: het valt mij op dat ex-verslaafden vaak opeens erg religies worden of zijn afgekickt met behulp van een religie of religieus leider. Zo wordt de ene behoefte door de andere vervangen.
"Volgroeide" mensen dus ook, dat zie je aan bijvoorbeeld sektes of (in extremere gevallen) religies.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, behoeften kun je dan ook niet tegenhouden, alles dat erin gaat, moet eruit. Kinderen zijn dan ook erg makkelijk te beïnvloeden. Dit is een sneu verhaal om eerlijk te zijn, omdat dit verteld dat er simpelweg gebruik wordt gemaakt van deze zwakheid voor eigengewin.
quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:
Stel je voor dat de verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening zouden staan... (oftewel, dit topic =)
quote:Op woensdag 2 september 2009 12:30 schreef Oversight het volgende:
[..]
nou zit je jezelf af te zeiken....
Ik weet niet of je dat laatste sarcastisch bedoelt, maar imo staan er regelmatig verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
"Volgroeide" mensen dus ook, dat zie je aan bijvoorbeeld sektes of (in extremere gevallen) religies.
Mensen zoeken een behoefte en vinden dit middel dat die behoefte kan vervullen.
Stel je voor dat de verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening zouden staan... (oftewel, dit topic =)
Bedrijfsblindheid veroorzaakt door een tekort aan energie, omdat er teveel energie verloren word om verder dan de routine te kunnen kijken. Voor deze creativiteit is namelijk enorm veel energie nodig.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat laatste sarcastisch bedoelt, maar imo staan er regelmatig verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening.
Wat ik nooit begrijp is dit: als ik kan zien dat de ene behoefte gevuld wordt met de andere en dat daar iets niet in klopt, waarom kunnen anderen dat dan niet zien? Het middel is vaak erger dan de kwaal.
Nou, half sarcastisch. Het punt is inderdaad wel dat het (te) vaak zo is dat de juiste mensen (qua kunde) aan het hoofd staan met de verkeerde intenties.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat laatste sarcastisch bedoelt, maar imo staan er regelmatig verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening.
Wat ik nooit begrijp is dit: als ik kan zien dat de ene behoefte gevuld wordt met de andere en dat daar iets niet in klopt, waarom kunnen anderen dat dan niet zien? Het middel is vaak erger dan de kwaal.
Als dat zo is, zijn er wel heel erg weinig 'volwassenen'quote:Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:
Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, <snip>.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |