abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72351854
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik weet het, nu de rest van fok nog..... zullen we ze samen inlichten?
Ben nog met een onderzoek bezig op dat gebied. Echter zal ik je niet tegenhouden om de aftrap te geven over dit onderwerp. Beginnen met de informatie over de pijnappelklier, de testen met lsd en wat uitleg over gedachtenkracht. Daarna een stap verder naar de bibliotheek van het vaticaan, waar deze belangrijke informatie hoogstwaarschijnlijk te vinden is. Die mensen zijn niet voor niets bang van ons.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:22:25 #62
19194 Oversight
◢◤
pi_72351856
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik weet het, nu de rest van fok nog..... zullen we ze samen inlichten?
tip, pak 1 duidelijk detail, zoals bijvoorbeeld "het einde van de dood" en haar symbolen en waar die te vinden zijn...... en ga zachtjes vanaf daar voorwaarts en achterwaarts in de tijd-lijn/ plaats-tijd..

Denk serieus dat als je je inhoud en het kalm en rustig uitlegt, dat er mensen zullen gaan begrijpen.....
◢◤
pi_72351888
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:15 schreef Oversight het volgende:

[..]

en gehoorzamen ?
Dat doe ik mijn eigen vent al nauwelijks
Vraag hem maar eens bij gelegenheid
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_72351944
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:19 schreef Oversight het volgende:

[..]

en te laat, daar ging haar kans op eeuwige heiligheid...
Ow, maar die had ik al. ik bedoel... dat ben ik al
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:25:35 #65
19194 Oversight
◢◤
pi_72351980
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

"mijn eigen vent"
helder, hij verdient de titel,... niet jij.. alleen al daarom....
quote:
Vraag hem maar eens bij gelegenheid
gezelli.... vast eens gauw..... kan ie daartegen denk je?

is ie groter en breder dan ik?
◢◤
pi_72351990
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:22 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ben nog met een onderzoek bezig op dat gebied. Echter zal ik je niet tegenhouden om de aftrap te geven over dit onderwerp. Beginnen met de informatie over de pijnappelklier, de testen met lsd en wat uitleg over gedachtenkracht. Daarna een stap verder naar de bibliotheek van het vaticaan, waar deze belangrijke informatie hoogstwaarschijnlijk te vinden is. Die mensen zijn niet voor niets bang van ons.
En hoe denk je in die bieb te komen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:27:16 #67
19194 Oversight
◢◤
pi_72352041
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

http://toool.nl/
◢◤
pi_72352067
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:25 schreef Oversight het volgende:

[..]

helder, hij verdient de titel,... niet jij.. alleen al daarom....
[..]
goed punt.
quote:
gezelli.... vast eens gauw..... kan ie daartegen denk je?

is ie groter en breder dan ik?
Niet groter, wel breder. Tis een stevig bulletje
En ja, daar kan hij tegen omdat:
A) Hij mij gewend is
B) Hij al ingelicht is
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:29:05 #69
19194 Oversight
◢◤
pi_72352113
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:28 schreef nokwanda het volgende:

B) Hij al ingelicht is
....... en bedankt.
◢◤
pi_72352209
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb al een commando pak besteld.

Wat het is, het vaticaan heeft een gigantische bibliotheek na 1000den jaren onderzoek. Alle planten en dieren hebben dan ook latijnse namen gekregen bijvoorbeeld. Oftewel als er een plek is waar ze weten hoe de pijnappel werkt, dan is het daar. Je hebt idd ook een punt, we zullen dit helaas niet snel te weten komen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72353193
Nou, die had ook ergens anders kunnen liggen. Het kan best zijn dat die info in Cairo of Constantinopel lag, of noem maar een plek die in de fik gestoken is. Er is ook heel veel wiskundige kennis verloren gegaan omdat een veroveraar de boel in de hens stak.

@Oversight, waarom uitgaan van het negatieve?
Ik heb hem niks negatiefs verteld. Sterker nog, ik denk dat jullie elkaar wel zullen mogen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72353374
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:59 schreef nokwanda het volgende:
Nou, die had ook ergens anders kunnen liggen. Het kan best zijn dat die info in Cairo of Constantinopel lag, of noem maar een plek die in de fik gestoken is. Er is ook heel veel wiskundige kennis verloren gegaan omdat een veroveraar de boel in de hens stak.
Ik heb hem niks negatiefs verteld. Sterker nog, ik denk dat jullie elkaar wel zullen mogen.
Daarom dat deze foto ook zo belangrijk en mooi is.

Die weten hier vast meer over te vertellen. Mijn theorie op het moment is dan ook dat bijvoorbeeld de alom bekende men in black niet vanuit een of andere overheidsinstantie komen, maar uit het vaticaan.
pi_72353642
Maar als je die info zoekt, zoek je die dan niet in de verkeerde bron of in de verkeerde godsdienst? Shiva had niet voor niets dat derde oog.
En hoe zit het met het oog van Ra

Dit is kennis die zoveel ouder is dan het christendom. daar heb je het vaticaan toch niet voor nodig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72353950
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Maar als je die info zoekt, zoek je die dan niet in de verkeerde bron of in de verkeerde godsdienst? Shiva had niet voor niets dat derde oog.
[ afbeelding ]

Dit is kennis die zoveel ouder is dan het christendom. daar heb je het vaticaan toch niet voor nodig.
Ik zoek het niet in de godsdienst. Maar in de logica. Als al deze godsdiensten een vergelijkbaar verhaal hebben, zou het dan geen logische verklaring zijn dat al deze geloven onder controle staan van het vaticaan? Of anders gezegd kopieën van deze geloven die de originele geloven ondersneeuwen. Dit zou een enorm sterk machtsmiddel zijn. Daarom is het ook erg goed dat jij Ra aangeeft, omdat dit verhaal naar alle waarschijnlijkheid daar is begonnen.

Ter ondersteuning: http://www.cuttingedge.org/articles/RC125.htm
quote:
Let us now examine the various Pagan groups that have utilized the Pine Cone in their ceremonies, their rituals, and their art. Once you study this list, you will be in for a great surprise in that the Roman Catholic Church utilizes the Pine Cone, just as any good Pagan religion would do! This fact is further firm evidence that Roman Catholicism is Pagan, not Christian. In fact, we would say that Roman Catholicism is counterfeit Christianity, with Paganism as its beating heart.
Dit verhaal geeft voor mij een logische verklaring voor de reden waarom er zoveel tegenstellingen zijn binnen religie.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 01-09-2009 21:30:50 ]
pi_72354778
Euh, jaaaa, maar dat is geen nieuws. Dat is al lang een vaststaand feit.
Ra, Lug, Lucifer. Alle lichtgoden zijn een.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72354843
misschien dat de ideeen van Aleister Crowley je zouden interesseren, als je die nog niet kent
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72354885
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:44 schreef nokwanda het volgende:
Euh, jaaaa, maar dat is geen nieuws. Dat is al lang een vaststaand feit.
Ra, Lug, Lucifer. Alle lichtgoden zijn een.
Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.

Crowley ken ik niet, wat is dat voor iemand?

*hmm, de grondlegger van het hedendaagse satanisme.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 01-09-2009 21:52:39 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:53:01 #78
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72355092
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef nokwanda het volgende:
[ afbeelding ]

"The Empire of the City".

The Empire of the City bestaat uit 3 steden, die opzichzelf staande staten vormen. Vaticaan Stad, the City of London (een gebied in London) & District Columbia (in Washington)

Deze "drie eenheid", onder leiding van het Vaticaan zou min of meer een voortzetting zijn van de Egyptische heersers (farao's). Evenals Queen Elisabeth. Hierbij wordt gewezen op de symboliek (gewaden & attributen etc) die nagenoeg overeen komt enzo. dus ... Ra = God

Het Rooms Katholieke Christendom zou dus ook weer gebaseerd zijn op de Egyptische goden e.d. (Er zijn heel veel overeenkomsten tussen diverse verhalen, alleen de namen zijn veranderd ) & ga zo maar door.

- Aldus de theorie

Super interessante materie. Absoluut het "onderzoeken" waard
Niet dat alles waar is, maar het geeft je te denken over de herkomst, inhoud en betekenis van de bijbel en z'n verhalen

edit:
Er zwerft ergens een (jaren '70) docu onder die naam rond van een uurtje of 5. Geen top kwaliteit, maar veel info omtrent de link tussen de Farao's (& RA) en het Vaticaan (& God + Jezus). - de theorie dus, ik wil hiermee dus niet stellen dat dit verhaal mijn "waarheid" is. Het is en blijft een "Conspiracy theorie", waarbij soms erg ver gezocht wordt (zoals gewoonlijk in deze)

v.b.
25 dec, Geboren uit een maagd, de 3 wijzen, de kruisiging, wederopstanding etc. zijn b.v. dingen die wereldwijd bij een hele batterij goden en heiligen voorkomen, en vertellen (waarschijnlijk) eigenlijk niets anders dan het verhaal van ... de winter zonnewende (& dat vind ik wel aannemelijk)

[ Bericht 18% gewijzigd door R0N1N op 01-09-2009 22:13:37 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_72355265
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:

[..]

"The Empire of the City".

The Empire of the City bestaat uit 3 steden, die opzichzelf staande staten vormen. Vaticaan Stad, the City of London (een gebied in London) & District Columbia (in Washington)

Deze "drie eenheid", onder leiding van het Vaticaan zou min of meer een voortzetting zijn van de Egyptische heersers (farao's). Evenals Queen Elisabeth. Hierbij wordt gewezen op de symboliek (gewaden & attributen etc) die nagenoeg overeen komt enzo. dus ... Ra = God

Het Rooms Katholieke Christendom zou dus ook weer gebaseerd zijn op de Egyptische goden e.d. (Er zijn heel veel overeenkomsten tussen diverse verhalen, alleen de namen zijn veranderd ) & ga zo maar door.

- Aldus de theorie

Super interessante materie. Absoluut het "onderzoeken" waard
Niet dat alles waar is, maar het geeft je te denken over de herkomst, inhoud en betekenis van de bijbel en z'n verhalen
Bedankt voor de uitleg.

Daarom vond ik dit verhaal ook zo leuk. Akhenaton -> Obama?

Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
pi_72355284
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.

Crowley ken ik niet, wat is dat voor iemand?

*hmm, de grondlegger van het hedendaagse satanisme.

[ afbeelding ]
Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72355336
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Daarom vond ik dit verhaal ook zo leuk. Akhenaton -> Obama?

Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
Je vroeg het niet aan mij, maar het heeft raakvlakken, behalve dat veel paganisten tegenwoordig gewoon New agers zijn die in wezen onder dezelfde conspiracy vallen als alle oude godsdiensten, als je de theorie die in dit topic eerder genoemd is wil volgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72355383
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.

Ik ga sowieso wat meer van/over hem lezen, 'the wickedest man on earth' kan niet anders dan interessant zijn! Weet jij toevallig hoe hij is overleden?
pi_72355603
Geen idee. Wel weet ik dat zijn ideen meer te maken hebben met paganisme dan die van veel moderne paganisten. Tenminste.... als je op die halfzachte witte magiesites kijkt. Golden Dawn kan ook leuke links opleveren. Eigenlijk waren mensen van het antroposofisch genootschap hier al lang mee bezig. Ook dan zul je vervelende links tegenkomen omdat ook disputabele mensen zich hiermee bezighielden of omdat in de tijdsgeest ook vaak wel heel foute denkbeelden werden omarmd.

Ow, hij was wel heroine verslaafd. Vooral tegen het einde van zijn leven was dat een issue. Dus dat kan best de oorzak zijn. Hij is iig alleen gestorven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356050
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Geen idee. Wel weet ik dat zijn ideen meer te maken hebben met paganisme dan die van veel moderne paganisten. Tenminste.... als je op die halfzachte witte magiesites kijkt. Golden Dawn kan ook leuke links opleveren. Eigenlijk waren mensen van het antroposofisch genootschap hier al lang mee bezig. Ook dan zul je vervelende links tegenkomen omdat ook disputabele mensen zich hiermee bezighielden of omdat in de tijdsgeest ook vaak wel heel foute denkbeelden werden omarmd.

Ow, hij was wel heroine verslaafd. Vooral tegen het einde van zijn leven was dat een issue. Dus dat kan best de oorzak zijn. Hij is iig alleen gestorven.
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.

Begin nu overigens een idee te krijgen wat die pinecone met dat paganisme te maken heeft en waarom zelfvertrouwen binnen die religie zo belangrijk is. De pinecone = zelfvertrouwen.
pi_72356279
Het is een vrucht en die staan wel vaker centraal in religieuze vertellingen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356294
Vruch van kennis van goed en kwaad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356485
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:
v.b.
25 dec, Geboren uit een maagd, de 3 wijzen, de kruisiging, wederopstanding etc. zijn b.v. dingen die wereldwijd bij een hele batterij goden en heiligen voorkomen, en vertellen (waarschijnlijk) eigenlijk niets anders dan het verhaal van ... de winter zonnewende (& dat vind ik wel aannemelijk)
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?
pi_72356637
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:26 schreef nokwanda het volgende:
Vruch van kennis van goed en kwaad.
Kennis van goed en kwaad is direct te herleiden naar het zelfvertrouwen. Een balans in deze kennis, oftewel energie, zorgt voor zelfvertrouwen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:37:04 #89
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72356641
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.
Op een doortrapte manier overigens
Door symboliek & festiviteiten te 'assimileren' en op overeenkomsten te wijzen, werd enerzijds het (vroege) Christendom in Europa toegankelijk gemaakt voor de mensen, en kon men anderzijds de "onwelwilligen" verketteren.

Mooi voorbeeld hiervan is het beeld (uiterlijk) van Satan dat wij sindsdien hebben. Volledig gebaseerd op 'de gehoornde God' (compleet met hoeven e.d. weet even geen naam). Deze God was o.a. baas over de onderwereld, maar geen "slechterik" zoals de duivel. Dat werd er vervolgens wel van gemaakt, uiteraard

Voor die tijd was Satan "gewoon" een gevallen engel, en dus qua uiterlijk niet (of nauwelijks) anders, voorzover daar uberhaubt al sprake van was (zo'n fysieke beschrijving).

Maar goed, volgens een rechtgeaarde Christen is natuurlijk alles wat niet gelijk is aan god, gelijk aan satan
pi_72356886
Hier Mozes als Pan

En het verhaaltje dat ik erbij trof

Dit beeld is echt een topwerk van Michelangelo! Deze belangrijke aartsvader van Israël is zittend afgebeeld met de tien geboden onder zijn arm. Waarschijnlijk is Mozes afgebeeld op het moment dat hij met de twee stenen tafelen van de berg Sinaï kwam en ziet dat het Joodse volk om het Gouden Kalf danst. Mozes maakt zich daar behoorlijk kwaad om… Volgens sommige bronnen zou hij getoornd van woede zijn en heeft Michelangelo Mozes gehoornd afgebeeld. Schrijffoutje in de bijbelvertaling? Volgens een ander verhaal zijn de hoorntjes gebaseerd op een onjuiste vertaling van de oorspronkelijk Hebreeuwse tekst van Exodus. Daar staat geschreven dat ‘Mozes zich er niet van bewust was dat zijn gezicht straalde’ (coronatus is een stralenkrans en dit werd cornatus dat gehoornd betekent ). Michelangelo houdt zich aan de bijbelvertaling van dat moment en beeldt Mozes dus met hoorns af. Een laatste theorie die zegt dat Mozes ‘des duivels’ was, toen hij het volk om het afgodsbeeld zag dansen en daarom hoorntjes van de duivel op heeft.[/quote]
[quote]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356969
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.
Op een doortrapte manier overigens
Door symboliek & festiviteiten te 'assimileren' en op overeenkomsten te wijzen, werd enerzijds het (vroege) Christendom in Europa toegankelijk gemaakt voor de mensen, en kon men anderzijds de "onwelwilligen" verketteren.

Mooi voorbeeld hiervan is het beeld (uiterlijk) van Satan dat wij sindsdien hebben. Volledig gebaseerd op 'de gehoornde God' (compleet met hoeven e.d. weet even geen naam). Deze God was o.a. baas over de onderwereld, maar geen "slechterik" zoals de duivel. Dat werd er vervolgens wel van gemaakt, uiteraard

Voor die tijd was Satan "gewoon" een gevallen engel, en dus qua uiterlijk niet (of nauwelijks) anders, voorzover daar uberhaubt al sprake van was (zo'n fysieke beschrijving).

Maar goed, volgens een rechtgeaarde Christen is natuurlijk alles wat niet gelijk is aan god, gelijk aan satan
Bedoel je niet Hades?

Dat verdraaien naar negatieve woorden merk ik wel vaker op overigens.

Dit verhaal heb ik al vaker aangehaald, maar bijvoorbeeld de inuit kijken heel anders tegen dit onderwerp aan, en bezitten verassend genoeg veel kennis over astrologie enzo.
quote:
Tuurngait

Some spirits were by nature unconnected to physical bodies. These figures were called tuurngait (singular tuurngaq). Some were helping spirits that could be called upon in times of need. Some were evil and monstrous, responsible for bad hunts and broken tools. They could also possess humans, as recounted in the story of Atanarjuat. An angakkuq with good intentions could use them to heal sickness, and find animals to hunt and feed the community. He or she could fight or exorcise bad tuurnait, or they could be held at bay by rituals; However, an angakkuq with harmful intentions could also use "tuurngait" for their own personal gain, or to attack other people and their tuurngait.

Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology

Inuit geloofden dan ook niet, ze waren bang. De Inuit hadden dan ook als leiding een shaman, oftewel een soort van medicijnman met veel kennis van de psyche. De term Shaman is dan ook ver op de achtergrond geraakt, echter kwamen deze mensen voor bij veel oude volkeren zoals de Navajo, Aboriginals, Maori, etc etc.

Dit is overigens een aanrader om te kijken. http://www.imdb.com/title/tt0478366/

Het verhaal van de laatste echte inuit shaman is dan ook apart, omdat hij de keuze heeft gehad om het christendom toe te laten in de wereld van de inuit, echter is hij dan ook niet voor niets de laatste echte shaman geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 01-09-2009 22:55:36 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:47:52 #92
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72357012
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?
Yep. Gezien

Hoe het precies zit met de data, en dan met name pasen, weet ik ff niet meer. Ergens moet het verhaal dan in 2 delen zijn geknipt ja

Weet wel dat Jezus eigenlijk nooit in de winter geboren kan zijn.
Herders sliepen swinters niet buiten in het veld met hun schaapjes
pi_72357505
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:43 schreef nokwanda het volgende:
Hier Mozes als Pan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En het verhaaltje dat ik erbij trof

Dit beeld is echt een topwerk van Michelangelo! Deze belangrijke aartsvader van Israël is zittend afgebeeld met de tien geboden onder zijn arm. Waarschijnlijk is Mozes afgebeeld op het moment dat hij met de twee stenen tafelen van de berg Sinaï kwam en ziet dat het Joodse volk om het Gouden Kalf danst. Mozes maakt zich daar behoorlijk kwaad om… Volgens sommige bronnen zou hij getoornd van woede zijn en heeft Michelangelo Mozes gehoornd afgebeeld. Schrijffoutje in de bijbelvertaling? Volgens een ander verhaal zijn de hoorntjes gebaseerd op een onjuiste vertaling van de oorspronkelijk Hebreeuwse tekst van Exodus. Daar staat geschreven dat ‘Mozes zich er niet van bewust was dat zijn gezicht straalde’ (coronatus is een stralenkrans en dit werd cornatus dat gehoornd betekent ). Michelangelo houdt zich aan de bijbelvertaling van dat moment en beeldt Mozes dus met hoorns af. Een laatste theorie die zegt dat Mozes ‘des duivels’ was, toen hij het volk om het afgodsbeeld zag dansen en daarom hoorntjes van de duivel op heeft.
Inderdaad erg mooie kunst.

Had moses niet wat overeenkomsten met hades? Ik meen me zoiets te herinneren. Kan zo ook geen goede pagina vinden met een goed overzicht van de overeenkomsten tussen de goden van de verschillende religies. Ik zal eigenlijk zeitgeist nog een keer moeten kijken hehe, daar word het duidelijk in uitgelegd.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:06:49 #94
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72357706
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef mediaconsument het volgende:
Bedoel je niet Hades?
Nee gewoon "de gehoornde God" (heb even gekeken, maar hij heeft geen (andere) naam (?))
Samen met "De Grote Moedergodin" (die werd (vergeleken / verbasterd tot): Maria)

Komt van 'de Oude (natuur) Religie' aka Wicca.

Ben geen aanhanger, maar DAAR liggen 'onze' roots. Niet bij de Joods / christelijke "traditie", zoals menig kwal tegenwoordig meent te moeten verkondigen
pi_72357735
Afgezien van mooie kunst. Het ging mij om de overeenkomst en de twijfel over vertalingen.
Duivelshoorns of stralenkrans. In de christelijke kunst is daar nogal een verschil tussen, maar kijkend naar het paganisme wordt dat onderscheid tussen goed en kwaad niet op die manier gesymboliseerd. Dus misschien is het wel helemaal geen vergissing.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:14:32 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72357977
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:29 schreef Oversight het volgende:

[..]

Als god bestaat, kan ie bewezen worden.

Als god bewezen worden, kan ie niet bestaan.

kies maar...
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoekt
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:27:05 #97
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72358420
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook,
yep.
◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:28:47 #98
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72358494
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:20 schreef mediaconsument het volgende:
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.

In de tijd van Lincoln was het (wiet) nog gewoon legaal.
De 'Declaration of Independance' is zelfs op hennep papier geschreven !

Bij Roosevelt was het eerst nog wel, en later niet meer legaal (> 1937 )

Maar goed, de history of canabis is weer een ander verhaal
quote:
Begin nu overigens een idee te krijgen wat die pinecone met dat paganisme te maken heeft en waarom zelfvertrouwen binnen die religie zo belangrijk is. De pinecone = zelfvertrouwen.
Heb me er niet al te uitgebreidt in verdiept, maar dat de pinecone zou staan voor zelfvertrouwen ben ik nog niet tegen gekomen.
pi_72358607
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:07 schreef nokwanda het volgende:
Afgezien van mooie kunst. Het ging mij om de overeenkomst en de twijfel over vertalingen.
Duivelshoorns of stralenkrans. In de christelijke kunst is daar nogal een verschil tussen, maar kijkend naar het paganisme wordt dat onderscheid tussen goed en kwaad niet op die manier gesymboliseerd. Dus misschien is het wel helemaal geen vergissing.
Ik denk dat dat hele verschil tussen goed en kwaad er niet toe doet. Oftewel het paganisme kan hiermee zand in de ogen gestrooid hebben dmv mensen op dit aspect van het leven te laten concentreren.

Je hebt geen goede of slechte informatie, je hebt belangrijke en minder belangrijke informatie. Daar kun je wat mee, oftewel hier leer je van. Deze informatie creeert mogelijkheden. De informatie is dan ook anders in elke situatie, oftewel elke situatie heeft andere mogelijkheden. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het geheel, betekend dit dat conclusies pas getrokken kunnen worden op het moment dat je overleden bent.

Om deze reden zorgt het conclusies trekken over goed en kwaad alleen maar voor vertraging in de ontwikkeling. En daar zit hem volgens mij de sleutel in het verhaal van die ontwikkeling van de pijnappelklier.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:32:22 #100
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72358614
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoekt
Een Christen ontkent het bestaan van alle Goden, op 1 na.
Een Atheist gaat 1 god verder
pi_72358751
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:
Heb me er niet al te uitgebreidt in verdiept, maar dat de pinecone zou staan voor zelfvertrouwen ben ik nog niet tegen gekomen.
Dat zul je er ook niet tegenkomen, het is mijn filosofische idee op dit moment. Ik zie een pijnappelklier als een processor die gegevens verwerkt, op het moment dat er een balans is in de informatiestroom, oftewel de energie, dan is er geen stress en kan de processor zijn werk rustig doen, dan werkt het zelfvertrouwen dus op zijn best en is er ook wat speling als er ineens een grote nieuwe hoeveelheid informatie op je pad komt. Op het moment dat er een wachtrij ontstaat voor deze processor, ontstaat er stress. Oftewel de processor moet extra hard werken om de informatie/energie te kunnen verwerken, waardoor er minder energie over is om op andere zaken te concentreren.

Het is een lastig verhaal, daarom is het goed om hier een keer rustig over na te denken. Dat zelfvertrouwen is niet zomaar iets.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 02-09-2009 00:10:42 ]
pi_72359566
Wicca, dat wordt toch hekserij genoemd? Weer zo'n voorbeeld van de klank van een woord negatief maken..
pi_72360147
Maar waarom zou dat eigenlijk nou net in dat hersendeel plaatsvinden en niet in een ander?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72360207
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hele verschil tussen goed en kwaad er niet toe doet. Oftewel het paganisme kan hiermee zand in de ogen gestrooid hebben dmv mensen op dit aspect van het leven te laten concentreren.

Je hebt geen goede of slechte informatie, je hebt belangrijke en minder belangrijke informatie. Daar kun je wat mee, oftewel hier leer je van. Deze informatie creeert mogelijkheden. De informatie is dan ook anders in elke situatie, oftewel elke situatie heeft andere mogelijkheden. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het geheel, betekend dit dat conclusies pas getrokken kunnen worden op het moment dat je overleden bent.

Om deze reden zorgt het conclusies trekken over goed en kwaad alleen maar voor vertraging in de ontwikkeling. En daar zit hem volgens mij de sleutel in het verhaal van die ontwikkeling van de pijnappelklier.
Dat vind ik te makkelijk. Er is ook nog zoiets als ethiek en ik denk zelf dat je daar ook wel op afgerekend wordt. Noem het hel, noem het karma. Wat je wil. Maar ik denk dat je inderdaad verantwoordelijk bent voor je daden, maar ook dat je aan jezelf op zijn allerminst verantwoording ovr die daden moet afleggen. En ja, ik geloof in een vorm van een hiernamaals. En als blijkt dat dat is verzonnen om je hier op aarde een beetje goed te laten leven zodat je ook voor je medewezens van dienst bent, dan ben ik daar ook tevreden mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72360228
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:35 schreef nokwanda het volgende:
Maar waarom zou dat eigenlijk nou net in dat hersendeel plaatsvinden en niet in een ander?
Ik heb geen grote kennis van hersenen, maar ik weet wel dat een deel van de hersenen de motoriek voor zijn rekening neemt, een ander deel het slapen, een ander deel weer de zintuigen. Welk onderdeel zou dan de boel controleren, oftewel is de verantwoordelijke, is bewust van het geheel -> bewustzijn? Je hebt dan ook gelijk dat dit een aanname van mij is, echter heb ik vertrouwen in deze aanname.

Zal morgen hier weleens wat over opzoeken.
pi_72360258
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:38 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat vind ik te makkelijk. Er is ook nog zoiets als ethiek en ik denk zelf dat je daar ook wel op afgerekend wordt. Noem het hel, noem het karma. Wat je wil. Maar ik denk dat je inderdaad verantwoordelijk bent voor je daden, maar ook dat je aan jezelf op zijn allerminst verantwoording ovr die daden moet afleggen. En ja, ik geloof in een vorm van een hiernamaals. En als blijkt dat dat is verzonnen om je hier op aarde een beetje goed te laten leven zodat je ook voor je medewezens van dienst bent, dan ben ik daar ook tevreden mee.
Dat klopt. Ik doel dan ook meer op de theorie over dat die conclusies getrokken worden als je dood bent. Je word dan berecht, hoor je weleens. Magere Heijn is dan de rechter.

Tot die tijd is het trekken van conclusies in veel gevallen verspilde moeite, en zal dit puur en alleen tegenhouden in je ontwikkeling. Wat helpt je verder in de situatie en wat niet? Klinkt ook heel wat beter dan wat is goed en wat is slecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 02-09-2009 00:52:40 ]
  woensdag 2 september 2009 @ 01:01:57 #107
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72360533
Wat wij zien als goed of slecht/kwaad is slechts onze menselijke/persoonlijke perceptie. "De één z'n dood is de ander z'n brood." - oftewel, zoals mediaconsument al min of meer aangaf, er bestaat geen goed OF slecht. In alles zit goed EN slecht.

Maarre ... "Geloof" dat we een beetje afdwalen van de OP
pi_72360587
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:01 schreef R0N1N het volgende:
Wat wij zien als goed of slecht/kwaad is slechts onze menselijke/persoonlijke perceptie. "De één z'n dood is de ander z'n brood." - oftewel, zoals mediaconsument al min of meer aangaf, er bestaat geen goed OF slecht. In alles zit goed EN slecht.
Het is natuurlijk wel de ultieme manier om mensen te beïnvloeden door ze de hele tijd stil te laten staan bij onnodige waardeoordelen, waarom zouden we anders zoveel verschillende smaken thee hebben bijvoorbeeld? Die concentratie kun je beter ergens anders voor gebruiken denk ik.

Oftewel, die paganisten zijn een stel slinkse mensen die op deze manier kunnen doen wat ze willen.

Afdwalen klopt, echter denk ik dat dit complot wel veel te maken heeft met paganisten.

Ondersteunende link: http://www.cuttingedge.org/articles/RC125.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 02-09-2009 01:20:09 ]
pi_72362449
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:32 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Een Christen ontkent het bestaan van alle Goden, op 1 na.
Een Atheist gaat 1 god verder
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 2 september 2009 @ 11:01:03 #110
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72365213
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:01 schreef R0N1N het volgende:
Maarre ... "Geloof" dat we een beetje afdwalen van de OP
toestemming !
◢◤
pi_72365636
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:06 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel de ultieme manier om mensen te beïnvloeden door ze de hele tijd stil te laten staan bij onnodige waardeoordelen, waarom zouden we anders zoveel verschillende smaken thee hebben bijvoorbeeld? Die concentratie kun je beter ergens anders voor gebruiken denk ik.

Oftewel, die paganisten zijn een stel slinkse mensen die op deze manier kunnen doen wat ze willen.

Afdwalen klopt, echter denk ik dat dit complot wel veel te maken heeft met paganisten.

Ondersteunende link: http://www.cuttingedge.org/articles/RC125.htm
Nou, precies. Op die manier praten heel erg veel mensen gedragingen goed die anderen schaden, al dan niet met behulp van psychologen of anderen die zij zelf sterker achten, zoals religieuze leiders. In die zin legt men dan alsnog de verantwoording voor eigen daden en gedachten extern. En dat kan evengoed een streng religieus persoon als een atheist zijn. Het is iets dat blijkbaar in de menselijke natuur ligt en dat overwonnen kan worden en je daardoor een beetje wijzer kan maken.

in addition: het valt mij op dat ex-verslaafden vaak opeens erg religies worden of zijn afgekickt met behulp van een religie of religieus leider. Zo wordt de ene behoefte door de andere vervangen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72367056
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nou, precies. Op die manier praten heel erg veel mensen gedragingen goed die anderen schaden, al dan niet met behulp van psychologen of anderen die zij zelf sterker achten, zoals religieuze leiders. In die zin legt men dan alsnog de verantwoording voor eigen daden en gedachten extern. En dat kan evengoed een streng religieus persoon als een atheist zijn. Het is iets dat blijkbaar in de menselijke natuur ligt en dat overwonnen kan worden en je daardoor een beetje wijzer kan maken.

in addition: het valt mij op dat ex-verslaafden vaak opeens erg religies worden of zijn afgekickt met behulp van een religie of religieus leider. Zo wordt de ene behoefte door de andere vervangen.
Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, behoeften kun je dan ook niet tegenhouden, alles dat erin gaat, moet eruit. Kinderen zijn dan ook erg makkelijk te beïnvloeden. Dit is een sneu verhaal om eerlijk te zijn, omdat dit verteld dat er simpelweg gebruik wordt gemaakt van deze zwakheid voor eigengewin.
pi_72367286
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, behoeften kun je dan ook niet tegenhouden, alles dat erin gaat, moet eruit. Kinderen zijn dan ook erg makkelijk te beïnvloeden. Dit is een sneu verhaal om eerlijk te zijn, omdat dit verteld dat er simpelweg gebruik wordt gemaakt van deze zwakheid voor eigengewin.
"Volgroeide" mensen dus ook, dat zie je aan bijvoorbeeld sektes of (in extremere gevallen) religies.
Mensen zoeken een behoefte en vinden dit middel dat die behoefte kan vervullen.

Stel je voor dat de verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening zouden staan... (oftewel, dit topic = )
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 12:30:15 #114
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72367387
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:

Stel je voor dat de verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening zouden staan... (oftewel, dit topic = )
nou zit je jezelf af te zeiken....
◢◤
pi_72367658
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:30 schreef Oversight het volgende:

[..]

nou zit je jezelf af te zeiken....
Denk ik ook weer eens eerlijk en open mijn mening + korte visie te geven over een onderwerp
Mr. Prolapse 2009
pi_72367724
Behoefte -> Ontlasting.
pi_72367889
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

"Volgroeide" mensen dus ook, dat zie je aan bijvoorbeeld sektes of (in extremere gevallen) religies.
Mensen zoeken een behoefte en vinden dit middel dat die behoefte kan vervullen.

Ik weet niet of je dat laatste sarcastisch bedoelt, maar imo staan er regelmatig verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening.
Wat ik nooit begrijp is dit: als ik kan zien dat de ene behoefte gevuld wordt met de andere en dat daar iets niet in klopt, waarom kunnen anderen dat dan niet zien? Het middel is vaak erger dan de kwaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72367944
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat laatste sarcastisch bedoelt, maar imo staan er regelmatig verkeerde mensen aan het hoofd van die behoeftevoorziening.
Wat ik nooit begrijp is dit: als ik kan zien dat de ene behoefte gevuld wordt met de andere en dat daar iets niet in klopt, waarom kunnen anderen dat dan niet zien? Het middel is vaak erger dan de kwaal.
Bedrijfsblindheid veroorzaakt door een tekort aan energie, omdat er teveel energie verloren word om verder dan de routine te kunnen kijken. Voor deze creativiteit is namelijk enorm veel energie nodig.

Daar kun je mensen ook erg makkelijk mee beïnvloeden.
pi_72368055
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nou, half sarcastisch. Het punt is inderdaad wel dat het (te) vaak zo is dat de juiste mensen (qua kunde) aan het hoofd staan met de verkeerde intenties.

Men is vaak blind als het gaat om het vervullen van de behoefte, het is de sterkste drang die je als mens in je hebt. Daarom dat ze zichzelf blind zullen staren op die "wens".

Dat is ook de reden dat mensen zich in een religie (of andere behoeftevoorziening) kunnen verliezen en dat daar dus juist het gevaar in schuilt.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 12:57:48 #120
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72368091
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef mediaconsument het volgende:
Volwassen worden is mijns inziens dan ook controle krijgen over je behoeften, <snip>.
Als dat zo is, zijn er wel heel erg weinig 'volwassenen'
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:41 schreef mediaconsument het volgende:
Behoefte -> Ontlasting.
Vergeet je het "uitwerpsel" niet door te spoelen
(Zelfs dat heeft niet iedereen onder controle, hier bij mij op kantoor ... )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')