abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72354843
misschien dat de ideeen van Aleister Crowley je zouden interesseren, als je die nog niet kent
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_72354885
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:44 schreef nokwanda het volgende:
Euh, jaaaa, maar dat is geen nieuws. Dat is al lang een vaststaand feit.
Ra, Lug, Lucifer. Alle lichtgoden zijn een.
Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.

Crowley ken ik niet, wat is dat voor iemand?

*hmm, de grondlegger van het hedendaagse satanisme.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 01-09-2009 21:52:39 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:53:01 #78
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72355092
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Maar als je die info zoekt, zoek je die dan niet in de verkeerde bron of in de verkeerde godsdienst? Shiva had niet voor niets dat derde oog.
En hoe zit het met het oog van Ra
[ afbeelding ]

Dit is kennis die zoveel ouder is dan het christendom. daar heb je het vaticaan toch niet voor nodig.
"The Empire of the City".

The Empire of the City bestaat uit 3 steden, die opzichzelf staande staten vormen. Vaticaan Stad, the City of London (een gebied in London) & District Columbia (in Washington)

Deze "drie eenheid", onder leiding van het Vaticaan zou min of meer een voortzetting zijn van de Egyptische heersers (farao's). Evenals Queen Elisabeth. Hierbij wordt gewezen op de symboliek (gewaden & attributen etc) die nagenoeg overeen komt enzo. dus ... Ra = God

Het Rooms Katholieke Christendom zou dus ook weer gebaseerd zijn op de Egyptische goden e.d. (Er zijn heel veel overeenkomsten tussen diverse verhalen, alleen de namen zijn veranderd ) & ga zo maar door.

- Aldus de theorie

Super interessante materie. Absoluut het "onderzoeken" waard
Niet dat alles waar is, maar het geeft je te denken over de herkomst, inhoud en betekenis van de bijbel en z'n verhalen

edit:
Er zwerft ergens een (jaren '70) docu onder die naam rond van een uurtje of 5. Geen top kwaliteit, maar veel info omtrent de link tussen de Farao's (& RA) en het Vaticaan (& God + Jezus). - de theorie dus, ik wil hiermee dus niet stellen dat dit verhaal mijn "waarheid" is. Het is en blijft een "Conspiracy theorie", waarbij soms erg ver gezocht wordt (zoals gewoonlijk in deze)

v.b.
25 dec, Geboren uit een maagd, de 3 wijzen, de kruisiging, wederopstanding etc. zijn b.v. dingen die wereldwijd bij een hele batterij goden en heiligen voorkomen, en vertellen (waarschijnlijk) eigenlijk niets anders dan het verhaal van ... de winter zonnewende (& dat vind ik wel aannemelijk)

[ Bericht 18% gewijzigd door R0N1N op 01-09-2009 22:13:37 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_72355265
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:

[..]

"The Empire of the City".

The Empire of the City bestaat uit 3 steden, die opzichzelf staande staten vormen. Vaticaan Stad, the City of London (een gebied in London) & District Columbia (in Washington)

Deze "drie eenheid", onder leiding van het Vaticaan zou min of meer een voortzetting zijn van de Egyptische heersers (farao's). Evenals Queen Elisabeth. Hierbij wordt gewezen op de symboliek (gewaden & attributen etc) die nagenoeg overeen komt enzo. dus ... Ra = God

Het Rooms Katholieke Christendom zou dus ook weer gebaseerd zijn op de Egyptische goden e.d. (Er zijn heel veel overeenkomsten tussen diverse verhalen, alleen de namen zijn veranderd ) & ga zo maar door.

- Aldus de theorie

Super interessante materie. Absoluut het "onderzoeken" waard
Niet dat alles waar is, maar het geeft je te denken over de herkomst, inhoud en betekenis van de bijbel en z'n verhalen
Bedankt voor de uitleg.

Daarom vond ik dit verhaal ook zo leuk. Akhenaton -> Obama?

Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72355284
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom lijkt het mij geen gek idee dat al deze religies worden beheerd door 1 groep mensen.

Crowley ken ik niet, wat is dat voor iemand?

*hmm, de grondlegger van het hedendaagse satanisme.

[ afbeelding ]
Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72355336
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Daarom vond ik dit verhaal ook zo leuk. Akhenaton -> Obama?

Weet jij overigens hoe dat zit met de paganisten? Volgens mij is dit niet gelijk aan satanisten, ofwel?
Je vroeg het niet aan mij, maar het heeft raakvlakken, behalve dat veel paganisten tegenwoordig gewoon New agers zijn die in wezen onder dezelfde conspiracy vallen als alle oude godsdiensten, als je de theorie die in dit topic eerder genoemd is wil volgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72355383
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Joa, ach, dat ziet er debiel uit, maar zijn ideeen zijn interessanter. En satanisme klinkt eng en zo, maar dat valt reuze mee in zijn werk imo. Hij gebruikte dat vooral omdat zijn moeder die erg christelijk was te bevestigen dat hij idd anders was. Zij noemde hem immers altijd een duivels kind en hij had zoiets van: ja, tuurlijk joh, dan ben ik dat toch.

Ik ga sowieso wat meer van/over hem lezen, 'the wickedest man on earth' kan niet anders dan interessant zijn! Weet jij toevallig hoe hij is overleden?
pi_72355603
Geen idee. Wel weet ik dat zijn ideen meer te maken hebben met paganisme dan die van veel moderne paganisten. Tenminste.... als je op die halfzachte witte magiesites kijkt. Golden Dawn kan ook leuke links opleveren. Eigenlijk waren mensen van het antroposofisch genootschap hier al lang mee bezig. Ook dan zul je vervelende links tegenkomen omdat ook disputabele mensen zich hiermee bezighielden of omdat in de tijdsgeest ook vaak wel heel foute denkbeelden werden omarmd.

Ow, hij was wel heroine verslaafd. Vooral tegen het einde van zijn leven was dat een issue. Dus dat kan best de oorzak zijn. Hij is iig alleen gestorven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356050
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Geen idee. Wel weet ik dat zijn ideen meer te maken hebben met paganisme dan die van veel moderne paganisten. Tenminste.... als je op die halfzachte witte magiesites kijkt. Golden Dawn kan ook leuke links opleveren. Eigenlijk waren mensen van het antroposofisch genootschap hier al lang mee bezig. Ook dan zul je vervelende links tegenkomen omdat ook disputabele mensen zich hiermee bezighielden of omdat in de tijdsgeest ook vaak wel heel foute denkbeelden werden omarmd.

Ow, hij was wel heroine verslaafd. Vooral tegen het einde van zijn leven was dat een issue. Dus dat kan best de oorzak zijn. Hij is iig alleen gestorven.
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.

Begin nu overigens een idee te krijgen wat die pinecone met dat paganisme te maken heeft en waarom zelfvertrouwen binnen die religie zo belangrijk is. De pinecone = zelfvertrouwen.
pi_72356279
Het is een vrucht en die staan wel vaker centraal in religieuze vertellingen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356294
Vruch van kennis van goed en kwaad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356485
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef R0N1N het volgende:
v.b.
25 dec, Geboren uit een maagd, de 3 wijzen, de kruisiging, wederopstanding etc. zijn b.v. dingen die wereldwijd bij een hele batterij goden en heiligen voorkomen, en vertellen (waarschijnlijk) eigenlijk niets anders dan het verhaal van ... de winter zonnewende (& dat vind ik wel aannemelijk)
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?
pi_72356637
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:26 schreef nokwanda het volgende:
Vruch van kennis van goed en kwaad.
Kennis van goed en kwaad is direct te herleiden naar het zelfvertrouwen. Een balans in deze kennis, oftewel energie, zorgt voor zelfvertrouwen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:37:04 #89
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72356641
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:57 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.
Op een doortrapte manier overigens
Door symboliek & festiviteiten te 'assimileren' en op overeenkomsten te wijzen, werd enerzijds het (vroege) Christendom in Europa toegankelijk gemaakt voor de mensen, en kon men anderzijds de "onwelwilligen" verketteren.

Mooi voorbeeld hiervan is het beeld (uiterlijk) van Satan dat wij sindsdien hebben. Volledig gebaseerd op 'de gehoornde God' (compleet met hoeven e.d. weet even geen naam). Deze God was o.a. baas over de onderwereld, maar geen "slechterik" zoals de duivel. Dat werd er vervolgens wel van gemaakt, uiteraard

Voor die tijd was Satan "gewoon" een gevallen engel, en dus qua uiterlijk niet (of nauwelijks) anders, voorzover daar uberhaubt al sprake van was (zo'n fysieke beschrijving).

Maar goed, volgens een rechtgeaarde Christen is natuurlijk alles wat niet gelijk is aan god, gelijk aan satan
pi_72356886
Hier Mozes als Pan

En het verhaaltje dat ik erbij trof

Dit beeld is echt een topwerk van Michelangelo! Deze belangrijke aartsvader van Israël is zittend afgebeeld met de tien geboden onder zijn arm. Waarschijnlijk is Mozes afgebeeld op het moment dat hij met de twee stenen tafelen van de berg Sinaï kwam en ziet dat het Joodse volk om het Gouden Kalf danst. Mozes maakt zich daar behoorlijk kwaad om… Volgens sommige bronnen zou hij getoornd van woede zijn en heeft Michelangelo Mozes gehoornd afgebeeld. Schrijffoutje in de bijbelvertaling? Volgens een ander verhaal zijn de hoorntjes gebaseerd op een onjuiste vertaling van de oorspronkelijk Hebreeuwse tekst van Exodus. Daar staat geschreven dat ‘Mozes zich er niet van bewust was dat zijn gezicht straalde’ (coronatus is een stralenkrans en dit werd cornatus dat gehoornd betekent ). Michelangelo houdt zich aan de bijbelvertaling van dat moment en beeldt Mozes dus met hoorns af. Een laatste theorie die zegt dat Mozes ‘des duivels’ was, toen hij het volk om het afgodsbeeld zag dansen en daarom hoorntjes van de duivel op heeft.[/quote]
[quote]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72356969
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Dat is wat 'onze kerk vaders' ervan gemaakt hebben.
Op een doortrapte manier overigens
Door symboliek & festiviteiten te 'assimileren' en op overeenkomsten te wijzen, werd enerzijds het (vroege) Christendom in Europa toegankelijk gemaakt voor de mensen, en kon men anderzijds de "onwelwilligen" verketteren.

Mooi voorbeeld hiervan is het beeld (uiterlijk) van Satan dat wij sindsdien hebben. Volledig gebaseerd op 'de gehoornde God' (compleet met hoeven e.d. weet even geen naam). Deze God was o.a. baas over de onderwereld, maar geen "slechterik" zoals de duivel. Dat werd er vervolgens wel van gemaakt, uiteraard

Voor die tijd was Satan "gewoon" een gevallen engel, en dus qua uiterlijk niet (of nauwelijks) anders, voorzover daar uberhaubt al sprake van was (zo'n fysieke beschrijving).

Maar goed, volgens een rechtgeaarde Christen is natuurlijk alles wat niet gelijk is aan god, gelijk aan satan
Bedoel je niet Hades?

Dat verdraaien naar negatieve woorden merk ik wel vaker op overigens.

Dit verhaal heb ik al vaker aangehaald, maar bijvoorbeeld de inuit kijken heel anders tegen dit onderwerp aan, en bezitten verassend genoeg veel kennis over astrologie enzo.
quote:
Tuurngait

Some spirits were by nature unconnected to physical bodies. These figures were called tuurngait (singular tuurngaq). Some were helping spirits that could be called upon in times of need. Some were evil and monstrous, responsible for bad hunts and broken tools. They could also possess humans, as recounted in the story of Atanarjuat. An angakkuq with good intentions could use them to heal sickness, and find animals to hunt and feed the community. He or she could fight or exorcise bad tuurnait, or they could be held at bay by rituals; However, an angakkuq with harmful intentions could also use "tuurngait" for their own personal gain, or to attack other people and their tuurngait.

Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology

Inuit geloofden dan ook niet, ze waren bang. De Inuit hadden dan ook als leiding een shaman, oftewel een soort van medicijnman met veel kennis van de psyche. De term Shaman is dan ook ver op de achtergrond geraakt, echter kwamen deze mensen voor bij veel oude volkeren zoals de Navajo, Aboriginals, Maori, etc etc.

Dit is overigens een aanrader om te kijken. http://www.imdb.com/title/tt0478366/

Het verhaal van de laatste echte inuit shaman is dan ook apart, omdat hij de keuze heeft gehad om het christendom toe te laten in de wereld van de inuit, echter is hij dan ook niet voor niets de laatste echte shaman geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 01-09-2009 22:55:36 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:47:52 #92
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72357012
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Dit verhaal wordt ook uitgelegd in zeitgeist. De zon die 3 dagen onder gaat en daarna weer herrijst, het verhaal mbt de data is voor mij echter nog wat onduidelijk. Ergens in de buurt van pasen gaat jezus toch dood, en herrijst een aantal dagen later tijdens pasen. De data die naar voren komen over dit verhaal zijn dan ook rond kerst. Echter met kerst word jezus toch geboren? Of gaat hij rond die tijd ook dood?
Yep. Gezien

Hoe het precies zit met de data, en dan met name pasen, weet ik ff niet meer. Ergens moet het verhaal dan in 2 delen zijn geknipt ja

Weet wel dat Jezus eigenlijk nooit in de winter geboren kan zijn.
Herders sliepen swinters niet buiten in het veld met hun schaapjes
pi_72357505
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:43 schreef nokwanda het volgende:
Hier Mozes als Pan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En het verhaaltje dat ik erbij trof

Dit beeld is echt een topwerk van Michelangelo! Deze belangrijke aartsvader van Israël is zittend afgebeeld met de tien geboden onder zijn arm. Waarschijnlijk is Mozes afgebeeld op het moment dat hij met de twee stenen tafelen van de berg Sinaï kwam en ziet dat het Joodse volk om het Gouden Kalf danst. Mozes maakt zich daar behoorlijk kwaad om… Volgens sommige bronnen zou hij getoornd van woede zijn en heeft Michelangelo Mozes gehoornd afgebeeld. Schrijffoutje in de bijbelvertaling? Volgens een ander verhaal zijn de hoorntjes gebaseerd op een onjuiste vertaling van de oorspronkelijk Hebreeuwse tekst van Exodus. Daar staat geschreven dat ‘Mozes zich er niet van bewust was dat zijn gezicht straalde’ (coronatus is een stralenkrans en dit werd cornatus dat gehoornd betekent ). Michelangelo houdt zich aan de bijbelvertaling van dat moment en beeldt Mozes dus met hoorns af. Een laatste theorie die zegt dat Mozes ‘des duivels’ was, toen hij het volk om het afgodsbeeld zag dansen en daarom hoorntjes van de duivel op heeft.
Inderdaad erg mooie kunst.

Had moses niet wat overeenkomsten met hades? Ik meen me zoiets te herinneren. Kan zo ook geen goede pagina vinden met een goed overzicht van de overeenkomsten tussen de goden van de verschillende religies. Ik zal eigenlijk zeitgeist nog een keer moeten kijken hehe, daar word het duidelijk in uitgelegd.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:06:49 #94
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72357706
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef mediaconsument het volgende:
Bedoel je niet Hades?
Nee gewoon "de gehoornde God" (heb even gekeken, maar hij heeft geen (andere) naam (?))
Samen met "De Grote Moedergodin" (die werd (vergeleken / verbasterd tot): Maria)

Komt van 'de Oude (natuur) Religie' aka Wicca.

Ben geen aanhanger, maar DAAR liggen 'onze' roots. Niet bij de Joods / christelijke "traditie", zoals menig kwal tegenwoordig meent te moeten verkondigen
pi_72357735
Afgezien van mooie kunst. Het ging mij om de overeenkomst en de twijfel over vertalingen.
Duivelshoorns of stralenkrans. In de christelijke kunst is daar nogal een verschil tussen, maar kijkend naar het paganisme wordt dat onderscheid tussen goed en kwaad niet op die manier gesymboliseerd. Dus misschien is het wel helemaal geen vergissing.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:14:32 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72357977
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:29 schreef Oversight het volgende:

[..]

Als god bestaat, kan ie bewezen worden.

Als god bewezen worden, kan ie niet bestaan.

kies maar...
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoekt
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:27:05 #97
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72358420
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook,
yep.
◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:28:47 #98
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72358494
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:20 schreef mediaconsument het volgende:
Dat drugsgebruik komt altijd naar voren bij belangrijke mensen. Van veel Amerikaanse presidenten is bekend dat ze met regelmaat wiet rookten bijvoorbeeld. Volgens mij hadden Lincoln of Roosevelt zelfs een plantage in de achtertuin van het witte huis, zoiets heb ik ooit gelezen althans.

In de tijd van Lincoln was het (wiet) nog gewoon legaal.
De 'Declaration of Independance' is zelfs op hennep papier geschreven !

Bij Roosevelt was het eerst nog wel, en later niet meer legaal (> 1937 )

Maar goed, de history of canabis is weer een ander verhaal
quote:
Begin nu overigens een idee te krijgen wat die pinecone met dat paganisme te maken heeft en waarom zelfvertrouwen binnen die religie zo belangrijk is. De pinecone = zelfvertrouwen.
Heb me er niet al te uitgebreidt in verdiept, maar dat de pinecone zou staan voor zelfvertrouwen ben ik nog niet tegen gekomen.
pi_72358607
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:07 schreef nokwanda het volgende:
Afgezien van mooie kunst. Het ging mij om de overeenkomst en de twijfel over vertalingen.
Duivelshoorns of stralenkrans. In de christelijke kunst is daar nogal een verschil tussen, maar kijkend naar het paganisme wordt dat onderscheid tussen goed en kwaad niet op die manier gesymboliseerd. Dus misschien is het wel helemaal geen vergissing.
Ik denk dat dat hele verschil tussen goed en kwaad er niet toe doet. Oftewel het paganisme kan hiermee zand in de ogen gestrooid hebben dmv mensen op dit aspect van het leven te laten concentreren.

Je hebt geen goede of slechte informatie, je hebt belangrijke en minder belangrijke informatie. Daar kun je wat mee, oftewel hier leer je van. Deze informatie creeert mogelijkheden. De informatie is dan ook anders in elke situatie, oftewel elke situatie heeft andere mogelijkheden. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het geheel, betekend dit dat conclusies pas getrokken kunnen worden op het moment dat je overleden bent.

Om deze reden zorgt het conclusies trekken over goed en kwaad alleen maar voor vertraging in de ontwikkeling. En daar zit hem volgens mij de sleutel in het verhaal van die ontwikkeling van de pijnappelklier.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:32:22 #100
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72358614
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat zeg ik toch ook, niemand weet precies wat God moet voorstellen.. maar atheisten gaan er wel vanuit dat "God" maar bull is. Hoe weet je nou of ie wel of niet bestaat als je nieteens weet waar je naar zoekt
Een Christen ontkent het bestaan van alle Goden, op 1 na.
Een Atheist gaat 1 god verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')