quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:56 schreef becky1983 het volgende:
met mei is alles goed! geen last meer van me humeur! en voel helemaal niks...![]()
dus ja afwachten maar
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:
Mijn NOD is pas zaterdag maar heb al twee dagen buikpijn, zere borsten en wat bruinverlies. Deze verschijnselen waren de afgelopen maanden de voorbode van mijn menstruatie, maar het kan ook betekenen dat het raak is. Gezien mijn situatie (zie boven) is de kans klein, maar stiekem hoop ik toch op een wondertje, voor we de MMM in moeten...
Mijn gyn vertelde ook dat 2 jaar normaal is,ik heb het ook op zw-pagina gelezen.Ik vind het zelf heel lang maar als ik dit dan lees stelt het me toch wel gerust.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik las net een klein artikeltje wat ik jullie niet wilde onthouden:
Zwanger na gemiddeld 3 tot 6 maanden
het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:59 schreef becky1983 het volgende:
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...
niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebtdenk ik maar goed het zal blijken
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef happyme28 het volgende:
[..]
het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.
Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!![]()
Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Heel knap dat je 10 kg bent afgevallen! Dat is mijn BMI nu ook ongeveer en hoeft dus niet per definitie een belemmering te zijn om snel zwanger te raken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:20 schreef becky1983 het volgende:
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
je zegt dat het niet zo moeilijk was, maar toch heb ik er respect voor, 30 kilo kwijt!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).
Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragenHet gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!
Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
U staat er leuk tussen!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:53 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Welkom Fuchsia en Pinkprincess,! Ik heb nog niet echt actief iets te melden maar we hebben wel besloten al in Oktober te beginnen met ``klussen`. Zou een van de modjes mijn NOD naar 18 September kunnen zetten. Ik ga voor het gemak maar weer uit van een cyclus van 33 dagen.
Ik geloof daar ook in.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:
@ Kolonia: Als je drie dagen overtijd bent baal je natuurlijk helemaal als je niet zwanger blijkt te zijn... Ik denk toch echt wel dat er iets was gebeurd (een eitje dat bevrucht was) en dat het geprobeerd heeft in te nestelen (want ik had een week na mn eisprong drie dagen buikpijn en bruinverlies-wat ook alweer twee dagen over is) en dat het toch is misgegaan, nu ik ongesteld word. Ik heb nooit buikpijn een week voor WOD, pas op WOD zelf (en nu niet) Vorige maand heb ik overgeslagen met babymaking en had ik inderdaad een normale menstruatie. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek hoor, en gebeurt er daar beneden helemaal niks... Jij had toch ook het idee dat het wel raak was bij jou maar mis is gegaan? Ik geloof daar wel in..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoooo herkenbaar!Ik weet dat ik inderdaad iets meer dan 2 jaar geleden alleen maar aan zwanger raken kon denken, er geen serieus geen dag voorbijquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:08 schreef IslaBonita het volgende:
Maar ik ben zo bezig met zwanger raken en piekeren over "wat als het nou niet lukt" dat ik helemaal niet bezig ben met de gedachte "wat als het wél lukt" haha...
Sja, ik zat al enigzins in de MMM, maar nu dan écht... helaas... maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat er nu wat gebeurt!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:01 schreef Kolonia het volgende:
Tierr ook de MMM in? Succes, hopelijk hoeft het maar heel even.![]()
Lief dat je aan me denktquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:42 schreef mijsje het volgende:
Mardis, hoe is het met jou? Je hebt je NOD nog niet, daar niet van, maar gewoon, hoe is het met je?
Dat heeft niet gelijk effect, pas ongeveer 70 dagen na een koortspiek kan er een dip zijn, als die er al is. Of, zo zegt ene Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog bij het VU medisch centrum op obgyn.netquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:35 schreef Guess. het volgende:
Ze zeggen alseen man ziek is dat ook invloed heeft op zijn zaad is dat gelijk zo dan of gebeurd dat met de nieuwe aanmaak om het zo maar te zeggen?
Oke dan thanksquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:28 schreef Lektralove het volgende:
[..]
Dat heeft niet gelijk effect, pas ongeveer 70 dagen na een koortspiek kan er een dip zijn, als die er al is. Of, zo zegt ene Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog bij het VU medisch centrum op obgyn.netDrie maanden daarna is het weer genormaliseerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Was hier ook niet, hoorquote:Op zondag 30 augustus 2009 10:02 schreef Tierrr het volgende:
Jaaaaaaaaaa Keshet!! Gefeliciteerd meid!! Wat superrrr!! Geniet ervan!!![]()
Wat een dames trouwens die het een hele maand om de dag doen... pffff, ik moet er niet aan denken... dan zou ik het al 12 maanden lang telkens om de dag doen... mij niet gezien!!
Haha, naarmate je langer meepost, leer je gewoon steeds meer mensen kennen. Eigenlijk net zo als in real life. En dan gaat persoonlijk reageren ook makkelijker!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:09 schreef suuzzz het volgende:
HOE doen jullie dat??? Al die persoonlijke reacties! Ik kan echt niet onthouden/bijhouden wat iedereen verteld of waar iedereen mee bezig is(behalve dan een tweede streepje! Ik vind het maar knap! Hoe leer ik dat?
Reden is mijn erg onregelmatige cyclus (met lang niet altijd een ei) en het uitblijven van een zwangerschap na ongeveer een jaar proberen.. daarnaast zijn de zwmmers van mijn man ook niet super, dus vandaar in de medische molen.. hsg om hopelijk wat vervelende dingen uit te sluiten en de clomid om een goede eisprong op te wekken..quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:44 schreef Poezebeest het volgende:
Tierr; wat vervelend dat je aan de clomid zit en een hsg krijgt. Maar ik hoop voor je dat het wel gaat helpen! Wat is de reden van de clomid en de hsg?
Nou ja misschien schiet ik teveel doorquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:09 schreef Lektralove het volgende:
u9i
PinkPrincess, met z'n knietjes tegen je buik? Zou t zo snel weer losschieten?Hmmm, maar nu ik er aan denk.., als hij over me heen klautert heb ik ook wel zoiets van, hee, niet afzetten met je voet tegen m'n buik!
Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:06 schreef leonieke het volgende:
Nu ligt het misschien aan mij, maar waarom testen sommige onder jullie voor je NOD? Het lijkt me gewoon geen uitsluitsel te geven behalve als hij positief is. Maar bij een negatieve test ga je toch automatisch denken dat je misschien te vroeg getest hebt
Ik heb dat ook hoor,we zijn nu net een jaar bezig en in plaats dat het erger word krijg ik nu steeds meer van we zien wel.Mijn cyclus is wel altijd ergens tussen de 27-35 dgn,binnen de normen maar wel onregelmatig dus die ovutesten hou ik er ook gewoon in,maar niet zo paniekerig als 1st.Nu is mijn man ziek en hebben we maar 2x gesekst de afgelopen dagen,maar maanden terug was is gelijk gaan stressen,nu heb ik meer zo iets van,nou ja we zullen het wel zien...Ga me ook bewust meer op andere dingen richten zoals werk,huis en hobby'squote:Op zondag 30 augustus 2009 22:14 schreef Poezebeest het volgende:
Dat testen voor je nod leer je vanzelf wel af als je langer er mee bezig bentHier ook iemand die dat een paar keer heeft gedaan
Nu zou ik alleen maar testen als ik echt overtijd ben...
Afgelopen ronde zelfs maar drie ovulatietestjes gebruikt en was er erg relaxt onder, hoop komende maand weer zo relaxt ermee bezig te kunnen zijn.
Het is logisch dat je in het begin er veel mee bezig bent en heel graag wilt. En dan is twee weken wachten echt te lang voor je gevoel, vooral als je vanalles en nogwat voelt. Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik het wel wat meer kan loslaten nu en zoiets heb, we zien wel. Maar wil toch wel graag een beetje controle houden en op het juiste moment seksen, dus vandaar toch nog ovulatietestjes die ik gebruik. Niet dagelijks maar vanaf dag 10 om de twee dagen en als er eentje positiever wordt stop ik ermee en wordt er gewoon extra veel gesext. Voordeel is wel dat ik nooit van de ene op de andere dag een positieve ovulatietest heb maar deze altijd opbouwen, zal dus niet snel de piek missen.
Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:26 schreef MinnieMin het volgende:
Over de ovulatietesten: Een positieve test hoeft nog niet te betekenen dat je werkelijk een eisprong hebt gehad. Alleen als je ook een temperatuurverhoging hebt, weet je dit zeker.
Ik heb dit eens aan de gyn gevraagd,het kan idd maar de kans is echt heel klein.Als je het zeker wilt weten zou je eens kunnen tempen maar aan de andere kant tempen is best wel een gedoe en vond het best zwaar er elke dag mee bezig te zijn.En de combinatie positieve test en pijn duid toch wel heel erg op een eisprong,zou je er niet druk over maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:26 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???
En ik maar denken dat ik een eisprong heb omdat ik steeds zo'n mooie ovulatietest had in combinatie met de middenpijn
Zo raarquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:37 schreef Soneal het volgende:
Thnx Rockabella![]()
Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is Lektralove, maar ook bij alle anderen die hier al langer posten.
[..]
Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.
Daarbij had ik bij mijn vorige zwangerschap (heeeeeeeeeel lang geleden) keurig een paar dagen na de NOD getest en was het negatief, omdat de zwangerschap toen verre van gepland was ben ik vervolgens een paar dagen enorm aan het feesten geweest.
Toen 1½ week later bleek dat ik wel zwanger was heb ik me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld![]()
Dus ook destijds, toen ik nog niets wist van de fibromyalgie had ik al wel een langzame hCG aanmaak.
Maar waarom dan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:42 schreef freubelmuts het volgende:
en ik vind het ook moeilijk om foliumzuur te kopen en eventueel zwangerschaptesten, die bestel ik dan ook online als ik ze nodig heb. En foliumzuur wordt niet in mijn eigen buurt gehaald![]()
Lief van je!quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:31 schreef Kolonia het volgende:
Jammer Fuchsia, een snel resultaat is iedereen gegund.![]()
Op naar de tweede poging dan maar.
Ik kan me voorstellen dat er meer dan voldoende redenen zijn om het (nog) niet aan de grote klok te hangen, mensen vinden al snel dat ze niet alleen een mening moeten hebben, maar die ook moeten ventileren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef freubelmuts het volgende:
ik weet het niet precies waarom ik het niet durf
misschien onzeker, maar ook omdat ik weet dat een hoop mensen onze plannen afkeuren
vandaar ook dat ik onder een kloon schrijf en niet veel mensen de plannen kennen
geen zin om me steeds te verdedigen, tis onze keus en wij staan er wel achter
Excuses, dat wist ik nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef freubelmuts het volgende:
ik weet het niet precies waarom ik het niet durf
misschien onzeker, maar ook omdat ik weet dat een hoop mensen onze plannen afkeuren
vandaar ook dat ik onder een kloon schrijf en niet veel mensen de plannen kennen
geen zin om me steeds te verdedigen, tis onze keus en wij staan er wel achter
nu ik het terug lees zie ik dat dit verkeerd opgevat kan worden,quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:39 schreef PinkPrincess het volgende:
[..]
Excuses, dat wist ik niet![]()
Maar jammer voor jullie dat er mensen zijn die er blijkbaar niet achterstaan![]()
Maar wat je zegt, het is jullie keuze, jullie leven, dus gewoon lekker doorgaan met klussen
Mijn moeder is al geflipt toen ik het erover had dat ik er over aan het denken ben, of ik misschien toch een kind zou willen. (Willen is dus ja, maar of ik het ook wel zou moeten doen enzo dus)quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:24 schreef Soneal het volgende:
Ik denk overigens dat mijn moeder flipt als het lukt, die loopt namelijk al vanaf het begin van onze relatie van die opmerkingen als "ach, en samen kinderen krijgen is ook geen issue meer, jullie zijn immers allebei boven de 40" te plaatsen
Nope, ik heb deze... het is een gewoon B-complex en er staat op de verpakking en in de bijsluiter dat het zonder problemen tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt kan worden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:17 schreef clovertje het volgende:
Ohw en wat ik ook nog wilde zeggen tegen Soneal, ik weet niet of je die mooi haar en nagels vitamine pillen van de etos heb? Maar daar staat op dat je het bij zwangerschap niet mag gebruiken. Weet dat je nog niet zwanger ben, maar hou er rekening mee voor als je zover ben
Mijn moeder stond tijdens m'n vorige zwangerschap (heeeeeeel lang geleden) ook niet te springen omdat vrij snel duidelijk was dat ik het kind alleen zou opvoeden. Dat het ondertussen een erg leuk kind geworden is ligt dan natuurlijk ook niet aan mijn opvoeding maar aan zijn karakterquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Mijn moeder is al geflipt toen ik het erover had dat ik er over aan het denken ben, of ik misschien toch een kind zou willen. (Willen is dus ja, maar of ik het ook wel zou moeten doen enzo dus)
Die heeft me in tien minuten haarfijn uitgelegd wat een ramp van een moeder ik zou zijn. Ze belde nog niet niet op voorhand de kinderbescherming geloof ik. Fijn. Had ik net even nodig ma, zoiets.![]()
Dus ik herken het wel Soneal!
Overigens, vind je het niet "eng", als je inderdaad al boven de 40 bent? Al die risico's enzo?
Ja, dat zal vast wel, maar ik heb dus precies hetzelfde als mijsje..quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar mijs, je weet wel dat het 6 weken duurt eer het foliumzuur echt opgenomen wordt?
Oja, er zijn ook heel veel vrouwen die gewoon door roken tijdens de zwangerschap en gezonde kindjes krijgenquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Ja, dat zal vast wel, maar ik heb dus precies hetzelfde als mijsje..
Ik was een aantal weken voor het stoppen met de pil begonnen met het slikken van dergelijk spul en ik heb dat maandenlang gedaan, maar ben er op een gegeven moment ook mee opgehouden.. het kost klauwen met geld (ook de goedkoopste varianten vind ik duur) en ik word elke dag aan mijn wens herinnerd, terwijl het maar niet opschiet... dat vind ik gewoon erg frustrerend...
Misschien dat ik weer begin als ik straks aan de clomid begin, maar misschien ook wel pas bij het 2e streepje.. er zijn zoveel vrouwen die pas beginnen met het slikken van foliumzuur als ze erachter komen dat ze zwanger zijn en die ook gewoon een gezond kind krijgen...
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Ja, dat zal vast wel, maar ik heb dus precies hetzelfde als mijsje..
Ik was een aantal weken voor het stoppen met de pil begonnen met het slikken van dergelijk spul en ik heb dat maandenlang gedaan, maar ben er op een gegeven moment ook mee opgehouden.. het kost klauwen met geld (ook de goedkoopste varianten vind ik duur) en ik word elke dag aan mijn wens herinnerd, terwijl het maar niet opschiet... dat vind ik gewoon erg frustrerend...
Misschien dat ik weer begin als ik straks aan de clomid begin, maar misschien ook wel pas bij het 2e streepje.. er zijn zoveel vrouwen die pas beginnen met het slikken van foliumzuur als ze erachter komen dat ze zwanger zijn en die ook gewoon een gezond kind krijgen...
Haha, ja, das waar... maar volgens mij is roken slechter dan geen foliumzuur gebruiken en ben ik wel van plan om direct bij het 2e streepje foliumzuur te gaan gebruiken..quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja, er zijn ook heel veel vrouwen die gewoon door roken tijdens de zwangerschap en gezonde kindjes krijgen
(ps. het eigen merk van kruidvat kost je een euro per maand ofzo...)
oke dan is het goedquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:57 schreef Soneal het volgende:
[..]
Nope, ik heb deze... het is een gewoon B-complex en er staat op de verpakking en in de bijsluiter dat het zonder problemen tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt kan worden.
Het ging me trouwens ook niet om het mooie haar en sterke nagels, dat had ik al, ik vond het meer een leuke bijkomstigheid
Ik was vandaag bij de Etos en heb toch nog even gevraagd hoe het zat met al die pillen (niet dat ik twijfel aan jouw antwoord hoorquote:Op woensdag 2 september 2009 10:53 schreef mijsje het volgende:
PinkP, graag gedaan(de laatste keer dat ik een dubbele streep zag op m'n zwangerschapstest, gebruikte ik het zwanger-worden van etos ook, wie weet...
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De foutmarge is niet zo groot (1%) en dat is vooral fout-negatief (met andere woorden: ding zegt dat je niet zwanger bent, je bent het wel)quote:Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef becky1983 het volgende:
doe ik net nog even een test van clear bleu zegt ie niet zwanger......... word ik hier gek of wat.... of zouden er nu gewoon te weinig stoffen inzitten omdat ik vele gedroken heb
sorry voor al me spam maar
Becky meis, wat verdrietig nouquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef becky1983 het volgende:
stop maar met feliciteren !
ik ben hevig aan het vloeien al sinds vanochtend vroeg en de dokter zei dat de kans heel klein is dat ik nog zwanger ben.
dus heb het verloren![]()
![]()
![]()
dus jullie zijn helaas nog niet van me af!
ik ga nu even proberen te slapen bn eerder van me werk weg gegaan omdat ik alleen maar kon![]()
iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes helaas mocht het niet meer baten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |