abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72141024
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 151

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

31 augustus Becky1983 (07-2009)
01 september marike77 (02-2009)
04 september Ciscostar (12-2008)
05 september Mardis (08-2009)
07 september Nienna (06-2009)
12 september freubelmuts (07-2009)
13 september Baldria (05-2009)
14 september Guess. (09-2008)
15 september Kolonia (04-2009)
17 september Mijsje (08-2007)
18 september vrouwtje-theelepel (10-2009)
21 september Koningin Juliana (03-2009)
26 september MinnieMin (02-2009)
26 september Poezebeest (03-2009)
27 september Borra (06-2009)
27 september IslaBonita (12-2008)
30 september PinkPrincess (08-2009)

Tierrr (10-2008)
Droomvrouwtje (11-2008)
flugeltje (01-2009)
prinseszondererwt (11-2007)
Soneal

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 02-09-2009 11:57:47 ]
pi_72141114
Laatste nieuws uit het vorige topic, van de eerstvolgende dames op het lijstje;
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:56 schreef becky1983 het volgende:
met mei is alles goed! geen last meer van me humeur! en voel helemaal niks...
dus ja afwachten maar
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:

Mijn NOD is pas zaterdag maar heb al twee dagen buikpijn, zere borsten en wat bruinverlies. Deze verschijnselen waren de afgelopen maanden de voorbode van mijn menstruatie, maar het kan ook betekenen dat het raak is. Gezien mijn situatie (zie boven) is de kans klein, maar stiekem hoop ik toch op een wondertje, voor we de MMM in moeten...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:02:30 #3
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72141584
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik las net een klein artikeltje wat ik jullie niet wilde onthouden:
Zwanger na gemiddeld 3 tot 6 maanden
Mijn gyn vertelde ook dat 2 jaar normaal is,ik heb het ook op zw-pagina gelezen.Ik vind het zelf heel lang maar als ik dit dan lees stelt het me toch wel gerust.

Ik duim voor de komende NOD-dames,spannend hoor!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72143537
Mijn zoontje is nu anderhalf en mijn man en ik zijn zo zachtjes aan aan het proberen voor een tweede.
Mijn NOD is op 2 september.Het is de eerste ronde
Succes voor iedereen hier en dat er snel een tweede streepje mag komen
pi_72145039
welkom princess
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:44 #6
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72146059
Welkom FuchsiaRoze en PinkPrinces
pi_72146570
Fuchsia en PinkPrincess, welkom!
pi_72147087
Fuchsia en PinkPrincess welkom hopen dat jullie maar snel weer aan een ander forum kunnen
pi_72147112
Welkom dames

Dat berichtje klinkt positief binnen 3 tot 6 maanden, laten we het hopen.

Verder ben ik chagerijnig, vriendje die geen reet aan het huishouden doet als ik er een avondje niet ben, heb hem net alweer even streng toegesproken en meneer is meteen aan het werk gegaan hoop dat mijn ongesteldheid weer snel voorbij is
pi_72147304
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
pi_72147571
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:59 schreef becky1983 het volgende:
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!
pi_72148145
Ik was na gestopt te zijn met de pil na 2 maanden al zwanger.Had ik echt niet verwacht
Helaas een miskraam, maar de maand erop was ik weer zwanger en dat is goed gegaan
Uiteraard hoop ik dat het deze keer ook zo snel gaat maar ik weet dat het langer kan duren
pi_72148632
Fuchsia en Pinkprincess, welkom en succes!

Isla, wat spannend, ik duim voor je!

Verder niets te melden hier
pi_72149009
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef happyme28 het volgende:

[..]

het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!

Wat goed zeg dat je bewust bent afgevallen voor een kindje, knap dat je ook 20 kg bent afgevallen
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is geweest ..
pi_72149444
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72150425
Welkom PinkPrincess en Fuchsia, wat een roze wolk komt hier in een keer binnenwandelen

Ik hoop dat we allemaal snel roze streepjes plassen. En jullie dus ook! Dat het maar een kort verblijf mag worden hier. Weg met deze topic
pi_72151482
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
pi_72151510
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
pi_72151648
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:20 schreef becky1983 het volgende:
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
Heel knap dat je 10 kg bent afgevallen! Dat is mijn BMI nu ook ongeveer en hoeft dus niet per definitie een belemmering te zijn om snel zwanger te raken.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:29:49 #20
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72151841
Hier ook flink wat overgewicht,ben onderzocht door de gynecoloog maar omdat alles bij mij in orde is(hormonen,cyclus etc.) moer ik gewoon zwanger kunnen worden.Bij de zwangerschap zijn wel wat meer complicaties.
Ik probeer ondertussen toch wel af te vallen wat ik erg moeilijk vind en dan ook met ups en down gaat.
pi_72153265
Welkom PinkPrincess.
Wat een roze invasie vandaag met jou en Fuchsia.

HappyMe, knappe prestatie.
pi_72154172
Fuchsia en PinkPrincess, allebei welkom hier!

hmmm, rocka, dat stukje... tuurlijk hoor ik dan weer bij het selecte gezelschap die de pech heeft langer te moeten wachten, maar goed, dat zorgt er ook weer voor dat een jaar weer gemiddeld is... (ik meer dan twee jaar, maar anderen ook meteen... samen ongeveer gemiddeld een jaar voor zwanger worden...)
pi_72154212
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
je zegt dat het niet zo moeilijk was, maar toch heb ik er respect voor, 30 kilo kwijt! Ik wil wel even met je dietiste praten...
en ik hoop het ook... iedereen met twee streepjes, ook de meiden waar het langer duurt.
pi_72155654
ik heb ook overgewicht, maar op zich wel een redelijk stabiele cyclus
ben vorig jaar al eens 12 kilo afgevallen, waarvan inmiddels weer 5 aangekomen
voor de vakantie toch weer 3 kilo afgevallen, dus ik ga nog maar even door!
pi_72162018
islabonita hoe is het bij jou?

ik heb een slechte nacht gehad het begon gister avond ik had honger dus had nog een broodje gegeten een half uur later in bed was ik erg misselijk, iedere keer kwam me eten terug gelukkig niet overgegeven. ik ben benieuwd wat deze dag gaat brengen

veder aan iedereen
pi_72162755
Fuchsia en PinkPrincess welkom hier! Hopelijk hangen jullie hier niet te lang rond!

En wat gewicht betreft ben ik eigenlijk ook wel te zwaar, probeer ook af te vallen, maar heb geen zin in streng dieten enzo. Probeer vooral mijn eetpatroon aan te passen, minder te snoepen, gezonder te eten ed. Ohw ja en meer te bewegen.
Ik ben nog maar net begonnen met proberen te zwanger worden, dus ga me nog niet te druk maken om mijn gewicht en de eventuele gevolgen (kan me wel voorstellen dat als je langer bezig ben dat je er wel wat meer overna gaat denken)
pi_72163082
Wow dat klinkt spannend Becky! Nog maar een paar dagen tot je Nod. Wanneer ga je testen?
Mijn buikpijn en bruinverlies zijn weer (bijna) over, dus weet echt niet wat ik ervan moet denken. Ik word echt elk moment van de dag heen en weer geslingerd. Als ik weer bruinverlies heb denk ik: "oh het zet toch door, ik word ongesteld" en dan baal ik en maak ik me alweer druk om de volgende vruchtbare periode en hoe ik weer alles moet gaan plannen...zucht ..En komt er weer uren niks en denk ik dat ik tóch nog een kans maak... Aaah om gek van te worden!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_72163244
Ik zie dat ik vergeten ben pink princess welkom te heten dus bij deze!

wat betreft mijn afvalpoging: ik had nog niet helemaal aan de eventuele problemen tijdens een zwangerschap gedacht, ik had meer zoiets van alles wat ik er nu af heb is straks niet meer zoveel extra!

becky dat klinkt inderdaad wel spannend! hoe gaat het met alle dames richting NOD?

pi_72163296
Die zwangere vriendin van mij is trouwens ook twintig kilo te zwaar. Zolang je cyclus regelmatig is (en je een eisprong hebt) hoef je je denk ik niet druk te maken..
Maar wel petje af voor de dames die zijn afgevallen! Het kan heel moeilijk zijn..
pi_72163650
Bedankt iedereen voor het fijne welkom
Mag ik ook in het lijstje in de OP?
Spannend voor je, IslaBonita....Kan me voorstellen dat er gek van wordt.
pi_72163767
Ja dit zijn de ergste dagen...
Welkom trouwens roze prinses! Dat je maar gauw door mag naar Z&G!
pi_72173457
Goed, er is heel wat afgekletst lees ik.
Ik merk dat ik vrij relax ben, óók tijdens de klus periode. Vandaag heb ik een bijna positieve ovu test geplast en ik ben erg benieuwd of ie morgen nog donkerder wordt.

Welkom aan de nieuwe dames!!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_72179186
Succes weer voor de dames hier
pi_72180585
poeh ik ga me steeds beroerder voelen, opgeblazen gevoel veel last van lucht(boeren) en steken en krampen in me buik.ik weet echt niet wat ik daar van moet denken

[ Bericht 2% gewijzigd door becky1983 op 26-08-2009 19:55:39 ]
pi_72180739
Welkom Fuchsia en Pinkprincess,! Ik heb nog niet echt actief iets te melden maar we hebben wel besloten al in Oktober te beginnen met ``klussen`. Zou een van de modjes mijn NOD naar 18 September kunnen zetten. Ik ga voor het gemak maar weer uit van een cyclus van 33 dagen.
pi_72181644
Ik heb ook steken, in de regio van mijn linkerheup. Nog ruim een week tot NOD, dus zal wel een spiertje niet goed zitten ofzo.
pi_72183509
Spannend PZE! Irritant hè, je gaat nu weer op àlles letten, elk pijntje, steekje, misselijk momentje...
Becky, het kan nog steeds alle kanten op met jou!
Hier ook, nog geen tekenen van WOD... Duimduimduimerdeduim!
pi_72183561
Meiden, ik heb een goed gevoel over deze maand (voor wat het waard is natuurlijk ) maar ik denk dat er wel een paar meiden gaan doorstromen binnenkort.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:20:40 #39
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72187158
Ik heb ook dat gevoel Happy,hopelijk gaat het uitkomen
Ik heb hier al een paar dagen steken enzo in minn buik/zei en dat terwijl ik nog helemaal geen eisprong ofzo heb gehad,vreemd
pi_72187837
Nou Happy dat gevoel had ik ook.. Tot net een eerste bloedvlek verscheen...Boehoe... Bah wat kan je lichaam je toch voor de gek houden! Op naar de volgende maand, in de race voor een juni-beebie.. Nieuwe Nod volgt nog.
Becky, breng jij ons op de valreep van eind Augustus nog even een positieve test?!!!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:44:19 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72187995
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:53 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Welkom Fuchsia en Pinkprincess,! Ik heb nog niet echt actief iets te melden maar we hebben wel besloten al in Oktober te beginnen met ``klussen`. Zou een van de modjes mijn NOD naar 18 September kunnen zetten. Ik ga voor het gemak maar weer uit van een cyclus van 33 dagen.
U staat er leuk tussen!
(maar wel gauw wegwezen hè?! )
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:45:49 #42
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72188045
IslaBonita wat balen
pi_72188116
He isla, balen zeg

hmm guess een beetje apart, misschien toch ergens anders van?

al tekenen hier staan ook op een eerder komend ei
had vanavond visite van iemand die onze plannen kent, een goed en fijn gesprek gehad was zeer verhelderend!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:11:17 #44
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72188812
Altijd gezellig zulke visite freubel,is toch fijn als je het toch samen met iemand kan delen
pi_72189026
dat is zeker zo guess
  donderdag 27 augustus 2009 @ 07:45:12 #46
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72191522
Welkom alle nieuwen!

Ik ben nu even niet in NL en kan wat minder makkelijk bij lezen, sorry!

Ben inderdaad ook benieuwd of er deze maand nog twee streepjes bijkomen!
Ik zit nog maximaal een week in onzekerheid, al denk ik zelf dat het deze maand niet gelukt is; ik voel me absoluut niet anders dan normaal.
A grand adventure has begun.
pi_72191913
Haai ladies, ik hoop ook dat er snel een hoop dames doorstromen. Het is een beetje eenzaam helemaal onderaan het lijstje.
Ik duim iig hard voor jullie.
pi_72192396
Balen joh, IslaBonita
pi_72192880
jammer IslaBonita, dat is naar. je lijf kan inderdaad rare dingen met je doen. dat is heel vreemd, en heel erg balen als je dan inderdaad toch weer ongesteld wordt.

Hey Keshet, waar ben je op vakantie?

Mardis, hoe is het met jou? Je hebt je NOD nog niet, daar niet van, maar gewoon, hoe is het met je?

Becky, je klinkt wel hoopgevend... spannend hoor!
pi_72193489
Spannend Becky!
Ik duim voor je!

Isla.
Vreselijk is dat, dat jezelf al stiekem gelooft dat het raak is en dat het toch weer mis is.
Had ik vorige maand ook, was zelfs drie dagen over tijd en was er echt van overtuigd.
Zo'n teleurstelling dan.
Stom lichaam.
Nou ja: op naar de volgende maand voor een juni-baby.

Hup dames, Z&G stroomt leeg dus het wordt hoog tijd voor wat streepjes hier.
pi_72193674
balen IslaBonita

nou bij mij zullen de ook wel langs komen denk ik hoor of ik was te vroeg met testen heb vanochtend een test gedaan.....

voel me wel al een stuk beter gelukkig dus zal wel een beetje grieperig zijn geweest!
pi_72193753
Becky dat is ook heel jammer. Ik hoop dat het te vroeg was, maar als je grieperig geweest bent, kan het ook gewoon daarvan komen dat het een beetje ontregeld is, en dus wat later komt... ik hoop het eerste...
pi_72193791
Je NOD is pas over vier dagen toch?
Dan is de kans dat je te vroeg test wel groot lijkt me.
Dus ik blijf nog even voor je duimen.
pi_72193870
becky het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg getest hebt!
dus ook ik blijf duimen

dames die hun eisprong voelen, is dat min of meer 1 steek of kan dat stekend wel een tijdje (zeg een paar uurtjes) aanhouden?
Ik denk namelijk dat ik gister mn ei gevoeld heb, heeft het dan voor vandaag nog zin om wat te doen?
of is de kans voorbij?
pi_72193954
ik voel de eisprong zelf niet volgens mij, maar wel zeurende buikpijn met steekjes rond die dag...
maar volgens mij blijft een eicel 1 dag goed als ie gesprongen is, dus dan zou je vandaag nog actie kunnen ondernemen.... en als het leuk/lekker was, morgen ook gewoon weer... maar het zou kunnen dat je er dan wel wat aan hebt...
pi_72194353
Ik mag toch hopen dat het lekker is, anders vind ik er ook niks aan hoor!
en niet geschoten is altijd mis toch? ha ha (hoe toepasselijk nu)
pi_72194497
nou, inderdaad!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:59:34 #58
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72194566
Freubel,ik voel net als Mijsje een zeurderige pijn aan linker of rechterkant maar dat kan wel een paar dagen aanhouden.Soms krijg ik wel eens hele heftige steken (vaak s'avonds laat-snachts of s'morgsens vroeg,nooit overdag) ik denk dan dat dat de eisprong is maar zeker weten doe ik het nooit.
Ik zou d'r toch nog even voor gaan vandaag,dus haal de waxinelichtjes en je meest sexy lingeriesetje maar weer uit de kast
pi_72194589
nou dan weet ik in ieder geval wat ons te doen staat ha ha
pi_72194814
@ Kolonia: Als je drie dagen overtijd bent baal je natuurlijk helemaal als je niet zwanger blijkt te zijn... Ik denk toch echt wel dat er iets was gebeurd (een eitje dat bevrucht was) en dat het geprobeerd heeft in te nestelen (want ik had een week na mn eisprong drie dagen buikpijn en bruinverlies-wat ook alweer twee dagen over is) en dat het toch is misgegaan, nu ik ongesteld word. Ik heb nooit buikpijn een week voor WOD, pas op WOD zelf (en nu niet) Vorige maand heb ik overgeslagen met babymaking en had ik inderdaad een normale menstruatie. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek hoor, en gebeurt er daar beneden helemaal niks... Jij had toch ook het idee dat het wel raak was bij jou maar mis is gegaan? Ik geloof daar wel in..

Ook voor de andere dames:bedankt voor de lieve woorden...
En duimerdeduim voor de komende NODs!
pi_72194856
En de rest: Klus ze!
pi_72196217
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:
@ Kolonia: Als je drie dagen overtijd bent baal je natuurlijk helemaal als je niet zwanger blijkt te zijn... Ik denk toch echt wel dat er iets was gebeurd (een eitje dat bevrucht was) en dat het geprobeerd heeft in te nestelen (want ik had een week na mn eisprong drie dagen buikpijn en bruinverlies-wat ook alweer twee dagen over is) en dat het toch is misgegaan, nu ik ongesteld word. Ik heb nooit buikpijn een week voor WOD, pas op WOD zelf (en nu niet) Vorige maand heb ik overgeslagen met babymaking en had ik inderdaad een normale menstruatie. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek hoor, en gebeurt er daar beneden helemaal niks... Jij had toch ook het idee dat het wel raak was bij jou maar mis is gegaan? Ik geloof daar wel in..
Ik geloof daar ook in.
Bij mij was het precies hetzelfde: heel vroeg buikpijn en wat bruin spul.
Verder ook dezelfde hoofdpijn als die ik kreeg toen ik vroeger de pil slikte.
Ik vind het wel prettig om te geloven dat het eventjes raak was, dan weet ik tenminste dat het niet volstrekt onmogelijk is dat het gaat lukken. Want dat het nooit gaat lukken is wel iets waar ik bang voor ben.

Spoiler ivm tranenrisico voor de dames met hormonen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72196355
dat soort verhalen heb ik ook wel eens gelezen... dat maakt het er niet leuker op nee... het maakt ook dat ik op wil schieten voor ik de overgang in raak... (hoewel mijn moeder pas rond de 48/49 was toen zijn in de overgang raakte... dus echt reden tot paniek is er niet)
pi_72196833
Ik dacht dat jij nog heel jong was Mijsje.
Hoe oud ben je dan?
En jouw eerste MMM gaat vast lukken.

Ikzelf ben bang dat ik gewoon te lang gewacht heb (ben 36) en dat het daarom niet meer gaat lukken.
Aan de andere kant zijn er plenty dames van >35 waar het wel bij lukt, dat geeft weer hoop.
pi_72197043
nee, ik ben niet zo oud hoor, maar de jongste van het topic ook niet meer....
ik ben 30, wordt komende maand 31... maar als je hoort van die vervroegde overgang verhalen, vind ik dat wel eng. gelukkig maak ik me er niet druk om verder, ik heb al genoeg wat dat betreft om me druk over te maken, dus ach, komt wel goed.
pi_72207571
Hallo allemaal,

ik ben suuzz en ben 24. Ik lees hier al een tijdje mee en wil nu ook gezellig mee kletsen!! Ik ben vorige maand gestopt met de pil en gistere ongesteld geworden. Voordat ik aan de pil begon was ik heel regelmatig ongesteld en dit lijkt nu ook zo te zijn. Mijn vriend en ik vinden het allemaal heel leuk en spannend en vertellen het verder tegen niemand. Daarom lijkt het me leuk om zo af en toe wat dingen met jullie te delen!
pi_72209055
Welkom en succes Suuzzz.

Gaan jullie voor het eerste kind?
pi_72209217
Ja, eerste kindje! We hebben een tijd lang nagedacht over wanneer te gaan beginnen en vorige maand besloten er voor te gaan. Spannend en vooral heel erg leuk
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:16:56 #69
265732 Keshet
pi_72209495
Welkom suuzzz! Spannend he!

Balen IslaBonita Op naar de volgende ronde!

Mijsje: Helaas ben ik niet op vakantie. Ik ben een paar weken voor m'n werk naar 't buitenland. Heb gelukkig wel wat tijd voor touristy dingen hoor.

Toen ik op Schiphol afscheid nam van m'n vriend begon ik echt gruwelijk te huilen! Dat doe ik normaal nooit! Middenin de huilbui kreeg ik dan ook de slappe lach en vervolgens was het huilen en lachen tegelijk.
Dit soort dingen doet de hoop dan toch wel weer opleven. Aan de andere kant voel ik mezelf echt net zoals altijd. Beetje mixed feelings dus...
Nog een paar dagen tot m'n NOD, dan zal ik 't zeker weten.

Een voor iedereen!!
pi_72211615
Welkom Suuzzz, gezellig dat je dingen wil delen met ons altijd leuk weer, als er nieuwe mensen komen kletsen! Maar blijf hier niet te lang hangen he? Maar spannend hoor, je eerste kindje... Veel plezier met de voorpret samen!

Keshet, dat is niet fijn, als je voor je werk weg moet, maar je vriend kan niet mee... Hoelang ben je daar? Koop maar een lief cadeautje voor je lief... dat helpt bij mij altijd wel
pi_72216161
Suuuz, welkom! Dit wordt ern spannende tijd!

Kolonia, ik ben er ook soms bang voor dat ik te lang heb gewacht (ben 35) en dat het niet meer lukt. Maar inderdaad, i ken ontzettend veel vrouwen die 37+ zijn en zwanger.. Helaas ken ik ook genoeg jongere vrouwen (25-30) diet niet "natuurlijk" zwanger zijn geworden. Leeftijd zegt niet zo heel veel (behalve boven de 40, en dan nog kan het) maar het belangrijkste is dat bij beide partners alles goed is. En als de één minder vruchtbaar is kan dat goedkomen als de ander heel vruchtbaar is.. Helaas is mijn vijf jaar jongere vriend minder vruchtbaar, dus dan gaat mijn leeftijd wel een rol spelen... Had ik beter 25 kunnen zijn..
Voor de één duurt het wat langer dan voor de ander, en veel stellen hebben een beetje hulp nodig. En dan lukt het in de meeste gevallen uiteindelijk wel, gelukkig. Dus we houden de moed er in!
pi_72216437
Freubel bij mij voelt ovulatiepijn als lichte steken in mijn zij ter hoogte van je heupbot. Het duurde de laatste keer een paar uur. In een boek dat ik heb staat als je meteen vrijt als je dat voelt nog net op tijd bent ivm de reistijd van de zaadjes, die er wel 12 uur over doen. Dus waarschijnlijk ben je nu te laat...of lekker bezig haha!
pi_72216818
Isla, dat heb ik ook wel hoor, en ik ben dan "pas" 30. ik neem het mezelf wel eens kwalijk dat ik niet al veel eerder ben gestopt met de pil, zodat ik al veel jonger had geweten of ik wel of niet zelf zwanger kan worden... maar goed, bij sommige dingen is het maar beter om het niet van te voren al te weten...
pi_72217599
Ja Mijsje klopt, want ik maak me nu wel vaak zorgen of het lukt, anders had ik niet zulke zorgeloze jaren gehad.. Maar als ik had geweten van het slechte zaad van mijn vent had ik nooit een spiraal genomen (veel bloedverlies en pijn) en had ik gewoon wat voorzichtiger gedaan rond de vruchtbare periode.. En was ik ZEKER eerder begonnen. Maargoed het heeft geen zin om spijt te hebben, ik probeer naar de toekomst te kijken. Het gaat ons écht allemaal wel een keer lukken! (ja jou ook, juist jij!)
pi_72217873
niet alleen ik, wij Isla, gewoon wij!
ik hoorde laatst een opmerking waar ik het wel mee eens was (hier in OUD, maar ik weet niet meer waar en door wie precies...)
een kindje krijgen, niemand verdient het, maar het is een ieder hier gegund... (met niemand verdient het, bedoel ik dus dat een kindje krijgen voor niemand hier meer moet lukken, maar dat iedereen evenveel gegund is om het kindje te krijgen. of het in het origineel op deze manier bedoeld was, weet ik niet, maar zo heb ik het opgevat...)
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:41:57 #76
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72218036
Hier zat echt heel veel eerder beginnen er niet in,we kende elkaar 2 jaar toen we er voor gingen eerder was echt te vroeg (vooral voor ) Ik word begin oktober 33 dus tja daar denk ik natuurlijk aan,de gyn vind dat ik nog tijd genoeg heb.Als ik het van te voren geweten had was ik niet eerder begonnen voor kinderen,ik was alleen veel eerder gestopt met de pil,ben zo'n 8mnd bezig geweest met ontpillen en een beetje normale cyclus te krijgen

Vanmiddag om 12 uur had ik een bijna positieve ovu-test maar vanavond om 21.00 was ie weer een heel stuk lichter,vreemd gedoe heb het wel es eerder gehad en dan was ie een paar dagen later echte knallend positief.

Suuzzz ,welkom

[ Bericht 6% gewijzigd door Guess. op 28-08-2009 00:14:06 ]
pi_72218143
Klopt Mijsje.. Maar het is jou ietsje SNELLER gegund... Want jij wacht al zo lang! ...... Slaap lekker Mijsje. (en anderen die mee lurken)

[ Bericht 2% gewijzigd door IslaBonita op 27-08-2009 23:59:44 ]
pi_72218177
Guess misschien heb je teveel gedronken zodat ie lichter uitviel? Zou voor de zekerheid Alvast maar aan de slag.... Have fun! (en slaap lekker)
pi_72218547
Suuzzz welkom hier! Gezellig
Zit je een beetje in t zelfde schuitje als ik, hier dus ook niemand die het weet en daarom dat ik hier zit (anders ook wel haha, maar nu is t een mooie uitlaatklep anders kan ik mijn mond echt niet houden )

Hmzz nu jullie t over leeftijd enzo hebben, ik ben nog jong (23 dus). Soms denk ik wel s, ben ik eigenlijk niet te jong ervoor. Mja aan de andere kant, wanneer is de juiste timing... In huis hebben we ruimte zat, lief en ik zijn 5 jaar samen, vrienden hebben al kinderen, dus zijn t al gewend daar rekening mee te houden enzo.
Maar toch, af en toe, mja dat hoort er ook een beetje bij denk ik Eigenlijk denk ik soort van net andersom dan de "ouderen" hier.
pi_72221398
Isla, je bent lief!

Clovertje, ik herken die twijfels ook wel we zijn al een tijd aan het proberen, maar als ik dan denk aan "wat als het lukt"... "kan ik het wel, een kindje opvoeden" dan kan ik daar af en toe aardig over paniekeren... (maar altijd maar even...) ik denk dat het er inderdaad wel een beetje bij hoort...
pi_72221600
Welkom Suuzzz.

Bij de oudjes zijn die twijfels ook hoor Clovertje.
Bij mij in ieder geval wel.
pi_72222962
suuz welkom hier Op naar jullie tweede streepje!

Keshet, duimen draaien hier voor jou! zo zonder je lief in het buitenland

Ik denk dat als we in de toekomst hadden kunnen kijken we allemaal wel dingen anders hadden gedaan!
Ik had ook altijd verwacht voor mn 30ste moeder te zijn, maar daar heb je gewoon niks over te zeggen,
maakt het niet moeilijker als je achteraf dingen weet, en het is inderdaad iedereen gegund

guess, komt goed misschien inderdaad toch teveel gedronken?
al heb ik weinig verstand van de ovutesten

en twijfels zat! dat hoort er denk ik bij. Het verschil is misschien dat als je er langer over aan het doen bent of gepland dat die twijfels voor de zwangerschap zelf al spelen

fijne dag allemaal
pi_72224349
Hier is die twijfel niet hoor.. Niet dat ik denk dat ik het allemaal zo goed weet.. Maar ik ben zo bezig met zwanger raken en piekeren over "wat als het nou niet lukt" dat ik helemaal niet bezig ben met de gedachte "wat als het wél lukt" haha...
pi_72224607
Moet nog ff wat kwijt: Ik word gek van mezelf. Gisteren lichte bloeding gehad, kreeg nog geen minitampon vol. Geen buikpijn. Alles is nu weer over. Vannacht nogal misselijk geweest. Heb ik nou toch een innestelingsbloeding gehad?Ook nog gedroomd dat ik zwanger was. Vanochtend toch maar getest: negatief. Morgen is NOD. Ik dacht dat het woensdagavond al kwam, maar het zet maar niet door. Weet het even allemaal niet meer. Ik word er he-le-maal gek van!
pi_72224628
Becky, hoe is het met jou? Meldplicht !
pi_72224839
hey
met mij gaat ut wel! vandaag toch nog getest en niet zwanger dus maandag zullen de wel langs gaan komen

hoe is het met jou?
pi_72225344
isla al blijf ik voor je duimen dat het tocch raak is,
je lichaam kan je ook zooo voor de gek houden! en daarmee ook de uitstellen
helaas niks aan te doen als blijven afwachten
wel heel frustrerend allemaal!
pi_72225379
en ook voor becky
je kan ook te vroeg getest hebben he
pi_72226455
Isla en Becky, je lijf kan je gigantisch voor de gek houden... heb ik ook meerdere malen gehad... het kan dus ook dat je bent overtuigd dat het niet zo is, en je straks toch zwanger blijkt te zijn. van de andere kant, kan het ook zijn van niet... meiden, het is rot, maar je kan niks anders doen dan afwachten... ik duim voor jullie
pi_72227225
Freubel en Mijsje, lief van jullie! Ik denk inderdaad dat ik door mijn getress nog niks voel van de aankomende menstruatie. Ik stop even met duimen en piekeren en ga wat anders doen, moet mezelf bezig houden!
Fijne dag meiden!
pi_72227247
Becky Hou de moed er in hè?
pi_72227263
Ik duim mee Het is allemaal ook zo lastig he. Ik ben een enorme controlfreak en dat maakt het nog eens lastiger. Als ik maar wist wanneer ik zwanger zou zijn, dan wachtte ik gewoon tot het zover was. Maar je weet gewoon helemaal niets en kan je dus ook nergens op instellen. Heel vervelend, maar het is niet anders.

Mijsje, ik vind het zo knap dat jij voor iedereen wel een lief berichtje in petto hebt. Je hebt het zelf niet makkelijk en toch blijf je positief en ook nog eens anderen opbeuren. Echt heel lief!

Welkom aan de 'nieuwe' dames (ben zelf ook nog relatief nieuw ).
pi_72228073
Koningin Juliana, lief van je! Ik heb al het idee dat ik teveel met mezelf bezig ben, ik vind het fijn om gewoon ook met anderen mee te leven, zodat ik minder aan m'n eigen misere denk... (is dus ook een beetje zelfbehoud dus ook... )
pi_72229105
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:08 schreef IslaBonita het volgende:
Maar ik ben zo bezig met zwanger raken en piekeren over "wat als het nou niet lukt" dat ik helemaal niet bezig ben met de gedachte "wat als het wél lukt" haha...
Zoooo herkenbaar!Ik weet dat ik inderdaad iets meer dan 2 jaar geleden alleen maar aan zwanger raken kon denken, er geen serieus geen dag voorbij

Zijn hier trouwens nog meer dames die al een kind of meerdere hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door PinkPrincess op 28-08-2009 16:13:09 ]
pi_72229165
Becky, misschien te vroeg getest?
pi_72235499
druk druk druk

maar meiden allemaal nog succes met klussen,wachten.. en pissen die streepjes oke!
Ik ga nu op vakantie! Tot maandag de 14de... mijn nod is er ook.. dus we hopen met zijn 3tjes terug te komen!!!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_72237535
cisco fijne vakantie!
pi_72237632
Cisco, fijne vakantie, en ik hoop dat je inderdaad met z'n 3tjes terug komt!
waar ga je heen?
pi_72237761
tja ik denk toch wel dat ik ongesteld ga worden maandag heb vandaag nog getest en weer negatief en dat 3 dgn voor me nod... alles kan natuurlijk maar ga er niet vanuit

hoe is het bij jou isla?

en voor iedereen
pi_72238320
Lieve Becky, ik snap je haast om het gauw te weten, maar de meeste tests geven negatief zoveel dagen voor NOD... zelfs tests die aangeven al 5 dagen voor NOD te kunnen, geven wel eens negatief... Ik zou als ik jou was echt wachten (hoe moeilijk ook) tot je NOD, en dan afwachten of je wel of niet ongesteld wordt. Als je dat niet wordt, dan de dag erna of die daarna pas testen... Nu ben je heel verdrietig, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is, en je maakt jezelf zenuwachtiger... dikke knuffel, want die kun je wel gebruiken...
pi_72239885
dankje wel voor de lieve woorden doet me goed!
pi_72244056
Heej heej, ik wacht ook op een tweede streepje!

Zal me even voorstellen: ben 35, heb een zoontje van bijna anderhalf, vriend van 31, euh.. wat meer, o ja, dit is onze eerste ronde, geen idee wat mijn NOD is, denk rond 9 september. Vorige keer was ik eerste ronde gelijk zwanger, dus dat gaat nu vast ook gebeuren Nou ja, voel me nu al schuldig bij elk wijntje dat ik drink, want t zou toch maar s waar zijn. Aan de andere kant, zometeen duurt t deze keer veel langer (of horror, helemaal niet), moet ik dan forever zonder wijntjes? En slik ook nog eens niet trouw foliumzuur... Ben gewoon een erg slechte moeder!! *zucht*

Hoop dat jullie t allemaal wat verstandiger aanpakken
pi_72245366
@ PinkPrincess: Ik heb een zoontje van bijna 1,5. Ik herken wel wat je zegt, toen ik probeerde zwanger te worden was ik er constant mee bezig. Ik ben toen ook een aantal keer overtijd geweest en negatief getest. En dan kan je lijf je toch voor de gek houden want zodra ik een negatieve test in handen had was ik ook zo ongesteld ook. Bij mijn tweede zwangerschap was ik helemaal niet bezig met zwanger worden maar was ik het in 1 keer.
pi_72245605
Hehe fijn om te weten dat er meer zijn met de twijfels Is wel fijn om t ff van me af te schrijven.

Vandaag te horen gekregen dat mijn zus weer zwanger is Echt leuk!
Grappig is dus als ik nu zwanger raak we dus nog niet eens een maand schelen. Ben benieuwd hoe ze dan gaat reageren *lol*
Hoop trouwens dat ik op hetzelfde tempo zwanger wordt, nu dus 2x in de 2e ronde.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:40:37 #105
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72245759
Lektralove welkom,hopelijk ben je weer zo snel zwanger (Zou alleen wel foliumzuur gaan slikken,kleine moeite toch!)

Vandaag dan echt een positieve ovutest,weer helemaal op tijd dus ik ben blij
Alleen belde dat ie later thuis is,als word het 4 uur
pi_72251554
het is gewoon allemaal zo dubbel aan de ene kant denk je ben niet zwanger aan de andere kant..ben nu weer zo misselijk maar ja misschien ben ik wel gewoon wat ziekjes , je maakt jezelf helemaal gek op deze manier maar goed maar even maandag afwachten.
pi_72251693
Lektralove welkom en hopelijk heb je snel je tweede streepje te pakken!
wat ik van een paar dames hier begrijp is dat ze na de eisprong een beetje rekening houden met (wijntjes) drinken dus in dat op zicht zou je niet forever zonder wijntje hoeven ha ha
en wat betreft folium zuur, ik merk wel dat het vergeten er hier (vooral in het weekend) makkelijk bij in schiet
Ieder zn ding, of het verstandig is is wat anders

Clovertje van harte met je aanstaande tante schap! wat lijkt me dat bijzonder om eventueel tegelijk met je zus zwanger te zijn!

guess wat super fijn dat daar dan toch de knallende positieve ovutest is!

becky het is en blijft heel moeilijk, maar echt hoe drukker je maakt hoe meer je lichaam je ook voor de gek kan houden! wat mijsje ook zei, een test kan echt negatief uitvallen als je voor je nod test (en om het nog erger te maken soms ook op je nod) Heel veel succes met toch nog even volhouden en afwachten

ik ga zelf ook maar de wacht weken in, geen steekje of krampje meer
pi_72252217
Becky, ben je niet gewoon misselijk van de zenuwen? Je kunt jezelf echt symptomen aanpraten hoor, weet er zelf alles van

Heb trouwens dat van die wijntjes eens nagezocht, en de eerste twee weken na de bevruchting is de bloedbaan nog niet in contact met de foetus, dus dan is er nog geen risico. Pas zodra je kunt weten dat je zwanger bent, moet je oppassen. Opluchting!

Nu nog dat foliumzuur niet vergeten... Hmmmmm.... Vaste tijd, pillen binnen handbereik, ik weet t wel! Nu nog hoppa, doen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:40:28 #109
190853 RockabeIIa
pi_72252255
welkom Lektralove en heel veel succes!
pi_72252593
Hee dames, ben ik ook weer eens!! Ik heb het zo ontzettend druk op mijn werk, dat het niet altijd lukt om hier te posten...

Isla en becky, frustrerend he? Niet weten waar je aan toe bent... dikke voor jullie!!

Lektralove, welkom hier en maar snel weer wegwezen!

Voor de rest gewoon een

Jullie hadden het over de eisprong voelen.. de laatste 3 keer heb ik ook een eisprong gevoeld. Alle 3 de keren linksonder in mijn buik 2 a 3 dagen lang een zeurderig stekerig gevoel dat daarna ook ineens weer over was...

Ik loop trouwens inmiddels bij de fertiliteitsarts en die heeft me aan de clomid gezet.
En ik heb volgende cyclus een HSG... brrrrr!!
pi_72252975
Oh Tierrr ik hoop dat het bij jou meevalt HSG is niet fijn, maar wel heel nuttig (in ieder geval zo gebleken bij mij...) mijn mannetje mocht er de hele tijd bij blijven, en dat scheelde veel voor mij...
er is wel actie, en dat is prettig Tierrr! weer een stapje dichterbij!
pi_72253060
Tierr, wat een stappen zet je ineens! Ik hoop dat het allemaal erg meevalt en de clomid voldoende is.
pi_72253495
Lektralove, Welkom en veel succes!
Tierr, fijn dat er nu actie ondernomen wordt..Wie weet duurt het nu niet lang meer..
Guess,veel plezier!!!(en nu snel aan de slag, wat doe je hier nog haha)
Becky, wat valt het wachten zwaar he? Ik hoop het zo voor je..jij bent onze laatste hoop op Augustus streepjes, want ik ben vandaag ongesteld geworden... Boehoe snif. Nog nooit heeft lichaam me ZO voor de gek gehouden als afgelopen week.Enige pluspunt:Ben precies op tijd ongesteld(nu weet ik zeker dat hetn eisprong was die ik voelde. Ohja nog een pluspunt:komende klusdagen deze maand ben ik thuis!
pi_72253556
Lief Modje: Mijn nieuwe NOD mag op 27 sept! Thanks!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:32:16 #115
190853 RockabeIIa
pi_72253870
he bah Isla...
Ik pas het aan!
pi_72254168
Tierr veel succes met de HSG (en ik blijf het herhalen, maar hier dus een positieve ervaring wat een HSG betreft, toch zeker ivm de pijn )
pi_72255686
Lektralove, welkom!Ik denk dat we allebei slechte moeders zijn, want ik vergeet mijn foliumzuur ook weleens.
Wat jij hebt met wijn, heb ik dat ik niet wil dat mijn zoontje met z'n knieën in mijn buik drukt, want je weet maar nooit...
IslaBonita, wat jammer zeg
Clovertje, wat leuk voor je zus! Wanneer is ze uitgerekend?
Guess wat goed!!
Hier is alles nog rustig..ik weet dat ik nog een paar dagen te gaan heb...meestal heb ik een paar dagen vantevoren wat pijntjes maar nu niet.
Wel slijmverlies, weet niet wat dat betekend
pi_72258382
Fijna vakantie Cisco.

Welkom en succes Lektralove.

Tierr ook de MMM in? Succes, hopelijk hoeft het maar heel even.

Jammer Isla.
Wat vervelend dat je lichaam je zo voor de gek heeft gehouden.
pi_72259050
Balen Isla... wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he? Niet leuk..
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:01 schreef Kolonia het volgende:
Tierr ook de MMM in? Succes, hopelijk hoeft het maar heel even.
Sja, ik zat al enigzins in de MMM, maar nu dan écht... helaas... maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat er nu wat gebeurt!!

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal! Dat we hier allemaal maar heel snel weg mogen!!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:35:54 #120
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72260348
Gisterenavond goed gebruik gemaakt van de positieve ovu-test vanochtend ziek uit bed,griep en koorts,hopelijk kunnen we vanavond of morgenochtend toch nog ff lekker sexen
Ze zeggen alseen man ziek is dat ook invloed heeft op zijn zaad is dat gelijk zo dan of gebeurd dat met de nieuwe aanmaak om het zo maar te zeggen?

Wat foliumzuur betrefd,ik slik etos zwanger worden die moeten 2x daags,in het begin had ik gewoon het alarm in m'n mobiel staan en ze liggen op de aanrecht zodat ik het niet kon vergeten.

Tierrr ,suc6 hopelijk kan de mmm jullie heeeeel snel helpen
pi_72262781
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:42 schreef mijsje het volgende:
Mardis, hoe is het met jou? Je hebt je NOD nog niet, daar niet van, maar gewoon, hoe is het met je?

Lief dat je aan me denkt Het gaat goed hoor, nog niets bijzonders te melden eigenlijk... Ik denk dat ik op dag 14 van mijn cyclus mijn eisprong heb gevoeld (steken in mijn zij), maar het kan ook goed dat ik mezelf gewoon een beetje voor de gek houd en dat het gewoon buikpijn was ofzo Verder hebben we zo'n beetje om de dag "geklust" in de vruchtbare periode en nu is het dus gewoon afwachten.
pi_72266914
Dank voor jullie welkomstberichtjes

Tierrr, succes met de HSG, altijd toch een beetje eng zo'n ingreep. Je kunt niet anders dan het over je heen laten komen. Ik hoop dat het meevalt!
Oh, een kennisje van me heeft dat ook gedaan en zij was daarna heel snel zwanger. Kan net even dat zetje zijn. Er werd tegen haar gezegd dat het toch ook de boel wat kan schoonspoelen.

Wat betreft het voelen van een eisprong, dat heb ik nog nooit gevoeld. Of ik had er geen weet van. Vorige keer dat ik zwanger werd heb we het de hele maand om de dag gedaan, dan zitten er toch altijd wel een paar vruchtbare dagen bij, niet?
Deze keer is de frequentie ietssssssssssssssssjes lager....

PinkPrincess, met z'n knietjes tegen je buik? Zou t zo snel weer losschieten? Hmmm, maar nu ik er aan denk.., als hij over me heen klautert heb ik ook wel zoiets van, hee, niet afzetten met je voet tegen m'n buik!

Guess, twee keer per dag slikken?? Moet er niet aan denken! Krijg die pillen echt niet weg. Heb van pijnstillers ook alleen die kleine gladde, anders stik ik er zowat in.
Weet iemand toevallig een klein maatje pil?
pi_72267003
Lektralove: Gravitamon is klein... voor mij klein genoeg in elk geval. Maar wel duur(der).

Guess: vroeg naar bed!
pi_72267362
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:35 schreef Guess. het volgende:
Ze zeggen alseen man ziek is dat ook invloed heeft op zijn zaad is dat gelijk zo dan of gebeurd dat met de nieuwe aanmaak om het zo maar te zeggen?
Dat heeft niet gelijk effect, pas ongeveer 70 dagen na een koortspiek kan er een dip zijn, als die er al is. Of, zo zegt ene Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog bij het VU medisch centrum op obgyn.net Drie maanden daarna is het weer genormaliseerd.
pi_72268189
Tierrr heel veel succes en ik hoop dat het mee gaat vallen

Guess ik hoop dat je weer opgeknapt is

lektralove, de hele maand om de dag
ik geloof dat ik dat niet eens vol zou houden
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:06:22 #126
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72269526
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:28 schreef Lektralove het volgende:

[..]

Dat heeft niet gelijk effect, pas ongeveer 70 dagen na een koortspiek kan er een dip zijn, als die er al is. Of, zo zegt ene Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog bij het VU medisch centrum op obgyn.net Drie maanden daarna is het weer genormaliseerd.
Oke dan thanks
Ik heb hier flinke steken.Hebben jullie dat ook dat dat een paar dagen voor je eisprong al begint die steken? Ik heb het al een paar dagen en pas gister en vandaag positieve ovutest dus mijn ei moet nog komen zelfs!
pi_72270256
Freubelmuts, ja lijkt me ook wel apart om samen met mijn zus zwanger te zijn. Denk dat mijn moeder dan helemaal een hartaanval krijgt *lol*

Pinkprincess, ze is 7 mei uitgerekend. Dus echt vers van de pers het nieuws. Maar ze heeft t gelijk verteld ivm roken en drinken. Daar is ze nu mee gestopt en dan krijg je dus gegarandeerd vragen.

Maar je eisprong kan je dus voelen met steken in je buik?? Heb ik nu wel last van, al een paar dagen, geen idee of ik dat normaal ook had haha.

Ga zo gauw mijn bed in. Ben echt verrot, rotdagje op t werk, hectisch enzo blegh.

Oh ja en vergeet ik Lektralove weer welkom te heten Bij deze dus en succes met klussen enzo!
pi_72274219
Welkom aan alle nieuwe dames

Van mijn kant is het wat rustig. Druk op mijn werk en daardoor wat minder met het zwanger worden bezig.
We hebben de hele maand om de dag geklust, maar ik heb gewoon niet zoveel tijd om er aan te denken.
Daardoor heb ik ook niet het gevoel dat het raak zou kunnen zijn haha.
Volgende week maandag NOD, we zullen het wel zien
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:48:31 #129
265732 Keshet
pi_72274372
Welkom nieuwe dames!

Ik heb helaas nog steeds niet veel tijd om te reageren. Volgende week zondag ben ik weer thuis, dan maak ik 't goed! Ik denk aan iedereen!

Zelf heb ik ook nieuws!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:55:05 #130
57497 happyme28
I'm so happy
pi_72274413
Kesnet, gefeliciteerd!!! Helemaal geweldig! Spannend hoor! Hopenlijk zien we je na volgende week in Z&G!

Laat dit de eerste van velen zijn
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:56:56 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72274436
Keshet! Super! Goed gedaan! Gefelicteerd!
als 1 schaap over de dam is....
pi_72274451
Gelukkig weer eens streepjes! Feli Keshet!
pi_72274452
gefeli Keshet!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72274484
Jaaaaaaaaaa Keshet!! Gefeliciteerd meid!! Wat superrrr!! Geniet ervan!!

Wat een dames trouwens die het een hele maand om de dag doen... pffff, ik moet er niet aan denken... dan zou ik het al 12 maanden lang telkens om de dag doen... mij niet gezien!!
pi_72274730
Hallo en tot ziens Keshet! Gefeliciteerd!!
pi_72274825
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:02 schreef Tierrr het volgende:
Jaaaaaaaaaa Keshet!! Gefeliciteerd meid!! Wat superrrr!! Geniet ervan!!

Wat een dames trouwens die het een hele maand om de dag doen... pffff, ik moet er niet aan denken... dan zou ik het al 12 maanden lang telkens om de dag doen... mij niet gezien!!
Was hier ook niet, hoor
Ik vond de verplichte dag 10, 12, 14, 16, 18 en 20 al vreselijk

Proficiat Keshet
pi_72274919
Keshet gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Wat fantastisch meid! Dat hebben jullie snel gedaan, toch? Hoe lang waren jullie bezig? Anyway ik wens je een fijne en gezonde zwangerschap toe!
pi_72274977
Keshet van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:02:01 #139
190853 RockabeIIa
pi_72275225
Leuk! Van harte keshet! En dat je maar een fijne tijd tegemoet gaat
pi_72275385
Keshet gefeliciteerd lekker snel, geniet er van
Welkom alle andere dames, het wordt hier weer aardig druk.

Ik moet er ook niet aan denken om om de dag te sexen, wij beginnen vanaf ongeveer dag 14 om de dag en bij positieve ovulatietest elke dag.
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:37:44 #141
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72276878
Dank jullie voor alle welkomstberichtjes!

Hier is het er deze maand eigenlijk niet van gekomen helaas... Volgende ronde beter!

Succes allemaal

Keshet gefeliciteerd! Wat goed zo snel!
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:47:12 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72277086
Gefeliciteerd Keshet!
pi_72277590
Keshet wat geweldig!

Dat is nog eens leuk van vakantie thuiskomen.
Eerst Sterrenmunt die zwanger terugkomt en nu jij ook al, ik moest ook maar eens een vakantie inplannen.

Gefeli!
pi_72277908
Keshet wat goed!!! gefeliciteerd!!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:50:31 #145
265732 Keshet
pi_72278733
Bedankt voor alle felicitaties! Ik word er helemaal emo van.

Het had helaas niks met op vakantie gaan te maken. Ik ben gewoon keihard aan 't werk!
Ik heb dus ook in m'n eentje getest, vriendjelief is niet hier. Gelukkig hebben we wel heel modern via de webcam samen naar 't resultaat kunnen kijken.

(Ik heb gisteravond een Sainsbury's test gedaan, vergelijkbaar met Kruidvattesten: Positief. Ik ben niet zo gemakkelijk te overtuigen, dus vanochtend vroeg heb ik nog Clearblue Digital gedaan, die was ook positief! Yay yay yay yay!
Als ik volgende week thuis ben ga ik nog een keertje testen; dan kan ik m'n vriend tenminste om z'n nek vliegen! )

Ik vind het echt allemaal nog een beetje onwerkelijk! Ik voel me nauwelijks amders dan een week of 6 geleden. Een beetje moe misschien; maar ik maak ook lange dagen die dat kunnen verklaren.

Maar nu! Heb ik een paar uurtjes weekend! GAP, Primark, Marks & Spencer: Here I (we) come!
pi_72279242
Gefeliciteerd keshet!!

HOE doen jullie dat??? Al die persoonlijke reacties! Ik kan echt niet onthouden/bijhouden wat iedereen verteld of waar iedereen mee bezig is(behalve dan een tweede streepje ! Ik vind het maar knap! Hoe leer ik dat?

Beetje vreemd: vorige maand gestopt met de pil en daarna meteen ongesteld. Nu een maand later keurig weer ongesteld geworden, maar totaal geen buikpijn, krampjes of iets. nu hoor je mij niet klagen Maar ik vind het wel een beetje apart omdat ik voordat ik aan de pil ging en tijdens de stopweken wel altijd behoorlijk last heb/had van buikpijn enz. Herkend iemand dit??
Oowjah als ik het goed heb uitgerekend is 22 September mijn NOD
pi_72279694
gefeliciteerd Keshet

een vriendin van mij is vandaag bevallen met 30 weken zwangerschap! poeh was wel even een schok maar gelukkig gaat alles na omstandigheden goed.

me zusje moet binnen nu en 2 weken bevallen en ik mag erbij zijn als me werk het toelaat, allemaal zo dubbel maar wel erg leuk natuurlijk!

met mij gaat alles goed veders voel niks! zal morgen wel zijn.
pi_72280107
Fuchsia wat jammer! Al weet je eigenlijk dat maar weinig vrouwen meteen zwanger worden.. Toch hoop je dat jou dat ook overkomt he? (of spreek ik voor mezelf?) maargoed, volgende ronde dan maar weer..

Suuuz ik onthou echt niet alles van iedeeen hoor, weet iemand daar idd een trukje voor? Als je snel op iedereen reageert hoef je iig niet een hele lijst bij te houden heb ik gemerkt... Maarja da's niet altijd mogelijk!
pi_72280225
Suuzz ik weet trouwens niks van ontpillen.. Had een koperspiraal.
Becky je blijft t spannend houden!
Hier nog wat raars:Mijn menstruatie is zo licht, veel lichter dan normaal,krijg nog steeds geen tampons vol. Bruin en helderood bloed, al vanaf donderdag. Weet iemand hoe dit kan?
pi_72280243
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:09 schreef suuzzz het volgende:
HOE doen jullie dat??? Al die persoonlijke reacties! Ik kan echt niet onthouden/bijhouden wat iedereen verteld of waar iedereen mee bezig is(behalve dan een tweede streepje ! Ik vind het maar knap! Hoe leer ik dat?
Haha, naarmate je langer meepost, leer je gewoon steeds meer mensen kennen. Eigenlijk net zo als in real life. En dan gaat persoonlijk reageren ook makkelijker!!

Wat betreft die buikpijn: misschien is je cyclus gewoon wat veranderd, maar ook best kans dat je nog aan het ontpillen bent en dat je wel netjes na een maand ongesteld wordt, maar het toch allemaal nog wat anders werkt..

becky, jeetje, dat is schrikken!! Gelukkig dat het allemaal goed lijkt te gaan!
pi_72280481
* meldt...

Ik heb even een kloon aangemaakt voor OUD, het kan zijn dat hier ook mee post maar dan zet hij wel even een in zijn post

We hebben besloten een poging te wagen, gezien onze leeftijden (40+) weten we dat eea niet al te soepel hoeft te verlopen, maar dat weerhoudt ons er niet van het toch te proberen.
pi_72281021
Soneal!!

ik slik sinds ik ben gestopt met de pil foliumzuur, slikken jullie dat ook allemaal? Weten jullie of het nog uitmaakt welk merk? Ik slik Mama Puur van VSM. ik vond het trouwens best een stap om ze te halen bij de drogist
pi_72281036
Welkom Soneal! Hopelijk gaat het 'ondanks' de leeftijd vlotjes!

En op iedereen reageren lukt niet altijd hoor, maar je kunt altijd even teruglezen en dan op iedereen reageren.

Ik heb vrijdag mijn NOD... voel weer van alles en niks. Kunnen weer kwaaltjes zijn die ergens anders door komen, maar ook positief kunnen zijn. Het blijft een lastige week, die laatste.

Suuzz, ja ik slik Gravitamon omdat die lekker klein zijn en er zit van alles in. Ben vegetariër, dus dan kun je wel extra ijzer enzo gebruiken. Mooi meegenomen. De eerste keer dat spul kopen is even apart, maar de tweede keer al niet meer hoor. Net als met condooms. En zwangerschapstesten.
pi_72281460
Sjee, wat een nieuwe lading in een keer. Welkom allemaal!

Pff, ik snap er bij mezelf even weer eens niets van. Ik heb spotting, en mijn temperatuur is in een keer zomar omhoog. Maar ik ben net ongesteld geweest... Ik heb zo'n gevoel dat het deze maand dus ook niets gaat worden.
pi_72281684
MinnieMin, wat gek... heel vervelend zo'n lichaam die allemaal rare dingen doet.

Keshet, gefeliciteerd (en ik hoop dat wij allemaal snel mogen volgen!!)

Afgelopen donderdag en vrijdag had ik twee knal positieve ovu-testen, hebben we maar meteen gebruik van gemaakt ...

En het klussen is nog niet over, morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_72281783
Ff een tijdje niet op het forum gepost, iets met geresette wachtwoorden en niet meer weten welk e-mailadres erbij hoort, maar het is gelukt

Wil een modje mijn nod op 26 september zetten?
Heb alweer een week bloedverlies achter de rug, waarna gister eindelijk de menstruatie doorzette. EInd van de week naar de gyn, ben heel benieuwd, maar ook heel spannend.

FuchsiaRoze, PinkPrincess, Lektralove, Soneal en Suuzzz welkom
Veel nieuwen hier, tijd om door te stromen naar Z&G.

Tierr; wat vervelend dat je aan de clomid zit en een hsg krijgt. Maar ik hoop voor je dat het wel gaat helpen! Wat is de reden van de clomid en de hsg?

Iedereen die door is naar de volgende ronde

Keshet; proficiat met het tweede streepje!

Minniemin; vervelend dat je lichaam zo raar doet.

Baldria; wat leuk, klussen in jullie nieuwe huis! Proficiat met de sleutel! In ieder geval wel veel afleiding
pi_72282148
even zonder echt terug te lezen wel even een voor Keshet!
Mardis, hoe was je vakantie? (je ging toch op vakantie?) Fijn dat het goed met je gaat.
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:04:49 #158
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72282351
Keshet wat goed (en heel snel toch?) gefeliciteerd

Soneal en Suuzz,welkom
Er moeten hier echt veel 2e streepjes gaan vallen hoor,heb het hier nog nooit zo druk meegemaakt het afgelopen jaar!

Ik heb voor de 3e dag een positieve ovu-test,beetje vreemd vind ik,denk namelijk gister mijn eisprong gehad te hebben,maar zeker weten doe ik dat ook niet.
pi_72282820
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:44 schreef Poezebeest het volgende:
Tierr; wat vervelend dat je aan de clomid zit en een hsg krijgt. Maar ik hoop voor je dat het wel gaat helpen! Wat is de reden van de clomid en de hsg?
Reden is mijn erg onregelmatige cyclus (met lang niet altijd een ei) en het uitblijven van een zwangerschap na ongeveer een jaar proberen.. daarnaast zijn de zwmmers van mijn man ook niet super, dus vandaar in de medische molen.. hsg om hopelijk wat vervelende dingen uit te sluiten en de clomid om een goede eisprong op te wekken..

Voor jou ook spannend: eind van de week naar de gyn... wat verwacht je er zelf van?
(Hoe zat het ook alweer bij jou? Erg onregelmatige cyclus?)

Guess en minniemin... wat raar bij jullie... niks aan, die onzekerheid...
pi_72283072
Snap hem Tierr, hoop dat het resultaat geeft!

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, laat het gewoon over me heen komen. Ha zei dat we een vruchtbaarheidsonderzoek zouden krijgen, ik zie het wel. Ik ben doorverwezen omdat ik vijf dagen na mijn eisprong al bloedverlies heb, teveel voor spotting, te weinig voor een echte menstruatie, tot het uiteindelijk wel echt doorzet. Maakte ik me zorgen over waarna de ha ons gelijk doorgestuurd heeft.
pi_72283238
Guess, 3 dagen positieve ovutest kan wel hoor. Dat heb ik ook weleens gehad. Dan zou hij morgen wel weer lichter moeten worden... Hij kan niet eeuwig positief blijven, tenzij het een andere reden heeft.
pi_72283574
Keshet toch nog 2 streepjes in augustus erbij!
Van Harte! Nog een weekje volhouden dan kan je je leif om de nek vliegen

Soneal welkom hoop dat jij en je ook nog 2 streepjes gaan krijgen!

PZE heel veel succes met deze laatste week! hoop dat je wachten beloond wordt

hmmm minniemin wat vervelend dat je lichaam zulke streken uithaalt

Baldria en nu maar afwachten, maar in ieder geval gefeliciteerd alvast voor morgen!

Poezebeest ook een spannend weekje dus eigenlijk voor jou, hoop dat de gyn wat duidelijkheid kan bieden

Guess, misschien heb je een extra dagje gekregen omdat grieperig was?
nee zonder dollen ik zou het niet weten, naar wat ik ervan begrepen heb testen die ovutesten Lh waardes, misschien is je ei wel geweest op dag 2 van je positieve test en heb je nu nog veel Lh?

ik heb vooral steken alsof ik ongesteld moet worden, maar zowel links als rechts geen idee wat ik daar nou van moet vinden
pi_72284857
Dank voor het warme welkom

Keshet veel plezier in Z&G en ik hoop dat er nog velen volgen
pi_72285137
Jammer Fuchsia, een snel resultaat is iedereen gegund.
Op naar de tweede poging dan maar.

Vervelend dat je alleen bent Keshet, dit is toch iets dat je graag wilt delen.

Welkom Soneal!
Niet geschoten is altijd mis, toch?
(Ik ben ook 36 dus niet meer zo jong, we zien wel of het nog lukt.
Als je wat ouder bent sta je misschien ook wat nuchterder tegenover de kans dat het niet meer gaat lukken denk ik.)

@Suuzz, ik doe mijn uiterste best om elke dag een pilletje foliumzuur te slikken maar vergeet het regelmatig.
Nou ja, beter iets dan niets.
@PZE: ik ben ook vegetarier, dus misschien moet ik ook maar aan de Gravitamon als mijn potje leeg is.
Stiekem hoop ik natuurlijk dat een nieuw potje niet nodig is.

Wat vreemd dat je lichaam zo raar doet Minniemin.
Zou het nog ontpillen kunnen zijn?

Baldria, gefeliciteerd met je nieuwe huisje!

Succes bij de gyn Poezebeest!
Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Guess: succes met knutselen.

Veel klusplezier!
pi_72285278
@Kolonia: Gravitamon kun je ook gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding ...
pi_72285653
Keshet gefeliciteerd!! mag ik vragen waar in de UK je woont?
@Suuzz: wat jij schrijft over buikpijn/krampen herken ik; helaas was het alleen de eerste 1-2 maanden en toen kwam het weer terug.
Maar bij jou hopelijk niet.
Ik slik ook foliumzuur en volgens mij maakt het niet welk merk hoor.Ik heb het Etos-merk en hiervoor een ander merk, geen idee welke.
@Guess: wat is precies zo'n ovulatietest? Zegt dat ding wanneer je vruchtbare dagen zijn?
pi_72285764
PinkPrincess; een ovulatietest reageert op het LH-hormoon. Dit maakt je lichaam aan om een eisprong te bewerkstelligen. Wanneer je een streepje krijgt op je ovulatietest weet je dat je lichaam dit hormoon aanmaakt. Je moet deze testjes een paar dagen achter elkaar doen om er achter te komen wanneer je ovuleert. Op het moment dat je test positief is zal er binnen 36 uur een eitje springen en ovuleer je. Echter is niet bij iedereen de test knalpositief, maar hier kom je alleen achter als je een paar dagen achter elkaar test.

Ben ik nog te volgen?
pi_72285840
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:09 schreef Lektralove het volgende:
u9i
PinkPrincess, met z'n knietjes tegen je buik? Zou t zo snel weer losschieten? Hmmm, maar nu ik er aan denk.., als hij over me heen klautert heb ik ook wel zoiets van, hee, niet afzetten met je voet tegen m'n buik!
Nou ja misschien schiet ik teveel door Maar mijn zoontje is nogal "enthousiast" zeg maar als hij bij me wil gaan zitten.Of hij drukt met zijn armen in mijn buik...normaal vond ik dat niet erg, maar als ik nu "nee!" zeg als hij dat doet kijkt hij heel verschrikt; ik mocht dat toch altijd doen, mama?
pi_72286121
Poezebeest, het is duidelijk!
Tnx
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:54:24 #170
190853 RockabeIIa
pi_72290015
Soneal, heeeeeeeel veel succes!
pi_72290606
Keshet, gefeliciteerd !!
pi_72291645
Soneal, hopelijk is t snel raak
pi_72291688
Keshet: gefeliciteerd!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72292151
Dag mensen,

Ik ben weer terug van vakantie (marokko). Heb een fantastische vakantie gehad. NOD is morgen, maar heb zaterdag getest. Niks.... maar ook nog niet ongesteld.
Wil zo graag....

Dinsdag weer aan het werk, terug naar het normale leven. Wil zo snel mogelijk weer terug naar marokko, ben verliefd op dat land!!

Voor iedereen een
pi_72292271
Nu ligt het misschien aan mij, maar waarom testen sommige onder jullie voor je NOD? Het lijkt me gewoon geen uitsluitsel te geven behalve als hij positief is. Maar bij een negatieve test ga je toch automatisch denken dat je misschien te vroeg getest hebt
pi_72292718
@ Leonieke, omdat we ongeduldig zijn, niet kunnen wachten, van alles denken te voelen en de test vaak aangeeft dat je al 4 dagen voor NOD kunt testen, maar of het verstandig is.. tja... volgende ronde ga ik ook pas op de dag van NOD testen om teleurstelling te voorkomen.

Jammer dat je die zwanger worden pillen met foliumzuur niet online kunt kopen bij de Etos. Ik las dat meer mensen er moeite mee hadden om deze in de winkel te kopen. Ik ben altijd blij dat ik ze weer binnen heb en geen bekende ben tegengekomen
pi_72292765
Je kan ze toch ook in de apotheek kopen? Minder kans dat je er veel volk tegenkomt

Borra, ik denk dat ik het echt als zonde van de test (en het geld) zou zien
pi_72292924
De apotheek heeft de Etos zwanger worden met vitaminen helaas niet... zwangerschapstesten hoeven niet erg duur te zijn (van die dipsticks), maar ik begrijp je wel hoor leonieke
pi_72293013
Keshet: Gefeliciteerd!

Borra: Ik snap precies je bedoelt met die zwanger worden pillen van de Etos... ik heb expres heel lang getreuzeld totdat er niemand meer bij de kassa stond en toen nog heb ik het doosje soort van "verstopt" tussen een aantal andere spulletjes Veel te bang dat er een bekende binnen zou komen
pi_72293396
Thnx Rockabella

Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is Lektralove, maar ook bij alle anderen die hier al langer posten.
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:06 schreef leonieke het volgende:
Nu ligt het misschien aan mij, maar waarom testen sommige onder jullie voor je NOD? Het lijkt me gewoon geen uitsluitsel te geven behalve als hij positief is. Maar bij een negatieve test ga je toch automatisch denken dat je misschien te vroeg getest hebt
Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.
Daarbij had ik bij mijn vorige zwangerschap (heeeeeeeeeel lang geleden) keurig een paar dagen na de NOD getest en was het negatief, omdat de zwangerschap toen verre van gepland was ben ik vervolgens een paar dagen enorm aan het feesten geweest.
Toen 1½ week later bleek dat ik wel zwanger was heb ik me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld
Dus ook destijds, toen ik nog niets wist van de fibromyalgie had ik al wel een langzame hCG aanmaak.
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:53:04 #181
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72293902
Ik heb het voor NOD testen wel af geleerd ondertussen,soms kan ik het echt niet uithouden en dan gooi ik er wel es een ovu-test tegen aan in de hoop dat die 2 streepjes geeft

Poezebeest thanks voor de uitleg over de ovu-test

Ik heb trouwens een korte cyclus deze ronde,had mijn NOD pas rond de 16e verwacht (mijn LF is 10dgn) dus mij ei is vroeg.Niet dat ik het erg vind,heb op het moment liever elke week een ei dan eentje per maand

Tijdje terug ging ik Etos zw afrekenen en kocht ook neusdruppels en toen vroeg de verkoopster of ik al zwanger was ivm de neusdruppels,dat vond ik minder geslaagd,niet heel de rij hoeft het te weten Heb paar mnd terug 4dozen gekocht aangezien toen de 2e doos gratis was.

[ Bericht 9% gewijzigd door Guess. op 30-08-2009 23:18:24 ]
pi_72294719
Dat testen voor je nod leer je vanzelf wel af als je langer er mee bezig bent Hier ook iemand die dat een paar keer heeft gedaan Nu zou ik alleen maar testen als ik echt overtijd ben...
Afgelopen ronde zelfs maar drie ovulatietestjes gebruikt en was er erg relaxt onder, hoop komende maand weer zo relaxt ermee bezig te kunnen zijn.
Het is logisch dat je in het begin er veel mee bezig bent en heel graag wilt. En dan is twee weken wachten echt te lang voor je gevoel, vooral als je vanalles en nogwat voelt. Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik het wel wat meer kan loslaten nu en zoiets heb, we zien wel. Maar wil toch wel graag een beetje controle houden en op het juiste moment seksen, dus vandaar toch nog ovulatietestjes die ik gebruik. Niet dagelijks maar vanaf dag 10 om de twee dagen en als er eentje positiever wordt stop ik ermee en wordt er gewoon extra veel gesext. Voordeel is wel dat ik nooit van de ene op de andere dag een positieve ovulatietest heb maar deze altijd opbouwen, zal dus niet snel de piek missen.
pi_72295156
Bij mij hebben ze bij de etos tot twee keer toe allerlei vragen gesteld over de zwanger worden pillen. Of ik wist hoe ze werkten enzo. En dan ook nog treuzelen met inpakken. Alsof ze het erom doen. Echt heel vervelend...

Over de ovulatietesten: Een positieve test hoeft nog niet te betekenen dat je werkelijk een eisprong hebt gehad. Alleen als je ook een temperatuurverhoging hebt, weet je dit zeker.

@Marike: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Misschien toch te vroeg getest?

@Kolonia: Geen idee of het nog ontpillen zou kunnen zijn. Afgelopen maand wel een nette precies kloppende cyclus gehad. Wel een lange (37 dagen), maar wel een duidelijke eisprong, en 14 dagen durende luteale fase.
Ben toch inmiddels 7 maanden gestopt met de pil...

@Keshet: Ik lees het nu pas, eerder helemaal gemist (de hele pagina met felicitaties per ongeluk overgeslagen Gefeliciteerd meid! Wat lekker, zo snel!
pi_72295435
Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ik test niet voor NOD.
Inderdaad omdat ik het dan geen uitsluitsel vind geven als de test dan negatief aangeeft.
Afgelopen 2 keer was ik een paar dagen overtijd en pas na mijn NOD getest.
pi_72296244
Als je gewoon puur foliumzuur koopt, kun je altijd nog zeggen dat het voor je ijzeropname is... Dat verbetert er namelijk ook van als ik het goed begrepen heb. Dus gewoon tegelijk met een potje ijzertabletten kopen of zo. Kan ook nooit kwaad tenslotte! (Wat je te veel aan ijzer binnenkrijgt gaat er gewoon weer uit)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:23:45 #186
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72297069
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:14 schreef Poezebeest het volgende:
Dat testen voor je nod leer je vanzelf wel af als je langer er mee bezig bent Hier ook iemand die dat een paar keer heeft gedaan Nu zou ik alleen maar testen als ik echt overtijd ben...
Afgelopen ronde zelfs maar drie ovulatietestjes gebruikt en was er erg relaxt onder, hoop komende maand weer zo relaxt ermee bezig te kunnen zijn.
Het is logisch dat je in het begin er veel mee bezig bent en heel graag wilt. En dan is twee weken wachten echt te lang voor je gevoel, vooral als je vanalles en nogwat voelt. Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik het wel wat meer kan loslaten nu en zoiets heb, we zien wel. Maar wil toch wel graag een beetje controle houden en op het juiste moment seksen, dus vandaar toch nog ovulatietestjes die ik gebruik. Niet dagelijks maar vanaf dag 10 om de twee dagen en als er eentje positiever wordt stop ik ermee en wordt er gewoon extra veel gesext. Voordeel is wel dat ik nooit van de ene op de andere dag een positieve ovulatietest heb maar deze altijd opbouwen, zal dus niet snel de piek missen.
Ik heb dat ook hoor,we zijn nu net een jaar bezig en in plaats dat het erger word krijg ik nu steeds meer van we zien wel.Mijn cyclus is wel altijd ergens tussen de 27-35 dgn,binnen de normen maar wel onregelmatig dus die ovutesten hou ik er ook gewoon in,maar niet zo paniekerig als 1st.Nu is mijn man ziek en hebben we maar 2x gesekst de afgelopen dagen,maar maanden terug was is gelijk gaan stressen,nu heb ik meer zo iets van,nou ja we zullen het wel zien...Ga me ook bewust meer op andere dingen richten zoals werk,huis en hobby's
pi_72297147
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:26 schreef MinnieMin het volgende:

Over de ovulatietesten: Een positieve test hoeft nog niet te betekenen dat je werkelijk een eisprong hebt gehad. Alleen als je ook een temperatuurverhoging hebt, weet je dit zeker.
Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???
En ik maar denken dat ik een eisprong heb omdat ik steeds zo'n mooie ovulatietest had in combinatie met de middenpijn
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:32:50 #188
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72297342
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:26 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???
En ik maar denken dat ik een eisprong heb omdat ik steeds zo'n mooie ovulatietest had in combinatie met de middenpijn
Ik heb dit eens aan de gyn gevraagd,het kan idd maar de kans is echt heel klein.Als je het zeker wilt weten zou je eens kunnen tempen maar aan de andere kant tempen is best wel een gedoe en vond het best zwaar er elke dag mee bezig te zijn.En de combinatie positieve test en pijn duid toch wel heel erg op een eisprong,zou je er niet druk over maken.
pi_72297436
Maakte me er ook nog niet druk om, aangezien ik een positieve test en pijn heb. Tempen ga ik echt niet doen, daar ben ik niet gedisciplineerd genoeg voor en dan krijg ik helemaal het gevoel er teveel mee bezig te zijn. Vind het echt heel knap van mensen als ze dat wel kunnen volhouden!
pi_72299483
Natuurlijk moet niemand zich te snel laten verontrusten. Daar wordt niemand beter van. En de kans is inderdaad niet zo heel groot dat er dan geen eitje is. Ook de kans dat er wel een ei is, maar deze te klein is, bijvoorbeeld bij PCOS, is gelukkig niet heel groot. Maar het is er wel.

Tempen is inderdaad geen pretje, maar het geeft wel zekerheid. En ik ben toch wel een beetje een control-freak, vrees ik. Laat je daar vooral niet door aansteken zou ik zeggen
pi_72301378
Keshet gefeliciteerd Hopelijk tot snel in Z&G

over dat foliumzuur, ik heb gewoon van de albert heijn, zit verder neits bij alleen foliumzuur Gelukkig vragen ze daar niets en t was al laat, dus weinig kans iemand tegen te komen
ik had dat wel toen ik een keer een zwangerschapstest kocht, ben toen zelfs in een andere plaats geweest haha. En toen lagen die dingen ook nog op een plek waar iedereen je kan zien als je ze pakt. Ook prettig, vooral omdat ik toen dus niet bezig was met zwanger worden, dus dan heb je ook t idee dat iedereen dat kan zien
pi_72301608
Keshet, gefeliciteerd! Kom je ook naar Z&G (gaat daar wel heul vlot heur)~
pi_72301805
welkom thuis marike, klinkt als een heerlijke vakantie!
Jammer wel van de negatieve test, heel misschien toch te vroeg getest? vandaag je NOD toch?

ik heb met mezelf afgesproken dat wanneer ik het idee heb dat het raak zou kunnen zijn ik wel voor mn NOD mag testen, eerder uitgelegd dat dat ook te maken heeft met mn medicijn gebruik en ik het daarom zo snel mogelijk wil weten, ben me er wel bewust van dat wanneer de test negatief is het alsnog anders zou kunnen uitpakken,
heb wel gemerkt dat ik me dus wel kan inhouden indien ik het idee heb dat ik voor niks zou testen dus in dat opzicht valt het wel mee

en ik vind het ook moeilijk om foliumzuur te kopen en eventueel zwangerschaptesten, die bestel ik dan ook online als ik ze nodig heb. En foliumzuur wordt niet in mijn eigen buurt gehaald

pfff ik schrok eigenlijk ook wel even miniiemin
Ook meteen weer besloten te kort nu bezig te zijn om me er druk over te maken.
Als het me allemaal te lang gaat duren kan ik altijd nog gaan tempen enzo

sterrenmunt hoe gaat het nu met jou?
pi_72301827
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:37 schreef Soneal het volgende:
Thnx Rockabella

Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is Lektralove, maar ook bij alle anderen die hier al langer posten.
[..]

Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.
Daarbij had ik bij mijn vorige zwangerschap (heeeeeeeeeel lang geleden) keurig een paar dagen na de NOD getest en was het negatief, omdat de zwangerschap toen verre van gepland was ben ik vervolgens een paar dagen enorm aan het feesten geweest.
Toen 1½ week later bleek dat ik wel zwanger was heb ik me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld
Dus ook destijds, toen ik nog niets wist van de fibromyalgie had ik al wel een langzame hCG aanmaak.
Zo raar maar wel fijn dat je dan toch nog zwanger was
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dan bij een bloedonderzoek. Eerst niet zwanger, maar niet ongesteld worden en twee weken later thuis een test gedaan en die was positief. Ik schrok me een ongeluk

Ik hoop alvast dat je hier vlug kunt verdwijnen met een positieve test

Bij foliumzuur kopen, heb ik eigenlijk nooit stilgestaan Ik kocht het zelfs via de tante van mijn man die apotheker is... Nu ik er achteraf aan terugdenk, is het natuurlijk wel een raar iets om het daar te kopen. Ah ja, ze heeft ook haar beroepsgeheim lijkt me
Een zwangerschapstest kopen in de winkel vond ik véél erger. Daar stond ik met mijn knikkende knieën als een kind van 15 jaar
pi_72302694
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:42 schreef freubelmuts het volgende:

en ik vind het ook moeilijk om foliumzuur te kopen en eventueel zwangerschaptesten, die bestel ik dan ook online als ik ze nodig heb. En foliumzuur wordt niet in mijn eigen buurt gehaald

Maar waarom dan?
Ik lees hier ook dat dames bang zijn om bekenden tegen te komen bij kassa, of is het mss ook schaamte ofzo...
Ik heb dat totaal niet
Toen ik de eerste keer een test ging kopen voelde ik me een soort van trots echt zo van: ik ben misschien zwanger hoor
pi_72303452
ik weet het niet precies waarom ik het niet durf
misschien onzeker, maar ook omdat ik weet dat een hoop mensen onze plannen afkeuren
vandaar ook dat ik onder een kloon schrijf en niet veel mensen de plannen kennen

geen zin om me steeds te verdedigen, tis onze keus en wij staan er wel achter
pi_72303808
Waarom zouden mensen jullie plannen afkeuren Freubelmuts?
Ik snap uberhaupt niet dat mensen denken een mening te moeten hebben over andermans beslissingen eigenlijk.

Ik haal foliumzuur en zwangerschapstesten gewoon bij de Kruidvat om de hoek.
Ik kijk dan wel even om me heen of er niet een bekende in de buurt is.
pi_72303862
Tja helaas Kolonia, mensen hebben altijd een mening, vooral over anderen! :-(
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72304877
Idd Pandora, het is ook zo makkelijk om commentaar te geven op anderen, dan heb je geen tijd om over je eigen beslissingen na te denken.

Bij die ene zwangerschapstest die ik ben gaan halen, wou ik niet dat iemand die ik kende het zag omdat ik al wist dat hij negatief ging zijn. Ik had 'gewoon' een negatieve test nodig om een afspraak te pakken te krijgen bij de gyn. En stel dat iemand het dan ziet, dan gaan ze toch misschien wel denken dat ik zwanger ben en dan beginnen de roddels.
Het was dan ook toeval dat ik voor de eerste keer in die winkel een collega tegenkwam op datzelfde moment. Maar wat zitten treuzelen zodat ze weg waren van de kassa toen het aan mij was
pi_72306854
Ik gebruik overigens al een tijdje ipv "losse" foliumzuur een vitamine B-complex, dus dan valt het bij de drogist al een stuk minder op, daarbij kan het gebruik van B11 een tekort aan B12 maskeren, en gezien de rest me ook geen kwaad leek te kunnen ("Vitamine B voor mooi haar en sterke nagels" ) vond ik dat een mooi alternatief.

Vitamine C en E krijg ik sowieso voldoende binnen, maar mocht het allemaal gaan lukken dan stap ik daarna wel over op een zwangerschapsvitamine-complex.

Zwangerschapstest halen maak ik me niet zo druk om, en ik ben niet de enige hier thuis want toen vorige maand m'n NOD voorbij leek te gaan kwam m'n lief van het boodschappen doen terug met een test
Ik vond dat zoooooo stoer van hem
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:16:59 #201
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72307258
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:31 schreef Kolonia het volgende:
Jammer Fuchsia, een snel resultaat is iedereen gegund.
Op naar de tweede poging dan maar.
Lief van je!

Het is vast weer snel volgende maand, en dan is hij gewoon thuis .
pi_72307342
Hoi,

Ik heb deze keer voor mijn NOD getest omdat ik medicijnen moest nemen die je niet mag nemen als je zwanger bent. (maar idd: door die negatieve test wist ik eigenlijk nog niks en heb dus die medicijnen alsnog niet geslikt.)

Nu ben ik dus nog niet ongesteld... Meestal toch echt op maandag.... Ik wacht nog even met testen, want het kan ook door de warmte op vakantie komen (43 graden).

Ik slik ook de pillen van de etos (hoewel ik ze wel eens vergeet...). Ik vind het helemaal niet eng om ze te kopen, ook een zwangerschapstest niet (vraag zelfs dingen aan de verkoopster). Maar ik kijk wel goed of ik geen bekenden zie, niemand weet het van ons.

groet marike
pi_72307443
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef freubelmuts het volgende:
misschien onzeker, maar ook omdat ik weet dat een hoop mensen onze plannen afkeuren
vandaar ook dat ik onder een kloon schrijf en niet veel mensen de plannen kennen

Ik kan me voorstellen dat er meer dan voldoende redenen zijn om het (nog) niet aan de grote klok te hangen, mensen vinden al snel dat ze niet alleen een mening moeten hebben, maar die ook moeten ventileren.

Hier weet vrijwel niemand dat we ermee bezig zijn, alleen mijn zoon en beste vriendin weten het.
We hebben bij mijn zoon wel eerst lopen vissen wat hij ervan zou vinden, toen hij er positief tegenover bleek te staan maakte dat onze beslissing (wel of niet proberen) iig weer een stukje makkelijker.

Ik denk overigens dat mijn moeder flipt als het lukt, die loopt namelijk al vanaf het begin van onze relatie van die opmerkingen als "ach, en samen kinderen krijgen is ook geen issue meer, jullie zijn immers allebei boven de 40" te plaatsen
pi_72307863
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef freubelmuts het volgende:

Excuses, dat wist ik niet
Maar jammer voor jullie dat er mensen zijn die er blijkbaar niet achterstaan
Maar wat je zegt, het is jullie keuze, jullie leven, dus gewoon lekker doorgaan met klussen
pi_72314976
Haha, grappig om die verschillen zo te lezen.

Ik heb er zelf helemaal geen moeite mee om foliumzuur of zw-testen te kopen in het dorp of waar dan ook maar. Het is niet zo dat ik er echt op zit te wachten dat iedereen weet dat we bezig zijn (zeker omdat het wat minder makkelijk gaat, en het is vervelend om dan steeds vragen te krijgen) maar als ik toevallig tijdens het kopen iemand tegenkom, nouja, jammer dan. Het is ook weer geen groot geheim ofzo!

Wat betreft voor NOD testen; dat doe ik niet, dat vind ik onzin: ik zie het vanzelf wel op mijn NOD.
Alleen als ik echt duidelijke zwangerschapskwalen zou hebben, zou ik er misschien een testje tegenaan gooien, maar anders niet.
pi_72317527
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:39 schreef PinkPrincess het volgende:

[..]

Excuses, dat wist ik niet
Maar jammer voor jullie dat er mensen zijn die er blijkbaar niet achterstaan
Maar wat je zegt, het is jullie keuze, jullie leven, dus gewoon lekker doorgaan met klussen
nu ik het terug lees zie ik dat dit verkeerd opgevat kan worden,
ik bedoel niet hoor maar steeds in mn omgeving!

en het is echt zo dat mensen altijd een mening hebben da's ieder zn goed recht

marike zou best kunnen door de warmte en de vliegreis maar ik hoop op een andere reden voor je
pi_72318555
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:24 schreef Soneal het volgende:
Ik denk overigens dat mijn moeder flipt als het lukt, die loopt namelijk al vanaf het begin van onze relatie van die opmerkingen als "ach, en samen kinderen krijgen is ook geen issue meer, jullie zijn immers allebei boven de 40" te plaatsen
Mijn moeder is al geflipt toen ik het erover had dat ik er over aan het denken ben, of ik misschien toch een kind zou willen. (Willen is dus ja, maar of ik het ook wel zou moeten doen enzo dus)
Die heeft me in tien minuten haarfijn uitgelegd wat een ramp van een moeder ik zou zijn. Ze belde nog niet niet op voorhand de kinderbescherming geloof ik. Fijn. Had ik net even nodig ma, zoiets.
Dus ik herken het wel Soneal!
Overigens, vind je het niet "eng", als je inderdaad al boven de 40 bent? Al die risico's enzo?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72322676
De enige reden waarom ik het vervelend vind om testjes en foliumzuur te kopen is ook vanwege bekenden. Geen gene ofzo. Maar hoe langer zo'n kassajufvrouw erover doet om alles af te rekenen en uit te leggen, hoe langer het duurt, en hoe meer het opvalt, hoe groter de betrapkans. Daar word ik dus echt nerveus van

@Freubelmuts: Dat was dus echt niet mijn bedoeling hoor Ik ben soms een beetje te uitgesproken, ik zal proberen wat beter op mijn woordkeuzes te letten Dus niet schrikken!

@Pandora: Sjees zeg, best heftig als je moeder zoiets zegt. Kan me goed voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten. Is het bij jullie ook echt jullie geheim? Ik heb er zelf soms best moeite mee namelijk, om het niet op te biechten.
pi_72323126
@Minniemin: ik ben alleenstaand dus daarom is het bij mij wat gecompliceerder allemaal. En vooralsnog weten alleen goede vrienden van mijn gepieker. O en Fok! dus, hahaha
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72327286
De reden dat ik niet wil dat mensen zien dat ik het koop, is omdat niemand het weet. En lijkt me wel leuk als het zo blijft tot ik zwanger ben En vind t al knap van mezelf dat ik het niemand nog heb verteld. Af en toe ligt het op het puntje van mijn tong *lol*

Ohw ja en die zwangerschapstest toen, omdat het dus nog in de planning zat, had ik echt het gevoel dat je van mij af kon lezen dat ik misschien ongepland zwanger was hehe. Ohw ja en toen wilde ik helemaal niet dat iemand het wist

Ohw en wat ik ook nog wilde zeggen tegen Soneal, ik weet niet of je die mooi haar en nagels vitamine pillen van de etos heb? Maar daar staat op dat je het bij zwangerschap niet mag gebruiken. Weet dat je nog niet zwanger ben, maar hou er rekening mee voor als je zover ben
Ik had die namelijk ook en nu dus maar gewone vitamine b pillen waar niets op staat over zwangerschap dus neem aan dat het dan veilig is
pi_72327792
Ach je kan ook vantevoren iets boodschappenachtigs op een briefje schrijven en dan vragen bij de balie en dan nog een keer ernstig naar het briefje kijken en dan "Ja ik denk dat ze die bedoelde... Als het niet het goede merk is, kan het dan geruild?"... Net doen of je het voor iemand anders haalt dus...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72332388
Testen voor of na je NOD.. Ik wil pas testen na mijn NOD. Punt is, ik weet niet wanneer mijn NOD is! En ik ben hier superzenuwachtig, want ik denk.... dat ik zwanger ben.. Durf er echter niet op te hopen, durf niet te vertrouwen op mijn lichaam en daarbij, zoveel geluk, de tweede keer meteen weer bij de eerste ronde zwanger, dat kan toch gewoon niet?! Belachelijk.. Dus test ik nog niet.

Maar misschien ga ik toch maar alvast een test kopen... Hm, en dan kijk ik toch wel even of er geen bekenden zijn en trek ik vervolgens een heel nonchalant (hopelijk) gezicht bij de kassa.. Niets aan de hand! Echt niet

Alleen mijn zus weet trouwens dat we bezig zijn... Ze vroeg er heel direct naar en ik kan dan niet liegen tegen haar.

Het lijkt me trouwens heel vervelend als mensen uit je omgeving niet achter je plannen staan, Freubelmuts en Pandora.. Wat de reden ook is, een beetje vertrouwen in je eigen beoordelingsvermogen zou wel fijn zijn, niet?

Marike, wie weet, wie weet! Vingers gekruist dat t raak is
pi_72332655
Oh Lektralove, ik hoop het heel erg voor je!

Hoe is het met Becky?
pi_72332822
zucht ik zit nog steeds te wachten...
zondag een heeeel klein beetje oud bloed gehad dus dacht ze zijn gekomen, maar voor als nog nog steeds niet snap er niks van. ik denk als ik test dat het toch negatief is zeker omdat ik zondag nog getest heb.. ik weet het even niet meer
pi_72340109
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:17 schreef clovertje het volgende:
Ohw en wat ik ook nog wilde zeggen tegen Soneal, ik weet niet of je die mooi haar en nagels vitamine pillen van de etos heb? Maar daar staat op dat je het bij zwangerschap niet mag gebruiken. Weet dat je nog niet zwanger ben, maar hou er rekening mee voor als je zover ben
Nope, ik heb deze... het is een gewoon B-complex en er staat op de verpakking en in de bijsluiter dat het zonder problemen tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt kan worden.
Het ging me trouwens ook niet om het mooie haar en sterke nagels, dat had ik al, ik vond het meer een leuke bijkomstigheid
pi_72340664
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Mijn moeder is al geflipt toen ik het erover had dat ik er over aan het denken ben, of ik misschien toch een kind zou willen. (Willen is dus ja, maar of ik het ook wel zou moeten doen enzo dus)
Die heeft me in tien minuten haarfijn uitgelegd wat een ramp van een moeder ik zou zijn. Ze belde nog niet niet op voorhand de kinderbescherming geloof ik. Fijn. Had ik net even nodig ma, zoiets.
Dus ik herken het wel Soneal!
Overigens, vind je het niet "eng", als je inderdaad al boven de 40 bent? Al die risico's enzo?
Mijn moeder stond tijdens m'n vorige zwangerschap (heeeeeeel lang geleden) ook niet te springen omdat vrij snel duidelijk was dat ik het kind alleen zou opvoeden. Dat het ondertussen een erg leuk kind geworden is ligt dan natuurlijk ook niet aan mijn opvoeding maar aan zijn karakter

Verder ga ik me er niet druk om maken wat mijn moeder ervan vindt, al dan niet geschikt zijn al ouder kan ze me iig niet mee om de oren slaan, want gezien ik bewezen heb het alleen te kunnen, zal het samen zeker moeten lukken.

En dan de risico's... ja, die zijn beduidend hoger dan wanneer ik 10 jaar jonger zou zijn geweest, er zijn echter tegenwoordig zoveel onderzoeken mogelijk tijdens de zwangerschap dat ik erop reken dat we het bij een echte probleemsituatie al ruimschoots vantevoren weten.
We zijn elkaar gewoon een beetje laat tegengekomen en laten de natuur z'n gang gaan. Het zou heel erg mooi zijn als het lukt, en als het niet lukt dan is dat jammer maar dan moet het kennelijk niet (meer) zo zijn.
En ja, ik weet dat ik makkelijk spreken heb omdat ik al een kind heb, waarschijnlijk is er daardoor ook minder "het moet lukken".
pi_72342021
Oh, Soneal, ik dacht dat je moeder het alleen niet meer verwacht vanwege je leeftijd, maar ze is er dus ook echt op tegen? He bah, niet leuk (zwak uitgedrukt)
pi_72344729
Modje mag mijn nod naar 26 september?!?!
pi_72345173
nou, weer allemaal nieuwe gezichten... gezellig! Welkom!

Lektralove, spannend voor je zeg, zeker als je niet weet wanneer je NOD is. Weet je wel wanneer je laatste menstruatie was? ik duim voor je

op zich koop ik rustig foliumzuur en zwangerschapstesten. sinds ik een miskraam heb gehad, weet iedereen dus wel dat ik zwanger wil worden, dus daar maak ik me geen illusies meer over. (ik gebruik geen foliumzuur op het moment, dat doe ik wel weer als ik een tweede streepje zie... ik heb die van Etos (zwanger worden en zwanger zijn) maar die zijn best duur... ik weet dat er ook goedkope pilletjes zijn, maar ik heb er ook geen zin in om me druk te maken om ze in te nemen terwijl ik dus toch niet zwanger word...

Marike, weet je ondertussen al meer?

hè Poezebeest, wat balen zeg!
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:55:23 #220
190853 RockabeIIa
pi_72345562
Maar mijs, je weet wel dat het 6 weken duurt eer het foliumzuur echt opgenomen wordt?

Poezebeest, met tegenzin heb ik je nod gewijzigd

Soneal en lektralove, van harte welkom!
pi_72345630
Mijsje, ik wist bijna twee weken geleden al dat het niet raak was want toen begon het hele riedeltje alweer, afgelopen weekend heeft het echt doorgezet. Maar eind van de week naar de gyn, kijken wat die zegt...

Thnx Rocka! Met tegenzin gaf ik het ook door, maar ja, een menstruatie ontkennen geeft zo'n rotzooi
pi_72345885
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar mijs, je weet wel dat het 6 weken duurt eer het foliumzuur echt opgenomen wordt?
Ja, dat zal vast wel, maar ik heb dus precies hetzelfde als mijsje..
Ik was een aantal weken voor het stoppen met de pil begonnen met het slikken van dergelijk spul en ik heb dat maandenlang gedaan, maar ben er op een gegeven moment ook mee opgehouden.. het kost klauwen met geld (ook de goedkoopste varianten vind ik duur) en ik word elke dag aan mijn wens herinnerd, terwijl het maar niet opschiet... dat vind ik gewoon erg frustrerend...
Misschien dat ik weer begin als ik straks aan de clomid begin, maar misschien ook wel pas bij het 2e streepje.. er zijn zoveel vrouwen die pas beginnen met het slikken van foliumzuur als ze erachter komen dat ze zwanger zijn en die ook gewoon een gezond kind krijgen...
pi_72346342
Poezebeest, ik wist inderdaad dat je wist dat het niet raak was, maar toch is het weer balen als het dan ook zeker weten bevestigd wordt... (vind ik dan in mijn geval hoor...) behalve als ik bv geen sex heb gehad in de vruchtbare periode of wanneer je een negatieve test na NOD hebt gehad, dan ben ik alleen maar blij met m'n ongesteldheid...

Rocka, ik weet het inderdaad. ik zal ook nooit tegen iemand anders zeggen dat je beter geen foliumzuur kunt gebruiken, en zeker als je weet dat je verhoogd risico hebt op vergroeiingen of open ruggetjes/hazelipjes/... maar ik ben er zelf beetje op van. ik heb het meer dan een jaar trouw gebruikt, maar dus zonder resultaat, toen was ik het zat... ik kijk ook wel wat de gyn gaat zeggen. als hij wil dat ik het weer ga gebruiken, zal ik dat wel doen.
Ik heb 1 oktober weer een afspraak bij de gyn. dan gaan we het hebben over IUI en IVF...ik ben benieuwd... en dan ga ik na die afspraak denk ik ook hier uit de lijst van de NOD's (naar het onderste lijstje denk ik maar) en officieel naar het moeilijk zwanger worden/blijven topic... zucht, het is fijn om hulp te kunnen krijgen, maar niet om de hulp nodig te hebben... dubbel gevoel...

ow, en ik heb vandaag van m'n huisarts de stempel "migraine" gekregen, en daar paracetamol zetpillen voor gekregen... omdat ik de normale pijnstillers altijd weer moet uitk*tsen, nu maar aan de zetpillen... gelukkig heb ik niet vaak een aanval, maar vorige maand en de maand ervoor was het toevallig wel raak...
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:22:38 #224
190853 RockabeIIa
pi_72346407
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Tierrr het volgende:

[..]

Ik was een aantal weken voor het stoppen met de pil begonnen met het slikken van dergelijk spul en ik heb dat maandenlang gedaan, maar ben er op een gegeven moment ook mee opgehouden.. het kost klauwen met geld (ook de goedkoopste varianten vind ik duur) en ik word elke dag aan mijn wens herinnerd, terwijl het maar niet opschiet... dat vind ik gewoon erg frustrerend...
Misschien dat ik weer begin als ik straks aan de clomid begin, maar misschien ook wel pas bij het 2e streepje.. er zijn zoveel vrouwen die pas beginnen met het slikken van foliumzuur als ze erachter komen dat ze zwanger zijn en die ook gewoon een gezond kind krijgen...
Oja, er zijn ook heel veel vrouwen die gewoon door roken tijdens de zwangerschap en gezonde kindjes krijgen En ik bedoel dat absoluut niet lullig, hoor... Serieus niet, en ik heb er ook begrip voor...
Ik wist in mijn eerste zwangerschap rond de 10 wk dat ik zwanger was dus toen heb ik het ook pas veel te laat geslikt geloof ik. Maarja, baat het niet dan schaadt het niet!

(ps. het eigen merk van kruidvat kost je een euro per maand ofzo...)
pi_72346612
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Tierrr het volgende:

[..]

precies Tierrr, dat gevoel heb ik ook wel. en nu ben ik dan wel aan de ovutesten, maar dat doe je niet de hele maand door, iedere dag van de cyclus...
het zit toch al zo in m'n hoofd, ik was er even klaar mee... en inderdaad, als ik een ongezond kindje krijg, zal ik mezelf voor m'n kop slaan, maar het is wel zo dat er nog steeds meer gezonde kindjes zonder foliumzuur worden geboren dan ongezonde kindjes...
maar goed, het komt wel weer...
pi_72346839
Daarom neem ik dus gravitamon, kan ik het nog op de andere vitamines gooien die ik 'echt' nodig heb...
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:36:14 #227
190853 RockabeIIa
pi_72346860
Mijske, ik heb hier nog een paar van die testjes liggen. Wil jij ze?
pi_72346879
gerne! thanks!
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:37:01 #229
190853 RockabeIIa
pi_72346887
PZE, volgens mij zit er ook folium in bijv. Aloe Vera drankjes. (Ik drink daar zelf nogal veel van, scheelt kuitkramp e.d. )
pi_72347017
Vandaag kwam ik toevallig bij de Etos, de Etos zwanger worden pillen zijn in de aanbieding (2 voor de prijs van 1), scheelt toch weer wat centjes

Ik heb vandaag een mooi lingeriesetje gekocht, ben helemaal blij, laat die positieve ovulatietest maar komen
pi_72347293
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja, er zijn ook heel veel vrouwen die gewoon door roken tijdens de zwangerschap en gezonde kindjes krijgen

(ps. het eigen merk van kruidvat kost je een euro per maand ofzo...)
Haha, ja, das waar... maar volgens mij is roken slechter dan geen foliumzuur gebruiken en ben ik wel van plan om direct bij het 2e streepje foliumzuur te gaan gebruiken..

Een euro per maand is trouwens inderdaad niet raar, dan zal ik daar wel eens even naar kijken... ik gebruikte direct van dat complete vitaminenspul en dat vind ik schrikbarend duur...
(blijft het feit wel dat ik er elke ochtend weer mee geconfronteerd word, maargoed, dat word ik dmv het tempen toch eigenlijk ook al...)
pi_72347511
Mag mijn NOD naar 30 september?
En is er trouwens veel verschil tussen foliumzuur en de 'zwanger worden' pillen van de Etos?
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:57:42 #233
190853 RockabeIIa
pi_72347533
PinkP. Dat mag
pi_72347594
Thnx
Wat is trouwens die datum achter de naam
pi_72347636
de datum is de maand van het jaar dat je echt begint met de poging een kindje te krijgen...
pi_72347812
Oh OK.Mag die van mij dan op augustus '09?
pi_72348360
PinkP, volgens mij zit er als verschil tussen de foliumzuur en de zwanger-worden-pillen, dat die laatste ook nog multivitamineachtige pillen zijn, en dus niet puur en alleen foliumzuur...
maar correct me if I'm wrong...
pi_72348688
Je hebt helemaal gelijk mijsje.
Pinkp, Jammer!
pi_72350720
Jammer PinkP!

Nog een paar dagen hier... voel praktisch niks dus denk niet dat het wat wordt hoor.
pi_72359513
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:57 schreef Soneal het volgende:

[..]

Nope, ik heb deze... het is een gewoon B-complex en er staat op de verpakking en in de bijsluiter dat het zonder problemen tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt kan worden.
Het ging me trouwens ook niet om het mooie haar en sterke nagels, dat had ik al, ik vond het meer een leuke bijkomstigheid
oke dan is het goed dacht dat je er vast wel rekening mee zou houden, maar denk zeg t toch ff

bij ons zitten we geloof nu in de klusdagen hehe, ondanks dat ik zoiets had van ga er niet teveel aan denken doe ik het toch *lol* Gister "moest" lief
Merk trouwens wel dat ik meer zin heb sinds we bezig zijn, gek lichaam
pi_72363192
Ik ben bij mijn tweede zwangerschap ook pas foliumzuur gaan gebruiken toen ik zwanger was. Daar heb ik achteraf spijt van. Dat is toch heel belangrijk, ik zeg niet dat dit niet gebeurt was als ik wel foliumzuur gebruikt had. De gynaecoloog vroeg wel meteen of ik wel foliumzuur slikte. En bij een volgende zwangerschap moet ik het dus minstens 4 weken van te voren beginnen te slikken. Kwaad kan het in ieder geval niet. (Ik lijk wel zo'n moeder :p)
pi_72363245
Poezebeest.
PinkPrincess.

Volgens mij is mijn cyclus gewoon normaal, gerekend vanaf de overtijddagen van vorige maand, dus ik denk dat mijn NOD 15 september is (eigenlijk 13 maar ik hou graag wat speling).
Wil een modje mij weer in het bovenste lijstje zetten?
pi_72363631
Mijsje bedankt voor de uitleg!Ik zag dat de pillen in de aanbieding zijn nu, dus misschien neem ik wel een potje mee.
Poezebeest, jammer joh.
Kolonia, ook balen.
Prinseszondererwt wie weet...?
Clovertje klus ze!
pi_72365024
vrouwtje theelepel, ik kan me voorstellen dat je daar heel erg spijt van hebt, maar lieverd, zoals je zegt, misschien was dat ook zo geweest met foliumzuur... het was jou absoluut niet te verwijten! Ik snap wel dat je er nu anders over denkt dan ik hoor, wat dat betreft is het logisch dat je al ruim te voren gaat starten met de foliumzuur.

PinkP, graag gedaan (de laatste keer dat ik een dubbele streep zag op m'n zwangerschapstest, gebruikte ik het zwanger-worden van etos ook, wie weet... )

Kolonia, heb je leuke klusdagen gehad?
pi_72371650
Ik doe mee met de trend helaas. Zoals verwacht wederom niet raak.
pi_72372160
voor iedereen die weer ongesteld is geworden...

Ik heb nu echt last van menstruatiepijntjes, dus ik verwacht dat het een van deze dagen wel zal doorzetten. Op zich jammer dat het niet meteen raak is, maar ook wel fijn dat het dan een mooie cyclus van ongeveer 28 dagen is Ik meld me wel weer als ik echt ongesteld geworden ben
pi_72372619
Ok... jullie hebben me weer even de ogen geopend.. ik ga weer met foliumzuur beginnen... heb nog wat van die complete pillen liggen, die ga ik nu gebruiken en dan koop ik binnenkort wel de goedkope van de kruidvat.

Het frustreerde me een poosje terug dusdanig dat het me echt tegenstond, maar dit zijn inderdaad dingen waar je geen risico mee wilt lopen..
pi_72372664
pze en madris... balen zeg...
pi_72372823
Ook van mij even een voor iedereen die dat nodig heeft.
pi_72373048
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:53 schreef mijsje het volgende:
PinkP, graag gedaan (de laatste keer dat ik een dubbele streep zag op m'n zwangerschapstest, gebruikte ik het zwanger-worden van etos ook, wie weet... )
Ik was vandaag bij de Etos en heb toch nog even gevraagd hoe het zat met al die pillen (niet dat ik twijfel aan jouw antwoord hoor ).
Volgens de Etos-dame kun je het prima met alleen foliumzuur af als je goed eet ( ).Dus heb ik omdat het 2-halen-1-betalen is bij Etos nog een potje foliumzuur en een potje 'zwanger zijn' gekocht.Heb ik dat maar alvast
pi_72375131
je moet ook niet zomaar voor waar aannemen wat je hier op internet leest, dus dat is heel verstandig, PP

PZE even een knuffel voor jou!

Mardis, jammer zeg, maar het zou wel heel mooi geweest zijn, meteen de eerste ronde...
pi_72378417
ik ben nog steeds niet ongesteld..snap er niks van sinds mei al netjes iedere keer 28 dgn cyclus meerdere malen een test gedaan laaste gister maar steeds negatief.
voel me ook echt niet lekker maar dat is meer denk ik omdat ik me druk loop te maken buikpijn, hoofdpijn.
nog maar even rusten afwachten denk ik...
pi_72379218
Spannend hoor
  woensdag 2 september 2009 @ 20:51:39 #254
265732 Keshet
pi_72379287
pze... Jammer zeg!

Mardis: & . Jammer dat 't niet gelukt is! Toch is het denk ik wel fijn om je cyclus te weten?

Becky: Wat vervelend zeg, die tegenstrijdig signalen!
  woensdag 2 september 2009 @ 20:57:46 #255
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72379513
PZE,
Becky,je houd het toch wel spannend hoor!!
Hier zijn de klusdagen weer voorbij,wachten maar weer dus al heb ik weinig hoop mijn man is ziek geweest en ik was ook niet helemaal 100% we zijn dat ook niet zo actief geweest als anders.
Vind het niet zo erg ben me op het moment meer op andere dingen aan het foccusen,natuurlijk zit het in je achterhoofd,maar na een jaar lang met bijna alleen zwanger worden bezig te zijn geweest ben ik het ook al klinkt het raar even helemaal beu!! (maar ik wil nog steeds heel graag zwanger worden).
  woensdag 2 september 2009 @ 21:21:36 #256
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72380439
Wat praten jullie veel! Moet ik wel nog een beetje aan wennen, ik hou het niet bij...

Wat balen van alle menstruaties die toch gekomen zijn... !
  woensdag 2 september 2009 @ 21:23:04 #257
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72380491
Becky ik hoop op gauw wat duidelijkheid voor je... Dit onzekere lijkt me niet fijn...
Ik duim voor goed nieuws voor je!
pi_72384239
Ik hou het ook niet bij allemaal.. Voor iedereen, die teleurgesteld is een dikke
En PZE, ontzettend balen! Bah, weet niet wat ik moet zeggen. Ook voor jou
pi_72389378
becky: hier precies hetzelfde!

Ik had afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar nog steeds niks. Voel me wel aan alle kanten ongesteld, maar geen bloed. 2 x getest, 2 x negatief. Ik was net zo mooi regelmatig de laatste tijd. Ik baal als een stekker en maak me ook wel zorgen om mijn lijf.
Het enige wat ik kan bedenken is mijn vakantie waarin we het heel erg warm hebben gehad... Ik weet het ook niet meer, en baal van mijn lijf.

hebben jullie ideeen?
pi_72390402
PZE.
Het was je zo gegund.

Ik blijf toch nog even duimen voor je Madris:
Het kan nog!

Becky en Marike: ook voor jullie blijf ik duimen.
Kan natuurlijk zo zijn dat je gewoon te vroeg getest hebt.
pi_72392330
misschien heb je in je vakantie een ander ritme gehad, dat je daardoor je lijf er ook op hebt aangepast Marike... ik zou het anders ook niet weten... als het te lang wegblijft, kun je even de huisarts bellen... even nagaan waar hij/zij denkt dat het van komt...

Becky, wat vervelend meid, zo weet je ook niks natuurlijk... ik hoop snel op duidelijkheid voor je!
pi_72393799
Wat jammer van al die NOD's die een WOD werden

Misschien dat er nog een paar NOD's komen die geen WOD worden, anders is het volgend jaar mei in Z&G wel heel rustig
pi_72405134
hier is ie dan eindelijk!vandaag nog een keer getest en eindelijk positief! zo onwerkelijk
SPOILER
pi_72405227
Super, gefeliciteerd, wie had dat gedacht.. je had al zo vaak negatief getest
pi_72405240
Gefeliciteerd Becky
pi_72405587
Becky, gefeliciteerd meid!! Tuurlijk is het onwerkelijk maar zoooo fijn! Zo zie je maar weer dat vroeg testen ook niet zaligmakend is
pi_72405639
PZE: DIkke knuffel voor jou

Becky: wat goed Gefeliciteerd, toch eindelijk een tweede streepje

Hier vandaag in het z'huis geweest. Ze gaan onderzoek doen, ondanks dat we nog geen jaar bezig zijn. Ik word de volgende cyclus gevolgd en moet dan bloedprikken en krijg echo's om de eisprong in beeld te krijgen. moet zijn zaadjes laten checken.

Stiekem hoop ik dat het allemaal niet nodig is omdat er geen volgende cyclus komt
pi_72405671
Becky!!

Gefeliciteerd!
pi_72405887
het blijft vreemd eigenlijk hoor heb van de week getest met een test van internet zo goedkoop ding...
en daarnet ook nog en daar komt geen 2de streepje op ... en de test van clearblue staat dat ik zwanger ben
pi_72405924
Becky, gefeliciteerd!
als clearblue dat zegt, mag je aannemen dat het zo is meid!
het is je gegund!
pi_72406003
ja idd ik geloof wel dat ik zwanger ben maar vind het raar dat op die ene testen gewoon echt geen 2de streepje komt... deze testen: http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRODUCTEN&nr=5&art=Sensitest-Zwangerschapstest-midstream
pi_72406270
Gefeliciteerd!!
Die midstream testen zijn volgens mij niet zo erg goed, ik heb de test bij Kassa gezien, waar zelfs een man zwanger bleek te zijn..
pi_72406466
becky wat goed Proficiat, hoor!
pi_72407012
doe ik net nog even een test van clear bleu zegt ie niet zwanger......... word ik hier gek of wat.... of zouden er nu gewoon te weinig stoffen inzitten omdat ik vele gedroken heb
sorry voor al me spam maar
iemand ervaring mee? heb me plas er net uit moeten persen zeg maar

[ Bericht 10% gewijzigd door becky1983 op 03-09-2009 19:12:06 ]
pi_72407272
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef becky1983 het volgende:
doe ik net nog even een test van clear bleu zegt ie niet zwanger......... word ik hier gek of wat.... of zouden er nu gewoon te weinig stoffen inzitten omdat ik vele gedroken heb
sorry voor al me spam maar
De foutmarge is niet zo groot (1%) en dat is vooral fout-negatief (met andere woorden: ding zegt dat je niet zwanger bent, je bent het wel)
Gewoon overmorgen eens weer proberen en er tot die tijd vanuit gaan dat je zwanger bent hoor

of als je érg ongeduldig bent (zou ik zijn) morgen even met ochtendurine
pi_72407348
Dat kan zeker Becky, er moet een bepaalde concentratie HCG in je urine zitten om positief te testen. Het komt vaker voor dat een vrouw traag HCG opbouwd. Het maakt je heel onzeker natuurlijk, maar je zult net op het randje van benodigde HCG zitten.
pi_72408052
Gefeliciteerd Becky!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72408496
Becky, ik hoop zo voor je dat het inderdaad ligt aan dat het net niet je ochtendurine was en dat je HCG nog wat te laag is om te meten nu. En dat je dus inderdaad gewoon zwanger bent!
Heel erg gefeliciteerd!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 3 september 2009 @ 19:51:23 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72408813
Becky, gefeliciteerd!
Vals positief is onmogelijk... je kán simpelweg niet per ongeluk hcg piesen als dat niet echt in je urine zit, als je niet zwanger bent dus...
Dat hij daarna negatief is kan weer we idd door evt. te veel drinken, te laat op de dag etc. etc.
Morgenochtend nog een keer proberen en als het lukt en je hebt geduld kan je beter nog een dag of 2 wachten.
pi_72410948
Heeee, streepjes! Gefeliciteerd becky!
  donderdag 3 september 2009 @ 20:50:39 #281
190853 RockabeIIa
pi_72411092
Becky, gefeliciteerd!
pi_72413342
gefeliciteerd becky
Toch beloond met 2 streepjes van harte!

voor iedereen die toch ongi zijn geworden en voor iedereen die hem nodig hebben een dikke

Poezebeest fijn dat indien nodig de volgende cyclus aktie ondernomen wordt, duim met je mee dat het niet nodig is!
pi_72415091
Becky heb je ook zwangerschapssymptonen? ben wel nieuwsgierig. Je bent natuurlijk hartstikke zwanger want zo'n clear blue test zegt het niet voor niets
  donderdag 3 september 2009 @ 22:16:37 #284
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72415524
Becky wat verveelend dat ie nu weer niet positief test,maar denk net als andere zeggen dat je gewoon nog weinig hcg hebt maar wel zwanger bent,ik feliciteer je dus gewoon
  donderdag 3 september 2009 @ 22:42:08 #285
265732 Keshet
pi_72416483
Becky! Gefeliciteerd!

Clearblue zelf adviseert om te testen met ochtendurine. Die is vrij geconcentreerd en daardoor is het hcg beter te meten.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik morgenochtend gewoon nog een keertje testen!

Maar ik feliciteer je lekker toch, want BE heeft gelijk. Heb je geen hcg dan kun je echt niet positief testen!

Voor de dames die ongesteld zijn geworden:
pi_72422948
ik ga straks naar de dokter toe. heb net bloedverlies gehad...
  vrijdag 4 september 2009 @ 06:33:59 #287
190853 RockabeIIa
pi_72422962
Och arme... Ik hoop het allerbeste voor jullie
pi_72423063
hier

sterkte becky, ik duim
pi_72423096
Becky gefeliciteerd met je positieve test!
pi_72423110
Becky, ik duim voor je!!

Marieke, balen weer....
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:21:35 #291
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72423133
Oh jeetje, Becky, ik Doe toch maar gewoon feliciteren, je hébt een positieve test en bloedverlies kan ook een innesteling betekenen.. Voorzichtig gefeliciteerd, ik duim!

Poezebeest, ik hoop het ook heel erg voor jullie! Maar in elk geval fijn dat er een plan B is..

En Guess, begrijpelijk dat je er zo ondertussen wel klaar mee bent, dat hele hyperige.. Ook voor jou een dikke

En de rest allemaal een , ik denk aan jullie!
3!
pi_72424700
* Pandora73 duimt voor Becky
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72424983
* Soneal gaat naast Pandora zitten duimen.... succes Becky
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:49:38 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72425024
Ow Becky, wat spannend....
ben erg benieuwd hoe je afspraak bij de HA is verlopen;
en hoop dat ik je mag feliciteren...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72426185
becky succes, ik hoop dat het idd ook om innesteling gaat oid!
pi_72431235
Becky, hoe is het gegaan? Wat zei de dokter?
pi_72431417
stop maar met feliciteren !

ik ben hevig aan het vloeien al sinds vanochtend vroeg en de dokter zei dat de kans heel klein is dat ik nog zwanger ben.
dus heb het verloren

dus jullie zijn helaas nog niet van me af!
ik ga nu even proberen te slapen bn eerder van me werk weg gegaan omdat ik alleen maar kon

iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes helaas mocht het niet meer baten!
pi_72431600
och Becky...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:14:42 #299
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72431814
Ach Becky toch,wat jammer....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:14:50 #300
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_72431820
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef becky1983 het volgende:
stop maar met feliciteren !

ik ben hevig aan het vloeien al sinds vanochtend vroeg en de dokter zei dat de kans heel klein is dat ik nog zwanger ben.
dus heb het verloren

dus jullie zijn helaas nog niet van me af!
ik ga nu even proberen te slapen bn eerder van me werk weg gegaan omdat ik alleen maar kon

iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes helaas mocht het niet meer baten!
Becky meis, wat verdrietig nou

Sterkte!

Verder kwam ik eigenlijk alleen maar even langs om te melden dat ik uit het lijstje kan, we stoppen er voorlopig even mee. Inmiddels heb ik vorige week een vierde miskraam mogen ondergaan. (die was er nog net tussendoor geglipt) Ben even helemaal op en druk bezig met psycholoog en medicijnen om weer op de been te komen. Er is de afgelopen jaren zoveel in m'n leven gebeurd dat ik momenteel compleet overspannen ben.

Ik start dus met anti-depressiva en ben al in behandeling bij een psycholoog. Zodra ik weer een beetje beter ben en we er weer aan toe zijn om te gaan proberen mag ik direct de MMM in. De gyn vertelde dat er eind dit jaar uitkomsten bekend zijn van een groot onderzoek naar herhaaldelijke miskramen, misschien dat er dan nieuwe inzichten zijn waar ik een volgende keer baat bij ga hebben.

Ik ben momenteel niet zoveel hier meer te vinden, wordt compleet opgeslokt door het 'beter worden'. Heel veel succes allemaal en tot ziens
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Jubileum moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:19:14 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72431961
Flugel nog een miskraam alsof 3 nog niet genoeg was..... Heel veel sterkte met weer op de been komen en ik hoop toch af en toe nog iets van je te horen, even horen hoe het met je gaat
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')