abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72141024
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 151

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

31 augustus Becky1983 (07-2009)
01 september marike77 (02-2009)
04 september Ciscostar (12-2008)
05 september Mardis (08-2009)
07 september Nienna (06-2009)
12 september freubelmuts (07-2009)
13 september Baldria (05-2009)
14 september Guess. (09-2008)
15 september Kolonia (04-2009)
17 september Mijsje (08-2007)
18 september vrouwtje-theelepel (10-2009)
21 september Koningin Juliana (03-2009)
26 september MinnieMin (02-2009)
26 september Poezebeest (03-2009)
27 september Borra (06-2009)
27 september IslaBonita (12-2008)
30 september PinkPrincess (08-2009)

Tierrr (10-2008)
Droomvrouwtje (11-2008)
flugeltje (01-2009)
prinseszondererwt (11-2007)
Soneal

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 02-09-2009 11:57:47 ]
pi_72141114
Laatste nieuws uit het vorige topic, van de eerstvolgende dames op het lijstje;
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:56 schreef becky1983 het volgende:
met mei is alles goed! geen last meer van me humeur! en voel helemaal niks...
dus ja afwachten maar
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:

Mijn NOD is pas zaterdag maar heb al twee dagen buikpijn, zere borsten en wat bruinverlies. Deze verschijnselen waren de afgelopen maanden de voorbode van mijn menstruatie, maar het kan ook betekenen dat het raak is. Gezien mijn situatie (zie boven) is de kans klein, maar stiekem hoop ik toch op een wondertje, voor we de MMM in moeten...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:02:30 #3
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72141584
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik las net een klein artikeltje wat ik jullie niet wilde onthouden:
Zwanger na gemiddeld 3 tot 6 maanden
Mijn gyn vertelde ook dat 2 jaar normaal is,ik heb het ook op zw-pagina gelezen.Ik vind het zelf heel lang maar als ik dit dan lees stelt het me toch wel gerust.

Ik duim voor de komende NOD-dames,spannend hoor!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72143537
Mijn zoontje is nu anderhalf en mijn man en ik zijn zo zachtjes aan aan het proberen voor een tweede.
Mijn NOD is op 2 september.Het is de eerste ronde
Succes voor iedereen hier en dat er snel een tweede streepje mag komen
pi_72145039
welkom princess
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:44 #6
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72146059
Welkom FuchsiaRoze en PinkPrinces
pi_72146570
Fuchsia en PinkPrincess, welkom!
pi_72147087
Fuchsia en PinkPrincess welkom hopen dat jullie maar snel weer aan een ander forum kunnen
pi_72147112
Welkom dames

Dat berichtje klinkt positief binnen 3 tot 6 maanden, laten we het hopen.

Verder ben ik chagerijnig, vriendje die geen reet aan het huishouden doet als ik er een avondje niet ben, heb hem net alweer even streng toegesproken en meneer is meteen aan het werk gegaan hoop dat mijn ongesteldheid weer snel voorbij is
pi_72147304
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
pi_72147571
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:59 schreef becky1983 het volgende:
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!
pi_72148145
Ik was na gestopt te zijn met de pil na 2 maanden al zwanger.Had ik echt niet verwacht
Helaas een miskraam, maar de maand erop was ik weer zwanger en dat is goed gegaan
Uiteraard hoop ik dat het deze keer ook zo snel gaat maar ik weet dat het langer kan duren
pi_72148632
Fuchsia en Pinkprincess, welkom en succes!

Isla, wat spannend, ik duim voor je!

Verder niets te melden hier
pi_72149009
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef happyme28 het volgende:

[..]

het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!

Wat goed zeg dat je bewust bent afgevallen voor een kindje, knap dat je ook 20 kg bent afgevallen
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is geweest ..
pi_72149444
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72150425
Welkom PinkPrincess en Fuchsia, wat een roze wolk komt hier in een keer binnenwandelen

Ik hoop dat we allemaal snel roze streepjes plassen. En jullie dus ook! Dat het maar een kort verblijf mag worden hier. Weg met deze topic
pi_72151482
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
pi_72151510
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
pi_72151648
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:20 schreef becky1983 het volgende:
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
Heel knap dat je 10 kg bent afgevallen! Dat is mijn BMI nu ook ongeveer en hoeft dus niet per definitie een belemmering te zijn om snel zwanger te raken.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:29:49 #20
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72151841
Hier ook flink wat overgewicht,ben onderzocht door de gynecoloog maar omdat alles bij mij in orde is(hormonen,cyclus etc.) moer ik gewoon zwanger kunnen worden.Bij de zwangerschap zijn wel wat meer complicaties.
Ik probeer ondertussen toch wel af te vallen wat ik erg moeilijk vind en dan ook met ups en down gaat.
pi_72153265
Welkom PinkPrincess.
Wat een roze invasie vandaag met jou en Fuchsia.

HappyMe, knappe prestatie.
pi_72154172
Fuchsia en PinkPrincess, allebei welkom hier!

hmmm, rocka, dat stukje... tuurlijk hoor ik dan weer bij het selecte gezelschap die de pech heeft langer te moeten wachten, maar goed, dat zorgt er ook weer voor dat een jaar weer gemiddeld is... (ik meer dan twee jaar, maar anderen ook meteen... samen ongeveer gemiddeld een jaar voor zwanger worden...)
pi_72154212
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
je zegt dat het niet zo moeilijk was, maar toch heb ik er respect voor, 30 kilo kwijt! Ik wil wel even met je dietiste praten...
en ik hoop het ook... iedereen met twee streepjes, ook de meiden waar het langer duurt.
pi_72155654
ik heb ook overgewicht, maar op zich wel een redelijk stabiele cyclus
ben vorig jaar al eens 12 kilo afgevallen, waarvan inmiddels weer 5 aangekomen
voor de vakantie toch weer 3 kilo afgevallen, dus ik ga nog maar even door!
pi_72162018
islabonita hoe is het bij jou?

ik heb een slechte nacht gehad het begon gister avond ik had honger dus had nog een broodje gegeten een half uur later in bed was ik erg misselijk, iedere keer kwam me eten terug gelukkig niet overgegeven. ik ben benieuwd wat deze dag gaat brengen

veder aan iedereen
pi_72162755
Fuchsia en PinkPrincess welkom hier! Hopelijk hangen jullie hier niet te lang rond!

En wat gewicht betreft ben ik eigenlijk ook wel te zwaar, probeer ook af te vallen, maar heb geen zin in streng dieten enzo. Probeer vooral mijn eetpatroon aan te passen, minder te snoepen, gezonder te eten ed. Ohw ja en meer te bewegen.
Ik ben nog maar net begonnen met proberen te zwanger worden, dus ga me nog niet te druk maken om mijn gewicht en de eventuele gevolgen (kan me wel voorstellen dat als je langer bezig ben dat je er wel wat meer overna gaat denken)
pi_72163082
Wow dat klinkt spannend Becky! Nog maar een paar dagen tot je Nod. Wanneer ga je testen?
Mijn buikpijn en bruinverlies zijn weer (bijna) over, dus weet echt niet wat ik ervan moet denken. Ik word echt elk moment van de dag heen en weer geslingerd. Als ik weer bruinverlies heb denk ik: "oh het zet toch door, ik word ongesteld" en dan baal ik en maak ik me alweer druk om de volgende vruchtbare periode en hoe ik weer alles moet gaan plannen...zucht ..En komt er weer uren niks en denk ik dat ik tóch nog een kans maak... Aaah om gek van te worden!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_72163244
Ik zie dat ik vergeten ben pink princess welkom te heten dus bij deze!

wat betreft mijn afvalpoging: ik had nog niet helemaal aan de eventuele problemen tijdens een zwangerschap gedacht, ik had meer zoiets van alles wat ik er nu af heb is straks niet meer zoveel extra!

becky dat klinkt inderdaad wel spannend! hoe gaat het met alle dames richting NOD?

pi_72163296
Die zwangere vriendin van mij is trouwens ook twintig kilo te zwaar. Zolang je cyclus regelmatig is (en je een eisprong hebt) hoef je je denk ik niet druk te maken..
Maar wel petje af voor de dames die zijn afgevallen! Het kan heel moeilijk zijn..
pi_72163650
Bedankt iedereen voor het fijne welkom
Mag ik ook in het lijstje in de OP?
Spannend voor je, IslaBonita....Kan me voorstellen dat er gek van wordt.
pi_72163767
Ja dit zijn de ergste dagen...
Welkom trouwens roze prinses! Dat je maar gauw door mag naar Z&G!
pi_72173457
Goed, er is heel wat afgekletst lees ik.
Ik merk dat ik vrij relax ben, óók tijdens de klus periode. Vandaag heb ik een bijna positieve ovu test geplast en ik ben erg benieuwd of ie morgen nog donkerder wordt.

Welkom aan de nieuwe dames!!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_72179186
Succes weer voor de dames hier
pi_72180585
poeh ik ga me steeds beroerder voelen, opgeblazen gevoel veel last van lucht(boeren) en steken en krampen in me buik.ik weet echt niet wat ik daar van moet denken

[ Bericht 2% gewijzigd door becky1983 op 26-08-2009 19:55:39 ]
pi_72180739
Welkom Fuchsia en Pinkprincess,! Ik heb nog niet echt actief iets te melden maar we hebben wel besloten al in Oktober te beginnen met ``klussen`. Zou een van de modjes mijn NOD naar 18 September kunnen zetten. Ik ga voor het gemak maar weer uit van een cyclus van 33 dagen.
pi_72181644
Ik heb ook steken, in de regio van mijn linkerheup. Nog ruim een week tot NOD, dus zal wel een spiertje niet goed zitten ofzo.
pi_72183509
Spannend PZE! Irritant hè, je gaat nu weer op àlles letten, elk pijntje, steekje, misselijk momentje...
Becky, het kan nog steeds alle kanten op met jou!
Hier ook, nog geen tekenen van WOD... Duimduimduimerdeduim!
pi_72183561
Meiden, ik heb een goed gevoel over deze maand (voor wat het waard is natuurlijk ) maar ik denk dat er wel een paar meiden gaan doorstromen binnenkort.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:20:40 #39
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72187158
Ik heb ook dat gevoel Happy,hopelijk gaat het uitkomen
Ik heb hier al een paar dagen steken enzo in minn buik/zei en dat terwijl ik nog helemaal geen eisprong ofzo heb gehad,vreemd
pi_72187837
Nou Happy dat gevoel had ik ook.. Tot net een eerste bloedvlek verscheen...Boehoe... Bah wat kan je lichaam je toch voor de gek houden! Op naar de volgende maand, in de race voor een juni-beebie.. Nieuwe Nod volgt nog.
Becky, breng jij ons op de valreep van eind Augustus nog even een positieve test?!!!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:44:19 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72187995
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:53 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Welkom Fuchsia en Pinkprincess,! Ik heb nog niet echt actief iets te melden maar we hebben wel besloten al in Oktober te beginnen met ``klussen`. Zou een van de modjes mijn NOD naar 18 September kunnen zetten. Ik ga voor het gemak maar weer uit van een cyclus van 33 dagen.
U staat er leuk tussen!
(maar wel gauw wegwezen hè?! )
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:45:49 #42
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72188045
IslaBonita wat balen
pi_72188116
He isla, balen zeg

hmm guess een beetje apart, misschien toch ergens anders van?

al tekenen hier staan ook op een eerder komend ei
had vanavond visite van iemand die onze plannen kent, een goed en fijn gesprek gehad was zeer verhelderend!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:11:17 #44
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72188812
Altijd gezellig zulke visite freubel,is toch fijn als je het toch samen met iemand kan delen
pi_72189026
dat is zeker zo guess
  donderdag 27 augustus 2009 @ 07:45:12 #46
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72191522
Welkom alle nieuwen!

Ik ben nu even niet in NL en kan wat minder makkelijk bij lezen, sorry!

Ben inderdaad ook benieuwd of er deze maand nog twee streepjes bijkomen!
Ik zit nog maximaal een week in onzekerheid, al denk ik zelf dat het deze maand niet gelukt is; ik voel me absoluut niet anders dan normaal.
A grand adventure has begun.
pi_72191913
Haai ladies, ik hoop ook dat er snel een hoop dames doorstromen. Het is een beetje eenzaam helemaal onderaan het lijstje.
Ik duim iig hard voor jullie.
pi_72192396
Balen joh, IslaBonita
pi_72192880
jammer IslaBonita, dat is naar. je lijf kan inderdaad rare dingen met je doen. dat is heel vreemd, en heel erg balen als je dan inderdaad toch weer ongesteld wordt.

Hey Keshet, waar ben je op vakantie?

Mardis, hoe is het met jou? Je hebt je NOD nog niet, daar niet van, maar gewoon, hoe is het met je?

Becky, je klinkt wel hoopgevend... spannend hoor!
pi_72193489
Spannend Becky!
Ik duim voor je!

Isla.
Vreselijk is dat, dat jezelf al stiekem gelooft dat het raak is en dat het toch weer mis is.
Had ik vorige maand ook, was zelfs drie dagen over tijd en was er echt van overtuigd.
Zo'n teleurstelling dan.
Stom lichaam.
Nou ja: op naar de volgende maand voor een juni-baby.

Hup dames, Z&G stroomt leeg dus het wordt hoog tijd voor wat streepjes hier.
pi_72193674
balen IslaBonita

nou bij mij zullen de ook wel langs komen denk ik hoor of ik was te vroeg met testen heb vanochtend een test gedaan.....

voel me wel al een stuk beter gelukkig dus zal wel een beetje grieperig zijn geweest!
pi_72193753
Becky dat is ook heel jammer. Ik hoop dat het te vroeg was, maar als je grieperig geweest bent, kan het ook gewoon daarvan komen dat het een beetje ontregeld is, en dus wat later komt... ik hoop het eerste...
pi_72193791
Je NOD is pas over vier dagen toch?
Dan is de kans dat je te vroeg test wel groot lijkt me.
Dus ik blijf nog even voor je duimen.
pi_72193870
becky het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg getest hebt!
dus ook ik blijf duimen

dames die hun eisprong voelen, is dat min of meer 1 steek of kan dat stekend wel een tijdje (zeg een paar uurtjes) aanhouden?
Ik denk namelijk dat ik gister mn ei gevoeld heb, heeft het dan voor vandaag nog zin om wat te doen?
of is de kans voorbij?
pi_72193954
ik voel de eisprong zelf niet volgens mij, maar wel zeurende buikpijn met steekjes rond die dag...
maar volgens mij blijft een eicel 1 dag goed als ie gesprongen is, dus dan zou je vandaag nog actie kunnen ondernemen.... en als het leuk/lekker was, morgen ook gewoon weer... maar het zou kunnen dat je er dan wel wat aan hebt...
pi_72194353
Ik mag toch hopen dat het lekker is, anders vind ik er ook niks aan hoor!
en niet geschoten is altijd mis toch? ha ha (hoe toepasselijk nu)
pi_72194497
nou, inderdaad!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:59:34 #58
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72194566
Freubel,ik voel net als Mijsje een zeurderige pijn aan linker of rechterkant maar dat kan wel een paar dagen aanhouden.Soms krijg ik wel eens hele heftige steken (vaak s'avonds laat-snachts of s'morgsens vroeg,nooit overdag) ik denk dan dat dat de eisprong is maar zeker weten doe ik het nooit.
Ik zou d'r toch nog even voor gaan vandaag,dus haal de waxinelichtjes en je meest sexy lingeriesetje maar weer uit de kast
pi_72194589
nou dan weet ik in ieder geval wat ons te doen staat ha ha
pi_72194814
@ Kolonia: Als je drie dagen overtijd bent baal je natuurlijk helemaal als je niet zwanger blijkt te zijn... Ik denk toch echt wel dat er iets was gebeurd (een eitje dat bevrucht was) en dat het geprobeerd heeft in te nestelen (want ik had een week na mn eisprong drie dagen buikpijn en bruinverlies-wat ook alweer twee dagen over is) en dat het toch is misgegaan, nu ik ongesteld word. Ik heb nooit buikpijn een week voor WOD, pas op WOD zelf (en nu niet) Vorige maand heb ik overgeslagen met babymaking en had ik inderdaad een normale menstruatie. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek hoor, en gebeurt er daar beneden helemaal niks... Jij had toch ook het idee dat het wel raak was bij jou maar mis is gegaan? Ik geloof daar wel in..

Ook voor de andere dames:bedankt voor de lieve woorden...
En duimerdeduim voor de komende NODs!
pi_72194856
En de rest: Klus ze!
pi_72196217
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:
@ Kolonia: Als je drie dagen overtijd bent baal je natuurlijk helemaal als je niet zwanger blijkt te zijn... Ik denk toch echt wel dat er iets was gebeurd (een eitje dat bevrucht was) en dat het geprobeerd heeft in te nestelen (want ik had een week na mn eisprong drie dagen buikpijn en bruinverlies-wat ook alweer twee dagen over is) en dat het toch is misgegaan, nu ik ongesteld word. Ik heb nooit buikpijn een week voor WOD, pas op WOD zelf (en nu niet) Vorige maand heb ik overgeslagen met babymaking en had ik inderdaad een normale menstruatie. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek hoor, en gebeurt er daar beneden helemaal niks... Jij had toch ook het idee dat het wel raak was bij jou maar mis is gegaan? Ik geloof daar wel in..
Ik geloof daar ook in.
Bij mij was het precies hetzelfde: heel vroeg buikpijn en wat bruin spul.
Verder ook dezelfde hoofdpijn als die ik kreeg toen ik vroeger de pil slikte.
Ik vind het wel prettig om te geloven dat het eventjes raak was, dan weet ik tenminste dat het niet volstrekt onmogelijk is dat het gaat lukken. Want dat het nooit gaat lukken is wel iets waar ik bang voor ben.

Spoiler ivm tranenrisico voor de dames met hormonen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72196355
dat soort verhalen heb ik ook wel eens gelezen... dat maakt het er niet leuker op nee... het maakt ook dat ik op wil schieten voor ik de overgang in raak... (hoewel mijn moeder pas rond de 48/49 was toen zijn in de overgang raakte... dus echt reden tot paniek is er niet)
pi_72196833
Ik dacht dat jij nog heel jong was Mijsje.
Hoe oud ben je dan?
En jouw eerste MMM gaat vast lukken.

Ikzelf ben bang dat ik gewoon te lang gewacht heb (ben 36) en dat het daarom niet meer gaat lukken.
Aan de andere kant zijn er plenty dames van >35 waar het wel bij lukt, dat geeft weer hoop.
pi_72197043
nee, ik ben niet zo oud hoor, maar de jongste van het topic ook niet meer....
ik ben 30, wordt komende maand 31... maar als je hoort van die vervroegde overgang verhalen, vind ik dat wel eng. gelukkig maak ik me er niet druk om verder, ik heb al genoeg wat dat betreft om me druk over te maken, dus ach, komt wel goed.
pi_72207571
Hallo allemaal,

ik ben suuzz en ben 24. Ik lees hier al een tijdje mee en wil nu ook gezellig mee kletsen!! Ik ben vorige maand gestopt met de pil en gistere ongesteld geworden. Voordat ik aan de pil begon was ik heel regelmatig ongesteld en dit lijkt nu ook zo te zijn. Mijn vriend en ik vinden het allemaal heel leuk en spannend en vertellen het verder tegen niemand. Daarom lijkt het me leuk om zo af en toe wat dingen met jullie te delen!
pi_72209055
Welkom en succes Suuzzz.

Gaan jullie voor het eerste kind?
pi_72209217
Ja, eerste kindje! We hebben een tijd lang nagedacht over wanneer te gaan beginnen en vorige maand besloten er voor te gaan. Spannend en vooral heel erg leuk
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:16:56 #69
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72209495
Welkom suuzzz! Spannend he!

Balen IslaBonita Op naar de volgende ronde!

Mijsje: Helaas ben ik niet op vakantie. Ik ben een paar weken voor m'n werk naar 't buitenland. Heb gelukkig wel wat tijd voor touristy dingen hoor.

Toen ik op Schiphol afscheid nam van m'n vriend begon ik echt gruwelijk te huilen! Dat doe ik normaal nooit! Middenin de huilbui kreeg ik dan ook de slappe lach en vervolgens was het huilen en lachen tegelijk.
Dit soort dingen doet de hoop dan toch wel weer opleven. Aan de andere kant voel ik mezelf echt net zoals altijd. Beetje mixed feelings dus...
Nog een paar dagen tot m'n NOD, dan zal ik 't zeker weten.

Een voor iedereen!!
A grand adventure has begun.
pi_72211615
Welkom Suuzzz, gezellig dat je dingen wil delen met ons altijd leuk weer, als er nieuwe mensen komen kletsen! Maar blijf hier niet te lang hangen he? Maar spannend hoor, je eerste kindje... Veel plezier met de voorpret samen!

Keshet, dat is niet fijn, als je voor je werk weg moet, maar je vriend kan niet mee... Hoelang ben je daar? Koop maar een lief cadeautje voor je lief... dat helpt bij mij altijd wel
pi_72216161
Suuuz, welkom! Dit wordt ern spannende tijd!

Kolonia, ik ben er ook soms bang voor dat ik te lang heb gewacht (ben 35) en dat het niet meer lukt. Maar inderdaad, i ken ontzettend veel vrouwen die 37+ zijn en zwanger.. Helaas ken ik ook genoeg jongere vrouwen (25-30) diet niet "natuurlijk" zwanger zijn geworden. Leeftijd zegt niet zo heel veel (behalve boven de 40, en dan nog kan het) maar het belangrijkste is dat bij beide partners alles goed is. En als de één minder vruchtbaar is kan dat goedkomen als de ander heel vruchtbaar is.. Helaas is mijn vijf jaar jongere vriend minder vruchtbaar, dus dan gaat mijn leeftijd wel een rol spelen... Had ik beter 25 kunnen zijn..
Voor de één duurt het wat langer dan voor de ander, en veel stellen hebben een beetje hulp nodig. En dan lukt het in de meeste gevallen uiteindelijk wel, gelukkig. Dus we houden de moed er in!
pi_72216437
Freubel bij mij voelt ovulatiepijn als lichte steken in mijn zij ter hoogte van je heupbot. Het duurde de laatste keer een paar uur. In een boek dat ik heb staat als je meteen vrijt als je dat voelt nog net op tijd bent ivm de reistijd van de zaadjes, die er wel 12 uur over doen. Dus waarschijnlijk ben je nu te laat...of lekker bezig haha!
pi_72216818
Isla, dat heb ik ook wel hoor, en ik ben dan "pas" 30. ik neem het mezelf wel eens kwalijk dat ik niet al veel eerder ben gestopt met de pil, zodat ik al veel jonger had geweten of ik wel of niet zelf zwanger kan worden... maar goed, bij sommige dingen is het maar beter om het niet van te voren al te weten...
pi_72217599
Ja Mijsje klopt, want ik maak me nu wel vaak zorgen of het lukt, anders had ik niet zulke zorgeloze jaren gehad.. Maar als ik had geweten van het slechte zaad van mijn vent had ik nooit een spiraal genomen (veel bloedverlies en pijn) en had ik gewoon wat voorzichtiger gedaan rond de vruchtbare periode.. En was ik ZEKER eerder begonnen. Maargoed het heeft geen zin om spijt te hebben, ik probeer naar de toekomst te kijken. Het gaat ons écht allemaal wel een keer lukken! (ja jou ook, juist jij!)
pi_72217873
niet alleen ik, wij Isla, gewoon wij!
ik hoorde laatst een opmerking waar ik het wel mee eens was (hier in OUD, maar ik weet niet meer waar en door wie precies...)
een kindje krijgen, niemand verdient het, maar het is een ieder hier gegund... (met niemand verdient het, bedoel ik dus dat een kindje krijgen voor niemand hier meer moet lukken, maar dat iedereen evenveel gegund is om het kindje te krijgen. of het in het origineel op deze manier bedoeld was, weet ik niet, maar zo heb ik het opgevat...)
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:41:57 #76
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72218036
Hier zat echt heel veel eerder beginnen er niet in,we kende elkaar 2 jaar toen we er voor gingen eerder was echt te vroeg (vooral voor ) Ik word begin oktober 33 dus tja daar denk ik natuurlijk aan,de gyn vind dat ik nog tijd genoeg heb.Als ik het van te voren geweten had was ik niet eerder begonnen voor kinderen,ik was alleen veel eerder gestopt met de pil,ben zo'n 8mnd bezig geweest met ontpillen en een beetje normale cyclus te krijgen

Vanmiddag om 12 uur had ik een bijna positieve ovu-test maar vanavond om 21.00 was ie weer een heel stuk lichter,vreemd gedoe heb het wel es eerder gehad en dan was ie een paar dagen later echte knallend positief.

Suuzzz ,welkom

[ Bericht 6% gewijzigd door Guess. op 28-08-2009 00:14:06 ]
pi_72218143
Klopt Mijsje.. Maar het is jou ietsje SNELLER gegund... Want jij wacht al zo lang! ...... Slaap lekker Mijsje. (en anderen die mee lurken)

[ Bericht 2% gewijzigd door IslaBonita op 27-08-2009 23:59:44 ]
pi_72218177
Guess misschien heb je teveel gedronken zodat ie lichter uitviel? Zou voor de zekerheid Alvast maar aan de slag.... Have fun! (en slaap lekker)
pi_72218547
Suuzzz welkom hier! Gezellig
Zit je een beetje in t zelfde schuitje als ik, hier dus ook niemand die het weet en daarom dat ik hier zit (anders ook wel haha, maar nu is t een mooie uitlaatklep anders kan ik mijn mond echt niet houden )

Hmzz nu jullie t over leeftijd enzo hebben, ik ben nog jong (23 dus). Soms denk ik wel s, ben ik eigenlijk niet te jong ervoor. Mja aan de andere kant, wanneer is de juiste timing... In huis hebben we ruimte zat, lief en ik zijn 5 jaar samen, vrienden hebben al kinderen, dus zijn t al gewend daar rekening mee te houden enzo.
Maar toch, af en toe, mja dat hoort er ook een beetje bij denk ik Eigenlijk denk ik soort van net andersom dan de "ouderen" hier.
pi_72221398
Isla, je bent lief!

Clovertje, ik herken die twijfels ook wel we zijn al een tijd aan het proberen, maar als ik dan denk aan "wat als het lukt"... "kan ik het wel, een kindje opvoeden" dan kan ik daar af en toe aardig over paniekeren... (maar altijd maar even...) ik denk dat het er inderdaad wel een beetje bij hoort...
pi_72221600
Welkom Suuzzz.

Bij de oudjes zijn die twijfels ook hoor Clovertje.
Bij mij in ieder geval wel.
pi_72222962
suuz welkom hier Op naar jullie tweede streepje!

Keshet, duimen draaien hier voor jou! zo zonder je lief in het buitenland

Ik denk dat als we in de toekomst hadden kunnen kijken we allemaal wel dingen anders hadden gedaan!
Ik had ook altijd verwacht voor mn 30ste moeder te zijn, maar daar heb je gewoon niks over te zeggen,
maakt het niet moeilijker als je achteraf dingen weet, en het is inderdaad iedereen gegund

guess, komt goed misschien inderdaad toch teveel gedronken?
al heb ik weinig verstand van de ovutesten

en twijfels zat! dat hoort er denk ik bij. Het verschil is misschien dat als je er langer over aan het doen bent of gepland dat die twijfels voor de zwangerschap zelf al spelen

fijne dag allemaal
pi_72224349
Hier is die twijfel niet hoor.. Niet dat ik denk dat ik het allemaal zo goed weet.. Maar ik ben zo bezig met zwanger raken en piekeren over "wat als het nou niet lukt" dat ik helemaal niet bezig ben met de gedachte "wat als het wél lukt" haha...
pi_72224607
Moet nog ff wat kwijt: Ik word gek van mezelf. Gisteren lichte bloeding gehad, kreeg nog geen minitampon vol. Geen buikpijn. Alles is nu weer over. Vannacht nogal misselijk geweest. Heb ik nou toch een innestelingsbloeding gehad?Ook nog gedroomd dat ik zwanger was. Vanochtend toch maar getest: negatief. Morgen is NOD. Ik dacht dat het woensdagavond al kwam, maar het zet maar niet door. Weet het even allemaal niet meer. Ik word er he-le-maal gek van!
pi_72224628
Becky, hoe is het met jou? Meldplicht !
pi_72224839
hey
met mij gaat ut wel! vandaag toch nog getest en niet zwanger dus maandag zullen de wel langs gaan komen

hoe is het met jou?
pi_72225344
isla al blijf ik voor je duimen dat het tocch raak is,
je lichaam kan je ook zooo voor de gek houden! en daarmee ook de uitstellen
helaas niks aan te doen als blijven afwachten
wel heel frustrerend allemaal!
pi_72225379
en ook voor becky
je kan ook te vroeg getest hebben he
pi_72226455
Isla en Becky, je lijf kan je gigantisch voor de gek houden... heb ik ook meerdere malen gehad... het kan dus ook dat je bent overtuigd dat het niet zo is, en je straks toch zwanger blijkt te zijn. van de andere kant, kan het ook zijn van niet... meiden, het is rot, maar je kan niks anders doen dan afwachten... ik duim voor jullie
pi_72227225
Freubel en Mijsje, lief van jullie! Ik denk inderdaad dat ik door mijn getress nog niks voel van de aankomende menstruatie. Ik stop even met duimen en piekeren en ga wat anders doen, moet mezelf bezig houden!
Fijne dag meiden!
pi_72227247
Becky Hou de moed er in hè?
pi_72227263
Ik duim mee Het is allemaal ook zo lastig he. Ik ben een enorme controlfreak en dat maakt het nog eens lastiger. Als ik maar wist wanneer ik zwanger zou zijn, dan wachtte ik gewoon tot het zover was. Maar je weet gewoon helemaal niets en kan je dus ook nergens op instellen. Heel vervelend, maar het is niet anders.

Mijsje, ik vind het zo knap dat jij voor iedereen wel een lief berichtje in petto hebt. Je hebt het zelf niet makkelijk en toch blijf je positief en ook nog eens anderen opbeuren. Echt heel lief!

Welkom aan de 'nieuwe' dames (ben zelf ook nog relatief nieuw ).
pi_72228073
Koningin Juliana, lief van je! Ik heb al het idee dat ik teveel met mezelf bezig ben, ik vind het fijn om gewoon ook met anderen mee te leven, zodat ik minder aan m'n eigen misere denk... (is dus ook een beetje zelfbehoud dus ook... )
pi_72229105
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:08 schreef IslaBonita het volgende:
Maar ik ben zo bezig met zwanger raken en piekeren over "wat als het nou niet lukt" dat ik helemaal niet bezig ben met de gedachte "wat als het wél lukt" haha...
Zoooo herkenbaar!Ik weet dat ik inderdaad iets meer dan 2 jaar geleden alleen maar aan zwanger raken kon denken, er geen serieus geen dag voorbij

Zijn hier trouwens nog meer dames die al een kind of meerdere hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door PinkPrincess op 28-08-2009 16:13:09 ]
pi_72229165
Becky, misschien te vroeg getest?
pi_72235499
druk druk druk

maar meiden allemaal nog succes met klussen,wachten.. en pissen die streepjes oke!
Ik ga nu op vakantie! Tot maandag de 14de... mijn nod is er ook.. dus we hopen met zijn 3tjes terug te komen!!!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_72237535
cisco fijne vakantie!
pi_72237632
Cisco, fijne vakantie, en ik hoop dat je inderdaad met z'n 3tjes terug komt!
waar ga je heen?
pi_72237761
tja ik denk toch wel dat ik ongesteld ga worden maandag heb vandaag nog getest en weer negatief en dat 3 dgn voor me nod... alles kan natuurlijk maar ga er niet vanuit

hoe is het bij jou isla?

en voor iedereen
pi_72238320
Lieve Becky, ik snap je haast om het gauw te weten, maar de meeste tests geven negatief zoveel dagen voor NOD... zelfs tests die aangeven al 5 dagen voor NOD te kunnen, geven wel eens negatief... Ik zou als ik jou was echt wachten (hoe moeilijk ook) tot je NOD, en dan afwachten of je wel of niet ongesteld wordt. Als je dat niet wordt, dan de dag erna of die daarna pas testen... Nu ben je heel verdrietig, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is, en je maakt jezelf zenuwachtiger... dikke knuffel, want die kun je wel gebruiken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')