abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72292718
@ Leonieke, omdat we ongeduldig zijn, niet kunnen wachten, van alles denken te voelen en de test vaak aangeeft dat je al 4 dagen voor NOD kunt testen, maar of het verstandig is.. tja... volgende ronde ga ik ook pas op de dag van NOD testen om teleurstelling te voorkomen.

Jammer dat je die zwanger worden pillen met foliumzuur niet online kunt kopen bij de Etos. Ik las dat meer mensen er moeite mee hadden om deze in de winkel te kopen. Ik ben altijd blij dat ik ze weer binnen heb en geen bekende ben tegengekomen
pi_72292765
Je kan ze toch ook in de apotheek kopen? Minder kans dat je er veel volk tegenkomt

Borra, ik denk dat ik het echt als zonde van de test (en het geld) zou zien
pi_72292924
De apotheek heeft de Etos zwanger worden met vitaminen helaas niet... zwangerschapstesten hoeven niet erg duur te zijn (van die dipsticks), maar ik begrijp je wel hoor leonieke
pi_72293013
Keshet: Gefeliciteerd!

Borra: Ik snap precies je bedoelt met die zwanger worden pillen van de Etos... ik heb expres heel lang getreuzeld totdat er niemand meer bij de kassa stond en toen nog heb ik het doosje soort van "verstopt" tussen een aantal andere spulletjes Veel te bang dat er een bekende binnen zou komen
pi_72293396
Thnx Rockabella

Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is Lektralove, maar ook bij alle anderen die hier al langer posten.
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:06 schreef leonieke het volgende:
Nu ligt het misschien aan mij, maar waarom testen sommige onder jullie voor je NOD? Het lijkt me gewoon geen uitsluitsel te geven behalve als hij positief is. Maar bij een negatieve test ga je toch automatisch denken dat je misschien te vroeg getest hebt
Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.
Daarbij had ik bij mijn vorige zwangerschap (heeeeeeeeeel lang geleden) keurig een paar dagen na de NOD getest en was het negatief, omdat de zwangerschap toen verre van gepland was ben ik vervolgens een paar dagen enorm aan het feesten geweest.
Toen 1½ week later bleek dat ik wel zwanger was heb ik me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld
Dus ook destijds, toen ik nog niets wist van de fibromyalgie had ik al wel een langzame hCG aanmaak.
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:53:04 #181
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72293902
Ik heb het voor NOD testen wel af geleerd ondertussen,soms kan ik het echt niet uithouden en dan gooi ik er wel es een ovu-test tegen aan in de hoop dat die 2 streepjes geeft

Poezebeest thanks voor de uitleg over de ovu-test

Ik heb trouwens een korte cyclus deze ronde,had mijn NOD pas rond de 16e verwacht (mijn LF is 10dgn) dus mij ei is vroeg.Niet dat ik het erg vind,heb op het moment liever elke week een ei dan eentje per maand

Tijdje terug ging ik Etos zw afrekenen en kocht ook neusdruppels en toen vroeg de verkoopster of ik al zwanger was ivm de neusdruppels,dat vond ik minder geslaagd,niet heel de rij hoeft het te weten Heb paar mnd terug 4dozen gekocht aangezien toen de 2e doos gratis was.

[ Bericht 9% gewijzigd door Guess. op 30-08-2009 23:18:24 ]
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72294719
Dat testen voor je nod leer je vanzelf wel af als je langer er mee bezig bent Hier ook iemand die dat een paar keer heeft gedaan Nu zou ik alleen maar testen als ik echt overtijd ben...
Afgelopen ronde zelfs maar drie ovulatietestjes gebruikt en was er erg relaxt onder, hoop komende maand weer zo relaxt ermee bezig te kunnen zijn.
Het is logisch dat je in het begin er veel mee bezig bent en heel graag wilt. En dan is twee weken wachten echt te lang voor je gevoel, vooral als je vanalles en nogwat voelt. Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik het wel wat meer kan loslaten nu en zoiets heb, we zien wel. Maar wil toch wel graag een beetje controle houden en op het juiste moment seksen, dus vandaar toch nog ovulatietestjes die ik gebruik. Niet dagelijks maar vanaf dag 10 om de twee dagen en als er eentje positiever wordt stop ik ermee en wordt er gewoon extra veel gesext. Voordeel is wel dat ik nooit van de ene op de andere dag een positieve ovulatietest heb maar deze altijd opbouwen, zal dus niet snel de piek missen.
pi_72295156
Bij mij hebben ze bij de etos tot twee keer toe allerlei vragen gesteld over de zwanger worden pillen. Of ik wist hoe ze werkten enzo. En dan ook nog treuzelen met inpakken. Alsof ze het erom doen. Echt heel vervelend...

Over de ovulatietesten: Een positieve test hoeft nog niet te betekenen dat je werkelijk een eisprong hebt gehad. Alleen als je ook een temperatuurverhoging hebt, weet je dit zeker.

@Marike: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Misschien toch te vroeg getest?

@Kolonia: Geen idee of het nog ontpillen zou kunnen zijn. Afgelopen maand wel een nette precies kloppende cyclus gehad. Wel een lange (37 dagen), maar wel een duidelijke eisprong, en 14 dagen durende luteale fase.
Ben toch inmiddels 7 maanden gestopt met de pil...

@Keshet: Ik lees het nu pas, eerder helemaal gemist (de hele pagina met felicitaties per ongeluk overgeslagen Gefeliciteerd meid! Wat lekker, zo snel!
pi_72295435
Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ik test niet voor NOD.
Inderdaad omdat ik het dan geen uitsluitsel vind geven als de test dan negatief aangeeft.
Afgelopen 2 keer was ik een paar dagen overtijd en pas na mijn NOD getest.
pi_72296244
Als je gewoon puur foliumzuur koopt, kun je altijd nog zeggen dat het voor je ijzeropname is... Dat verbetert er namelijk ook van als ik het goed begrepen heb. Dus gewoon tegelijk met een potje ijzertabletten kopen of zo. Kan ook nooit kwaad tenslotte! (Wat je te veel aan ijzer binnenkrijgt gaat er gewoon weer uit)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:23:45 #186
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72297069
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:14 schreef Poezebeest het volgende:
Dat testen voor je nod leer je vanzelf wel af als je langer er mee bezig bent Hier ook iemand die dat een paar keer heeft gedaan Nu zou ik alleen maar testen als ik echt overtijd ben...
Afgelopen ronde zelfs maar drie ovulatietestjes gebruikt en was er erg relaxt onder, hoop komende maand weer zo relaxt ermee bezig te kunnen zijn.
Het is logisch dat je in het begin er veel mee bezig bent en heel graag wilt. En dan is twee weken wachten echt te lang voor je gevoel, vooral als je vanalles en nogwat voelt. Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik het wel wat meer kan loslaten nu en zoiets heb, we zien wel. Maar wil toch wel graag een beetje controle houden en op het juiste moment seksen, dus vandaar toch nog ovulatietestjes die ik gebruik. Niet dagelijks maar vanaf dag 10 om de twee dagen en als er eentje positiever wordt stop ik ermee en wordt er gewoon extra veel gesext. Voordeel is wel dat ik nooit van de ene op de andere dag een positieve ovulatietest heb maar deze altijd opbouwen, zal dus niet snel de piek missen.
Ik heb dat ook hoor,we zijn nu net een jaar bezig en in plaats dat het erger word krijg ik nu steeds meer van we zien wel.Mijn cyclus is wel altijd ergens tussen de 27-35 dgn,binnen de normen maar wel onregelmatig dus die ovutesten hou ik er ook gewoon in,maar niet zo paniekerig als 1st.Nu is mijn man ziek en hebben we maar 2x gesekst de afgelopen dagen,maar maanden terug was is gelijk gaan stressen,nu heb ik meer zo iets van,nou ja we zullen het wel zien...Ga me ook bewust meer op andere dingen richten zoals werk,huis en hobby's
pi_72297147
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:26 schreef MinnieMin het volgende:

Over de ovulatietesten: Een positieve test hoeft nog niet te betekenen dat je werkelijk een eisprong hebt gehad. Alleen als je ook een temperatuurverhoging hebt, weet je dit zeker.
Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???
En ik maar denken dat ik een eisprong heb omdat ik steeds zo'n mooie ovulatietest had in combinatie met de middenpijn
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:32:50 #188
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72297342
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:26 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Dat wist ik niet, maar hoe zit het dan? Dus als je LH stijgt wilt niet zeggen dat er een eitje springt???
En ik maar denken dat ik een eisprong heb omdat ik steeds zo'n mooie ovulatietest had in combinatie met de middenpijn
Ik heb dit eens aan de gyn gevraagd,het kan idd maar de kans is echt heel klein.Als je het zeker wilt weten zou je eens kunnen tempen maar aan de andere kant tempen is best wel een gedoe en vond het best zwaar er elke dag mee bezig te zijn.En de combinatie positieve test en pijn duid toch wel heel erg op een eisprong,zou je er niet druk over maken.
pi_72297436
Maakte me er ook nog niet druk om, aangezien ik een positieve test en pijn heb. Tempen ga ik echt niet doen, daar ben ik niet gedisciplineerd genoeg voor en dan krijg ik helemaal het gevoel er teveel mee bezig te zijn. Vind het echt heel knap van mensen als ze dat wel kunnen volhouden!
pi_72299483
Natuurlijk moet niemand zich te snel laten verontrusten. Daar wordt niemand beter van. En de kans is inderdaad niet zo heel groot dat er dan geen eitje is. Ook de kans dat er wel een ei is, maar deze te klein is, bijvoorbeeld bij PCOS, is gelukkig niet heel groot. Maar het is er wel.

Tempen is inderdaad geen pretje, maar het geeft wel zekerheid. En ik ben toch wel een beetje een control-freak, vrees ik. Laat je daar vooral niet door aansteken zou ik zeggen
pi_72301378
Keshet gefeliciteerd Hopelijk tot snel in Z&G

over dat foliumzuur, ik heb gewoon van de albert heijn, zit verder neits bij alleen foliumzuur Gelukkig vragen ze daar niets en t was al laat, dus weinig kans iemand tegen te komen
ik had dat wel toen ik een keer een zwangerschapstest kocht, ben toen zelfs in een andere plaats geweest haha. En toen lagen die dingen ook nog op een plek waar iedereen je kan zien als je ze pakt. Ook prettig, vooral omdat ik toen dus niet bezig was met zwanger worden, dus dan heb je ook t idee dat iedereen dat kan zien
pi_72301608
Keshet, gefeliciteerd! Kom je ook naar Z&G (gaat daar wel heul vlot heur)~
pi_72301805
welkom thuis marike, klinkt als een heerlijke vakantie!
Jammer wel van de negatieve test, heel misschien toch te vroeg getest? vandaag je NOD toch?

ik heb met mezelf afgesproken dat wanneer ik het idee heb dat het raak zou kunnen zijn ik wel voor mn NOD mag testen, eerder uitgelegd dat dat ook te maken heeft met mn medicijn gebruik en ik het daarom zo snel mogelijk wil weten, ben me er wel bewust van dat wanneer de test negatief is het alsnog anders zou kunnen uitpakken,
heb wel gemerkt dat ik me dus wel kan inhouden indien ik het idee heb dat ik voor niks zou testen dus in dat opzicht valt het wel mee

en ik vind het ook moeilijk om foliumzuur te kopen en eventueel zwangerschaptesten, die bestel ik dan ook online als ik ze nodig heb. En foliumzuur wordt niet in mijn eigen buurt gehaald

pfff ik schrok eigenlijk ook wel even miniiemin
Ook meteen weer besloten te kort nu bezig te zijn om me er druk over te maken.
Als het me allemaal te lang gaat duren kan ik altijd nog gaan tempen enzo

sterrenmunt hoe gaat het nu met jou?
pi_72301827
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:37 schreef Soneal het volgende:
Thnx Rockabella

Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is Lektralove, maar ook bij alle anderen die hier al langer posten.
[..]

Ik test overigens niet voor de NOD, dit vooral omdat ik fibromyalgie heb en uit de diverse fora heb opgemaakt dat vrouwen met fibromyalgie meestal wat minder snel hCG aanmaken, dus dan heeft snel testen niet veel zin.
Daarbij had ik bij mijn vorige zwangerschap (heeeeeeeeeel lang geleden) keurig een paar dagen na de NOD getest en was het negatief, omdat de zwangerschap toen verre van gepland was ben ik vervolgens een paar dagen enorm aan het feesten geweest.
Toen 1½ week later bleek dat ik wel zwanger was heb ik me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld
Dus ook destijds, toen ik nog niets wist van de fibromyalgie had ik al wel een langzame hCG aanmaak.
Zo raar maar wel fijn dat je dan toch nog zwanger was
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dan bij een bloedonderzoek. Eerst niet zwanger, maar niet ongesteld worden en twee weken later thuis een test gedaan en die was positief. Ik schrok me een ongeluk

Ik hoop alvast dat je hier vlug kunt verdwijnen met een positieve test

Bij foliumzuur kopen, heb ik eigenlijk nooit stilgestaan Ik kocht het zelfs via de tante van mijn man die apotheker is... Nu ik er achteraf aan terugdenk, is het natuurlijk wel een raar iets om het daar te kopen. Ah ja, ze heeft ook haar beroepsgeheim lijkt me
Een zwangerschapstest kopen in de winkel vond ik véél erger. Daar stond ik met mijn knikkende knieën als een kind van 15 jaar
pi_72302694
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:42 schreef freubelmuts het volgende:

en ik vind het ook moeilijk om foliumzuur te kopen en eventueel zwangerschaptesten, die bestel ik dan ook online als ik ze nodig heb. En foliumzuur wordt niet in mijn eigen buurt gehaald

Maar waarom dan?
Ik lees hier ook dat dames bang zijn om bekenden tegen te komen bij kassa, of is het mss ook schaamte ofzo...
Ik heb dat totaal niet
Toen ik de eerste keer een test ging kopen voelde ik me een soort van trots echt zo van: ik ben misschien zwanger hoor
pi_72303452
ik weet het niet precies waarom ik het niet durf
misschien onzeker, maar ook omdat ik weet dat een hoop mensen onze plannen afkeuren
vandaar ook dat ik onder een kloon schrijf en niet veel mensen de plannen kennen

geen zin om me steeds te verdedigen, tis onze keus en wij staan er wel achter
pi_72303808
Waarom zouden mensen jullie plannen afkeuren Freubelmuts?
Ik snap uberhaupt niet dat mensen denken een mening te moeten hebben over andermans beslissingen eigenlijk.

Ik haal foliumzuur en zwangerschapstesten gewoon bij de Kruidvat om de hoek.
Ik kijk dan wel even om me heen of er niet een bekende in de buurt is.
pi_72303862
Tja helaas Kolonia, mensen hebben altijd een mening, vooral over anderen! :-(
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72304877
Idd Pandora, het is ook zo makkelijk om commentaar te geven op anderen, dan heb je geen tijd om over je eigen beslissingen na te denken.

Bij die ene zwangerschapstest die ik ben gaan halen, wou ik niet dat iemand die ik kende het zag omdat ik al wist dat hij negatief ging zijn. Ik had 'gewoon' een negatieve test nodig om een afspraak te pakken te krijgen bij de gyn. En stel dat iemand het dan ziet, dan gaan ze toch misschien wel denken dat ik zwanger ben en dan beginnen de roddels.
Het was dan ook toeval dat ik voor de eerste keer in die winkel een collega tegenkwam op datzelfde moment. Maar wat zitten treuzelen zodat ze weg waren van de kassa toen het aan mij was
pi_72306854
Ik gebruik overigens al een tijdje ipv "losse" foliumzuur een vitamine B-complex, dus dan valt het bij de drogist al een stuk minder op, daarbij kan het gebruik van B11 een tekort aan B12 maskeren, en gezien de rest me ook geen kwaad leek te kunnen ("Vitamine B voor mooi haar en sterke nagels" ) vond ik dat een mooi alternatief.

Vitamine C en E krijg ik sowieso voldoende binnen, maar mocht het allemaal gaan lukken dan stap ik daarna wel over op een zwangerschapsvitamine-complex.

Zwangerschapstest halen maak ik me niet zo druk om, en ik ben niet de enige hier thuis want toen vorige maand m'n NOD voorbij leek te gaan kwam m'n lief van het boodschappen doen terug met een test
Ik vond dat zoooooo stoer van hem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')