quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Hello mensen ..Ik ben vandaag op geweest om me rijbewijs te halen . Ik heb het niet gehaald,Jammer:(, volgende keer beter:).Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..'er werd gezecht ik keek op wat momenten te overdreven ,waardoor dus niet snel genoeg besluitvaardig of whatever ...Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
In Nederland krijg je zo'n checklist ook hoor.. Bij TS werd de reden ook genoemd, 'te weinig besluitvaardig'. Nou klinkt dat als een vaag begrip, en makkelijk om mensen op af te keuren, maar het is in het Nederlandse verkeer wel een belangrijk punt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:59 schreef Vampier het volgende:
hier in de US krijg je een mooie checklijst waarom je geslaagd bent of waarom je gezakt bent... wat krijg je bij het CBR? Kan er een Camera aan boord bevestigd worden die laat zien dat je wel goed gereden hebt? Ik vind het inderdaad altijd erg vaag waarom mensen zakken.
Helaas voor jou doet het er helemaal niets toe wat jij er zelf van vind, of wat jouw instructeur ervan vindt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:18 schreef RandomKill het volgende:
nu is mijn vraag gewoon of het waar is dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken ?
Uch, ik heb gezechtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas voor jou doet het er helemaal niets toe wat jij er zelf van vind, of wat jouw instructeur ervan vindt.
[..]
Nee.
Je ziet dit precies verkeerd om! Elke examinator moet "even streng" zijn, m.a.w. dat komt er inderdaad op neer dat elke examinator grofweg evenveel mensen moet laten slagen. Als dat niet zo zou zijn, zou het veel raarder zijn, namelijk: elke examinator krijgt zeg 1000 random kandidaten, die qua kwaliteiten gemiddeld hetzelfde zijn bij dergelijke aantallen. Dan zou het veel raarder zijn als de ene examinator veel meer mensen zou laten slagen. M.a.w. van die 1000 zakt een bepaald percentage, namelijk degenen die het slechtste rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik denk dat je daar de spijker redelijk op zijn koppie hebt getikt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:53 schreef Catch22- het volgende:
Maar ik heb nieuws, al haal je je rijbewijs, rijden kan je de eerste 100dkm toch niet.
Wat is dat nou weer voor een onzin?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
Evenals het politiequota verhaal is dit CBR verhaal onzin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:33 schreef damsco het volgende:
Owja, om even op je vraag terug te komen: ja. Indien het CBR iedereen in 1 keer zou laten slagen zouden ze een financieel probleem hebben. Natuurlijk zullen ze dit nooit openlijk toegeven, maar een examinator die iedereen zou laten slagen zou natuurlijk opvallen.
Beetje het 1+1 verhaal, en het politie quota verhaal.
Conclusie: je bent genaaid door het CBR, de monopolist der rijvaardigheidbewijzen (of oligopolist, als je de BNOR überhaupt al als concurrent kan zien).
Wat doet dit dan in Klaagbaak?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:18 schreef RandomKill het volgende:
jullie missen het punt . ik ben gezakt ik klaag er niet over,jammer natuurlijk..heb het geaccepteerd, en zeg volgende keer beter..k heb nooit gezegt dat het onterecht is.Als dat zijn reden is dat ik nog niet de weg op mag dan geloof ik hem
nu is mijn vraag gewoon of het waar is dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken ?
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
Mwahquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?
Je kunt beter een paar keer zaken dat de automatismen er in ieder geval zeker in zitten
CBR is een stichting.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:25 schreef Godtje het volgende:
Ik vind het al tijden heel raar dat de examens worden afgenomen door een commerciële organisatie die ook nog eens het alleenrecht heeft in Nederland.
Omdat ik ben geslaagd, ondanks de gemolde wieldopquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:47 schreef jordeeeh het volgende:
Zucht, waarom zegt iedereen die gezakt is dat het onterecht is?
Ja, want die kijktechniek gebruik je ook nog echtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?
Je kunt beter een paar keer zaken dat de automatismen er in ieder geval zeker in zitten
Hiermee beweer je dus dat er net zo veel mensen zouden zakken als iedereen 5 keer zoveel rijles zou nemen... Dat kan natuurlijk nooit waar zijn, als elke examinator merkt dat mensen beter rijden, slagen er gewoon meer mensen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar ik kan me er wat bij bedenken dat ze mensen moeten laten zakken.
Er is eenmaal een gemiddeld niveau rond die tijd waar iedereen aan moet voldoen.
Als iedereen zou kunnen slagen worden ze strenger, als iedereen zou zakken worden ze soepeler.
Of de andere zitten TE zelfverzekerd achter het stuur. Je kunt sowiezo pas een klein beetje auto rijden als je d'r 100.000km op hebt zitten. En dan heb ik het niet over het bedienen van de auto natuurlijk, maar gewoon situaties inschatten e.d.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mwah
De meeste mensen die ik heb meegemaakt die laten we zeggen een stuk of 4 keer zijn gezakt of het via een staatsexamen hebben gehaald zitten in de begin periode toch aanzienlijk minder zelfverzekerd in de auto. Dat komt de prestaties op de weg niet ten goede. Alleen door heel veel km's te maken slijt dat er een beetje uit.
No offence, maar je bent wel terecht gezakt. Je moet zeker van je zaak zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Hello mensen ..Ik ben vandaag op geweest om me rijbewijs te halen . Ik heb het niet gehaald,Jammer:(, volgende keer beter:).Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..'er werd gezecht ik keek op wat momenten te overdreven ,waardoor dus niet snel genoeg besluitvaardig of whatever ...Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
Mits ze zich gewoon aan die quota moeten houden. Dat je evengoed slaagt terwijl je bagger reed is een inschattingsfout van de examinator, omdat ie iemand wel moest laten slagen om op het juiste percentage uit te komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hiermee beweer je dus dat er net zo veel mensen zouden zakken als iedereen 5 keer zoveel rijles zou nemen... Dat kan natuurlijk nooit waar zijn, als elke examinator merkt dat mensen beter rijden, slagen er gewoon meer mensen.
CBR is geen commerciele instelling en ze maken dan ook geen winst.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:25 schreef Godtje het volgende:
Ik vind het al tijden heel raar dat de examens worden afgenomen door een commerciële organisatie die ook nog eens het alleenrecht heeft in Nederland.
Quote van cbr.nlquote:Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
hier stopte ik met lezenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
'er werd gezecht
Je hoeft niet te kunnen spellen om te kunnen autorijden, dat is duidelijk.quote:
Dat lijkt me wel een goed plan. En als je niet slaagt kun je samen de video nog even doornemen en kijken waar het fout ging enzo.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:12 schreef Lastpost het volgende:
Overigens zouden ze van mij best eens video-opnames in die wagens mogen plaatsen gedurende de examens, gewoon even relaxt samen de problemen doornemen en je hebt gelijk geen poot meer om op te staan en zult ze wel gelijk moeten geven.
Anderzijds kun je het dan ook beter aanvechten, nu is het jouw woord tegen dat van hun bij twijfelgevallen.
Het is wel handig. Wanneer je je rijbewijs 3 dagen hebt ben je zo'n baas op de weg dat je om maar iets te doen te hebben verkeersborden omgekeerd kunt gaan spellen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kunnen spellen om te kunnen autorijden, dat is duidelijk.
Tsja het lijkt me niet verstandig om dit soort dingen bij 10 verschillende organisaties neer te leggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:22 schreef Skull-splitter het volgende:
CBR heeft een monopolie, das al erg genoeg
Ach, m'n pa was de eerste keer voor z'n motor gezakt omdat ie te fel en agressief reed, maar wel binnen de geldende regels.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:26 schreef SeanFerdi het volgende:
geloof me, als je zakt op een rij-examen dan heb je het volledig aan jezelf te danken, dan reed je gewoon inderdaad niet zelfverzekerd!
Ik reed een 30 gebied binnen (ergens buitenaf, klein stukje) maar had dat niet gezien en ben er op de motor gewoon met 90 doorheen getieft. Toch geslaagd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:32 schreef Lastpost het volgende:
Ach, m'n pa was de eerste keer voor z'n motor gezakt omdat ie te fel en agressief reed, maar wel binnen de geldende regels.
Verder geen op of aanmerkingen, alleen dat ie wat rustiger aan moest doen, dus ik vermoed dat het er maar net aan ligt wie je treft.
Een vriendin van mij kreeg ooit de mogelijkheid om de examinator te pijpen in ruil voor een rijbewijs. Ze heeft die vent een klap gegeven en is weg gelopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef Prosac het volgende:
Een lekker wijf in een kort rokje en met laag uitgesneden topje zakt ook altijd, omdat de andere examinatoren ook het recht hebben 15 minuten er naar te kijken.
Tenzij ze bij de bijzondere verrichtingen bij het achteruit schakelen in 1 keer de verkeerde knuppel pakt.
Na 3x krijgt ze de optie "Stacey" en is ze geslaagd.
Dat is vast het verhaal zoals ze het aan het iedereen verteld..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kreeg ooit de mogelijkheid om de examinator te pijpen in ruil voor een rijbewijs. Ze heeft die vent een klap gegeven en is weg gelopen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kreeg ooit de mogelijkheid om de examinator te pijpen in ruil voor een rijbewijs. Ze heeft die vent een klap gegeven en is weg gelopen.
Bij rijbewijs A zijn ze sowieso wat soepeler volgens mij, op de snelweg bijna tegen een auto geknald en gewoon geslaagd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik reed een 30 gebied binnen (ergens buitenaf, klein stukje) maar had dat niet gezien en ben er op de motor gewoon met 90 doorheen getieft. Toch geslaagd.
Zo zie je maar weer. Willekeur.
Ik ken haar goed genoeg om te weten dat het waar is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat is vast het verhaal zoals ze het aan het iedereen verteld..
Oh, ik geloof best dat die examinator het gevraagd heeft, maar ik denk dat die vriendin van jou liever haar rijbewijs had, dan nog een keer 350 euro betalen voor een examen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ken haar goed genoeg om te weten dat het waar is.
Hehe mooi toch.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef AlphaOmega het volgende:
Even koffie halen, het moment van de sterke verhalen is aangebroken.
Huppakee!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 05:10 schreef Rapaille het volgende:
*zucht* Het stikt van de fouten in je OP. Doe daar eerst maar eens wat aan.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:24 schreef Prosac het volgende:
[..]
Oh, ik geloof best dat die examinator het gevraagd heeft, maar ik denk dat die vriendin van jou liever haar rijbewijs had, dan nog een keer 350 euro betalen voor een examen.![]()
![]()
Rijbewijs A let op hele andere dingen, voornamelijk je eigen veiligheid en inzicht en rekening houden met anderen. Dat is veel belangrijker dan de regels exact naleven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
Bij rijbewijs A zijn ze sowieso wat soepeler volgens mij, op de snelweg bijna tegen een auto geknald en gewoon geslaagd.![]()
85% slaagt de eerste keer en bij rijbewijs B "maar" 41% ofzo.
Zal ook wel komen omdat de meeste mensen het autorijbewijs al hebben en dus al wat verkeersinzicht bezitten.
Foto van de vriendin?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij kreeg ooit de mogelijkheid om de examinator te pijpen in ruil voor een rijbewijs. Ze heeft die vent een klap gegeven en is weg gelopen.
Ik stel me daarbij voor dat jouw vriendin erg lekker is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zijn jou vunzige gedachten....
Beter nog: elke 10 jaar, bij het verlengen, verplicht herexamen. Zit je in de trein i.p.v. in de file!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:32 schreef willempjewever het volgende:
Het is al druk zat op de weg, laat iedereen maar lekker zakken, sta ik minder lang in de file
Helaas neemt het CBR ook examens af in hele andere talen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Huppakee!
Mensen die niet normaal Nederlands typen zouden geen rijbewijs moeten krijgen!
Als het al iets moet zijn dan zou het een overheidsinstantie moeten zijn IMO. Een stichting riekt naar willekeur.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja het lijkt me niet verstandig om dit soort dingen bij 10 verschillende organisaties neer te leggen.
Die stichting heeft z'n wortels ongetwijfeld in een of andere overheidstak.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als het al iets moet zijn dan zou het een overheidsinstantie moeten zijn IMO. Een stichting riekt naar willekeur.
.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als het al iets moet zijn dan zou het een overheidsinstantie moeten zijn IMO. Een stichting riekt naar willekeur.
quote:
Dit klopt, alleen is het wel belangrijk dat de examinator niet op dagelijkse basis probeert de verhouding slagen/zakken te halen. Het is heel goed mogelijk dat er dagen zijn waarop hij van de 10 man er 9 moet laten slagen. Het CBR zou hier ook op moeten controleren; het kan niet zo zijn dat iedere examinator iedere dag ongeveer 60% slaagt en 40% zakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je ziet dit precies verkeerd om! Elke examinator moet "even streng" zijn, m.a.w. dat komt er inderdaad op neer dat elke examinator grofweg evenveel mensen moet laten slagen. Als dat niet zo zou zijn, zou het veel raarder zijn, namelijk: elke examinator krijgt zeg 1000 random kandidaten, die qua kwaliteiten gemiddeld hetzelfde zijn bij dergelijke aantallen. Dan zou het veel raarder zijn als de ene examinator veel meer mensen zou laten slagen. M.a.w. van die 1000 zakt een bepaald percentage, namelijk degenen die het slechtste rijden.
* RemcoDelft moet maandag op voor z'n motorexamen
Voor de zekerheid heb ik m'n examen om 8 uur 's ochtendsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:17 schreef JeanBeliveau het volgende:
[..]
Dit klopt, alleen is het wel belangrijk dat de examinator niet op dagelijkse basis probeert de verhouding slagen/zakken te halen. Het is heel goed mogelijk dat er dagen zijn waarop hij van de 10 man er 9 moet laten slagen. Het CBR zou hier ook op moeten controleren; het kan niet zo zijn dat iedere examinator iedere dag ongeveer 60% slaagt en 40% zakt.
Thanks!quote:En succes met je motorexamen.
Nonsens, politie heeft het bonnenquota-beleid enige tijd geleden pas afgeschaft. Het stond nota bene in de prestatiecontracten van verschillende korpsen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Evenals het politiequota verhaal is dit CBR verhaal onzin.
Wederom nonsens. Ieder halve malloot kan een stichting oprichten. Dat een stichting niet een winstoogmerk heeft betekent niet dat ze geen winst mogen maken. Zodoende verwijs ik je graag door naar mijn post op de eerste pagina. Indien het CBR iedereen in één keer zou laten slagen zouden ze financieel een probleem hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Waarom riekt een stichting naar willekeur? En vergeet niet dat het een stichting onder controle van het Ministerie is.
Show me....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Nonsens, politie heeft het bonnenquota-beleid enige tijd geleden pas afgeschaft. Het stond nota bene in de prestatiecontracten van verschillende korpsen.
quote:Wederom nonsens. Ieder halve malloot kan een stichting oprichten. Dat een stichting niet een winstoogmerk heeft betekent niet dat ze geen winst mogen maken. Zodoende verwijs ik je graag door naar mijn post op de eerste pagina. Indien het CBR iedereen in één keer zou laten slagen zouden ze financieel een probleem hebben.
I rest my casequote:Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
Stap 1:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Show me....
[..]
[..]
[..]
I rest my case
Het CBR is belast met verkeersveiligheidtaken in opdracht van V&W. Wat wil je hiermee zeggen? Ik ga het nogmaals, en tevens voor de laatste keer proberen jou duidelijk te maken: het CBR is erbij gebaat mensen te laten zakken vanuit enkel financieel perspectief.quote:Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
Nou das toch duidelijk, op je examen moet je gewoon goed rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden .
Een hoop vragen die gesteld worden over niet bestaande bonnenquota. En dat is bewijs?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Stap 1:
http://www.lmgtfy.com/?q=bonnenquotum
Stap 2:
Klik een link aan in de resultaten, bijvoorbeeld http://www.trouw.nl/nieuws/article1267485.ece
Dat is jou mening, maar niet bewezen.quote:Het CBR is belast met verkeersveiligheidtaken in opdracht van V&W. Wat wil je hiermee zeggen? Ik ga het nogmaals, en tevens voor de laatste keer proberen jou duidelijk te maken: het CBR is erbij gebaat mensen te laten zakken vanuit enkel financieel perspectief.
Je ogen sluiten voor de werkelijkheid is heel wat anders dan een organisatie beschuldigen zonder enig bewijs. Alleen maar zeggen dat het zo is, maakt het nog niet zo. Ik neem het niet op voor het CBR, ik zou niet weten waarom aangezien ik geen banden heb met het CBR. Ik hou alleen niet van beschuldigingen zonder bewijs.quote:Maar je hoeft het niet te geloven, net als de vele Nederlanders die hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Laat je lekker naaien waar je bij staat, en neem het nog op voor het CBR ook. Goed bezig...
Heb je het artikel überhaupt wel gelezen of praat je altijd zoveel onzin in de ruimte?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een hoop vragen die gesteld worden over niet bestaande bonnenquota. En dat is bewijs?
[..]
[..]
Dat is jou mening, maar niet bewezen.
[..]
Je ogen sluiten voor de werkelijkheid is heel wat anders dan een organisatie beschuldigen zonder enig bewijs. Alleen maar zeggen dat het zo is, maakt het nog niet zo. Ik neem het niet op voor het CBR, ik zou niet weten waarom aangezien ik geen banden heb met het CBR. Ik hou alleen niet van beschuldigingen zonder bewijs.
Van voor naar achter gelezenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Heb je het artikel überhaupt wel gelezen of praat je altijd zoveel onzin in de ruimte?
Dan houdt het op mijn beste. Wellicht valt ooit het kwartje, wellicht nooit. De tijd zal het uitwijzen. Ik wens je veel succesquote:
Van zulke berichten word ik altijd boos. De laatste keer ben ik gezakt omdat ik teveel (?) keekquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Omdat ik ben geslaagd, ondanks de gemolde wieldop
Echt tig keer dode hoek vergeten, spiegel vergeten, bij stopopdracht rechtervoorwiel een stuk de stoep op.
Jaja, het was feest. Wist niet wat me overkwam toen ie me feliciteerde
Het is niet eerlijk hequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Van zulke berichten word ik altijd boos. De laatste keer ben ik gezakt omdat ik teveel (?) keek. Ik citeer: "Je kijkt teveel naar dingen die er niet zijn". Ik snapte er niks van. Examen was foutloos gegaan, uiteraard geen ingreep, kreeg nog complimenten dat ik de auto goed onder controle had. En dan lees ik op Fok altijd berichten van mensen die vrij grote fouten gemaakt hebben en dan nog slagen
.
Nee, pech gehadquote:
Enigste fout die ik maakte wat bij het fileparkerenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Van zulke berichten word ik altijd boos. De laatste keer ben ik gezakt omdat ik teveel (?) keek. Ik citeer: "Je kijkt teveel naar dingen die er niet zijn". Ik snapte er niks van. Ook vreemd vond ik het dat mijn examinator mij aanrekende dat ik altijd binnenspiegel-buitenspiegel-naast me keek, ook als er geen fietspad naast mij was. Bij mijn rijlessen is juist geleerd dat ik dit gewoon altijd moest doen, zonder uitzondering. Examen zelf was foutloos gegaan, uiteraard geen ingreep, kreeg nog complimenten dat ik de auto goed onder controle had. En dan lees ik op Fok altijd berichten van mensen die vrij grote fouten gemaakt hebben en dan nog slagen
.
Het lukt je wel man, autorijden is zo simpelquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, pech gehad. Daarom probeer ik het ook gewoon nog een keer.
Inderdaad vreemdquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:47 schreef jordeeeh het volgende:
Zucht, waarom zegt iedereen die gezakt is dat het onterecht is?
En weer sterft een goede discussie uit voor zij begonnen is. Jammer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Dan houdt het op mijn beste. Wellicht valt ooit het kwartje, wellicht nooit. De tijd zal het uitwijzen. Ik wens je veel succes
Vind ik niet zo vreemd, de meeste mensen die zakken zakken gewoon terecht en dat weten ze zelf ook wel, die maken geen "[KLB] Gezakt omdat ik iemand van rechts niet voor liet gaan"-topic aan.quote:
En ze beweren ook niet dat het aan het CBR ligtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind ik niet zo vreemd, de meeste mensen die zakken zakken gewoon terecht en dat weten ze zelf ook wel, die maken geen "[KLB] Gezakt omdat ik iemand van rechts niet voor liet gaan"-topic aan.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:47 schreef jordeeeh het volgende:
Zucht, waarom zegt iedereen die gezakt is dat het onterecht is?
zou jij tevreden zijn met een vage uitleg van het CBR terwijl je voor je gevoel supergoed gereden hebt?quote:
En hoe ga je dan kijken als binnenspiegel-buitenspiegel-naast je niet goed is?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, pech gehad. Daarom probeer ik het ook gewoon nog een keer.
Oneens, als jij je dode hoek zo lang bekijkt dat je in de tussentijd niet op de weg let, vind ik dat een goede reden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef BrokenBond het volgende:
[..]
''te veel gekeken'', wat een mongolenexcuus. Ik zou me daarmee niet laten afschepen kan ik je vertellen.
Ja, dat blijf ik gewoon doen hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
En hoe ga je dan kijken als binnenspiegel-buitenspiegel-naast je niet goed is?
Maar dat deed ik natuurlijk nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:42 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Oneens, als jij je dode hoek zo lang bekijkt dat je in de tussentijd niet op de weg let, vind ik dat een goede reden.
Om een instructrice van mij (8 jaar geleden) te quoten:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, dat blijf ik gewoon doen hoor.
Nee, maar wel een vluchtstrook waar ook verkeer op kan rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:53 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Om een instructrice van mij (8 jaar geleden) te quoten:
"Wij vinden het ook onzin dat je over je schouder moet kijken als je van de snelweg afgaat, maar zo moeten we het jullie leren van het CBR"
en langs die snelweg lag heul geen fietspad!
90 euro? Ik betaal meer dan het dubbelequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:16 schreef GlowMouse het volgende:
Antwoord op TT is ja trouwens. Mijn instructeur kende iemand die bij het CBR werkte, en die erop werd aangesproken dat hij teveel mensen liet slagen. Oh zei hij, dus ik moet voortaan gaan rekenen. Nee, dat was ook niet de bedoeling
En het CBR is duur. Een rij-examen kost 90 euro, en daarvoor is de examinator nog geen uur kwijt. Dat terwijl een rijles van een uur nog niet de helft kost, en daar ook nog eens de auto bij zit.
Het monopolie hebben ze trouwens niet; mensen die niet in 4x slagen, slagen op miraculeuze wijze bij het BNOR wel in 1x.
Dan is de rest voor je rijschool voor de auto en begeleiding.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
90 euro? Ik betaal meer dan het dubbele.
Ik moest inderdaad rijden tussen 4 en 5 uur, Het was super druk op de weg...Ik lette daarom ook goed op.. Maarjah ..ik moet over een maand weer op , en deze keer in de ochtendquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Daarom moet je ook vroeg op de ochtend afrijden. Dan wordt je op je vaardigheden beoordeelt. Wanneer je de laatste van de dag bent en de examinator heeft alleen nog maar geslaagden gehad ben je fucked.
Iets met broodjes en apen......quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:16 schreef GlowMouse het volgende:
Antwoord op TT is ja trouwens. Mijn instructeur kende iemand die bij het CBR werkte, en die erop werd aangesproken dat hij teveel mensen liet slagen. Oh zei hij, dus ik moet voortaan gaan rekenen. Nee, dat was ook niet de bedoeling
Dit is anders zonder veel tussenpersonen, en hij zei het niet vlak nadat ik gezakt was ofzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets met broodjes en apen......
Iedereen kent wel iemand die iemand kent die ooit van het CBR gehoord heeft etc.....
Nou ja, als er bij een bepaalde examinator 20% meer geslaagden zijn over een langere periode vind ik het niet zo vreemd dat dat opvalt. Blijkbaar ziet hij dan dingen door de vingers waar andere examinatoren je op laten zakken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dit is anders zonder veel tussenpersonen, en hij zei het niet vlak nadat ik gezakt was ofzo
Wellicht omdat het godverdomme gewoon waar is wat hij zegtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets met broodjes en apen......
Iedereen kent wel iemand die iemand kent die ooit van het CBR gehoord heeft etc.....
Echter als er, op wat voor manier dan ook, ooit een soort standaard is ontstaan waarbij mensen vaak rekenkundig slagen/zakken, dan zal er niet gauw iemand 'opstaan' die zijn baan wel even riskeert door op een normale manier te gaan beoordelen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:52 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nou ja, als er bij een bepaalde examinator 20% meer geslaagden zijn over een langere periode vind ik het niet zo vreemd dat dat opvalt. Blijkbaar ziet hij dan dingen door de vingers waar andere examinatoren je op laten zakken.
In jou wereld wel jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Wellicht omdat het godverdomme gewoon waar is wat hij zegt
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
Daar kan je ook beter net voor langs rijden, anders sta je 10 minuten stil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:16 schreef tulpie123 het volgende:
ik was ook geslaagd, terwijl ik nog een oude vrouw met een rollator op een zebrapad over het hoofd had gezien
In de US kan men dan ook niet rijden, dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:59 schreef Vampier het volgende:
hier in de US krijg je een mooie checklijst waarom je geslaagd bent of waarom je gezakt bent... wat krijg je bij het CBR? Kan er een Camera aan boord bevestigd worden die laat zien dat je wel goed gereden hebt? Ik vind het inderdaad altijd erg vaag waarom mensen zakken.
Nee in de US is het allemaal veel duidelijker, dat scheelt. Bij een kruising staan stopborden, en als die er niet staan heb je voorangquote:Op vrijdag 4 december 2009 07:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
In de US kan men dan ook niet rijden, dus dat scheelt.
Ja, en als je dan niet volledig tot stilstand bent gekomen bij een stopbord krijg je een fikse boete. Inderdaad erg logisch.quote:Op vrijdag 4 december 2009 07:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee in de US is het allemaal veel duidelijker, dat scheelt. Bij een kruising staan stopborden, en als die er niet staan heb je voorangNiet zoals in Nederland waar je de hele tijd moet loeren of je wel voorang hebt (Daar is een mooi voorbeeldje van in assen, zal het zo even opzoeken. Oja en de wegen zijn breder
Terecht dus. JUIST de mensen die zelf hun fouten niet zien, mogen niet slagen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 07:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ben trouwens gisteren ook gezakt, vond het prima gaan
Reden van zakken:
- Plaatsing op de weg (ik nam de bochten te ruim volgens hem)
- Kijken (Ik keek wel veel straten in, maar niet alle)
Ja dat doe ik ook, maar ik heb het serieus niet gemerkt... Ik merkte wel dat ik wat schoonheidsfouten had (invoegen op de snelweg en fileparkeren) Maar ja... Het zal wel zo zijn, ik ga oefenen op die te ruime bochten en kijkenquote:Op vrijdag 4 december 2009 08:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Terecht dus. JUIST de mensen die zelf hun fouten niet zien, mogen niet slagen.
Als je zelf ziet wat je fout doet, kan je er nog wat van leren, en dan slaag je gewoon.
Ja logischer dan Nederland... Zal even een plaatje zoekenquote:Op vrijdag 4 december 2009 07:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en als je dan niet volledig tot stilstand bent gekomen bij een stopbord krijg je een fikse boete. Inderdaad erg logisch.
Ja, het is waar. Een vriend van mijn ouders is rij-instructeur en die heeft hetzelfde verhaal verteld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
Het is per kruispunt geregeld. Dat ambtenaren niet verder kijken dan 1 kruispunt is jammer, maar neemt niet weg dat je als bestuurder gewoon elk kruispunt afzonderlijk moet behandelen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Een verkeerssituatie in Assen... Je rijdt in de richting van de groene pijl...
De eerste weg moet jou voorrang geven...
De volgende twee wegen hebben ineens voorrang op jou
De 3 daarop volgende wegen moet jou weer voorrang geven (1 daarvan is trouwens wel 1 richtings verkeer geloof ik)
De straat daarna moet jij weer voorrang verlenen...
Hoe is dat logisch, of in ieder geval consequent...?
Ja snap ik, maar dan is het toch niet logisch? Iemand begint over dat het in Amerika niet logisch is, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent...quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is per kruispunt geregeld. Dat ambtenaren niet verder kijken dan 1 kruispunt is jammer, maar neemt niet weg dat je als bestuurder gewoon elk kruispunt afzonderlijk moet behandelen.
Ik ken ook verschillende rij instructeurs die dit beweren, geen idee of het waar is. Maar ze vertellen verhalen dat mensen die heel goed kunnen rijden en bijna geen fouten soms zakken op het examen en dat soms mensen die echt slordig rijden in 1 keer slagen...quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:24 schreef EINZ het volgende:
Ja, het is waar. Een vriend van mijn ouders is rij-instructeur en die heeft hetzelfde verhaal verteld.
Laten we het dan eens gaan hebben over de FOUTE verkeersborden... In Leiden, doorgaande weg: bord "voorrangsweg" na elk kruispunt. M.a.w. dan rijd je buiten de bebouwde kom! Dat staat er al jaren zo...quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dan is het toch niet logisch? Iemand begint over dat het in Amerika niet logisch is, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent...
Als dit verhaal vanuit verschillende van elkaar onafhankelijke bronnen verteld wordt, is de kans dan niet erg groot dat het waar is?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:59 schreef willempjewever het volgende:
Ik ken ook verschillende rij instructeurs die dit beweren, geen idee of het waar is.
kortom: feit?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:50 schreef IHVK het volgende:
Rijlessen zijn een melkkoe feit.
Sommige instructeurs laten je zakken omdat ze je niet moge feit.
Mensen die zeggen, zeggen altijd dat het aan het CBR ligt ook feit.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:26 schreef SeanFerdi het volgende:
ik heb bij m'n auto- en motor-examen genoeg fouten gemaakt, en ben bij beide gelijk geslaagd.
bij het auto examen sloeg ik af naar links, op een stukje bbk met uitvoegstrook, met een bus die tegemoet kwam waar ik eigenlijk best voor langs kon, en zei die examinator (norse kerel was het) boos dat ik er NU voorlangs moet gaan, en daar ben ik toen keihard tegenin gegaan "ik heb alle tijd om hem voor te laten, geen verkeer achter me, en nu je het zei was het sowieso al te laat om er nog voor langs te gaan, dat was niet veilig meer" ... en later op een ontzettend drukke snelweg zat ik links achter een stel auto's en kreeg ik een wit busje klevend achter me, daarop ben ik even een klein gat ingedoken rechts, waardoor ik even wat langzamer moest, en daarna weer naar links gegaan, en daarop vroeg hij ook waarom ik dat nou weer deed, en ik legde uit dat hij er zo graag langs wilde, laat hem dan maar lekker.
bij mijn motor examen zag ik mezelf zo veel fouten maken dat ik op gegeven moment maar tegen mezelf zei "slagen gaat toch niet meer, ik ga van de rest van de rit lekker genieten, toch nog een beetje plezier beleven aan die 200 euro" ... ik ben toen vol op gaan trekken bij stoplichten waar ik vooraan stond, heb de examen wagen een aantal keer uit zicht gereden, heb m'n bochtjes telkens zo strak mogelijk genomen, en heb op gegeven moment zelfs een paar kilometer 20km/u te hard gereden omdat ik een bord niet had gezien. ook wilde ik op een stukje met 100 meter inhaalstrook eigenlijk een busje inhalen, maar deed dat toch maar niet. ... het enige wat ik hoorde was dat ik ergens was afgeslagen zonder goed naar het fietspad te kijken, en over dat busje en de snelheidsoverschrijding liep 'ie samen met m'n instructeur mij te pesten.
geloof me, als je zakt op een rij-examen dan heb je het volledig aan jezelf te danken, dan reed je gewoon inderdaad niet zelfverzekerd!
Vooral de TTT dus. Ik vond dat al nutteloos, maar als ie even duur wordt als 't examen kun je beter meteen een écht examen doen.quote:Rijbewijs wordt weer duurder
AMSTERDAM - Rijexamenkandidaten moeten gezamenlijk miljoenen euro’s extra neertellen voor een rijbewijs. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), dat kampt met financiële tegenvallers, verhoogt de tarieven.
Zo wordt de tussentijdse toets (TTT), die oorspronkelijk werd ingevoerd als klein examen voor bijzondere verrichtingen, in 2010 gewoonweg gelijk getrokken in prijs met een normaal rijexamen: 93,15 euro. Iedereen die voor deze examencombinatie kiest, en dat is inmiddels veertig procent van de kandidaten, betaalt voor een eerste keer examen doen straks dus alleen al aan het CBR ruim 186 euro.
Branchevereniging Bovag eist hierover opheldering bij het CBR: „Je kunt je voorstellen dat de rijschoolhouders hier niet bepaald blij mee zijn. Voor leerlingen wordt het totaalplaatje kostbaarder, terwijl de tussentijdse toets erg gewild is”, zegt woordvoerder Paul de Waal.
Gemiddeld heeft een leerling nu minstens veertig lessen nodig, tegen een gemiddelde lesprijs van 47 euro. Zodoende kost een rijbewijs zeker 2100 euro, inclusief tussentijdse toets en theorie-examen.
Gevraagd naar de reden van de verhoging van de TTT, laat het CBR weten dat de administratieve afhandeling van dit mini-examen, ook ingevoerd om de drempel voor het echte examen te verlagen, inmiddels net zo hoog is als bij het gewone examen.
Faalangstexamen
Opvallend genoeg zijn kandidaten straks ineens voordeliger uit met een recent vernieuwd faalangstexamen van 164,20 euro, waarbij de slagingskans ook nog acht procent hoger ligt, dan bij gebruikmaking van de TTT. Voorheen kon alleen zo’n speciaal examen worden aangevraagd nadat enkele keren een normaal examen was mislukt. Tegenwoordig hoeft dat niet meer.
Het CBR vindt de prijs- en kansvergelijking echter mank gaan. „Het faalangstexamen wordt nu gedaan door extreem gemotiveerde mensen. Ook wordt er gelest bij speciaal opgeleide rij-instructeurs, hoewel dat niet verplicht is. Je kunt die slagingspercentages daarom niet zo maar vergelijken”, zegt woordvoerder Coen Sleddering.
Gelet op de historische vraag naar examens levert de prijsverhoging van de TTT het CBR zeker een miljoen euro extra inkomsten op per jaar, van 5,6 naar 6,8 miljoen euro. Maar ook de 2,5 procent verhoging van de theorie-examens resulteert in een extra half miljoen euro. Aangezien de eigen verklaring, die gehandicapten en ouderen nodig hebben, ook met 11 procent stijgt, levert dat opnieuw 1,3 miljoen euro extra op.
Het CBR kampt de laatste tijd met stevige financiële tegenvallers. Zo zijn er miljoenen euro’s nodig voor de instandhouding van een ruime pensioenregeling (eindloon) en voor een reorganisatie. Het CBR ontkent echter dat de prijsverhoging hiermee verband houdt.
Inderdaad dan heb je iig nog kans op het roze pasjequote:Op vrijdag 4 december 2009 15:43 schreef Loohcs het volgende:
Het wordt iig weer duurder:
[..]
Vooral de TTT dus. Ik vond dat al nutteloos, maar als ie even duur wordt als 't examen kun je beter meteen een écht examen doen.
Welk CBR moet jij afrijden eigenlijk? Ik moest in Rotterdam Noord (aan de Gordelweg) maar daar is helemaal nooit meer iemand te zienquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit wordt leuk, volgende week voor de tweede keer praktijkexamen doen.
Ze hebben nu een tijdelijk examinatiecentrum bij een of adnere sportclub, ergens in noord, omdat de gordelweg o.i.d. helemaal verbouwd gaat worden. Ik ben alleen even de naam vergeten...quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Welk CBR moet jij afrijden eigenlijk? Ik moest in Rotterdam Noord (aan de Gordelweg) maar daar is helemaal nooit meer iemand te zien
Ja logisch, het is ook maar het Neptunus stadionquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze hebben nu een tijdelijk examinatiecentrum bij een of adnere sportclub, ergens in noord, omdat de gordelweg o.i.d. helemaal verbouwd gaat worden. Ik ben alleen even de naam vergeten...
Valt wel mee, toch? Hun oorspronkelijke locatie ben ik ook maar een keer geweest, alleen is die ene weg als je vanuit hun nieuwe locatie rechtsaf slaat een beetje onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja logisch, het is ook maar het Neptunus stadion
Meer tricky locatie voor beginners dan de Gordelweg trouwens.
2 hele keren de snelweg op en af? Poe hee. Wees blij dat ie je een 2e kans gaf. En op bijzondere verrichtingen kun je niet zakken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:29 schreef LangeJan het volgende:
Niet om het een of het ander, maar om misschien toch een soort van "bewijs" te leveren dat er door sommige examinatoren wel gezocht wordt naar fouten om je te laten zakken, dmv je net zolang door te laten rijden totdat je een fout maakt.
Als voorbeeld wil ik hier mijn 2e examen verslaan.
Ik moest rond een uurtje of 3 afrijden en heb dik een uur gereden! Waar iemand normaalgesproken 1 keer in- en uit moet voegen op de snelweg stuurde deze dude mij 2 keer de snelweg op en af. Moest ook ALLE bijzondere verrichtingen uitvoeren, dus de hellingproef, bochtje achteruit, fileparkeren, achteruit inparkeren, straatje keren. Niet normaal gewoon. Richting de meest irritante verkeerspleinen in die tijd. In amersfoort en omstreken dus de stichtse rotonde en een verkeerspleintje vlakbij het station van amersfoort, die bekend stond voor verwarring zaaien. Ook langs scholen die zo rond het uur van 3-en uitwaren, woonerven, 30km zones.
Ik had na 10 minuten al door dat deze beste man echt op zoek was naar fouten (is op zich zijn werk, maar dit was overdreven)
Dit zou een indicator kunnen zijn dat deze man of zijn werk heel serieus nam en mensen veilig de weg op wil sturen of gewoon zijn quota al gehaald had die dag en mij dus het liefst zag zakken. Hij deelde ook heel beteuterd mee dat ik geslaagd was, zonder daar een spier bij te vertrekken!
Maar, ondanks dat geslaagd, dat gaf mij aan de ene kant meer vertrouwen in mijzelf, maar ook argwanend richting het CBR.
Voor mijn A-rijbewijs ben ik echter wel in 1 keer geslaagd, daar had ik een vrouwelijke examinator en ondanks een bijna ongeluk!! was ik toch geslaagd. Ik kwam een dilemma situatie tegen, maar goed... zal ik hier over uitwijden? Ja! Want mss helpt het anderen.
Het was eind oktober, de herfst had reeds zijn intrede gedaan en er lagen blaadjes en andere bagger op de weg. Ik reed op de motor op een polderweggetje, er kwam een bocht naar rechts en er kwam een klein vrachtwagentje tegemoet, rechts van mij lag een bed van natte bladeren. Maw als ik van mijn lijn af ging, zou ik op de bladeren zijn gekomen en mogelijk op mijn bek zijn gegaan! Doordat ik mijn lijn hield had ik de zekerheid van asfalt ipv blaadjes. Het enige nadeel was dat in deze bocht de vrachtwagen ong. 2/3 van de hele weg in beslag nam. Laat het 10cm geweest zijn wat er tussen mij en deze wagen zat. Het ging dus maar NET!
Teruggekomen bij het CBR werdt mij medegedeeld dat ik geslaagd was! Maar niet met vlag en wimpel, maar omdat ik zeker en vast had gereden in de overige delen van het traject was ik toch een van de gelukkige die zich mocht verrijken met een extra stempel op mijn roze papier!
Waarom zou je niet kunnen zakken op bijzondere verrichtingen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:40 schreef fathank het volgende:
[..]
2 hele keren de snelweg op en af? Poe hee. Wees blij dat ie je een 2e kans gaf. En op bijzondere verrichtingen kun je niet zakken.
Over het algemeen hoef je maar 1 keer in en uit te voegen op de snelweg. Mogelijk was het voor mij een tweede kans, maar goed.. dan hoef je mij nog niet aan het eind van je werkdag mij een uur te laten cruisen als rijexamen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:40 schreef fathank het volgende:
[..]
2 hele keren de snelweg op en af? Poe hee. Wees blij dat ie je een 2e kans gaf. En op bijzondere verrichtingen kun je niet zakken.
Jawel hoor, het is mij gelukt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:40 schreef fathank het volgende:
[..]
2 hele keren de snelweg op en af? Poe hee. Wees blij dat ie je een 2e kans gaf. En op bijzondere verrichtingen kun je niet zakken.
Misschien een beetje té, maar je strekking klopt wel. Van die mafketels die denken dat ze kunnen rijden terwijl ze hun fokking rijbewijs nog geen jaar hebben. Wat een klapmongolen. Fatsoenlijk rijden zónder anderen in gevaar te brengen, dat is goed rijden. Hard rijden en verkeersregels negeren kan elke achterlijke.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:51 schreef nergensthuis het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 december 2009 15:20 schreef willempjewever het volgende:
ik reed tijdens mijn examen 50 waar je 30 mag in de bebouwde kom, ook in 1 keer geslaagd.
Maar dat is in iedergeval wel zelfverzekerd rijden
Zelfverzekerd rijden ja. Dat is belangrijk. Ik ken iemand die in enen geslaagd was en al een verkeersdode op zijn geweten heeft. Hij rijdt nog steeds zelfverzekerd rond en durft ook heel zelfverzekerd rode stoplichten te negeren. Je moet jezelf immers blijven testen. Als zelfverzekerd man moet dat absoluut kunnen!
Een broer van een voormalig collegaatje had zijn motorrijbewijs ook in enen: heel zelfverzekerd. Een dag later werd hij in een bodybag afgevoerd. Ja echt.
Als zelfverzekerdheid een issue is bij het CBR, dan maken zij zich schuldig aan regelrechte moord.
En ik maar denken dat je in het verkeer ook aan andere weggebruikers moet denken. Ha ha, ik weet het: ik ben nog immer wat naïef. Dat is natuurlijk theorie...
Een examinator mag je zo lang laten rijden als hij/zij zelf nodig acht.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:29 schreef LangeJan het volgende:
Niet om het een of het ander, maar om misschien toch een soort van "bewijs" te leveren dat er door sommige examinatoren wel gezocht wordt naar fouten om je te laten zakken, dmv je net zolang door te laten rijden totdat je een fout maakt.
Als voorbeeld wil ik hier mijn 2e examen verslaan.
Ik moest rond een uurtje of 3 afrijden en heb dik een uur gereden! Waar iemand normaalgesproken 1 keer in- en uit moet voegen op de snelweg stuurde deze dude mij 2 keer de snelweg op en af. Moest ook ALLE bijzondere verrichtingen uitvoeren, dus de hellingproef, bochtje achteruit, fileparkeren, achteruit inparkeren, straatje keren. Niet normaal gewoon. Richting de meest irritante verkeerspleinen in die tijd. In amersfoort en omstreken dus de stichtse rotonde en een verkeerspleintje vlakbij het station van amersfoort, die bekend stond voor verwarring zaaien. Ook langs scholen die zo rond het uur van 3-en uitwaren, woonerven, 30km zones.
Ik had na 10 minuten al door dat deze beste man echt op zoek was naar fouten (is op zich zijn werk, maar dit was overdreven)
Dit zou een indicator kunnen zijn dat deze man of zijn werk heel serieus nam en mensen veilig de weg op wil sturen of gewoon zijn quota al gehaald had die dag en mij dus het liefst zag zakken. Hij deelde ook heel beteuterd mee dat ik geslaagd was, zonder daar een spier bij te vertrekken!
Maar, ondanks dat geslaagd, dat gaf mij aan de ene kant meer vertrouwen in mijzelf, maar ook argwanend richting het CBR.
Ik had na het 1e jaar al meer dan 30.000 km gereden en kon toen prima rijden hoor. Maar iedereen maakt foutjes , of je nu net of al 20 jaar dat papiertje hebt.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:00 schreef Siddartha het volgende:
Van die mafketels die denken dat ze kunnen rijden terwijl ze hun fokking rijbewijs nog geen jaar hebben.
Mensen die geen papieren rijbewijs meer (gehad) hebbenquote:Op woensdag 21 april 2010 14:48 schreef Chuck_Norris het volgende:
Mensen die nog een rijbewijs moeten halenIk cruise nu al meer dan 2 jaar.
Het probleem is dat iedere kerel van zichzelf denkt dat hij kan rijden. Sommige kunnen dat dan ook, maar de meeste denken dat 'regels negeren en zo hard mogelijk rijden' gelijk is aan 'goed rijden'. Wat het zeker niet is.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik had na het 1e jaar al meer dan 30.000 km gereden en kon toen prima rijden hoor. Maar iedereen maakt foutjes , of je nu net of al 20 jaar dat papiertje hebt.
Geld slotjequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:18 schreef RandomKill het volgende:
jullie missen het punt . ik ben gezakt ik klaag er niet over,jammer natuurlijk..heb het geaccepteerd, en zeg volgende keer beter..k heb nooit gezegt dat het onterecht is.Als dat zijn reden is dat ik nog niet de weg op mag dan geloof ik hem
nu is mijn vraag gewoon of het waar is dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken ?
Jawel hoor, ik ben enkel en alleen op een bijzondere verrichting gezakt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:40 schreef fathank het volgende:
[..]
2 hele keren de snelweg op en af? Poe hee. Wees blij dat ie je een 2e kans gaf. En op bijzondere verrichtingen kun je niet zakken.
Ga toch fietsen!quote:Op woensdag 21 april 2010 16:01 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben enkel en alleen op een bijzondere verrichting gezakt.
Niet meer dan terecht ook dat je daarop kunt zakken.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:01 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben enkel en alleen op een bijzondere verrichting gezakt.
En meisjes zonder kort rokje pas als ze een vrouwelijke examinator treffen.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:08 schreef Man_bijt_hond het volgende:
Tevens slagen lekkere wijven met een kort rokje aan wel in 1x.![]()
Tja vrouwen zonder uitstraling of enige neukbare factor, zullen net zoals de mannen gewoon hun voertuig moeten kunnen beheersen.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En meisjes zonder kort rokje pas als ze een vrouwelijke examinator treffen.
Ik hoor het verhaal van meerdere mensen idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Hello mensen ..Ik ben vandaag op geweest om me rijbewijs te halen . Ik heb het niet gehaald,Jammer:(, volgende keer beter:).Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..'er werd gezegt ik keek op wat momenten te overdreven ,waardoor dus niet snel genoeg besluitvaardig of whatever ...Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
WTFquote:Op woensdag 21 april 2010 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht ook dat je daarop kunt zakken.
En wel een waar veel, heel veel geld in omgaat. Of zijn we het schandaal rond de torenhoge salarissen vergeten?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef Justinn het volgende:
[..]
En een stichting is ook een vorm van een organisatie.
Examinator bedoel je dan neem ik aan?quote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, het is zo dat het CBR een aantal mensen moet laten zakken. Ook als die de sterren van de hemel hebben gereden en het wordt gegooid op het "invind dat je..." excuus.
Hoe ik dat weet? Tegenover ons woonde een rij-instructeur die hem wel eens lustte, en op een feestje eens aardig uit de school is geklapt. En het was geen dronkemanspraat dat hij vertelde, maar het maakte wel zijn tong los: hij gaf toe dat het CBR inderdaad maar een maximaal percentage kandidaten voor het eerste rij-examen mocht laten slagen. Dat lag toen iets van rond de 40% ofzo.
Nee, instructeur. Die zit ook vuistdiep in dat wereldje, hoor. Het is allemaal "ons kent ons" als je er al wat langer in meedraait.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Examinator bedoel je dan neem ik aan?
Dat is wel waar.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:04 schreef Man_bijt_hond het volgende:
[..]
Ga toch fietsen!je kan NIET zakken op een bijzondere verrichting... Als de rest ook kut gaat word het wel meegerekend ja! Maar je kan er niet op zakken.
Nou, je moet geloof ik twee bijziodere verrichtingen goed kunnen doen. Gaat er een niet goed, dan kan je een andere krijgen. Vroeger waren dat het keren op de weg, noodstop, achteruit inparkeren en acahteruit de bocht om, dacht ik. Kon je er een niet, dan kreeg je de kans om nog een andere te doen.quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Zucht. Natuurlijk hoeft het CBR niet een bepaald percentage te laten zakken. Het is wel zo dat je als examinator kritisch moet blijven, want als iedereen bij jou slaagt terwijl er verder ook geregeld mensen zakken valt het natuurlijk wel erg op, en kan je op een leuk functioneringsgesprekje wachten..
Denk ook dat het zoiets is. Voor de zekerheid kan TS bij het volgende examen melden dat hij al 3x gezakt is ofzo zodat de examinator hem overslaat bij zijn gezakten 'quota'.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, het is zo dat het CBR een aantal mensen moet laten zakken. Ook als die de sterren van de hemel hebben gereden en het wordt gegooid op het "invind dat je..." excuus.
Hoe ik dat weet? Tegenover ons woonde een rij-instructeur die hem wel eens lustte, en op een feestje eens aardig uit de school is geklapt. En het was geen dronkemanspraat dat hij vertelde, maar het maakte wel zijn tong los: hij gaf toe dat het CBR inderdaad maar een maximaal percentage kandidaten voor het eerste rij-examen mocht laten slagen. Dat lag toen iets van rond de 40% ofzo.
quote:Op woensdag 21 april 2010 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht ook dat je daarop kunt zakken.
Dat is ook zo. Maar ze gingen allebei niet super, dus ik ben er toen op een gezakt.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, je moet geloof ik twee bijziodere verrichtingen goed kunnen doen. Gaat er een niet goed, dan kan je een andere krijgen. Vroeger waren dat het keren op de weg, noodstop, achteruit inparkeren en acahteruit de bocht om, dacht ik. Kon je er een niet, dan kreeg je de kans om nog een andere te doen.
Dus zakte je gewoon terecht?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:00 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar ze gingen allebei niet super, dus ik ben er toen op een gezakt.
3x gezaktquote:Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Denk ook dat het zoiets is. Voor de zekerheid kan TS bij het volgende examen melden dat hij al 3x gezakt is ofzo zodat de examinator hem overslaat bij zijn gezakten 'quota'.
Op bijzondere verrichtingen alleen kun je niet zakken.... Vraag het je instructeurquote:Op woensdag 21 april 2010 22:05 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja.Maar ik wil alleen maar aangeven dat je wél op een bijzondere verrichting kan zakken.
Omdat ze het beter weten dan de instructeurs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:47 schreef jordeeeh het volgende:
Zucht, waarom zegt iedereen die gezakt is dat het onterecht is?
Dude, ik heb mijn rijbewijs en ik heb het toen aan mijn instructrice gevraagd en die gaf ook aan dat ik gezakt ben op mijn bijzondere verrichting.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef Man_bijt_hond het volgende:
[..]
Op bijzondere verrichtingen alleen kun je niet zakken.... Vraag het je instructeur. Het is de combinatie... Feit blijft dat als je de bijzondere verrichtingen verneukt je maar 1 foutje hoeft te maken in je examen om te zakken. Maak je er niet zo druk om, je haalt hem ooit wel
. Een maat van me was 2x gezakt, en was heel druk met het examen bezig. Toen hij voor de 3de keer op moest zag hij het somber in, en is dus naar Lorette de Mar geweest een week voor zijn examen om flink te zuipen daar. Terug met een kater moest die afrijden, en hij slaagde. Hij zegt zelf dat die zelden zo beroerd gereden heeft als toen. Het blijft mensenwerk. En de beoordelingen zijn nou eenmaal subjectief. Als je geen sacherijn naast je heb zitten probeer een babbeltje te maken, wil ook wel eens werken.
JA, en mond openquote:Op woensdag 21 april 2010 22:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dude, ik heb mijn rijbewijs en ik heb het toen aan mijn instructrice gevraagd en die gaf ook aan dat ik gezakt ben op mijn bijzondere verrichting.Maar wat wil je dat ik doe? Dat ik nu in een keer op mijn knieën val en roep dat je toch gelijk hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er een probleem, stap er overheen.
Zeker een Nederlandse man....quote:Op woensdag 21 april 2010 22:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee sorry, dat vindt mijn vriend geen goed idee.
Inderdaad.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef Man_bijt_hond het volgende:
[..]
Zeker een Nederlandse man....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |