quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Hello mensen ..Ik ben vandaag op geweest om me rijbewijs te halen . Ik heb het niet gehaald,Jammer:(, volgende keer beter:).Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..'er werd gezecht ik keek op wat momenten te overdreven ,waardoor dus niet snel genoeg besluitvaardig of whatever ...Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
In Nederland krijg je zo'n checklist ook hoor.. Bij TS werd de reden ook genoemd, 'te weinig besluitvaardig'. Nou klinkt dat als een vaag begrip, en makkelijk om mensen op af te keuren, maar het is in het Nederlandse verkeer wel een belangrijk punt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:59 schreef Vampier het volgende:
hier in de US krijg je een mooie checklijst waarom je geslaagd bent of waarom je gezakt bent... wat krijg je bij het CBR? Kan er een Camera aan boord bevestigd worden die laat zien dat je wel goed gereden hebt? Ik vind het inderdaad altijd erg vaag waarom mensen zakken.
Helaas voor jou doet het er helemaal niets toe wat jij er zelf van vind, of wat jouw instructeur ervan vindt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:18 schreef RandomKill het volgende:
nu is mijn vraag gewoon of het waar is dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken ?
Uch, ik heb gezechtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas voor jou doet het er helemaal niets toe wat jij er zelf van vind, of wat jouw instructeur ervan vindt.
[..]
Nee.
Je ziet dit precies verkeerd om! Elke examinator moet "even streng" zijn, m.a.w. dat komt er inderdaad op neer dat elke examinator grofweg evenveel mensen moet laten slagen. Als dat niet zo zou zijn, zou het veel raarder zijn, namelijk: elke examinator krijgt zeg 1000 random kandidaten, die qua kwaliteiten gemiddeld hetzelfde zijn bij dergelijke aantallen. Dan zou het veel raarder zijn als de ene examinator veel meer mensen zou laten slagen. M.a.w. van die 1000 zakt een bepaald percentage, namelijk degenen die het slechtste rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik denk dat je daar de spijker redelijk op zijn koppie hebt getikt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:53 schreef Catch22- het volgende:
Maar ik heb nieuws, al haal je je rijbewijs, rijden kan je de eerste 100dkm toch niet.
Wat is dat nou weer voor een onzin?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
Evenals het politiequota verhaal is dit CBR verhaal onzin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:33 schreef damsco het volgende:
Owja, om even op je vraag terug te komen: ja. Indien het CBR iedereen in 1 keer zou laten slagen zouden ze een financieel probleem hebben. Natuurlijk zullen ze dit nooit openlijk toegeven, maar een examinator die iedereen zou laten slagen zou natuurlijk opvallen.
Beetje het 1+1 verhaal, en het politie quota verhaal.
Conclusie: je bent genaaid door het CBR, de monopolist der rijvaardigheidbewijzen (of oligopolist, als je de BNOR überhaupt al als concurrent kan zien).
Wat doet dit dan in Klaagbaak?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:18 schreef RandomKill het volgende:
jullie missen het punt . ik ben gezakt ik klaag er niet over,jammer natuurlijk..heb het geaccepteerd, en zeg volgende keer beter..k heb nooit gezegt dat het onterecht is.Als dat zijn reden is dat ik nog niet de weg op mag dan geloof ik hem
nu is mijn vraag gewoon of het waar is dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken ?
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mensen die niet in één keer slagen, mogen wat mij betreft sowieso nooit het rijbevoegdheid krijgen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:52 schreef Adidah het volgende:
Mwahquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?
Je kunt beter een paar keer zaken dat de automatismen er in ieder geval zeker in zitten
CBR is een stichting.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:25 schreef Godtje het volgende:
Ik vind het al tijden heel raar dat de examens worden afgenomen door een commerciële organisatie die ook nog eens het alleenrecht heeft in Nederland.
Omdat ik ben geslaagd, ondanks de gemolde wieldopquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:47 schreef jordeeeh het volgende:
Zucht, waarom zegt iedereen die gezakt is dat het onterecht is?
Ja, want die kijktechniek gebruik je ook nog echtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want mensen die in 1 keer slagen zijn zeer ervaren?
Je kunt beter een paar keer zaken dat de automatismen er in ieder geval zeker in zitten
Hiermee beweer je dus dat er net zo veel mensen zouden zakken als iedereen 5 keer zoveel rijles zou nemen... Dat kan natuurlijk nooit waar zijn, als elke examinator merkt dat mensen beter rijden, slagen er gewoon meer mensen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar ik kan me er wat bij bedenken dat ze mensen moeten laten zakken.
Er is eenmaal een gemiddeld niveau rond die tijd waar iedereen aan moet voldoen.
Als iedereen zou kunnen slagen worden ze strenger, als iedereen zou zakken worden ze soepeler.
Of de andere zitten TE zelfverzekerd achter het stuur. Je kunt sowiezo pas een klein beetje auto rijden als je d'r 100.000km op hebt zitten. En dan heb ik het niet over het bedienen van de auto natuurlijk, maar gewoon situaties inschatten e.d.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mwah
De meeste mensen die ik heb meegemaakt die laten we zeggen een stuk of 4 keer zijn gezakt of het via een staatsexamen hebben gehaald zitten in de begin periode toch aanzienlijk minder zelfverzekerd in de auto. Dat komt de prestaties op de weg niet ten goede. Alleen door heel veel km's te maken slijt dat er een beetje uit.
No offence, maar je bent wel terecht gezakt. Je moet zeker van je zaak zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
Hello mensen ..Ik ben vandaag op geweest om me rijbewijs te halen . Ik heb het niet gehaald,Jammer:(, volgende keer beter:).Alhoewel ik persoonlijk vond dat ik zelf helemaal niet slecht had gereden en mijn rij-instructeur vond het ook niet..'er werd gezecht ik keek op wat momenten te overdreven ,waardoor dus niet snel genoeg besluitvaardig of whatever ...Nou werd me verteld dat het CBR een aantal percentage moet laten zakken (Per Examinator).. Omdat het niet mag voor een examinator om alleen maar groene streepjes op zijn lijst te hebben staan ( dat wil zeggen mensen die geslaagd zijn) en er dan op aangekeken word
Ik vraag me af of dit echt waar is of een onzin verhaal is ..
Mits ze zich gewoon aan die quota moeten houden. Dat je evengoed slaagt terwijl je bagger reed is een inschattingsfout van de examinator, omdat ie iemand wel moest laten slagen om op het juiste percentage uit te komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hiermee beweer je dus dat er net zo veel mensen zouden zakken als iedereen 5 keer zoveel rijles zou nemen... Dat kan natuurlijk nooit waar zijn, als elke examinator merkt dat mensen beter rijden, slagen er gewoon meer mensen.
CBR is geen commerciele instelling en ze maken dan ook geen winst.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:25 schreef Godtje het volgende:
Ik vind het al tijden heel raar dat de examens worden afgenomen door een commerciële organisatie die ook nog eens het alleenrecht heeft in Nederland.
Quote van cbr.nlquote:Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.
hier stopte ik met lezenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:32 schreef RandomKill het volgende:
'er werd gezecht
Je hoeft niet te kunnen spellen om te kunnen autorijden, dat is duidelijk.quote:
Dat lijkt me wel een goed plan. En als je niet slaagt kun je samen de video nog even doornemen en kijken waar het fout ging enzo.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:12 schreef Lastpost het volgende:
Overigens zouden ze van mij best eens video-opnames in die wagens mogen plaatsen gedurende de examens, gewoon even relaxt samen de problemen doornemen en je hebt gelijk geen poot meer om op te staan en zult ze wel gelijk moeten geven.
Anderzijds kun je het dan ook beter aanvechten, nu is het jouw woord tegen dat van hun bij twijfelgevallen.
Het is wel handig. Wanneer je je rijbewijs 3 dagen hebt ben je zo'n baas op de weg dat je om maar iets te doen te hebben verkeersborden omgekeerd kunt gaan spellen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kunnen spellen om te kunnen autorijden, dat is duidelijk.
Tsja het lijkt me niet verstandig om dit soort dingen bij 10 verschillende organisaties neer te leggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:22 schreef Skull-splitter het volgende:
CBR heeft een monopolie, das al erg genoeg
Ach, m'n pa was de eerste keer voor z'n motor gezakt omdat ie te fel en agressief reed, maar wel binnen de geldende regels.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:26 schreef SeanFerdi het volgende:
geloof me, als je zakt op een rij-examen dan heb je het volledig aan jezelf te danken, dan reed je gewoon inderdaad niet zelfverzekerd!
Ik reed een 30 gebied binnen (ergens buitenaf, klein stukje) maar had dat niet gezien en ben er op de motor gewoon met 90 doorheen getieft. Toch geslaagd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:32 schreef Lastpost het volgende:
Ach, m'n pa was de eerste keer voor z'n motor gezakt omdat ie te fel en agressief reed, maar wel binnen de geldende regels.
Verder geen op of aanmerkingen, alleen dat ie wat rustiger aan moest doen, dus ik vermoed dat het er maar net aan ligt wie je treft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |