abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72232736
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 14:38 schreef Fastmatti het volgende:
Bovenmodaal wordt door de overheid gezien als meer dan 2x modaal. Echt rijk kun je dat niet noemen.
Dat hangt er maar net vanaf hoeveel méér dan 2x modaal. Iemand die per jaar 60k binnenharkt en een dikke hypotheek heeft, zou ik niet echt rijk willen noemen nee. Maar verdubbel dat nog een keer en er valt een hoop te plukken. Die mensen leven er riant van.
pi_72234534
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:31 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel méér dan 2x modaal. Iemand die per jaar 60k binnenharkt en een dikke hypotheek heeft, zou ik niet echt rijk willen noemen nee. Maar verdubbel dat nog een keer en er valt een hoop te plukken. Die mensen leven er riant van.
Ga toch weg. Met 4x modaal zit je nog steeds in de middenklasse hoor
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:31:59 #278
236264 crew  capricia
pi_72234636
quote:

[..]

en dat gun jij ze zo te lezen niet. Wat een cda mentaliteit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72234668
quote:

[..]

iemand met 60K , hoge hyp en drie studerende kinderen
of iemand met 60K en hyp vrij woonhuis
pi_72235034
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef capricia het volgende:

[..]

en dat gun jij ze zo te lezen niet. Wat een cda mentaliteit.
Echte hardwerkende ondernemers, of intelligente mensen die echt iets kunnen, die gun ik het wel.

Maar al die zelfverrijkende graaibaasjes, die hun zakken jarenlang vol hebben gestopt met gemeenschapsgeld terwijl het volk krom moest liggen, de zogenaamde "bestuurders" en bankiers, die gun ik het inderdaad niet dat ze ongestraft wegkomen met hun diefstal.

Wat dat verder met het CDA te maken heeft is me een groot raadsel. Veel van die graaibaasjes zijn juist CDA'ers. Ik noem bijvoorbeeld een Elco Brinkman, de oppergraaibaas.
pi_72235071
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ga toch weg. Met 4x modaal zit je nog steeds in de middenklasse hoor
Dus? Dat iemand tot de middenklasse behoort wil nog niet zeggen dat die er niet riant van leeft en dat die z'n geld niet onrechtmatig bij elkaar gegraaid heeft.
pi_72235087
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Dus? Dat iemand tot de middenklasse behoort wil nog niet zeggen dat die er niet riant van leeft en dat die z'n geld niet onrechtmatig bij elkaar gegraaid heeft.
De jaloezie druipt ervan af.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:47:11 #283
236264 crew  capricia
pi_72235132
Met cda mentaliteit bedoel ik betuttelend,truttig en alleen vanuit je eigen beperkte verstandelijke vermogens de wereld beoordelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72235316
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De jalozie druipt ervan af.
Neehoor, dat zie je verkeerd. Ik heb niks tegen mensen die door hun eigen kracht en door grote risico's te nemen heel veel geld verdienen.

Maar ik heb wel iets tegen graaituig. Zoals dat leugenachtige wijf van de staatsloterij of die bestuursvoorzitter van Rochdale bijvoorbeeld, en zo zijn er nog honderden in Nederland. Deze misdadigers mogen van mij helemaal worden kaalgeplukt, tot de laatste cent.

Met jaloezie heeft dat niks te maken, want ik verdien genoeg. Wel met een feilloze radar voor onrecht.
pi_72235372
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef capricia het volgende:
Met cda mentaliteit bedoel ik betuttelend,truttig en alleen vanuit je eigen beperkte verstandelijke vermogens de wereld beoordelen.
Jij hebt zelf juist een ontzettende CDA-mentaliteit.
pi_72237139
quote:
Geweldig figuur die Peter Sisselaar, die moet de politiek in
pi_72238077
Peter Sisselaar is zelf natuurlijk al lang en breed binnengelopen. Toch sympathiek van hem dat hij zelf zegt dat het eigenlijk diefstal is.

Waarschijnlijk is hij bang dat hij anders naar de hel zou gaan.
pi_72238186
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:33 schreef bwgrainer het volgende:
Peter Sisselaar is zelf natuurlijk al lang en breed binnengelopen. Toch sympathiek van hem dat hij zelf zegt dat het eigenlijk diefstal is.
Het vreemde is dat de politiek dit bewust in stand wil houden, terwijl het juist is om een stuk grond te laten kopen en dan pas gaan bouwen, zodat er meer geld is voor infrastructuur
pi_72261854
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef capricia het volgende:
Ach..... welk mens maakt zich daar niet schuldig aan dan?

Maar een onevenredige verdeling van de rijkdommen is een groot probleem voor de maatschappij. Het is een constant gevecht dat langdurig een redelijke balans kent Pas als deze balans verstoort raakt moeten we ons echt zorgen gaan maken want dan is de revolutie of oorlog op komst.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 01:47:36 #291
236264 crew  capricia
pi_72272570
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar een onevenredige verdeling van de rijkdommen is een groot probleem voor de maatschappij. Het is een constant gevecht dat langdurig een redelijke balans kent Pas als deze balans verstoort raakt moeten we ons echt zorgen gaan maken want dan is de revolutie of oorlog op komst.
Ik denk dat het verschil tussen arm en rijk alleen maar groter gaat worden de komende jaren.
En iedereen wil bij de 'haves' zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72273998
Och, de wal keert het schip vanzelf. Gelukkig leven we in een democratie.
pi_72274236
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil tussen arm en rijk alleen maar groter gaat worden de komende jaren.
En iedereen wil bij de 'haves' zitten.
Het verschil tussen arm en rijk is nog nooit zo klein geweest. Moet je eens kijken hoer rijk 'arm' zijn tegenwoordig is. Ik hoop trouwens dat de verschillen tussen werkend en niet-werkend eindelijk eens een keer groter worden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:02:24 #294
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_72274483
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het verschil tussen arm en rijk is nog nooit zo klein geweest. Moet je eens kijken hoer rijk 'arm' zijn tegenwoordig is. Ik hoop trouwens dat de verschillen tussen werkend en niet-werkend eindelijk eens een keer groter worden.
pi_72285730
quote:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen die kunnen werken en thuis zitten hun hand op te houden aan het werk gezet moeten worden. Het probleem is echter dat werk voor laag geschoolden enorm kostbaar is door de hoge belastingen en sociale premies, een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren want de huidige situatie is gewoon niet te handhaven. Maar aan de andere kant vind ik het ook volslagen belachelijk dat mensen die geen enkele waarde toevoegen of iets produceren enorme salarissen en bonussen opstrijken, dat deugd net zo hard niet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_72286871
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor vervelende linkse praatjes. Linkse mensen hebben liever dat iedereen even arm is dan dat mensen een goede boterham verdienen.
pi_72289536
quote:

[..]

Hierin Nederland wel, in het oostblok is het erger
pi_72292111
quote:

[..]

Daar zit inderdaad het probleem. Niet zozeer het verschil tussen 'arm en 'rijk' maar het verschil tussen minima en modaal. Als je ziet wat er allemaal aan toeslagen, bijzondere bijstand en dat soort grappen uitgedeeld wordt dan zou je bijna zelf liever de bijstand ingaan.
Ik ben er niet principieel op tegen dat mensen die langdurig van een minimum inkomen moeten leven ondersteuning krijgen bij de grotere aankopen (koelkast, wasmachine of pc). De manier waarop dat gaat klopt van geen kant. Waarom krijgt een bijstandsgezin een nieuwe pc à ¤800,- terwijl er bij de dienst domeinen hele pallets met prima kantoormachines staan (die uiteindelijk via de tweedehandsmarkt bij de groep die net te veel verdient terecht komt). Waarom moeten schoolgaande kinderen uit een gezin met een modaal inkomen het met tweedehands boeken doen en krijgt een bijstandsgezin gloednieuwe boeken. Zo zijn er nog genoeg voorbeelden te verzinnen. Dat soort grappen (sociaal zijn voor zielige mensen) motiveren dus niet om te gaan werken.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_72292488
Funda weer op 195... that will be soon over 200k .

http://www.huizenhype.nl/funda-indicator/

Vorig jaar overigens ook even een tijdelijke opleving (of afvlakking) tussen juni en september. Daarna gestaag omhoog.

[ Bericht 46% gewijzigd door pberends op 30-08-2009 21:18:29 ]
pi_72292539
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef pberends het volgende:
Funda weer op 195... that will be soon over 200k .
Als ze de executieverkopen ook op Funda zetten...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')