omdat ze voor de kerk getrouwd zijn! bindend voor de god die zo belangrijk voor hun allebei is. Maar kennelijk is het voor mijn moeder niet meer belangrijk; ze zei ook tegen mijn vader dat ze dan maar geen kerk had...quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:56 schreef ioko het volgende:
Tsja, zoals je het omschrijft is het niet echt een huwelijk waarin beide partijen veel plezier aan elkaar beleven. Waarom ben je dan toch zo verbaasd dat ze uit elkaar gaan?
Dit gaat natuurlijk nooit makkelijk worden, maar ik ben bang dat je er verder weinig invloed op kunt uitoefenen, wel?
Je gaat een relatie aan om te leren, niet om gelukkig te worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Hij maakt haar niet gelukkig zegt ze...
nee nee, ze zijn meteen al voor de kerk getrouwd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:12 schreef maickeltje het volgende:
Blijkbaar waren ze elkaar dus al jaren zat?
En zijn ze getrouwd voor de kerk om zo hun relatie te redden?
Blijkbaar heeft dit niet geholpen, het is voor jou je zusje en broertje natuurlijk erg rot dat je ouders uit elkaar gaan.
Misschien vinden ze beide wel een persoon die bij hen past en worden ze veel gelukkiger dan ze nu zijn.
Je kunt het ook zo zien: Ondanks die dingen die voor haar zo belangrijk zijn, heeft ze besloten dat ze dit huwelijk niet meer volhoudt. Dat geeft wel aan hoe ongelukkig ze nu in deze situatie is, als ze zelfs het risico wil lopen om haar kerk kwijt te raken. Dit zal voor je moeder ook echt geen makkelijke beslissing zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:00 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Maar kennelijk is het voor mijn moeder niet meer belangrijk
Volgens mij zit je moeder in een depressieve bui en moet ze gewoon praten met een psycholoog met een pastoor praten lijkt mij voor geen flikker te helpen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:17 schreef aardbeiaardbei het volgende:
[..]
nee nee, ze zijn meteen al voor de kerk getrouwd.
En mijn vader is mijn moeder helemaal niet zat, hij houdt van haar en doet het ook allemaal uit liefde. Voor hem vind ik het ook het ergste want hij zag het ook echt niet aankomen...
Wat ze tegen mijn vader zei is dat de sacramenten van de katholieke kerk haar geen geluk brengen. En één van die sacramenten is het huwelijk, en alle andere zijn ook basissen voor hun relatie, die gebouwd is op de kerk!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:24 schreef Merel het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: Ondanks die dingen die voor haar zo belangrijk zijn, heeft ze besloten dat ze dit huwelijk niet meer volhoudt. Dat geeft wel aan hoe ongelukkig ze nu in deze situatie is, als ze zelfs het risico wil lopen om haar kerk kwijt te raken. Dit zal voor je moeder ook echt geen makkelijke beslissing zijn.
Idd, zo te lezen is het niet zijn schuld. Moge hij een lieve vrouw vinden die wel eerlijk van hem houd en hem dankbaar is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Spooky4u het volgende:
Het is allemaal nog rijp nu, maar ik denk als ik het zo lees dat dit het beste is wat je pa kan overkomen.
Vrijheid, rust, wellicht een andere vrouw die wel heel dankbaar is met hem.
absolutely true!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
Je gaat een relatie aan om te leren, niet om gelukkig te worden.
Wat?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
gezien het verhaal denk ik dat dat wel eens heel erg kan kloppen ... die vrouw heeft misschien wel geen begrijpende, alles accepterende man nodig, maar iemand die haar al veel eerder een schop onder d'r kont gegeven had en wat weerwoord geboden had.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Hij maakt haar niet gelukkig zegt ze... Terwijl hij al die jaren zo zijn best doet.
In het kort: Freud. In het lang: Kijk eens in je eigen omgeving. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die op lange termijn gelukkig is geworden van een partner. Al die mensen hebben wel een hoop zelfreflectie meegekregen door een relatie. Dat wil niet zeggen dat relaties alleen kommer en kwel zijn, maar mensen gaan onbewust op zoek naar conflict-situaties om er iets van te leren. Aard van het beestje.quote:
Je weet dat Freud een lutser is hè?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
In het kort: Freud. In het lang: Kijk eens in je eigen omgeving. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die op lange termijn gelukkig is geworden van een partner. Al die mensen hebben wel een hoop zelfreflectie meegekregen door een relatie. Dat wil niet zeggen dat relaties alleen kommer en kwel zijn, maar mensen gaan onbewust op zoek naar conflict-situaties om er iets van te leren. Aard van het beestje.
Goede onderbouwing. Bravo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je weet dat Freud een lutser is hè?
De kerk stelt hooguit richtlijnen op.. ze mogen nog steeds geen boetes uitdelen of mensen hun leven regeren hoor...quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Over de kerk zei ze trouwens dat ze 'dacht' dat je wel mocht scheiden maar niet mocht hertrouwen..
Geweldige post!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:55 schreef Zeven7 het volgende:
je trekt duidelijk meer naar je vader toe gezien je eigen band met je moeder, maar je weet nooit wat er precies tussen twee mensen speelt, zelfs niet als het je ouders zijn.
En misschien is er psychisch iets aan de hand met je moeder, misschien is ze ook gewoon al heel veel jaren ongelukkig omdat ze leeft met iemand waar ze niet van houdt. Daar kan je ook aardig depressief van worden.
Wie weet bloeit ze op als ze weg is bij je vader. Wie weet verbetert jouw relatie met haar dan uiteindelijk ook wel. Probeer er maar het beste van te hopen en je er niet teveel mee te bemoeien.
Veel sterkte in ieder geval
Right.. Het huwelijk en relaties zijn er inderdaad alleen maar ter lering ende vermaeck. Om jezelf beter te kunnen ontplooien. Te groeien en een beter mens te worden. Ik wens jouw (aankomende) partner veel sterkte en wijsheid toe...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Mensen herleven eerdere ervaringen met name in relaties. Dat wil niet zeggen dat dat niet leuk kan zijn. Geluk hoort daar ook bij.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Right.. Het huwelijk en relaties zijn er inderdaad alleen maar ter lering ende vermaeck. Om jezelf beter te kunnen ontplooien. Te groeien en een beter mens te worden. Ik wens jouw (aankomende) partner veel sterkte en wijsheid toe...
Wat een grote bullshit...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
jammer dat je dat zo ervaart, ik ervaar het totaal niet zo!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
In het kort: Freud. In het lang: Kijk eens in je eigen omgeving. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die op lange termijn gelukkig is geworden van een partner.
Ik bedoelde te zeggen dat mensen, onbewust, op zoek gaan naar allerlei conflicten. Dat is met name in relaties het eenvoudigst te doen, omdat je dan alle tijd en ruimte krijgt om dat te doen. Je ziet iemand erg vaak. Ik heb het uiteraard niet over de verliefdheids-fase. Maar alles wat daarna komt, en daarmee bedoel ik dus die 'dipjes'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
jammer dat je dat zo ervaart, ik ervaar het totaal niet zo!
Mijn opa en oma zijn 53 jaar getrouwd en echt nog gelukkig, dat zie je aan hun gedrag, dat zie je aan hoe ze met elkaar omgaan.
Vorige week gingen we op visite, ik kijk door het raam en zie ze hand in hand aan tafel zitten met een kopje thee, heerlijk content met de situatie zoals hij is.
Mijn man en ik zijn 11 jaar samen en we zijn ook nog steeds gelukkig, zou ik niet gelukkig zijn dan zou ik niet met hem samenzijn.
Mijn schoonouders zijn overigens ook alweer 28 jaar getrouwd en ook heel gelukkig samen, uiteraard is er af en toe ene dipje, zoals in ieder huwelijk, maar ze zijn wel ook gelukkig samen.
Dit is wat ik eigenlijk wilde schrijven, maar 77 heeft het al mooi verwoord.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:55 schreef Zeven7 het volgende:
je trekt duidelijk meer naar je vader toe gezien je eigen band met je moeder, maar je weet nooit wat er precies tussen twee mensen speelt, zelfs niet als het je ouders zijn.
En misschien is er psychisch iets aan de hand met je moeder, misschien is ze ook gewoon al heel veel jaren ongelukkig omdat ze leeft met iemand waar ze niet van houdt. Daar kan je ook aardig depressief van worden.
Wie weet bloeit ze op als ze weg is bij je vader. Wie weet verbetert jouw relatie met haar dan uiteindelijk ook wel. Probeer er maar het beste van te hopen en je er niet teveel mee te bemoeien.
Veel sterkte in ieder geval
Dat was exact wat ik ook dachtquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:10 schreef verleiding het volgende:
Ik vind het wel "sneu" voor je vader. Hij deed zo zijn best. Maar het lijkt mij dat het beter is als ze uit elkaar zijn. Misschien bloeien ze dan beiden wel weer op.
Verder kan je er niks aan doen..
Jij kunt helemaal niks doen, je moet het gewoon door je ouders zelf laten uitzoeken. Ik zou hooguit zeggen dat je niet overduidelijk partij voor je vader moet trekken, want je weet nooit hoe het precies tussen hen speelt. Het lijkt wel alsof je je moeder echt als de bad guy beschouwt, terwijl ze deze beslissing echt niet licht genomen zal hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:58 schreef aardbeiaardbei het volgende:
maar daarnaast ook tips voor wat ik kan doen of juist moet laten...
dat dus..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:42 schreef Merel het volgende:
En ohja, bemoei je er niet te veel mee! Jij bent het kind, zij zijn de ouders, en je hoeft echt niet alles te weten over hun relatie en wat zij van elkaar vinden. Sommige dingen hoor je als kind liever niet. Ga dus niet met je ouders praten over hun relatieproblemen of over de (financiële) afwikkeling van de scheiding. Raak niet bij dat soort dingen betrokken, gewoon om jezelf te beschermen. Je ouders zijn volwassen mensen en de scheiding is hún zaak, daar wil je als kind niet in meegesleept worden.
mbt spaar verhaal.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:24 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Nee... heel verhaal getypt is het weg!
Nou, dan nog maar een keer...
Mijn vader is (nu) vooral heel kwaad op haar. Doet me goed om dat te zien, ik was bang dat hij wanhopig achter haar aan zou rennen en proberen haar weer terug te krijgen. Hetgeen wat hem het meest kwaad maakt is dat ze dit nu flikt: op het moment dat wij alledrie zo'n beetje aan het studeren zijn (mijn broertje volgend jaar), de periode waar hij vijftien jaar voor spaart. En dan gaat zij er vandoor met de helft van het geld...
Het komt op mij steeds meer over dat ze een nieuwe manier heeft bedacht om gelukkig te worden (wat ook een dappere keuze is). Het lijkt net alsof ze besefte toen ik twee jaar geleden uit huis ging, dat ik niet degene was die haar ongelukkig maakte, terwijl ze nog steeds ongelukkig was. Dus toen moest het mijn vader wel zijn, daar heeft ze dan twee jaar bewijzen voor gezocht en gevonden en nu wil ze dus een nieuw leven beginnen en zo gelukkig worden...
Ze heeft ook een heel plan, een erg dun paadje uitgestippeld, dat ze een huisje wil gaan huren en daar gaan wonen en weet ik veel allemaal, terwijl ze nog nergens staat ingeschreven enzo. Volgens mij heeft ze geen idee wat haar te wachten staat. Ze wilde wel wat meer werken om de huur te betalen enzo terwijl ze nu zoveel vrije tijd heeft en dat ook niet anders gewend is.
Wat hij ook zei is dat ze vrijdag dus een rijtje heeft opgedreund, vergelijkbaar met het telefoongesprek dat ik gisteren met 'r had. Pasklare antwoorden waar ze al maanden op broedt...
Ik had net nog veel meer getypt maar weet niet meer wat, misschien kom ik er nog op. Voor mijn vader is nu dus de vraag of hij de scheiding moet accepteren of niet. In het laatste geval moet zij het gaan aanvechten en daar heeft hij weer baad bij met de waarde van het huis en dat hij kan sparen enzo. Een andere optie is dat zij drie maanden ofzo het huis uit gaat en dan daarna verder kijken. Alleen dan ben ik bang dat ze met hangende pootjes terug komt en het weer van voor af aan begint... Hij weet het nog allemaal niet.
Ik vind het nog steeds zo vreemd maar aan de andere kant is het misschien ook gewoon goed. Ik hoop dat mama beseft hoe dom ze bezig is en dat mijn vader de vrijheid ervaart die hij zo verdient.
wordt vervolgd...
Helaas, Uw expertise is niet meer nodig!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:14 schreef Vivi het volgende:
Ah! Moeders is al gediagnosticeerd door onze Fok!psychologen zie ik
Alleen door TS zelf hoor, hold your horses.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:14 schreef Vivi het volgende:
Ah! Moeders is al gediagnosticeerd door onze Fok!psychologen zie ik
Waarschijnlijk door het resetten van alle ww.'s na de hack van laatst (maar het maakt nu natuurlijk niet veel meer uit).quote:Op maandag 28 september 2009 22:28 schreef Twinky het volgende:
Hmmm.. om de één of andere reden lukt het me niet om in te loggen op aardbeiaardbei, dan maar via mijn gewone account en niet mijn kloontje. Ik ben dus de TS... Als mensen een link leggen met mij in het dagelijks leven, graag even achter de schermen en niet in het topic.
Pff, dat is natuurlijk een laffe streek van je moeder, icm wat je eerder schreef over het opofferingsvermorgen van je vader wint hij ieg de sympathy votequote:...rest van het verhaal...
o god dit is herkenbaar!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:17 schreef aardbeiaardbei het volgende:
[..]
nee nee, ze zijn meteen al voor de kerk getrouwd.
En mijn vader is mijn moeder helemaal niet zat, hij houdt van haar en doet het ook allemaal uit liefde. Voor hem vind ik het ook het ergste want hij zag het ook echt niet aankomen...
Je weet hopelijk dat hoewel Freud de basis heeft gelegd voor veel zaken in de Psychologie, een hoop van z'n opvattingen compleet achterhaald zijn?quote:
Jij hebt wel een probleem; je ouders gaan scheiden. Dat is wel degelijk jouw probleem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Vraagt ze of ik morgen wat eerder kom om gezellig samen te lunchen!
Dus ik heb even mijn moeder gebeld om te vragen of ze het aan hen kan vertellen maar dat wilde ze nog allemaal niet enzo. En ik mocht het vooral niet vertellen want het was niet mijn probleem.
Dat vinden sommigen. En al ben ik het niet met al van Freud's opvattingen eens, ik denk dat veel van zijn inzichten nog steeds opgaan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je weet hopelijk dat hoewel Freud de basis heeft gelegd voor veel zaken in de Psychologie, een hoop van z'n opvattingen compleet achterhaald zijn?
@Twinky: heftig verhaal zeg. Ik blijf het ff volgen. Sterkte!
Maak even een eigen topic ofzo, als je zo interessant wilt doenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat vinden sommigen. En al ben ik het niet met al van Freud's opvattingen eens, ik denk dat veel van zijn inzichten nog steeds opgaan.
Nee een boek is beter!!quote:Op zondag 1 november 2009 20:34 schreef Twinky het volgende:
maar wat vinden jullie? brief schrijven?
ik ga gewoon niet antwoorden...quote:Hoi *Twinky*
Hoe gaat het met je?
Heb je ook al tentamenweek of zoiets?
Ik ben benieuwd hoe het op je stage-school gaat. Moet je ook rekenles ed. doen, of vooral dingen die jij goed kan, met toneel en muziek enzo?
Fijn trouwens dat je een appartement krijgt. Wel weer verhuizen, maar dan ben je daar hopenlijk voor heel lang van af.
Ik zou je wel graag weer een keer zien! Ben je nog in A binnenkort? Anders kan ik ook wel een keer naar Utrecht komen, maar ik zit wel de meeste avonden vol de komende weken, dat zou dan overdag moeten. Doe je svp een voorstel?
Groetjes, mama
Mijn God... wat een mooi weer e-mailtje, alsof er niets gebeurd is de afgelopen tijd en ze gewoon zin heeft om gezellig met je te gaan shoppen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet trekt en daar ook even geen zin in hebt.quote:Op zondag 1 november 2009 21:08 schreef Twinky het volgende:
hmm. Wel typisch, stuurt ze echt net een e-mail...
[..]
ik ga gewoon niet antwoorden...
quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:59 schreef Disorder het volgende:
Kijk maar eens naar het voorbeeld in dit topic. Een vrouw loopt al ruim 10 jaar lang achter de feiten aan, maar blijft hangen in een verbitterde situatie die haar geen geluk geeft. Toch blijft ze, zoals zovelen in doodgebloedde huwelijken. Daar is een reden voor. Dat doen mensen niet zomaar.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:54 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Denk eens na, man. Wat denk je waarom ze één dag nadat haar kind uit huis gaat, wil scheiden? De reden dat ze nog zo lang bij elkaar gebleven zijn, was om de kinderen een stabiele thuissituatie te geven, en niet omdat het zo'n goede leerschool was om bij haar man te blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |