omdat ze voor de kerk getrouwd zijn! bindend voor de god die zo belangrijk voor hun allebei is. Maar kennelijk is het voor mijn moeder niet meer belangrijk; ze zei ook tegen mijn vader dat ze dan maar geen kerk had...quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:56 schreef ioko het volgende:
Tsja, zoals je het omschrijft is het niet echt een huwelijk waarin beide partijen veel plezier aan elkaar beleven. Waarom ben je dan toch zo verbaasd dat ze uit elkaar gaan?
Dit gaat natuurlijk nooit makkelijk worden, maar ik ben bang dat je er verder weinig invloed op kunt uitoefenen, wel?
Je gaat een relatie aan om te leren, niet om gelukkig te worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Hij maakt haar niet gelukkig zegt ze...
nee nee, ze zijn meteen al voor de kerk getrouwd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:12 schreef maickeltje het volgende:
Blijkbaar waren ze elkaar dus al jaren zat?
En zijn ze getrouwd voor de kerk om zo hun relatie te redden?
Blijkbaar heeft dit niet geholpen, het is voor jou je zusje en broertje natuurlijk erg rot dat je ouders uit elkaar gaan.
Misschien vinden ze beide wel een persoon die bij hen past en worden ze veel gelukkiger dan ze nu zijn.
Je kunt het ook zo zien: Ondanks die dingen die voor haar zo belangrijk zijn, heeft ze besloten dat ze dit huwelijk niet meer volhoudt. Dat geeft wel aan hoe ongelukkig ze nu in deze situatie is, als ze zelfs het risico wil lopen om haar kerk kwijt te raken. Dit zal voor je moeder ook echt geen makkelijke beslissing zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:00 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Maar kennelijk is het voor mijn moeder niet meer belangrijk
Volgens mij zit je moeder in een depressieve bui en moet ze gewoon praten met een psycholoog met een pastoor praten lijkt mij voor geen flikker te helpen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:17 schreef aardbeiaardbei het volgende:
[..]
nee nee, ze zijn meteen al voor de kerk getrouwd.
En mijn vader is mijn moeder helemaal niet zat, hij houdt van haar en doet het ook allemaal uit liefde. Voor hem vind ik het ook het ergste want hij zag het ook echt niet aankomen...
Wat ze tegen mijn vader zei is dat de sacramenten van de katholieke kerk haar geen geluk brengen. En één van die sacramenten is het huwelijk, en alle andere zijn ook basissen voor hun relatie, die gebouwd is op de kerk!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:24 schreef Merel het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: Ondanks die dingen die voor haar zo belangrijk zijn, heeft ze besloten dat ze dit huwelijk niet meer volhoudt. Dat geeft wel aan hoe ongelukkig ze nu in deze situatie is, als ze zelfs het risico wil lopen om haar kerk kwijt te raken. Dit zal voor je moeder ook echt geen makkelijke beslissing zijn.
Idd, zo te lezen is het niet zijn schuld. Moge hij een lieve vrouw vinden die wel eerlijk van hem houd en hem dankbaar is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Spooky4u het volgende:
Het is allemaal nog rijp nu, maar ik denk als ik het zo lees dat dit het beste is wat je pa kan overkomen.
Vrijheid, rust, wellicht een andere vrouw die wel heel dankbaar is met hem.
absolutely true!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
Je gaat een relatie aan om te leren, niet om gelukkig te worden.
Wat?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
Je gaat een relatie aan om te leren, niet om gelukkig te worden.
gezien het verhaal denk ik dat dat wel eens heel erg kan kloppen ... die vrouw heeft misschien wel geen begrijpende, alles accepterende man nodig, maar iemand die haar al veel eerder een schop onder d'r kont gegeven had en wat weerwoord geboden had.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Hij maakt haar niet gelukkig zegt ze... Terwijl hij al die jaren zo zijn best doet.
In het kort: Freud. In het lang: Kijk eens in je eigen omgeving. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die op lange termijn gelukkig is geworden van een partner. Al die mensen hebben wel een hoop zelfreflectie meegekregen door een relatie. Dat wil niet zeggen dat relaties alleen kommer en kwel zijn, maar mensen gaan onbewust op zoek naar conflict-situaties om er iets van te leren. Aard van het beestje.quote:
Je weet dat Freud een lutser is hè?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
In het kort: Freud. In het lang: Kijk eens in je eigen omgeving. Ik ken niemand, maar dan ook niemand die op lange termijn gelukkig is geworden van een partner. Al die mensen hebben wel een hoop zelfreflectie meegekregen door een relatie. Dat wil niet zeggen dat relaties alleen kommer en kwel zijn, maar mensen gaan onbewust op zoek naar conflict-situaties om er iets van te leren. Aard van het beestje.
Goede onderbouwing. Bravo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je weet dat Freud een lutser is hè?
De kerk stelt hooguit richtlijnen op.. ze mogen nog steeds geen boetes uitdelen of mensen hun leven regeren hoor...quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Over de kerk zei ze trouwens dat ze 'dacht' dat je wel mocht scheiden maar niet mocht hertrouwen..
Geweldige post!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:55 schreef Zeven7 het volgende:
je trekt duidelijk meer naar je vader toe gezien je eigen band met je moeder, maar je weet nooit wat er precies tussen twee mensen speelt, zelfs niet als het je ouders zijn.
En misschien is er psychisch iets aan de hand met je moeder, misschien is ze ook gewoon al heel veel jaren ongelukkig omdat ze leeft met iemand waar ze niet van houdt. Daar kan je ook aardig depressief van worden.
Wie weet bloeit ze op als ze weg is bij je vader. Wie weet verbetert jouw relatie met haar dan uiteindelijk ook wel. Probeer er maar het beste van te hopen en je er niet teveel mee te bemoeien.
Veel sterkte in ieder geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |