Hmmm.. om de één of andere reden lukt het me niet om in te loggen op aardbeiaardbei, dan maar via mijn gewone account en niet mijn kloontje. Ik ben dus de TS... Als mensen een link leggen met mij in het dagelijks leven, graag even achter de schermen en niet in het topic.
Anyways, veel nieuws sinds de vorige keer. Het is nu bijna een maand verder (wat gaat de tijd rap) en hier even een chronologisch overzicht van afgelopen, turbulente week.
Maandag gingen mr. Twinky en ik lunchen met mijn vader op zijn werk. Ik had bedacht om daarna even langs te gaan bij mijn ouderlijk huis om de honden op te halen en lekker even door het bos te wandelen. Het was gezellig met mijn vader en hij zei dat mijn moeder binnenkort zou gaan verhuizen, ze had al een huisje. Verder moest ze nog iets vertellen, hij zei binnen een week.
Daarna gingen we dus naar het huis (vanaf nu A.), waar mijn moeder was. We gingen even thee drinken met z'n drieeen en ze was heel luchtig over alles. Ze vertelde dat ze volgende week woensdag (nu overmorgen dus) al in het huisje kon en dan zou verhuizen. Er moest nog even geverfd worden enzo maar verder ging het goed. Ondertussen klaagde ze wel nog even over hoe zwaar het was allemaal en dat ze was afgevallen. Ik probeerde bij de thee al te hinten dat mijn broertje er nogal moeite mee had dat hij het idee had dat er bepaalde dingen niet verteld werden (daar had het broertje mij over gebeld) maar ze zei dat er allemaal niks was.
We gingen met de honden en dat was superleuk! Was weer een tijdje geleden dat ik ze had gezien en vooral één van de twee is echt mijn maatje en ik mis 'm best wel nu ik op mezelf woon. Gelukkig blijft die bij mijn vader en neemt mijn moeder de andere mee.
Nou, weer terug in A was mijn vader ook net thuis en kwam er een kort ruzietje over wie ons even naar de bus zou brengen met de auto. Mijn moeder ging het doen want, zo zei ze, mijn vader mocht ook al met ons lunchen. Toen we uitstapten zei ze dat ze vrijdag (toen een paar dagen verder, nu alweer een paar dagen geleden; we hadden die dag afgesproken) niet meer zou komen want ze had me toch al gezien. Ik zei 'prima, als er niks meer besproken hoeft te worden' (nog een keer een hint) waarop zij heel erg ontwijkend reageerde dat er niks was, wat dingetjes tussen 'je vader en mij' maar niets waar ik vanaf hoefde te weten.
Dat was vreemd maar het zou nog wel komen dacht ik. Inmiddels ging de piekermolen aan en kon ik maar drie dingen bedenken die belangrijk genoeg zouden zijn om te moeten worden verteld binnen 1 week en waarover mijn moeder zo ontwijkend zou doen: of ze had een ander, of ze was lesbisch, of ze was zwanger. Dat laatste viel eigenlijk wel af want ze is niet meer de jongste, en die andere twee leek me vreemd. Dus ik probeerde andere dingen te bedenken maar dat kostte veel gepieker en leverde niks op.
Dinsdag msnde mijn broertje of we konden bellen, ik vroeg waarover en hij vroeg of ik al post had gehad. Ik wist niet waar het om ging maar aan de telefoon zei hij dat er een brief kwam en dat hij niet wilde dat ik met mijn moeder daarover ruzie ging maken.
Er zou dus een brief komen.
Woensdag niks, donderdag niks en ook vrijdag niks in de brievenbus. Mijn vader en broertje vroegen elke dag of ik al iets had dus ik werd behoorlijk nerveus ervan.
Vrijdagavond smste ik naar mijn vader dat er nog niks was en toen belde hij terug met dat hij het zo niet eerlijk vond (mijn broertje en zusje wisten 'het' inmiddels al wel). Hij zei dat hij de strekking van de brief zou vertellen en de rest moest ik dan maar erin lezen enzo. Er zou instaan dat mijn moeder overspel heeft gepleegd (zijn woorden). Punt. Klabam.
Nou, vanmorgen heb ik dan een mailtje naar haar gestuurd van 'ik hoor vanalles over een brief, ik heb nog niks, krijg ik 'm ook?' waarop ze zei dat ze die woensdag had gestuurd maar kennelijk naar een verkeerd adres, ik krijg 'm morgen binnen als het goed is.
Toen belde daarstraks mijn oma (moeder van mijn vader) en mijn vader had met haar gepraat. Zij houdt niet zoveel voor zich dus nu weet ik wat meer... Getverdemme, mijn moeder...
Ze heeft dus al een jaar een ander. Hij is getrouwd, met kinderen. Zijn vrouw weet er niks van af (en dat moet ook zo blijven

).
En mijn vader is erachter gekomen... Het schijnt dat hij de dag na mijn moeders uitspraak haar aan de telefoon hoorde praten met iemand over seks. Vervolgens heeft hij haar e-mails gelezen waarin de hele tijd over hem (papa) werd gepraat, hoe gestoord hij wel niet was enzovoort.
En mijn broertje vermoedde het al... Die heeft in april tegen mijn vader gezegd dat die kerel er steeds was. Mijn broertje zei dus dat hij het wel wist maar niet wílde weten omdat.. nouja. Ik ga dit weekend naar A (dan is ze ook weg) en dan even met hem praten... Ik heb het idee dat hij erg graag met me erover wil praten (getuige ook van zijn telefoontje dinsdag en zijn vragen de hele week) en er heel erg tussenin zit allemaal.
Verder mijn zusje... Die is zelf erg gelovig en plaatst mijn moeder op een erg hoog voetstuk, mijn moeder is onder andere qua kerk haar voorbeeld. Dus wat nu, als dat helemaal ondermijnd wordt...
Maar echt... Mijn moeder. Ik mocht niet aan de pil, eindeloze preken over jezelf bewaren enzo... Megastrenge regels mbt mannelijke vrienden zien en afspreken...
De vrouw die bijna elke dag naar de kerk ging... Wtf.
Ik wacht op de brief. Ik ben benieuwd hoe ze het goed gaat proberen te praten...