abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72099440
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef Bolter het volgende:

[..]

Voor andere voorbeelden van drogredenaties zie posts van Schwerzenegger oid. hierboven.
De grootste drogreden is anders wel: "het gaat niet om wilsbekwaamheid, het gaat om veiligheid"
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:32:49 #152
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72099575
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef SCH het volgende:
Ik vond het meisje wel redelijk overtuigend overkomen maar ik vind haar redenen niet zo gegrond: om perse dat record te vestigen. Dan maar geen record en lekker nog even 4 jaar wachten.

Aan de andere kant laten we kinderen van 13 comazuipen en maken we hier ineens een enorm punt van. Dat klinkt wat tegenstrijdig. Maar ik weet het niet zo goed, heb sowieso niks met zeilen.
Hoe zij overkomt doet niet terzake het gaat over haar veilgheid en daar gaat zij zelf niet over.

Veel ouders zijn nogal naief als het gaat om het drinkgedrag van hun kinderen, maar welke ouder zal op de vraag van hun kind zeggen: tuurlijk ga maar lekker comazuipen dan ben je weer een levenservaring rijker...
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:33:33 #153
62292 MOVO
pi_72099596
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:27 schreef beeer het volgende:

[..]

De grootste drogreden is anders wel: "het gaat niet om wilsbekwaamheid, het gaat om veiligheid"
Want?
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:35:57 #154
62292 MOVO
pi_72099656
Bovendien is het geen reden maar een bewering..
pi_72099669
2 Ervaren solo-zeilers zeggen dit over oa die veiligheid:

"Bouscholte zou haar alleen later laten gaan. ‘Tot haar 18de zou ik over mijn dochter beslissen.’ En Bezemer is gemengd. ‘Het heilige moeten van zo’n record vind ik niets. Maar het is wel erg moedig en leuk wat ze doet.’ Hij vindt dat de media te veel benadrukken dat het allemaal wel meevalt. ‘Dat is niet zo. De oceaan blijft ongastvrij. Het is niet onze natuurlijke omgeving. Een collega van me kreeg tijdens een solorace een giek tegen zijn hoofd en werd naast de boot gevonden. Hij had zijn overlevingspak aan. Maar hij was wel dood.’"

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1280695.ece
pi_72099902
Als ze La Coruña of ergens aldaar haalt zou ik het al een prestatie vinden.
  zondag 23 augustus 2009 @ 13:24:57 #157
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72100731
De regering praat hier alleen maar over om de aandacht van andere zaken af te leiden die ze nu stilletjes kunnen doordrukken.

In andere delen van de wereld worden vrouwen op hun 6e uitgehuwelijkt, dat moet allemaal kunnen, maar met studieboeken een boot op stappen mag niet: studeren kan natuurlijk alleen maar in een klaslokaal.

Ik vind dat ze gewoon moet gaan! Naar school gaan kan altijd nog.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 23 augustus 2009 @ 13:31:57 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72100738
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 10:59 schreef Miracle_Drug het volgende:

Als het mis gaat zijn haar ouders verantwoordelijk lijkt me, en word er met het vingertje naar allerlei organisaties gewezen dat ze niet ingegrepen hebben.
Als ouders verantwoordelijk zijn gaan ze wijzen?
quote:
Plus dat het meisje gewoon leerplicht heeft. Als je er eentje laat gaan is het hek van de dam.
Nou, stel je voor!

[ Bericht 3% gewijzigd door Papierversnipperaar op 23-08-2009 16:26:58 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 23 augustus 2009 @ 16:35:53 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72100949
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ouders verantwoordelijk zijn gaan ze wijzen?
[..]

Nou, stel je voor!

[ link | afbeelding ]
Ik weets, wie trekt er een uur voor uit om een krant te maken, maar Fok! was down.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 23 augustus 2009 @ 16:43:15 #160
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72101143
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weets, wie trekt er een uur voor uit om een krant te maken, maar Fok! was down.
Mijn baas heeft het zelfs geflikt om dit tijdens werktijd te doen. De enige die erom kon lachen dat ons bedrijf in de krant stond was hijzelf.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 23 augustus 2009 @ 16:51:49 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72101357
Ach, de Middelmaat regeert weer, hoor. Alle burgermenskes die ons op hoge poten hun eeuwige dooddoener dewetisdewet komen profeteren. De massale volksverontwaardiging. En dan nu zelfs de Kamer die blijkbaar geen urgentere zaken heeft om aan te pakken.

Laat dat kind toch gaan. Niet iedereen is er geschikt voor om als een lemming leeftijdsgenoten te volgen. Sommige mensen zijn anders. Blinken ergens in uit. Willen zich onderscheiden. Maar zo jong al? Ja, zo jong al. Blijkbaar. Láát dat soort mensen uitzondering zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 23 augustus 2009 @ 17:01:09 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72101581
Mensen zijn er zo goed in om hun moestuinmoraal aan anderen op te dringen. Het wormvolk dat altijd in termen denkt van veiligheid en indamming van risico's, en erop uit is om anderen te beschermen. Tegen mogelijk gevaar.

En o wee als er andere mensen zijn die dat gevaar wél tegemoet durven treden. Zoiets zou onaangepast, onmaatschappelijk gedrag zijn. Een opstand tegen geldende normen. Ook al van een individu -- daar moet tegen opgetreden worden.

De terreur van goede bedoelingen. Moge degene die dit meisje van wetswege dwingt om thuis te blijven, vandaag nog stikken in het endje van een Gelderse worst.
pi_72102347
Wat een dweperij.
pi_72102763
Respect!
pi_72102869
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef Ringo het volgende:
Mensen zijn er zo goed in om hun moestuinmoraal aan anderen op te dringen. Het wormvolk dat altijd in termen denkt van veiligheid en indamming van risico's, en erop uit is om anderen te beschermen. Tegen mogelijk gevaar.

En o wee als er andere mensen zijn die dat gevaar wél tegemoet durven treden. Zoiets zou onaangepast, onmaatschappelijk gedrag zijn. Een opstand tegen geldende normen. Ook al van een individu -- daar moet tegen opgetreden worden.

De terreur van goede bedoelingen. Moge degene die dit meisje van wetswege dwingt om thuis te blijven, vandaag nog stikken in het endje van een Gelderse worst.
Mijn partner zeilt ook nog wel eens wat in het rond op de wereldzeeën. En het is ook daarom, dat ik weet wat dat met volwassen mensen kan doen. Laat staan met een 13 jarige. En ik denk, dat het niet veel uitmaakt wat leken er allemaal van vinden, maar ik denk dat er daarom des te meer geluisterd moet worden naar de woorden van ervaren (en volwassen) solo-zeilers. Die zijn namelijk van mening dat een dergelijke tocht erg gevaarlijk is, en zij zouden hun eigen minderjarige dochter daar nooit toestemming voor geven.
  maandag 24 augustus 2009 @ 07:36:29 #166
3542 Gia
User under construction
pi_72103900
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef SCH het volgende:
Ik vond het meisje wel redelijk overtuigend overkomen maar ik vind haar redenen niet zo gegrond: om perse dat record te vestigen. Dan maar geen record en lekker nog even 4 jaar wachten.

Aan de andere kant laten we kinderen van 13 comazuipen en maken we hier ineens een enorm punt van. Dat klinkt wat tegenstrijdig. Maar ik weet het niet zo goed, heb sowieso niks met zeilen.
We LATEN kinderen niet comazuipen, maar ze doen dat zelf. 't Is niet zo dat ouders dat goed vinden.
't Is ook niet zo dat we met ons allen daar niks tegen willen doen.

Hier gaat het om iets gevaarlijks dat haar ouders WEL goed vinden.
pi_72105236
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:51 schreef Ringo het volgende:
Ach, de Middelmaat regeert weer, hoor. Alle burgermenskes die ons op hoge poten hun eeuwige dooddoener dewetisdewet komen profeteren. De massale volksverontwaardiging. En dan nu zelfs de Kamer die blijkbaar geen urgentere zaken heeft om aan te pakken.

Laat dat kind toch gaan. Niet iedereen is er geschikt voor om als een lemming leeftijdsgenoten te volgen. Sommige mensen zijn anders. Blinken ergens in uit. Willen zich onderscheiden. Maar zo jong al? Ja, zo jong al. Blijkbaar. Láát dat soort mensen uitzondering zijn.
quote:

Ik zou willen dat ik het zo mooi kan verwoorden
pi_72106083
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 07:36 schreef Gia het volgende:

[..]

We LATEN kinderen niet comazuipen, maar ze doen dat zelf. 't Is niet zo dat ouders dat goed vinden.
't Is ook niet zo dat we met ons allen daar niks tegen willen doen.

Hier gaat het om iets gevaarlijks dat haar ouders WEL goed vinden.
ze is op zee geboren en heeft meer tijd op het water doorgebracht dan op het land.
in feite is haar natuurlijke leefomgeving de zee.

hoop dat ze ermee doorgaat
pi_72106630
quote:

God wat een gejank. Als we straks een paar miljoen losgeld mogen overmaken naar Somalië sta jij vooraan te gillen waarom we ooit een kind dat net een jaar van de basisschool is in d'r eentje hebben laten gaan.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:53:05 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72106791
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:45 schreef MrData het volgende:

[..]

God wat een gejank. Als we straks een paar miljoen losgeld mogen overmaken naar Somalië sta jij vooraan te gillen waarom we ooit een kind dat net een jaar van de basisschool is in d'r eentje hebben laten gaan.
En wat dacht jij, ik kijk eens in mijn glazen bol?
pi_72106832
Kinderen tot (minimaal) 16 jaar horen gewoon op school. Ik snap de discussie totaal niet. Er is gewoon een leerplicht, die voor dit meisje gewoon van kracht is. Rond de wereld zeilen kan ze doen zo gauw ze meerderjarig is.
pi_72106863
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Mijn partner zeilt ook nog wel eens wat in het rond op de wereldzeeën. En het is ook daarom, dat ik weet wat dat met volwassen mensen kan doen. Laat staan met een 13 jarige. En ik denk, dat het niet veel uitmaakt wat leken er allemaal van vinden, maar ik denk dat er daarom des te meer geluisterd moet worden naar de woorden van ervaren (en volwassen) solo-zeilers. Die zijn namelijk van mening dat een dergelijke tocht erg gevaarlijk is, en zij zouden hun eigen minderjarige dochter daar nooit toestemming voor geven.
Het is je ontgaan dat dat kind meer tijd van haar leven op het water door heeft gebracht dan op het land, dat zij al jaren zeiltochten maakt in haar eentje, dat het leven op zee haar letterlijk met de paplepel is ingegeven?
pleased to meet you
pi_72106893
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef Elfletterig het volgende:
Kinderen tot (minimaal) 16 jaar horen gewoon op school. Ik snap de discussie totaal niet. Er is gewoon een leerplicht, die voor dit meisje gewoon van kracht is. Rond de wereld zeilen kan ze doen zo gauw ze meerderjarig is.
Ze leert toch .. wereldschool .. dus er wordt voldaan aan de leerplicht
pleased to meet you
pi_72106984
Ontduiken leerplicht
Maandag behandelt de kinderrechter de zaak in Utrecht. Dan zal blijken of Laura's ouders een deel van de ouderlijke macht kwijtraken.

dat zou dus vandaag zijn.
ik ben heel benieuwd.

btw zijn die ouders al op het journaal geweest of media?

als ik haar zo zie bij het jeugdjournaal dan komt ze toch al heel volwassen over.
ik ken meisjes van 18 jaar en ouder die kinderlijker zijn dan haar.

ik denk dat het grootste gevaar vereenzaaming is op zo'n reis maar ik neem aan dat ze internet zal hebben en diverse andere communicatie.

echt cool dat een nederlands meisje deze toch gaat ondernemen
pi_72106988
Bovendien... ze is 13, bijna 14, dus al een vroege leerling. En ze heeft nog 2 jaar havo te gaan. Dat betekent dat ze al een jaar voorloopt op haar leeftijdsgenoten qua school. Ik denk niet dat men zich zorgen moet maken om har schoolse prestaties. Ik denk eerder dat dat niet echt een uitdaging voor haar is en de wereldschool doet het voor zulke kinderen prima.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')