De grootste drogreden is anders wel: "het gaat niet om wilsbekwaamheid, het gaat om veiligheid"quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef Bolter het volgende:
[..]
Voor andere voorbeelden van drogredenaties zie posts van Schwerzenegger oid. hierboven.
Hoe zij overkomt doet niet terzake het gaat over haar veilgheid en daar gaat zij zelf niet over.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef SCH het volgende:
Ik vond het meisje wel redelijk overtuigend overkomen maar ik vind haar redenen niet zo gegrond: om perse dat record te vestigen. Dan maar geen record en lekker nog even 4 jaar wachten.
Aan de andere kant laten we kinderen van 13 comazuipen en maken we hier ineens een enorm punt van. Dat klinkt wat tegenstrijdig. Maar ik weet het niet zo goed, heb sowieso niks met zeilen.
Want?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:27 schreef beeer het volgende:
[..]
De grootste drogreden is anders wel: "het gaat niet om wilsbekwaamheid, het gaat om veiligheid"
Als ouders verantwoordelijk zijn gaan ze wijzen?quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:59 schreef Miracle_Drug het volgende:
Als het mis gaat zijn haar ouders verantwoordelijk lijkt me, en word er met het vingertje naar allerlei organisaties gewezen dat ze niet ingegrepen hebben.
Nou, stel je voor!quote:Plus dat het meisje gewoon leerplicht heeft. Als je er eentje laat gaan is het hek van de dam.
Ik weets, wie trekt er een uur voor uit om een krant te maken, maar Fok! was down.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ouders verantwoordelijk zijn gaan ze wijzen?
[..]
Nou, stel je voor!![]()
[ link | afbeelding ]
Mijn baas heeft het zelfs geflikt om dit tijdens werktijd te doen. De enige die erom kon lachen dat ons bedrijf in de krant stond was hijzelf.quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weets, wie trekt er een uur voor uit om een krant te maken, maar Fok! was down.
Mijn partner zeilt ook nog wel eens wat in het rond op de wereldzeeën. En het is ook daarom, dat ik weet wat dat met volwassen mensen kan doen. Laat staan met een 13 jarige. En ik denk, dat het niet veel uitmaakt wat leken er allemaal van vinden, maar ik denk dat er daarom des te meer geluisterd moet worden naar de woorden van ervaren (en volwassen) solo-zeilers. Die zijn namelijk van mening dat een dergelijke tocht erg gevaarlijk is, en zij zouden hun eigen minderjarige dochter daar nooit toestemming voor geven.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef Ringo het volgende:
Mensen zijn er zo goed in om hun moestuinmoraal aan anderen op te dringen. Het wormvolk dat altijd in termen denkt van veiligheid en indamming van risico's, en erop uit is om anderen te beschermen. Tegen mogelijk gevaar.
En o wee als er andere mensen zijn die dat gevaar wél tegemoet durven treden. Zoiets zou onaangepast, onmaatschappelijk gedrag zijn. Een opstand tegen geldende normen. Ook al van een individu -- daar moet tegen opgetreden worden.
De terreur van goede bedoelingen. Moge degene die dit meisje van wetswege dwingt om thuis te blijven, vandaag nog stikken in het endje van een Gelderse worst.
We LATEN kinderen niet comazuipen, maar ze doen dat zelf. 't Is niet zo dat ouders dat goed vinden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef SCH het volgende:
Ik vond het meisje wel redelijk overtuigend overkomen maar ik vind haar redenen niet zo gegrond: om perse dat record te vestigen. Dan maar geen record en lekker nog even 4 jaar wachten.
Aan de andere kant laten we kinderen van 13 comazuipen en maken we hier ineens een enorm punt van. Dat klinkt wat tegenstrijdig. Maar ik weet het niet zo goed, heb sowieso niks met zeilen.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:51 schreef Ringo het volgende:
Ach, de Middelmaat regeert weer, hoor. Alle burgermenskes die ons op hoge poten hun eeuwige dooddoener dewetisdewet komen profeteren. De massale volksverontwaardiging. En dan nu zelfs de Kamer die blijkbaar geen urgentere zaken heeft om aan te pakken.
Laat dat kind toch gaan. Niet iedereen is er geschikt voor om als een lemming leeftijdsgenoten te volgen. Sommige mensen zijn anders. Blinken ergens in uit. Willen zich onderscheiden. Maar zo jong al? Ja, zo jong al. Blijkbaar. Láát dat soort mensen uitzondering zijn.
Ik zou willen dat ik het zo mooi kan verwoordenquote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef Ringo het volgende:
Mensen zijn er zo goed in om hun moestuinmoraal aan anderen op te dringen. Het wormvolk dat altijd in termen denkt van veiligheid en indamming van risico's, en erop uit is om anderen te beschermen. Tegen mogelijk gevaar.
En o wee als er andere mensen zijn die dat gevaar wél tegemoet durven treden. Zoiets zou onaangepast, onmaatschappelijk gedrag zijn. Een opstand tegen geldende normen. Ook al van een individu -- daar moet tegen opgetreden worden.
De terreur van goede bedoelingen. Moge degene die dit meisje van wetswege dwingt om thuis te blijven, vandaag nog stikken in het endje van een Gelderse worst.
ze is op zee geboren en heeft meer tijd op het water doorgebracht dan op het land.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:36 schreef Gia het volgende:
[..]
We LATEN kinderen niet comazuipen, maar ze doen dat zelf. 't Is niet zo dat ouders dat goed vinden.
't Is ook niet zo dat we met ons allen daar niks tegen willen doen.
Hier gaat het om iets gevaarlijks dat haar ouders WEL goed vinden.
God wat een gejank. Als we straks een paar miljoen losgeld mogen overmaken naar Somalië sta jij vooraan te gillen waarom we ooit een kind dat net een jaar van de basisschool is in d'r eentje hebben laten gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef Ringo het volgende:
En wat dacht jij, ik kijk eens in mijn glazen bol?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:45 schreef MrData het volgende:
[..]
God wat een gejank. Als we straks een paar miljoen losgeld mogen overmaken naar Somalië sta jij vooraan te gillen waarom we ooit een kind dat net een jaar van de basisschool is in d'r eentje hebben laten gaan.
Het is je ontgaan dat dat kind meer tijd van haar leven op het water door heeft gebracht dan op het land, dat zij al jaren zeiltochten maakt in haar eentje, dat het leven op zee haar letterlijk met de paplepel is ingegeven?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mijn partner zeilt ook nog wel eens wat in het rond op de wereldzeeën. En het is ook daarom, dat ik weet wat dat met volwassen mensen kan doen. Laat staan met een 13 jarige. En ik denk, dat het niet veel uitmaakt wat leken er allemaal van vinden, maar ik denk dat er daarom des te meer geluisterd moet worden naar de woorden van ervaren (en volwassen) solo-zeilers. Die zijn namelijk van mening dat een dergelijke tocht erg gevaarlijk is, en zij zouden hun eigen minderjarige dochter daar nooit toestemming voor geven.
Ze leert toch .. wereldschool .. dus er wordt voldaan aan de leerplichtquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef Elfletterig het volgende:
Kinderen tot (minimaal) 16 jaar horen gewoon op school. Ik snap de discussie totaal niet. Er is gewoon een leerplicht, die voor dit meisje gewoon van kracht is. Rond de wereld zeilen kan ze doen zo gauw ze meerderjarig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |