Awh blergh webkimquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:00 schreef Webkim het volgende:
Hier kickt ineens alsnog de ochtendmisselijkheid in. Nog vrijwel geen last van gehad, maar net moest ik rennen om m'n ontbijt te water te laten. Bluh...
tepelcreme en shampoo halen? Van de kraam? *proest*quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:25 schreef mefke79 het volgende:
Goedemorgen nachtbrakers en slaaptijdrekenaars! (daarom kijk ik dus gewoon niet op de wekker als ik er uit moet om te plassen, dan kan je gewoon niet rekenen)
Net de kraamzorgintake gehad, alles was oke, moet alleen nog tepelcreme en shampoo halen. En we moeten maxicosiplaatsen oefenen. Maar dat mag manlief doen, dus voor mij alleen de boodschappentaak.
Kersjes, zomaar 40 weken!![]()
En webkim, was het een succesvolle tewaterlating? Lijkt me nou zo'n shit kwaaltje, heb het gelukkig nooit gehad. Wel uren misselijk, maar er echt iets uitgooien, dat niet.
Verder weinig nieuws, tis afgekoeld gelukkig, dus ik ga eens kijken of ik me nog ergens nuttig mee kan maken.
Ik zou het (weer eensquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:33 schreef Vlindur het volgende:
Wat is de bedoeling van tepelcreme dan?![]()
neej inderdaad, heb alleen 2 paracetamols gehad... maja dat is natuurlijk bij lange na niet afdoende....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:50 schreef Twinkly het volgende:
Eew blergh BJ, en nu mag je vast helemaal geen medicijnen ertegen innemen?![]()
Tepelcreme gebruik je toch wanneer je kloofjes hebt?
daarom vroeg ik het ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:02 schreef lily het volgende:
Je hoeft het haar van je baby de eerste tijd helemaal niet te wassen, Mefke
nee dat dacht ik ook! van dat haar. Hier kreeg ik juist het advies om te wachten met het halen van verzorgingsspullen en proefmonsters te gebruiken in het begin. Dan hoef je niet zoveel weg te gooien als je kindje onverhoopt gevoelig reageert op zwitsal bijvoorbeeld. Vond k wel een logische gedachte eigk haha heb er verder niet bij stilgestaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:02 schreef lily het volgende:
Je hoeft het haar van je baby de eerste tijd helemaal niet te wassen, Mefke
en wat betreft die tepelcreme, die is inderdaad zo gehaald
Ik heb bij beiden maanden borstvoeding gegeven en die creme dus nooit nodig gehad
water en eventueel een washandje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef mefke79 het volgende:
toch raar dan die tegenstrijdige adviezen. Want hier staat ook echt op het lijstje dat je het moet hebben, shampoo voor de baby. Maar goed, ik heb laatst eens flink opgeruimd en alle voorraad en restjes verzorgingsproducten bij elkaar in een la gegooid, ik hoop dat daar dan gewoon zwitsal shampoo tussen zit. Zou best kunnen namelijk.
En trouwens, hoe krijg je de eerste dag(en) bloed enzo uit de haartjes als je het niet wast? Gewoon met water ofzo?
meh...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:08 schreef oeke het volgende:
Huup, zondag is een heule mooie dag om te bevallen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Mef oh begrijp me nie verkeerd hoor, de verzorgingsspullen stonden hier ook op de lijst! Maar ik kreeg dus het advies om gewoon eerst de proefmonstertjes te gebruiken die je her en der krijgt, als je kindje daar niet gevoelig op reageert dan kun je daarna nog een grote verpakking halen. Het was volgens mij ook geen advies echt van kraamzorg als instelling uit, maar meer een advies van de kraammevrouw gebaseerd op ervaring.
En ik dacht dat wassen enzo de eerste paar keer sowieso met water ging, dat de verzorgingsmeuk pas voor daarna was.
ja maar dan ben ik nog op vakantiequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:25 schreef huuphuup het volgende:
ja nie overdrijven he!de 28e ben ik al 10 dagen 'overtijd' dan vind k het wel mooi geweest denk ik
Ik duim voor je, dat je geen zw-suiker hebt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb allemaal Zwitsal dingen, maar ook proefmonstertjes van Neutral haha, er zal vast wel iets van gebruikt gaan worden.
Net terug van de suikertest, ik dacht dat het zo'n klein cupje was wat ik op moest drinken, maar het was 1,5 bekertje. Kreeg er wel even een enorme boost van, dacht dat ik niet goed werd.
Voor het drankje werd mn bloedwaarde gemeten, die was heel netjes laag, dan drankje drinken en een uur lang niks doen, daarna 2 buisjes bloed afgenomen en krijg ik de uitslag van de verloskundige.
Ik hoop zo dat ik geen zw-suiker heb! (alleen al om al dat gedoe en gezeur bah, maarja het belangrijkste is natuurlijk wel een gezond kindje)
Sowieso als de uitslag niet goed is, moet die test nog een keer maar dan 2 uur lang.
Nee hoor, je krijgt die test tussen de 24-26 weken als je te zwaar bent (voor je zwangerschap), als je te zwaar bent heb je namelijk wel een wat hogere kans dat je dit kan hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:35 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik duim voor je, dat je geen zw-suiker hebt.
Is hier aanleiding voor dan? Om dit wel te denkenVolgens mij heb ik ergens overheen lopen (zitten) lezen.
Ah, kijk. Dan valt het dus wrs wel mee met het risico?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:37 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee hoor, je krijgt die test tussen de 24-26 weken als je te zwaar bent (voor je zwangerschap), als je te zwaar bent heb je namelijk wel een wat hogere kans dat je dit kan hebben.
Oke, ik snap. Alleen, *beteuterd is*, ik wilde wel verjaardagsgenootjes zijn met de dochter van Huup.quote:
Ik blijf voor je hopen dat het goed is. zw-suiker en dieet lijkt me niet fijn. Maar ach als het zo is, dan is het zo. En zoals je al zegt, een gezonde baby is natuurlijk heel belangrijk. Maar je eigen gezondheid ook hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:37 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee hoor, je krijgt die test tussen de 24-26 weken als je te zwaar bent (voor je zwangerschap), als je te zwaar bent heb je namelijk wel een wat hogere kans dat je dit kan hebben.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:42 schreef oeke het volgende:
[..]
Oke, ik snap. Alleen, *beteuterd is*, ik wilde wel verjaardagsgenootjes zijn met de dochter van Huup.![]()
Over wassen en shampoo's, dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Maar Kobus' weinige haartjes werden met water ook schoon en hij ruikt al zo lekker van zichzelf.![]()
Ik begreep het suikerverhaal niet helemaal Poppejans, maar
Handig om te wetenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Poppejans het volgende:
Net terug van de suikertest, ik dacht dat het zo'n klein cupje was wat ik op moest drinken, maar het was 1,5 bekertje. Kreeg er wel even een enorme boost van, dacht dat ik niet goed werd.
Voor het drankje werd mn bloedwaarde gemeten, die was heel netjes laag, dan drankje drinken en een uur lang niks doen, daarna 2 buisjes bloed afgenomen en krijg ik de uitslag van de verloskundige.
Ik hoop zo dat ik geen zw-suiker heb! (alleen al om al dat gedoe en gezeur bah, maarja het belangrijkste is natuurlijk wel een gezond kindje)
Sowieso als de uitslag niet goed is, moet die test nog een keer maar dan 2 uur lang.
Je moet eten van tevoren, bij mij was die toen 5,4, dat is netjes laag voor in de ochtend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:52 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Handig om te wetenvrees namelijk best wel voor zw-suiker omdat mijn lichaam slecht reageert op koolhydraten en dat eet ik nu wel meer.
Wat was jouw 'normale' waarde voor de test als ik vragen mag?
Ik mag ook m'n navel niet intrekken van peut. En ik mag niet stilstaan. Erg handig als je wilt koken of strijken uiteraardquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Ah, kijk
Ik doe alles al te gespannen blijkbaar dus die van mij hamert vooral op ontspannenEn eerst goed op 2 benen staan en dan pas gaan lopen
Oja en minder zitten en meer staan/lopen en liggen tussendoor. (ik haat liggen overdag)
Dat zou je wel denken ja. Zal het de volgende keer eens vragen. Niet dat ze het per ongeluk vergeten zijn ofzo.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik mag ook m'n navel niet intrekken van peut. En ik mag niet stilstaan. Erg handig als je wilt koken of strijken uiteraardDat eerst goed staan heb ik ook meegekregen inderdaad. Je moet met je tenen kunnen wiebelen als je rechtop staat en je bovenbeenspieren moeten ontspannen zijn. Wel gek dat er zulke verschillen zijn in de adviezen die we krijgen. Komt dat door de verschillende behandelaars? Ik loop zelf bij een (reguliere) bekkenfysiotherapeut.
Ymme, als jij op basis van je BMI een suikertest gaat krijgen, had je verloskundige dat toch wel al verteld neem ik aan? Wat leuk dat je de 20-wekenecho hebt afgesproken. Zo wordt het langzamerhand toch allemaal een beetje echter, vind je niet?
Ik ga ook voor de sudocrèmequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:08 schreef het-is-mij het volgende:
@ poppejans, hopelijk is er niets aan de hand.
Wanneer krijg je de uitslag?
@ Huup, hehe, moet wel lachen om het schoonoudershotelverhaal van je
@ Bepanthen, heb hier vlgs mij 2 proeftubes liggen en hier in t dorp zit een kruidvat dus dat is dan ook zo gekocht denk ik.
Voor de billetjes vind de een bepanthen prettig en de ander sudo, heb iig wel vast een pot sudo gehaald, op mn werk gebruiken we dat regelmatig en vind het wel prettig.
@ Verzorgingsproducten, ik had in mijn kraampakket 5 flessen verzorginsproducten van natalis en heb verder ook nog niets gekocht of in huis.
@ Kraamzorgintake, de mevrouw is net weg.
Kreeg een grote big shopper met een leuk knuffeltje, allemaal proefjes, een puzzel en een boel reclameboekjes.
Verder alles doorgenomen, hoefde de kamer niet te zien en is niet over shampoo en tepelcreme begonnen(moest nog wel aan je denken mefke)
Krijg i.p 49u zorg en per ziekenhuisdag gaat er 6 u vanaf, moet w.s. 1 a 2 nachten blijven, ach we zien het wel.
Ehm..........de vk drukte me vorige week op het hart om te bellen bij vochtverlies.
Wat is vochtverlies?
Had straks nl. (1,5 u nadat ik naar toilet was geweest) vocht in mn onderbroek, echt natte plek maar heb je tegen het einde ook meer afscheiding of is dit dan vochtverlies?
Had niet geniest of weet ik veel wat.
Kruidvat ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
wupwup, kruidvat heeft volgens mij geen Bepanthen. Etos wel!
Mijn voorkeur voor bij heel kleine babytjes is duidelijk bepanthen maar sudo is ook prima.
het is ook fijn spul inderdaadquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:20 schreef Vicky het volgende:
M. smeerde Amber wel eens helemaal in met sudo als ze een droge huid had, dan was ze ff wit maar de dag erna had ze een hele zachte huid :
Vanaf het moment dat ik positief getest had ging ik uit van wederom 42 weken, gewoon om teleurstelling te voorkomen. Een paar weken terug kreeg ik ineens de kolder in de kop, dacht echt dat ik de 40 weken niet eens zou halen maar dat gevoel is vrij snel weer weggetrokken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Kersjes nu ook 40 weken, had je dat verwacht?
Dat wist ik niet. Ga ik dat maar eens proberen. Want na het scheren is het hier altijd een helquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:25 schreef freecell het volgende:
[..]
het is ook fijn spul inderdaad
Ook fijn voor jezelf als je jeuk hebt na scheren oid![]()
Volgens mij reageer je op iemand andersquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
wupwup, kruidvat heeft volgens mij geen Bepanthen. Etos wel!
Mijn voorkeur voor bij heel kleine babytjes is duidelijk bepanthen maar sudo is ook prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorbo 33 weken!
Incantrix 25 weken!
Kers 40 weken!Kersbeeb...geef es het goede voorbeeld aan die van de LLM's!!!
BJ Migraine, getver! Rustig aan doen maar vandaag.
Ca.ra, 4 september is wel erg lang, maar rekentechnisch gezien kan het bij mij. Ben dan 41 + weken. Maar kwil niet zo lang wachten hoor!
Poppejans, wanneer krijg je de uitslag?
Lijnloos nog veel plezier op Lowlands!![]()
Hé BE vervelend zeg![]()
Volgende week zijn we met een grote groep melders, jay!
Fijne dag allemaal
#geen
nou... ik ben maar wel inlegkruisjes gaan gebruiken sinds een week of 2 ofzo. Regelmatig een schone onderbroek zou hier dan dus betekent hebben dat ik vijf of zes keer op een dag een schone onderbroek aan had moeten trekken. Ik liep hier regelmatig met hele sexy "hebjeinjebroekgezekenofwat?!" plekken rond in mn gewone broeken. Zichtbaar aan de buitenkant dus. En als dat je een paar keer gebeurt in de supermarkt of iets dergelijks dan zijn die inlegkruisjes toch wel fijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:32 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Het-is-mij, die vele afscheiding is vrij ranzig maar normaal en er valt weinig aan te doen helaas. Gebruik in geen geval inlegkruisjes ofzo, daar wordt het alleen maar erger van. Gewoon regelmatig een frisse (katoenen) onderbroek aantrekken en wachten tot je bevallen bent.
En dan verlang je ineens weer keihard terug naar die onschuldige afscheiding![]()
Wij hebben Rubens haar voor het eerst met shampoo gewassen toen hij ruim 14 maanden was. Daarvoor puur met waterquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:51 schreef mefke79 het volgende:
En de shampoo is voor het wassen van de haartjes van de baby, die leek me nog niet zo raar.
Neem je wel boekjes mee tegen de verveling dan? Veel succes verder, hoop dat je er van opknapt!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Troel het volgende:
Kleine dienstmededeling overigens:
Voor de mensen die ineens gek opkijken als ik minder online ben: vanwege tegenvallende bloedwaardes krijg ik als het goed is vanaf volgende week maandag dagelijks een infuus met vitamines en mineralen. Dat houdt in dat ik elke dag meerdere uren in het ziekenhuis door zal brengen en dus minder online zal zijn. Als het goed is hoef ik er echter niet te overnachten
Ja, ik denk dat ik maar eens even wat boekenbonnen moet gaan inleverenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Neem je wel boekjes mee tegen de verveling dan? Veel succes verder, hoop dat je er van opknapt!
lol iddquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:28 schreef Ssserpente het volgende:
Als je dit leest, ben je alweer een end op de hoogte hoor!
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... ik ben maar wel inlegkruisjes gaan gebruiken sinds een week of 2 ofzo. Regelmatig een schone onderbroek zou hier dan dus betekent hebben dat ik vijf of zes keer op een dag een schone onderbroek aan had moeten trekken. Ik liep hier regelmatig met hele sexy "hebjeinjebroekgezekenofwat?!" plekken rond in mn gewone broeken. Zichtbaar aan de buitenkant dus. En als dat je een paar keer gebeurt in de supermarkt of iets dergelijks dan zijn die inlegkruisjes toch wel fijn
mja, leuker kunnen we het niet maken zeg maarquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik had m'n eerste momentje vorige week zaterdag, uiteraard mét witte broek en ruim een uur van huis vandaanÉrrug fijn om te weten dat dat vijf tot zes keer per dag gaat worden
![]()
Jeetje Troel, iedere dag! Veel sterkte, hopelijk verbetert het gauw.
Nee, je kind is gewoon aan het dansen op de muziekquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ymme, ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de rompertjesvraag
en ff iets grappigs vertellen, had al verteld dat ons kindje sterker wordt en echt schopjes veroorzaakt..
en nu ben ik mp3 aan het downloaden en dus muziek aan het luisteren en nu is het ineens heel druk aan het gymnastieken en plopjes maken enzo![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik had m'n eerste momentje vorige week zaterdag, uiteraard mét witte broek en ruim een uur van huis vandaan![]()
ik heb er 14quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:30 schreef ymme het volgende:
Zojuist heerlijk met mamsie door de stad geslenterd
En natuurlijk weer wat rompertjes gekocht. En sokjes. En een hoes voor over het aankleedkussen.
Hoeveel rompertjes in maat 50/56 zullen er ongeveer nodig zijn (en ik wil dan het liefst niet elke dag hoeven te wassen) want volgens mij heb ik er al aardig veel...Moet ze een keer gaan tellen
Ik heb er ook 14! Dan zit ik wel goed dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb er 14en Tess heeft ze lang niet allemaal aangehad
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb er 14en Tess heeft ze lang niet allemaal aangehad
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:06 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb 29 rompertjes.Paar gekocht en de rest gekregen.
Ik nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:18 schreef innepin het volgende:
Ssserpente
Vicky, je wast om de drie dagen?Volgens mij doen wij twee wassen per dag en dan nog valt er zowat niet tegenop te wassen, eindeloze stroom aan wasgoed....
met jou kan ik praten!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:06 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb 29 rompertjes.Paar gekocht en de rest gekregen.
Dat had ik dus afgelopen woensdag toen ik Op de Dam liep. Ik dacht echt even dat mijn vliezen brakenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... ik ben maar wel inlegkruisjes gaan gebruiken sinds een week of 2 ofzo. Regelmatig een schone onderbroek zou hier dan dus betekent hebben dat ik vijf of zes keer op een dag een schone onderbroek aan had moeten trekken. Ik liep hier regelmatig met hele sexy "hebjeinjebroekgezekenofwat?!" plekken rond in mn gewone broeken. Zichtbaar aan de buitenkant dus. En als dat je een paar keer gebeurt in de supermarkt of iets dergelijks dan zijn die inlegkruisjes toch wel fijn
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:38 schreef Stiemie het volgende:
Nou het zijn gewoon voorwerk krampjes hoor. Zo venijnig zijn ze nog nietMaar wel minder handig als je een peuter om je heen hebt die je veel moet tillen enzo. Het echte werk moet nog even wachten. Ben vandaag pas 36wkn en 1 dag.
Hé Troel toch. Hopelijk helpt het wel zodat je je beter in je vel voeltquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Troel het volgende:
Kleine dienstmededeling overigens:
Voor de mensen die ineens gek opkijken als ik minder online ben: vanwege tegenvallende bloedwaardes krijg ik als het goed is vanaf volgende week maandag dagelijks een infuus met vitamines en mineralen. Dat houdt in dat ik elke dag meerdere uren in het ziekenhuis door zal brengen en dus minder online zal zijn. Als het goed is hoef ik er echter niet te overnachten
Oh ja die kleertjes allemaal van Ssserpente, wow superleukquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:54 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt niet verkeerd Ssserpente die dozen met kleertjes!
Huup normaal gesproken doet mijn vriend heel veel hoor nu ik zwanger ben. Het komt nu alleen net lastig uit dat ie een avondje weg is.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Hier tenten en inlegkruisjes, al heel erg lang. Vind het anders gewoon niet fris aanvoelen.Net even te veel soms idd.
Pff, net op het softbalveld op een niet handige stoel gezeten... auwie...
Oh trouwens, ik kreeg de vraag: rij jij nog zelf auto dan?
Eh... ja... ik zou eig. niet weten waarom niet.![]()
Vanmiddag goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk, hartje, gewicht, alles goed. Mooie soepele buik. Tot volgende week vrijdag, of eerder natuurlijk als...
Och, 't kan... één perswee en je lanceert je baby op het dashboardquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Volgns mij is er ook nog nooit iemand na 1 wee in een auto bevallen toch?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:15 schreef Reese het volgende:
[..]
Och, 't kan... één perswee en je lanceert je baby op het dashboard
* Reese lurkt verder naar BEebienieuws
Jaja, dat wel, niet dat ze het zelf zo serieus nam in 't beginquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar die was al wel bezig... die wist dat ze 'in labour' was toch?
Voor de dag dat hij thuis zou zijn en niet naar de opvang heb ik een heel fijne oppas geregeld (mijn mams). Dat is ook meteen de dag dat ze de vloerbedekking komen leggen in de kinderkamerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:03 schreef Sidn3y het volgende:
Troel, elke dag naar het ziekenhuis voor een infuus? En hoelang doe je daar dan over? En hoe doe je dat dan met Ruben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |