abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72066255
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef mefke79 het volgende:
toch raar dan die tegenstrijdige adviezen. Want hier staat ook echt op het lijstje dat je het moet hebben, shampoo voor de baby. Maar goed, ik heb laatst eens flink opgeruimd en alle voorraad en restjes verzorgingsproducten bij elkaar in een la gegooid, ik hoop dat daar dan gewoon zwitsal shampoo tussen zit. Zou best kunnen namelijk.
En trouwens, hoe krijg je de eerste dag(en) bloed enzo uit de haartjes als je het niet wast? Gewoon met water ofzo?
water en eventueel een washandje.
Tess is pas op woensdag in bad geweest en Amber was op dinsdag geboren en ging pas op vrijdag.. beiden omdat ze hun temp niet goed konden vasthouden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72066385
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:08 schreef oeke het volgende:
Huup, zondag is een heule mooie dag om te bevallen!
meh...
weet je...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Mef oh begrijp me nie verkeerd hoor, de verzorgingsspullen stonden hier ook op de lijst! Maar ik kreeg dus het advies om gewoon eerst de proefmonstertjes te gebruiken die je her en der krijgt, als je kindje daar niet gevoelig op reageert dan kun je daarna nog een grote verpakking halen. Het was volgens mij ook geen advies echt van kraamzorg als instelling uit, maar meer een advies van de kraammevrouw gebaseerd op ervaring.
En ik dacht dat wassen enzo de eerste paar keer sowieso met water ging, dat de verzorgingsmeuk pas voor daarna was.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72066423
doe dan maar de 30e Huup
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72066500
ja nie overdrijven he! de 28e ben ik al 10 dagen 'overtijd' dan vind k het wel mooi geweest denk ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72066565
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo

Zo spannend, 30 september mogen wij.
Oh wat gaat de tijd toch hard (vind ik nu).
pi_72066586
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:25 schreef huuphuup het volgende:
ja nie overdrijven he! de 28e ben ik al 10 dagen 'overtijd' dan vind k het wel mooi geweest denk ik
ja maar dan ben ik nog op vakantie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72066693
Ik heb allemaal Zwitsal dingen, maar ook proefmonstertjes van Neutral haha, er zal vast wel iets van gebruikt gaan worden. Shampoo heb ik al wel, oh en zelfs alvast Zwitsal haargel

Net terug van de suikertest, ik dacht dat het zo'n klein cupje was wat ik op moest drinken, maar het was 1,5 bekertje. Kreeg er wel even een enorme boost van, dacht dat ik niet goed werd.
Voor het drankje werd mn bloedwaarde gemeten, die was heel netjes laag, dan drankje drinken en een uur lang niks doen, daarna 2 buisjes bloed afgenomen en krijg ik de uitslag van de verloskundige.
Ik hoop zo dat ik geen zw-suiker heb! (alleen al om al dat gedoe en gezeur bah, maarja het belangrijkste is natuurlijk wel een gezond kindje)
Sowieso als de uitslag niet goed is, moet die test nog een keer maar dan 2 uur lang.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72066734
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb allemaal Zwitsal dingen, maar ook proefmonstertjes van Neutral haha, er zal vast wel iets van gebruikt gaan worden.

Net terug van de suikertest, ik dacht dat het zo'n klein cupje was wat ik op moest drinken, maar het was 1,5 bekertje. Kreeg er wel even een enorme boost van, dacht dat ik niet goed werd.
Voor het drankje werd mn bloedwaarde gemeten, die was heel netjes laag, dan drankje drinken en een uur lang niks doen, daarna 2 buisjes bloed afgenomen en krijg ik de uitslag van de verloskundige.
Ik hoop zo dat ik geen zw-suiker heb! (alleen al om al dat gedoe en gezeur bah, maarja het belangrijkste is natuurlijk wel een gezond kindje)
Sowieso als de uitslag niet goed is, moet die test nog een keer maar dan 2 uur lang.
Ik duim voor je, dat je geen zw-suiker hebt.
Is hier aanleiding voor dan? Om dit wel te denken Volgens mij heb ik ergens overheen lopen (zitten) lezen.
pi_72066792
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:35 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik duim voor je, dat je geen zw-suiker hebt.
Is hier aanleiding voor dan? Om dit wel te denken Volgens mij heb ik ergens overheen lopen (zitten) lezen.
Nee hoor, je krijgt die test tussen de 24-26 weken als je te zwaar bent (voor je zwangerschap), als je te zwaar bent heb je namelijk wel een wat hogere kans dat je dit kan hebben.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72066834
ik duim ook voor je Poppejans!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:40:23 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72066861
Mefke, bepanthen is niet alleen goed voor kloofjes maar ook voor babybilletjes (en tattoos) Het geneest onwijs snel met dat spul en misschien heb je al een klein proefmonstertje gekregen in 1 of andere doos. Het is in elk geval nooit een miskoop.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72066890
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt die test tussen de 24-26 weken als je te zwaar bent (voor je zwangerschap), als je te zwaar bent heb je namelijk wel een wat hogere kans dat je dit kan hebben.
Ah, kijk. Dan valt het dus wrs wel mee met het risico? Het is niet dat je bij het testen een veel te hoge bloedglucose waarde had oid.

Maar ik zou zeggen: geef een groot glas cola, veel lekkerder

(mijn spatie blijft wat hangen af en toe, dus als je me niet meer snapt, denk er maar een paar spaties tussen )
pi_72066914
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
meh...
weet je...
Oke, ik snap. Alleen, *beteuterd is*, ik wilde wel verjaardagsgenootjes zijn met de dochter van Huup.

Over wassen en shampoo's, dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Maar Kobus' weinige haartjes werden met water ook schoon en hij ruikt al zo lekker van zichzelf.

Ik begreep het suikerverhaal niet helemaal Poppejans, maar
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72066930
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik blijf voor je hopen dat het goed is. zw-suiker en dieet lijkt me niet fijn. Maar ach als het zo is, dan is het zo. En zoals je al zegt, een gezonde baby is natuurlijk heel belangrijk. Maar je eigen gezondheid ook hoor.

Misschien dat ik dus ook wel z'n test zou kunnen krijgen.
Ook al, ben ik al wel 3,5 kilo afgevallen. Gisteren bij de vk vond ik de weegschaal heel lief

Maar dit schijnt vaker voor te komen, bij mensen die al wat overgewicht hebben.
Naja, ik vind het niet zo erg.
pi_72067032
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:42 schreef oeke het volgende:

[..]

Oke, ik snap. Alleen, *beteuterd is*, ik wilde wel verjaardagsgenootjes zijn met de dochter van Huup.

Over wassen en shampoo's, dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Maar Kobus' weinige haartjes werden met water ook schoon en hij ruikt al zo lekker van zichzelf.

Ik begreep het suikerverhaal niet helemaal Poppejans, maar

hihi ja nou, als k zondag weeen weg lig te puffen zal k aan je denken goed
en wie weet, ik kan wel zoveel willen, maar k heb niet het idee dat mn kind zich daar wat van aantrekt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72067174
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Poppejans het volgende:
Handig om te weten vrees namelijk best wel voor zw-suiker omdat mijn lichaam slecht reageert op koolhydraten en dat eet ik nu wel meer.

Wat was jouw 'normale' waarde voor de test als ik vragen mag?
pi_72067309
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:52 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Handig om te weten vrees namelijk best wel voor zw-suiker omdat mijn lichaam slecht reageert op koolhydraten en dat eet ik nu wel meer.

Wat was jouw 'normale' waarde voor de test als ik vragen mag?
Je moet eten van tevoren, bij mij was die toen 5,4, dat is netjes laag voor in de ochtend.
Dacht dat ze dan na dat uur met dat drankje op, weer zouden meten, maar dat gaat dus blijkbaar dan via de buisjes bloed. Jammer want ik was wel nieuwsgierig of het heel erg gestegen was.

Wat snapte je er niet aan dan Oeke?
pi_72067454
Niet helemaal goed gelezen Poppejans, iets te snel op reageren gedrukt, maar daarna je andere reacties gelezen dus nu heb ik hem. Ik duim voor je dat alles goed is gewoon.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72067530
Goedemiddags allemaal, hier live vanaf lowlands een groet!
Duchess prop kwijt?! Woehoe!!!
Ik zag nog een stickertje voorbij komen... Goed bezig!
pi_72067533
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Ah, kijk
Ik doe alles al te gespannen blijkbaar dus die van mij hamert vooral op ontspannen En eerst goed op 2 benen staan en dan pas gaan lopen
Oja en minder zitten en meer staan/lopen en liggen tussendoor. (ik haat liggen overdag )
Ik mag ook m'n navel niet intrekken van peut. En ik mag niet stilstaan. Erg handig als je wilt koken of strijken uiteraard Dat eerst goed staan heb ik ook meegekregen inderdaad. Je moet met je tenen kunnen wiebelen als je rechtop staat en je bovenbeenspieren moeten ontspannen zijn. Wel gek dat er zulke verschillen zijn in de adviezen die we krijgen. Komt dat door de verschillende behandelaars? Ik loop zelf bij een (reguliere) bekkenfysiotherapeut.

Ymme, als jij op basis van je BMI een suikertest gaat krijgen, had je verloskundige dat toch wel al verteld neem ik aan? Wat leuk dat je de 20-wekenecho hebt afgesproken. Zo wordt het langzamerhand toch allemaal een beetje echter, vind je niet?

Ik begin inmiddels vreselijk nieuwsgierig te worden naar onze kleine. Ze moet écht nog een week of 11 blijven zitten, maar ik vind het wachten bij vlagen zooooo moeilijk!
pi_72067586
@ poppejans, hopelijk is er niets aan de hand.
Wanneer krijg je de uitslag?

@ Huup, hehe, moet wel lachen om het schoonoudershotelverhaal van je

@ Bepanthen, heb hier vlgs mij 2 proeftubes liggen en hier in t dorp zit een kruidvat dus dat is dan ook zo gekocht denk ik.
Voor de billetjes vind de een bepanthen prettig en de ander sudo, heb iig wel vast een pot sudo gehaald, op mn werk gebruiken we dat regelmatig en vind het wel prettig.

@ Verzorgingsproducten, ik had in mijn kraampakket 5 flessen verzorginsproducten van natalis en heb verder ook nog niets gekocht of in huis.

@ Kraamzorgintake, de mevrouw is net weg.
Kreeg een grote big shopper met een leuk knuffeltje, allemaal proefjes, een puzzel en een boel reclameboekjes.
Verder alles doorgenomen, hoefde de kamer niet te zien en is niet over shampoo en tepelcreme begonnen (moest nog wel aan je denken mefke)
Krijg i.p 49u zorg en per ziekenhuisdag gaat er 6 u vanaf, moet w.s. 1 a 2 nachten blijven, ach we zien het wel.

Ehm ..........de vk drukte me vorige week op het hart om te bellen bij vochtverlies.
Wat is vochtverlies?
Had straks nl. (1,5 u nadat ik naar toilet was geweest) vocht in mn onderbroek, echt natte plek maar heb je tegen het einde ook meer afscheiding of is dit dan vochtverlies?
Had niet geniest of weet ik veel wat.
pi_72067619
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik mag ook m'n navel niet intrekken van peut. En ik mag niet stilstaan. Erg handig als je wilt koken of strijken uiteraard Dat eerst goed staan heb ik ook meegekregen inderdaad. Je moet met je tenen kunnen wiebelen als je rechtop staat en je bovenbeenspieren moeten ontspannen zijn. Wel gek dat er zulke verschillen zijn in de adviezen die we krijgen. Komt dat door de verschillende behandelaars? Ik loop zelf bij een (reguliere) bekkenfysiotherapeut.

Ymme, als jij op basis van je BMI een suikertest gaat krijgen, had je verloskundige dat toch wel al verteld neem ik aan? Wat leuk dat je de 20-wekenecho hebt afgesproken. Zo wordt het langzamerhand toch allemaal een beetje echter, vind je niet?

Dat zou je wel denken ja. Zal het de volgende keer eens vragen. Niet dat ze het per ongeluk vergeten zijn ofzo.
En ja, die 20 weken echo, het word inderdaad steeds echter. Vind het nu ook allemaal Liefst zou ik stoppen met werken en hele dagen rond zweven op mijn wolk. 80% van de dag denk ik echt alleen maar aan onze uk. En ik zit vaak met mijn hand op mijn buik, en praat er zelf tegen hihi
pi_72067763
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:08 schreef het-is-mij het volgende:
@ poppejans, hopelijk is er niets aan de hand.
Wanneer krijg je de uitslag?

@ Huup, hehe, moet wel lachen om het schoonoudershotelverhaal van je

@ Bepanthen, heb hier vlgs mij 2 proeftubes liggen en hier in t dorp zit een kruidvat dus dat is dan ook zo gekocht denk ik.
Voor de billetjes vind de een bepanthen prettig en de ander sudo, heb iig wel vast een pot sudo gehaald, op mn werk gebruiken we dat regelmatig en vind het wel prettig.

@ Verzorgingsproducten, ik had in mijn kraampakket 5 flessen verzorginsproducten van natalis en heb verder ook nog niets gekocht of in huis.

@ Kraamzorgintake, de mevrouw is net weg.
Kreeg een grote big shopper met een leuk knuffeltje, allemaal proefjes, een puzzel en een boel reclameboekjes.
Verder alles doorgenomen, hoefde de kamer niet te zien en is niet over shampoo en tepelcreme begonnen (moest nog wel aan je denken mefke)
Krijg i.p 49u zorg en per ziekenhuisdag gaat er 6 u vanaf, moet w.s. 1 a 2 nachten blijven, ach we zien het wel.

Ehm ..........de vk drukte me vorige week op het hart om te bellen bij vochtverlies.
Wat is vochtverlies?
Had straks nl. (1,5 u nadat ik naar toilet was geweest) vocht in mn onderbroek, echt natte plek maar heb je tegen het einde ook meer afscheiding of is dit dan vochtverlies?
Had niet geniest of weet ik veel wat.
Ik ga ook voor de sudocrème
Je hebt tegen het einde over het algemeen meer afscheiding en het kan ook superwaterig worden (denk: druppels langs je benen ), maar als je het zelf niet goed kan identificeren én je verloskundige heeft je op het hart gedrukt te bellen: Bellen!
pi_72067807
ik gebruik zowel sudo als bepanthen. Sudo als de billen niet of een beetje rood zijn en bepanthen zodra ze donkerder rood worden.

Het-is-mij, als je het niet vertrouwd, gewoon ff bellen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72067818
Sudo gebruik ik hier ook En toch kwam de bepanthenook wel of. Zichzelf in het gezicht gekrabd bijvoorbeeld. En sudo is dan zo wit
pi_72067841
M. smeerde Amber wel eens helemaal in met sudo als ze een droge huid had, dan was ze ff wit maar de dag erna had ze een hele zachte huid :
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:20:27 #57
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72067852
wupwup, kruidvat heeft volgens mij geen Bepanthen. Etos wel!
Mijn voorkeur voor bij heel kleine babytjes is duidelijk bepanthen maar sudo is ook prima.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72067857
Inderdaad, het-is-mij, gewoon even bellen.
Beter een keer te vaak bellen, dan een keer te weinig.

Hier ook al van nichtje Sudocremé gekregen. Voor de baby straks.
En veel zwitsal... Ik hou van zwitsal, heb ook de mama-lijn
(volgens mij heeft zij aandelen hierin ).
pi_72067869
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
wupwup, kruidvat heeft volgens mij geen Bepanthen. Etos wel!
Mijn voorkeur voor bij heel kleine babytjes is duidelijk bepanthen maar sudo is ook prima.
Kruidvat ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72067986
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:20 schreef Vicky het volgende:
M. smeerde Amber wel eens helemaal in met sudo als ze een droge huid had, dan was ze ff wit maar de dag erna had ze een hele zachte huid :
het is ook fijn spul inderdaad

Ook fijn voor jezelf als je jeuk hebt na scheren oid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')