FOK!forum / Klaagbaak / Smarts en andere Jostibakken
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 11:29
Omdat ik totaal nodeloos ge-edit wordt op het andere topic doe ik het dan maar hier....

Omdat mensen die wel graag een fatsoenlijke auto rijden de belasting moeten compenseren voor die stomme minikarretjes hoop ik dat ze al die krengen in de gracht gooien in de hoop dat zij ook gaan beseffen dat goedkoop duurkoop is.

Klacht 1: Overheid
Klacht 2: Cheapskate josti's die niet gewoon in het OV kunnen blijven zitten
Klacht 3: lelijke kleine zuinige/hybride pestbakken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Adelante op 19-08-2009 12:08:45 (persoonlijke mod aanmerkingen kunnen in FB) ]
de_boswachterwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:31
Dit topic MOET ik volgen.
Jarnowoensdag 19 augustus 2009 @ 11:32
Tief op met je combimultiklachten.
Tallywoensdag 19 augustus 2009 @ 11:33
Ploertendoderwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:33
Over smaak valt niet te twisten TS... en dat mensen die in een grotere auto rijden de belasting compenseren voor Smarts is pure bullshit
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 11:34
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:33 schreef Ploertendoder het volgende:
Over smaak valt niet te twisten TS... en dat mensen die in een grotere auto rijden de belasting compenseren voor Smarts is pure bullshit
Myraelawoensdag 19 augustus 2009 @ 11:38
Hybride!

Mijn moeder rijd de nieuwste Prius, ik vind het geen lelijk ding.
Met lere bekleding.
Tallywoensdag 19 augustus 2009 @ 11:42
Ik rij sm art en een Renault van 1700 kilo.
Compenseren doet de ander niet. De overheid bedenkt gewoon kut regeltjes.
MobileSuitwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:44
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:38 schreef Myraela het volgende:
Hybride!

Mijn moeder rijd de nieuwste Prius, ik vind het geen lelijk ding.
Met lere bekleding.
Vrouwen hebben geen verstand van auto's....
Myraelawoensdag 19 augustus 2009 @ 11:46
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:44 schreef MobileSuit het volgende:

[..]

Vrouwen hebben geen verstand van auto's....
Nee, maar vrouwen hebben wel smaak.
Sigmund666woensdag 19 augustus 2009 @ 11:48
Smaken verschillen TS. En o ja: Optyven met je combimultiklachten
Ploertendoderwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:48
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, maar vrouwen hebben wel smaak.
over smaak valt niet te twisten, dus jouw redenatie is bullshit
TheKCwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:52
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:38 schreef Myraela het volgende:
Hybride!

Mijn moeder rijd de nieuwste Prius, ik vind het geen lelijk ding.
Met lere bekleding.

Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Ploertendoderwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:53
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef TheKC het volgende:

[..]


Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Scherp!
Sapstengelwoensdag 19 augustus 2009 @ 11:58
TS is een wannabe Amerikaan die alleen benzineslurpende muscle cars mooi vind .
Creepy_Bastardwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:01
TS heeft overal pukkels en dat compenseerd hij door een 2e hands bmw te kopen van 16 jaar terug.
DrDarwinwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:02
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef TheKC het volgende:

[..]


Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Wordt dat minder dan als ze er geen Prius bekleding van hadden gemaakt?
Myraelawoensdag 19 augustus 2009 @ 12:04
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef TheKC het volgende:

[..]


Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Maar die koeie zijn nu dood, dus dat scheelt weer.
Adelantewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:05


Prima stadsauto toch? Je kunt die dingen overal kwijt en ze slurpen weinig benzine
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:06
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:
Tief op met je combimultiklachten.
Dat dus.
Tallywoensdag 19 augustus 2009 @ 12:08
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:05 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Prima stadsauto toch? Je kunt die dingen overal kwijt en ze slurpen weinig benzine
Ik vind ze super!
Ik ben er ook mee door Duitsland, Kroatië, Frankrijk en Italië gecrost
DahBigKahunawoensdag 19 augustus 2009 @ 12:12
@ TS: Teveel klachten in 1 post

probeer het eens hiermee:

www.shop4tech.com/photos/item-5743-4-500.jpg
Ploertendoderwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:13
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:12 schreef DahBigKahuna het volgende:
@ TS: Teveel klachten in 1 post

probeer het eens hiermee:

[img]www.shop4tech.com/photos/item-5743-4-500.jpg[/img]
Tag klopt niet
solairewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:14
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef TheKC het volgende:

[..]


Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Om over Methaangas maar niet te spreken
marcel-owoensdag 19 augustus 2009 @ 12:15
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:12 schreef DahBigKahuna het volgende:
@ TS: Teveel klachten in 1 post

probeer het eens hiermee:

www.shop4tech.com/photos/item-5743-4-500.jpg
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:16
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:13 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Tag klopt niet
Maar het idee is goed. Dus, hierbij alsnog het plaatje:

bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:21
Hey.....het gaat over een prius onder andere!!

fantastische auto en dan de reacties om je heen:
"Ja, lelijke auto".....(ja, en die opel van jou is oh zo exclusief en mooi)
"Ja, hij is niet eens echt zo zuinig"....(ja, alsof die van jou de door de fabriek opgegeven waarden haalt)
"Ja, en ik betaal voor jou de belasting"....(denk het niet, maar als het wel zo is dan heb ik daar geen problemen mee, en als jij daar problemen mee hebt dan moet je ook een hybride nemen, keuzevrijheid)

heerlijk: lekker controverse en discussie waarbij het zeker is dat je de discussie inhoudelijk kunt winnen (als de ander ook volwassen is)
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:26
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:21 schreef bluebit het volgende:
Hey.....het gaat over een prius onder andere!!

fantastische auto en dan de reacties om je heen:
"Ja, lelijke auto".....(ja, en die opel van jou is oh zo exclusief en mooi)
"Ja, hij is niet eens echt zo zuinig"....(ja, alsof die van jou de door de fabriek opgegeven waarden haalt)
"Ja, en ik betaal voor jou de belasting"....(denk het niet, maar als het wel zo is dan heb ik daar geen problemen mee, en als jij daar problemen mee hebt dan moet je ook een hybride nemen, keuzevrijheid)

heerlijk: lekker controverse en discussie waarbij het zeker is dat je de discussie inhoudelijk kunt winnen (als de ander ook volwassen is)


Pleur op.... eigen feiten verzinnen en doen alsof je de wijsheid zelve bent.
Creepy_Bastardwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:29
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:26 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]



Pleur op.... eigen feiten verzinnen en doen alsof je de wijsheid zelve bent.
Een verzonnen feit is geen feit. Je bent gewoon een kneusje.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:30
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Een verzonnen feit is geen feit. Je bent gewoon een kneusje.
Yup... maar wel 1 met fatsoenlijke auto's
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:30
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:26 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]



Pleur op.... eigen feiten verzinnen en doen alsof je de wijsheid zelve bent.
pleur zelf op, niet inhoudelijk reageren is een teken van zwakte en tekort aan argumenten.

en graag een beetje respect als je je intellectuele superieuren aanspreekt.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:40
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef bluebit het volgende:

[..]

pleur zelf op, niet inhoudelijk reageren is een teken van zwakte en tekort aan argumenten.

en graag een beetje respect als je je intellectuele superieuren aanspreekt.
Inhoudelijk reageren? dit is KLB notabene.... en dit topic zou er nooit gekomen zijn als die mod mijn post had laten staan.

Je spelling klopt iig, maar dat maakt je nog niet intellectueel
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:43
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:40 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren? dit is KLB notabene.... en dit topic zou er nooit gekomen zijn als die mod mijn post had laten staan.

Je spelling klopt iig, maar dat maakt je nog niet intellectueel

ja....da's niet eerlijk, volgens mij ken je me....
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:46
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja....da's niet eerlijk, volgens mij ken je me....
Yup... en ik moet toegeven.... bij je eerste opjaagpoging had je me bijna
Jarnowoensdag 19 augustus 2009 @ 12:49
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:40 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren? dit is KLB notabene
Ja, stel je voor, inhoudelijk reageren in een serieus subforum.
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:46 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Yup... en ik moet toegeven.... bij je eerste opjaagpoging had je me bijna
kijk......dat zijn in ieder geval prestaties......de prius had bijna de chevelle te pakken
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:40 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren? dit is KLB notabene....
Dus dan mag je je als een volslagen idioot gedragen?
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dus dan mag je je als een volslagen idioot gedragen?
Nee, ik ben me verplicht jouw gedragscode op te volgen.


Bekijk het ff lekker man
Deamobilewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:05 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Prima stadsauto toch? Je kunt die dingen overal kwijt en ze slurpen weinig benzine
Kan zo de gracht in
Jarnowoensdag 19 augustus 2009 @ 12:55
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:53 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nee, ik ben me verplicht jouw gedragscode op te volgen.
Kennelijk wel, want er zijn berichten verwijderd van je en je OP is ge-edit.
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:55
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:53 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nee, ik ben me verplicht jouw gedragscode op te volgen.


Bekijk het ff lekker man
Wie zegt nou weer dat je mijn gedragscode moet opvolgen? Is begrijpend lezen geen vak meer op de basisschool?
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:57
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wie zegt nou weer dat je mijn gedragscode moet opvolgen? Is begrijpend lezen geen vak meer op de basisschool?
Jij definieerde het als "volslagen idioot" dus zeg jij het maar.

Maar goed.......De gracht in met die klotebakken
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Jij definieerde het als "volslagen idioot" dus zeg jij het maar.

Maar goed.......De gracht in met die klotebakken
Ik definieer jouw troll-topic en het feit dat je denkt in KLB niet normaal te hoeven reageren als volslagen idioot ja. Dat je daarbij ook niet goed kan lezen helpt je eigen 'onderbouwing' ook niet echt. Voor zover je van onderbouwing kan spreken dan.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik definieer jouw troll-topic en het feit dat je denkt in KLB niet normaal te hoeven reageren als volslagen idioot ja. Dat je daarbij ook niet goed kan lezen helpt je eigen 'onderbouwing' ook niet echt. Voor zover je van onderbouwing kan spreken dan.
Mooi......dan heb je daarover je punt gemaakt. , en succes ermee.
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:00 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Mooi......dan heb je daarover je punt gemaakt. , en succes ermee.
Wel volwassen van je, dat je de discussie aangaat. Maar goed, ik weet genoeg.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:06
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wel volwassen van je, dat je de discussie aangaat. Maar goed, ik weet genoeg.
Ik wil helemaal geen discussie aangaan......, daar kom jij mee.

Wat is er te discussieren over mijn inzicht dat ik die graflelijke bak liever als plantenbak zie dan op de snelweg?

Geloof me, je kan je morele gelijk wel halen hoor.....maar dat interesseert me geen donder.
Ploertendoderwoensdag 19 augustus 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen discussie aangaan......, daar kom jij mee.

Wat is er te discussieren over mijn inzicht dat ik die graflelijke bak liever als plantenbak zie dan op de snelweg?

Geloof me, je kan je morele gelijk wel halen hoor.....maar dat interesseert me geen donder.
ja, en dat geouwehoer van jou interesseert ons geen donder
jitzzzzewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:09
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen discussie aangaan......, daar kom jij mee.

Wat is er te discussieren over mijn inzicht dat ik die graflelijke bak liever als plantenbak zie dan op de snelweg?

Geloof me, je kan je morele gelijk wel halen hoor.....maar dat interesseert me geen donder.
Ik vind het anders vrij frappant dat het in KLB blijkbaar niet nodig is om je normaal te gedragen. Wellicht kan je daar een toelichting op kan geven.
zquingwoensdag 19 augustus 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, maar vrouwen hebben wel smaak.
Minder dan mannen helaas
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:17
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik vind het anders vrij frappant dat het in KLB blijkbaar niet nodig is om je normaal te gedragen. Wellicht kan je daar een toelichting op kan geven.
Dat vind jij, en ik vind wat anders......Het is hier geen gemeentehuis man, loosen up!
Creepy_Bastardwoensdag 19 augustus 2009 @ 13:22
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:17 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dat vind jij, en ik vind wat anders......Het is hier geen gemeentehuis man, loosen up!
Ik vind jou een viezerik.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 13:24
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Ik vind jou een viezerik.
Ik bedreig onschuldige mensen niet met het steken van messen tussen hun ribben, dus jouw maatstaf is al helemaal niet serieus te nemen.
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 13:59
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Ik vind jou een viezerik.
Ik vind jou een eikel.
Catbertwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:08
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik wil helemaal geen discussie aangaan.
Zet die meuk dan fijn op je twitter ofzo, dan word je ook nog eens heel fijn niet tegengesproken.
Salsaneckwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:13
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg.
Wilhlem_Wagenfeldwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:14
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden
Catbertwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:19
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef Salsaneck het volgende:
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg.
Ik heb geen smart. Ik vind de TS gewoon een jankerd. Als je niet met tegenargumenten kunt komen post dan gewoon niet.
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:22
Ik vind die Smarts en dergelijke leuke bakkies, hoor, maar ik vind dat ze al genoeg voordeel hebben van hun verbruik. Wanneer je niet iedere zoveel jaar een andere auto neemt doe je het milieu een stuk groter plezier dan je ooit zou kunnen als je iedere vijf jaar een nieuwe Prius neemt ... bijvoorbeeld. Ongeacht of je een Amerikaanse V8 uit 1968 rijdt.
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:45
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden


kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 14:48
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
"Ja, lelijke auto"....
kr4t0swoensdag 19 augustus 2009 @ 14:48
Nee ik ga een dure auto kopen waarvan 70% naar de belasting gaat + nog 85% accijns op benzine betalen.

Hou het wel voorlopig bij mijn pauper opel corsa.

Auto kopen in dit land = belasting sponseren.
Mr.Cooperwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:56
TVP.
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 15:28
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
68Chevellewoensdag 19 augustus 2009 @ 15:30
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
Ik ga meewachten..... team up!
bietelboerwoensdag 19 augustus 2009 @ 15:32
TT klopt niet.. Amerikanen en andere Jostibakken moet het zijn
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 15:42
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
naja, die opvatting die daar gesteld wordt, komt uit een rapport gesponsord door een aantal tegenstanders van hybrides. Die opvatting stoelt op een aantal uitgangspunten:

de winning van het materiaal voor de batterijen zou erg milieu-vervullend zijn. En dat klopt ook, men gaat er wel aan voorbij dat het deel wat naar toyota gaat slechts promilles zijn van datgene wat al gewonnen wordt voor batterijen voor andere apparaten. het is dus niet terecht om dat geheel op het konto van hybrides te schuiven.
Daarnaast heeft toyota een uitgebreid recyclingsprogramma hiervoor opgesteld.

Dan de uitspraak dat de accus na 180.000 kilometer vervangen moeten worden. Onzin, er rijden in australie al priussen met meer dan 3 ton op de teller en nog steeds het oorspronkelijke accu pack. In de praktijk is er weinig uitval.

naja, goed...ik wilde nog wat voorbeelden noemen, maar lees onderstaand artikel even. Ik denk dat dat je op zijn minst aan het denken zet...let vooral even op het feit dat ze de levensduur van de prius op 109.000 mijl hebben gezet, dus zeg maar 180.000 km en dat tegenover een levensduur van 380.000 mijl van een hummer.

artikel


edit : deze is ook interessant
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:42 schreef bluebit het volgende:

knip

Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day).

De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR!

Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen.
Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken.
IJsblockwoensdag 19 augustus 2009 @ 17:40
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:56 schreef Mr.Cooper het volgende:
TVP.
Red_85woensdag 19 augustus 2009 @ 18:15
prius
Dat is een auto speciaal gemaakt voor geitenwollensokken en fileschapen.
ongelofeloos dat mensen er nog steeds in trappen.

Smart is net zo triest. Als je dan iets kleins en stijlvols en goedkoops wil hebben, ga dan rijden in een oude mini of fiat 500. Ontzettend makkelijk in onderhoud en meestal nog buiten de wegenbelasting ook. Wat wil je nog meer?
postmortumwoensdag 19 augustus 2009 @ 18:18



Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 18:25
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:18 schreef postmortum het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Post anders effe plaatjes van een tang en een varken.
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 19:59
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day).

De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR!

Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen.
Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken.

ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord)....

net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt.
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 21:07
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord)....

net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt.
Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.

Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest:
quote:
At the end of its lifespan more than 85 per cent of new Prius can be recycled and more than 95 per cent of its materials recovered in a process that only accounts for a tiny proportion (approximately two per cent) of its full life-cycle CO2 emissions.

Of special interest are the Prius’ high voltage nickel-metalhydride batteries which, thanks to a new recycling process, can now have up to 95 per cent of their components recovered for re-use with next to no emissions.

Batteries are removed at an authorised Toyota Prius Service Centre where an appointed waste management company arranges collection and transportation of these batteries to one of three European Final Treatment Companies.

The recovery process begins with the removal of the battery’s outer casing, which itself can be re-used in steel making processes. All the wires and electronic parts are sent to a specialist recovery company, while the power cells themselves are recycled using an induction-based vacuum thermal system.

This is an evolution of the traditional waste heat treatment process, but it consumes less energy, is almost emissions-free and is highly secure.

The cells are put into a sealed container from which all air is removed, significantly reducing internal pressure. The container is then heated to 800°C. When the temperature reaches 400°C all organic materials break down into a mixture of oil and water, which is sent on to a licensed water treatment company for processing. The power cells are then exposed to hydrogen, which helps break the oxides down into metals.

What is left after the process is a highly concentrated nickel alloy which can be re-used as a raw material in the production of new batteries. All the other metallic elements recovered can be used in the manufacture of stainless or other specialist steels.
Ja, right ... en dat extra werk (lees energie) is dus alleen maar voor de accu's.
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 21:27
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.

Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest:
[..]

Ja, right ... en dat extra werk (lees energie) is dus alleen maar voor de accu's.

wacht, dus je zegt dat ze een energiezuinig en milieuvriendelijk proces hebben om de verschrikkelijk vervuilende batterijen voor 95% te recyclen.
Ja, wat is je punt nu eigenlijk. De rest van de prius is een gewone auto die net als andere autos behandeld wordt, dus daar zit geen extra werk aan. Sterker nog, voor een prius wordt dus tenminste de batterij goed gerecycled zodat er slechts minimaal nieuwe grondstoffen gewonnen hoeven te worden. wat ook enorm veel energie kost. Ik neem aan dat het ook veel energie kost om de accu van een gewone auto te recyclen of wordt dat niet gedaan?

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
Googolplexianwoensdag 19 augustus 2009 @ 21:53
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef bluebit het volgende:

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
Zucht ... meteen op die tour... ok. Ja ... in mijn bronnen staan meer dan alleen plaatjes. Ik ben dan ook niet de sukkel die, na het lezen van de brochure overgehaald was en dacht: "Hey, wat een goed idee! Ik moet er ook één hebben!". Ik dan ook geen "Ashamed Prius Driver", zogezegd.

Over je vraag hoe dat met normale accu''s gaat ... die gaan allemaal naar een centraal recycling punt ... stuk efficienter dan voor elk merk auto een apart recycling systeem hebben, nietwaar?

Is geen raketwetenschap.

Dus de Prius is op de accu's na een gewone auto, eh?
flipp.woensdag 19 augustus 2009 @ 22:06
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef bluebit het volgende:

[..]

wacht, dus je zegt dat ze een energiezuinig en milieuvriendelijk proces hebben om de verschrikkelijk vervuilende batterijen voor 95% te recyclen.
Ja, wat is je punt nu eigenlijk. De rest van de prius is een gewone auto die net als andere autos behandeld wordt, dus daar zit geen extra werk aan. Sterker nog, voor een prius wordt dus tenminste de batterij goed gerecycled zodat er slechts minimaal nieuwe grondstoffen gewonnen hoeven te worden. wat ook enorm veel energie kost. Ik neem aan dat het ook veel energie kost om de accu van een gewone auto te recyclen of wordt dat niet gedaan?

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Iets wat heel erg van toepassing is op een prius.
Laten we wel wezen, ik rijd zelf ook een hybride auto (honda civic dan). Puur eigenlijk omdat het de enige sedan was welke er leuk uit zag binnen mijn budget, en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen zuinig of milieuvriendelijk is hij zeker niet, als je echt een auto wilt kopen puur voor de milieuvriendelijkheid (en dat heb je met een prius toch gedaan want van de looks moet het het niet hebben), dan kan je veel beter voor of een diesel of gewoon een (kleine) hatchback gaan.

Ik heb nu iets van 10~11k kilometer op de teller staan en ik heb een gemiddeld verbruik van 6.8 / 100 km en een uitstoot van gemiddeld 130 gram volgens mij. Dit is voor een auto de grootte van mijn auto wel netjes maar het is niet bijzonder extreem zuinig / milieuvriendelijk.

De grootste factor is sowieso hoe je met je auto rijdt en niet hoe zuinig de auto zelf is, want zo heel overdreven zuinig zijn hybrides niet (ja leuk dat je een bereik hebt van 1200km ofzo maar je hebt daar dus wel een 50L tank en onveilig weggedrag voor nodig (als in constant 1 snelheid rijden 80 ong.)).
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 23:27
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:06 schreef flipp. het volgende:

[..]

al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Iets wat heel erg van toepassing is op een prius.
Laten we wel wezen, ik rijd zelf ook een hybride auto (honda civic dan). Puur eigenlijk omdat het de enige sedan was welke er leuk uit zag binnen mijn budget, en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen zuinig of milieuvriendelijk is hij zeker niet, als je echt een auto wilt kopen puur voor de milieuvriendelijkheid (en dat heb je met een prius toch gedaan want van de looks moet het het niet hebben), dan kan je veel beter voor of een diesel of gewoon een (kleine) hatchback gaan.

Ik heb nu iets van 10~11k kilometer op de teller staan en ik heb een gemiddeld verbruik van 6.8 / 100 km en een uitstoot van gemiddeld 130 gram volgens mij. Dit is voor een auto de grootte van mijn auto wel netjes maar het is niet bijzonder extreem zuinig / milieuvriendelijk.

De grootste factor is sowieso hoe je met je auto rijdt en niet hoe zuinig de auto zelf is, want zo heel overdreven zuinig zijn hybrides niet (ja leuk dat je een bereik hebt van 1200km ofzo maar je hebt daar dus wel een 50L tank en onveilig weggedrag voor nodig (als in constant 1 snelheid rijden 80 ong.)).
apart, ik heb de prius nu sinds midden mei, er staan nu 15.000 km op. gemiddeld verbruik ligt ergens rond de 5.5 liter per 100. Mijn vorige volvo met een moderne common rail diesel motor en hetzelfde gewicht haalde hetzelfde verbruik....dat vind ik dan niet slecht voor een 1.5 benzine motor in een 1300 kg zware auto.

10 – 733 km = 723 km- 41,4 liter (5.8 liter per 100)

733 – 1433 = 700 km – 36.5 liter (5.21 liter per 100)

1433 – 2360 = 927 km – 55.1 liter (5.9 liter per 100: Duitsland en Ardennen)

2360 – 3116 = 756km – 40.1 liter (5.3 liter per 100)

3116 – 3858 = 742km – 40 liter (5.4 liter per 100)

3858 – 4593 = 735km – 41.4 liter (5.6 liter per 100)

4593 – 5328 = 735km – 42.7 liter (5.81 liter per 100)

5328 – 6001 = 672km – 22.8 liter (3.39 liter per 100) (niet volgetankt!)

6001 – 6513 = 512km – 41.2 liter (8.05 liter per 100)

6513 – 7202 = 689km – 38 liter (5.52 liter per 100)

7202 – 7973 = 771km – 41 liter (5.32 liter per 100)

7973 – 8671 = 698km – 37.95 liter (5.44 liter per 100)

8671 – 9431 = 760 -40.04 liter (5.27 liter per 100)

9431 – 10197 = 766 – 41.79 liter (5.46 liter per 100)

10197-11004 = 807 – 41.06 liter (5.09 liter per 100)

11004-11706 = 702 – 40 liter (5.7 liter per 100)

11706-12402= 696 – 38.45 liter (5.52 liter per 100)

12402-13044= 642 – 36.9 liter (5.75 liter per 100)

13044-13647=603 – 33.6 liter (5.57 liter per 100)

13647-14379=732 – 40.3 liter (5.51 liter per 100)

14379-15144=765 – 41 liter (5.36 liter per 100)
Kill_em_allwoensdag 19 augustus 2009 @ 23:40
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Weet je wat, neem jij even de proef op de som en rol even lekker door het het spul wat uit de accu's van een prius komt. Zullen we zien hoe milieuvriendelijk het is
bluebitwoensdag 19 augustus 2009 @ 23:51
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:40 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Weet je wat, neem jij even de proef op de som en rol even lekker door het het spul wat uit de accu's van een prius komt. Zullen we zien hoe milieuvriendelijk het is

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 00:50
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:51 schreef bluebit het volgende:

[..]

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
Je hebt toch meer accu's, man... Ook een gewone lood-accu, hoor.

There are two batteries found in a Prius. The first is a lead-acid (Pb-A) 12v accessory battery which is commonly found in most vehicles on the road. The second is the main hybrid driving battery, which is specific to hybrid electric vehicles (HEV) and electric vehicles (EV).

In the U.S., the battery pack of the 2004 Prius is warranted for 100,000 miles (160,000 km) or 8 years.*

According to Toyota, a Prius plug-in hybrid (PHEV) powered by lithium-ion batteries will become available for fleet buyers beginning in late 2009.**


* Dus elke 160k km een nieuw setje accu's ... lekker.
** Ah ... Lion accu's ... leuk spul ook. NiMH en Lion accu's gebruik je al jaren voor van alles en nog wat maar ik durf te wedden dat je ze nooit "milieu-vriendelijk" hebt gevonden.
Jarzworkdonderdag 20 augustus 2009 @ 01:05
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....

[ Bericht 14% gewijzigd door Jarzwork op 20-08-2009 01:16:51 (het is laat) ]
Panzerknacker666donderdag 20 augustus 2009 @ 01:09
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank
Bora , gepimpte golf, zelfde motor zelfs. Die bakken zijn pas slecht. Voel me veiliger in een Opel.
Jarzworkdonderdag 20 augustus 2009 @ 01:15
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:09 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Bora , gepimpte golf, zelfde motor zelfs. Die bakken zijn pas slecht. Voel me veiliger in een Opel.
Uiteraard Opels hebben stuk voor stuk unieke motoren, net als álle andere auto's

Misschien is dat trouwens wél waar als je de vervangen onderdelen meerekent...
Noorkdonderdag 20 augustus 2009 @ 01:15
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:
Tief op met je combimultiklachten.
Dat dus. Wat een gezeik zeg.
Kill_em_alldonderdag 20 augustus 2009 @ 01:57
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:51 schreef bluebit het volgende:

[..]

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
Waarom zou ik? Ik beweer niet dat de accu uit mijn auto milieuvriendelijk is. Dat is nou het hele punt. Al die prius mensen zijn van ohhh kijk mij eens goed voor de planeet zijn terwijl dat gewoon bullshit is. Milieuvriendelijk is iets totaal anders dan iets minder slecht voor het milieu (mocht een prius ook daadwerkelijk in totaal minder vervuilend zijn dan een normale auto, iets wat ik durf te betwijfelen).
flipp.donderdag 20 augustus 2009 @ 08:06
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....
Het is toch gewoon een solide auto (die ook nog eens zwaarder is dan jouw bora, dat even terzijde).

Maar zoals ik al eerder gezegd hebt zijn hybrides niet significant milieuvriendelijker dan andere auto's (in dezelfde zuinigheids klasse). Het ligt er vooral aan hoe er mee gereden wordt. Voor echte (significante) milieuvriendelijkheid is de techniek nog te jong.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 08:26
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je hebt toch meer accu's, man... Ook een gewone lood-accu, hoor.

There are two batteries found in a Prius. The first is a lead-acid (Pb-A) 12v accessory battery which is commonly found in most vehicles on the road. The second is the main hybrid driving battery, which is specific to hybrid electric vehicles (HEV) and electric vehicles (EV).

In the U.S., the battery pack of the 2004 Prius is warranted for 100,000 miles (160,000 km) or 8 years.*

According to Toyota, a Prius plug-in hybrid (PHEV) powered by lithium-ion batteries will become available for fleet buyers beginning in late 2009.**


* Dus elke 160k km een nieuw setje accu's ... lekker.
** Ah ... Lion accu's ... leuk spul ook. NiMH en Lion accu's gebruik je al jaren voor van alles en nog wat maar ik durf te wedden dat je ze nooit "milieu-vriendelijk" hebt gevonden.
* het gaat er niet om hoeveel accus in je auto zitten, maar figuren roepen dat een prius zo slecht is want er zit een accu in.....ja, en een normale auto heeft ook een accu, en een prius heeft niet eens zoveel meer accu. Je doet alsof een prius voor 50% uit accus bestaat.
* ow, dus alle andere apparaten vervang jij ook als de garantie afgelopen is? Als je bronnen met meer dan alleen plaatjes leest, dan weet je ook dat er meer dan genoeg priussen zijn die al 3 of 4 ton gereden hebben met een accuset. Anders dan lees je redelijk subjectieve 'bronnen'/'propaganda'.
* Ja klopt,feitje : er zijn ongeveer 3.5 miljard actieve mobieltjes, pakweg een half miljard aan laptops en een klein miljard aan autos met accus.....en je zit hier te zeuren over wat...2 miljoen priussen? En dan denk je ook nog dat het niet efficient kan zijn om al die batterijen op een juiste manier te recyclen.

Dan heb je toch echt een bord voor je kop.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 08:39
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:57 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik beweer niet dat de accu uit mijn auto milieuvriendelijk is. Dat is nou het hele punt. Al die prius mensen zijn van ohhh kijk mij eens goed voor de planeet zijn terwijl dat gewoon bullshit is. Milieuvriendelijk is iets totaal anders dan iets minder slecht voor het milieu (mocht een prius ook daadwerkelijk in totaal minder vervuilend zijn dan een normale auto, iets wat ik durf te betwijfelen).

waarom zou ik het dan doen, ik beweer toch ook niet dat een accu van een prius schoon is. ik zeg alleen dat tegenstanders altijd maar hameren dat er een accu in een prius ziten dat er 45 kg accu in een prius zit, en 15 kilo in een reguliere auto. Dat vind ik geen grote verschillen. Als de helft van ALLE autos nu een prius was, of er zou 500 kilo accu in een prius zitten, dan zou ik dat wellicht een zorgelijke ontwikkeling vinden.

Maar goed, ik ben eigenlijk helemaal geen milieufreak, asfalt is mijn vriend. Maar wel heel triest als mensen biased lezen en daar hun mening op baseren, en blijkbaar niet hun eigen intelligentie gebruiken. is zonde.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 08:50
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....
heb eens in een bora gereden, maar vond het drie keer niks (heb overigens dezelfde ervaring met vrijwel elke volkswagen, is gewoonweg niet mijn ding). Over je edit : ik heb ooit eens een onderzoek gelezen dat stelde dat het vele malen milieuvriendelijker was als iedereen gewoonweg een roll royce zou rijden.
Die auto's gaan namelijk langer mee dan een duizendjarig rijk.
Er zal wel een kern van waarheid in zitten, als een prius echt maar 150.000 km mee zou gaan, dan geloof ik best dat die prius niet significant beter is, misschien wel slechter. Maar goed, inmiddels is wel aangetoond door zeer gerennomeerde EN onafhankelijke instellingen dat een pruis wel degelijk beter is voor het milieu. Da's vervelend voor al diegenen die het hummer verhaal geloofden (als je het onderzoek gelezen hebt en je gelooft het nog, dan ben je echt een josti), maar aan de andere kan, en dat is wellicht een leuke nieuwe wending : het is ook wel spannende techniek voor autoliefhebbers:

electrische motoren leveren enorm veel koppel en dan ook nog op elk toerental.....da's toch wel wat beter dan een auto die 150 pk levert en 220 nm (tussen het toerental 2200 en 2500).
Persoonlijk zie ik dus nog wel gave dingen gebeuren met de techniek en de beter geinformeerden onder ons weten ook dat bijna alle merken met hybrides/toepassing van electromotoren bezig zijn, zelfs ferrari. Is dat ook geen auto meer zodra er een ferrari op de markt komt met een electro (hulp) motor, of mag het dan wel?
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 08:56
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:26 schreef bluebit het volgende:

[..]
quote:
* het gaat er niet om hoeveel accus in je auto zitten, maar figuren roepen dat een prius zo slecht is want er zit een accu in.....ja, en een normale auto heeft ook een accu, en een prius heeft niet eens zoveel meer accu. Je doet alsof een prius voor 50% uit accus bestaat.
Het gaat er NIET om hoeveel accu's er in je auto zitten? NIEMAND heeft hier geroepen dat een Prius zo slecht is omdat er EEN accu in zit. Er zitten er MEER in dan een andere auto.

Zie het zo: iets met 20% vet is een stuk ongezonder dan iets met 5% vet. Klaar.
quote:
* ow, dus alle andere apparaten vervang jij ook als de garantie afgelopen is? Als je bronnen met meer dan alleen plaatjes leest, dan weet je ook dat er meer dan genoeg priussen zijn die al 3 of 4 ton gereden hebben met een accuset. Anders dan lees je redelijk subjectieve 'bronnen'/'propaganda'.
Nee, sukkel ... ik gooi geen apparaten weg als de garantie verlopen is. Een inherente eigenschap van accu's, however, is dat ze maar een bepaalde levensduur hebben. Prachtig dat er Priussen zijn die 3 ton hebben gereden op een battery pack ... zo zijn er ook gloeilampen die langer branden dan de aangegeven levensduur. Punt is alleen dat ze GEMAAKT worden met een levensverwachting ... en die ligt wel errug laag bij het Prius Battry Pack (160k km of 8 jaar). Na deze tijd gaat de accu minder werken .... feit.
Als je niet uit het stenen tijdperk komt weet je zelf ook wel dat accu's het na verloop van tijd steeds slechter doen en dat je dat niet kunt vergelijken met de levensduur van apparaten. Maar jij gooit waarschijnlijk de hele kroonluchter weg als de lampjes op zijn.

En blijf vooral doorgaan met je plaatjes-bronnen-opmerkingen. Daarmee geef je alleen maar aan waar jouw drempel ligt als het gaat om onderscheid maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Kennelijk heeft een tekst zonder plaatjes voor jou al snel een encyclopedische waarde.
quote:
* Ja klopt,feitje : er zijn ongeveer 3.5 miljard actieve mobieltjes, pakweg een half miljard aan laptops en een klein miljard aan autos met accus.....en je zit hier te zeuren over wat...2 miljoen priussen? En dan denk je ook nog dat het niet efficient kan zijn om al die batterijen op een juiste manier te recyclen.
Ok ... als je echt op die manier wilt rekenen:


Battery Pack Prius (dus de extra accu)
Elke pack bevat 38 modules van elk 6 NiMH cellen = 228 batterijen van elk 173 gram
2 miljoen Priussen, zeg je? Ok.
2000000 * 228 = 456 miljoen batterijen van elk 173 gram = bijna 80 duizend TON aan NiMH

Da's wat de Prius extra bijdraagt aan het milieu
De enige manier om dat nog te kunnen verantwoorden is als het je lukt om genoeg simpele mensen ervan te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Paar groene stickers erop, wat verhaaltjes over hoe ongeloveloos efficienter het is om een Prius accu te recyclen en hoe milieu-bewust ze wel niet zijn en GO!
quote:
Dan heb je toch echt een bord voor je kop.
Nou, inderdaad, zeg.

editted to add : http://www.opel-p1.nl/custom/testcar/Shell%20Opel.htm
1 op 160 in 1973
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 09:13
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Het gaat er NIET om hoeveel accu's er in je auto zitten? NIEMAND heeft hier geroepen dat een Prius zo slecht is omdat er EEN accu in zit. Er zitten er MEER in dan een andere auto.

Zie het zo: iets met 20% vet is een stuk ongezonder dan iets met 5% vet. Klaar.
Ja en een gewone auto verbruikt meer benzine dan een prius. is dus ook slecht. what's your point?
quote:
Nee, sukkel ... ik gooi geen apparaten weg als de garantie verlopen is. Een inherente eigenschap van accu's, however, is dat ze maar een bepaalde levensduur hebben. Prachtig dat er Priussen zijn die 3 ton hebben gereden op een battery pack ... zo zijn er ook gloeilampen die langer branden dan de aangegeven levensduur. Punt is alleen dat ze GEMAAKT worden met een levensverwachting ... en die ligt wel errug laag bij het Prius Battry Pack (160k km of 8 jaar). Na deze tijd gaat de accu minder werken .... feit.
Als je niet uit het stenen tijdperk komt weet je zelf ook wel dat accu's het na verloop van tijd steeds slechter doen en dat je dat niet kunt vergelijken met de levensduur van apparaten. Maar jij gooit waarschijnlijk de hele kroonluchter weg als de lampjes op zijn.

En blijf vooral doorgaan met je plaatjes-bronnen-opmerkingen. Daarmee geef je alleen maar aan waar jouw drempel ligt als het gaat om onderscheid maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Kennelijk heeft een tekst zonder plaatjes voor jou al snel een encyclopedische waarde.
die 100.000 mijl is bepaald omdat het een nieuwe techniek is. ze konden niet op basis van ervaring een verwachting afgeven. Een normale auto heeft drie jaar garantie. Beetje vreemd dat het maar zo weinig is, een auto kan toch zeker wel langer mee, of niet.
Nu er een aantal jaar voorbij zijn, blijkt dat het accupack in vrijwel alle gevallen veel langer meegaat.
Dus wederom: lees eens iets met meer dan alleen plaatjes!
quote:
Ok ... als je echt op die manier wilt rekenen:

Battery Pack Prius (dus de extra accu)
Elke pack bevat 38 modules van elk 6 NiMH cellen = 228 batterijen van elk 173 gram
2 miljoen Priussen, zeg je? Ok.
2000000 * 228 = 456 miljoen batterijen van elk 173 gram = bijna 80 duizend TON aan NiMH

Da's wat de Prius extra bijdraagt aan het milieu
De enige manier om dat nog te kunnen verantwoorden is als het je lukt om genoeg simpele mensen ervan te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Paar groene stickers erop, wat verhaaltjes over hoe ongeloveloos efficienter het is om een Prius accu te recyclen en hoe milieu-bewust ze wel niet zijn en GO!
Wauw, knappe berekening, jammer dat het zo nietszeggend is zonder vergelijkingsmateriaal!!
Bijvoorbeeld:
Stel dat een prius 1 liter op de 100 zuiniger rijdt dan een andere auto, gemiddelde rij afstand per jaar is 20.000 km. Dan bespaar je 200 liter per jaar per auto. dus als alle autos een hybride zouden zijn dan zou er 200 miljard benzine gespaard worden per jaar.

kijk dan maak je een vergelijking waar je iets mee kunt.


Nou, inderdaad, zeg.
[/quote]
BigKahunadonderdag 20 augustus 2009 @ 09:14
Wat rijdt TS ?
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 09:15
TS is 68Chevelle....wat denk je....ik gok op een hyundai
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 09:36
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:13 schreef bluebit het volgende:

[..]

Ja en een gewone auto verbruikt meer benzine dan een prius. is dus ook slecht. what's your point?
[..]

Da's dus niet waar. Bij gewoon gebruik zijn Hybrides helemaal niet zo zuinig.
quote:
die 100.000 mijl is bepaald omdat het een nieuwe techniek is. ze konden niet op basis van ervaring een verwachting afgeven. Een normale auto heeft drie jaar garantie. Beetje vreemd dat het maar zo weinig is, een auto kan toch zeker wel langer mee, of niet.
Nu er een aantal jaar voorbij zijn, blijkt dat het accupack in vrijwel alle gevallen veel langer meegaat.
Dus wederom: lees eens iets met meer dan alleen plaatjes!
Mjah ... over inlezen gesproken. Jij als Pius-eigenaar zou moeten weten dat die 160k km garantie gold voor de 2004 Prius ... "Nu er een aantal jaar voorbij zijn" blijkt dat de garantie verhoogd is tot 180k km op de 2009/2010 modellen. Wooptidoo! De ALGEMENE garantie op een Prius is trouwens ook gewoon 3 jaar / 100000 km.
quote:
Wauw, knappe berekening, jammer dat het zo nietszeggend is zonder vergelijkingsmateriaal!!
Huh? Je komt zelf met vergelijkingsmateriaal (mobieltjes en laptops) en dat heb ik gebruikt in m'n bovenstaande post ... wat lul je?
quote:
Bijvoorbeeld:
Stel dat een prius 1 liter op de 100 zuiniger rijdt dan een andere auto, gemiddelde rij afstand per jaar is 20.000 km. Dan bespaar je 200 liter per jaar per auto. dus als alle autos een hybride zouden zijn dan zou er 200 miljard benzine gespaard worden per jaar.
Ah, Prius-logica! Als ... dan ...
edit : alle auto's (700 miljoen) Prius = 27.664.000.000 kilo aan NiMH batterijen.
Dus iedereen kan gewoon beter Honda FCX Clarity kopen. Al de beloften van schoon rijden zonder de verborgen leugens.

quote:
kijk dan maak je een vergelijking waar je iets mee kunt.
Ja ... alleen met een "als/dan" vergelijking kun je een Prius verantwoorden ... I get you now.

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 20-08-2009 09:43:13 ]
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 09:47
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:15 schreef bluebit het volgende:
TS is 68Chevelle....wat denk je....ik gok op een hyundai
He bah..... als je nou nog ff een niveautje hoger ging had je Daewoo gezegd
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 09:50
Is dit nog steeds bezig?
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 09:56
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
Is dit nog steeds bezig?
Als het aan mij ligt de komende 10 jaar nog
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 09:58
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:56 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt de komende 10 jaar nog
Ik vind dat een beetje overdreven, maar goed, het is jouw feestje
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:00
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje overdreven, maar goed, het is jouw feestje
Ach.....misschien gaat het dan wel over iets anders.... maar de Prius is zo'n leuk slachtoffer
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 10:00
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ach.....misschien gaat het dan wel over iets anders.... maar de Prius is zo'n leuk slachtoffer
Het wel eenvoudig om die te bashen.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:05
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het wel eenvoudig om die te bashen.
Ja..... die mening was ik ook al toegedaan.....vooral omdat de mensen die er gebruik van maken zich totaal niet interesseren in auto's, ergo......je hebt gewoon geen enkel tegengas
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 10:06
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:05 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ja..... die mening was ik ook al toegedaan.....vooral omdat de mensen die er gebruik van maken zich totaal niet interesseren in auto's, ergo......je hebt gewoon geen enkel tegengas
Alleen omdat ze als leaseding aantrekkelijk zijn zou ik erin willen rijden
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:08
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Alleen omdat ze als leaseding aantrekkelijk zijn zou ik erin willen rijden
Nou.... wees dan eens eerlijk....zelfs vanuit je eigen perspectief.... dan heb ik ergens toch een beetje gelijk?, of niet?
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 10:09
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:08 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nou.... wees dan eens eerlijk....zelfs vanuit je eigen perspectief.... dan heb ik ergens toch een beetje gelijk?, of niet?
Oh ja, je hebt volledig gelijk. Het zijn ook kut auto's, en ze rijden niet eens zo fantastisch. En lelijk, niet normaal. Als het mn hond zou zijn zou ik z'n reet kaalscheren en hem leren achteruit te lopen.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:13
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Oh ja, je hebt volledig gelijk. Het zijn ook kut auto's, en ze rijden niet eens zo fantastisch. En lelijk, niet normaal. Als het mn hond zou zijn zou ik z'n reet kaalscheren en hem leren achteruit te lopen.
Welkom hier
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 10:14
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:13 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Welkom hier
Weet niet of ik zoveel zin heb deze kansloze (als in zin van nooit gaat iemand zijn gelijk halen) te voeren
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:30
hoeft ook niet.... googol is onze wetenschapper
Ik heb een grote bek
Vul maar in wat jij hier zou kunnen doen
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 10:34
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:30 schreef 68Chevelle het volgende:
hoeft ook niet.... googol is onze wetenschapper
Ik heb een grote bek
Vul maar in wat jij hier zou kunnen doen
Eeuh, mijn auto rijdt harder weg bij het stoplicht?
Zero17donderdag 20 augustus 2009 @ 10:38
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef TheKC het volgende:

[..]


Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding?
Maar goed dat er leer van is gemaakt dan. Anders waren ze nu nog bezig met het uitstoten van Ammoniak en CO2.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 10:45
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Eeuh, mijn auto rijdt harder weg bij het stoplicht?
Bijvoorbeeld
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 10:49
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:30 schreef 68Chevelle het volgende:
hoeft ook niet.... googol is onze wetenschapper
Hardly ... logisch nadenken kom je al een heel eind mee.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 11:05
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hardly ... logisch nadenken kom je al een heel eind mee.
Ik heb ok niks gezegd over een universitaire titel...ik heb je gewoon gebombardeerd tot...
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 11:24
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik heb ook niks gezegd over een universitaire titel...ik heb je gewoon gebombardeerd tot...


Effe voor de duidelijkheid:
- Ik vind de nieuwe Prius geen lelijke auto (ook niet moeders mooiste, maar zeker niet lelijk);
- Ik vind het verbruik wat je KUNT halen met een Prius indrukwekkend;
- Ik vind dat je als Prius-rijder alle hoop op lol met een auto hebt opgegeven en je hebt voorbereid op hoofdsteunen met opgeclipped DVD-scherm en 2.2 schreeuwende kids op de achterbank.
- Ik vind dat Prius-rijders (en andere schapen) teveel hun best doen om hun zg. "milieubewuste keuze" te verdedigen met hoeveel beter een Prius wel niet is t.o.v. andere auto's terwijl de ENIGE motivatie om voor een hybride of zoiets belachelijks als een Smart te gaan vaak ligt het directe financiële voordeel in de vorm van belastingsvoordeel o.i.d..
- Ik vind de meeste moderne hybrides heel veel comfort en luxe voor je geld ... maar heel weinig auto. Echte auto-liefhebbers zullen dit waarschijnlijk wel met me eens zijn.
- De milieu-hype rond de Prius is echt onzin ... het is gewoon een auto (met heel veel accu's).
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:34
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Effe voor de duidelijkheid:
- Ik vind de nieuwe Prius geen lelijke auto (ook niet moeders mooiste, maar zeker niet lelijk);
- Ik vind het verbruik wat je KUNT halen met een Prius indrukwekkend;
- Ik vind dat je als Prius-rijder alle hoop op lol met een auto hebt opgegeven en je hebt voorbereid op hoofdsteunen met opgeclipped DVD-scherm en 2.2 schreeuwende kids op de achterbank.
- Ik vind dat Prius-rijders (en andere schapen) teveel hun best doen om hun zg. "milieubewuste keuze" te verdedigen met hoeveel beter een Prius wel niet is t.o.v. andere auto's terwijl de ENIGE motivatie om voor een hybride of zoiets belachelijks als een Smart te gaan vaak ligt het directe financiële voordeel in de vorm van belastingsvoordeel o.i.d..
- Ik vind de meeste moderne hybrides heel veel comfort en luxe voor je geld ... maar heel weinig auto. Echte auto-liefhebbers zullen dit waarschijnlijk wel met me eens zijn.
- De milieu-hype rond de Prius is echt onzin ... het is gewoon een auto (met heel veel accu's).
nou wat zeuren we dan. Ik geloof dat ik het met je eens bent. Ik hoef niet te verkondigen dat een prius oh zo veel beter is, blijkbaar moeten wel een boel mensen verkondigen dat een prius niet milieuvriendelijk is!!
Ik rij prius omdat het me netto 150-200 euro scheelt per maand en hij is sneller dan een civic. dus dat vind ik beter.

Overigens zeg je in een eerdere post dat een prius geen normale auto (vergezeld met deze smilie : ), maar nu stel je wel dat het een normale auto is (met heel veel accus.....vind jij twee accus in plaats van 1 veel?).
Maar goed, de historie heeft wel geleerd dat verandering op tegenstand stuit. Dat verandert wel over een jaartje of twee als vrijwel elk merk een hybride in het programma heeft. Ik neem aan dat niemand gaat steigeren als ferrari met een hybride komt.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 13:41
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:34 schreef bluebit het volgende:

[..]

nou wat zeuren we dan. Ik geloof dat ik het met je eens bent. Ik hoef niet te verkondigen dat een prius oh zo veel beter is, blijkbaar moeten wel een boel mensen verkondigen dat een prius niet milieuvriendelijk is!!
Ik rij prius omdat het me netto 150-200 euro scheelt per maand en hij is sneller dan een civic. dus dat vind ik beter.

Overigens zeg je in een eerdere post dat een prius geen normale auto (vergezeld met deze smilie : ), maar nu stel je wel dat het een normale auto is (met heel veel accus.....vind jij twee accus in plaats van 1 veel?).
Maar goed, de historie heeft wel geleerd dat verandering op tegenstand stuit. Dat verandert wel over een jaartje of twee als vrijwel elk merk een hybride in het programma heeft. Ik neem aan dat niemand gaat steigeren als ferrari met een hybride komt.
Ik zou het niet serieus nemen, Ferarri is een no-nonsense sportwagen, de definitie Hybride is een compromis.
pumpkineaterdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:50
Het enige probleem dat ik met een smart heb is dat ze toegelaten worden op de weg terwijl invalide wagentjes op het fietspad horen te rijden! Een auto is niet van plastic!
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:50
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:41 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik zou het niet serieus nemen, Ferarri is een no-nonsense sportwagen, de definitie Hybride is een compromis.

bedoel je nu dat een sportauto geen andere energie bron kan hebben dan een verbrandingsmotor?
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 13:51
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:50 schreef bluebit het volgende:

[..]

bedoel je nu dat een sportauto geen andere energie bron kan hebben dan een verbrandingsmotor?
Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:54
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto.
hoezo, het gaat toch om performance en design. Om welke reden zou er geen andere energiebron naast een verbrandingsmotor geplaatst mogen worden (da's de definitie van hybride in de autowereld)
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 13:57
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:41 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]
... de definitie Hybride is een compromis.
en zo is het ... en geen best compromis ook.
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 13:58
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef bluebit het volgende:

[..]

hoezo, het gaat toch om performance en design. Om welke reden zou er geen andere energiebron naast een verbrandingsmotor geplaatst mogen worden (da's de definitie van hybride in de autowereld)
Dat moet je aan een echte car-fan vragen. Maar ik vermoed dat het iets met het geluid te maken heeft.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 13:59
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto.

Dan zijn ze mooi op weg
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:00
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:59 schreef bluebit het volgende:

[..]

Dan zijn ze mooi op weg
Er staat ook dat nog niet bekend is hoe dat eruit gaat zien. Maar goed, ik weet daar niet zoveel vanaf.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:01
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat moet je aan een echte car-fan vragen. Maar ik vermoed dat het iets met het geluid te maken heeft.

wat???? dus voor een echte liefhebber is geluid het belangrijkste? Dus het moet herrie maken en dan is het goed, of hoe moet ik dit zien. Is de knalpijp dan het belangrijkste onderdeel?
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:02
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Er staat ook dat nog niet bekend is hoe dat eruit gaat zien. Maar goed, ik weet daar niet zoveel vanaf.

klopt, maar het is een hybride en dat mag blijkbaar niet van de auto liefhebbers
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:03
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:01 schreef bluebit het volgende:

[..]

wat???? dus voor een echte liefhebber is geluid het belangrijkste? Dus het moet herrie maken en dan is het goed, of hoe moet ik dit zien. Is de knalpijp dan het belangrijkste onderdeel?
Nou ja, het geluid wat de motor produceert helpt wel enorm bij de beleving van een auto. Er zijn zelfs speciale afdelingen bij sportwagentoko's die zich met het geluid van de motor bezig houden.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 14:04
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat moet je aan een echte car-fan vragen. Maar ik vermoed dat het iets met het geluid te maken heeft.
Nee, ik vind het persoonlijk een belangrijke factor maar dat boeit even niet.

In het geval als een superauto als een ferrari zou ik alleen het beste van het beste willen, ongeacht technologie, zonder compromis, daar betaal je ook voor, met een Hybride zal je altijd met het probleem zitten dat je EN een verbrandingselement EN een elektroelement in 1 en hetzelfde voertuig zetten, het is of of...voor de supercarliefhebber zal het overkomen als half werk.

De Teslaversies neem ik dan meer serieus omdat deze elektra-only zijn, dan bij wijze van spreken een Bugatti Veyron Hybrid oid.
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 14:06
Dat geluid komt als extraatje en maakt de beleving compleet.
Kill_em_alldonderdag 20 augustus 2009 @ 14:10
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto.
Uhm Ferrari werkt anders al aan een hybride systeem. Tenminste, er komt een electromotor in maar itt tot je prius word het ding alleen gebruikt zoals KERS in de F1 word gebruikt dus niet voor het milieu maar om het ding sneller te maken.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:20
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:10 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Uhm Ferrari werkt anders al aan een hybride systeem. Tenminste, er komt een electromotor in maar itt tot je prius word het ding alleen gebruikt zoals KERS in de F1 word gebruikt dus niet voor het milieu maar om het ding sneller te maken.
ferrari doet het inderdaad om sneller te zijn. Dat is dus precies wat ik wil zeggen. naast het milieu aspect zijn er een aantal andere voordelen waaronder dus het vermogen wat een electromotor levert bij elk willekeurig toerental. Bij een prius is dat natuurlijk volledig afgestemd op milieu, maar het is dus mogelijk om een andere doelstelling te ambiëren, zoals vermogen en als het dan 0.2 liter zuiniger is, dan is dat mooi meegenomen.

ik neem aan dat iedereen hier die mogelijkheid, die toepassing wel begrepen had?
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:23
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
Dat geluid komt als extraatje en maakt de beleving compleet.
Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:28
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk
ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....

Maar goed, da´s wel een mogelijke ontwikkeling
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 14:28
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk
Zal je gek staan te kijken hoeveel heerlijke herrie er uit dat 1.6je van me komt.
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 14:30
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....

Maar goed, da´s wel mogelijke ontwikkeling
Dat gaat dus nooit gebeuren puur om het feit dat een hybride ook een verbrandingsmotor heeft en die zeker zal gebruiken bij het stoplicht als je enigszins van je plek wilt komen.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:30
ah ja, lees net dat ferrari als doelstelling heeft de emissie in 2012 met 40% verminderd te hebben, dus ze doen het blijkbaar ook voor het milieu
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:31
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....

Maar goed, da´s wel een mogelijke ontwikkeling
Helaas dat het niet zo werkt in de praktijk.
wisedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:31
niet dat een smart of multipla:r mooi is, maar als je maar van A naar B komt. Boeiend dat je auto 50000 ¤ is
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:31
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat gaat dus nooit gebeuren puur om het feit dat een hybride ook een verbrandingsmotor heeft en die zeker zal gebruiken bij het stoplicht als je enigszins van je plek wilt komen.

klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren.
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:32
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zal je gek staan te kijken hoeveel heerlijke herrie er uit dat 1.6je van me komt.
Oh ja, die 1.6 van mijn maakt ook wel een lekker geluidje. Maar die Ferrari 550 (of was het nou een 575) die laatst even gas gaf in de binnenstad hier klonk ook wel erg lekker
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:32
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:

[..]

klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren.
Ik moet de hybride nog tegen komen die sneller is dan mij
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:36
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik moet de hybride nog tegen komen die sneller is dan mij

don't worry. zal nog gaan gebeuren.
jitzzzzedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:38
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:36 schreef bluebit het volgende:

[..]

don't worry. zal nog gaan gebeuren.
Over een paar jaar? Ongetwijfeld.
CaptainCookiedonderdag 20 augustus 2009 @ 14:39
Priusrijders

Sommige zijn net zo fanboy als die Apple-mensen.

Echt, donder toch eens op met die grafauto, hij is stervenslelijk (ondanks dat dat over 'smaak' gaat, kun je dit wel stellen op dezelfde gronden als het feit dat de Multipla lelijk is), hij is trager (JA, DAT IS HIJ) wat dan al die josti-rijders gaan proberen te compenseren door bij het stoplicht, waar iedereen normaal optrekt, dan extra veel gas te geven en dan blij zijn dat ze een Opel eruit gereden hebben . Niks tegen Opel, maar als die ook zoveel gas had gegeven was hij sneller weg geweest.

Ook zijn die Prius-rijders die zo zuinig mogelijk willen rijden enorm irritant, van die mensen die op de rechter baan van de snelweg net onder de maximumsnelheid gaan rijden omdat dat iets zuiniger uitkomt. Het automatisch inparkeren werkt voor geen kut. Prius

Samenvatting:
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 14:40
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:

[..]

klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren.
Mjah ... als je hoofd al zo vol zit met waanideeën kan die er ook nog wel bij...

De nieuwe Prius doet er 10,4 seconden over om op de 100 km/h te komen met z'n 1.8 motor en z'n electro-hulpmotor. Dan sleept 'ie 1345 kiklo mee.

De VW Touran 1.4 16V TSI sleept z'n 1625 kiklo in 10,1 seconden naar de 100. Ook A-label.

Mijn 1.6i Hondaatje van 1147 kiklo doet er standaard (en volgens opgave) 8,2 seconden over om op diezelfde 100 km/h te komen.

bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 14:48
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:38 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Over een paar jaar? Ongetwijfeld.
jup, de huidige hybrides spelen toch puur in op milieu trends dus niet op performance (prius in 10.8 seconden naar 100, civic doet er zelfs een seconde langer over). De tesla laat het wel al zien met zijn 3.9 seconden naar de 100 op puur een electro motor.

Maar ik weet wel zeker dat alleen een verbrandingsmotor in de auto hebben, zijn langste tijd gehad heeft.
gezien de investeringen en beschikbare techniek zullen we voorlopig wel richting electromotoren gaan en wat daarna komt is koffiedik kijken. Waterstof, kraanwater of misschien ontwikkelen ze tegen die tijd accus die 100% te recyclen zijn, die 1200 km bereik bieden en in 2 minuten opgeladen zijn, je weet het niet..
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 15:04
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Mjah ... als je hoofd al zo vol zit met waanideeën kan die er ook nog wel bij...

De nieuwe Prius doet er 10,4 seconden over om op de 100 km/h te komen met z'n 1.8 motor en z'n electro-hulpmotor. Dan sleept 'ie 1345 kiklo mee.

De VW Touran 1.4 16V TSI sleept z'n 1625 kiklo in 10,1 seconden naar de 100. Ook A-label.

Mijn 1.6i Hondaatje van 1147 kiklo doet er standaard (en volgens opgave) 8,2 seconden over om op diezelfde 100 km/h te komen.



hoho, geen waanideeen hier.. de prius is langzaam. enige voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Maar eerlijk is eerlijk : een golf met DSG bak hou je niet bij in een prius. Zoals je wellicht kunt lezen, heb ik het over hybrides in de toekomst en de mogelijkheden van electromotoren.

Overigens een beetje triest om te zeggen dat (andere poster) dat een prius vol gas geeft en dan trots is dat ie een opel eruit gereden heeft. Als je dat namelijk niet doet, dan krijg te horen dat je een geitewollen sokken type bent en niet doorrijdt. Het is dus eigenlijjk nooit goed.

Trouwens, de reden waarom een hybride klinkt alsof ie vol gas geeft, is omdat ie een cvt (e-cvt) heeft. Dus die motor gaat op een optimaal (milieubewust vs performance) toerental gaat zitten. Da's wel ff wennen, als je gas geeft gaat ie op 1000000 toeren draaien en dat houdt niet op totdat je gas loslaat (bij wijze van spreken dan he)
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 15:28
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:48 schreef bluebit het volgende:

[..]

jup, de huidige hybrides spelen toch puur in op milieu trends dus niet op performance (prius in 10.8 seconden naar 100, civic doet er zelfs een seconde langer over). De tesla laat het wel al zien met zijn 3.9 seconden naar de 100 op puur een electro motor.

Maar ik weet wel zeker dat alleen een verbrandingsmotor in de auto hebben, zijn langste tijd gehad heeft.
gezien de investeringen en beschikbare techniek zullen we voorlopig wel richting electromotoren gaan en wat daarna komt is koffiedik kijken. Waterstof, kraanwater of misschien ontwikkelen ze tegen die tijd accus die 100% te recyclen zijn, die 1200 km bereik bieden en in 2 minuten opgeladen zijn, je weet het niet..
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 15:35
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Dat is inderdaad de techniek waarop ik zou wachten.
Olle.donderdag 20 augustus 2009 @ 15:43
de prius is toch die bak met een top van 160
Melkshakedonderdag 20 augustus 2009 @ 15:49
Smart

Toyota iQ
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 15:54
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:35 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de techniek waarop ik zou wachten.

interessant, kan het helaas nu niet goed bekijken. Vraag me wel af in hoeverre die techniek nu echt volwassen is en toepasbaar in goedkopere modellen.Tenminste, een bmw 7 serie is niet echt een middenklasser.
68Chevelledonderdag 20 augustus 2009 @ 15:56
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:54 schreef bluebit het volgende:

[..]

interessant, kan het helaas nu niet goed bekijken. Vraag me wel af in hoeverre die techniek nu echt volwassen is en toepasbaar in goedkopere modellen.Tenminste, een bmw 7 serie is niet echt een middenklasser.
Nee, klopt, ik moet het ook maar afwachten, maar ik vermoed dat de directe productie en beschikbaarheid een issue zal zijn, ik vermoed tevens wel dat dat maar een kwestie van tijd is.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 15:56
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef Melkshake het volgende:
Smart

Toyota iQ
de IQ is toch echt te klein en wel erg duur voor het formaat auto, maar het is wel een erg compleet autootje qua veiligheidsvoorzieningen en uitrusting.!
Melkshakedonderdag 20 augustus 2009 @ 16:05
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:56 schreef bluebit het volgende:

[..]

de IQ is toch echt te klein en wel erg duur voor het formaat auto, maar het is wel een erg compleet autootje qua veiligheidsvoorzieningen en uitrusting.!
Dat klopt. Goedkoop zijn ze inderdaad niet, maar neem je een smart met dezelfde optie's, dan ben je nog duurder uit, heb je 2 veiligheidssystemen niet, en heb je ook geen achterbank

Ik heb wel eens in een smart gereden, maar een iQ rijd toch iets beter. Voelt degelijker aan.
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 16:23
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:56 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nee, klopt, ik moet het ook maar afwachten, maar ik vermoed dat de directe productie en beschikbaarheid een issue zal zijn, ik vermoed tevens wel dat dat maar een kwestie van tijd is.

Jup, da's waar. Als de techniek goed werkt is het doorgaans toch maar een kwestie van tijd voordat de techniek zo goedkoop geworden is (en wellicht andere bronnen zo duur) dat het interessant wordt om dat toe te passen. Kent iemand de karakter eigenschappen van een dergelijke motor, waar is het mee te vergelijken?

laat ik het zo zeggen, een van mijn grootste ergernispunten aan de traditionele verbrandingsmotor is dat vermogen en pk's slechts in een beperkt bereik beschikbaar zijn. Dus je rijdt met minder vermogen op elk moment dat je niet in dat toerenbereik zit, electromotoren zijn op dat gebied superieur.
In mijn vorige diesel kreeg je bij 1700 toeren een klap in je rug omdat de turbo er bij kwam, best leuk. Maar de tijd van 1000 naar 1700 toeren waren een eeuwigheid. BMW heeft daar wel mooie oplossingen voor bedacht maar dat vind ik persoonlijk dan weer een concessie, hacks om iets te bereiken (wel knap dat dat gelukt is, maar niet ideaal).
Googolplexiandonderdag 20 augustus 2009 @ 16:48
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:23 schreef bluebit het volgende:

... maar dat vind ik persoonlijk dan weer een concessie, hacks om iets te bereiken (wel knap dat dat gelukt is, maar niet ideaal).
Nou ... precies zoals hybrides dus
bluebitdonderdag 20 augustus 2009 @ 17:08
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... precies zoals hybrides dus


mjaneeja, ik snap wat je bedoelt, maar wil wel toevoegen dat een electromotor dat dooie gebied vollediger kan oplossen. dus een electromotor die je van 0 toeren naar een snelheid duwt waarbij de verbrandingsmotor efficienter (met al zijn vermogen) kan draaien en dan is de electromotor nog alleen maar ondersteuning. Een turbo dekt niet het gehele toerengebied, dus ik vind dat een minder complete oplossing.

maar goed, een turbo maakt wel een tof geluid.
Triptaminedonderdag 20 augustus 2009 @ 17:13
Ik zie liever een Prius( ) Smart( ) of Ford ka( ) dan dit gedrocht:





Diegene die dit heeft verzonnen en de mensen die dit gedrocht kopen en mooi vinden zijn gek. Over smaak valt niet te twisten, maar als je een Multipla mooi vind, is je smaak dood
bluebitmaandag 24 augustus 2009 @ 10:52
en blijjkbaar gaat lambo ook aan het hybride concept

en zoals te verwachten gaan ze de electromotor min of meer gebruiken als een soort 'turbo'. Lijkt me goed idee, veel koppel op 0 toeren beschikbaar..
devl1nsectmaandag 24 augustus 2009 @ 10:53
Multipla

VW Polo FTW!11
Googolplexianmaandag 24 augustus 2009 @ 11:11
Eigenlijk moet je de auto-liefhebbers dankbaar zijn.

Mede dankzij hun is er de vraag naar Smarts en Hybrides. Hoe meer opgevoerde bakkies, exoten, Amerikanen en old-timers er zijn ... des te meer vraag naar hybrides waardoor de middenmoot (al dan niet roestige 13-in-een-dozijn bakken die zonder twijfel op de sloop gezet worden wanneer de overheid er een schijntje voor geeft) uiteindelijk het uitgestorven ras zijn.

Dan heb je alleen nog maar echte (mooie) auto's en groene auto's op de weg genoeg benzine voor iedereen!
68Chevellemaandag 24 augustus 2009 @ 11:18
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:11 schreef Googolplexian het volgende:
Eigenlijk moet je de auto-liefhebbers dankbaar zijn.

Mede dankzij hun is er de vraag naar Smarts en Hybrides. Hoe meer opgevoerde bakkies, exoten, Amerikanen en old-timers er zijn ... des te meer vraag naar hybrides waardoor de middenmoot (al dan niet roestige 13-in-een-dozijn bakken die zonder twijfel op de sloop gezet worden wanneer de overheid er een schijntje voor geeft) uiteindelijk het uitgestorven ras zijn.

Dan heb je alleen nog maar echte (mooie) auto's en groene auto's op de weg genoeg benzine voor iedereen!
Dude........ ik ben het met je eens!!!!!.....wtf???

nou.... wanneer breng je de jouwe weg?
Googolplexianmaandag 24 augustus 2009 @ 11:20
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dude........ ik ben het met je eens!!!!!.....wtf???

nou.... wanneer breng je de jouwe weg?
De vraag is ... wanneer krijg ik 'm terug!?!
Echt vreemd om m'n auto niet beschikbaar te hebben ... zul jij wel aan gewend zijn.
68Chevellemaandag 24 augustus 2009 @ 11:21
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

De vraag is ... wanneer krijg ik 'm terug!?!
Echt vreemd om m'n auto niet beschikbaar te hebben ... zul jij wel aan gewend zijn.
Hoezo?.... ik heb er 2........ als er altijd maar 1 doet. allang goed
Googolplexianmaandag 24 augustus 2009 @ 11:25
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:21 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Hoezo?.... ik heb er 2........ als er altijd maar 1 doet. allang goed
Ik heb er ook twee maar dan nog is het lekkerder om met dit weer een cabrio targa te hebben.
Nero22maandag 24 augustus 2009 @ 12:05
Niks mis met de nieuwe Opel Insignia (Ecoflex)...
H.Moodymaandag 24 augustus 2009 @ 12:13
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:58 schreef Sapstengel het volgende:
benzineslurpende muscle cars.
jitzzzzemaandag 24 augustus 2009 @ 12:15
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:05 schreef Nero22 het volgende:
Niks mis met de nieuwe Opel Insignia (Ecoflex)...
[ afbeelding ]
Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Dat is ongeveer de strekking van een Opel Insignia. Leuke auto, maar ja, het is en blijft een Opel.
68Chevellemaandag 24 augustus 2009 @ 12:28
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Dat is ongeveer de strekking van een Opel Insignia. Leuke auto, maar ja, het is en blijft een Opel.
Ik vind 'm vrij aardig...... maar het plasticgehalte hierop zal ook wel niet laag zijn.
jitzzzzemaandag 24 augustus 2009 @ 12:32
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:28 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik vind 'm vrij aardig...... maar het plasticgehalte hierop zal ook wel niet laag zijn.
Ja, ik vind het ook wel een aardige auto. Maar ja, het blijft een Opel
68Chevellemaandag 24 augustus 2009 @ 12:54
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook wel een aardige auto. Maar ja, het blijft een Opel







The Opel Diplomat V8 Coupé was the absolute zenith of the Diplomat range and came with a 5.4-liter V8 engine –advertised as the same engine that was used in the Chevrolet Corvette at the time and paired with the GM two-speed automatic transmission, the 230hp V8 engine pushed the Coupé from zero to 100 in under 10 seconds. That was incredibly fast for the era, and gave the Diplomat 5.4 owner bragging rights everywhere he went in Europe. Maximum speed was 206 km/h (125 mph), which was a pretty good top end for a two-speed transmission.


Ik zou menig Amerikaan en Europeaan, laat staan Japanner laten liggen voor dit autootje hoor.
jitzzzzemaandag 24 augustus 2009 @ 12:55
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


The Opel Diplomat V8 Coupé was the absolute zenith of the Diplomat range and came with a 5.4-liter V8 engine –advertised as the same engine that was used in the Chevrolet Corvette at the time and paired with the GM two-speed automatic transmission, the 230hp V8 engine pushed the Coupé from zero to 100 in under 10 seconds. That was incredibly fast for the era, and gave the Diplomat 5.4 owner bragging rights everywhere he went in Europe. Maximum speed was 206 km/h (125 mph), which was a pretty good top end for a two-speed transmission.


Ik zou menig Amerikaan en Europeaan, laat staan Japanner laten liggen voor dit autootje hoor.
De Opels van vroegâh vind ik dan weer wel cool
smiksmaksmekmaandag 24 augustus 2009 @ 15:40


Zo hoort die kutbak er uit te zien.
Googolplexianmaandag 24 augustus 2009 @ 16:51
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:

Ik zou menig Amerikaan en Europeaan, laat staan Japanner laten liggen voor dit autootje hoor.
Mjah ... jammer dat er van die 230 pk -tenzij je er veel geld in stopt- nog maar iets van 130 over is.
wisemaandag 24 augustus 2009 @ 16:52
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:13 schreef Triptamine het volgende:
Ik zie liever een Prius( ) Smart( ) of Ford ka( ) dan dit gedrocht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Diegene die dit heeft verzonnen en de mensen die dit gedrocht kopen en mooi vinden zijn gek. Over smaak valt niet te twisten, maar als je een Multipla mooi vind, is je smaak dood
je weet
Grrrrrrrrmaandag 24 augustus 2009 @ 19:32
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:13 schreef Triptamine het volgende:
Ik zie liever een Prius( ) Smart( ) of Ford ka( ) dan dit gedrocht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Diegene die dit heeft verzonnen en de mensen die dit gedrocht kopen en mooi vinden zijn gek. Over smaak valt niet te twisten, maar als je een Multipla mooi vind, is je smaak dood
Hoe je zoiets mooi kan vinden is idd beyond me, maar goed. Je kan het van mijn part een goede auto vinden maar daar houdt het wel mee op
Broekpalingmaandag 24 augustus 2009 @ 20:27
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:52 schreef wise het volgende:

[..]

je weet [ afbeelding ]
De lelijkheid straalt er vanaf.
68Chevellemaandag 24 augustus 2009 @ 21:01
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Mjah ... jammer dat er van die 230 pk -tenzij je er veel geld in stopt- nog maar iets van 130 over is.
Weinig..... het waren de motoren van de '64 Corvette die op oa Sebring raceten.....dan is er nog echt 200+ PK over hoor

Apparently, the small-blocks used in the Opel Diplomat 5.4 are special “endurance racing” versions of the standard Chevrolet small-block engine owing to the fact that the guys at Opel kept burning up the various small-block powerplants (including the standard Corvette engine) sent to them by Chevrolet during the sustained high-speed testing they did for the Diplomat. In order to replicate Autobahn conditions, they ran the cars at a sustained speed of 125 mph for hours on end, and in the process, destroyed quite a few engines. The Opel engineers first went through the stock Chevrolet 5.4 small-block engine, then a special “enhanced” engine that had some Corvette pieces, then the actual Corvette engine, and then were finally sent the “endurance racing” engines which made the grade and thus became the only V8 offered in the Diplomat 5.4 model.

So that’s the engine you got if you had an Opel Diplomat 5.4, and this may also explain why, that although not many Opel Diplomat 5.4 models were produced, you see a fair percentage of the few cars left with very high mileage and still running strong. The Opel Diplomat sort of had a Corvette engine, but not the production engines used in road-going Corvettes – it had the engines used in the Corvettes (and other cars) that did hard-core endurance racing like at Sebring and LeMans. It was a tougher, more durable, higher-revving (and more expensive) small-block V8 than the production Corvette engine, and a better engine all around.
Triptaminedinsdag 25 augustus 2009 @ 18:23
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef smiksmaksmek het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hoort die kutbak er uit te zien.
Ai, Die heeft de stoeprand wel heel hard genomen