68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:29 |
Omdat ik totaal nodeloos ge-edit wordt op het andere topic doe ik het dan maar hier.... Omdat mensen die wel graag een fatsoenlijke auto rijden de belasting moeten compenseren voor die stomme minikarretjes hoop ik dat ze al die krengen in de gracht gooien in de hoop dat zij ook gaan beseffen dat goedkoop duurkoop is. Klacht 1: Overheid Klacht 2: Cheapskate josti's die niet gewoon in het OV kunnen blijven zitten Klacht 3: lelijke kleine zuinige/hybride pestbakken. [ Bericht 11% gewijzigd door Adelante op 19-08-2009 12:08:45 (persoonlijke mod aanmerkingen kunnen in FB) ] | |
de_boswachter | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:31 |
Dit topic MOET ik volgen. | |
Jarno | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:32 |
Tief op met je combimultiklachten. | |
Tally | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:33 |
![]() | |
Ploertendoder | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:33 |
![]() ![]() | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:34 |
quote: ![]() | |
Myraela | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:38 |
Hybride! Mijn moeder rijd de nieuwste Prius, ik vind het geen lelijk ding. Met lere bekleding. ![]() | |
Tally | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:42 |
Ik rij sm art en een Renault van 1700 kilo. Compenseren doet de ander niet. De overheid bedenkt gewoon kut regeltjes. | |
MobileSuit | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:44 |
quote:Vrouwen hebben geen verstand van auto's.... | |
Myraela | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:46 |
quote:Nee, maar vrouwen hebben wel smaak. ![]() | |
Sigmund666 | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:48 |
Smaken verschillen TS. En o ja: Optyven met je combimultiklachten ![]() | |
Ploertendoder | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:48 |
quote: ![]() ![]() | |
TheKC | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:52 |
quote: ![]() Weet je wel hoeveel CO2 die koeien hebben uitgestoten die nu verwerkt zijn in de bekleding? | |
Ploertendoder | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:53 |
quote:Scherp! ![]() | |
Sapstengel | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:58 |
TS is een wannabe Amerikaan die alleen benzineslurpende muscle cars mooi vind ![]() | |
Creepy_Bastard | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:01 |
TS heeft overal pukkels en dat compenseerd hij door een 2e hands bmw te kopen van 16 jaar terug. | |
DrDarwin | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:02 |
quote:Wordt dat minder dan als ze er geen Prius bekleding van hadden gemaakt? | |
Myraela | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:04 |
quote:Maar die koeie zijn nu dood, dus dat scheelt weer. ![]() | |
Adelante | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:05 |
![]() Prima stadsauto toch? Je kunt die dingen overal kwijt en ze slurpen weinig benzine ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:06 |
quote:Dat dus. | |
Tally | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:08 |
quote:Ik vind ze super! ![]() Ik ben er ook mee door Duitsland, Kroatië, Frankrijk en Italië gecrost ![]() | |
DahBigKahuna | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:12 |
@ TS: Teveel klachten in 1 post probeer het eens hiermee: www.shop4tech.com/photos/item-5743-4-500.jpg | |
Ploertendoder | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:13 |
quote:Tag klopt niet ![]() | |
solaire | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:14 |
quote:Om over Methaangas maar niet te spreken | |
marcel-o | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:15 |
quote: ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:16 |
quote:Maar het idee is goed. Dus, hierbij alsnog het plaatje: ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:21 |
Hey.....het gaat over een prius onder andere!! ![]() fantastische auto en dan de reacties om je heen: "Ja, lelijke auto".....(ja, en die opel van jou is oh zo exclusief en mooi) "Ja, hij is niet eens echt zo zuinig"....(ja, alsof die van jou de door de fabriek opgegeven waarden haalt) "Ja, en ik betaal voor jou de belasting"....(denk het niet, maar als het wel zo is dan heb ik daar geen problemen mee, en als jij daar problemen mee hebt dan moet je ook een hybride nemen, keuzevrijheid) heerlijk: lekker controverse en discussie waarbij het zeker is dat je de discussie inhoudelijk kunt winnen (als de ander ook volwassen is) | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:26 |
quote: ![]() Pleur op.... eigen feiten verzinnen en doen alsof je de wijsheid zelve bent. | |
Creepy_Bastard | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:29 |
quote:Een verzonnen feit is geen feit. Je bent gewoon een kneusje. | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:30 |
quote:Yup... maar wel 1 met fatsoenlijke auto's ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:30 |
quote:pleur zelf op, niet inhoudelijk reageren is een teken van zwakte en tekort aan argumenten. en graag een beetje respect als je je intellectuele superieuren aanspreekt. ![]() | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:40 |
quote:Inhoudelijk reageren? dit is KLB notabene.... en dit topic zou er nooit gekomen zijn als die mod mijn post had laten staan. Je spelling klopt iig, maar dat maakt je nog niet intellectueel ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:43 |
quote: ja....da's niet eerlijk, volgens mij ken je me.... ![]() | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:46 |
quote:Yup... en ik moet toegeven.... bij je eerste opjaagpoging had je me bijna ![]() | |
Jarno | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:49 |
quote:Ja, stel je voor, inhoudelijk reageren in een serieus subforum. | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:50 |
quote:kijk......dat zijn in ieder geval prestaties......de prius had bijna de chevelle te pakken ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:51 |
quote:Dus dan mag je je als een volslagen idioot gedragen? | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:53 |
quote:Nee, ik ben me verplicht jouw gedragscode op te volgen. ![]() Bekijk het ff lekker man ![]() | |
Deamobile | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:53 |
quote:Kan zo de gracht in ![]() | |
Jarno | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:Kennelijk wel, want er zijn berichten verwijderd van je en je OP is ge-edit. | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:Wie zegt nou weer dat je mijn gedragscode moet opvolgen? Is begrijpend lezen geen vak meer op de basisschool? | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:57 |
quote:Jij definieerde het als "volslagen idioot" dus zeg jij het maar. ![]() Maar goed.......De gracht in met die klotebakken ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:58 |
quote:Ik definieer jouw troll-topic en het feit dat je denkt in KLB niet normaal te hoeven reageren als volslagen idioot ja. Dat je daarbij ook niet goed kan lezen helpt je eigen 'onderbouwing' ook niet echt. Voor zover je van onderbouwing kan spreken dan. | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:00 |
quote:Mooi......dan heb je daarover je punt gemaakt. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:01 |
quote:Wel volwassen van je, dat je de discussie aangaat. Maar goed, ik weet genoeg. | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06 |
quote:Ik wil helemaal geen discussie aangaan......, daar kom jij mee. Wat is er te discussieren over mijn inzicht dat ik die graflelijke bak liever als plantenbak zie dan op de snelweg? Geloof me, je kan je morele gelijk wel halen hoor.....maar dat interesseert me geen donder. | |
Ploertendoder | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:08 |
quote:ja, en dat geouwehoer van jou interesseert ons geen donder ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:09 |
quote:Ik vind het anders vrij frappant dat het in KLB blijkbaar niet nodig is om je normaal te gedragen. Wellicht kan je daar een toelichting op kan geven. | |
zquing | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:10 |
quote:Minder dan mannen helaas ![]() | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:17 |
quote:Dat vind jij, en ik vind wat anders......Het is hier geen gemeentehuis man, loosen up! | |
Creepy_Bastard | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:22 |
quote:Ik vind jou een viezerik. | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:24 |
quote:Ik bedreig onschuldige mensen niet met het steken van messen tussen hun ribben, dus jouw maatstaf is al helemaal niet serieus te nemen. | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:59 |
quote:Ik vind jou een eikel. | |
Catbert | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:08 |
quote:Zet die meuk dan fijn op je twitter ofzo, dan word je ook nog eens heel fijn niet tegengesproken. | |
Salsaneck | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:13 |
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg. ![]() | |
Wilhlem_Wagenfeld | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:14 |
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden ![]() | |
Catbert | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:19 |
quote:Ik heb geen smart. Ik vind de TS gewoon een jankerd. Als je niet met tegenargumenten kunt komen post dan gewoon niet. | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:22 |
Ik vind die Smarts en dergelijke leuke bakkies, hoor, maar ik vind dat ze al genoeg voordeel hebben van hun verbruik. Wanneer je niet iedere zoveel jaar een andere auto neemt doe je het milieu een stuk groter plezier dan je ooit zou kunnen als je iedere vijf jaar een nieuwe Prius neemt ... bijvoorbeeld. Ongeacht of je een Amerikaanse V8 uit 1968 rijdt. | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:45 |
quote: ![]() kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur... | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:48 |
quote:"Ja, lelijke auto".... | |
kr4t0s | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:48 |
Nee ik ga een dure auto kopen waarvan 70% naar de belasting gaat + nog 85% accijns op benzine betalen. Hou het wel voorlopig bij mijn pauper opel corsa. Auto kopen in dit land = belasting sponseren. | |
Mr.Cooper | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:56 |
TVP. | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 15:28 |
quote:Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda. | |
68Chevelle | woensdag 19 augustus 2009 @ 15:30 |
quote:Ik ga meewachten..... team up! ![]() | |
bietelboer | woensdag 19 augustus 2009 @ 15:32 |
TT klopt niet.. Amerikanen en andere Jostibakken moet het zijn ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 15:42 |
quote:naja, die opvatting die daar gesteld wordt, komt uit een rapport gesponsord door een aantal tegenstanders van hybrides. Die opvatting stoelt op een aantal uitgangspunten: de winning van het materiaal voor de batterijen zou erg milieu-vervullend zijn. En dat klopt ook, men gaat er wel aan voorbij dat het deel wat naar toyota gaat slechts promilles zijn van datgene wat al gewonnen wordt voor batterijen voor andere apparaten. het is dus niet terecht om dat geheel op het konto van hybrides te schuiven. Daarnaast heeft toyota een uitgebreid recyclingsprogramma hiervoor opgesteld. Dan de uitspraak dat de accus na 180.000 kilometer vervangen moeten worden. Onzin, er rijden in australie al priussen met meer dan 3 ton op de teller en nog steeds het oorspronkelijke accu pack. In de praktijk is er weinig uitval. naja, goed...ik wilde nog wat voorbeelden noemen, maar lees onderstaand artikel even. Ik denk dat dat je op zijn minst aan het denken zet...let vooral even op het feit dat ze de levensduur van de prius op 109.000 mijl hebben gezet, dus zeg maar 180.000 km en dat tegenover een levensduur van 380.000 mijl van een hummer. artikel edit : deze is ook interessant | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 16:18 |
quote: Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day). De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR! Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen. Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken. | |
IJsblock | woensdag 19 augustus 2009 @ 17:40 |
quote: | |
Red_85 | woensdag 19 augustus 2009 @ 18:15 |
prius ![]() Dat is een auto speciaal gemaakt voor geitenwollensokken en fileschapen. ongelofeloos dat mensen er nog steeds in trappen. Smart is net zo triest. Als je dan iets kleins en stijlvols en goedkoops wil hebben, ga dan rijden in een oude mini of fiat 500. Ontzettend makkelijk in onderhoud en meestal nog buiten de wegenbelasting ook. Wat wil je nog meer? | |
postmortum | woensdag 19 augustus 2009 @ 18:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 18:25 |
quote:Post anders effe plaatjes van een tang en een varken. | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:59 |
quote: ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord).... net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt. | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:07 |
quote:Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan. Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest: quote:Ja, right ... ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:27 |
quote: wacht, dus je zegt dat ze een energiezuinig en milieuvriendelijk proces hebben om de verschrikkelijk vervuilende batterijen voor 95% te recyclen. Ja, wat is je punt nu eigenlijk. De rest van de prius is een gewone auto die net als andere autos behandeld wordt, dus daar zit geen extra werk aan. Sterker nog, voor een prius wordt dus tenminste de batterij goed gerecycled zodat er slechts minimaal nieuwe grondstoffen gewonnen hoeven te worden. wat ook enorm veel energie kost. Ik neem aan dat het ook veel energie kost om de accu van een gewone auto te recyclen of wordt dat niet gedaan? staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes? | |
Googolplexian | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:53 |
quote:Zucht ... meteen op die tour... ok. Ja ... in mijn bronnen staan meer dan alleen plaatjes. Ik ben dan ook niet de sukkel die, na het lezen van de brochure overgehaald was en dacht: "Hey, wat een goed idee! Ik moet er ook één hebben!". Ik dan ook geen "Ashamed Prius Driver", zogezegd. Over je vraag hoe dat met normale accu''s gaat ... die gaan allemaal naar een centraal recycling punt ... stuk efficienter dan voor elk merk auto een apart recycling systeem hebben, nietwaar? Is geen raketwetenschap. Dus de Prius is op de accu's na een gewone auto, eh? ![]() | |
flipp. | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:06 |
quote:al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Iets wat heel erg van toepassing is op een prius. Laten we wel wezen, ik rijd zelf ook een hybride auto (honda civic dan). Puur eigenlijk omdat het de enige sedan was welke er leuk uit zag binnen mijn budget, en ik ben er erg tevreden mee. Alleen zuinig of milieuvriendelijk is hij zeker niet, als je echt een auto wilt kopen puur voor de milieuvriendelijkheid (en dat heb je met een prius toch gedaan want van de looks moet het het niet hebben), dan kan je veel beter voor of een diesel of gewoon een (kleine) hatchback gaan. Ik heb nu iets van 10~11k kilometer op de teller staan en ik heb een gemiddeld verbruik van 6.8 / 100 km en een uitstoot van gemiddeld 130 gram volgens mij. Dit is voor een auto de grootte van mijn auto wel netjes maar het is niet bijzonder extreem zuinig / milieuvriendelijk. De grootste factor is sowieso hoe je met je auto rijdt en niet hoe zuinig de auto zelf is, want zo heel overdreven zuinig zijn hybrides niet (ja leuk dat je een bereik hebt van 1200km ofzo maar je hebt daar dus wel een 50L tank en onveilig weggedrag voor nodig (als in constant 1 snelheid rijden 80 ong.)). | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 23:27 |
quote:apart, ik heb de prius nu sinds midden mei, er staan nu 15.000 km op. gemiddeld verbruik ligt ergens rond de 5.5 liter per 100. Mijn vorige volvo met een moderne common rail diesel motor en hetzelfde gewicht haalde hetzelfde verbruik....dat vind ik dan niet slecht voor een 1.5 benzine motor in een 1300 kg zware auto. 10 – 733 km = 723 km- 41,4 liter (5.8 liter per 100) 733 – 1433 = 700 km – 36.5 liter (5.21 liter per 100) 1433 – 2360 = 927 km – 55.1 liter (5.9 liter per 100: Duitsland en Ardennen) 2360 – 3116 = 756km – 40.1 liter (5.3 liter per 100) 3116 – 3858 = 742km – 40 liter (5.4 liter per 100) 3858 – 4593 = 735km – 41.4 liter (5.6 liter per 100) 4593 – 5328 = 735km – 42.7 liter (5.81 liter per 100) 5328 – 6001 = 672km – 22.8 liter (3.39 liter per 100) (niet volgetankt!) 6001 – 6513 = 512km – 41.2 liter (8.05 liter per 100) 6513 – 7202 = 689km – 38 liter (5.52 liter per 100) 7202 – 7973 = 771km – 41 liter (5.32 liter per 100) 7973 – 8671 = 698km – 37.95 liter (5.44 liter per 100) 8671 – 9431 = 760 -40.04 liter (5.27 liter per 100) 9431 – 10197 = 766 – 41.79 liter (5.46 liter per 100) 10197-11004 = 807 – 41.06 liter (5.09 liter per 100) 11004-11706 = 702 – 40 liter (5.7 liter per 100) 11706-12402= 696 – 38.45 liter (5.52 liter per 100) 12402-13044= 642 – 36.9 liter (5.75 liter per 100) 13044-13647=603 – 33.6 liter (5.57 liter per 100) 13647-14379=732 – 40.3 liter (5.51 liter per 100) 14379-15144=765 – 41 liter (5.36 liter per 100) | |
Kill_em_all | woensdag 19 augustus 2009 @ 23:40 |
quote:Weet je wat, neem jij even de proef op de som en rol even lekker door het het spul wat uit de accu's van een prius komt. Zullen we zien hoe milieuvriendelijk het is ![]() | |
bluebit | woensdag 19 augustus 2009 @ 23:51 |
quote: Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein! ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 00:50 |
quote: ![]() There are two batteries found in a Prius. The first is a lead-acid (Pb-A) 12v accessory battery which is commonly found in most vehicles on the road. The second is the main hybrid driving battery, which is specific to hybrid electric vehicles (HEV) and electric vehicles (EV). In the U.S., the battery pack of the 2004 Prius is warranted for 100,000 miles (160,000 km) or 8 years.* According to Toyota, a Prius plug-in hybrid (PHEV) powered by lithium-ion batteries will become available for fleet buyers beginning in late 2009.** * Dus elke 160k km een nieuw setje accu's ... lekker. ** Ah ... Lion accu's ... leuk spul ook. NiMH en Lion accu's gebruik je al jaren voor van alles en nog wat maar ik durf te wedden dat je ze nooit "milieu-vriendelijk" hebt gevonden. | |
Jarzwork | donderdag 20 augustus 2009 @ 01:05 |
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje... zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij... mn bora voelt overigens meer aan als een tank ![]() edit: Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Jarzwork op 20-08-2009 01:16:51 (het is laat) ] | |
Panzerknacker666 | donderdag 20 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Bora ![]() | |
Jarzwork | donderdag 20 augustus 2009 @ 01:15 |
quote:Uiteraard Opels hebben stuk voor stuk unieke motoren, net als álle andere auto's ![]() ![]() ![]() Misschien is dat trouwens wél waar als je de vervangen onderdelen meerekent... | |
Noork | donderdag 20 augustus 2009 @ 01:15 |
quote:Dat dus. Wat een gezeik zeg. | |
Kill_em_all | donderdag 20 augustus 2009 @ 01:57 |
quote:Waarom zou ik? Ik beweer niet dat de accu uit mijn auto milieuvriendelijk is. Dat is nou het hele punt. Al die prius mensen zijn van ohhh kijk mij eens goed voor de planeet zijn terwijl dat gewoon bullshit is. Milieuvriendelijk is iets totaal anders dan iets minder slecht voor het milieu (mocht een prius ook daadwerkelijk in totaal minder vervuilend zijn dan een normale auto, iets wat ik durf te betwijfelen). | |
flipp. | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:06 |
quote:Het is toch gewoon een solide auto (die ook nog eens zwaarder is dan jouw bora, dat even terzijde). Maar zoals ik al eerder gezegd hebt zijn hybrides niet significant milieuvriendelijker dan andere auto's (in dezelfde zuinigheids klasse). Het ligt er vooral aan hoe er mee gereden wordt. Voor echte (significante) milieuvriendelijkheid is de techniek nog te jong. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:26 |
quote:* het gaat er niet om hoeveel accus in je auto zitten, maar figuren roepen dat een prius zo slecht is want er zit een accu in.....ja, en een normale auto heeft ook een accu, en een prius heeft niet eens zoveel meer accu. Je doet alsof een prius voor 50% uit accus bestaat. * ow, dus alle andere apparaten vervang jij ook als de garantie afgelopen is? Als je bronnen met meer dan alleen plaatjes leest, dan weet je ook dat er meer dan genoeg priussen zijn die al 3 of 4 ton gereden hebben met een accuset. Anders dan lees je redelijk subjectieve 'bronnen'/'propaganda'. * Ja klopt,feitje : er zijn ongeveer 3.5 miljard actieve mobieltjes, pakweg een half miljard aan laptops en een klein miljard aan autos met accus.....en je zit hier te zeuren over wat...2 miljoen priussen? En dan denk je ook nog dat het niet efficient kan zijn om al die batterijen op een juiste manier te recyclen. Dan heb je toch echt een bord voor je kop. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:39 |
quote: waarom zou ik het dan doen, ik beweer toch ook niet dat een accu van een prius schoon is. ik zeg alleen dat tegenstanders altijd maar hameren dat er een accu in een prius ziten dat er 45 kg accu in een prius zit, en 15 kilo in een reguliere auto. Dat vind ik geen grote verschillen. Als de helft van ALLE autos nu een prius was, of er zou 500 kilo accu in een prius zitten, dan zou ik dat wellicht een zorgelijke ontwikkeling vinden. Maar goed, ik ben eigenlijk helemaal geen milieufreak, asfalt is mijn vriend. Maar wel heel triest als mensen biased lezen en daar hun mening op baseren, en blijkbaar niet hun eigen intelligentie gebruiken. is zonde. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:50 |
quote:heb eens in een bora gereden, maar vond het drie keer niks (heb overigens dezelfde ervaring met vrijwel elke volkswagen, is gewoonweg niet mijn ding). Over je edit : ik heb ooit eens een onderzoek gelezen dat stelde dat het vele malen milieuvriendelijker was als iedereen gewoonweg een roll royce zou rijden. Die auto's gaan namelijk langer mee dan een duizendjarig rijk. Er zal wel een kern van waarheid in zitten, als een prius echt maar 150.000 km mee zou gaan, dan geloof ik best dat die prius niet significant beter is, misschien wel slechter. Maar goed, inmiddels is wel aangetoond door zeer gerennomeerde EN onafhankelijke instellingen dat een pruis wel degelijk beter is voor het milieu. Da's vervelend voor al diegenen die het hummer verhaal geloofden (als je het onderzoek gelezen hebt en je gelooft het nog, dan ben je echt een josti), maar aan de andere kan, en dat is wellicht een leuke nieuwe wending : het is ook wel spannende techniek voor autoliefhebbers: electrische motoren leveren enorm veel koppel en dan ook nog op elk toerental.....da's toch wel wat beter dan een auto die 150 pk levert en 220 nm (tussen het toerental 2200 en 2500). Persoonlijk zie ik dus nog wel gave dingen gebeuren met de techniek en de beter geinformeerden onder ons weten ook dat bijna alle merken met hybrides/toepassing van electromotoren bezig zijn, zelfs ferrari. Is dat ook geen auto meer zodra er een ferrari op de markt komt met een electro (hulp) motor, of mag het dan wel? | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:56 |
quote: quote:Het gaat er NIET om hoeveel accu's er in je auto zitten? NIEMAND heeft hier geroepen dat een Prius zo slecht is omdat er EEN accu in zit. Er zitten er MEER in dan een andere auto. Zie het zo: iets met 20% vet is een stuk ongezonder dan iets met 5% vet. Klaar. quote:Nee, sukkel ... ik gooi geen apparaten weg als de garantie verlopen is. Een inherente eigenschap van accu's, however, is dat ze maar een bepaalde levensduur hebben. Prachtig dat er Priussen zijn die 3 ton hebben gereden op een battery pack ... zo zijn er ook gloeilampen die langer branden dan de aangegeven levensduur. Punt is alleen dat ze GEMAAKT worden met een levensverwachting ... en die ligt wel errug laag bij het Prius Battry Pack (160k km of 8 jaar). Na deze tijd gaat de accu minder werken .... feit. Als je niet uit het stenen tijdperk komt weet je zelf ook wel dat accu's het na verloop van tijd steeds slechter doen en dat je dat niet kunt vergelijken met de levensduur van apparaten. Maar jij gooit waarschijnlijk de hele kroonluchter weg als de lampjes op zijn. En blijf vooral doorgaan met je plaatjes-bronnen-opmerkingen. Daarmee geef je alleen maar aan waar jouw drempel ligt als het gaat om onderscheid maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Kennelijk heeft een tekst zonder plaatjes voor jou al snel een encyclopedische waarde. quote:Ok ... als je echt op die manier wilt rekenen: ![]() Battery Pack Prius (dus de extra accu) Elke pack bevat 38 modules van elk 6 NiMH cellen = 228 batterijen van elk 173 gram 2 miljoen Priussen, zeg je? Ok. 2000000 * 228 = 456 miljoen batterijen van elk 173 gram = bijna 80 duizend TON aan NiMH Da's wat de Prius extra bijdraagt aan het milieu ![]() De enige manier om dat nog te kunnen verantwoorden is als het je lukt om genoeg simpele mensen ervan te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Paar groene stickers erop, wat verhaaltjes over hoe ongeloveloos efficienter het is om een Prius accu te recyclen en hoe milieu-bewust ze wel niet zijn en GO! quote:Nou, inderdaad, zeg. ![]() editted to add : http://www.opel-p1.nl/custom/testcar/Shell%20Opel.htm 1 op 160 in 1973 | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:13 |
quote:Ja en een gewone auto verbruikt meer benzine dan een prius. is dus ook slecht. what's your point? quote:die 100.000 mijl is bepaald omdat het een nieuwe techniek is. ze konden niet op basis van ervaring een verwachting afgeven. Een normale auto heeft drie jaar garantie. Beetje vreemd dat het maar zo weinig is, een auto kan toch zeker wel langer mee, of niet. Nu er een aantal jaar voorbij zijn, blijkt dat het accupack in vrijwel alle gevallen veel langer meegaat. Dus wederom: lees eens iets met meer dan alleen plaatjes! quote:Wauw, knappe berekening, jammer dat het zo nietszeggend is zonder vergelijkingsmateriaal!! Bijvoorbeeld: Stel dat een prius 1 liter op de 100 zuiniger rijdt dan een andere auto, gemiddelde rij afstand per jaar is 20.000 km. Dan bespaar je 200 liter per jaar per auto. dus als alle autos een hybride zouden zijn dan zou er 200 miljard benzine gespaard worden per jaar. kijk dan maak je een vergelijking waar je iets mee kunt. Nou, inderdaad, zeg. ![]() [/quote] | |
BigKahuna | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:14 |
Wat rijdt TS ? | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:15 |
TS is 68Chevelle....wat denk je....ik gok op een hyundai ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:36 |
quote:[..] Da's dus niet waar. Bij gewoon gebruik zijn Hybrides helemaal niet zo zuinig. quote:Mjah ... over inlezen gesproken. Jij als Pius-eigenaar zou moeten weten dat die 160k km garantie gold voor de 2004 Prius ... "Nu er een aantal jaar voorbij zijn" blijkt dat de garantie verhoogd is tot 180k km op de 2009/2010 modellen. Wooptidoo! De ALGEMENE garantie op een Prius is trouwens ook gewoon 3 jaar / 100000 km. quote:Huh? Je komt zelf met vergelijkingsmateriaal (mobieltjes en laptops) en dat heb ik gebruikt in m'n bovenstaande post ... wat lul je? quote:Ah, Prius-logica! Als ... dan ... ![]() edit : alle auto's (700 miljoen) Prius = 27.664.000.000 kilo aan NiMH batterijen. Dus iedereen kan gewoon beter Honda FCX Clarity kopen. Al de beloften van schoon rijden zonder de verborgen leugens. quote:Ja ... alleen met een "als/dan" vergelijking kun je een Prius verantwoorden ... I get you now. [ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 20-08-2009 09:43:13 ] | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:47 |
quote:He bah..... als je nou nog ff een niveautje hoger ging had je Daewoo gezegd ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:50 |
Is dit nog steeds bezig? ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:56 |
quote:Als het aan mij ligt de komende 10 jaar nog ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:58 |
quote:Ik vind dat een beetje overdreven, maar goed, het is jouw feestje ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:00 |
quote:Ach.....misschien gaat het dan wel over iets anders.... maar de Prius is zo'n leuk slachtoffer ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:00 |
quote:Het wel eenvoudig om die te bashen. | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:05 |
quote:Ja..... die mening was ik ook al toegedaan.....vooral omdat de mensen die er gebruik van maken zich totaal niet interesseren in auto's, ergo......je hebt gewoon geen enkel tegengas ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:06 |
quote:Alleen omdat ze als leaseding aantrekkelijk zijn zou ik erin willen rijden ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:08 |
quote:Nou.... wees dan eens eerlijk....zelfs vanuit je eigen perspectief.... dan heb ik ergens toch een beetje gelijk?, of niet? ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:09 |
quote:Oh ja, je hebt volledig gelijk. Het zijn ook kut auto's, en ze rijden niet eens zo fantastisch. En lelijk, niet normaal. Als het mn hond zou zijn zou ik z'n reet kaalscheren en hem leren achteruit te lopen. | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:13 |
quote:Welkom hier ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:14 |
quote: ![]() ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:30 |
hoeft ook niet.... googol is onze wetenschapper ![]() Ik heb een grote bek ![]() Vul maar in wat jij hier zou kunnen doen ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:34 |
quote:Eeuh, mijn auto rijdt harder weg bij het stoplicht? ![]() | |
Zero17 | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:38 |
quote:Maar goed dat er leer van is gemaakt dan. Anders waren ze nu nog bezig met het uitstoten van Ammoniak en CO2. ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:45 |
quote:Bijvoorbeeld ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:49 |
quote: ![]() ![]() | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:05 |
quote:Ik heb ok niks gezegd over een universitaire titel...ik heb je gewoon gebombardeerd tot... ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:24 |
quote: ![]() Effe voor de duidelijkheid: - Ik vind de nieuwe Prius geen lelijke auto (ook niet moeders mooiste, maar zeker niet lelijk); - Ik vind het verbruik wat je KUNT halen met een Prius indrukwekkend; - Ik vind dat je als Prius-rijder alle hoop op lol met een auto hebt opgegeven en je hebt voorbereid op hoofdsteunen met opgeclipped DVD-scherm en 2.2 schreeuwende kids op de achterbank. - Ik vind dat Prius-rijders (en andere schapen) teveel hun best doen om hun zg. "milieubewuste keuze" te verdedigen met hoeveel beter een Prius wel niet is t.o.v. andere auto's terwijl de ENIGE motivatie om voor een hybride of zoiets belachelijks als een Smart te gaan vaak ligt het directe financiële voordeel in de vorm van belastingsvoordeel o.i.d.. - Ik vind de meeste moderne hybrides heel veel comfort en luxe voor je geld ... maar heel weinig auto. Echte auto-liefhebbers zullen dit waarschijnlijk wel met me eens zijn. - De milieu-hype rond de Prius is echt onzin ... het is gewoon een auto (met heel veel accu's). | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:34 |
quote:nou wat zeuren we dan. Ik geloof dat ik het met je eens bent. Ik hoef niet te verkondigen dat een prius oh zo veel beter is, blijkbaar moeten wel een boel mensen verkondigen dat een prius niet milieuvriendelijk is!! Ik rij prius omdat het me netto 150-200 euro scheelt per maand en hij is sneller dan een civic. dus dat vind ik beter. Overigens zeg je in een eerdere post dat een prius geen normale auto (vergezeld met deze smilie : ![]() Maar goed, de historie heeft wel geleerd dat verandering op tegenstand stuit. Dat verandert wel over een jaartje of twee als vrijwel elk merk een hybride in het programma heeft. Ik neem aan dat niemand gaat steigeren als ferrari met een hybride komt. | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:41 |
quote:Ik zou het niet serieus nemen, Ferarri is een no-nonsense sportwagen, de definitie Hybride is een compromis. | |
pumpkineater | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:50 |
Het enige probleem dat ik met een smart heb is dat ze toegelaten worden op de weg terwijl invalide wagentjes op het fietspad horen te rijden! Een auto is niet van plastic! | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:50 |
quote: bedoel je nu dat een sportauto geen andere energie bron kan hebben dan een verbrandingsmotor? | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:51 |
quote:Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:54 |
quote:hoezo, het gaat toch om performance en design. Om welke reden zou er geen andere energiebron naast een verbrandingsmotor geplaatst mogen worden (da's de definitie van hybride in de autowereld) | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:57 |
quote:en zo is het ... en geen best compromis ook. | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:58 |
quote:Dat moet je aan een echte car-fan vragen. Maar ik vermoed dat het iets met het geluid te maken heeft. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:59 |
quote: Dan zijn ze mooi op weg | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:00 |
quote:Er staat ook dat nog niet bekend is hoe dat eruit gaat zien. Maar goed, ik weet daar niet zoveel vanaf. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:01 |
quote: wat???? dus voor een echte liefhebber is geluid het belangrijkste? Dus het moet herrie maken en dan is het goed, of hoe moet ik dit zien. Is de knalpijp dan het belangrijkste onderdeel? | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:02 |
quote: klopt, maar het is een hybride en dat mag blijkbaar niet van de auto liefhebbers | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:03 |
quote:Nou ja, het geluid wat de motor produceert helpt wel enorm bij de beleving van een auto. Er zijn zelfs speciale afdelingen bij sportwagentoko's die zich met het geluid van de motor bezig houden. | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:04 |
quote:Nee, ik vind het persoonlijk een belangrijke factor maar dat boeit even niet. In het geval als een superauto als een ferrari zou ik alleen het beste van het beste willen, ongeacht technologie, zonder compromis, daar betaal je ook voor, met een Hybride zal je altijd met het probleem zitten dat je EN een verbrandingselement EN een elektroelement in 1 en hetzelfde voertuig zetten, het is of of...voor de supercarliefhebber zal het overkomen als half werk. De Teslaversies neem ik dan meer serieus omdat deze elektra-only zijn, dan bij wijze van spreken een Bugatti Veyron Hybrid oid. | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:06 |
Dat geluid komt als extraatje en maakt de beleving compleet. | |
Kill_em_all | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:10 |
quote:Uhm Ferrari werkt anders al aan een hybride systeem. Tenminste, er komt een electromotor in maar itt tot je prius word het ding alleen gebruikt zoals KERS in de F1 word gebruikt dus niet voor het milieu maar om het ding sneller te maken. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:20 |
quote:ferrari doet het inderdaad om sneller te zijn. Dat is dus precies wat ik wil zeggen. naast het milieu aspect zijn er een aantal andere voordelen waaronder dus het vermogen wat een electromotor levert bij elk willekeurig toerental. Bij een prius is dat natuurlijk volledig afgestemd op milieu, maar het is dus mogelijk om een andere doelstelling te ambiëren, zoals vermogen en als het dan 0.2 liter zuiniger is, dan is dat mooi meegenomen. ik neem aan dat iedereen hier die mogelijkheid, die toepassing wel begrepen had? | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:23 |
quote:Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:28 |
quote:ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg..... Maar goed, da´s wel een mogelijke ontwikkeling ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:28 |
quote:Zal je gek staan te kijken hoeveel heerlijke herrie er uit dat 1.6je van me komt. | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:30 |
quote:Dat gaat dus nooit gebeuren puur om het feit dat een hybride ook een verbrandingsmotor heeft en die zeker zal gebruiken bij het stoplicht als je enigszins van je plek wilt komen. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:30 |
ah ja, lees net dat ferrari als doelstelling heeft de emissie in 2012 met 40% verminderd te hebben, dus ze doen het blijkbaar ook voor het milieu ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:31 |
quote:Helaas dat het niet zo werkt in de praktijk. | |
wise | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:31 |
niet dat een smart of multipla:r ![]() ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:31 |
quote: klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren. | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:32 |
quote:Oh ja, die 1.6 van mijn maakt ook wel een lekker geluidje. Maar die Ferrari 550 (of was het nou een 575) die laatst even gas gaf in de binnenstad hier klonk ook wel erg lekker ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:32 |
quote:Ik moet de hybride nog tegen komen die sneller is dan mij ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:36 |
quote: don't worry. zal nog gaan gebeuren. | |
jitzzzze | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:38 |
quote:Over een paar jaar? Ongetwijfeld. | |
CaptainCookie | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:39 |
Priusrijders ![]() Sommige zijn net zo fanboy als die Apple-mensen. Echt, donder toch eens op met die grafauto, hij is stervenslelijk (ondanks dat dat over 'smaak' gaat, kun je dit wel stellen op dezelfde gronden als het feit dat de Multipla lelijk is), hij is trager (JA, DAT IS HIJ) wat dan al die josti-rijders gaan proberen te compenseren door bij het stoplicht, waar iedereen normaal optrekt, dan extra veel gas te geven en dan blij zijn dat ze een Opel eruit gereden hebben ![]() Ook zijn die Prius-rijders die zo zuinig mogelijk willen rijden enorm irritant, van die mensen die op de rechter baan van de snelweg net onder de maximumsnelheid gaan rijden omdat dat iets zuiniger uitkomt. Het automatisch inparkeren werkt voor geen kut. Prius ![]() Samenvatting: ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:40 |
quote:Mjah ... als je hoofd al zo vol zit met waanideeën kan die er ook nog wel bij... ![]() De nieuwe Prius doet er 10,4 seconden over om op de 100 km/h te komen met z'n 1.8 motor en z'n electro-hulpmotor. Dan sleept 'ie 1345 kiklo mee. De VW Touran 1.4 16V TSI sleept z'n 1625 kiklo in 10,1 seconden naar de 100. Ook A-label. Mijn 1.6i Hondaatje van 1147 kiklo doet er standaard (en volgens opgave) 8,2 seconden over om op diezelfde 100 km/h te komen. ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:48 |
quote:jup, de huidige hybrides spelen toch puur in op milieu trends dus niet op performance (prius in 10.8 seconden naar 100, civic doet er zelfs een seconde langer over). De tesla laat het wel al zien met zijn 3.9 seconden naar de 100 op puur een electro motor. Maar ik weet wel zeker dat alleen een verbrandingsmotor in de auto hebben, zijn langste tijd gehad heeft. gezien de investeringen en beschikbare techniek zullen we voorlopig wel richting electromotoren gaan en wat daarna komt is koffiedik kijken. Waterstof, kraanwater of misschien ontwikkelen ze tegen die tijd accus die 100% te recyclen zijn, die 1200 km bereik bieden en in 2 minuten opgeladen zijn, je weet het niet.. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:04 |
quote: hoho, geen waanideeen hier.. de prius is langzaam. enige voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Maar eerlijk is eerlijk : een golf met DSG bak hou je niet bij in een prius. Zoals je wellicht kunt lezen, heb ik het over hybrides in de toekomst en de mogelijkheden van electromotoren. Overigens een beetje triest om te zeggen dat (andere poster) dat een prius vol gas geeft en dan trots is dat ie een opel eruit gereden heeft. Als je dat namelijk niet doet, dan krijg te horen dat je een geitewollen sokken type bent en niet doorrijdt. Het is dus eigenlijjk nooit goed. Trouwens, de reden waarom een hybride klinkt alsof ie vol gas geeft, is omdat ie een cvt (e-cvt) heeft. Dus die motor gaat op een optimaal (milieubewust vs performance) toerental gaat zitten. Da's wel ff wennen, als je gas geeft gaat ie op 1000000 toeren draaien en dat houdt niet op totdat je gas loslaat (bij wijze van spreken dan he) | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:28 |
quote: | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:35 |
quote:Dat is inderdaad de techniek waarop ik zou wachten. ![]() | |
Olle. | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:43 |
de prius is toch die bak met een top van 160 | |
Melkshake | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:49 |
Smart ![]() Toyota iQ ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:54 |
quote: interessant, kan het helaas nu niet goed bekijken. Vraag me wel af in hoeverre die techniek nu echt volwassen is en toepasbaar in goedkopere modellen.Tenminste, een bmw 7 serie is niet echt een middenklasser. | |
68Chevelle | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:56 |
quote:Nee, klopt, ik moet het ook maar afwachten, maar ik vermoed dat de directe productie en beschikbaarheid een issue zal zijn, ik vermoed tevens wel dat dat maar een kwestie van tijd is. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:56 |
quote:de IQ is toch echt te klein en wel erg duur voor het formaat auto, maar het is wel een erg compleet autootje qua veiligheidsvoorzieningen en uitrusting.! | |
Melkshake | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:05 |
quote:Dat klopt. Goedkoop zijn ze inderdaad niet, maar neem je een smart met dezelfde optie's, dan ben je nog duurder uit, heb je 2 veiligheidssystemen niet, en heb je ook geen achterbank ![]() Ik heb wel eens in een smart gereden, maar een iQ rijd toch iets beter. Voelt degelijker aan. | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:23 |
quote: Jup, da's waar. Als de techniek goed werkt is het doorgaans toch maar een kwestie van tijd voordat de techniek zo goedkoop geworden is (en wellicht andere bronnen zo duur) dat het interessant wordt om dat toe te passen. Kent iemand de karakter eigenschappen van een dergelijke motor, waar is het mee te vergelijken? laat ik het zo zeggen, een van mijn grootste ergernispunten aan de traditionele verbrandingsmotor is dat vermogen en pk's slechts in een beperkt bereik beschikbaar zijn. Dus je rijdt met minder vermogen op elk moment dat je niet in dat toerenbereik zit, electromotoren zijn op dat gebied superieur. In mijn vorige diesel kreeg je bij 1700 toeren een klap in je rug omdat de turbo er bij kwam, best leuk. Maar de tijd van 1000 naar 1700 toeren waren een eeuwigheid. BMW heeft daar wel mooie oplossingen voor bedacht maar dat vind ik persoonlijk dan weer een concessie, hacks om iets te bereiken (wel knap dat dat gelukt is, maar niet ideaal). | |
Googolplexian | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:48 |
quote:Nou ... precies zoals hybrides dus ![]() | |
bluebit | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:08 |
quote: mjaneeja, ik snap wat je bedoelt, maar wil wel toevoegen dat een electromotor dat dooie gebied vollediger kan oplossen. dus een electromotor die je van 0 toeren naar een snelheid duwt waarbij de verbrandingsmotor efficienter (met al zijn vermogen) kan draaien en dan is de electromotor nog alleen maar ondersteuning. Een turbo dekt niet het gehele toerengebied, dus ik vind dat een minder complete oplossing. maar goed, een turbo maakt wel een tof geluid. | |
Triptamine | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:13 |
Ik zie liever een Prius( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diegene die dit heeft verzonnen en de mensen die dit gedrocht kopen en mooi vinden zijn gek. Over smaak valt niet te twisten, maar als je een Multipla mooi vind, is je smaak dood ![]() | |
bluebit | maandag 24 augustus 2009 @ 10:52 |
en blijjkbaar gaat lambo ook aan het hybride concept en zoals te verwachten gaan ze de electromotor min of meer gebruiken als een soort 'turbo'. Lijkt me goed idee, veel koppel op 0 toeren beschikbaar.. | |
devl1nsect | maandag 24 augustus 2009 @ 10:53 |
Multipla ![]() VW Polo FTW!11 | |
Googolplexian | maandag 24 augustus 2009 @ 11:11 |
Eigenlijk moet je de auto-liefhebbers dankbaar zijn. Mede dankzij hun is er de vraag naar Smarts en Hybrides. Hoe meer opgevoerde bakkies, exoten, Amerikanen en old-timers er zijn ... des te meer vraag naar hybrides waardoor de middenmoot (al dan niet roestige 13-in-een-dozijn bakken die zonder twijfel op de sloop gezet worden wanneer de overheid er een schijntje voor geeft) uiteindelijk het uitgestorven ras zijn. Dan heb je alleen nog maar echte (mooie) auto's en groene auto's op de weg ![]() | |
68Chevelle | maandag 24 augustus 2009 @ 11:18 |
quote:Dude........ ik ben het met je eens!!!!!.....wtf??? nou.... wanneer breng je de jouwe weg? ![]() | |
Googolplexian | maandag 24 augustus 2009 @ 11:20 |
quote:De vraag is ... wanneer krijg ik 'm terug!?! ![]() Echt vreemd om m'n auto niet beschikbaar te hebben ... zul jij wel aan gewend zijn. | |
68Chevelle | maandag 24 augustus 2009 @ 11:21 |
quote:Hoezo?.... ik heb er 2........ als er altijd maar 1 doet. allang goed ![]() | |
Googolplexian | maandag 24 augustus 2009 @ 11:25 |
quote:Ik heb er ook twee maar dan nog is het lekkerder om met dit weer een | |
Nero22 | maandag 24 augustus 2009 @ 12:05 |
Niks mis met de nieuwe Opel Insignia (Ecoflex)...![]() | |
H.Moody | maandag 24 augustus 2009 @ 12:13 |
quote: ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 24 augustus 2009 @ 12:15 |
quote:Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Dat is ongeveer de strekking van een Opel Insignia. Leuke auto, maar ja, het is en blijft een Opel. | |
68Chevelle | maandag 24 augustus 2009 @ 12:28 |
quote:Ik vind 'm vrij aardig...... maar het plasticgehalte hierop zal ook wel niet laag zijn. | |
jitzzzze | maandag 24 augustus 2009 @ 12:32 |
quote:Ja, ik vind het ook wel een aardige auto. Maar ja, het blijft een Opel ![]() | |
68Chevelle | maandag 24 augustus 2009 @ 12:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() The Opel Diplomat V8 Coupé was the absolute zenith of the Diplomat range and came with a 5.4-liter V8 engine –advertised as the same engine that was used in the Chevrolet Corvette at the time and paired with the GM two-speed automatic transmission, the 230hp V8 engine pushed the Coupé from zero to 100 in under 10 seconds. That was incredibly fast for the era, and gave the Diplomat 5.4 owner bragging rights everywhere he went in Europe. Maximum speed was 206 km/h (125 mph), which was a pretty good top end for a two-speed transmission. Ik zou menig Amerikaan en Europeaan, laat staan Japanner laten liggen voor dit autootje hoor. ![]() | |
jitzzzze | maandag 24 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:De Opels van vroegâh vind ik dan weer wel cool ![]() | |
smiksmaksmek | maandag 24 augustus 2009 @ 15:40 |
![]() Zo hoort die kutbak er uit te zien. ![]() | |
Googolplexian | maandag 24 augustus 2009 @ 16:51 |
quote:Mjah ... jammer dat er van die 230 pk -tenzij je er veel geld in stopt- nog maar iets van 130 over is. ![]() | |
wise | maandag 24 augustus 2009 @ 16:52 |
quote:je weet ![]() | |
Grrrrrrrr | maandag 24 augustus 2009 @ 19:32 |
quote:Hoe je zoiets mooi kan vinden is idd beyond me, maar goed. Je kan het van mijn part een goede auto vinden maar daar houdt het wel mee op ![]() | |
Broekpaling | maandag 24 augustus 2009 @ 20:27 |
quote: ![]() | |
68Chevelle | maandag 24 augustus 2009 @ 21:01 |
quote:Weinig..... het waren de motoren van de '64 Corvette die op oa Sebring raceten.....dan is er nog echt 200+ PK over hoor ![]() Apparently, the small-blocks used in the Opel Diplomat 5.4 are special “endurance racing” versions of the standard Chevrolet small-block engine owing to the fact that the guys at Opel kept burning up the various small-block powerplants (including the standard Corvette engine) sent to them by Chevrolet during the sustained high-speed testing they did for the Diplomat. In order to replicate Autobahn conditions, they ran the cars at a sustained speed of 125 mph for hours on end, and in the process, destroyed quite a few engines. The Opel engineers first went through the stock Chevrolet 5.4 small-block engine, then a special “enhanced” engine that had some Corvette pieces, then the actual Corvette engine, and then were finally sent the “endurance racing” engines which made the grade and thus became the only V8 offered in the Diplomat 5.4 model. So that’s the engine you got if you had an Opel Diplomat 5.4, and this may also explain why, that although not many Opel Diplomat 5.4 models were produced, you see a fair percentage of the few cars left with very high mileage and still running strong. The Opel Diplomat sort of had a Corvette engine, but not the production engines used in road-going Corvettes – it had the engines used in the Corvettes (and other cars) that did hard-core endurance racing like at Sebring and LeMans. It was a tougher, more durable, higher-revving (and more expensive) small-block V8 than the production Corvette engine, and a better engine all around. | |
Triptamine | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:23 |
quote:Ai, Die heeft de stoeprand wel heel hard genomen ![]() |