Nou ja, het geluid wat de motor produceert helpt wel enorm bij de beleving van een auto. Er zijn zelfs speciale afdelingen bij sportwagentoko's die zich met het geluid van de motor bezig houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:01 schreef bluebit het volgende:
[..]
wat???? dus voor een echte liefhebber is geluid het belangrijkste? Dus het moet herrie maken en dan is het goed, of hoe moet ik dit zien. Is de knalpijp dan het belangrijkste onderdeel?
Nee, ik vind het persoonlijk een belangrijke factor maar dat boeit even niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat moet je aan een echte car-fan vragen. Maar ik vermoed dat het iets met het geluid te maken heeft.
Uhm Ferrari werkt anders al aan een hybride systeem. Tenminste, er komt een electromotor in maar itt tot je prius word het ding alleen gebruikt zoals KERS in de F1 word gebruikt dus niet voor het milieu maar om het ding sneller te maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat Ferrari zichzelf enorm voor schut zal zetten met een hybride auto.
ferrari doet het inderdaad om sneller te zijn. Dat is dus precies wat ik wil zeggen. naast het milieu aspect zijn er een aantal andere voordelen waaronder dus het vermogen wat een electromotor levert bij elk willekeurig toerental. Bij een prius is dat natuurlijk volledig afgestemd op milieu, maar het is dus mogelijk om een andere doelstelling te ambiëren, zoals vermogen en als het dan 0.2 liter zuiniger is, dan is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhm Ferrari werkt anders al aan een hybride systeem. Tenminste, er komt een electromotor in maar itt tot je prius word het ding alleen gebruikt zoals KERS in de F1 word gebruikt dus niet voor het milieu maar om het ding sneller te maken.
Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
Dat geluid komt als extraatje en maakt de beleving compleet.
ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk
Zal je gek staan te kijken hoeveel heerlijke herrie er uit dat 1.6je van me komt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar zonder big-ass verbrandingsmotor geen geluid natuurlijk
Dat gaat dus nooit gebeuren puur om het feit dat een hybride ook een verbrandingsmotor heeft en die zeker zal gebruiken bij het stoplicht als je enigszins van je plek wilt komen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....
Maar goed, da´s wel mogelijke ontwikkeling
Helaas dat het niet zo werkt in de praktijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, lijkt me echt enorm irritant als je vol gas geeft, de hemel valt door de herrie zowat op je kop, en naast je trekt een hybride zonder enig geluid, en dus schijnbaar zonder moeite, gewoon van je weg.....
Maar goed, da´s wel een mogelijke ontwikkeling
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit gebeuren puur om het feit dat een hybride ook een verbrandingsmotor heeft en die zeker zal gebruiken bij het stoplicht als je enigszins van je plek wilt komen.
Oh ja, die 1.6 van mijn maakt ook wel een lekker geluidje. Maar die Ferrari 550 (of was het nou een 575) die laatst even gas gaf in de binnenstad hier klonk ook wel erg lekkerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zal je gek staan te kijken hoeveel heerlijke herrie er uit dat 1.6je van me komt.
Ik moet de hybride nog tegen komen die sneller is dan mijquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet de hybride nog tegen komen die sneller is dan mij
Over een paar jaar? Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:36 schreef bluebit het volgende:
[..]
don't worry. zal nog gaan gebeuren.
Mjah ... als je hoofd al zo vol zit met waanideeën kan die er ook nog wel bij...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, maar toch vervelend als een hybride je er uit rijd bij een sprintje, puur omdat ie een koppel van 400Nm al beschikbaar heeft bij 0 toeren.
jup, de huidige hybrides spelen toch puur in op milieu trends dus niet op performance (prius in 10.8 seconden naar 100, civic doet er zelfs een seconde langer over). De tesla laat het wel al zien met zijn 3.9 seconden naar de 100 op puur een electro motor.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Over een paar jaar? Ongetwijfeld.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... als je hoofd al zo vol zit met waanideeën kan die er ook nog wel bij...![]()
De nieuwe Prius doet er 10,4 seconden over om op de 100 km/h te komen met z'n 1.8 motor en z'n electro-hulpmotor. Dan sleept 'ie 1345 kiklo mee.
De VW Touran 1.4 16V TSI sleept z'n 1625 kiklo in 10,1 seconden naar de 100. Ook A-label.
Mijn 1.6i Hondaatje van 1147 kiklo doet er standaard (en volgens opgave) 8,2 seconden over om op diezelfde 100 km/h te komen.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:48 schreef bluebit het volgende:
[..]
jup, de huidige hybrides spelen toch puur in op milieu trends dus niet op performance (prius in 10.8 seconden naar 100, civic doet er zelfs een seconde langer over). De tesla laat het wel al zien met zijn 3.9 seconden naar de 100 op puur een electro motor.
Maar ik weet wel zeker dat alleen een verbrandingsmotor in de auto hebben, zijn langste tijd gehad heeft.
gezien de investeringen en beschikbare techniek zullen we voorlopig wel richting electromotoren gaan en wat daarna komt is koffiedik kijken. Waterstof, kraanwater of misschien ontwikkelen ze tegen die tijd accus die 100% te recyclen zijn, die 1200 km bereik bieden en in 2 minuten opgeladen zijn, je weet het niet..
Dat is inderdaad de techniek waarop ik zou wachten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |