abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72008113
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:17 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dat vind jij, en ik vind wat anders......Het is hier geen gemeentehuis man, loosen up!
Ik vind jou een viezerik.
If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
pi_72008191
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Ik vind jou een viezerik.
Ik bedreig onschuldige mensen niet met het steken van messen tussen hun ribben, dus jouw maatstaf is al helemaal niet serieus te nemen.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72009279
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Ik vind jou een viezerik.
Ik vind jou een eikel.
Calm down, please!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:08:29 #54
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72009517
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik wil helemaal geen discussie aangaan.
Zet die meuk dan fijn op je twitter ofzo, dan word je ook nog eens heel fijn niet tegengesproken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72009640
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg.
pi_72009680
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:19:02 #57
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72009821
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef Salsaneck het volgende:
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg.
Ik heb geen smart. Ik vind de TS gewoon een jankerd. Als je niet met tegenargumenten kunt komen post dan gewoon niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72009908
Ik vind die Smarts en dergelijke leuke bakkies, hoor, maar ik vind dat ze al genoeg voordeel hebben van hun verbruik. Wanneer je niet iedere zoveel jaar een andere auto neemt doe je het milieu een stuk groter plezier dan je ooit zou kunnen als je iedere vijf jaar een nieuwe Prius neemt ... bijvoorbeeld. Ongeacht of je een Amerikaanse V8 uit 1968 rijdt.
Calm down, please!
pi_72010503
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden


kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
pi_72010594
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
"Ja, lelijke auto"....
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72010602
Nee ik ga een dure auto kopen waarvan 70% naar de belasting gaat + nog 85% accijns op benzine betalen.

Hou het wel voorlopig bij mijn pauper opel corsa.

Auto kopen in dit land = belasting sponseren.
pi_72010815
TVP.
Roken is lekker
pi_72011722
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
Calm down, please!
pi_72011766
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
Ik ga meewachten..... team up!
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72011830
TT klopt niet.. Amerikanen en andere Jostibakken moet het zijn
pi_72012071
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
naja, die opvatting die daar gesteld wordt, komt uit een rapport gesponsord door een aantal tegenstanders van hybrides. Die opvatting stoelt op een aantal uitgangspunten:

de winning van het materiaal voor de batterijen zou erg milieu-vervullend zijn. En dat klopt ook, men gaat er wel aan voorbij dat het deel wat naar toyota gaat slechts promilles zijn van datgene wat al gewonnen wordt voor batterijen voor andere apparaten. het is dus niet terecht om dat geheel op het konto van hybrides te schuiven.
Daarnaast heeft toyota een uitgebreid recyclingsprogramma hiervoor opgesteld.

Dan de uitspraak dat de accus na 180.000 kilometer vervangen moeten worden. Onzin, er rijden in australie al priussen met meer dan 3 ton op de teller en nog steeds het oorspronkelijke accu pack. In de praktijk is er weinig uitval.

naja, goed...ik wilde nog wat voorbeelden noemen, maar lees onderstaand artikel even. Ik denk dat dat je op zijn minst aan het denken zet...let vooral even op het feit dat ze de levensduur van de prius op 109.000 mijl hebben gezet, dus zeg maar 180.000 km en dat tegenover een levensduur van 380.000 mijl van een hummer.

artikel


edit : deze is ook interessant
pi_72013054
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:42 schreef bluebit het volgende:

knip

Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day).

De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR!

Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen.
Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken.
Calm down, please!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:40:17 #68
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_72015259
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:56 schreef Mr.Cooper het volgende:
TVP.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_72016003
prius
Dat is een auto speciaal gemaakt voor geitenwollensokken en fileschapen.
ongelofeloos dat mensen er nog steeds in trappen.

Smart is net zo triest. Als je dan iets kleins en stijlvols en goedkoops wil hebben, ga dan rijden in een oude mini of fiat 500. Ontzettend makkelijk in onderhoud en meestal nog buiten de wegenbelasting ook. Wat wil je nog meer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_72016080



Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_72016240
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:18 schreef postmortum het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Post anders effe plaatjes van een tang en een varken.
Calm down, please!
pi_72018828
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day).

De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR!

Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen.
Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken.

ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord)....

net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt.
pi_72020844
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord)....

net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt.
Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.

Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest:
quote:
At the end of its lifespan more than 85 per cent of new Prius can be recycled and more than 95 per cent of its materials recovered in a process that only accounts for a tiny proportion (approximately two per cent) of its full life-cycle CO2 emissions.

Of special interest are the Prius’ high voltage nickel-metalhydride batteries which, thanks to a new recycling process, can now have up to 95 per cent of their components recovered for re-use with next to no emissions.

Batteries are removed at an authorised Toyota Prius Service Centre where an appointed waste management company arranges collection and transportation of these batteries to one of three European Final Treatment Companies.

The recovery process begins with the removal of the battery’s outer casing, which itself can be re-used in steel making processes. All the wires and electronic parts are sent to a specialist recovery company, while the power cells themselves are recycled using an induction-based vacuum thermal system.

This is an evolution of the traditional waste heat treatment process, but it consumes less energy, is almost emissions-free and is highly secure.

The cells are put into a sealed container from which all air is removed, significantly reducing internal pressure. The container is then heated to 800°C. When the temperature reaches 400°C all organic materials break down into a mixture of oil and water, which is sent on to a licensed water treatment company for processing. The power cells are then exposed to hydrogen, which helps break the oxides down into metals.

What is left after the process is a highly concentrated nickel alloy which can be re-used as a raw material in the production of new batteries. All the other metallic elements recovered can be used in the manufacture of stainless or other specialist steels.
Ja, right ... en dat extra werk (lees energie) is dus alleen maar voor de accu's.
Calm down, please!
pi_72021546
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.

Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest:
[..]

Ja, right ... en dat extra werk (lees energie) is dus alleen maar voor de accu's.

wacht, dus je zegt dat ze een energiezuinig en milieuvriendelijk proces hebben om de verschrikkelijk vervuilende batterijen voor 95% te recyclen.
Ja, wat is je punt nu eigenlijk. De rest van de prius is een gewone auto die net als andere autos behandeld wordt, dus daar zit geen extra werk aan. Sterker nog, voor een prius wordt dus tenminste de batterij goed gerecycled zodat er slechts minimaal nieuwe grondstoffen gewonnen hoeven te worden. wat ook enorm veel energie kost. Ik neem aan dat het ook veel energie kost om de accu van een gewone auto te recyclen of wordt dat niet gedaan?

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
pi_72022487
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef bluebit het volgende:

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
Zucht ... meteen op die tour... ok. Ja ... in mijn bronnen staan meer dan alleen plaatjes. Ik ben dan ook niet de sukkel die, na het lezen van de brochure overgehaald was en dacht: "Hey, wat een goed idee! Ik moet er ook één hebben!". Ik dan ook geen "Ashamed Prius Driver", zogezegd.

Over je vraag hoe dat met normale accu''s gaat ... die gaan allemaal naar een centraal recycling punt ... stuk efficienter dan voor elk merk auto een apart recycling systeem hebben, nietwaar?

Is geen raketwetenschap.

Dus de Prius is op de accu's na een gewone auto, eh?
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')