Ik vind jou een viezerik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:17 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Dat vind jij, en ik vind wat anders......Het is hier geen gemeentehuis man, loosen up!
Ik bedreig onschuldige mensen niet met het steken van messen tussen hun ribben, dus jouw maatstaf is al helemaal niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Ik vind jou een viezerik.
Ik vind jou een eikel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Ik vind jou een viezerik.
Zet die meuk dan fijn op je twitter ofzo, dan word je ook nog eens heel fijn niet tegengesproken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik wil helemaal geen discussie aangaan.
Ik heb geen smart. Ik vind de TS gewoon een jankerd. Als je niet met tegenargumenten kunt komen post dan gewoon niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef Salsaneck het volgende:
Veel Smartflikkers die aangesproken zijn zeg.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Die accu's die in een Prius zitten zijn veel slechter voor het milieu dan wanneer een auto gewoon normaal op benzine zou rijden
"Ja, lelijke auto"....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:
[..]
![]()
kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:
[..]
![]()
kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Ik ga meewachten..... team up!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
naja, die opvatting die daar gesteld wordt, komt uit een rapport gesponsord door een aantal tegenstanders van hybrides. Die opvatting stoelt op een aantal uitgangspunten:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Kommaar op met die folder-propaganda.
quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je laat effe in het midden wat er gebeurt met die accu's wanneer de Prius naar de sloop gaat... iets wat een stuk sneller met een Prius zal gebeuren dan een auto die een paar decennia mee gaat omdat er een liefhebber mee bezig is (heh ... Prius-klassieker ... that'll be the day).
De materialen in de energy-pack van welke hybride dan ook is niet gemaakt van bloemetjes, bijtjes en boomschors maar van een aantal van de giftigste materialen die de mens kent, met een lekker biologisch moeilijk afbreekbaar trekje. De accu van een gewone auto is dan ook één van de lastigst recycle-bare onderdelen ... dus ... LET'S PUT MORE BATTERIES IN A CAR!
Nu is het wel zo dat NiMh accu's (zoals ze in moderne hybrides zitten) een stuk milieubewuster zijn dan de oudere lood- / cadmiumhoudende cellen maar het is dan natuurlijk geen oplossing om er meer van in het milieu te pompen.
Da's hetzelfde als stoppen met die hamburger per dag maar er 4 biologische hamburgers voor in de plaats bikken.
Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, de gemiddelde opel vectra zal inderdaad zijn tijd in een museum op een podiumpje met spotlights en twee pitspoezen slijten (met zijn 15 kg accu aan boord)....
net als dat die accus gerecycled worden, worden de accusets van de prius (45 kg) ook gerecycled (zoals ik aangeef in mijn vorige post en ook in de artikelen staat). Ik zou zeggen, lees het eerst eens voordat je een mening vormt.
Ja, right ...quote:At the end of its lifespan more than 85 per cent of new Prius can be recycled and more than 95 per cent of its materials recovered in a process that only accounts for a tiny proportion (approximately two per cent) of its full life-cycle CO2 emissions.
Of special interest are the Prius’ high voltage nickel-metalhydride batteries which, thanks to a new recycling process, can now have up to 95 per cent of their components recovered for re-use with next to no emissions.
Batteries are removed at an authorised Toyota Prius Service Centre where an appointed waste management company arranges collection and transportation of these batteries to one of three European Final Treatment Companies.
The recovery process begins with the removal of the battery’s outer casing, which itself can be re-used in steel making processes. All the wires and electronic parts are sent to a specialist recovery company, while the power cells themselves are recycled using an induction-based vacuum thermal system.
This is an evolution of the traditional waste heat treatment process, but it consumes less energy, is almost emissions-free and is highly secure.
The cells are put into a sealed container from which all air is removed, significantly reducing internal pressure. The container is then heated to 800°C. When the temperature reaches 400°C all organic materials break down into a mixture of oil and water, which is sent on to a licensed water treatment company for processing. The power cells are then exposed to hydrogen, which helps break the oxides down into metals.
What is left after the process is a highly concentrated nickel alloy which can be re-used as a raw material in the production of new batteries. All the other metallic elements recovered can be used in the manufacture of stainless or other specialist steels.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb andere bronnen gelezen en ben op de hoogte. Bovendien vind ik het compleet zinloos om op een standpunt als "Prius is zuiniger dan Hummer H1 (yay!)" in te gaan.
Bedenk je effe welke energie nodig is om stoffen als lanthaan, cerium, neodymium, praseodymium, nikkel, kobalt,vanadium, zirkonium, chroom, kaliumhydroxide, mangaan en/of aluminium gescheiden te recyclen (jahaa ... veel daarvan zit in een NiMH accu) als je het volgende leest:
[..]
Ja, right ...en dat extra werk (lees energie) is dus alleen maar voor de accu's.
Zucht ... meteen op die tour... ok. Ja ... in mijn bronnen staan meer dan alleen plaatjes. Ik ben dan ook niet de sukkel die, na het lezen van de brochure overgehaald was en dacht: "Hey, wat een goed idee! Ik moet er ook één hebben!". Ik dan ook geen "Ashamed Prius Driver", zogezegd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef bluebit het volgende:
staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |