abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 september 2009 @ 18:43:54 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72526229
De douane in de VS heeft, momenteel, het recht om de laptops te openen en deze op inhoud te onderzoeken.
Ik zeg momenteel, omdat er uiteraard hier rechtszaken tegen lopen, omdat niet duidelijk is hoe dit wettelijk is geregeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72527335
Inhoudelijk onderzoeken ja, kijken wat er op de laptop staat, dat je geen blauwdrukken hebt van 1 of een andere gebouw
Of het allemaal illegaal of legaal is, dat interesseert hun geen reet
  maandag 7 september 2009 @ 22:52:16 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72536899
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb ooit eenmaal gezien dat een reiziger bij de security check gevraagd werd om z'n laptop op te starten. Maar toen waren ze tevreden zodra het opstartscherm verscheen. Dit was blijkbaar om te kontroleren of de laptop werkende onderdelen bevatte en (dus) geen explosieven.
Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.

maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72542081
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.

maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."

Humor, daar staan ze om bekend bij de Douane....

[ Bericht 2% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 08-09-2009 08:34:22 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72555675
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:14 schreef Felixa het volgende:
Ik heb ze nog maar één keer zien controleren bij EasyJet. Toen moest iedereen zijn handbagage in een soort rekje plaatsen en als het niet paste, moest het alsnog in het ruim. Maar dat is dus maar 1 keer gebeurd, heb al ruim 30 keer met EasyJet gevlogen.
Je ziet soms mensen met halve hutkoffers instappen als handbagage.
Zolang het maar in het bagagevak past, is het ok volgens mij.
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..

Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_72555874
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:35 schreef gijoy het volgende:

[..]

Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..

Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
Volgens mij moet je 25cm echt wel erin kunnen krijgen, ik kreeg mijn tast er vorige keer net in, en die is zeker 30cm breed. Anders volgende keer op Schiphol even proberen, die paal met de pasvorm van Easyjet staat er altijd wel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72556749
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_72556925
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:15 schreef gijoy het volgende:
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
Ah, da's dan weer de reden waarom ik nooit een hardcase zou kopen. Denk dat je dan maar gewoon af en toe je kansen moet nemen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72558495
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
pi_72559436
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Ja, dat is normaal. Kijk nu eens naar een dag eerder of later en zie het verschil.
  woensdag 9 september 2009 @ 04:39:00 #111
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72572744
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Niet in paniek raken nu, gewoon regelmatig die verzamel sites bekijken en toeslaan wanneer je denkt dat je een voor jou acceptabel tarief te pakken hebt. Ga er maar niet van uit dat er nu heel regelmatig aanbiedingen van onder de 400 euries naar NYC voorbij zullen komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72591452
Ga ik verder ook niet vanuit, rond de 500 euro zou al prachtig zijn. Maar was beetje geschrokken van een 100% prijsstijging in 24 uur tijd. Maar ik wacht het nog wel even af de komende maanden.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:41:36 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72592706
400 euro in juli zijn overigens goede prijzen voor een retourtje New York. Juist in juli en augustus worden hoge prijzen gevraagd in verband met de zomervakantie.
De vliegwereld zit nog steeds in een diep dal met afnemende loadfactoren, dus 800 euro zal je voor je ticket niet hoeven betalen, en er zullen ongetwijfeld nog wel acties volgen, maar je zal moeten uitgaan van tarieven tussen de 350-450 euro inderdaad als absolute bodemprijs.
Je zou de website van BA in de gaten moeten houden, met vertrek vanaf London is helemaal veel concurrentie, en zijn er regelmatig acties, al dan niet inclusief ticket Amsterdam - London.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72615543
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
pi_72615701
Dichtbij een deur is sowieso kouder. Dit is altijd de 'dunste' plek qua isolatiemateriaal.

Mij lijkt een plek in het midden, zo ver mogelijk weg van een deur het minst koud. Zit je lekker tussen warme mensen in, en ver weg van de koude van deuren/ramen. Maar of een middle seat zo leuk is is weer een ander verhaal
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 10 september 2009 @ 16:41:44 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_72615901
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
pi_72616366
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.

Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 17:18:11 #118
45833 crew  Fogel
pi_72617002
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:56 schreef jmac het volgende:

[..]

Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.

Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 10 september 2009 @ 18:00:07 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_72618326
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
ja, dat is ook een goede
pi_72620648
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
-
pi_72620944
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
Ja dat komt steeds vaker voor.
pi_72622976
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
pi_72624331
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
vloeistofcontroles ook in Kuala Lumpur. Malysia is idd niet slecht, zo niet een van de betere maatschappijen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72624486
Z
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Zit gewoon econ.class. Heb voor 24 uur betaald. Hopelijk straks ook op m'n trans-Atlantische vlucht internet. (vlieg van SF naar Atlanta en dan naar Brussel. )
Nog geen 8 euro. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Daggla op 14-09-2009 12:45:51 ]
-
pi_72624805
Het zou moeten werken op je transatlantische vlucht, alleen slecht tot het moment dat je niet meer boven US grondgebied vliegt (ok iets langer, tot je buiten het bereik van de zenders bent die alleen in de US staan )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72631050
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:35:11 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_72634224
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Waarschijnlijk een stuk strenger dan op Schiphol. Ze zijn in dat soort landen niet zo goed in eigen interpretatie geven aan regels.

Een voorbeeld van afgelopen reis in Panama: Op de heenreis hadden we een klein flesje deo en van dat desinfectiespul voor op je handen bij ons in de handbagage. Niet in een doorzichtig zakje, maar gewoon in een zijvakje waar iedereen het kon zien zitten. Nergens geen problemen mee. Op de terugreis vanuit Panama moesten we door de controle heen, werd allereerst de deo weggenomen omdat het brandgevaarlijk zou zijn (je mag ook geen lucifers of aanstekers meenemen, dus hoe kan het brandgevaarlijk zijn... Vervolgens werd ook het desinfectiespul in beslag genomen omdat we het niet in een doorzichtig zakje hadden Er was geen land mee te bezeilen met die douanebeambte. Maar nu komt het mooiste. We hadden vervolgens een flesje water gekocht op het vliegveld. Werden we aan de gate wéér gecontroleerd en konden we ons flesje water weer inleveren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:22:17 #128
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72634987
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Goed fleecejack meenemen, gebruik de deken die je geleverd krijgt voor je benen.
Ogen afdekken met ooglapje, houd koude en licht buiten
Oordoppen in en pitten maar
En zoals gemeld in het midden is het minder koud...
Explore the World
pi_72637849
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Shivo het volgende:
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.

Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.

De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.

Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 11-09-2009 11:20:59 (spelling) ]
pi_72650136
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.

Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.

De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.

Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.
Mijn vraag is - wat is de goedkoopste klasse zonder wijzigingskosten. Dat goedkopere tickets niet te wijzigen zijn, of tegen hoge kosten weet ik zelf ook wel. Ik loop vaker tegen dit probleem aan en normaal gesproken betaal ik gewoon die wijzigingskosten, het is me nog nooit overkomen dat Y uitverkocht was. En het is zakelijk vliegen dus zoveel maakt het niet uit, maar de stap van $900 naar $3,500 vind ik een beetje te gortig.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:26:31 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_72680269
Noob-vraag:

Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken? En wat gebeurt er als je in A al vertraging hebt, en dus in B je aansluiting naar C mist?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72680328
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Noob-vraag:

Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken?
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:31:34 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_72680390
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
Zelfde maatschappij, dus dat is makkelijk dus. En B is Parijs, dus gewoon Europa nog. Dank!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72722601
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..

Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?

Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.

Bedankt voor de hulp alvast
  maandag 14 september 2009 @ 09:35:59 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72722672
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:31 schreef StarWolfer het volgende:
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..

Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?

Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.

Bedankt voor de hulp alvast
als je de toeslag voor bagage (vantevoren) betaald, mag je gewoon 1 tas van 15 kilo meenemen.
pi_72726903
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
pi_72727068
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72727129
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
Mooi, ja dat laatste snap ik
pi_72727140
Je kunt wel de APD-taxes terugkrijgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72728442
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oid en moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72728491
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oid en moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
De vlucht die ik wil is goedkoper dus laat dat maar zitten dan
pi_72728546
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 14 september 2009 @ 18:09:25 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72735704
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:49 schreef Felixa het volgende:
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_72736031
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
  maandag 14 september 2009 @ 19:02:00 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72737259
Bij de airline wordt soms bij het boarden wel moeiljk gedaan dat je meer dan 2 stuks hebt, vooral met Ryanair. Hoewel soms ook bij Easyjet, wordt daar wel gekeken of je 2de handbagage niet meer is dan een klein handtasje, want dan is het geen probleem, wat bij Ryanair wel een probleem is....

En inderdaad, op sommige Engelse en Duitse luchthavens is er een beveiligingsmedewerker, die je verplicht op een bepaald punt alles in een stuks handbagage te stoppen, en je vervolgens 2 meter verder het er weer uit mag halen omdat bepaalde dingen apart door de X-ray heenmoeten.... (Al heb ik zelf daarmee nooit problemen, ik vlieg bij voorkeur met zo min mogelijk handbagage, want ik heb een hekel aan het rondzeulen met dingen...)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72738111
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Nu vlieg ik nauwelijks Easyjet, maar de laatste keer (maandje terug) werd zowel op de heen- als terugreis elk stuk handbagage opgemeten en gewogen. Erg streng, was verrast eigenlijk. Vrouwen met een handtas en een laptop case (beide niet groot) kwamen er niet mee weg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72738132
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72739005
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:29 schreef Drive-r het volgende:
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
pi_72739271
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72739365
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.
pi_72739532
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:02 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.
Apart. Maar goed, meestal kom je er met de juiste "ik-reis-niet-voor-de-lol-maar-voor-werk-en-rot-dus-op"-blik in de ogen overal wel voorbij
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 14 september 2009 @ 22:40:09 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72747747
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.
Easyjet roept het wel vaak om bij de boardingcall, maar heb niet echt gezien dat mensen geweigerd werden.

Al kan ik er persoonlijk alleen maar achter staan dat het wordt tegengegaan dat mensen met hutkoffers reizen als handbagage. of 4 verschillende items.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72759036
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.
Easyjet roept het wel vaak om bij de boardingcall, maar heb niet echt gezien dat mensen geweigerd werden.

Al kan ik er persoonlijk alleen maar achter staan dat het wordt tegengegaan dat mensen met hutkoffers reizen als handbagage. of 4 verschillende items.
Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:46:30 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_72759555
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Idd waar, al mijn collega's die vaak vliegen proberen de bagage check-in zo veel mogelijk te vermijden.
pi_72759619
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Hangt ook een beetje ervanaf hoe snel een vliegveld is met haar bagageafhandeling. Op Schiphol duurt het minimaal een half uur voordat eindelijk je bagage van de band afrolt, dan check ik ook liever niet in. Vliegvelden die sneller zijn, vind ik het wel prettig om in te checken, hoef ik het zelf niet zo rond te zeulen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:11:30 #156
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72763562
Het ligt niet alleen aan de maatschappij maar veel meer met welk toestel er gevlogen wordt. Is dat een Fokker 50 een ATR42-72 of een Embraer dan zal er veel strenger gekeken worden naar het aantal en de grootte van je handbagage.

En ik heb toch zo'n hekel aan die gasten, die ten eerste altijd heel laat aan komen kakken, dan met een uitpuilend handbagage formaat koffer, laptoptas, overjas en het liefst ook nog een kostuumzak, maar wel economy class willen vliegen. Zien ze dat die overhead bins inmiddels hardstikke vol zijn, proberen ze hun koffer in de maag van een trolly dollie te splitsen. En dan kankeren als die 5 rijen achter hun stoel wordt opgeborgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72768122
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
Hangt ook van de maatschappij af denk ik? Ik heb een keer moeten overstappen op Dallas/Fort Worth en toen werd m'n baggage ook gewoon doorgelabeld, hoefde het niet zelf op te halen.
pi_72768478
En toen kwam je uit Nederland?
Want normaal gesproken gaat het zo (even copy/paste van een andere site)
quote:
Op het vliegveld van inreis (port of entry) gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt het langs de douane en achter de douane-inspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, gewoon weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72768997
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef buzz1291 het volgende:
.

En ik heb toch zo'n hekel aan die gasten, die ten eerste altijd heel laat aan komen kakken, dan met een uitpuilend handbagage formaat koffer, laptoptas, overjas en het liefst ook nog een kostuumzak, maar wel economy class willen vliegen. Zien ze dat die overhead bins inmiddels hardstikke vol zijn, proberen ze hun koffer in de maag van een trolly dollie te splitsen. En dan kankeren als die 5 rijen achter hun stoel wordt opgeborgen.
We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72770963
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Ik voldoe er inderdaad redelijk aardig aan, hoewel ik zakelijk met weinig reis en altijd business (of iets dergelijks) vlieg. En daarbij ben ik volgens mij vrij relaxed tegen de crew, dat werkt toch altijd beter. Ik merk wel dat er voorin het vliegtuig altijd een hopen chagrijnige lui om me heen zitten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:05:24 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72771199
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate. De luchthaven security kan je op de grote luchthavens niet weigeren met 2 of 3 tassen, want bijvoorbeeld bij British Airways is 2 tassen gewoon toegestaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:09:45 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72771388
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_72771638
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:09 schreef XL het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.
Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:48:06 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72772741
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.
Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_72772911
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:48 schreef XL het volgende:

[..]

Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.
De ervaring leert anders, helaas. Ik heb een collega die het vroeger altijd deed en dan stond iedereen altijd te zeiken omdat ze moesten wachten. Bankiers zijn ongeduldig volk. Op Schiphol stap je letterlijk binnen 5 minuten na het bereiken van de standplaats al in de taxi, dat lukt echt niet als ik bagage heb.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72773313
Maar goed, tegenwoordig lijkt het bijna wel een sport wie het meeste handbagage mee kan nemen. Er komt nog eens een dag dat men helemaal niks meer mee kan (mag) nemen. Ryanair lijkt mij de eerst aangewezene om deze regel door te voeren aangezien die per ingecheckte tas cq koffer geld willen zien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:03:28 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72773324
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_72774390
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar goed, tegenwoordig lijkt het bijna wel een sport wie het meeste handbagage mee kan nemen. Er komt nog eens een dag dat men helemaal niks meer mee kan (mag) nemen. Ryanair lijkt mij de eerst aangewezene om deze regel door te voeren aangezien die per ingecheckte tas cq koffer geld willen zien.
Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72774619
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
AMS-LHR is inderdaad mijn standaard route. Maar goed, ik reis vaak licht en heb gewoon een hekel aan wachten en al helemaal aan het risico van een tas kwijt raken. Ik reis zelf vrij licht en snel, neem zelden mijn rolkoffer mee. Dus ben vrij netjes met de handbagage, meestal niet meer dan zo'n tumi laptop tasje en een kledingzak.

Bijkomend nadeel op Heathrow is dat je voor het inchecken van bagage minimaal 45 minuten van tevoren aan de balie moet staan, terwijl je zonder weer 10 minuten langer slaapt
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72774925
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:05 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate.
Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.

Dit heeft niet te maken met een trend, maar met de inrichting van de terminal. Als de arriverende reizigers gescheiden worden gehouden van de vertrekkende reizigers, dan volstaat een centrale kontrole. Bij Schiphol (en veel andere terminals) worden reizigers echter allemaal losgelaten in een gemeenschappelijke hal zodat je bij de gate moet kontroleren om ook overstappers te kunnen kontroleren.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:43:53 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72776945
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.

Dit heeft niet te maken met een trend, maar met de inrichting van de terminal. Als de arriverende reizigers gescheiden worden gehouden van de vertrekkende reizigers, dan volstaat een centrale kontrole. Bij Schiphol (en veel andere terminals) worden reizigers echter allemaal losgelaten in een gemeenschappelijke hal zodat je bij de gate moet kontroleren om ook overstappers te kunnen kontroleren.
Alleen voor Schengen vluchten is er nog wel een centrale security check, omdat ze ervan uitgaan dat op alle luchthavens het nivo van de veiligheidschecks hetzelfde is.
Sterker nog, eigenlijk is niet correct hoe je aankomt met Easyjet vluchten op Amsterdam, want je kan, als je online ingechecked ben, zonder dat je door de beveiliging moet van het ene in het andere toestel stappen welke van de H-pier vertrekt. (Niet dat iemand een dergelijke route kiest, maar eigenlijk voldoet Amsterdam niet aan de UK regels).

Het is inderdaad jammer dat Amsterdam voor andere vluchten geen centrale securitycheck heeft, vanuit een passagieroogpunt is dat wel prettiger, mensen raken toch (in meer of mindere mate) gestressed bij security checks, en nu wordt dat punt uitgesteld totdat je bijna aan boord bent, wat voor de bemanning vaak wat minder prettig is, maar helaas door de layout van Schiphol onvermijdelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:22:54 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72787814
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.

En nu je het zegt, over die 40l samsonite slepers, inderdaad. en dan vooral de project boys die bij de gate altijd, en dan zo luid mogelijk, hun afgelopen week staan na te beschouwen. Maar vlak een stel ambtenaren die op kosten van de gemeenschap ook eens een studiereis hebben mogen maken niet uit. Die denken echt dat ze het hele vliegtuig voor zich alleen hebben.

Misschien erger ik me wel eens teveel. Maar ik vind gedrag als kijk en hoor mij, zo overdreven. Ik denk altijd maar "morgen loop je weer achter de kinderwagen bij de aldi boodschappen te doen"
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72787894
Alles beter dan krijsende baby's. Alhoewel ze dat zelf niet kunnen helpen
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:58:56 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72789156
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef jmac het volgende:
Alles beter dan krijsende baby's. Alhoewel ze dat zelf niet kunnen helpen
Dat hebben ze bij KL(e)M in hun 777-300's lekker opgelost door die allemaal in de achterste twee compartimenten te parkeren. Zelfs als zo iemand een FB Platinum card heeft. Zag vorige week nog zo'n stel op Guarulhos, Sao Paulo met zo'n zwarte tag aan z'n handbagage vóór me bij de check-in balie. Man probeerde met een hoop stennis een paar plaatsen in het eerste economy compartiment te bemachtigen, maar die vlieger ging niet op.

Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 16 september 2009 @ 02:54:17 #175
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72791682
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
Nou, wat dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_72792617
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...
Mwa, steeds meer airlines gaan geld vragen voor het inchecken. Ryanair is natuurlijk koploper met dit soort acties, maar bijvoorbeeld tegenwoordig ook Air Lingus, dus ik zou niet gek op staan te kijken.

(Misschien eerst wat kritischer kijken naar wat men meeneemt ?)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 16 september 2009 @ 09:14:31 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72793064
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nou, wat dan?
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72793683
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

.

Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72793715
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72794108
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.

En nu je het zegt, over die 40l samsonite slepers, inderdaad. en dan vooral de project boys die bij de gate altijd, en dan zo luid mogelijk, hun afgelopen week staan na te beschouwen. Maar vlak een stel ambtenaren die op kosten van de gemeenschap ook eens een studiereis hebben mogen maken niet uit. Die denken echt dat ze het hele vliegtuig voor zich alleen hebben.

Misschien erger ik me wel eens teveel. Maar ik vind gedrag als kijk en hoor mij, zo overdreven. Ik denk altijd maar "morgen loop je weer achter de kinderwagen bij de aldi boodschappen te doen"
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 16 september 2009 @ 11:44:09 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72797229
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?

  • Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen.

  • De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat.

  • Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen.

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.

    Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?

    [ Bericht 50% gewijzigd door buzz1291 op 16-09-2009 12:06:34 ]
  • 2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_72797541
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]



    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.

    Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.

    Je moet je gewoon niet zo druk maken.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 16 september 2009 @ 12:01:29 #183
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72797771
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    pi_72797966
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    Goed te doen hoor, redelijke nieuwe 777 en gunstige vertrek en aankomsttijden. Maar zit wel meestal propvol aangezien het de enige rechtstreekse vlucht naar Europa is vanuit Manilla.

    Bij maatschappijen die "om de zuid gaan" zoals Malaysia of Emirates, duurt de vlucht wel een paar uurtjes langer dan maatschappijen die "om de noord gaat" zoals KLM of Cathay Pacific (die meestal wel goed geprijsd is en redelijke overstaptijden heeft).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72800804
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
    Inderdaad, ik heb dat ook meegemaakt (Singapore). Misschien dat de 'baby rijen' wel in de volgorde van compartiment 3 naar 1 worden gevuld, zodat de kans kleiner is dat je hier in compartiment 1 mee wordt geconfronteerd en buzz1291 het nog niet heeft meegemaakt.
    quote:
    Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.

    Je moet je gewoon niet zo druk maken.
    Dit is ook mijn houding. Soms stapelt zich echter teveel irritatie op, zodat ik me er toch door laat beinvloeden.
      woensdag 16 september 2009 @ 14:29:27 #186
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_72802618
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.

    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
    [..]

    Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?

  • Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen.

  • De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat.

  • Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen.

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.

    Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?
  • Een hoop van die klachten zijn natuurlijk gewoon professionaliseren, het is nergens meer zo goed als vroeger

    Waar ik me altijd over verbaas is de algemene lage kwaliteit van de airlines die zichzelf helemaal de markt uitprijzen (KLM is helemaal niet meer zo gek duur). Vlieg deze week met Lufthansa op Heathrow vanuit Dusseldorf, ticket (retour) a 480 britse pond. Er is werkelijk niks aan service of wat dan ook dat die prijs rechtvaardigt. Ik kan er werkelijk niet bij waarom deze vluchten gewoon vol zitten. BA zat op 590 pond! Waarom vliegen mensen week in week uit voor dit soort prijzen. Waarom gaat een prijsvechter daar niet tussen zitten, als ze de helft vragen hebben ze al 3x zoveel marge.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_72806355
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
    Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
    Wat hij zegt.

    Koop lekker een privé vliegtuig of laat je met je auto droppen op een onbewoond eiland als je hier allemaal problemen mee hebt. 't is maar een vervoermiddel, geen luxe hotel of restaurant.
    pi_72807672
    Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
    Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
    pi_72807906
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Apache4U het volgende:
    Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
    Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
    bij vliegwinkel.nl en dat soort sites kun je dat zien door op de details van de vlucht te klikken. Maar je kan online niet die klasse zelf uitzoeken. Daarvoor zul je moeten bellen of naar een reisbureau moeten gaan.
    pi_72810832
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
    Precies. Vliegen betekent niet dat je koning bent, het is een veredelde bus die wat sneller gaat. En mensen die 1x per jaar vliegen hebben net zoveel betaald voor het ticket als de zakelijke reiziger in dezelfde klasse. Ik vlieg ongeveer 4x per jaar transatlantic en los daarvan 4x per jaar US domestic en herken de frustraties wel, maar als je ruimte en stilte wil moet je business gaan zitten, net als in de trein.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 16 september 2009 @ 20:20:42 #191
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_72817314
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Dat is inderdaad een groot probleem bij KLM.

    Bij veel andere maatschappijen wordt vooral de passagier met een duurder economy ticket ge-upgrade, of een goedkope mogelijkheid aangeboden, KLM doet hier niet aan, heeft allemaal restricties aangebracht, met als gevolg dat inderdaad vrienden en familie ge-upgrade worden.
    En ik klaag niet, want ik kan er soms ook gebruik van maken, het is niet prettig voor de business klasse passagier om samen te vliegen met een niet typische business klasse passagier die er ook niet voor betaald heeft. De exclusieve sfeer wordt daardoor een beetje weggenomen....

    Ik zal binnenkort de andere punten van Buzz eens gaan controleren.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 16 september 2009 @ 22:28:54 #192
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_72822897
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    Die 777-300 is op zich wel te doen. Niet echt bijzonder maar als je niet aan het gangpad zit heb je toch een heel wat krappere zit met die 3-4-3 opstelling dan in een 777-200 met een 3-3-3 opstelling. Niet alleen de gangpaden zijn veel smaller, maar erger is de breedte van de rugleuning en die hele smalle armleuningen. Kan je nogal last van hebben op een LongHaul vlucht met een buurman naast je die lekker breed uit gaat zitten en denkt het exclusieve recht op de gehele midden armsteun te hebben. En ik heb me laten vertellen door een purser dat de stoel zelf ook een halve inch smaller (dus nog maar 16,5 inch breed is).

    Met Malaysian heb je wel het voordeel van veel meer beenruimte in hun 747 (34 inch). Maar als je een oude kist treft, zijn die stoelzittingen weer behoorlijk doorgezakt. En je vlucht duurt in totaal natuurlijk veel langer.

    Maar ik erger me in het algmeen niet zo, het valt me gewoon op en soms verwonder ik me over het gedrag van passagiers. En op vluchten binnen Europa van max 2 tot 3 uur zal het me allemaal een worst wezen. Zitten, riem om, ogen dicht en bij de touch down pas weer wakker worden.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_72892462
    Heb een binnenlandse vlucht in de vs, Philadelphia - Houston - Portland. Overstaptijd in Houston is echter maar 1.12 uur. Ga ik dat wel redden? Ik kom 20.21 uur aan en vertrek weer om 21.33 uur.

    Hopelijk heeft iemand hier ervaring met Houston, George Bush international volgens mij.
    pi_72892964
    Waarschijnlijk red je het wel (als ze op tijd zijn).

    Maar ingecheckte bagage wordt een verrassing....
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_72893819
    Moet sowieso geen vertraging hebben idd, maar dan wordt je kosteloos overgeboekt naar een andere vlucht toch en eventueel hotelovernachting oid?

    En qua baggage wordt lastig, aangezien ik geen trolley meeneem maar een grote koffer. Zijn er zoveel problemen geweest dan?
      † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 01:16:51 #196
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_72896767
    Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
    Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
    En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?

    Alvast bedankt
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 07:20:52 #197
    45833 crew  Fogel
    pi_72898422
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 01:16 schreef Remqo het volgende:
    Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
    Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
    En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?

    Alvast bedankt
    Baggage wordt gewoon doorgelabeled. Als je een aansluiting niet haalt, meldt je je bij de balie van de betreffende airline of een partner en wordt je gewoon op de eerst mogelijke volgende vlucht gezet, eventueel met een omweg.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 07:24:08 #198
    45833 crew  Fogel
    pi_72898427
    Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
    Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72898463
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 07:24 schreef Fogel het volgende:
    Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
    Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
    Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:

    Aankomst uit de VS
    Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
    Amsterdam in
    Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen

    Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?

    Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 08:34:39 #200
    45833 crew  Fogel
    pi_72898596
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 07:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:

    Aankomst uit de VS
    Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
    Amsterdam in
    Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen

    Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?

    Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
    Als ik op Schiphol airside door de douane het Schengengebied in ga, daar bv een slof sigaretten koop (ik heb immers een Schengen, niet-EU ticket, dus dat mag in ieder geval) en vervolgens via het Schengengebied het vliegveld verlaat is er nagenoeg geen controle. Maar ik wil niks illegaals doen, dus als de regel is dat tax-free aankopen van Schiphol niet Nederland in mogen, dan gaat dat het niet worden.
    Maar, mag bv wel een slof sigaretten uit de VS meenemen en die in Amsterdam aan iemand geven?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')