Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.quote:Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb ooit eenmaal gezien dat een reiziger bij de security check gevraagd werd om z'n laptop op te starten. Maar toen waren ze tevreden zodra het opstartscherm verscheen. Dit was blijkbaar om te kontroleren of de laptop werkende onderdelen bevatte en (dus) geen explosieven.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.
maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:14 schreef Felixa het volgende:
Ik heb ze nog maar één keer zien controleren bij EasyJet. Toen moest iedereen zijn handbagage in een soort rekje plaatsen en als het niet paste, moest het alsnog in het ruim. Maar dat is dus maar 1 keer gebeurd, heb al ruim 30 keer met EasyJet gevlogen.
Je ziet soms mensen met halve hutkoffers instappen als handbagage.
Zolang het maar in het bagagevak past, is het ok volgens mij.
Volgens mij moet je 25cm echt wel erin kunnen krijgen, ik kreeg mijn tast er vorige keer net in, en die is zeker 30cm breed. Anders volgende keer op Schiphol even proberen, die paal met de pasvorm van Easyjet staat er altijd wel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:35 schreef gijoy het volgende:
[..]
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..
Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
Ah, da's dan weer de reden waarom ik nooit een hardcase zou kopen. Denk dat je dan maar gewoon af en toe je kansen moet nemen...quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:15 schreef gijoy het volgende:
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
Ja, dat is normaal. Kijk nu eens naar een dag eerder of later en zie het verschil.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Niet in paniek raken nu, gewoon regelmatig die verzamel sites bekijken en toeslaan wanneer je denkt dat je een voor jou acceptabel tarief te pakken hebt. Ga er maar niet van uit dat er nu heel regelmatig aanbiedingen van onder de 400 euries naar NYC voorbij zullen komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 ergerquote:Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:56 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.
Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
ja, dat is ook een goedequote:Op donderdag 10 september 2009 17:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
Ja dat komt steeds vaker voor.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
Zeker niet in economyclass??quote:Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
vloeistofcontroles ook in Kuala Lumpur. Malysia is idd niet slecht, zo niet een van de betere maatschappijenquote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Zit gewoon econ.class. Heb voor 24 uur betaald. Hopelijk straks ook op m'n trans-Atlantische vlucht internet. (vlieg van SF naar Atlanta en dan naar Brussel. )quote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Waarschijnlijk een stuk strenger dan op Schiphol. Ze zijn in dat soort landen niet zo goed in eigen interpretatie geven aan regels.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Goed fleecejack meenemen, gebruik de deken die je geleverd krijgt voor je benen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Shivo het volgende:
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Mijn vraag is - wat is de goedkoopste klasse zonder wijzigingskosten. Dat goedkopere tickets niet te wijzigen zijn, of tegen hoge kosten weet ik zelf ook wel. Ik loop vaker tegen dit probleem aan en normaal gesproken betaal ik gewoon die wijzigingskosten, het is me nog nooit overkomen dat Y uitverkocht was. En het is zakelijk vliegen dus zoveel maakt het niet uit, maar de stap van $900 naar $3,500 vind ik een beetje te gortig.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.
Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.
De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.
Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Noob-vraag:
Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken?
Zelfde maatschappij, dus dat is makkelijk dus. En B is Parijs, dus gewoon Europa nog. Dank!quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
als je de toeslag voor bagage (vantevoren) betaald, mag je gewoon 1 tas van 15 kilo meenemen.quote:Op maandag 14 september 2009 09:31 schreef StarWolfer het volgende:
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..
Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?
Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.
Bedankt voor de hulp alvast
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.quote:Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
Mooi, ja dat laatste snap ikquote:Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
De vlucht die ik wil is goedkoper dus laat dat maar zitten danquote:Op maandag 14 september 2009 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oid en moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.quote:Op maandag 14 september 2009 13:49 schreef Felixa het volgende:
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Nu vlieg ik nauwelijks Easyjet, maar de laatste keer (maandje terug) werd zowel op de heen- als terugreis elk stuk handbagage opgemeten en gewogen. Erg streng, was verrast eigenlijk. Vrouwen met een handtas en een laptop case (beide niet groot) kwamen er niet mee weg.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.quote:Op maandag 14 september 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.quote:Op maandag 14 september 2009 19:29 schreef Drive-r het volgende:
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.quote:Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Apart. Maar goed, meestal kom je er met de juiste "ik-reis-niet-voor-de-lol-maar-voor-werk-en-rot-dus-op"-blik in de ogen overal wel voorbijquote:Op maandag 14 september 2009 20:02 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.
Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.quote:Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.
Easyjet roept het wel vaak om bij de boardingcall, maar heb niet echt gezien dat mensen geweigerd werden.
Al kan ik er persoonlijk alleen maar achter staan dat het wordt tegengegaan dat mensen met hutkoffers reizen als handbagage. of 4 verschillende items.
Idd waar, al mijn collega's die vaak vliegen proberen de bagage check-in zo veel mogelijk te vermijden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Hangt ook een beetje ervanaf hoe snel een vliegveld is met haar bagageafhandeling. Op Schiphol duurt het minimaal een half uur voordat eindelijk je bagage van de band afrolt, dan check ik ook liever niet in. Vliegvelden die sneller zijn, vind ik het wel prettig om in te checken, hoef ik het zelf niet zo rond te zeulen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Hangt ook van de maatschappij af denk ik? Ik heb een keer moeten overstappen op Dallas/Fort Worth en toen werd m'n baggage ook gewoon doorgelabeld, hoefde het niet zelf op te halen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
quote:Op het vliegveld van inreis (port of entry) gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt het langs de douane en achter de douane-inspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, gewoon weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.
We herkennen de zakelijke veelvlieger .quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef buzz1291 het volgende:
.
En ik heb toch zo'n hekel aan die gasten, die ten eerste altijd heel laat aan komen kakken, dan met een uitpuilend handbagage formaat koffer, laptoptas, overjas en het liefst ook nog een kostuumzak, maar wel economy class willen vliegen. Zien ze dat die overhead bins inmiddels hardstikke vol zijn, proberen ze hun koffer in de maag van een trolly dollie te splitsen. En dan kankeren als die 5 rijen achter hun stoel wordt opgeborgen.
Ik voldoe er inderdaad redelijk aardig aan, hoewel ik zakelijk met weinig reis en altijd business (of iets dergelijks) vlieg. En daarbij ben ik volgens mij vrij relaxed tegen de crew, dat werkt toch altijd beter. Ik merk wel dat er voorin het vliegtuig altijd een hopen chagrijnige lui om me heen zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate. De luchthaven security kan je op de grote luchthavens niet weigeren met 2 of 3 tassen, want bijvoorbeeld bij British Airways is 2 tassen gewoon toegestaan.quote:Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:09 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.
Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.
De ervaring leert anders, helaas. Ik heb een collega die het vroeger altijd deed en dan stond iedereen altijd te zeiken omdat ze moesten wachten. Bankiers zijn ongeduldig volk. Op Schiphol stap je letterlijk binnen 5 minuten na het bereiken van de standplaats al in de taxi, dat lukt echt niet als ik bagage heb.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:48 schreef XL het volgende:
[..]
Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.
Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar goed, tegenwoordig lijkt het bijna wel een sport wie het meeste handbagage mee kan nemen. Er komt nog eens een dag dat men helemaal niks meer mee kan (mag) nemen. Ryanair lijkt mij de eerst aangewezene om deze regel door te voeren aangezien die per ingecheckte tas cq koffer geld willen zien.
AMS-LHR is inderdaad mijn standaard route. Maar goed, ik reis vaak licht en heb gewoon een hekel aan wachten en al helemaal aan het risico van een tas kwijt raken. Ik reis zelf vrij licht en snel, neem zelden mijn rolkoffer mee. Dus ben vrij netjes met de handbagage, meestal niet meer dan zo'n tumi laptop tasje en een kledingzak.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate.
Alleen voor Schengen vluchten is er nog wel een centrale security check, omdat ze ervan uitgaan dat op alle luchthavens het nivo van de veiligheidschecks hetzelfde is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.
Dit heeft niet te maken met een trend, maar met de inrichting van de terminal. Als de arriverende reizigers gescheiden worden gehouden van de vertrekkende reizigers, dan volstaat een centrale kontrole. Bij Schiphol (en veel andere terminals) worden reizigers echter allemaal losgelaten in een gemeenschappelijke hal zodat je bij de gate moet kontroleren om ook overstappers te kunnen kontroleren.
En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
Dat hebben ze bij KL(e)M in hun 777-300's lekker opgelost door die allemaal in de achterste twee compartimenten te parkeren. Zelfs als zo iemand een FB Platinum card heeft. Zag vorige week nog zo'n stel op Guarulhos, Sao Paulo met zo'n zwarte tag aan z'n handbagage vóór me bij de check-in balie. Man probeerde met een hoop stennis een paar plaatsen in het eerste economy compartiment te bemachtigen, maar die vlieger ging niet op.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef jmac het volgende:
Alles beter dan krijsende baby's. Alhoewel ze dat zelf niet kunnen helpen
Nou, wat dan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
Mwa, steeds meer airlines gaan geld vragen voor het inchecken. Ryanair is natuurlijk koploper met dit soort acties, maar bijvoorbeeld tegenwoordig ook Air Lingus, dus ik zou niet gek op staan te kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !quote:
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLMquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
.
Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.
En nu je het zegt, over die 40l samsonite slepers, inderdaad. en dan vooral de project boys die bij de gate altijd, en dan zo luid mogelijk, hun afgelopen week staan na te beschouwen. Maar vlak een stel ambtenaren die op kosten van de gemeenschap ook eens een studiereis hebben mogen maken niet uit. Die denken echt dat ze het hele vliegtuig voor zich alleen hebben.
Misschien erger ik me wel eens teveel. Maar ik vind gedrag als kijk en hoor mij, zo overdreven. Ik denk altijd maar "morgen loop je weer achter de kinderwagen bij de aldi boodschappen te doen"
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)quote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
Goed te doen hoor, redelijke nieuwe 777 en gunstige vertrek en aankomsttijden. Maar zit wel meestal propvol aangezien het de enige rechtstreekse vlucht naar Europa is vanuit Manilla.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
Inderdaad, ik heb dat ook meegemaakt (Singapore). Misschien dat de 'baby rijen' wel in de volgorde van compartiment 3 naar 1 worden gevuld, zodat de kans kleiner is dat je hier in compartiment 1 mee wordt geconfronteerd en buzz1291 het nog niet heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
Dit is ook mijn houding. Soms stapelt zich echter teveel irritatie op, zodat ik me er toch door laat beinvloeden.quote:Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.
Je moet je gewoon niet zo druk maken.
Een hoop van die klachten zijn natuurlijk gewoon professionaliseren, het is nergens meer zo goed als vroegerquote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
[..]
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen. De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat. Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen. Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.) Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.
Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
bij vliegwinkel.nl en dat soort sites kun je dat zien door op de details van de vlucht te klikken. Maar je kan online niet die klasse zelf uitzoeken. Daarvoor zul je moeten bellen of naar een reisbureau moeten gaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Apache4U het volgende:
Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
Precies. Vliegen betekent niet dat je koning bent, het is een veredelde bus die wat sneller gaat. En mensen die 1x per jaar vliegen hebben net zoveel betaald voor het ticket als de zakelijke reiziger in dezelfde klasse. Ik vlieg ongeveer 4x per jaar transatlantic en los daarvan 4x per jaar US domestic en herken de frustraties wel, maar als je ruimte en stilte wil moet je business gaan zitten, net als in de trein.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
Dat is inderdaad een groot probleem bij KLM.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)
Die 777-300 is op zich wel te doen. Niet echt bijzonder maar als je niet aan het gangpad zit heb je toch een heel wat krappere zit met die 3-4-3 opstelling dan in een 777-200 met een 3-3-3 opstelling. Niet alleen de gangpaden zijn veel smaller, maar erger is de breedte van de rugleuning en die hele smalle armleuningen. Kan je nogal last van hebben op een LongHaul vlucht met een buurman naast je die lekker breed uit gaat zitten en denkt het exclusieve recht op de gehele midden armsteun te hebben. En ik heb me laten vertellen door een purser dat de stoel zelf ook een halve inch smaller (dus nog maar 16,5 inch breed is).quote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
Baggage wordt gewoon doorgelabeled. Als je een aansluiting niet haalt, meldt je je bij de balie van de betreffende airline of een partner en wordt je gewoon op de eerst mogelijke volgende vlucht gezet, eventueel met een omweg.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:16 schreef Remqo het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?
Alvast bedankt
Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:24 schreef Fogel het volgende:
Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
Als ik op Schiphol airside door de douane het Schengengebied in ga, daar bv een slof sigaretten koop (ik heb immers een Schengen, niet-EU ticket, dus dat mag in ieder geval) en vervolgens via het Schengengebied het vliegveld verlaat is er nagenoeg geen controle. Maar ik wil niks illegaals doen, dus als de regel is dat tax-free aankopen van Schiphol niet Nederland in mogen, dan gaat dat het niet worden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:
Aankomst uit de VS
Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
Amsterdam in
Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen
Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?
Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |