Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.quote:Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb ooit eenmaal gezien dat een reiziger bij de security check gevraagd werd om z'n laptop op te starten. Maar toen waren ze tevreden zodra het opstartscherm verscheen. Dit was blijkbaar om te kontroleren of de laptop werkende onderdelen bevatte en (dus) geen explosieven.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.
maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:14 schreef Felixa het volgende:
Ik heb ze nog maar één keer zien controleren bij EasyJet. Toen moest iedereen zijn handbagage in een soort rekje plaatsen en als het niet paste, moest het alsnog in het ruim. Maar dat is dus maar 1 keer gebeurd, heb al ruim 30 keer met EasyJet gevlogen.
Je ziet soms mensen met halve hutkoffers instappen als handbagage.
Zolang het maar in het bagagevak past, is het ok volgens mij.
Volgens mij moet je 25cm echt wel erin kunnen krijgen, ik kreeg mijn tast er vorige keer net in, en die is zeker 30cm breed. Anders volgende keer op Schiphol even proberen, die paal met de pasvorm van Easyjet staat er altijd wel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:35 schreef gijoy het volgende:
[..]
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..
Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
Ah, da's dan weer de reden waarom ik nooit een hardcase zou kopen. Denk dat je dan maar gewoon af en toe je kansen moet nemen...quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:15 schreef gijoy het volgende:
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
Ja, dat is normaal. Kijk nu eens naar een dag eerder of later en zie het verschil.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Niet in paniek raken nu, gewoon regelmatig die verzamel sites bekijken en toeslaan wanneer je denkt dat je een voor jou acceptabel tarief te pakken hebt. Ga er maar niet van uit dat er nu heel regelmatig aanbiedingen van onder de 400 euries naar NYC voorbij zullen komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 ergerquote:Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:56 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.
Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
ja, dat is ook een goedequote:Op donderdag 10 september 2009 17:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
Ja dat komt steeds vaker voor.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi..
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed..
Zeker niet in economyclass??quote:Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi..
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed..
vloeistofcontroles ook in Kuala Lumpur. Malysia is idd niet slecht, zo niet een van de betere maatschappijenquote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.![]()
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Zit gewoon econ.class. Heb voor 24 uur betaald. Hopelijk straks ook op m'n trans-Atlantische vlucht internet. (vlieg van SF naar Atlanta en dan naar Brussel. )quote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.![]()
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Waarschijnlijk een stuk strenger dan op Schiphol. Ze zijn in dat soort landen niet zo goed in eigen interpretatie geven aan regels.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:
[..]
Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Goed fleecejack meenemen, gebruik de deken die je geleverd krijgt voor je benen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Shivo het volgende:
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Mijn vraag is - wat is de goedkoopste klasse zonder wijzigingskosten. Dat goedkopere tickets niet te wijzigen zijn, of tegen hoge kosten weet ik zelf ook wel. Ik loop vaker tegen dit probleem aan en normaal gesproken betaal ik gewoon die wijzigingskosten, het is me nog nooit overkomen dat Y uitverkocht was. En het is zakelijk vliegen dus zoveel maakt het niet uit, maar de stap van $900 naar $3,500 vind ik een beetje te gortig.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.
Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.
De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.
Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Noob-vraag:
Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken?
Zelfde maatschappij, dus dat is makkelijk dus. En B is Parijs, dus gewoon Europa nog. Dank!quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
als je de toeslag voor bagage (vantevoren) betaald, mag je gewoon 1 tas van 15 kilo meenemen.quote:Op maandag 14 september 2009 09:31 schreef StarWolfer het volgende:
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..
Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?
Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.
Bedankt voor de hulp alvast
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.quote:Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
Mooi, ja dat laatste snap ikquote:Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
De vlucht die ik wil is goedkoper dus laat dat maar zitten danquote:Op maandag 14 september 2009 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oiden moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.quote:Op maandag 14 september 2009 13:49 schreef Felixa het volgende:
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Nu vlieg ik nauwelijks Easyjet, maar de laatste keer (maandje terug) werd zowel op de heen- als terugreis elk stuk handbagage opgemeten en gewogen. Erg streng, was verrast eigenlijk. Vrouwen met een handtas en een laptop case (beide niet groot) kwamen er niet mee weg.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.quote:Op maandag 14 september 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.quote:Op maandag 14 september 2009 19:29 schreef Drive-r het volgende:
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.quote:Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |