abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2009 @ 18:43:54 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72526229
De douane in de VS heeft, momenteel, het recht om de laptops te openen en deze op inhoud te onderzoeken.
Ik zeg momenteel, omdat er uiteraard hier rechtszaken tegen lopen, omdat niet duidelijk is hoe dit wettelijk is geregeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72527335
Inhoudelijk onderzoeken ja, kijken wat er op de laptop staat, dat je geen blauwdrukken hebt van 1 of een andere gebouw
Of het allemaal illegaal of legaal is, dat interesseert hun geen reet
  maandag 7 september 2009 @ 22:52:16 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72536899
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb ooit eenmaal gezien dat een reiziger bij de security check gevraagd werd om z'n laptop op te starten. Maar toen waren ze tevreden zodra het opstartscherm verscheen. Dit was blijkbaar om te kontroleren of de laptop werkende onderdelen bevatte en (dus) geen explosieven.
Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.

maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72542081
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu vlieg ik niet zo heel vaak meer naar Duitsland, maar al vóór 9/11 was het in Neurenberg de gewoonte van die boys in groen (of grijs, dat weet ik niet meer) om heel hard "AUFMACHEN UND EINSCHALTEN!!!!" te roepen. Als dat beantwoordde met "Jawohl, Befehl ist Befehl" vonden ze dat helemaal niet leuk.

maar hier op Schiphol kunnen de douane boys ook heel zeikerig doen 's morgens op 6 uur als je een paar SD cards en een USB stick bij je hebt, en zonder laptop met een vlucht uit Bangkok komt. Willen ze al je foto's zien.... en zegt die ene lul, ja anders kan ik hem niet noemen, "Oh Udon Thani, daar ben ik ook geweest." Wat bij mij de spontane reaktie opwekte van "zoohoo, dan zal je vrouw wel een goede baan hebben...."

Humor, daar staan ze om bekend bij de Douane....

[ Bericht 2% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 08-09-2009 08:34:22 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72555675
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:14 schreef Felixa het volgende:
Ik heb ze nog maar één keer zien controleren bij EasyJet. Toen moest iedereen zijn handbagage in een soort rekje plaatsen en als het niet paste, moest het alsnog in het ruim. Maar dat is dus maar 1 keer gebeurd, heb al ruim 30 keer met EasyJet gevlogen.
Je ziet soms mensen met halve hutkoffers instappen als handbagage.
Zolang het maar in het bagagevak past, is het ok volgens mij.
Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..

Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_72555874
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:35 schreef gijoy het volgende:

[..]

Ik heb een koffer van 25cm dik gekocht vorig jaar, speciaal voor de handbagage. Blijkt dus dat alle budget aanbieders 20cm als maximum hanteren..

Tot nu toe geen problemen mee gehad maar echt lekker zit het me niet. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze dus wel controleren. Je bagage moet dan dus in het ruim? Het probleem is dan dat ze er pas achterkomen bij het boarden, aangezien het inchecken etc tegenwoordig allemaal online gebeurd. Je hebt dan toch geen tijd meer om deze toeslag etc te betalen?
Volgens mij moet je 25cm echt wel erin kunnen krijgen, ik kreeg mijn tast er vorige keer net in, en die is zeker 30cm breed. Anders volgende keer op Schiphol even proberen, die paal met de pasvorm van Easyjet staat er altijd wel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72556749
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_72556925
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:15 schreef gijoy het volgende:
Ik heb weleens gekeken bij ryanair ofzo en daar past die niet in, het is ook een hardcase dus erin proppen lukt niet.
Ah, da's dan weer de reden waarom ik nooit een hardcase zou kopen. Denk dat je dan maar gewoon af en toe je kansen moet nemen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72558495
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
pi_72559436
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Ja, dat is normaal. Kijk nu eens naar een dag eerder of later en zie het verschil.
  woensdag 9 september 2009 @ 04:39:00 #111
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72572744
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:14 schreef Simmertje het volgende:
Kan het zijn dat de prijzen van vliegtickets in een paar dagen tijd extreem veranderen? Ik heb namelijk deze week de prijzen voor een vliegticket naar New York(Juli 2010) in de gaten gehouden. Een hele tijd kon je voor 400 euro naar New York, toen ik vandaag keek was het opeens veranderd naar 800 euro. Beetje genaaid dus, kan dit zomaar gebeuren?
Niet in paniek raken nu, gewoon regelmatig die verzamel sites bekijken en toeslaan wanneer je denkt dat je een voor jou acceptabel tarief te pakken hebt. Ga er maar niet van uit dat er nu heel regelmatig aanbiedingen van onder de 400 euries naar NYC voorbij zullen komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72591452
Ga ik verder ook niet vanuit, rond de 500 euro zou al prachtig zijn. Maar was beetje geschrokken van een 100% prijsstijging in 24 uur tijd. Maar ik wacht het nog wel even af de komende maanden.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:41:36 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72592706
400 euro in juli zijn overigens goede prijzen voor een retourtje New York. Juist in juli en augustus worden hoge prijzen gevraagd in verband met de zomervakantie.
De vliegwereld zit nog steeds in een diep dal met afnemende loadfactoren, dus 800 euro zal je voor je ticket niet hoeven betalen, en er zullen ongetwijfeld nog wel acties volgen, maar je zal moeten uitgaan van tarieven tussen de 350-450 euro inderdaad als absolute bodemprijs.
Je zou de website van BA in de gaten moeten houden, met vertrek vanaf London is helemaal veel concurrentie, en zijn er regelmatig acties, al dan niet inclusief ticket Amsterdam - London.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72615543
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
pi_72615701
Dichtbij een deur is sowieso kouder. Dit is altijd de 'dunste' plek qua isolatiemateriaal.

Mij lijkt een plek in het midden, zo ver mogelijk weg van een deur het minst koud. Zit je lekker tussen warme mensen in, en ver weg van de koude van deuren/ramen. Maar of een middle seat zo leuk is is weer een ander verhaal
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 10 september 2009 @ 16:41:44 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_72615901
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
pi_72616366
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je lenzen? Zo ja, doe je lenzen gedurende de vlucht uit, de airco zorgt ervoor dat je ogen "uitdrogen" en dat is met lenzen een factor 2 erger
Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.

Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 17:18:11 #118
45833 crew  Fogel
pi_72617002
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:56 schreef jmac het volgende:

[..]

Ja, harde lenzen idd. Op 13+ uur vlucht 3 dagen daarna nog last van gehad.
Vorige keer op 8uur vlucht idd uitgedaan en was IETS beter (ook proberen niet te wrijven natuurlijk) maar nog niet ideaal. Zonnebril dacht ik zelf aan (minder directe wind op oog) + lenzen uit.

Oh, ja ver weg van deur (Logisch als je erover nadenkt!). Merci ttg
Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 10 september 2009 @ 18:00:07 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_72618326
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon een kleine fles lenzenvloeistof meenemen en af en toe een paar druppels recht op je ogen mikken. Of als je dat niet ziet zitten, lenzen uit, druppel op de lens en lens weer indoen.
ja, dat is ook een goede
pi_72620648
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
-
pi_72620944
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
Ja dat komt steeds vaker voor.
pi_72622976
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wifi in het vliegtuig. Vlieg nu boven Colorado met Delta en heb wifi. .
Is dat standaard service tegenwoordig? Echt te relaxed. .
Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
pi_72624331
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
vloeistofcontroles ook in Kuala Lumpur. Malysia is idd niet slecht, zo niet een van de betere maatschappijen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72624486
Z
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Zeker niet in economyclass??
Ik vlieg in oktober naar Maleisië.
Heb zelf nog maar weinig gevlogen, 1x naar London en 1x naar Venezuela, maar dat is allemaal ruim 10jr geleden. Zal nu allemaal weer iets anders zijn.
Vind het allemaal erg leuk en spannend. De duur van de vlucht zie ik wel een beetje tegenop, maar heb van horen zeggen dat Malaysia airlines een van de betere is.
Neem mn laptopje, maar volgens hun website is er geen wifi aan boord.

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Zit gewoon econ.class. Heb voor 24 uur betaald. Hopelijk straks ook op m'n trans-Atlantische vlucht internet. (vlieg van SF naar Atlanta en dan naar Brussel. )
Nog geen 8 euro. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Daggla op 14-09-2009 12:45:51 ]
-
pi_72624805
Het zou moeten werken op je transatlantische vlucht, alleen slecht tot het moment dat je niet meer boven US grondgebied vliegt (ok iets langer, tot je buiten het bereik van de zenders bent die alleen in de US staan )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72631050
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:35:11 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_72634224
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef TOVOS het volgende:

[..]

Die regels van vloeistoffen in een doorzichtig zak, is dat alleen op Schiphol of bijv ook in Kuala Lumpur?
Waarschijnlijk een stuk strenger dan op Schiphol. Ze zijn in dat soort landen niet zo goed in eigen interpretatie geven aan regels.

Een voorbeeld van afgelopen reis in Panama: Op de heenreis hadden we een klein flesje deo en van dat desinfectiespul voor op je handen bij ons in de handbagage. Niet in een doorzichtig zakje, maar gewoon in een zijvakje waar iedereen het kon zien zitten. Nergens geen problemen mee. Op de terugreis vanuit Panama moesten we door de controle heen, werd allereerst de deo weggenomen omdat het brandgevaarlijk zou zijn (je mag ook geen lucifers of aanstekers meenemen, dus hoe kan het brandgevaarlijk zijn... Vervolgens werd ook het desinfectiespul in beslag genomen omdat we het niet in een doorzichtig zakje hadden Er was geen land mee te bezeilen met die douanebeambte. Maar nu komt het mooiste. We hadden vervolgens een flesje water gekocht op het vliegveld. Werden we aan de gate wéér gecontroleerd en konden we ons flesje water weer inleveren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:22:17 #128
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72634987
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef jmac het volgende:
Aparte vraag maar misschien zitten er kenners hier. Zijn er plekken in 't vliegtuig waar je MEER last hebt van de airco dan op andere plaatsen? Ik rol altijd doodziek en met oogpijn uit lange vluchten erdoor en dacht dat ik me misschien slim kon positioneren waar het minder waait/koel is? Vlieg met een klm 777.
Goed fleecejack meenemen, gebruik de deken die je geleverd krijgt voor je benen.
Ogen afdekken met ooglapje, houd koude en licht buiten
Oordoppen in en pitten maar
En zoals gemeld in het midden is het minder koud...
Explore the World
pi_72637849
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Shivo het volgende:
Ik wil een ticket boeken maar het kan zijn dat ik mijn vliegdata later moet wijzigen. De kosten voor het wijzigen van het ticket zijn $250 (op een ticket van $900), fare class Y. Zijn er Economy fare classes met lagere kosten? Ik kan ook een 'non-penalty fare' ticket krijgen maar die zijn dan weer meteen $3,500.
Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.

Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.

De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.

Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 11-09-2009 11:20:59 (spelling) ]
pi_72650136
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Je beantwoordt de vraag zelf eigenlijk al: zodra het ticket goedkoper wordt, wordt de vrijheid om het te wijzigen verder ingeperkt. De allergoedkoopste tickets zijn helemaal niet te wijzigen.

Ik wil je zelfs nog een waarschuwing meegeven: als je dat ticket van $900 uiteindelijk wilt wijzigen, dan kan het blijken dat diezelfde fare class Y inmiddels is uitverkocht op de door jou gewenste vlucht. Het goedkoopste nog beschikbare ticket is dan bijvoorbeeld $2000 zodat je (2000 - 900 =) $ 1100 bijbetaalt + de wijzigings kosten van $250.

De maatschappijen zijn er zeer bedreven in om het maximale uit je zakken te kloppen als je echt weg moet.

Ik zou zelf het ticket pas kopen zodra de reisdatum zeker is. Voor een vlucht als Amsterdam - New York kan je die gok wel nemen, maar op meer exotische bestemmingen is dat riskant. Als je de route en datum hier wilt zeggen, dan kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen.
Mijn vraag is - wat is de goedkoopste klasse zonder wijzigingskosten. Dat goedkopere tickets niet te wijzigen zijn, of tegen hoge kosten weet ik zelf ook wel. Ik loop vaker tegen dit probleem aan en normaal gesproken betaal ik gewoon die wijzigingskosten, het is me nog nooit overkomen dat Y uitverkocht was. En het is zakelijk vliegen dus zoveel maakt het niet uit, maar de stap van $900 naar $3,500 vind ik een beetje te gortig.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:26:31 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_72680269
Noob-vraag:

Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken? En wat gebeurt er als je in A al vertraging hebt, en dus in B je aansluiting naar C mist?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72680328
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Noob-vraag:

Als je van A naar C vliegt, en moet overstappen in B, hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar moet je aan denken, en wat gebeurt het met je bagage? Vertellen ze bij aankomt in B waar je heen moet, en moet je dan ook weer inchecken?
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 19:31:34 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_72680390
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
Zelfde maatschappij, dus dat is makkelijk dus. En B is Parijs, dus gewoon Europa nog. Dank!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72722601
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..

Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?

Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.

Bedankt voor de hulp alvast
  maandag 14 september 2009 @ 09:35:59 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72722672
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:31 schreef StarWolfer het volgende:
Ik heb ook een baggage vraag over Easyjet, aangezien ik straks liever niet voor verrassingen wil komen te staan..

Als ik 1 standaard koffer van 10/15 kilo wil meenemen, en geen handbagage, heb ik dan kans dat ik daarvoor op het vliegveld moet bijbetalen (bovenop de standaard 22 euro) ?

Ik vind het erg onduidelijk of ik bij Easyjet nu eigenlijk alleen handbagage mag meenemen met een bepaald gewicht / afmetingen, of dat een koffer voor in het ruim gewoon mag, mits ik maar onder het gewicht blijf.

Bedankt voor de hulp alvast
als je de toeslag voor bagage (vantevoren) betaald, mag je gewoon 1 tas van 15 kilo meenemen.
pi_72726903
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
pi_72727068
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je een ticket boekt en je checkt vervolgens niet in en gaat ook niet mee uiteraard, kost het je dan niks extras? Op de site van Ryanair kan ik er niks over vinden.
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72727129
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kost niks extras, je bent wel je geld kwijt.
Mooi, ja dat laatste snap ik
pi_72727140
Je kunt wel de APD-taxes terugkrijgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72728442
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oid en moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72728491
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
Alleen kost dat je bij Ryanair een administration fee van GBP15/EUR20 oid en moet je deze refund schriftelijk aanvragen.
De vlucht die ik wil is goedkoper dus laat dat maar zitten dan
pi_72728546
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 14 september 2009 @ 18:09:25 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72735704
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:49 schreef Felixa het volgende:
Ik heb dat een keer gedaan bij EasyJet, kon zogenaamd ook alleen schriftelijk.
Heb ze gebeld en het werd zo geregeld.
Ze maken het mensen natuurlijk extra moeilijk, zodat veel mensen dan inderdaad denken "laat maar zitten"
maar het zo gepiept.
Kreeg met kosten eraf nog bijna 40 euro retour.
Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_72736031
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:
Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
  maandag 14 september 2009 @ 19:02:00 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_72737259
Bij de airline wordt soms bij het boarden wel moeiljk gedaan dat je meer dan 2 stuks hebt, vooral met Ryanair. Hoewel soms ook bij Easyjet, wordt daar wel gekeken of je 2de handbagage niet meer is dan een klein handtasje, want dan is het geen probleem, wat bij Ryanair wel een probleem is....

En inderdaad, op sommige Engelse en Duitse luchthavens is er een beveiligingsmedewerker, die je verplicht op een bepaald punt alles in een stuks handbagage te stoppen, en je vervolgens 2 meter verder het er weer uit mag halen omdat bepaalde dingen apart door de X-ray heenmoeten.... (Al heb ik zelf daarmee nooit problemen, ik vlieg bij voorkeur met zo min mogelijk handbagage, want ik heb een hekel aan het rondzeulen met dingen...)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72738111
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bij Easyjet zijn ze de jure heel streng maar de facto valt het wel mee. Bij een vlucht laatst had ik zo'n 22 kilo in mijn koffer, na een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een boete zal berekenen, mocht ik zonder extra bij te betalen gewoon richting het vliegtuig lopen. Bovendien zag ik in het vliegtuig ook meerdere mensen met meer dan twee stuks handbagage bij zich, en volgens de website is dat absoluut uit den boze.
Nu vlieg ik nauwelijks Easyjet, maar de laatste keer (maandje terug) werd zowel op de heen- als terugreis elk stuk handbagage opgemeten en gewogen. Erg streng, was verrast eigenlijk. Vrouwen met een handtas en een laptop case (beide niet groot) kwamen er niet mee weg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72738132
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die eis ligt dan ook niet zo vaak aan de airline, als wel aan de luchthaven. De beveiliging laat je gewoon niet door als je 2 stuks handbagage hebt.
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72739005
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:29 schreef Drive-r het volgende:
Noem eens een voorbeeld? In Europa kom ik overal doorheen met 2/3 stuks.
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
pi_72739271
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72739365
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')