Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef 18konijn het volgende:
Op de site van Iberia staat:
This allowance is applicable on all Iberia flights as well as those operated by Iberia Regional Air Nostrum. If you are travelling on a code share flight with a flight number that corresponds with either the IB-5000 or IB-7000 series, the regulations of the operating company concerning luggage allowance will apply.
Op grond hiervan vermoed ik dat de Iberia-vluchten die door Vueling worden uitgevoerd, een 5000 of 7000 vluchtnummmer hebben en dan zit je aan de voorwaarden van Vueling vast.
En een reactie van de vliegtarieven.nl mensen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.
Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
Heel india! En je mag overal pas 3 uur van te voren naar binnen, vooral Dehli was erg strengquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Volgens mij is koffer 1 gratis, 2 en verder moet je bijbetalen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:00 schreef nickybol het volgende:
Longhaul Baggage fees (USA)
* Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
* Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.
Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:
[..]
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!
http://www.euclaim.nl/
Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
Veel sterkte ermee!
Thnxquote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:
[..]
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!
http://www.euclaim.nl/
Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
Veel sterkte ermee!
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Thnx
Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
Er is ons wel onderdak geboden maar dat was tot 11 uur. Er is ons op het vliegveld belooft dat we tot het eind van de dag onderdak zouden hebben. Een flinke claim gaat er sowieso komen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:
[..]
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
Ligt een beetje aan de reden van vertraging...quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:
[..]
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.quote:-Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?quote:-Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.quote:-Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.quote:Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
Koffers in de luggageroom achterlaten en bij het zwembad gaan zitten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
Komt wel wat schraal over idd, maar zit vast niet in de afspraken die ze hebben gemaakt. En ze doen er natuurlijk alles aan om wel de internationala afspraken na te komen maar zo min mogelijk te hoeven betalen.quote:[..]
Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
[..]
Positief zien, zolang het maar bij dat ding blijft is het goedquote:Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
[..]
Dat laatste heeft de KLM natuurlijk ook niks mee te maken Maar is ook vervelend en als je iets zou krijgen zou het mooi zijn natuurlijk, alleen schat het niet te hoog in vantevoren.quote:We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Dat is je eigen risico, je kunt ook wat meer marge nemen. Je weet dat als er maar 1 vlucht per dag is dat een dag vertraging een mogelijkheid is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, behalve tijdens de rit richting/van de startbaan, het opstijgen en het landen. Daarbuiten mag je je gang gaan, tenzij de cabine crew dat om een of andere reden verbiedt, maar dat gebeurt zelden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef TOVOS het volgende:
Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
Vliegen Economy Class.
Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.
tnx!
Dus jullie hebben die 600 euro per persoon wel ontvangen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:24 schreef fysio-tje het volgende:
Mijn zus en ik zijn in maart 2009 naar New York gevlogen met Air France. Tijdens de boarding procedure van onze terugvlucht naar nederland bleek ook ineens dat er een technisch probleem was en de vlucht dus niet meer zou gaan vertrekken. Wij hebben toen een hotelovernachting+ diner en ontbijt gehad en daarnaast een voucher om op de luchthaven nog een broodje en wat te drinken te kunnen kopen de volgende dag.
Achteraf bleek dat je ook recht hebt op 2 telefoongesprekken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Deze kosten+ extra kosten voor eten omdat we nog 6 uur moesten wachten op de luchthaven voor we uiteindelijk zouden vertrekken, hebben wij van de KLM vergoed gekregen. Daarnaast heb je ondanks dat het een technisch mankement is, recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Wij hebben eerst zelf een brief gestuurd naar de KLM waarin we deze claim deden. Zij wijzen eigenlijk standaard de claim af maar hebben bij ons dus wel de onkosten vergoed. Als het je dus niet zelf lukt om de claim toegewezen te krijgen kun je altijd nog zo'n claimbureau inschakelen maar dan ben je 25-30% van je claim kwijt zodra hij wordt toegewezen. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het dan ook bij hun neerleggen. Uiteindelijk heeft voor ons de rechtsbijstandsverzekering het geregeld.
Als ik jou was zou ik het er dus ook niet bij laten zitten! Indien je nog vragen hebt hierover hoor ik het wel!
succes!
Ik ben het met Thetallguy (en Fogel) eens: je hebt in eerste instantie min of meer gekregen waar je recht op had. Het optreden van KLM is redelijk te noemen. Maar wellicht is er nog iets te doen met deze clausule:quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:11 schreef Thetallguy het volgende:
Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment
(van http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vertraagd.html )quote:Wanneer u met dezelfde lijnvlucht de volgende dag wordt vervoerd geldt een vertraging over het algemeen als een ANNULERING. Dan heeft u wel recht op een vergoeding.
Kortingen zit er niet in, kunt hooguit meedoen aan het loyalty-programma en punten sparen voor gratis vluchten. Maar wordt een duur grapje voor je, waarom 2 weekenden per maand? En kan je vriendin ook niet een keer overkomen naar Nederland?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef brianv het volgende:
Mijn vriendin zit in februari ruim een half jaar in Lissabon voor haar studie. Ik wil haar dan graag 2 weekenden per maand opzoeken en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Kun je bijv korting krijgen als je vaak vliegt zoals ik van plan ben?
Ryanair vliegt iig niet naar Lissabon en Easyjet vliegt er wel heen maar niet vanuit NL.
Maar alleen als seat-only in het zomerseizoen (laatste vlucht naar LIS is 2 oktober dit jaar)quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Fogel het volgende:
Transavia vliegt ook naar Lissabon.
Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:15 schreef Morendo het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Easyjet en heb een vraagje over de mee te nemen handbagage. Op de website van Easyjet staat dat je slecht één stuk handbagage mag meenemen, telt een laptoptas ook als handbagage? Ik ben namelijk voornemens om zowel een rugzak als een laptoptas mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Is dit dus wel of niet mogelijk, wie heeft hier ervaring mee, zijn ze streng met dergelijke voorschriften is er ter plekke nog wat te regelen door bij te betalen?
Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.
http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.htmlquote:Maximaal in te checken bagage
Toegestaan voor elke passagier
een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm.
Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.
[..]
http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html
Daar heb je een punt. Ik ga dat binnenkort even proberen. Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.
lowcostairlines.nlquote:Op donderdag 3 september 2009 15:08 schreef Professional het volgende:
Bestaat er een site die vliegroutes aangeeft?
Ik heb zojuist Lan.com aan de lijn gehad en zal hier het antwoord even plaatsen, zodat het voor eens en altijd te vinden is met googlequote:Op zaterdag 5 september 2009 14:29 schreef Stevens94 het volgende:
Hallo, december vlieg ik van Londen naar Chili. We maken een tussenstop op Madrid en moeten daar overstappen op een ander vliegtuig. ik zou daar op de terugweg graag uitstappen om een LCC naar Amsterdam te kunnen pakken en een overnachting in Londen uit te sparen.
Ik heb de discussies eerder in dit topic gelezen, je zou met een smoes uit kunnen checken en zeggen dat je niet verder wilt of kunt reizen. Maar ik vraag me af of mensen dit al daadwerkelijk gedaan hebben en hun ervaring willen posten. Ik ben erg benieuwd. Het zou een hoop gedoe schelen als ik wist of dit kan.
De luchtvaartmaatschappij biedt voor 40e een stopover aan, zou dat betekenen dat we onze bagage terug kunnen krijgen? Ik heb contact gehad met ze (lan.com), maar dan krijg ik een vaag antwoord wat nog in het spaans is ook. Alvast bedankt!
Dat lijkt mij een aardige inbreuk op de privacy, tevens valt het niet te controleren omdat de douane niet weet of je het origineel thuis hebt liggen.quote:Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
Is dit serieus waar?!
Dit vind ik een twijfelachtig verhaal. Er is gespecialiseerde kennis nodig om illegale bestanden te herkennen. Misschien dat dit gebeurt als je met terabytes aan externe disks komt aanzetten, maar niet als reiziger met 1 laptop.quote:Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
Is dit serieus waar?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |