quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:33 schreef Bryan181 het volgende:
Mensen die bij Cheaptickets hebben geboekt kregen jullie wel papieren tickets of moest je gewoon je e-ticket uitprinten?
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijnquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:
En e-tickets hoef je in principe ook niet uit te printen, je hebt enkel je boekingscode nodig om online of op het vliegveld in te checken. Ik reis continue en heb meestal de code ook niet bij me, je gaat tegenwoordig gewoon naar de balie met je paspoort en klaar.
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn).
Plus, sommige luchthavens laten alleen passagiers toe in het luchthavengebouw. Dus om het gebouw alleen al binnen te komen moet je je ticket laten zien. Komt niet heel vaak voor, maar weet niet waar de vraagsteller naar toe gaat.
Schiphol des nachts, Manillaquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Jakarta, Bali, en Egypte had ik veel moeite om binnen te komen, op Bali moest ik in principe bij de luchtvaartmaatschappij een printje gaan halen, daarnaast mocht je ook eigenlijk niet meer naar buiten na het inchecken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
We weten dus de datum nog niet, en dus ook niet in welk land we dan zijn..quote:Een vraagje,
Volgend jaar ga ik met me motormaatje een rondreis maken door zuid-oost europa. We doen dan 20 landen aan.
Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat me beste maatje gaat trouwen voglend jaar, en precies in die 5 weken dat ik weg ben. Nu is de preciese datum nog niet bekend, maar dat het tijdens mijn reis gebeurd is 99% zeker.
Nu ben ik benieuwd of het makkelijk vliegen is vanuit de balkan en/of andere landen in die hoek. En of dat een duur geintje gaat worden om een retourtje van 3 dagen te maken.
Zijn er veel vliegvelden, zijn ze goed te bereiken (Als in: een halve dag rijden)
Wie heeft hier ervaring mee toevallig?
Zou lekker 2 uurtjes aanhouden. Je gaat lekker in de rij staan die best groot is. En aan de bagage dame geef je je koffer en die gaat hem labelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb net online ingececkt voor een vlucht van de KLM naar Curacao. Op de site staat dat je minimaal 75 minuten van tevoren de koffers afgegeven moet hebben maar op de e-tickets staat minimaal 2 uur van tevoren. Welke is nou de juiste? En hoe werkt dat afgeven van de koffers eigenlijk? Moet je zelf op het vliegveld je kofferlabels uitprinten ofzo?
Op Engelse luchthavens wordt nog wel eens gebruik gemaakt van de weegschaal... wat kan leiden tot hilarische taferelen, mensen die een paar truien over elkaar aandoen en de jas weer aandoen, welke ze 5 meter verder weer uit moeten doen en apart door de X-ray laten gaan zodat het hele 1 tas en gewichtsbeleid volledig teniet wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
Ja, dat verschilt nogal per airline, dus kijk even op de website waar je mee vliegt.
Ik heb het zelf nog maar 1x gehad dat alles consequent gewogen werd (in Maastricht), verder nog nooit mijn tas op de weegschaal moeten zetten, maar ik heb ook nooit echt heel veel mee in de handbagage (normale rugtas).
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:28 schreef bluesparkle het volgende:
Zorg dat je tas niet te groot lijkt en kijk/reageer alsof hij zo licht als een veertje is.
Maar schijn bedriegt want er kan een aardig gewicht in handbag.
En als ik zie wat voor hutkoffers sommige mensen als handbagage meezeulen
Heb weleens meegemaakt dat er bij het boarden werd omgeroepen dat mensen zelf het bagagelocker dicht moeten doen, commentaar van de steward die naast me stond, `als je ziet wat mensen meenemen, mijn rug moet nog langer mee dan vandaag´quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Zoals eerder gezegd komt het bijna nooit voor dat handbagage wordt gewogen. Mocht men dat wel doen, kun je alsnog je camera in je broekzak stoppen en klaar is clara. Maar waarschijnlijk kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:31 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf dusseldorf via Amsterdam naar Kanton en vervolgens naar Xiamen in China. Nu wilde ik mijn laptop als handbagage meenemen maar ik kwam erachter dat mijn tas + laptop + oplader + camera net iets meer dan 5kg is, zou ik de camera in mijn broekzak kunnen doen zodat ik toch onder de 5 kg blijf of wordt dat meegerekend als handbagage?
En is een laptop in het vliegtuig handig of eerder overbodig ?
True, maar goed, op een korte vlucht boeit het me niet. Ik vlieg normaal business en doe, zeker als ik voor werk reis, alles om reistijd te besparen. Dus ik check echt nooit iets in.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Heeft waarschijnlijk wat met de ARBO te maken, die koffersjouwers moeten ook een beetje aan hun rug denken. Ik meen me te herinneren dat 23kg een bovengrens is (waar soms van afgewekend wordt en dan krijg je zo'n enorm label erop met "heavy" incl aantal kilo).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).
De verpakking mag niet groter zijn dan 100ml, dus je mag niet een halve liter fles meenemen waar nog maar 50ml inzit bijvoorbeeld. Je mag maximaal 1 liter meenemen en wat in een plastic doorzichtige en hersluitbare zak (bijvoorbeeld een 1 liter ZIP-lock zoals je bij iedere supermarkt kan kopen).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar voor de zekerheid. Normaal (die paar keer dat ik heb gevlogen) gooi ik altijd mijn bagage in het ruim, zodat ik geen gezeik heb met al die vloeistof regels. Echter komende week ga ik toevallig eerst een paar dagen naar letland en dan een paar dagen naar de USA en ik wilde nu eens mijn bagage mee het zitgedeelte innemen. Als ik het goed heb begrepen kan ik dus max 100ml vloeistof meenemen in 1 potje. 3 flesjes van 100 ml is dus geen probleem? Dit alles moet in een doorzichtige zak. Krijg je die op luchthavens of moet ik die zelf ergens fixen? Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Nee, geen enkel probleem om die in je handbagage te stoppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Pino108 het volgende:
Vraagje:
Mag je ook 2 koffers van 10 kg per persoon meenemen in plaats van 1 koffer van 20 kg.
Op het ticket staan alleen de max. aantal mee te nemen kg's vermeld. Bij pcs. staat niets.
We vliegen zaterdag met Hamburg International. En ik ben bang dat ik een te kleine koffer gekocht heb, daarom zou het wel makkelijk zijn om 2 x 10 mee te kunnen nemen ipv 1 x 20, ik weet dus alleen niet of dat mag.
En hoe kom je daar nou achter? Geen idee of Hamburg International een low-cost bedrijf is. Het is overigens allemaal geregeld via reisorganisatie, vlucht, autohuur, huur huisje etc. in één.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Philadelphia via Parijs. Klopt het nu dat ik op Schiphol zowel een boardingpas ontvang voor de vlucht naar Parijs en eentje voor de vlucht van Parijs naar Philadelphia. En ik neem aan dat mijn bagage direct wordt doorgelabeld zodat ik daar in Parijs geen omkijken meer naar heb? En weet iemand of een overstaptijd in Parijs van 2u 45 genoeg is?
Heb nog nooit hoeven over te stappen vandaar dat ik een beetje onwetend ben, sorry
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.
In Parijs hoef je dus alleen maar van de ene gate naar de andere te lopen. Je hebt tijd genoeg, maak je geen zorgen.
Soms wel soms niet. Van Eindhoven naar Budapest werd ik niet gecontroleerd, maar vandaag op de terugweg wél. Hoewel, ze vroeg of ze mijn handbaggage mocht zien en ze wierp er een blik op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:11 schreef christvs het volgende:
Als we online inchecken dan is er in princiepe toch niemand die ons daar op controleert?
Als je vroeg incheckt, kom je in groep A terecht, deze groep mag als eerste instappen ná de speedy boarders en ouders met kleine kinderen etc. Er is ook nog een B-groep met mensen die als laatsten hebben ingecheckt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef christvs het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik zie dat je bij easyjet al 60 dagen van te voren kunt inchecken.... beetje vreemd. Zit er ook voordeel aan om het al zo vroeg te doen?
Ongetwijfeld, ben ook niet bezorgd over de inkomsten voor Vueling of Iberia. Ik vroeg het me alleen maar af aangezien het prijsverschil 0,00 was.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef Felixa het volgende:
Als jij bij Iberia je ticket koopt, dan ga je een koop aan op hun voorwaarden.
Jij hoeft dus niet extra te betalen voor je bagage, maar grote kans dat dat bagagegeld al in je ticketprijs is verwerkt.
Linksom of rechtsom, geld verdienen ze er toch wel aan.
Inderdaad, best naaierij dan aangezien de tickets even duur zijnquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je zoekt op Google naar hetzelfde probleem maar dan met Iberia vs. Clickair moet je er wel uitkomen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |