quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:33 schreef Bryan181 het volgende:
Mensen die bij Cheaptickets hebben geboekt kregen jullie wel papieren tickets of moest je gewoon je e-ticket uitprinten?
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:
En e-tickets hoef je in principe ook niet uit te printen, je hebt enkel je boekingscode nodig om online of op het vliegveld in te checken. Ik reis continue en heb meestal de code ook niet bij me, je gaat tegenwoordig gewoon naar de balie met je paspoort en klaar.
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).
Plus, sommige luchthavens laten alleen passagiers toe in het luchthavengebouw. Dus om het gebouw alleen al binnen te komen moet je je ticket laten zien. Komt niet heel vaak voor, maar weet niet waar de vraagsteller naar toe gaat.
Schiphol des nachts, Manillaquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Jakarta, Bali, en Egypte had ik veel moeite om binnen te komen, op Bali moest ik in principe bij de luchtvaartmaatschappij een printje gaan halen, daarnaast mocht je ook eigenlijk niet meer naar buiten na het inchecken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
We weten dus de datum nog niet, en dus ook niet in welk land we dan zijn..quote:Een vraagje,
Volgend jaar ga ik met me motormaatje een rondreis maken door zuid-oost europa. We doen dan 20 landen aan.
Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat me beste maatje gaat trouwen voglend jaar, en precies in die 5 weken dat ik weg ben. Nu is de preciese datum nog niet bekend, maar dat het tijdens mijn reis gebeurd is 99% zeker.
Nu ben ik benieuwd of het makkelijk vliegen is vanuit de balkan en/of andere landen in die hoek. En of dat een duur geintje gaat worden om een retourtje van 3 dagen te maken.
Zijn er veel vliegvelden, zijn ze goed te bereiken (Als in: een halve dag rijden)
Wie heeft hier ervaring mee toevallig?
Zou lekker 2 uurtjes aanhouden. Je gaat lekker in de rij staan die best groot is. En aan de bagage dame geef je je koffer en die gaat hem labelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb net online ingececkt voor een vlucht van de KLM naar Curacao. Op de site staat dat je minimaal 75 minuten van tevoren de koffers afgegeven moet hebben maar op de e-tickets staat minimaal 2 uur van tevoren. Welke is nou de juiste? En hoe werkt dat afgeven van de koffers eigenlijk? Moet je zelf op het vliegveld je kofferlabels uitprinten ofzo?
Op Engelse luchthavens wordt nog wel eens gebruik gemaakt van de weegschaal... wat kan leiden tot hilarische taferelen, mensen die een paar truien over elkaar aandoen en de jas weer aandoen, welke ze 5 meter verder weer uit moeten doen en apart door de X-ray laten gaan zodat het hele 1 tas en gewichtsbeleid volledig teniet wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
Ja, dat verschilt nogal per airline, dus kijk even op de website waar je mee vliegt.
Ik heb het zelf nog maar 1x gehad dat alles consequent gewogen werd (in Maastricht), verder nog nooit mijn tas op de weegschaal moeten zetten, maar ik heb ook nooit echt heel veel mee in de handbagage (normale rugtas).
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:28 schreef bluesparkle het volgende:
Zorg dat je tas niet te groot lijkt en kijk/reageer alsof hij zo licht als een veertje is.
Maar schijn bedriegt want er kan een aardig gewicht in handbag.
En als ik zie wat voor hutkoffers sommige mensen als handbagage meezeulen
Heb weleens meegemaakt dat er bij het boarden werd omgeroepen dat mensen zelf het bagagelocker dicht moeten doen, commentaar van de steward die naast me stond, `als je ziet wat mensen meenemen, mijn rug moet nog langer mee dan vandaag´quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Zoals eerder gezegd komt het bijna nooit voor dat handbagage wordt gewogen. Mocht men dat wel doen, kun je alsnog je camera in je broekzak stoppen en klaar is clara. Maar waarschijnlijk kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:31 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf dusseldorf via Amsterdam naar Kanton en vervolgens naar Xiamen in China. Nu wilde ik mijn laptop als handbagage meenemen maar ik kwam erachter dat mijn tas + laptop + oplader + camera net iets meer dan 5kg is, zou ik de camera in mijn broekzak kunnen doen zodat ik toch onder de 5 kg blijf of wordt dat meegerekend als handbagage?
En is een laptop in het vliegtuig handig of eerder overbodig ?
True, maar goed, op een korte vlucht boeit het me niet. Ik vlieg normaal business en doe, zeker als ik voor werk reis, alles om reistijd te besparen. Dus ik check echt nooit iets in.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.
Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
Heeft waarschijnlijk wat met de ARBO te maken, die koffersjouwers moeten ook een beetje aan hun rug denken. Ik meen me te herinneren dat 23kg een bovengrens is (waar soms van afgewekend wordt en dan krijg je zo'n enorm label erop met "heavy" incl aantal kilo).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).
De verpakking mag niet groter zijn dan 100ml, dus je mag niet een halve liter fles meenemen waar nog maar 50ml inzit bijvoorbeeld. Je mag maximaal 1 liter meenemen en wat in een plastic doorzichtige en hersluitbare zak (bijvoorbeeld een 1 liter ZIP-lock zoals je bij iedere supermarkt kan kopen).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar voor de zekerheid. Normaal (die paar keer dat ik heb gevlogen) gooi ik altijd mijn bagage in het ruim, zodat ik geen gezeik heb met al die vloeistof regels. Echter komende week ga ik toevallig eerst een paar dagen naar letland en dan een paar dagen naar de USA en ik wilde nu eens mijn bagage mee het zitgedeelte innemen. Als ik het goed heb begrepen kan ik dus max 100ml vloeistof meenemen in 1 potje. 3 flesjes van 100 ml is dus geen probleem? Dit alles moet in een doorzichtige zak. Krijg je die op luchthavens of moet ik die zelf ergens fixen? Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Nee, geen enkel probleem om die in je handbagage te stoppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Pino108 het volgende:
Vraagje:
Mag je ook 2 koffers van 10 kg per persoon meenemen in plaats van 1 koffer van 20 kg.
Op het ticket staan alleen de max. aantal mee te nemen kg's vermeld. Bij pcs. staat niets.
We vliegen zaterdag met Hamburg International. En ik ben bang dat ik een te kleine koffer gekocht heb, daarom zou het wel makkelijk zijn om 2 x 10 mee te kunnen nemen ipv 1 x 20, ik weet dus alleen niet of dat mag.
En hoe kom je daar nou achter? Geen idee of Hamburg International een low-cost bedrijf is. Het is overigens allemaal geregeld via reisorganisatie, vlucht, autohuur, huur huisje etc. in één.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Philadelphia via Parijs. Klopt het nu dat ik op Schiphol zowel een boardingpas ontvang voor de vlucht naar Parijs en eentje voor de vlucht van Parijs naar Philadelphia. En ik neem aan dat mijn bagage direct wordt doorgelabeld zodat ik daar in Parijs geen omkijken meer naar heb? En weet iemand of een overstaptijd in Parijs van 2u 45 genoeg is?
Heb nog nooit hoeven over te stappen vandaar dat ik een beetje onwetend ben, sorry
Maar dat alleen maar van de ene naar de andere gate lopen kan op Parijs nogal lang duren, zeker als je bij bepaalde vluchten in een andere terminal moet zijn....quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.
In Parijs hoef je dus alleen maar van de ene gate naar de andere te lopen. Je hebt tijd genoeg, maak je geen zorgen.
Soms wel soms niet. Van Eindhoven naar Budapest werd ik niet gecontroleerd, maar vandaag op de terugweg wél. Hoewel, ze vroeg of ze mijn handbaggage mocht zien en ze wierp er een blik op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:11 schreef christvs het volgende:
Als we online inchecken dan is er in princiepe toch niemand die ons daar op controleert?
Als je vroeg incheckt, kom je in groep A terecht, deze groep mag als eerste instappen ná de speedy boarders en ouders met kleine kinderen etc. Er is ook nog een B-groep met mensen die als laatsten hebben ingecheckt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef christvs het volgende:
Bedankt voor de reacties .
Ik zie dat je bij easyjet al 60 dagen van te voren kunt inchecken.... beetje vreemd. Zit er ook voordeel aan om het al zo vroeg te doen?
Ongetwijfeld, ben ook niet bezorgd over de inkomsten voor Vueling of Iberia. Ik vroeg het me alleen maar af aangezien het prijsverschil 0,00 was.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef Felixa het volgende:
Als jij bij Iberia je ticket koopt, dan ga je een koop aan op hun voorwaarden.
Jij hoeft dus niet extra te betalen voor je bagage, maar grote kans dat dat bagagegeld al in je ticketprijs is verwerkt.
Linksom of rechtsom, geld verdienen ze er toch wel aan.
Inderdaad, best naaierij dan aangezien de tickets even duur zijn . Gelukkig zit ik aan de goede kant van de streep, maar als mijn buurman erover begint zo halverwege de vlucht zal ik het hem uitleggenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je zoekt op Google naar hetzelfde probleem maar dan met Iberia vs. Clickair moet je er wel uitkomen denk ik
Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef 18konijn het volgende:
Op de site van Iberia staat:
This allowance is applicable on all Iberia flights as well as those operated by Iberia Regional Air Nostrum. If you are travelling on a code share flight with a flight number that corresponds with either the IB-5000 or IB-7000 series, the regulations of the operating company concerning luggage allowance will apply.
Op grond hiervan vermoed ik dat de Iberia-vluchten die door Vueling worden uitgevoerd, een 5000 of 7000 vluchtnummmer hebben en dan zit je aan de voorwaarden van Vueling vast.
En een reactie van de vliegtarieven.nl mensen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.
Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
Heel india! En je mag overal pas 3 uur van te voren naar binnen, vooral Dehli was erg strengquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.
Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Volgens mij is koffer 1 gratis, 2 en verder moet je bijbetalen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:00 schreef nickybol het volgende:
Longhaul Baggage fees (USA)
* Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
* Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.
Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:
[..]
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!
http://www.euclaim.nl/
Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
Veel sterkte ermee!
Thnxquote:Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:
[..]
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!
http://www.euclaim.nl/
Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
Veel sterkte ermee!
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Thnx
Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
Er is ons wel onderdak geboden maar dat was tot 11 uur. Er is ons op het vliegveld belooft dat we tot het eind van de dag onderdak zouden hebben. Een flinke claim gaat er sowieso komen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:
[..]
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
Ligt een beetje aan de reden van vertraging...quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:
[..]
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.quote:-Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?quote:-Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.quote:-Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.quote:Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
Koffers in de luggageroom achterlaten en bij het zwembad gaan zitten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
Komt wel wat schraal over idd, maar zit vast niet in de afspraken die ze hebben gemaakt. En ze doen er natuurlijk alles aan om wel de internationala afspraken na te komen maar zo min mogelijk te hoeven betalen.quote:[..]
Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
[..]
Positief zien, zolang het maar bij dat ding blijft is het goedquote:Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
[..]
Dat laatste heeft de KLM natuurlijk ook niks mee te maken Maar is ook vervelend en als je iets zou krijgen zou het mooi zijn natuurlijk, alleen schat het niet te hoog in vantevoren.quote:We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Dat is je eigen risico, je kunt ook wat meer marge nemen. Je weet dat als er maar 1 vlucht per dag is dat een dag vertraging een mogelijkheid is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, behalve tijdens de rit richting/van de startbaan, het opstijgen en het landen. Daarbuiten mag je je gang gaan, tenzij de cabine crew dat om een of andere reden verbiedt, maar dat gebeurt zelden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef TOVOS het volgende:
Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
Vliegen Economy Class.
Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.
tnx!
Dus jullie hebben die 600 euro per persoon wel ontvangen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:24 schreef fysio-tje het volgende:
Mijn zus en ik zijn in maart 2009 naar New York gevlogen met Air France. Tijdens de boarding procedure van onze terugvlucht naar nederland bleek ook ineens dat er een technisch probleem was en de vlucht dus niet meer zou gaan vertrekken. Wij hebben toen een hotelovernachting+ diner en ontbijt gehad en daarnaast een voucher om op de luchthaven nog een broodje en wat te drinken te kunnen kopen de volgende dag.
Achteraf bleek dat je ook recht hebt op 2 telefoongesprekken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Deze kosten+ extra kosten voor eten omdat we nog 6 uur moesten wachten op de luchthaven voor we uiteindelijk zouden vertrekken, hebben wij van de KLM vergoed gekregen. Daarnaast heb je ondanks dat het een technisch mankement is, recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Wij hebben eerst zelf een brief gestuurd naar de KLM waarin we deze claim deden. Zij wijzen eigenlijk standaard de claim af maar hebben bij ons dus wel de onkosten vergoed. Als het je dus niet zelf lukt om de claim toegewezen te krijgen kun je altijd nog zo'n claimbureau inschakelen maar dan ben je 25-30% van je claim kwijt zodra hij wordt toegewezen. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het dan ook bij hun neerleggen. Uiteindelijk heeft voor ons de rechtsbijstandsverzekering het geregeld.
Als ik jou was zou ik het er dus ook niet bij laten zitten! Indien je nog vragen hebt hierover hoor ik het wel!
succes!
Ik ben het met Thetallguy (en Fogel) eens: je hebt in eerste instantie min of meer gekregen waar je recht op had. Het optreden van KLM is redelijk te noemen. Maar wellicht is er nog iets te doen met deze clausule:quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:11 schreef Thetallguy het volgende:
Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment
(van http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vertraagd.html )quote:Wanneer u met dezelfde lijnvlucht de volgende dag wordt vervoerd geldt een vertraging over het algemeen als een ANNULERING. Dan heeft u wel recht op een vergoeding.
Kortingen zit er niet in, kunt hooguit meedoen aan het loyalty-programma en punten sparen voor gratis vluchten. Maar wordt een duur grapje voor je, waarom 2 weekenden per maand? En kan je vriendin ook niet een keer overkomen naar Nederland?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef brianv het volgende:
Mijn vriendin zit in februari ruim een half jaar in Lissabon voor haar studie. Ik wil haar dan graag 2 weekenden per maand opzoeken en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Kun je bijv korting krijgen als je vaak vliegt zoals ik van plan ben?
Ryanair vliegt iig niet naar Lissabon en Easyjet vliegt er wel heen maar niet vanuit NL.
Maar alleen als seat-only in het zomerseizoen (laatste vlucht naar LIS is 2 oktober dit jaar)quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Fogel het volgende:
Transavia vliegt ook naar Lissabon.
Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:15 schreef Morendo het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Easyjet en heb een vraagje over de mee te nemen handbagage. Op de website van Easyjet staat dat je slecht één stuk handbagage mag meenemen, telt een laptoptas ook als handbagage? Ik ben namelijk voornemens om zowel een rugzak als een laptoptas mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Is dit dus wel of niet mogelijk, wie heeft hier ervaring mee, zijn ze streng met dergelijke voorschriften is er ter plekke nog wat te regelen door bij te betalen?
Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.
http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.htmlquote:Maximaal in te checken bagage
Toegestaan voor elke passagier
een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm.
Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.
[..]
http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html
Daar heb je een punt. Ik ga dat binnenkort even proberen. Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.
lowcostairlines.nlquote:Op donderdag 3 september 2009 15:08 schreef Professional het volgende:
Bestaat er een site die vliegroutes aangeeft?
Ik heb zojuist Lan.com aan de lijn gehad en zal hier het antwoord even plaatsen, zodat het voor eens en altijd te vinden is met googlequote:Op zaterdag 5 september 2009 14:29 schreef Stevens94 het volgende:
Hallo, december vlieg ik van Londen naar Chili. We maken een tussenstop op Madrid en moeten daar overstappen op een ander vliegtuig. ik zou daar op de terugweg graag uitstappen om een LCC naar Amsterdam te kunnen pakken en een overnachting in Londen uit te sparen.
Ik heb de discussies eerder in dit topic gelezen, je zou met een smoes uit kunnen checken en zeggen dat je niet verder wilt of kunt reizen. Maar ik vraag me af of mensen dit al daadwerkelijk gedaan hebben en hun ervaring willen posten. Ik ben erg benieuwd. Het zou een hoop gedoe schelen als ik wist of dit kan.
De luchtvaartmaatschappij biedt voor 40e een stopover aan, zou dat betekenen dat we onze bagage terug kunnen krijgen? Ik heb contact gehad met ze (lan.com), maar dan krijg ik een vaag antwoord wat nog in het spaans is ook. Alvast bedankt!
Dat lijkt mij een aardige inbreuk op de privacy, tevens valt het niet te controleren omdat de douane niet weet of je het origineel thuis hebt liggen.quote:Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
Is dit serieus waar?!
Dit vind ik een twijfelachtig verhaal. Er is gespecialiseerde kennis nodig om illegale bestanden te herkennen. Misschien dat dit gebeurt als je met terabytes aan externe disks komt aanzetten, maar niet als reiziger met 1 laptop.quote:Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
Is dit serieus waar?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |