abonnement Unibet Coolblue
pi_71944493
Deel 10 alweer!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?
Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secre Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen
  • Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_71944517
    Laatste post uit het vorige topic:
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:33 schreef Bryan181 het volgende:
    Mensen die bij Cheaptickets hebben geboekt kregen jullie wel papieren tickets of moest je gewoon je e-ticket uitprinten?
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_71945173
    Papieren tickets zijn sinds 2008 afgeschaft voor alle bij de IATA aangesloten maatschappijen. (en dus ook bij jouw American Airlines).
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_71946010
    En e-tickets hoef je in principe ook niet uit te printen, je hebt enkel je boekingscode nodig om online of op het vliegveld in te checken. Ik reis continue en heb meestal de code ook niet bij me, je gaat tegenwoordig gewoon naar de balie met je paspoort en klaar.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71946123
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:
    En e-tickets hoef je in principe ook niet uit te printen, je hebt enkel je boekingscode nodig om online of op het vliegveld in te checken. Ik reis continue en heb meestal de code ook niet bij me, je gaat tegenwoordig gewoon naar de balie met je paspoort en klaar.
    Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).

    Plus, sommige luchthavens laten alleen passagiers toe in het luchthavengebouw. Dus om het gebouw alleen al binnen te komen moet je je ticket laten zien. Komt niet heel vaak voor, maar weet niet waar de vraagsteller naar toe gaat.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_71947209
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Alleen moet je bij binnenkomst bij sommige landen bij de paspoortcontrole aan kunnen tonen dat je een retour vlucht hebt, daarom is het wel aan te raden om het uit te printen (alhoewel mij nog nooit hierom is gevraagd, maar je zal de eerste maar zijn ).

    Plus, sommige luchthavens laten alleen passagiers toe in het luchthavengebouw. Dus om het gebouw alleen al binnen te komen moet je je ticket laten zien. Komt niet heel vaak voor, maar weet niet waar de vraagsteller naar toe gaat.
    Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.

    Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
    pi_71948688
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    .

    Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
    Schiphol des nachts, Manilla
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_71949143
    Jakarta Indonesie kunnen ze ook moeilijk doen als je zonder ticket naar binnen wil. Een geprint a4-tje is voldoen, dat dan weer wel.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_71957716
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.

    Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
    Jakarta, Bali, en Egypte had ik veel moeite om binnen te komen, op Bali moest ik in principe bij de luchtvaartmaatschappij een printje gaan halen, daarnaast mocht je ook eigenlijk niet meer naar buiten na het inchecken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_71971560
    Ik had al een topic aangemaakt eer ik deze had gevonden.. dus hier nogmaals, crosspost:
    quote:
    Een vraagje,
    Volgend jaar ga ik met me motormaatje een rondreis maken door zuid-oost europa. We doen dan 20 landen aan.
    Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat me beste maatje gaat trouwen voglend jaar, en precies in die 5 weken dat ik weg ben. Nu is de preciese datum nog niet bekend, maar dat het tijdens mijn reis gebeurd is 99% zeker.
    Nu ben ik benieuwd of het makkelijk vliegen is vanuit de balkan en/of andere landen in die hoek. En of dat een duur geintje gaat worden om een retourtje van 3 dagen te maken.
    Zijn er veel vliegvelden, zijn ze goed te bereiken (Als in: een halve dag rijden)

    Wie heeft hier ervaring mee toevallig?
    We weten dus de datum nog niet, en dus ook niet in welk land we dan zijn..
    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:21:27 #11
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_71974840
    Wizzair heeft wel wat routes uit die omgeving naar Eindhoven. En van de meeste hoofdsteden kun je wel dagelijks naar Schiphol vliegen. Maar als je bijvoorbeeld in Moldavie of Albanie zit, zul je ergens een overstap moeten maken.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_71980926
    Ik heb net online ingececkt voor een vlucht van de KLM naar Curacao. Op de site staat dat je minimaal 75 minuten van tevoren de koffers afgegeven moet hebben maar op de e-tickets staat minimaal 2 uur van tevoren. Welke is nou de juiste? En hoe werkt dat afgeven van de koffers eigenlijk? Moet je zelf op het vliegveld je kofferlabels uitprinten ofzo?
    pi_71981217
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Ik heb net online ingececkt voor een vlucht van de KLM naar Curacao. Op de site staat dat je minimaal 75 minuten van tevoren de koffers afgegeven moet hebben maar op de e-tickets staat minimaal 2 uur van tevoren. Welke is nou de juiste? En hoe werkt dat afgeven van de koffers eigenlijk? Moet je zelf op het vliegveld je kofferlabels uitprinten ofzo?
    Zou lekker 2 uurtjes aanhouden. Je gaat lekker in de rij staan die best groot is. En aan de bagage dame geef je je koffer en die gaat hem labelen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_71981371
    Voor klm hier: http://www.klm.com/travel(...)poff_times/index.htm

    Die onderste moet je hebben, bagageafgifte.
    pi_71982153
    mag je handbagage maar een bepaald gewicht zijn?
    pi_71982264
    Ja, dat verschilt nogal per airline, dus kijk even op de website waar je mee vliegt.

    Ik heb het zelf nog maar 1x gehad dat alles consequent gewogen werd (in Maastricht), verder nog nooit mijn tas op de weegschaal moeten zetten, maar ik heb ook nooit echt heel veel mee in de handbagage (normale rugtas).
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:28:43 #17
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_71983156
    Zorg dat je tas niet te groot lijkt en kijk/reageer alsof hij zo licht als een veertje is.
    Maar schijn bedriegt want er kan een aardig gewicht in handbag.

    En als ik zie wat voor hutkoffers sommige mensen als handbagage meezeulen
    Explore the World
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:22:47 #18
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_71991502
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
    Ja, dat verschilt nogal per airline, dus kijk even op de website waar je mee vliegt.

    Ik heb het zelf nog maar 1x gehad dat alles consequent gewogen werd (in Maastricht), verder nog nooit mijn tas op de weegschaal moeten zetten, maar ik heb ook nooit echt heel veel mee in de handbagage (normale rugtas).
    Op Engelse luchthavens wordt nog wel eens gebruik gemaakt van de weegschaal... wat kan leiden tot hilarische taferelen, mensen die een paar truien over elkaar aandoen en de jas weer aandoen, welke ze 5 meter verder weer uit moeten doen en apart door de X-ray laten gaan zodat het hele 1 tas en gewichtsbeleid volledig teniet wordt gedaan.

    Al ben ik persoonlijk nog nooit gewogen, ik heb dan ook handbagage ter grote van een Eastpack rugzak, welke er niet eens gevuld uit ziet, dus er zal geen eer aan te behalen zijn, is opzich dergelijke controle's op handbagage wel goed om te voorkomen dat mensen geen hutkoffers meenemen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_71996061
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:28 schreef bluesparkle het volgende:
    Zorg dat je tas niet te groot lijkt en kijk/reageer alsof hij zo licht als een veertje is.
    Maar schijn bedriegt want er kan een aardig gewicht in handbag.

    En als ik zie wat voor hutkoffers sommige mensen als handbagage meezeulen
    Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_72001177
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Je kunt tegenwoordig inderdaad enorm veel meesleuren, zelfs in economy. Een maximale rolkoffer met kledingzak of laptop tas erbij is zo gedaan.
    Heb weleens meegemaakt dat er bij het boarden werd omgeroepen dat mensen zelf het bagagelocker dicht moeten doen, commentaar van de steward die naast me stond, `als je ziet wat mensen meenemen, mijn rug moet nog langer mee dan vandaag´
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72001836
    Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.

    Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
    pi_72002578
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
    Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.

    Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
    Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).

    Overigens valt je medelijden wel mee, getuige de term 'trolly dollies', getuigt niet echt van veel respect, maar dat is een ander verhaal
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72011789
    Ik vlieg binnenkort vanaf dusseldorf via Amsterdam naar Kanton en vervolgens naar Xiamen in China. Nu wilde ik mijn laptop als handbagage meenemen maar ik kwam erachter dat mijn tas + laptop + oplader + camera net iets meer dan 5kg is, zou ik de camera in mijn broekzak kunnen doen zodat ik toch onder de 5 kg blijf of wordt dat meegerekend als handbagage?

    En is een laptop in het vliegtuig handig of eerder overbodig ?
    Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
    -je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
    pi_72012119
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 15:31 schreef caffeinjunk het volgende:
    Ik vlieg binnenkort vanaf dusseldorf via Amsterdam naar Kanton en vervolgens naar Xiamen in China. Nu wilde ik mijn laptop als handbagage meenemen maar ik kwam erachter dat mijn tas + laptop + oplader + camera net iets meer dan 5kg is, zou ik de camera in mijn broekzak kunnen doen zodat ik toch onder de 5 kg blijf of wordt dat meegerekend als handbagage?

    En is een laptop in het vliegtuig handig of eerder overbodig ?
    Zoals eerder gezegd komt het bijna nooit voor dat handbagage wordt gewogen. Mocht men dat wel doen, kun je alsnog je camera in je broekzak stoppen en klaar is clara. Maar waarschijnlijk kraait er geen haan naar.

    Wat je met je laptop gaat doen in het vliegtuig ? Geen idee. Een beetje werken misschien, maar mijn ervaring is dat het daar niet of nauwelijks van komt. Of ik dommel weg, of ik heb te weinig ruimte etc.

    Ik neem hem alleen mee als handbagage omdat ik hem niet in mijn ingecheckte koffer wil stoppen. Enerzijds omdat koffers kwijt kunnen raken (zal niet zo snel gebeuren), anderzijds omdat er met koffers nogal eens gegooid kan gaan worden bij de bagageafhandeling.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72012321
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Buzz129 het volgende:
    Alleen door het te lezen kan ik me er al weer aan ergeren. En dan met name wat KLM toelaat als handbagage op Europese vluchten. Niet zozeer om het feit dat het toegestaan wordt, maar aan die verongelijkte gezichten van die gasten die op het laatste moment komen aankakken en dan alle overhead lockers weer eens opendoen om te kijken of er ergens nog plek is voor hun maximaal grote rolkoffer, kledingzak, laptoptas en de gebruikelijke boodschappentas met lokaal aangekochte etenswaren. En in de winter ook nog een lange winterjas. En graag ook nog even het colbert willen laten ophangen. Maar wel economy class vliegen omdat ze geen gratis upgrade naar Europe Select kregen.

    Soms heb ik zelfs wel eens medelijden met de trolly dollies van KLM als ik zie hoe die als een bagagekruier aan het werk zijn.
    True, maar goed, op een korte vlucht boeit het me niet. Ik vlieg normaal business en doe, zeker als ik voor werk reis, alles om reistijd te besparen. Dus ik check echt nooit iets in.

    Privé vlieg ik verder 2/3 keer per maand voor weekenden naar de vriendin of een feestje binnen Europa en eigenlijk heb ik dan niet veel bij me. Een weekendtas, wat in economy hopelijk niet te asociaal is...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 22:33:51 #26
    45833 crew  Fogel
    pi_72024011
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Aan de andere kant, werkt de maatschappij zelf ook mee. Als je checkin bagage bijvoorbeeld 3 kilo te zwaar is, vindt men het best als je die 3 kilo in je handbagage weet te proppen. (Waarom weeg je dan vraag je je af, die 3 kilo gaat toch het vliegtuig in).
    Heeft waarschijnlijk wat met de ARBO te maken, die koffersjouwers moeten ook een beetje aan hun rug denken. Ik meen me te herinneren dat 23kg een bovengrens is (waar soms van afgewekend wordt en dan krijg je zo'n enorm label erop met "heavy" incl aantal kilo).
    Dat jij je eigen rug sloopt maakt de maatschappij wat minder uit.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72025032
    Wellicht een domme vraag, maar voor de zekerheid. Normaal (die paar keer dat ik heb gevlogen) gooi ik altijd mijn bagage in het ruim, zodat ik geen gezeik heb met al die vloeistof regels. Echter komende week ga ik toevallig eerst een paar dagen naar letland en dan een paar dagen naar de USA en ik wilde nu eens mijn bagage mee het zitgedeelte innemen. Als ik het goed heb begrepen kan ik dus max 100ml vloeistof meenemen in 1 potje. 3 flesjes van 100 ml is dus geen probleem? Dit alles moet in een doorzichtige zak. Krijg je die op luchthavens of moet ik die zelf ergens fixen? Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
    pluk de dag (alleen niet te vroeg)
      Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 23:04:50 #28
    45833 crew  Fogel
    pi_72025280
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
    Wellicht een domme vraag, maar voor de zekerheid. Normaal (die paar keer dat ik heb gevlogen) gooi ik altijd mijn bagage in het ruim, zodat ik geen gezeik heb met al die vloeistof regels. Echter komende week ga ik toevallig eerst een paar dagen naar letland en dan een paar dagen naar de USA en ik wilde nu eens mijn bagage mee het zitgedeelte innemen. Als ik het goed heb begrepen kan ik dus max 100ml vloeistof meenemen in 1 potje. 3 flesjes van 100 ml is dus geen probleem? Dit alles moet in een doorzichtige zak. Krijg je die op luchthavens of moet ik die zelf ergens fixen? Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
    De verpakking mag niet groter zijn dan 100ml, dus je mag niet een halve liter fles meenemen waar nog maar 50ml inzit bijvoorbeeld. Je mag maximaal 1 liter meenemen en wat in een plastic doorzichtige en hersluitbare zak (bijvoorbeeld een 1 liter ZIP-lock zoals je bij iedere supermarkt kan kopen).
    Ik weet niet of ze nog steeds zo'n zakken uitdelen op schiphol, maar aangezien het bijzonder weinig kost om zo'n ziplock aan te schaffen zou ik gewoon daar voor gaan.
    Een electrisch scheerapparaat of zo'n mach3 type ding? Het laatstgenoemde is geen probleem in de handbaggage in ieder geval en kan me niet voorstellen dat ze moeilijk doen over een electrische.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72034162
    Vraagje:

    Mag je ook 2 koffers van 10 kg per persoon meenemen in plaats van 1 koffer van 20 kg.
    Op het ticket staan alleen de max. aantal mee te nemen kg's vermeld. Bij pcs. staat niets.
    We vliegen zaterdag met Hamburg International. En ik ben bang dat ik een te kleine koffer gekocht heb, daarom zou het wel makkelijk zijn om 2 x 10 mee te kunnen nemen ipv 1 x 20, ik weet dus alleen niet of dat mag.
    pi_72034536
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Gangster-Engel het volgende:
    Tot slot is een scheerapparaat een probleem? Mijn dank is groot!
    Nee, geen enkel probleem om die in je handbagage te stoppen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 11:40:52 #31
    45833 crew  Fogel
    pi_72034836
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Pino108 het volgende:
    Vraagje:

    Mag je ook 2 koffers van 10 kg per persoon meenemen in plaats van 1 koffer van 20 kg.
    Op het ticket staan alleen de max. aantal mee te nemen kg's vermeld. Bij pcs. staat niets.
    We vliegen zaterdag met Hamburg International. En ik ben bang dat ik een te kleine koffer gekocht heb, daarom zou het wel makkelijk zijn om 2 x 10 mee te kunnen nemen ipv 1 x 20, ik weet dus alleen niet of dat mag.
    Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72035865
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je met een "traditionele" maatschappij vlieg mag je inderdaad 2x10kg meenemen, maar bij de (meeste) low-cost bedrijven moet je per stuk betalen.
    En hoe kom je daar nou achter? Geen idee of Hamburg International een low-cost bedrijf is. Het is overigens allemaal geregeld via reisorganisatie, vlucht, autohuur, huur huisje etc. in één.

    Kan ze natuurlijk bellen / mailen, alleen jammer dat het allemaal Duits is :s.
    pi_72037124
    Het is waarschijnlijk een chartervlucht (indien je een pakketreis hebt geboekt), en dan gelden over het algemeen alle aparte bagageregels niet zo. Dus 20Kg is ook 20Kg verdeeld over meerdere tassen als je dat wilt. In de voorwaarden op hun site kan ik ook zo snel niks over een maximum aantal tassen vinden, maar als je het echt 100% zeker wilt weten zou ik gewoon even bellen oid
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 13:03:52 #34
    45833 crew  Fogel
    pi_72037296
    Ah, ik las in de eerste instantie dat je naar Hamburg zou vliegen en had niet door dat Hamburg international de naam van de maatschappij was...
    Ik sluit me bij de post Thetallguy aan.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72087023
    Vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Philadelphia via Parijs. Klopt het nu dat ik op Schiphol zowel een boardingpas ontvang voor de vlucht naar Parijs en eentje voor de vlucht van Parijs naar Philadelphia. En ik neem aan dat mijn bagage direct wordt doorgelabeld zodat ik daar in Parijs geen omkijken meer naar heb? En weet iemand of een overstaptijd in Parijs van 2u 45 genoeg is?
    Heb nog nooit hoeven over te stappen vandaar dat ik een beetje onwetend ben, sorry
    pi_72087817
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 09:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
    Vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Philadelphia via Parijs. Klopt het nu dat ik op Schiphol zowel een boardingpas ontvang voor de vlucht naar Parijs en eentje voor de vlucht van Parijs naar Philadelphia. En ik neem aan dat mijn bagage direct wordt doorgelabeld zodat ik daar in Parijs geen omkijken meer naar heb? En weet iemand of een overstaptijd in Parijs van 2u 45 genoeg is?
    Heb nog nooit hoeven over te stappen vandaar dat ik een beetje onwetend ben, sorry
    Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.

    In Parijs hoef je dus alleen maar van de ene gate naar de andere te lopen. Je hebt tijd genoeg, maak je geen zorgen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72088356
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Als beide vluchten dezelfde airline of alliantie is (Air France en KLM) check je op Schiphol in voor beide vluchten. Je bagage wordt automatisch doorgelabeld.

    In Parijs hoef je dus alleen maar van de ene gate naar de andere te lopen. Je hebt tijd genoeg, maak je geen zorgen.
    Maar dat alleen maar van de ene naar de andere gate lopen kan op Parijs nogal lang duren, zeker als je bij bepaalde vluchten in een andere terminal moet zijn....
    Maar 2 uur en 45 minuten is over het algemeen ruim genoeg.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_72096875
    Ik vlieg voor mijn verjaardag met Easyjet naar London in November .

    Nu doen we natuurlijk niet aan ruimbagage, want dat kost extra . De maten die ze als restrictie geven voor de handbagage, hoe streng houden ze zich daaraan? Als we online inchecken dan is er in princiepe toch niemand die ons daar op controleert?
    pi_72096941
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 22:11 schreef christvs het volgende:
    Als we online inchecken dan is er in princiepe toch niemand die ons daar op controleert?
    Soms wel soms niet. Van Eindhoven naar Budapest werd ik niet gecontroleerd, maar vandaag op de terugweg wél. Hoewel, ze vroeg of ze mijn handbaggage mocht zien en ze wierp er een blik op.
    I feel kinda Locrian today
    pi_72096960
    Ik heb ze nog maar één keer zien controleren bij EasyJet. Toen moest iedereen zijn handbagage in een soort rekje plaatsen en als het niet paste, moest het alsnog in het ruim. Maar dat is dus maar 1 keer gebeurd, heb al ruim 30 keer met EasyJet gevlogen.
    Je ziet soms mensen met halve hutkoffers instappen als handbagage.
    Zolang het maar in het bagagevak past, is het ok volgens mij.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_72101599
    Bedankt voor de reacties .

    Ik zie dat je bij easyjet al 60 dagen van te voren kunt inchecken.... beetje vreemd. Zit er ook voordeel aan om het al zo vroeg te doen?
    pi_72108985
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 17:01 schreef christvs het volgende:
    Bedankt voor de reacties .

    Ik zie dat je bij easyjet al 60 dagen van te voren kunt inchecken.... beetje vreemd. Zit er ook voordeel aan om het al zo vroeg te doen?
    Als je vroeg incheckt, kom je in groep A terecht, deze groep mag als eerste instappen ná de speedy boarders en ouders met kleine kinderen etc. Er is ook nog een B-groep met mensen die als laatsten hebben ingecheckt.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      maandag 24 augustus 2009 @ 19:47:50 #43
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_72119956
    Vanaf Amsterdam is het niet zo'n probleem als je handbagage niet exact aan de afmetingen voldoet, maar de beveiliging op Stansted, Gatwick of Luton wil nog wel eens exact 7 kilo afwegen of de maten controleren, en bijvoorbeeld maar maximaal 1 stuks handbagage hebt, en niet een losse tas erbij.

    Daarnaast vraag ik mij altijd af waarom mensen zoveel handbagage nodig hebben, ik reis regelmatig alleen met handbagage, in een klein koffertje, ruim binnen de afmetingen, met 5 kilo maximaal erin ofzo.
    Sterker nog, als ik met ruimbagage reis, zal ik op de heenreis niet meer dan 10 kilo hebben om in te checken....

    60 dagen van tevoren inchecken heeft geen bijkomend voordeel dan als je dat 1 dag voor vertrek doet, bij beide kom je dan in boardinggroep A terecht.
    Wel kan je nadat je ingechecked bent volgens mij niets meer aan je vlucht wijzigen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_72171360
    Leuke vraag waar ik na googlen geen antwoord op heb kunnen vinden. Ik heb een ticket bij Iberia voor een vlucht uitgevoerd door Vueling.

    Nu moet je bij Vueling betalen per ingecheckte koffer (20 euro dacht ik). Op mijn Iberia ticket staat echter een bagagevrijstelling van 23 kilo.

    Gaat het nu gebeuren dat mijn buurman met een Vueling ticket 20 euro bij de check in moet lappen, en ik niet ? Of moet ik ook 20 euro betalen ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72171499
    Als jij bij Iberia je ticket koopt, dan ga je een koop aan op hun voorwaarden.
    Jij hoeft dus niet extra te betalen voor je bagage, maar grote kans dat dat bagagegeld al in je ticketprijs is verwerkt.
    Linksom of rechtsom, geld verdienen ze er toch wel aan.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_72171551
    Staat er een Iberia vluchtnummer op je ticket? Dan heb je meen ik een officieel Iberia ticket en heb je dus een bagagevrijstelling.

    Als je zoekt op Google naar hetzelfde probleem maar dan met Iberia vs. Clickair moet je er wel uitkomen denk ik
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_72171571
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef Felixa het volgende:
    Als jij bij Iberia je ticket koopt, dan ga je een koop aan op hun voorwaarden.
    Jij hoeft dus niet extra te betalen voor je bagage, maar grote kans dat dat bagagegeld al in je ticketprijs is verwerkt.
    Linksom of rechtsom, geld verdienen ze er toch wel aan.
    Ongetwijfeld, ben ook niet bezorgd over de inkomsten voor Vueling of Iberia. Ik vroeg het me alleen maar af aangezien het prijsverschil 0,00 was.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72171663
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 14:44 schreef Thetallguy het volgende:


    Als je zoekt op Google naar hetzelfde probleem maar dan met Iberia vs. Clickair moet je er wel uitkomen denk ik
    Inderdaad, best naaierij dan aangezien de tickets even duur zijn . Gelukkig zit ik aan de goede kant van de streep, maar als mijn buurman erover begint zo halverwege de vlucht zal ik het hem uitleggen
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72172024
    Op de site van Iberia staat:
    This allowance is applicable on all Iberia flights as well as those operated by Iberia Regional Air Nostrum. If you are travelling on a code share flight with a flight number that corresponds with either the IB-5000 or IB-7000 series, the regulations of the operating company concerning luggage allowance will apply.

    Op grond hiervan vermoed ik dat de Iberia-vluchten die door Vueling worden uitgevoerd, een 5000 of 7000 vluchtnummmer hebben en dan zit je aan de voorwaarden van Vueling vast.
    It's not a lie, if you believe
    pi_72173167
    Hmm, als je op de Iberia site zelf boekt dan staat er idd. 23kg in hold. Maar het is dan wel weer een vluchtnummer in de 5000-range.

    Sowieso vreemd dat Iberia Vueling tickets issued vind ik altijd, verwarrend voor de onwetende klanten (en voor issues zoals dit)
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_72173952
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef 18konijn het volgende:
    Op de site van Iberia staat:
    This allowance is applicable on all Iberia flights as well as those operated by Iberia Regional Air Nostrum. If you are travelling on a code share flight with a flight number that corresponds with either the IB-5000 or IB-7000 series, the regulations of the operating company concerning luggage allowance will apply.

    Op grond hiervan vermoed ik dat de Iberia-vluchten die door Vueling worden uitgevoerd, een 5000 of 7000 vluchtnummmer hebben en dan zit je aan de voorwaarden van Vueling vast.
    Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.

    Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72193795
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.

    Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
    En een reactie van de vliegtarieven.nl mensen.

    Hartelijk dank voor uw e-mail.



    Normaal gesproken berekent Vueling inderdaad kosten voor het meenemen van bagage. Echter wordt dit alleen berekent als de reservering direct bij Vueling wordt geplaatst.



    In dit geval is de reservering in ons reserveringssysteem gemaakt en zijn de bagagekosten in de prijs inbegrepen.



    U hoeft dus niet opnieuw te betalen voor uw bagage bij het inchecken.




    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd .

    Met vriendelijke groet


    Best wazig geregeld dan. De kosten voor een Vueling ticket of een Iberia ticket waren gelijk. Dus zou ik iedereen aanraden een ticket via een boekingssite te regelen. Scheelt toch weer .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:00:28 #53
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_72218411
    Longhaul Baggage fees (USA)

    * Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
    * Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.

    Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
    pi_72220268
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.

    Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
    Heel india! En je mag overal pas 3 uur van te voren naar binnen, vooral Dehli was erg streng
    pi_72221472
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 00:00 schreef nickybol het volgende:
    Longhaul Baggage fees (USA)

    * Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
    * Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.

    Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
    Volgens mij is koffer 1 gratis, 2 en verder moet je bijbetalen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72274876
    Ik heb geboekt via neckermann site. En nu wil ik online inchecken bij transavia, geeft hij telkens aan dat de boekingscode onjuist is.

    Grrr... weet iemand hoe dit kan? Of kan di tgewoon dus helemaal niet

    Laat maar het is al gelukt. Vliegtuig vertrekt om 5:20 en rond deze tijd waren al veel stoelen weg. Gelukkig zitten mijn man en ik nog wel naast elkaar.

    Volgende keer maar echt 24 uur van te voor inchecken.

    [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2009 10:53:47 ]
    pi_72278016
    Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
    pi_72279330
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 13:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
    Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

    http://www.euclaim.nl/

    Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

    http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

    Veel sterkte ermee!
    pi_72283350
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

    http://www.euclaim.nl/

    Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

    http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

    Veel sterkte ermee!
    pi_72283422
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

    http://www.euclaim.nl/

    Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

    http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

    Veel sterkte ermee!
    Thnx

    Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
    pi_72293519
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 16:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Thnx

    Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
    Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?

    nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
    pi_72294368
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?

    nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
    Er is ons wel onderdak geboden maar dat was tot 11 uur. Er is ons op het vliegveld belooft dat we tot het eind van de dag onderdak zouden hebben. Een flinke claim gaat er sowieso komen.
    pi_72310718
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
    Ligt een beetje aan de reden van vertraging...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_72314589
    Pfff eindelijk thuis maar vraag niet hoe...
    Zaterdag zouden we om 19.45 uur lokale tijd (01.45 uur Nederlandse tijd) vertrekken vanaf Curacao naar Amsterdam. Toen we in het toestel zaten werd er ons verteld dat ze een probleem met de generatoren hadden. Dit zou een kwartiertje gaan duren want alles moest gereset worden. Na een half uur kregen we de mededeling dat we nog even moesten wachten. Uiteindelijk na 2 uur kregen we de melding dat we uit moesten stappen omdat we minimaal 12 uur vertraging zouden hebben omdat er onderdelen vanuit Nederland ingevlogen moesten worden. Dit zou gebeuren door een KLM vliegtuig die eerst naar Bonaire ging om passagiers af te zetten om vervolgens de onderdelen af te komen leveren op Curacao. Dat vliegtuig was inmiddels ook onderweg bevestigde de bemanning.
    Na het uitstappen was het enorm chaotisch omdat iedereen een hotel toegewezen zou krijgen. Toen werd ons ook medegedeeld dat het minimaal 24 uur ging duren.
    Uiteindelijk in het hotel beland ben ik eens wat gaan zoeken op internet. En wat bleek nou, het vliegtuig met de onderdelen dat op weg was naar Bonaire was al 2 uur voor onze officiële vertrektijd vertrokken vanaf Schiphol! KLM heeft ons dus in laten checken en in laten stappen terwijl ze al wisten dat er een defect was dat niet direct opgelost kon worden! Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan om er voor te zorgen dat het niet nog een grotere chaos zou worden.
    Het eten en drinken was wel verzorgd door de KLM.
    Als je wat wilde drinken moest je kiezen tussen bier, wijn of water. Cola, icetea etc moest je zelf betalen. Ook was alleen het eerste drankje gratis. De hotelkamer was tot 11 uur betaald door de KLM. Als je langer wilde verblijven moest je per uur bijbetalen.
    24 uur later gingen we het dus opnieuw proberen. Maar we kregen opnieuw problemen. Het voertuig die het toestel naar de gate moest trekken was kapot. Het was dus wachten op een ander voertuig maar die moest eerst nog andere vliegtuigen afwerken. Het zag er dus naar uit dat we weer niet op tijd zouden gaan. Dat bleek ook zo te zijn want om 19.45 uur (de tijd waarop we zouden vertrekken) gingen we pas boarden. 3 kwartier later zat iedereen en toen kwam er weer een mededeling. De bagageband was kapot dus alle koffers van 450 passagiers moesten met de hand ingeladen worden. De tijd ging weer voorbij en uiteindelijk vertrokken we met 25,5 uur vertraging!
    Wat kregen we van de KLM als vergoeding.... een voucher waarmee je 2000 Flying Blue miles kon krijgen of voor 15 euro iets kopen in het vliegtuig.
    De vlucht verliep ook niet zonder problemen. Na een uur of 2 werd er een vrouw onwel en moesten er zuurstof aan te pas komen.
    Maar dat was nog niet eens alles. Een uur voor de landing ontwaakte ik uit mijn slaap. Toen we de landing in gingen zetten deed ik het schuifje van het raampje omhoog. Ik keek erg verbaast want ik miste een deel van de vleugel! Ik heb wel een klein beetje verstand van vliegtuigen dus ik wist dat er iets niet klopte. Je keek gewoon tegen het binnenwerk van een deel van de vleugel aan. Om toch zeker van mijn zaak te zijn ben ik aan de andere kant gaan kijken waar de rest van mijn familie zat. Daar zat die kap er wel gewoon op! Ik ben toen weer naast mijn vriendin gaan zitten en heb overlegd of ik er wat van moest zeggen. Uiteindelijk heb ik het toch maar uitgelegd aan de stewardess. De eerste stewardess begreep niet goed wat ik bedoelde maar toen er een 2de wat meer ervaren stewardess bij kwam was er meteen lichte paniek. Er werd driftig gebeld en overleg gepleegd met de bemanning. Er zijn mij toen nog wat vragen gesteld of ik gezien heb of dat onderdeel er ook al niet op zat bij vertrek. Maar ik was er zeker van dat we het tijdens de vlucht verloren waren omdat ik het wel opgemerkt had als het er in Curacao ook al niet op had gezeten. Er werden wat dingen genoteerd en er werd mij verteld dat het nog een staartje zou krijgen.

    Een grote drama vlucht dus...
    Dat word zeker een claim

    Het gaat trouwens om deze complete kap die ik omcirkelt heb op de foto. Ik heb zelf helaas geen foto kunnen maken omdat ik de camera in het koffer had zitten.

    pi_72317321
    Klinkt toch als een redelijke oplossing:

    -Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
    -Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
    -Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
    -Problemen met de push-back trucks/bagageafhandeling is een puntje van Curacao Airport, daar kan je KLM weinig verwijten.

    Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 19:18:55 #66
    45833 crew  Fogel
    pi_72317504
    Maaltijd met 1 drankje is inderdaad standaard, maar mijn ervaring is dat je dan wel uit het hele assortiment mag kiezen.
    Naar mijn mening heb je -hoe irritant ook- inderdaad ook gekregen waar je recht op hebt. Maar dan nog kan het geen kwaad om alsnog een klacht te sturen, wie weet krijg je een extra (want in dat mapje waar je 2000 miles/15¤ bij aankoop aan boord kreeg, daar zit ook een voucher voor 50¤ korting op de volgende vlucht bij) voucher als pleister op den wonde.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72317668
    quote:
    -Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
    Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
    quote:
    -Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
    Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
    quote:
    -Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
    Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
    quote:
    Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
    We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
    pi_72317979
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
    Koffers in de luggageroom achterlaten en bij het zwembad gaan zitten?
    quote:
    [..]

    Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
    [..]
    Komt wel wat schraal over idd, maar zit vast niet in de afspraken die ze hebben gemaakt. En ze doen er natuurlijk alles aan om wel de internationala afspraken na te komen maar zo min mogelijk te hoeven betalen.
    quote:
    Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
    [..]
    Positief zien, zolang het maar bij dat ding blijft is het goed
    quote:
    We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
    Dat laatste heeft de KLM natuurlijk ook niks mee te maken Maar is ook vervelend en als je iets zou krijgen zou het mooi zijn natuurlijk, alleen schat het niet te hoog in vantevoren.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_72333480
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
    Dat is je eigen risico, je kunt ook wat meer marge nemen. Je weet dat als er maar 1 vlucht per dag is dat een dag vertraging een mogelijkheid is.


    En wat ze zeggen op een vliegveld is vaak ook maar wat ze denken te kunnen regelen, of iets om je stil te houden. Diegenen die op het vliegveld je in en uit het vliegtuig halen, boeken niet het hotel en regelen niet je voedsel. Zeker bij een onverwachte vertraging zoals dit (ze laten je echt niet instappen terwijl ze weten dat er 100% kans is dat je niet gaat) is de stress nogal groot en is het een vrij lastig werkje om iedereen fatsoenlijk onder te brengen.
    Mijns inziens heeft KLM juist netjes gehandeld met de overnachting en maaltijd. Voor de invulling van de overnachting en maaltijd moet je bij het hotel zijn. Wat je wel kan doen is KLM op de hoogte stellen van de gebeurtenissen, zodat KLM mogelijk wat kan veranderen bij het hotel voor de toekomst...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_72333873
    Mijn zus en ik zijn in maart 2009 naar New York gevlogen met Air France. Tijdens de boarding procedure van onze terugvlucht naar nederland bleek ook ineens dat er een technisch probleem was en de vlucht dus niet meer zou gaan vertrekken. Wij hebben toen een hotelovernachting+ diner en ontbijt gehad en daarnaast een voucher om op de luchthaven nog een broodje en wat te drinken te kunnen kopen de volgende dag.
    Achteraf bleek dat je ook recht hebt op 2 telefoongesprekken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Deze kosten+ extra kosten voor eten omdat we nog 6 uur moesten wachten op de luchthaven voor we uiteindelijk zouden vertrekken, hebben wij van de KLM vergoed gekregen. Daarnaast heb je ondanks dat het een technisch mankement is, recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Wij hebben eerst zelf een brief gestuurd naar de KLM waarin we deze claim deden. Zij wijzen eigenlijk standaard de claim af maar hebben bij ons dus wel de onkosten vergoed. Als het je dus niet zelf lukt om de claim toegewezen te krijgen kun je altijd nog zo'n claimbureau inschakelen maar dan ben je 25-30% van je claim kwijt zodra hij wordt toegewezen. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het dan ook bij hun neerleggen. Uiteindelijk heeft voor ons de rechtsbijstandsverzekering het geregeld.
    Als ik jou was zou ik het er dus ook niet bij laten zitten! Indien je nog vragen hebt hierover hoor ik het wel!

    succes!
      dinsdag 1 september 2009 @ 10:50:02 #71
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_72334514
    SkyEurope is niet meer
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_72334786
    Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
    Vliegen Economy Class.
    Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
    Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.

    tnx!
    pi_72335007
    je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, alleen niet tijdens start en landing.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_72335050
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef TOVOS het volgende:
    Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
    Vliegen Economy Class.
    Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
    Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.

    tnx!
    Je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, behalve tijdens de rit richting/van de startbaan, het opstijgen en het landen. Daarbuiten mag je je gang gaan, tenzij de cabine crew dat om een of andere reden verbiedt, maar dat gebeurt zelden.

    Opladen zal waarschijnlijk niet kunnen in economy class.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_72335316
    Bedankt!
    Heb een laptop met een batterij die minimaal 8 uur mee moet gaan. Met het kijken van video is dat een stuk minder, maar 5uurtjes moet ik er wel uit zien te halen.
    pi_72341095
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 10:24 schreef fysio-tje het volgende:
    Mijn zus en ik zijn in maart 2009 naar New York gevlogen met Air France. Tijdens de boarding procedure van onze terugvlucht naar nederland bleek ook ineens dat er een technisch probleem was en de vlucht dus niet meer zou gaan vertrekken. Wij hebben toen een hotelovernachting+ diner en ontbijt gehad en daarnaast een voucher om op de luchthaven nog een broodje en wat te drinken te kunnen kopen de volgende dag.
    Achteraf bleek dat je ook recht hebt op 2 telefoongesprekken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Deze kosten+ extra kosten voor eten omdat we nog 6 uur moesten wachten op de luchthaven voor we uiteindelijk zouden vertrekken, hebben wij van de KLM vergoed gekregen. Daarnaast heb je ondanks dat het een technisch mankement is, recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Wij hebben eerst zelf een brief gestuurd naar de KLM waarin we deze claim deden. Zij wijzen eigenlijk standaard de claim af maar hebben bij ons dus wel de onkosten vergoed. Als het je dus niet zelf lukt om de claim toegewezen te krijgen kun je altijd nog zo'n claimbureau inschakelen maar dan ben je 25-30% van je claim kwijt zodra hij wordt toegewezen. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het dan ook bij hun neerleggen. Uiteindelijk heeft voor ons de rechtsbijstandsverzekering het geregeld.
    Als ik jou was zou ik het er dus ook niet bij laten zitten! Indien je nog vragen hebt hierover hoor ik het wel!

    succes!
    Dus jullie hebben die 600 euro per persoon wel ontvangen?
    pi_72348290
    Wij hebben uiteindelijk niet de volle 600 euro per persoon ontvangen omdat onze tickets dit niet gekost hebben en de rechtsbijstand ons aanbood de tickets te vergoeden en dan geen zaak er van te maken bij de klm. Wij hadden toen zoiets van we hebben al onze onkosten+ tickets vergoed gekregen terwijl als ze er een zaak van zouden maken kon deze uitkomst nog heel lang duren en als ze hm dan alsnog zouden afwijzen hadden we niets gehad. Dit is een keuze die je zelf moet maken.
    Maar ik zou gewoon beginnen met zelf een brief naar KLM customer care te sturen en hierin te verwijzen naar de wet waarin staat dat ze bij langdurige vertraging en annulering je moeten compenseren en ook gewoon erin zetten dat ze zich ook niet op overmacht ivm technisch mankement mogen beroepen (moet je even googlen welk artikel dit is). Verder gewoon alsvast wat onkosten naast de claim extra claimen, die betalen ze je over het algemeen wel uit als je het niet al te bond maakt.

    Succes ermee!
    pi_72365327
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 19:11 schreef Thetallguy het volgende:
    Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment
    Ik ben het met Thetallguy (en Fogel) eens: je hebt in eerste instantie min of meer gekregen waar je recht op had. Het optreden van KLM is redelijk te noemen. Maar wellicht is er nog iets te doen met deze clausule:
    quote:
    Wanneer u met dezelfde lijnvlucht de volgende dag wordt vervoerd geldt een vertraging over het algemeen als een ANNULERING. Dan heeft u wel recht op een vergoeding.
    (van http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vertraagd.html )

    Het lijkt genuanceerd te liggen, dus ik zou dit zelf via euclaim.nl laten lopen, tenzij je zelf precies weet hoe het zit en hoe de procedure gewonnen kan worden.
      woensdag 2 september 2009 @ 18:18:26 #79
    189563 FurryRedElmo71
    1971...een goed jaar !
    pi_72374131
    Hallo !

    Snelle vraag: ik vertrek over een goede week met de KLM naar Boston, en vlieg terug vanuit Washington DC. Nu zat ik gisteren zo eens door de reispapieren te bladeren, en zag dat ik de terugvlucht 72 uur van te voren nog moet herbevestigen (confirmen). Wie heeft daar ervaring mee (is het inderdaad verplicht ?) en wat zijn de consequenties als je dit bv vergeet te doen ?
    Ik zag trouwens wel dat bij beide vluchten de status al "Confirmed" is, dus is het dan niet dubbel op ?

    Alvast bedankt voor jullie feedback, ik kijk morgen even op het topic voor het antwoord (ga nu weer eens richting huis..)

    Furry
    Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
    József Kiprich....de Tovenaar van Tatabánya !
    pi_72375697
    Dat was vroeger wel noodzakelijk. Als je echt zeker wilt zijn, dan check je online in, of bel je 72 uur van tevoren met de airline. Je weet dan vrijwel zeker dat je mee mag als het vliegtuig overvol zou zitten.
      donderdag 3 september 2009 @ 11:39:31 #81
    189563 FurryRedElmo71
    1971...een goed jaar !
    pi_72393997
    Top Dutch Train, bedankt voor je antwoord !

    Ik wilde gewoon even zeker weten hoe en wat

    Furry
    Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
    József Kiprich....de Tovenaar van Tatabánya !
    pi_72394483
    Er was toch een site waar je kon zien met welk vliegtuig je vloog en meer info over het vliegtuig? Weet iemand die site?

    Edit: heb het al gevonden, staat in OP, beter kijken!
    pi_72395721
    Mijn vriendin zit in februari ruim een half jaar in Lissabon voor haar studie. Ik wil haar dan graag 2 weekenden per maand opzoeken en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kan aanpakken.

    Kun je bijv korting krijgen als je vaak vliegt zoals ik van plan ben?

    Ryanair vliegt iig niet naar Lissabon en Easyjet vliegt er wel heen maar niet vanuit NL.
      donderdag 3 september 2009 @ 13:09:01 #84
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72396519
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 12:40 schreef brianv het volgende:
    Mijn vriendin zit in februari ruim een half jaar in Lissabon voor haar studie. Ik wil haar dan graag 2 weekenden per maand opzoeken en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kan aanpakken.

    Kun je bijv korting krijgen als je vaak vliegt zoals ik van plan ben?

    Ryanair vliegt iig niet naar Lissabon en Easyjet vliegt er wel heen maar niet vanuit NL.
    Kortingen zit er niet in, kunt hooguit meedoen aan het loyalty-programma en punten sparen voor gratis vluchten. Maar wordt een duur grapje voor je, waarom 2 weekenden per maand? En kan je vriendin ook niet een keer overkomen naar Nederland?
    pi_72396803
    KLM biedt Lissabon nu voor 169 euro retour aan.
    Boeken tm 10 september.
    Doe wat je niet durft.
    Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
    www.Facebook.com/AbecoleNL
      Moderator donderdag 3 september 2009 @ 13:57:03 #86
    45833 crew  Fogel
    pi_72397809
    Transavia vliegt ook naar Lissabon.
    Ik weet niet waar je woont in Nederland, maar vanaf Duitsland kan je vaak een stuk goedkoper vliegen (soms via Amsterdam)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72398290
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef Fogel het volgende:
    Transavia vliegt ook naar Lissabon.
    Maar alleen als seat-only in het zomerseizoen (laatste vlucht naar LIS is 2 oktober dit jaar)
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_72400005
    Bestaat er een site die vliegroutes aangeeft?
      vrijdag 4 september 2009 @ 19:15:40 #89
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_72440581
    Ik vlieg binnenkort met Easyjet en heb een vraagje over de mee te nemen handbagage. Op de website van Easyjet staat dat je slecht één stuk handbagage mag meenemen, telt een laptoptas ook als handbagage? Ik ben namelijk voornemens om zowel een rugzak als een laptoptas mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Is dit dus wel of niet mogelijk, wie heeft hier ervaring mee, zijn ze streng met dergelijke voorschriften is er ter plekke nog wat te regelen door bij te betalen?
    Die Lebenslust bringt dich um.
    pi_72440628
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:15 schreef Morendo het volgende:
    Ik vlieg binnenkort met Easyjet en heb een vraagje over de mee te nemen handbagage. Op de website van Easyjet staat dat je slecht één stuk handbagage mag meenemen, telt een laptoptas ook als handbagage? Ik ben namelijk voornemens om zowel een rugzak als een laptoptas mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Is dit dus wel of niet mogelijk, wie heeft hier ervaring mee, zijn ze streng met dergelijke voorschriften is er ter plekke nog wat te regelen door bij te betalen?
    Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 4 september 2009 @ 19:25:06 #91
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_72440897
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ze zijn vrij streng, checken eigenlijk iedereen exact. Vrouwen met een handtas en een rugzak hebben bijvoorbeeld een probleem. Zorg gewoon dat je een grote tas bij je hebt waar beide in kunnen, dan heb je 1 stuk. Na de check kun je ze er waar uit halen.
    Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.
    quote:
    Maximaal in te checken bagage
    Toegestaan voor elke passagier
    een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm.
    http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html
    Die Lebenslust bringt dich um.
    pi_72440964
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:25 schreef Morendo het volgende:

    [..]

    Die sluiproute hebben ze helaas zelf al een beetje ingekapt.
    [..]

    http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html
    Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 4 september 2009 @ 19:29:17 #93
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_72441050
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Maar goed, een normale rugtas en een laptoptas passen daar toch wel in? Je kunt er prima zo'n rollkoffertje in kwijt, die komen door de controle heen. Dus een simpele weekendtas met die twee erin moet wel lukken.
    Daar heb je een punt. Ik ga dat binnenkort even proberen. Bedankt voor de info.
    Die Lebenslust bringt dich um.
    pi_72460600
    Hallo, december vlieg ik van Londen naar Chili. We maken een tussenstop op Madrid en moeten daar overstappen op een ander vliegtuig. ik zou daar op de terugweg graag uitstappen om een LCC naar Amsterdam te kunnen pakken en een overnachting in Londen uit te sparen.

    Ik heb de discussies eerder in dit topic gelezen, je zou met een smoes uit kunnen checken en zeggen dat je niet verder wilt of kunt reizen. Maar ik vraag me af of mensen dit al daadwerkelijk gedaan hebben en hun ervaring willen posten. Ik ben erg benieuwd. Het zou een hoop gedoe schelen als ik wist of dit kan.

    De luchtvaartmaatschappij biedt voor 40e een stopover aan, zou dat betekenen dat we onze bagage terug kunnen krijgen? Ik heb contact gehad met ze (lan.com), maar dan krijg ik een vaag antwoord wat nog in het spaans is ook. Alvast bedankt!
    pi_72460692
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 15:08 schreef Professional het volgende:
    Bestaat er een site die vliegroutes aangeeft?
    lowcostairlines.nl
    pi_72463481
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 14:29 schreef Stevens94 het volgende:
    Hallo, december vlieg ik van Londen naar Chili. We maken een tussenstop op Madrid en moeten daar overstappen op een ander vliegtuig. ik zou daar op de terugweg graag uitstappen om een LCC naar Amsterdam te kunnen pakken en een overnachting in Londen uit te sparen.

    Ik heb de discussies eerder in dit topic gelezen, je zou met een smoes uit kunnen checken en zeggen dat je niet verder wilt of kunt reizen. Maar ik vraag me af of mensen dit al daadwerkelijk gedaan hebben en hun ervaring willen posten. Ik ben erg benieuwd. Het zou een hoop gedoe schelen als ik wist of dit kan.

    De luchtvaartmaatschappij biedt voor 40e een stopover aan, zou dat betekenen dat we onze bagage terug kunnen krijgen? Ik heb contact gehad met ze (lan.com), maar dan krijg ik een vaag antwoord wat nog in het spaans is ook. Alvast bedankt!
    Ik heb zojuist Lan.com aan de lijn gehad en zal hier het antwoord even plaatsen, zodat het voor eens en altijd te vinden is met google

    Op de terugreis kan je je bagage laten labelen naar Madrid en dan kan je daar uitstappen en je LCC naar Amsterdam nemen. Geen probleem bij lan.com
    pi_72511808
    Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
    Is dit serieus waar?!
      maandag 7 september 2009 @ 09:33:56 #98
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72511843
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
    Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
    Is dit serieus waar?!
    Dat lijkt mij een aardige inbreuk op de privacy, tevens valt het niet te controleren omdat de douane niet weet of je het origineel thuis hebt liggen.

    Ze kunnen wel checken of de laptop van jou is (vnl met laptops van werk), ik heb daarom altijd een papiertje bij van mijn werk dat de laptop aan mij toebehoort.
    pi_72512228
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef TOVOS het volgende:
    Hoorde laatst iemand zeggen dat bij de douane zn latop opgestart moest worden en men zn bestanden ging bekijken. Op zoek naar illegale software/films etc.
    Is dit serieus waar?!
    Dit vind ik een twijfelachtig verhaal. Er is gespecialiseerde kennis nodig om illegale bestanden te herkennen. Misschien dat dit gebeurt als je met terabytes aan externe disks komt aanzetten, maar niet als reiziger met 1 laptop.

    Ik heb ooit eenmaal gezien dat een reiziger bij de security check gevraagd werd om z'n laptop op te starten. Maar toen waren ze tevreden zodra het opstartscherm verscheen. Dit was blijkbaar om te kontroleren of de laptop werkende onderdelen bevatte en (dus) geen explosieven.
    pi_72512274
    Wat jaco zegt. Heb 2 keer meegemaakt dat ik m'n laptop aan moest zetten om te laten zien dat hij werkte.

    Zou het misschien kunnen gelden voor sommige landen waar je geen erotisch materiaal mee mag nemen en dat ze daar naar zochten?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')