Mwa, steeds meer airlines gaan geld vragen voor het inchecken. Ryanair is natuurlijk koploper met dit soort acties, maar bijvoorbeeld tegenwoordig ook Air Lingus, dus ik zou niet gek op staan te kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !quote:
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLMquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
.
Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.
En nu je het zegt, over die 40l samsonite slepers, inderdaad. en dan vooral de project boys die bij de gate altijd, en dan zo luid mogelijk, hun afgelopen week staan na te beschouwen. Maar vlak een stel ambtenaren die op kosten van de gemeenschap ook eens een studiereis hebben mogen maken niet uit. Die denken echt dat ze het hele vliegtuig voor zich alleen hebben.
Misschien erger ik me wel eens teveel. Maar ik vind gedrag als kijk en hoor mij, zo overdreven. Ik denk altijd maar "morgen loop je weer achter de kinderwagen bij de aldi boodschappen te doen"
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)quote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
Goed te doen hoor, redelijke nieuwe 777 en gunstige vertrek en aankomsttijden. Maar zit wel meestal propvol aangezien het de enige rechtstreekse vlucht naar Europa is vanuit Manilla.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
Inderdaad, ik heb dat ook meegemaakt (Singapore). Misschien dat de 'baby rijen' wel in de volgorde van compartiment 3 naar 1 worden gevuld, zodat de kans kleiner is dat je hier in compartiment 1 mee wordt geconfronteerd en buzz1291 het nog niet heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
Dit is ook mijn houding. Soms stapelt zich echter teveel irritatie op, zodat ik me er toch door laat beinvloeden.quote:Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.
Je moet je gewoon niet zo druk maken.
Een hoop van die klachten zijn natuurlijk gewoon professionaliseren, het is nergens meer zo goed als vroegerquote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
[..]
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen. De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat. Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen. Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.) Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.
Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
bij vliegwinkel.nl en dat soort sites kun je dat zien door op de details van de vlucht te klikken. Maar je kan online niet die klasse zelf uitzoeken. Daarvoor zul je moeten bellen of naar een reisbureau moeten gaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Apache4U het volgende:
Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
Precies. Vliegen betekent niet dat je koning bent, het is een veredelde bus die wat sneller gaat. En mensen die 1x per jaar vliegen hebben net zoveel betaald voor het ticket als de zakelijke reiziger in dezelfde klasse. Ik vlieg ongeveer 4x per jaar transatlantic en los daarvan 4x per jaar US domestic en herken de frustraties wel, maar als je ruimte en stilte wil moet je business gaan zitten, net als in de trein.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
Dat is inderdaad een groot probleem bij KLM.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)
Die 777-300 is op zich wel te doen. Niet echt bijzonder maar als je niet aan het gangpad zit heb je toch een heel wat krappere zit met die 3-4-3 opstelling dan in een 777-200 met een 3-3-3 opstelling. Niet alleen de gangpaden zijn veel smaller, maar erger is de breedte van de rugleuning en die hele smalle armleuningen. Kan je nogal last van hebben op een LongHaul vlucht met een buurman naast je die lekker breed uit gaat zitten en denkt het exclusieve recht op de gehele midden armsteun te hebben. En ik heb me laten vertellen door een purser dat de stoel zelf ook een halve inch smaller (dus nog maar 16,5 inch breed is).quote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
Baggage wordt gewoon doorgelabeled. Als je een aansluiting niet haalt, meldt je je bij de balie van de betreffende airline of een partner en wordt je gewoon op de eerst mogelijke volgende vlucht gezet, eventueel met een omweg.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:16 schreef Remqo het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?
Alvast bedankt
Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:24 schreef Fogel het volgende:
Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
Als ik op Schiphol airside door de douane het Schengengebied in ga, daar bv een slof sigaretten koop (ik heb immers een Schengen, niet-EU ticket, dus dat mag in ieder geval) en vervolgens via het Schengengebied het vliegveld verlaat is er nagenoeg geen controle. Maar ik wil niks illegaals doen, dus als de regel is dat tax-free aankopen van Schiphol niet Nederland in mogen, dan gaat dat het niet worden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:
Aankomst uit de VS
Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
Amsterdam in
Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen
Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?
Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |