Het grootste verschil is dat een virus voor zijn voortplanting en overleving een gastheercel nodig heeft, terwijl een bacterie zichzelf kan voortplanten. Een virus is obligaat parasitair, gedwongen om te parasiteren op gastheercellen. Die gastheer kan een prokaryoot zijn (zonder celkern: bijvoorbeeld een bacterie) of een eukaryoot (met celkern: bijvoorbeeld een zoogdier). Dat is het belangrijkste verschil.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:59 schreef golfer het volgende:
Ik zal het straks zuster Bluezz, als ze haar schoonheidsslaapje gedaan heeft, even vragen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:27 schreef Bjoro het volgende:
rubbereend...met een sixpack !
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Even in gewone mensentaal: tong is een bacterie en golfer een virus? Zoiets?quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat een virus voor zijn voortplanting en overleving een gastheercel nodig heeft, terwijl een bacterie zichzelf kan voortplanten. Een virus is obligaat parasitair, gedwongen om te parasiteren op gastheercellen. Die gastheer kan een prokaryoot zijn (zonder celkern: bijvoorbeeld een bacterie) of een eukaryoot (met celkern: bijvoorbeeld een zoogdier). Dat is het belangrijkste verschil.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Tong is dan de gastheer en golfer parasiteertquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:52 schreef SCH het volgende:
Even in gewone mensentaal: tong is een bacterie en golfer een virus? Zoiets?
golfer is obligaat inderdaad, en dat rijmtquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tong is dan de gastheer en golfer parasiteert
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Het is een gevaarlijke célquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:07 schreef golfer het volgende:
Maar dan is tong toch een prokaryoot. Altijd al gedacht dat hij geen echte kern zou hebben.
Jij bent gewoon de griepgolf(er)quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:23 schreef golfer het volgende:
Toch denk ik eigenlijk eerder dat Tong het virus is. Ook gezien het verspreiden van het grote aantal posts en het verslijten van PC's door hem.
quote:
Ik kom niet in het keldertje. DE Griepshaardquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:23 schreef golfer het volgende:
Toch denk ik eigenlijk eerder dat Tong het virus is. Ook gezien het verspreiden van het grote aantal posts en het verslijten van PC's door hem.
met unicuraquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heb je dat handje wel goed gewassen voor je binnenkwam
Ik ga morgen Frietjes eten Bluezz.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Hopelijk vreet het virus jouw enters eens op
ruim nog ff je cola flesje opquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |