abonnement Unibet Coolblue
pi_71866960
Het peutertopic (2-4 jaar) deel 35

De peuters:

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules


Eigenlijk niets te melden maar het topic was weg!

Dus bij deze een nieuwe waar we weer lekker genieten van boeffies die geen kleine boeffies meer zijn waar mama aan moet wennen, van de niet slapende kindjes die toch ook heel lief zijn, en van stoere binky's op een loofiets en waar we mee leven met kindjes die het wat minder fijn hebben!

wil iemand even het linkje van het vorige deel plakken? geen idee hoe ik dat doe...

[ Bericht 37% gewijzigd door RockabeIIa op 01-09-2009 11:24:37 ]
pi_71867061
P. is onwijs verkouden. Echt zo'n zeehondenhoest. snot overal...
Ze moest er om 03.00 uur zelf om lachen.
ze zei : " P.hard snuiten en dan slaapuh"
pi_71869813
beterschap P. Hier zijn we ook in training voor Pieterbuuren. Beiden meiden weten al goed hie ze een zeehond na kunnen doen.
pi_71874647
Deze was ik ook kwijt. . Tvp dus!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71874884
Beterschap voor P-tje..
Hier ook een snotterneus, maar nog geen zeehondje.

Chris begint echt steeds meer te praten (eindelijk, loopt op onderste lijntje van het CB). Gisteren deed hij de koelkast open, en zei "sap, tis, jaaah". Tis is zijn variant op Chris. Niet slecht voor een jochie dat amper woorden combineert.
En hij lag gisteren lekker op de bank, en opeens kwam zijn koppie omhoog, en begon een heel verhaal af te steken. Af en toe wat bekende woorden, dat was zo lief en grappig..
Nog even en hij praat ons de oren van het hoofd
pi_71875253
Ik zeg dat Chris een toekomstig advocaat of docent gaat worden als hij nu al zo oreren.
75 topics = FIN
pi_71880116
Klinkt lief DF! Kim praat steeds beter Nederlands zeg maar. Dus gewoon goede zinnen. En soms woorden dat je denkt hoe weet jij dat nou? Kan natuurlijk niet op een voorbeeld komen. Ze heeft ook regelmatig uitspraken dan lig je in een deuk.
pi_71895704
DF

Hier gisteren aardig geschroken aan het eind van Fleur d'r verjaardag. De meiden waren tanden aan het poetsen en opeens een grote gil, krijs en heel veel tranen. Fleur had geprobeerd om de deur dicht te doen, alleen zaten maud d'r vingers ertussen. Dus in plaats van veel te laat in bed, zat ik veel te laat op de avond met een 2-jarige peuter bij HAP. We waren er rond kwart over 10 (half uur rijden) en tegen elf uur zag Maud haar eigen dokter binnen komen. "Ikke mijn dokter". Dus maar naar de balie om dat te vragen. En zijn dienst is dus 10 minuten eerder ingegaan. Het nageltje ligt los, maar zit nog aan 1 kant vast. Het zal er af gaan, maar om er voor te zorgen dat de nieuwe nagel beschermd blijft, heeft ie het er niet afgehaald. Nu zit de vinger veilig in verband en maandag moeten we terug op controlle.

Pfffff, ik heb weer gemerkt dat ik resoluut beslissingen kan nemen als het om mijn kinderen gaat, maar de spanning die erna loskomt, zorgde voor de nodige koppijn.
pi_71895950
au, maud.. Hopelijk heb je er vandaag niet zoveel last meer van..
En die spanning moet er toch een keer uit, liever erna dan tijdens
pi_71896070
Iiiieeuuw, wat naar voor Maud.
En ja, op een of andere manier treedt er bij dat soort situaties een mechanisme in werking waardoor je veel meer kunt dan je had gedacht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71896160
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 09:59 schreef Moonah het volgende:
Iiiieeuuw, wat naar voor Maud. En ja, op een of andere manier treedt er bij dat soort situaties een mechanisme in werking waardoor je veel meer kunt dan je had gedacht.
Ja, het is echt een klein pechvogeltje wat dit soort dingen betreft. Fleur heeft ook wel haar ongelukken, maar naar een HAP of EHBO ben ik met haar nog nooit *klopt af* gehoeven. Maud lijkt iets te veel op d'r moeder wat dat betreft.
pi_71900151
Ach wat sneu voor Maud!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:24:48 #13
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71900633
Ah Maud, wat zielig, wat moet dat een pijn doen!
En Pien, niet teveel hoesten, dan wordt je zus wakker hoor!

Ik was hier vanmorgen zo trots op Anna. Eerst had ze met de grootste zorg een luier voor Morris uitgezocht. "Die met koe mama!" , ging ze zich daarna naast mij zelf aankleden! T-shirt aan, spijkerrokje aan, schoenen aan. Rokje zat wel verkeerd om, maar ik vond het zo knap van haar!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:49:42 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71901198
Hoe is het nu met Maud?
Die verhalen van Pien en Floor zijn echt geweldig! Het lijkt me ook heel leuk voor de meiden om zo samen op te groeien.
Ohhhh Memmel wat wordt ze al groot dan ineens he?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71903894
Maud is vooral moe. Nu, ja.... ze is vanmiddag om 1 uur naar bed gegaan en slaapt nu nog. Dus we zullen zo zien of ze weer een beetje is opgeknapt van het slaaptekort van gisteren. De vinger is vooral lastig en maar zo af en toe pijnlijk.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:16:02 #16
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71911063
Chaca, ik heb het eens met mijn teen gehad en het is echt een heel naar gevoel. En een eng gezicht. Ik weet niet wat ze verder gaan doen, maar ik zou er een pleister op laten zitten tot de nagel eraf komt (die droogt ahw in). 't is gewoon een raar gevoel. Kusje erop voor Maud!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 16 augustus 2009 @ 09:21:16 #17
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71914663
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:15 schreef Vivi het volgende:

Nou, die van Dean heeft aan de achterkant ook maar een wiel.
Als je goed kijkt zie je dat je de loopfiets kan ombouwen van 3wiel naar 2wiel loopfiets!

Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  zondag 16 augustus 2009 @ 09:24:12 #18
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71914685
*Gaap*
Wanneer leert Pepijn is door & uit te slapen?! Lag rond 3.30u met hem samen op de bank te slapen...
Wilde bij ons in het grote bed, maar dan komt er helemaal nikx van slapen terecht!
Uiteindelijk toch tot 7.00u geslapen!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  zondag 16 augustus 2009 @ 09:45:26 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71914895
hier sliep ze tegen half elf en was om 7 uur weer wakker. ze klaagt over pijn en ius erg hangerig
pi_71929951
Vandaag naar de dierentuin geweest.
Ik had de zoon van een vriendin mee, iets ouder dan P en & F. 2,5 jaar denk ik.
Met z'n 3- en de duowagen duwen. 3 van die blonde kindjes, dikke pret.

Maar een 3-ling lijkt me toch echt onhandig. Mensen kijken nog meer, dan met een 2-ling
Was echt onwijs gezellig, maar geloof dat 3 kleine peutertjes me toch wel moe hebben gemaakt
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:03:53 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71931589
Klinkt heerlijk KP.

Maud heeft vandaag ook een heerlijke dag gehad. Lekker naar Neeltje Jans waar ze - naast in het water vallen - ook heerlijk met water heeft gespeeld en nog heel veel dingen meer. En aan het eind van de dag vielen d'r oogjes bijna dicht. Om half acht lag ze in bed en om 8 uur was ze in dromenland (met hulp van mama).
pi_71931915
Dat klinkt leuk k_p, met al die kinderen. Jaren terug heb ik op een drieling gepast, of eigenlijk een vriendin van me en ik ging een dagje mee helpen. Behoorlijk lastig. Je bent meteen een hele optocht.

Maud toch, hoe kwam ze in het water terecht?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:18:31 #23
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71932057
KP, klinkt gezellig!

Ik heb van de week ook een duowagen op de kop getikt op MP voor maar 30 euro. Erg handig voor op vakantie. Anna zit heerlijk voorin en waakt over haar broertje.

Gisteren hadden we trouwfeest van mijn nicht en Anna heeft tot half tien staan springen en lag om half elf in bed. Vanmorgen kwam ze er om kwart over tien uit en heeft ze van 12 tot 3 weer geslapen. En om zeven uur kwam ze naar me toe: "Anna lapen mama". Heerlijk kind.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:26:08 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71932295
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:18 schreef Memmel het volgende:
Heerlijk kind.
Ooooeeeeh, dat blíjf je zeggen he? Niet jij speciaal hoor, maar in het algemeen, als moeder.... Ik wel tenminste.

Haha KP! Het klinkt wel supergezellig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71935881
*Binnenvalpostje*
Over een week wordt onze meid alweer 2!
Alleen... ik heb geen flauw idee wat ik als cadeau kan kopen (en kan dus ook geen lieve grootouders aan tips helpen)
Niet omdat ze al zo veel speelgoed heeft, maar ik heb het altijd al moeilijk gevonden om in te schatten wat nu leuk is voor de leeftijd waarop ze dan en dan zat. Ik kan ook moeilijk inschatten wanneer ze met bepaalde dingen zal kunnen spelen.
Bvb de legpuzzels, daar was ze plots mee weg (voor haar 1 jaar gekregen en ergens tussen 15-18m echt mee weg), maar wanneer gaan ze echte puzzels maken (bvb die jip-en-janneke puzzel van de hema)? En hoeveel stukjes dan?

Hebben jullie tips? Waarmee spelen jullie tweejarigen zoal?
pi_71941046
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:57 schreef Iksje het volgende:
*Binnenvalpostje*
Over een week wordt onze meid alweer 2!
Alleen... ik heb geen flauw idee wat ik als cadeau kan kopen (en kan dus ook geen lieve grootouders aan tips helpen)
Niet omdat ze al zo veel speelgoed heeft, maar ik heb het altijd al moeilijk gevonden om in te schatten wat nu leuk is voor de leeftijd waarop ze dan en dan zat. Ik kan ook moeilijk inschatten wanneer ze met bepaalde dingen zal kunnen spelen.
Bvb de legpuzzels, daar was ze plots mee weg (voor haar 1 jaar gekregen en ergens tussen 15-18m echt mee weg), maar wanneer gaan ze echte puzzels maken (bvb die jip-en-janneke puzzel van de hema)? En hoeveel stukjes dan?

Hebben jullie tips? Waarmee spelen jullie tweejarigen zoal?
Komtie !!!

poppenwagen, keukentje (met allerlei kooktoestanden), poppen, stiften/papier/potloden, speelhuisje voor in de tuin, loopfietsje, (inleg)puzzle, boekjes, spullen voor in bad...euh...nog meer ??
pi_71941656
Eh, die van mij speelt met auto's...
Maar hij vind kleuren en kleien ook leuk, of de zandbak, zijn driewieler, voetballen, dingen met water (zoals een aquaplay), boekjes.
Puzzelen heeft hij niet zoveel geduld voor. Inlegpuzzels gaan wel goed, maar gewone kartonpuzzels heeft hij niet zoveel mee.
Spelletjes als Lotino of domino vind hij ook leuk. De eerste moet je kleine plaatjes neerleggen op een grote plaat met 9 verschillende plaatjes, en dan dezelfde bijelkaar zoeken. En domino dezelfde aan elkaar leggen. Het gaat nog niet volgens de officiele regels, maar het plaatjes zoeken gaat al heel goed.

KP, dat lijkt me een gezellige drukte, 3 van die peutertjes..
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:04:01 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71941709
Oeh arme Maud, dat doet zo'n zeer, zo'n vingertje tussen de deur .

Dean praat niet alleen als Brugman hij heeft ook ineens een Gooische "R" . Waar dat nu weer vandaan komt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71942080
Och Maud

Sara is nu echt naar school. Vanmorgen hebben we haar weggebracht, ze begon meteen druk te kwekken tegen andere moeders en kindjes. Ze had er helemaal zin in. Maar toch, *slik*.. Klein meisje, grote school, veel kindjes, jeetje, ik moet echt even wennen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942604
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:04 schreef Vivi het volgende:

Dean praat niet alleen als Brugman hij heeft ook ineens een Gooische "R" . Waar dat nu weer vandaan komt .
Gheghe, lekkere kakkRRR!

Ai Fuente, sterkte voor jou. Saartje heeft dat niet nodig zo te lezen.

Mijn menneke is sinds gisteravond een 'eisje' en ik ben dus een 'ote ongen'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:44:30 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71943555
Ja Moonah, dat kan je idd blijven zeggen. Ik had een periode dat ik haar echt even niet zo leuk vond (driftbuien om helemaal niets), maar het ergste leed is geleden en ik vind het weer helemaal geweldig!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71943660
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:25 schreef Fuente het volgende:
Och Maud

Sara is nu echt naar school. Vanmorgen hebben we haar weggebracht, ze begon meteen druk te kwekken tegen andere moeders en kindjes. Ze had er helemaal zin in. Maar toch, *slik*.. Klein meisje, grote school, veel kindjes, jeetje, ik moet echt even wennen.


Nog 2 maanden en dan gaat dat heir ook gebeuren.. Aan de ene kant heerlijk maar aan de andere kant.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71944112
Wat is dat nog ver weg.. De basisschool.
Wel fijn dat Sara er zoveel zin in had!
pi_71944254
Fuente
Kim vraagt nu al wanneer ze naar de grote school gaat. Want die en die gaan ook.
En dan moet ik plassen op de wc he. Mag ik geen luier om naar school.
Maar morgen eerst weer naar de psz.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:27:29 #35
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71944473
Ik zie nu pas dat er helemaal geen fatsoenlijke OP is!
Is fixed
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71945087
Zo, net een afspraak gemaakt voor de tandarts (25 sept), en Chris mag ook gezellig mee voor het eerst.
We moeten nou ook 2 keer per dag poetsen, maar wanneer doen jullie dat eigenlijk? Na het ontbijt, voor het middagslaapje?
pi_71945397
Er zit hier echt een heel klein zielig hoopje peuter op de bank. Gisteren d'r verjaardagsfeestje gevierd, door drukte d'r middagslaapje overgeslagen, laat naar bed en vanochten was ze al bijtijds weer wakker. Vanochtend ook druk gehad met boodschappen doen en opruimen, ze is nu echt helemaal knock-out. Ga er zo maar eens een boterham in werken en d'r dan in bed schuiven .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:56:38 #38
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71945401
Na het ontbijt (soms niet) en voor het naar bed gaan
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71945414
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, net een afspraak gemaakt voor de tandarts (25 sept), en Chris mag ook gezellig mee voor het eerst.
We moeten nou ook 2 keer per dag poetsen, maar wanneer doen jullie dat eigenlijk? Na het ontbijt, voor het middagslaapje?
Zelfde als wij zelf, 's ochtends en 's avonds.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71945866
Slaap lekker Anna
pi_71946050
Poetsen is tussen de middag (voor het middagslaapje) en 's avonds voor het slapen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:38:49 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71950320
@Ypsel, Maud is in het water gevallen tijdens het spelen bij de waterspeelplaats. Dus ondiep, maar wel erg nat water. En zout

Anna, lieve moeie meid. Zo'n leuke verjaardag gehad en nu lekker slapen.

Moonah, jij ote ongen!

Fuente Kleine meisje die veel te snel groot worden.... pfffff moeilijk hoor.

Poetsen hier is ochtend en avond.

Leuke cadeautjes voor de tweede verjaardag:
-puzzels
- keukenspul inderdaad! grote hit!
- klei en andere knutselspul
- boekjes met luikjes
- duplo

En bijna schoolgaande kindjes..... al die spannende dingen die nog gaan komen.

Maud d'r verband is er af. de nagel zit nog mooi ter bescherming over het nagelbed. Ze heeft nu een pleister er over en moet 2x per dag in een soda-badje om ontsteking te voorkomen. Verder mag ze er weer alles mee.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:20:39 #43
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71951391
Nieuw topic, nieuwe slaapkansen.

Ik heb Mahre sinds vrijdag ochtend niet meer gezien (net als Lenaatje). Ze is logeren bij mijn schoonouders.
Heb begrepen dat het slapen een wisselend succes is. Vrijdag op zaterdag bijtijds erin en oma 1 uur wakker gehouden. Zaterdag op zondag een hele nacht doorgeslapen...
En van afgelopen nacht hoor ik straks, gisteravond lag ze er wat later in, is naar een verjaardag geweest. Ben benieuwd!

@Maud... sterkte met je nageltje! *auw*
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_71960760
Sara vond het dus helemaal ok op school
Mijn meiske wordt groot en gaat over 2 weken ook al op schoolreisje, jeetje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71960838
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik zie nu pas dat er helemaal geen fatsoenlijke OP is!
Is fixed
vond em wel kaal enzo maar dacht dat ik alleen het linkje vergeten was.....
dank je wel
pi_71962353
Wat fijn dat ze het leuk had op school Fuente! nog naar het postkantoor geweest?
Waar gaat ze heen op schoolreisje?
pi_71971366
Vandaag voor de laatste keer met Amber naar het cb... ben benieuwd hoe het gaat met de prik...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:28:54 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71971717
Succes Vicky en alvast een voor Amber.

Wij gaan er even een paar dagen tussenuit. Dus tot zaterdag tenzij ik eerder een pc te pakken krijg op de camping.
pi_71971739
Veel plezier chacama!!
Wij gaan zaterdag een weekje weg
Nou ja, M. mag niet mee.. ga met moeder en de kids
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71974557
Zoooo, dat was het laatste bezoekje aan het cb voor Amber
18 kg en 104 cm. Ogentest heeft ze PERFECT gedaan!! Ze kwam op 0.8 wat heel erg goed is volgens de cbmevrouw.



En de curves

Lengte


Gewicht

Ze is nu wel heel erg zielig want de prik deed wel heel erg pijn. Ze loopt met haar arm opgetrokken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:46:23 #51
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71975441
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:57 schreef Iksje het volgende:
*Binnenvalpostje*
Hebben jullie tips? Waarmee spelen jullie tweejarigen zoal?
3wieler (zie hierboven) Een groot succes!
Keukentje
Leesboekjes
Tekenspullen
Aquaplay
enz enz enz
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_71980632
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:46 schreef t_igger het volgende:

[..]

3wieler (zie hierboven) Een groot succes!
Keukentje
Leesboekjes
Tekenspullen
Aquaplay
enz enz enz
Hoe is het met Pepijn ? Gaat het goed op de nieuwe creche ?
pi_71982987
Vicky goed van Amber!
Die ogentest, moeten ze dan zelf zo'n ding vasthouden?
pi_71992423
Super van Amber zeg!

Sara vindt school helemaal geweldig. Ze is werkelijk helemaal gesloopt aan het einde van de dag, kwam vanmorgen met moeite om half 8 uit bed rollen, maar ze vindt het erg leuk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:56:24 #55
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71992830
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Hoe is het met Pepijn ? Gaat het goed op de nieuwe creche ?
Mwah... Meneer springt nu nog rond, wil NIET slapen...
Slaapt belabberd 's nachts 3 nachten met hem op de bank geslapen, wilde in het grote bed slapen, mama drinken... Maar dan slapen we alle 3 niet, want dat is feest!

Aan de nieuwe opvang moest hij wel ff wennen, maar nu hij gewend is gaat goed!

Oke gaan NU samen in het grote bed slapen... Hopelijk lukt het...
Wish me luck!

[ Bericht 1% gewijzigd door t_igger op 18-08-2009 22:40:09 ]
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_71993382
Balen Tigger met dat slapen, heel herkenbaar!
Succes in het grote bed!

Fijn dat ze het zo leuk vind op school Fuente!

Hier eigenlijk niets bijzonders, ja het slapen gaat nog steeds niet super maar ja we nemen het maar voor lief.
Vanmiddag was ze wel heel stoer bij de dokter. Ze heeft nogal last van waterwratjes en er is er al eentje weggehaald en nu was er eentje ontstoken. En de huisarts heeft het doorgeprikt en uitgedrukt, ze gaf een heel klein krimpje maar verder niets! Ze vroeg wel om een mooi pleister toen de huisarts zei dat ie een pleister ging plakken!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:41:53 #57
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71994735
Oke het grote bed werkte ook niet...
Nu maar de zijkant van zijn ledikant eruit gesloopt in de hoop dat het zou helpen...
Een grote jongens bed! Helaas...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:06:23 #58
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71995584
Onze B loopt hier ook rond nu... Ik vermoed dat ie kramp heeft gehad, hij huilde wel een half uur ontroostbaar en begint nu rustiger te worden maar hij loopt helemaal stijf.
En nu het donker is wil ie vuurwerk kijken
Dus maar effe youtube op!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72000420
Balen tigger!

Wat grqppig vuurwerk kijken Rockabella, wil B dat altijd als het donker is?

Hier een goede nacht gehad! Mahre is 2x wakker geweest maar niet bang meer. Ik heb een lamp aangelaten en blijkbaar vind ze dat fijn. Ineens bedacht ik me dat we dat op vakantie ook deden en thuis ineens niet meer en eigenlijk is het toen begonnen. Nou maar hopen dat het niet gewoon eenmalig is. Ga maar even op zoek naar een lamp die iets minder fel is als die nu aangebleven is, nu kunnen wij er bijna een boek bij lezen....
pi_72001295
Hebben B en Pepijn nog lekker geslapen? Mahre gelukkig wel!

Hier ook weer een rustig nachtje.. Ik wacht nog steeds op die keer dat Chris uit zijn peuterbedje stapt en zijn kamer overhoop haalt. Maar tot nu toe blijft hij netjes liggen totdat wij de kamerdeur open doen (klopt af)...
pi_72002345
Gefeliciteerd Anna. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:43:33 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72002404
ik zie Anna niet in het lijstje

Maar proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72002422
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***

gefeliciteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:49:37 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72002524
sorry nog een beetje ochtend scheel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72002562
Anna, gefeliciteerd!!!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:12:42 #66
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_72003029
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:41 schreef Jarno het volgende:
Gefeliciteerd Anna. .
[OUD] Verjaardagstopic!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_72003107
Centralisatie is stom!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72003572
Anna is jarig
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:55:58 #69
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72005801
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:17 schreef Jarno het volgende:
Centralisatie is stom!
Nietes!

Maar reuze gefeliciteerd Anna!


Vannacht Big Drama hier. Oftewel, om het uur ontroostbaar huilen, tegen me aankruipen en zielig snikken en sniffen en net als ik weer een kwartiertje sliep begon ie weer... Toevallig vandaag fysio gehad dus effe nagevraagd en ze zei al wel dat het heel logisch klinkt dat hij een groeispurt heeft. Bij jongetjes schijnt dit vaak heftiger te zijn als bij meisjes. Ik weet het niet hoor, vannacht kon ie amper lopen van de pijn en vanochtend stond ie weer te springen alsof er niets aan de hand was...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72005852
a gossie... B toch!

Ingrid, Amber moest dat ding zelf vast houden idd..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:05:27 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72006070
Ze ziet er stoer uit, die Amber van je. En mooie grafiekjes hoor!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72006140
Ze vond het nog leuk om te doen ook..
En ik moest zoooo lachen om die bijdehante smurf van me..
Amber moest 3 blokjes net zo bouwen als de wvk voor het ruimtelijk inzicht. Dus ze doet hetzelfde wat die vrouw deed. Oh zegt de wvk, nu hebben e een brug waar de boot onderdoor kan. Ze schuift een pen onder haar brug door en wil de pen ook onder de brug van Amber doorschuiven. Wat doet Amber...die tilt het bovenste blokje schuin omhoog want boten varen pas door als de brug open staat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72006266
He B, groeipijn is naar.. Hopelijk is het snel weer over!!

En Amber, slimmerik!!
pi_72006727
Arme Rockert, niet leuk als het zoveel pijn doet.

Bedankt voor de felicitaties.

is dat allemaal voor mij???


ikke uitblazen he?


En een gedeelte van de visite, onder spoiler ivm mogelijke herkenning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:33:06 #75
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72006781

Nice!
Tis een lekker ding zeg <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72012043
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Tis een lekker ding zeg <3
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72012162
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Nice!
Tis een lekker ding zeg <3
Ze is al uitgehuwelijkt. Ze heeft zelfs een kaartje gehad van d'r aanstaande van-wie-de-naam-hier-ook-niet-meer-genoemd-wordt-geloof-ik. (bedankt nog!!) Anna gaat het prachtig vinden, met een paard.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 augustus 2009 @ 15:49:19 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72012240
Gefeliciteerd Anna!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72017206
Anna gefeliciteerd!
pi_72018734
Anna gefeliciteerd!
pi_72018776
Van harte !!!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:14:57 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72023302
Ik breek ff een paar dagen voor tijd in:

iemand interesse in 12 euro aan kortingsbonnen voor kruidvat luierbroekjes?
ik heb me uitgeleefd op de kruidvat-pamper-3-voor-de-prijs-van-2-actie, en heb nu een stapel kortingsbonnen liggen. maar we gebruiken geen kruidvat luierbroekjes
stuur me maar een pm als je interesse hebt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72023825
Davinia is die bon niet nog heel lang geldig? Ik heb er ook 1 en dacht dat ie nog tot december geldig is. Misschien dat je 'm dan nog gaat gebruiken?
pi_72032282
Anna, gefeliciteerd nog met je verjaardag
En wat een heerlijk uitziende taart zeg!

Ik post hier niet zo vaak maar kom nu toch even met opgewonden bibbers binnenvallen.
Morgenochtend gaat Devin wennen op de peuterspeelzaal Ik ben er dan nog bij maar vanaf volgende week staat hij er alleen voor. En ik vind het zo enorm spannend! Hij is er duidelijk aan toe om meer met andere kindjes te spelen, al gaat dat vaak nog wel wat ruw van zijn kant. In al zijn enthousiasme gebeurt het nogal eens dat hij andere kindjes omver duwt enzo
Nou ja, morgen dus eerst even een wenochtend. Iemand nog handige tips? We zijn een paar maanden terug al eens een uurtje wezen kijken op de groep, ik weet dus ongeveer wat ik kan verwachten.
.... met gevoel voor drama....
pi_72032333
Spannend, Kersjes!
Heb geen tips voor jullie.
Als het goed gaat, gewoon naar huis gaan ?
Ik zou niet weten wat ik die uurtjes op de psz zou moeten doen, eigenlijk.

Of heeft Devin je gewoon nog nodig in dit soort nieuwe situaties ?
pi_72032405
Het is meer het beleid daar dat er de eerste keer een ouder bij is.
Hij moet tegenwoordig vaak eerst even loskomen in vreemd gezelschap, maar als hij eenmaal gewend is dan gaat hij ook helemaal los
.... met gevoel voor drama....
pi_72032597
Anna, nog gefeliciteerd met je verjaardag, gewoon al weer 3.
En die eerste foto!

Spannend hoor, Kersjes!
Ik heb ook geen tips. Vaak komt het vanzelf allemaal wel goed. Devin zal het vast heel leuk gaan vinden.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:33:39 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72032892
Misschien ook wel fijn voor jou kersjes, hier mochten we er niet bij blijven,
Zal vast goed komen Succes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72033339
Wat leuk Devin en Kersjes, Veel plezier!!!

Hier hebben we op het ogenblik bij vlagen een verschrikkelijk klein monstertje...

Even alles tegelijk hier

Meneer kwijlt als een gek, terwijl hij dat normaal nooit doet. En laat gigantische stink scheten. Dus ik vermoed dat zijn laatste set kiezen in aantocht is.

Verder is mama ineens 5dagen per week weg, dus dat is ook flink wennen.
Gecombineerd met een mega sprong... hij praat ineens grammaticaal correcte volzinnen.
En volgens mij ook een mini groei spurtje.

Maakt... DRAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hangen, zeuren, nachtenlang spoken, en veel gekrijs om ogenschijnlijk niets.


pffff het is vast een faaaaaseee
pi_72038149
Spannend Kersje! Maar het zal vast allemaal wel loslopen. Gaat Devin eigenlijk ook naar een KDV/gastouder?

Sterkte Piglet
pi_72039765
P_iglet, het is een fase
En grammaticaal correcte volzinnen, wat knap!

Devin gaat niet naar een kdv of gastouder op de 3 dagen dat ik werk: hij is 1 dag in de week met papa thuis, 1 dag bij mijn moeder en 1 dag bij schoonmoeder. Bij beide oma's heeft hij kindjes waar hij regelmatig mee speelt en tot een paar maanden terug ging ik elke week een ochtendje met hem naar een inloop speelochtend in het buurthuis. Tegenwoordig gaan we liever naar speeltuinen enzo waar hij voornamelijk naar de wat oudere kinderen trekt. Leeftijdgenootjes boeien hem meestal niet zo maar kinderen van minstens 1 kop groter die veel te vertellen hebben vindt hij reuze interessant!
Zo heeft hij gister in de zandbak een hele tijd met een jochie van 4 zitten spelen "En jij moet de slotgracht van het kasteel graven want ik was de koning en jij de ridder. Hier moet je graven... en daar.... en daar... "
En hij maar glunderend graven met zijn schepje
.... met gevoel voor drama....
pi_72040968
Devin klinkt wel als een jochie dat lekker kan spelen! Dat komt vast wel goed op het PSZ.
pi_72046737
Vast wel!
Mijn grote jongen gaat naar school
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 21:40:14 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72055236
Pepijn een groeispurt! Eindelijk nieuwe rompers!!

Hier was het ook drama hoor toen de laatste kiezen gingen doorkomen. Gelukkig nu nog maar 1 te gaan en dan kunnen we misschien langer dan een uur een shirtje drooghouden.

En Devin Kleine jongens worden groot he!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:02:51 #95
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72056055
O Anna, wat een leuke verjaardag.

Mijn jochie is een draak......
Bij het minst geringste zet hij het op een gillen, niet normaal. Grote drama's.
Zeg alsjeblieft dat het een fase is.
Zeg gewoon iets relativerends als, vakantie voorbij, ander ritme blablabla...
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_72056206
Dutchie, komt goed! Op een dag word je wakker en is je engeltje terug.
P_iglet heeft ook al zo'n draakje.
Ive maakt ook een sprong. Qua taal en begrip en motoriek. mijn kleine mannetje wordt opeens erg snel groot. Hij is erg lief voor Fee en meestal een schatje.
pi_72056210
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:02 schreef dutchie het volgende:
Mijn jochie is een draak......
Welcome to the club
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72056284
Hé wat leuk, een peutertopic. Ik heb 3 zonen, 16 en 12 jaar oud en dus nog een kleine kereltje van 2 1/2.
Maar allemaal dus in de pubertijd
Als het goed is mag de kleine in september naar de peuterspeelzaal. 3 x per week is dat hier. Lijkt mij wel heerlijk. Voor hem is dat leuk maar voor mij is het ook wel lekker
pi_72056425
Hoi Morgause!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72056428
Dutchie hier ook een draak hoor! Ook gillen schreeuwen en met een beetje mazzel stampen, krokodillentranen en dan vol drama op de vloer gaan liggen snikken...... (en dan af en toe stiekem kijken of mama het wel ziet en dan nog even een dramatisch snikje laten horen)
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:15:07 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72056540
Zie je, daar heb ik wat aan mensen.
Ik voel me soms net een moeder van een tokkie-kind (en reageer soms ook een beetje tokkiaans als ik er even niet meer tegen kan )

Welkom Morgause!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:17:41 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_72056642
Oh ja, dat zielige gedoe. Ive kan ook heel goed drama's opvoeren. En uitdagen. Als ik zeg dat hij iets niet mag, dan kijkt hij me heel ondeugend en strak aan en doet het toch.
pi_72056660
Zo lag Lis hier gisteren hysterisch te doen voor het huis. Ik deed de verkeerde deur open of dicht (je weet het nooit precies bij peuters). Tot overmaat van ramp trok ik de deur dicht terwijl de sleutels nog binnen lagen en moest ik reservesleutels bij de buurvrouw halen. Die raakte in paniek omdat ze dacht dat er iets erg met Lis was

Welkom Morgause
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72056968
Welkom Morgause!

Even een voor alle ouders met draakjes

En een vraagje. Linde kan de laatste tijd lekker peuterpuberen en dwars zijn. Dan ruik ik bv dat ze een vieze luier heeft en zeg ik 'kom maar even mee dan gaan we even een schone luier omdoen'. Vervolgens is er bijna altijd iets wat ze eerst nog even moet doen 'Eerst nog die mama!' zoals puzzel afmaken, steentjes ergens indoen, pop de fles geven etc. Nou ja prima. Maar daarna komt ze dus ook niet mee. Of ze loopt mee en duikt snel onze slaapkamer in (in plaats van haar eigen kamer) waar ze snel op bed klimt Als ik dan zeg dat ze echt nu mee moet komen, zegt ze gewoon 'nee!' en daar stopt het bij mij dan even. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet

Vanmiddag heb ik maar gezegd dat ik haar in haar eigen bed zou stoppen als ze niet nu meekwam, maar dat doe ik liever niet want ik wil niet dat haar bed een soort strafplek wordt. Bovendien maakte het totaal geen indruk toen ik haar in bed zette. Ze ging gewoon een liedje zingen Kijk toen ze met avondeten steeds met haar vork hard op tafel ging slaan, was het makkelijk. Eerst een waarschuwing en daarna is ze haar vork gewoon kwijt...

Hoe doen andere ouders dat? Hebben jullie een strafplek? Of is ze daar nu nog te klein voor?
pi_72057017
Oh Snoopy haha, ik zie het voor me! Lis haar drama aan het opvoeren en een geschrokken buurvrouw!

Ik was van de week met Mahre naar de rommelmarkt en daar stond een springkussen. Ik wilde verder maar Mahre had haar oren kapot en kwam dus niet toen ik riep. Dus de mevrouw die daar toezicht zat te houden zegt tegen me hoe heet ze dan roep ik wel en dan komt ze wel Dus zij roepen en Mahre kijkt haar aan zo van en jij bent en hupst zo verder.... Stond die mevrouw dan... Moest wel lachen. Uiteindelijk kwam ze wel hoor toen die mevrouw riep.
pi_72057059
Ik heb wel gemerkt dat het bij Lis beter werkt als je haar even aanraakt of gewoon haar hand pakt. Alleen iets zeggen dringt gewoon niet altijd door bij een peuter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72057110
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:25 schreef Stiemie het volgende:

En een vraagje. Linde kan de laatste tijd lekker peuterpuberen en dwars zijn. Dan ruik ik bv dat ze een vieze luier heeft en zeg ik 'kom maar even mee dan gaan we even een schone luier omdoen'. Vervolgens is er bijna altijd iets wat ze eerst nog even moet doen 'Eerst nog die mama!' zoals puzzel afmaken, steentjes ergens indoen, pop de fles geven etc. Nou ja prima. Maar daarna komt ze dus ook niet mee. Of ze loopt mee en duikt snel onze slaapkamer in (in plaats van haar eigen kamer) waar ze snel op bed klimt Als ik dan zeg dat ze echt nu mee moet komen, zegt ze gewoon 'nee!' en daar stopt het bij mij dan even. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet
Dit is hier bijna standaard bij elke "Anna wil/kom je even <hier of dit of dat doen>" . Ik vraag het eerst normaal, daarna streng, dan zeg ik dat ik d'r anders kom halen ( , ) en daarna is het gewoon op de trap of in de gang voor straf. Maar meestal komt ze bij herhaling 2 of 3 wel (onder luid piepend protest en eigenwijs achteruitlopend of kruipend).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72057144
Stiemie, Mahre doet dat ook heel vaak. Ik kan het niet meer horen, nog eerst even ..... mama! Als ze daar na nog wat doet pak ik haar gewoon op en doe wat ik wil dat we doen! Wij hebben geen strafplek eigenlijk. Heel af en toe mag ze afkoelen op de trap en terug komen als ze rustig is, maar dat is meer als ze blijft hangen in een krijsbui. Maar heel vaak doen we dat eigenlijk niet.
pi_72057174
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:25 schreef Stiemie het volgende:
Kijk toen ze met avondeten steeds met haar vork hard op tafel ging slaan, was het makkelijk. Eerst een waarschuwing en daarna is ze haar vork gewoon kwijt...
Zoiets vind ik dus niet zo makkelijk. Hier gaat het ook zo bij zo een dingen, alleen weet ik dat daar een enorme krijsbui van komt die niet over is na een tiental minuutjes....
Maar ja, je kan het ook niet toelaten he... Dus hebben wij hier soms dagen waarin er meer gebruld wordt dan wat anders...
pi_72057179
Stiemie, wat hier heel goed werkt is "Je mag nog 10 tellen puzzelen (oid) en dán gaan we...." Soms tel ik langzaam, soms heel snel, maar daarna is het ook écht menens. En dan komtie ook meteen. Vaak al bij 7 ofzo. Gelukkig maar, want als hij dan níet zou luisteren, zou ik het ook niet zo goed weten.
En wat ook goed werkt: "Nog één keertje." Of: "Dit is de laatste keer, en dan gaan we....". En dan moet je dus wel consequent zijn.
En bed als strafplek lijkt me ook niks nee. Ik heb Thies wel eens een eind verder in de kamer gezet als hij aan het dreinen of vervelen was. Maakte al heel veel indruk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:10 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72057188
Stiemie, wij hebben de overloop als strafplek. Dan kan ze lekker uitrazen en kan ik haar toch in de gaten houden.
En op de creche zit Anna ook met enige regelmaat op 'de nadenkstoel'.
En dat snapt ze heeeel goed.

Wat bij mij ook altijd werkt is de 1,2,3-methode. "Ik tel tot 3 en dan..." Bij 2 begint ze meestal al te rennen omdat ze weet dat het dan menens is!

Ze zoekt gewoon heel erg de grenzen op en is zeker het type kind dat niet de kans moet krijgen er overheen te gaan, dan is nl het eind zoek. Weet niet van wie ze het heeft hoor...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:16 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72057193
Morgause van harte welkom!

Linde is me er 1 maar die van mij doet net zo, Stiemie. Ze hebben ook precies door dat je minder snel en sterk bent e.d. en maken daar ook echt misbruik van volgens mij.
Ik pak gelijk door. Geen zin in al die flauwekul en dat gehannes en ook geen geduld soms. Maar dat het werkt? Nog niet zo goed geloof ik...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72057288
Ah het is dus gewoon een oostindisch-dove-peuter-fase Ja ik heb ook al gemerkt dat het beter werkt als ik haar aan haar hand meeneem inderdaad. Maar ja soms ook juist niet want dan moet ze eerst perse nog Ernie/pop/lego/weet-ik-veel-wat pakken dat blijkbaar van levensbelang is bij het verschonen van een luier en dan gaat ze dus driftig op de grond liggen als ik haar hand vastpak. En haar dan even soepeltjes oppakken is nou net wat me nu even niet meer lukt

Soms lijkt het wegrennen ook wel wat weg te hebben van een spelletje want ze heeft er zelf altijd de grootste lol om. Die lol is trouwens vaak wel snel voorbij als ik onder het mom van 'dan niet!' wegloop en er geen aandacht meer aan besteed. Mijn kleine spookie
pi_72057303
Nou, ik vind het ook best logisch dat een kind protesteert als het bezig is met iets leuks. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand me zei dat ik nú een activiteit moet onderbreken om iets te gaan doen waar ik geen zin in heb.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72057333
Tellen werkt hier niet. En en nog een keer ook niet want voor Mahre is elke keer nog 1 keer. Dus die pakken we meteen bij de lurven. Ik heb ook geen zin in dat gezeur en ook niet altijd het geduld ervoor.
Hier hebben we de commode er sinds een paar weken uit en dat is dus met aankleden drama, rent ze de hele kamer door.....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:36:26 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72057381
/offtopic Ik haal steeds Lenaatje en Stiemie door elkaar, vanwege twee bijna dezelfde foto's!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72057455
Oh ja nou je het zegt Memmel! Grappig, was me nog niet opgevallen!!
pi_72057457
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:34 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het ook best logisch dat een kind protesteert als het bezig is met iets leuks. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand me zei dat ik nú een activiteit moet onderbreken om iets te gaan doen waar ik geen zin in heb.
alsof wij wel zin hebben in het verschonen van poepluiers
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72057522
Ah, dát zeg ik volgende keer tegen hem!
"Denk je dat ík het soms leuk vind?"
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72057552
Ben ik slecht als ik dat al (vaak) heb gezegd tegen mijn kinderen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72057573
Rocka volgens mij hebben ze het feillloos door inderdaad Op straat ineens hard wegrennen is ook ineens zo leuk bij mama en bij papa een stuk minder omdat die er zo achteraan rent...

Bass Miss het afpakken van zoiets als een vork staat wel garant voor een lange huil/zeurbui hoor, maar dat hebben we er dan maar gewoon even voor over Ik merk namelijk dat ik zeker moet doen wat ik zeg en consequent moet zijn want anders probeert ze de keer daarop nog veel verder te gaan.

En bedankt voor alle 'nog 1 keer en dan...' en 'over 10 tellen gaan we...' tips! Ik probeer ook altijd iets van te voren aan te kondigen hoor. Dat plotseling mee moeten en dan niet willen snap ik heel goed. Maar wat doe je dan als ze daarna gewoon nog niet luistert? Dat is zeg maar waar ik vastloop.

Overigens heeft ze het niet van een vreemde want mijn moeder vertelde dat ze ooit een tegen een hele jonge Stiemie dreigde met 'Dan mag je vanavond geen Sesamstraat kijken!' waarop ik reageerde met 'Nou en dat komt morgen toch weer'
pi_72057588
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:41 schreef snoopy het volgende:
Ben ik slecht als ik dat al (vaak) heb gezegd tegen mijn kinderen?
Mwoch, ook peuters mogen best merken dat niet alles altijd even leuk hoeft te zijn hoor. En dat papa en/of mama ook wel eens ergens geen zin in hebben.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72057667
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:36 schreef Memmel het volgende:
/offtopic Ik haal steeds Lenaatje en Stiemie door elkaar, vanwege twee bijna dezelfde foto's!
Memmel ik zie het nu pas! Grappig zeg ze lijken inderdaad veel op elkaar.
pi_72057676
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:41 schreef snoopy het volgende:
Ben ik slecht als ik dat al (vaak) heb gezegd tegen mijn kinderen?
Echt?

En Stiemie, dan houdt het op wat mij betreft. Als in: Dan heb ik geen tips meer voor je.
Ik ben erg blij dat het bij ons heel goed werkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:46:38 #125
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72057724
Die pipo van mij verzint gewoon ter plekke iets anders om te doen. Eerst nog even handen wassen, eerst nog Peggy eten geven, eerst nog even puzzelen, etc etc...
En als ik zeg we gaan NU een boterham smeren dan gaat het 'En daarna gaan we naar het park, daarna krijg je een trein, daarna krijg ik een ijsje, etc etc...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72057769
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:42 schreef Stiemie het volgende:


En bedankt voor alle 'nog 1 keer en dan...' en 'over 10 tellen gaan we...' tips! Ik probeer ook altijd iets van te voren aan te kondigen hoor. Dat plotseling mee moeten en dan niet willen snap ik heel goed. Maar wat doe je dan als ze daarna gewoon nog niet luistert? Dat is zeg maar waar ik vastloop.
Hier pak ik hem dan vast onder luid protest en doe ik het gewoon. Maar leuk is anders idd...
pi_72057775
En moet je andersom eens kijken als zij iets NU willen Dan veranderen ze dus in zo'n schreeuwend draakje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:48:30 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_72057783
Rocka, heb jij soms een Ive kloon?
pi_72057788
Hmm jammer Moonah. Nou ja ik blijf maar gewoon even rustig doorgaan met tellen/ aankondigen dat we zo iets gaan doen en maar hopen dat het gewoon weer een faaaaaase is

Anders zal ik ook eens vragen hoe ze dat bij het kinderdagverblijf aanpakken als ze niet wil luisteren. Misschien hebben ze daar nog een handige tip voor me. Of toch ook een "nadenkplek" gaan inlassen.
pi_72057814
Onze Anna is op het moment erg makkelijk, vind ik dat dan. De gilbuien en hysterische toestanden zijn flink verminderd. Ik waarschuw altijd als we bijna iets gaan doen: "je mag eventjes spelen en daarna gaan we weg, eerst aankleden en haartjes kammen en daarna mag je gaan kleuren, als mama de was op heeft gehangen, gaan we naar beneden". Meestal werkt dat goed genoeg en gaat ze dan goed doen wat ik wil. Niet altijd, maar een keertje boos kijken is vaak genoeg. Als ze boos is, benoem ik het altijd, zodat ze wel weet dat ik het zie. "ik snap dat je boos bent, maar toch gaan we nu boodschappen doen" en ik zorg wel dat haar niet midden in haar spel ineens afbreek, dat vind ik zelf zo vervelend en het is simpel om het te voorkomen.

Welkom Morgause, leuk dat je mee komt doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72057837
Ja dat in de houdgreep nemen gaat nu met mijn dikke buik even erg lastig Bass Miss, maar over een tijdje kan dat wel weer en dan is ze de klos

En Rocka zo gaat het inderdaad precies ja!
pi_72057885
O ja, "laatste keer" werkt hier ook erg goed. De laatste keer van de glijbaan, laatste hapje eten, laatste filmpje van tiktak kijken, laatste sok om op het wasrek te hangen, laatste keer een spelletje doen. Ze weet dan vooraf al dat het bijna afgelopen is.
Bij echt niet luisteren, eindigt ze in de gang of op de trap, maar dat heb ik al weken niet hoeven te gebruiken. Fjew.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72057917
Mijn lief denkt soms dat Fons niet normaal is, maar als ik het zo lees zijn er dus nog zo...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:55:49 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_72058014
Goed kunnen praten is soms ook een nadeel. Hij kan nu al smoesjes verzinnen of eindeloos dingen beredeneren of voorstellen doen enz.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:55:57 #135
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72058021
Ik loop gewoon weg en dan komt ie meestal vrij vlot achter me aan.

'Nee ik wil niet naar beneden'
Hops, deur dicht en dan loop ik zo weg, hoor. Als ik al 3x gevraagd heb vind ik het wel genoeg geweest. Ik ga echt niet lopen trekken met een kind dat zo half op de grond hangt en loopt te blehren omdat ie wat anders wil.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:56:55 #136
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72058048
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:55 schreef cattie het volgende:
Goed kunnen praten is soms ook een nadeel. Hij kan nu al smoesjes verzinnen of eindeloos dingen beredeneren of voorstellen doen enz.
Yeps, we hebben klonen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72058137
Rocka dat doen we hier ook wel inderdaad. Bijvoorbeeld als ze hard wegrent als ze haar slab om moet voor het avondeten. Dan gaan wij gewoon beginnen met eten terwijl we ondertussen natuurlijk luid bespreken hoe lekker het wel niet is. Meestal staat ze dan binnen 3 seconden naast haar stoel te hupsen 'Mij ook eten! Linne ook trek!'
pi_72058235
Oooh, wat een herkenbaarheid
Verschonen gaat hier volgens een vast ritueel: meneer ligt dan op zijn rug op de grond op zijn lievelingsdeken (hij heeft er 3) en ik probeer zo snel mogelijk luier te verschonen, broek aan te trekken en schoenen bij hem aan te trekken voordat hij het zat is. De ene keer is dat binnen 10 seconden waarna hij gaat gillen "Au mama, zeer!" en een andere keer blijft hij wel lief liggen tot ik klaar ben. Vaak genoeg ook dat hij absoluut niet verschoond wil worden en door het hele huis gaat rennen, bij voorkeur als we haast hebben natuurlijk
Of dat ik net klaar ben met het hele gebeuren en dan wil hij ineens "Plassen cee" (plassen op de wc dus) Dat is tegenwoordig ook de nummer 1 smoes om zijn bed uit te komen 's avonds, dan wil hij ineens 10 keer achter elkaar plassen
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:17:02 #139
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72058688
Hier is het toverwoord 'Helpen'
'Je moet mama even helpen!'
En dat gebruiken we ook bij de luier aan doen. Hij houdt de luier aan de voorkant vast, ik haal em door naar achter en plak em vast.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72058784
Rocka, da's een goeie, ga ik ook eens proberen
Helpen vindt hij leuk, vooral dingen tillen en dan moet ik steeds zeggen dat hij zo sterk is.
.... met gevoel voor drama....
pi_72058823
Wedstrijdjes doen het hier ook goed, wie heeft het snelst z'n schoenen aan, of wie kan het snelst naar de deur rennen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72059322
Wat herkenbaar allemaal. Kim maakt die fase opnieuw door geloof ik. Tot 3 tellen helpt wel goed, en de "nog 1 keer" ook wel. Ze is soms ook wel jaloers op Tyler. En alles moet NU! Mama broodje NU, drinken NU, puzzel NU etc.

Aan de andere kant gaat luisteren soms heel goed. Gisteren moesten we naar het ziekenhuis met Tyler. Gingen er met de bus. Wachten op de bus zonder zeuren, netjes instappen en op de goede plek zitten (bij de buggy) Stuk lopen op Kims tempo, wel een half uur! Helpen met uitkleden, lief spelen terwijl hij werd onderzocht. Wel zeuren om lekkers, maar na waarschuwing hield ze op. Daarna nog naar dietist, tijdje wachten. En gelukkig ging ze niet zeuren. Daar weer rustig gespeeld. En toen weer half uur lopen en de bus. Nog even brood kopen, ze luisterde goed in de supermarkt.
Ging niet alle vriesdeuren opdoen.
Was echt heel fijn dat het zo goed ging. Was ook de 1e keer alleen met ze met de bus.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 06:41:41 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72062688
Fijn dat het zo goed ging Ingrid!
Wat kun je dan trots zijn he, als ze dan zo goed lijken te kunnen luisteren en zo meewerkend zijn.
Tja, we hebben helaas niet allemaal van die gehoorzame model-kindjes die altijd zo braaf en meewerkend zijn
.... met gevoel voor drama....
pi_72063783
Bedankt allemaal en wat een herkenning hier zeg, heeeeerlijk.
Wij hebben wel een strafstoel. Gelukkig nog maar twee hoeven te gebruiken want als hij nu stout is dreig ik er mee en dan weet hij al genoeg.
Ik krijg de kleine wel moeilijk zindelijk hoor. De twee oudste waren op deze leeftijd al zindelijk maar dat komt ook weer dat papa hem vaker een luier overdag omdoet. Hij heeft geen zin om hem steeds om te moeten kleden als hij in zijn broek plast. Maar ja zo leert hij het nooit.
Ik heb al tegen mijn vriend gezegt, gewoon geen luier om doen, dan maar vaker omkleden. Ik heb ook wel eens gelezen dat je het kind niet gelijk moet verschonen zodat hij vies van zijn eigen wordt. Hoe doen jullie dat?
pi_72064056
Zindelijk worden gaat hier nog niet lukken vrees ik Morgause. Linde krijgt er zeer binnenkort een zusje bij en dan gaat er al zoveel voor haar veranderen dat we besloten hebben om het zindelijkheidsgebeuren even uit te stellen.

Ingrid goed zeg van Kim! Wat kan je dan trots op ze zijn he Overigens leren we Linde momenteel dat heel veel kan als ze het maar netjes vraagt. Dus niet "Papa drinken!", maar "Papa mag ik drinken?" Het was even volhouden, maar inmiddels gaat het erg goed!
pi_72064224
Stiemie ik zeg dan "Hoe vraag je dat netjes?" Mama mag ik ... asseblieft, komt er dan.
Morgen gaan we naar de Efteling. Wel 3 uur heen en 3 uur terug met de trein. Ben heel benieuwd hoe de reis zal gaan. Efteling vind ze vast geweldig.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:48:25 #147
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72064314
Morgause, misschien is ie er gewoonweg nog niet aan toe? Ik doe onze zoon overdag alleen nog een luier om als ie gaat slapen of als ik ergens heen ga (hij snapt nog niet zo goed dat op straat plassen eigenlijk niet zo kan ). En thuis loopt ie meestal in de blote billen, hij gaat dan ook zelf naar het toilet of op het potje.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72064326
Oei da's wel een flink eindje treinen Ingrid! En volgens mij vinden alle kinderen de Efteling leuk Alvast heel veel plezier!
pi_72064388
Kim is er met mijn zusje paar maanden geleden geweest. Is er helemaal gek van.
Via marktplaats goedkoop kaarten kunnen kopen en een zomertoer, nog 1e klas ook.
Komt vast goed, Kim vermaakt zich wel in de trein.
Vanmorgen toen we bij psz kwamen zag ze haar vriendinnetje, ze renden op elkaar af. Zo lief.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:53:58 #150
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72064403
B zou de trein het mooist vinden en in de Efteling slapen na zo'n ritje, denk ik
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72064802

ik hoop maar dat ze in de trein nog wat slaapt. (Assen - Den Bosch en dan nog half uur met de bus) Vroeg eruit dus.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:13:06 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72066175
Whaaaaaahhh, ik zit bij mijn moeder en Devin is er niet!!! Waar hij is? Op de psz natuurlijk, mijn stoere binkie
Pffff.... zit echt de minuten af te tellen dat ik hem weer kan ophalen. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is!
De eerste keer dat ik hem bij "vreemde mensen" heb achtergelaten. Ik moest er zelf behoorlijk van slikken, hij zag er nog zo verloren uit tussen die grote kinderen die allemaal zo goed weten waar ze mee bezig zijn
Maar hij hoefde niet te huilen toen ik wegging, gaf me een kusje, zwaaide even en ging snel weer verder spelen met de grote happer in de zandbak.
.... met gevoel voor drama....
pi_72066201
Wat stoer Kersjes!!
Ik had het meoielijker met Amber naar de psz brengen dan dat Amber het had om mij weg te zien gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:04:09 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72067483
Kersjes! Wat fijn en wat goed!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72068357
Hmm, leuke verhalen hier.. Ik wacht geduldig op onze pubertijd
Als Chris dwars is, dan zet ik hem meestal even buiten zijn speelterein. In de woonkamer kan dat de bank zijn, of ergens tegen een muur. En boven is dat ook vaak ergens in een hoekje op de grond. Gewoon even uit zijn spel halen, uitleggen waarom. En dan na een minuutje nog even herhalen en een knuffel vragen.

Ingrid, fijn dat het zo goed ging in de bus! Altijd fijn als zoiets lekker lukt.

En kersjes, hoe was het gegaan?

Morgause, Wij wilden hier in de zomer ook eens kijken of we de Chris(net 2) zindelijk konden krijgen. Maar omdat hij eigenlijk helemaal niks aangeeft hebben we het toch niet gedaan. Het maakt hem niet uit of zijn luier vol zit, en als hij bloot rondloopt, plast hij gewoon waar het uitkomt. Dus we wachten nog wel een half jaartje of meer, totdat hij in ieder geval iets aangeeft. Dat lijkt me eigenlijk ook wel nodig. Als ze niks voelen aankomen, dan kunnen ze ook niet reageren.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:46:04 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72068381
We zijn weer thuis en meneer ligt afgepeigerd in bed
Lekker gespeeld, cracker gegeten en limonade gedronken... En bij het ophalen uiteraard niet meewillen, het lege lokaal inrennen om nog 1 keer van de glijbaan te gaan, nog 1 keer in de pannen van het speelkeukentje te roeren, nog 1 rondje met de loopauto en vooruit, nog 1allerlaatste keer over de fatboy rollen
Volgende week weer

Ik zit alleen een beetje met eten: Devin is meestal geen ontbijt-type, hij is vaak pas 'n kleine 3 uur na het opstaan bereid om wat te eten. Op de psz-dagen (3 in de week) gaat hij dus met een zo goed als lege maag de deur uit (hij drinkt wel melk), eet daar een cracker met smeerkaas of smeerworst en zal bij thuiskomst, net als vandaag, te moe zijn om te willen eten. De boterham die ik hem in de auto gaf heeft hij ook geweigerd.
Ik kan moeilijk van die leidsters verlangen dat ze hem op zo'n ochtend meegebracht eten geven. Hmmm, hier moet ik dus nog wat op verzinnen.
Jaja, ineens hebben we dan toch een dagschema waar we ons een beetje aan zullen moeten houden voortaan...
.... met gevoel voor drama....
pi_72068408
Kersjes, Amber is ook geen echte ontbijter hoor. Die gaat ook wel eens met een lege maag naar de psz...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:49:14 #158
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72068443
Maar zij slaapt niet meer tussen de middag, toch?
Die luncht dan gewoon als ze thuiskomt. Devin gaat meestal een stuk later slapen dan nu, maar hij was gewoon helemaal op van al die nieuwe indrukken en heeft dus slechts een cracker op vandaag en meer niet.
.... met gevoel voor drama....
pi_72068488
nu niet meer, maar toen ze zo oud was als Devin nog wel en dan was het thuis een bam en dan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72068579
Chris wil 's ochtends ook niet echt goed ontbijten. Een paar hapjes brood of muesli, en dan houd het wel op.. Maar het bord brinta (met een klein beetje honing) wat ik vanochtend gaf, ging met grote happen naar binnen. Dus misschien kun je zoiets nog proberen?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:59:24 #161
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72068671
Hij "eet" soms wel mee met mijn cruesli, maar dat is hem dan vaak voornamelijk om het knoeien te doen
Hij moet gewoon even op gang komen 's ochtends, als ik niet zwanger ben dan krijg ik meestal voor 10 uur ook nog geen hap door mijn keel.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:08:54 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72070402
Devin, stoere vent ben jij!

Ik probeer als methode om dingen gedaan te krijgen ook wel eens te refereren aan een van Anna d'r helden. Zoals bijvoorbeeld het koekiemonster (hoe kan ze het zo uitkiezen). Dus gisteren zei ik: "Anna, koekiemonster eet ook worteltjes/boontjes/tomaatjes/vul maar in. Dan moet Anna dat ook eten." Waarop ik dus keihard terugkrijg: "Neeeeejoh kekkie (=gekkie), koekie koekies happe!" Bijdehandje.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72070624
Kersjes, denk je niet dat als hij echt honger zou hebben hij het dan later op de dag wel zou inhalen?
Erg fijn trouwens dat het zo goed haat op de peuterspeelzaal. Zo te horen vond hij het erg leuk!

Ingrid, veel plezier in de Efteling. De trein gaat ze vast ook wel leuk vinden.
Neem bijvoorbeeld wat stiften een kleurboek mee en een leesboekje.

Ik ben blij dat wij al een tijdje voorbij de dwarse periode zijn, want dat duurde me toch lang.
Damian luistert nu erg goed en ik kan me de laatste keer dat hij straf kreeg niet eens herinneren.

Met Damian gaat het verder erg goed. Het gaat allemaal zo snel de laatste tijd. Ik mis af en toe echt mijn kleine mannetje, maar toch is het erg leuk om al die ontwikkelingen te zien.
De laatste weken eet Damian ineens alsof hij het van de afgelopen 2,5 jaar moet inhalen.. Hij heeft periodes erg slecht gegeten. Hij wilde dat niet en durfde niet te proeven. En nu wil hij ineens overal hapjes van en vindt hij alles lekker. Hij eet zelfs hele borden leeg. Erg fijn dat hij ineens zo kan genieten van eten.
Verder is het gewoon erg leuk om hem te horen kletsen. Hij babbelt de hele dag en begint nu ook vergelijkingen te maken zoals: zo hoog als de wolken.
Alleen van kleuren snapt hij nog steeds helemaal niks. Zijn favoriete kleur is roze, maar dat noemt hij blauw.
Damian is op het moment ook heel erg met letters en cijfers bezig. Hij kan bijna alle letters van het alfabet benoemen en wil tijdens het voorlezen ook elke keer weten welke letters het zijn.
Ik dacht eigenlijk dat het op deze leeftijd meer herkenning was in plaats van begrijpen. Toch lijkt het dat hij de betekenis steeds beter gaat begrijpen. Hij weet van vrijwel alle letters dat je ze op 2 manieren kan uitspreken: Zoals Ef en fff en begint er nu regelmatig woorden mee te maken, zoals fiets.
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:24:10 #164
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_72110132
Ik weet wel waarom Lotte zon vervelende nee periode doormaakt,
ze maakt een megasprong, ze kan gewoon ineens tekenen, en nee ik bedoel niet krassen ofzo
ze tekent poppetjes (buik, benen, armen hood ogen en mond) bomen, bloemen autos echt zoo leuk!
gewoon ineens wij zijn zoo trots!
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:11:02 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72111051
herkenning

Morgause Welkom in de wondere wereld van de peuterpubertjes!

Pffff, ik sluit me ook aan onderaan het rijtje van dwarse kindjes. Maar ook bij de 'springers' Wat heerlijk om te zien hoe ze vooruitgaan, hoe ze ontwikkelen.

We zijn terug van een korte vakantie. Ik had met de meiden het geluk om er even een paar dagen uti te mogen. Dat was volop genieten op een camping bij Groenlo. Speeltuin voor de tent en het zwembad vlakbij. Ze hebben zo ontzettend veel lol gehad. En nu zitten we weer terug in de sleur. Vanochtend dan ook weer tirade gehad bij het wegbrengen naar het kdv. En ze was echt niet te houden. Klom bijna uit het raam en kwam vervolgens me in de gang achterna. Ze had het zoooooo ontzettend moeilijk. Maar toen ik later belde was ze weer rustig. Hopelijk gaat het morgen soepeler.

ennnnnne Anna nog gefeliciteerd grote meid!
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:48:02 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72118190
Fijn Chaca, dat het zo goed was op de camping.

En Lotte!!! Wat is ze snel he Ik80?!! Leuk zeg!
Laat eens foto's zien (puur nieuwsgierig hoor ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72131188
Mijn meisje is 4
En groot, en lief, en helemaal blij met het feit dat ze 4 is

Tot in het volgende topic allemaal
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:43:28 #168
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72131274
Fuente, gefeliciteerd met jullie kleutertje

Wat knap van Lotte zeg! Ben ook benieuwd naar foto's van haar creaties.

En Damian die ook al zulke sprongen maakt!
Leuk he, om ze zo vooruit te zien gaan.

Gister dag 2 van psz en meneer heeft een paar driftaanvallen gehad, inclusief tranen en stampvoeterij. Toen hij net lekker binnen aan het spelen was en ze naar buiten moesten werd hij boos want hij wilde niet.... en toen ze weer naar binnen moesten wilde hij natuurlijk buiten blijven. "Mama papa toe" Hij vnd het echt even niet leuk toen.
Gelukkig trok hij vrij snel weer bij, hij moet er gewoon nog aan wennen dat hij mee moet doen met de groep en andere mensen ook moet gehoorzamen enzo.
En hij heeft zijn eerste traktatie gehad!, een klasgenootje was jarig!
De stickers zijn inmiddels op de kast geplakt, de ballon opgeblazen en mama heeft de rozijntjes opgegeten
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:44:23 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72131778
Fuente tot in het andere topic....

Saartje 4 jaar!
pi_72134181
Anna is vandaag op de camping bij oma... en het regent geloof ik al de hele dag . Arm ding. Ik hoop dat ze er nog wat van weten te maken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:05:19 #171
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72134265
Stampen in de plassen en lekker knus spelletjes doen en knutselen....komt vast goed

Maud is gisteren redelijk goed gaan slapen. Er is dus wel weer een kleine vooruitgang te melden. Het was 9 uur toen ze sliep en het ging ditmaal niet gepaard met hysterisch gillen en roepen. Ik ben zelf vrij lang bij d'r gebleven, maar wel weggegaan toen ze nog wakker was. Ze heeft nog even lopen rommelen op d'r kamer en toen ik naar boven riep dat ze moest gaan slapen was het met 5 minuten stil.
pi_72135423
Fuente gefeliciteerd!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:01 #173
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_72135991
Hier ook voor het eerst weer naar de psz geweest en ze was er weer aan toe ook. Was helemaal goed gegaan en ik vraag me af he hoe is het bij jullie geregeld met trakteren. Hier waren er drie kindjes in de vakatie jarig geweest en de score was:

Chips,
stroopwafel met snoepjes aan de rand en een dropdrie erop geparkeerd,
een spekkiesgeval.

In de gids staat duidelijk dat er gezond getrakteerd moet worden maar volgens mij ben ik de enige die het opvalt ofzo. Kaith eet hooguit de chipjes vanmiddag op en de rest heeft ze zef in de vuilnisbak gegooid want ze houdt nog steeds niet van zoet dus het is niet erg verder maar ik vind dat als je het duidelijk aangeeft in de gids dat je als psz er ook naar moet handelen. Ben ik gewoon een muts dat kan natuurlijk ook?
pi_72136161
Fuente gefeliciteerd met je grote meid

Mibos ik vind het ook wel erg veel hoor. Als ze bij Linde op het kdv een traktatie krijgen die veel zoet snoep bevat, dan gaat dat in het kastje zodat de ouders zelf kunnen bepalen wat ze ermee doen. Al valt het me erg mee wat voor snoep er gegeven wordt. Vaak toch cake of krentjes.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:18:07 #175
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_72136355
Ik vond het ook erg veel en die van mij lust het nog niet en eet het dus op zich ook niet dus ik heb niets te klagen maar het staat 6 keer vermeld dus dan denk ik van zorg ervoor dat het gematigd zoet is. Die optie van het KDV vind ik ook een goede oplossing.

Rozijntjes heb ik geen problemen mee hoor overigens wat die lust ze graag en schaar ikzelf niet echt onder snoep.
pi_72136356
Hier op het dagverblijf staat ook dat er gezond getrakteerd moet worden. Vorig jaar heb ik figuurtjes van kaas en spek gedaan en dit jaar rozijntjes, heel af en toe zit er zoet in haar mandje, maar meestal trakteren de kinderen ook op iets van een bellenblaas, of daar dan nog lekkers bij heeft gezeten weet ik dan niet.
Maar wel raar dat er niet op toegezien word eigenijk!

Fuente gefeliciteerd met Sara!

Wat fijn dat Maud lief is gaan slapen! Hier nog steeds niet helemaal zoals het hoord, als is ze wel zonder mij op haar kamer in slaap gevallen, alleen vannacht weer 1,5 uur bezig geweest... Ach het zal wel een keer goed komen!

Hier ook regen! Maar Anna vermaakt zich vast met opa en oma!
pi_72136527
Huh ik zie ineens dat mijn veel eerdere reactie er niet bijstaat Dan nog maar eens.

Kersjes wat fijn dat het zo goed gaat met Devin op de peuterspeelzaal! Leuk he om ze dan echt zo samen te zien spelen met andere kindjes
pi_72136986
Hier vaak erg zoete traktaties op psz. Terwijl er ook bij staat dat het gezond moet zijn. Voor de vakantie een zakje gevuld met allemaal snoepjes, best veel. Meestal wordt het meegegeven.
Zit nu te bedenken dat kim in december 2 keer moet trakteren, 1x bij afscheid en 1 keer op de basisschool. (denk ik dan)
Wel een leuk idee was een knapzakje van een zakdoek en potlood gevuld met rozijnen en nog iets, dat weet ik niet meer.
pi_72137223
Ik heb trouwens wel een zoete tractatie klaarliggen voor als Linde's zusje geboren is bedenk ik me nu Een roze en een wit kokosspekje in een cellofaantje verpakt als toffee met een kaartje eraan. Nou ja die gaat dan ook in de kastjes Al vraag ik me af of beschuit met muisjes minder suiker bevat... Dit geeft in ieder geval ee stuk minder rommel voor de leidsters.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:47:52 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72137308
Volgens mij had Maria zoiets getrakteerd. Zou je ff aan Sugar kunnen vragen. Erg leuk inderdaad.

En al die zoete zooi. Bah. Alhoewel ik Fleur ook zoetigheid heb laten tracteren. Toverstafjes van snoeppapier en soepstengel. Aan elkaar geplakt met glazuur en vervolgens beplakt met glittersnoepjes voor op taarten. Het was een succes, maar niet super gezond.

Op school gaat ze wel iets gezonds tracteren. Moet nog ff verzinnen wat... heb nog 1,5 week....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:47:54 #181
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_72137310
Ik vind ook dat er uitzonderingen op de regel mogen zijn hoor. Geen punt verder maar nu op 1 ochtendje drie tegelijk vond ik een beetje veel terwijl ze willen dat het gezond is.

Klinkt wel leuk trouwens Stiemie en Ingrid die knapzak klinkt ook leuk. Even zoeken gaat naar het traktatietopic.
pi_72137650
Gefeliciteerd Fuente!!!

Hier doet het KDV de traktaties ook meestal in de vakjes van de kinderen. Ik weet in ieder geval van rozijntjes dat ze die wel op de groep uitdelen. Ze promoten gezond trakteren ook wel, maar het is geen verplichting. Thuis geven we Chris dat snoep dan vaak gedoseerd (elke dag een spekkies ofzo)
Zo'n knapzak klinkt ook leuk.

Hier zonet bij de lunch flink gegeten. Normaal ben ik blij met 3/4e boterham. Maar op het KDV eet hij wel 2 hele. Maar vandaag dus thuis ook 2 hele boterhammen en 2 crackers. Daar kun je tenminste op groeien
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:42:33 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139138
Lekker dat Chris zo goed gegeten heeft.

Ingrid, waren jullie nu al naar de Efteling geweest? En zo ja, hoe was het?
pi_72139167
Efteling willen wij eigenlijk ook nog wel naartoe, in het naseizoen ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:45:55 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139242
Fleur ook nog steeds............ hint..............hint
pi_72139297
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:45 schreef chacama het volgende:
Fleur ook nog steeds............ hint..............hint
Eh, moeten wij Fleur meenemen ofzo? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:49:16 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72139351
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:43 schreef Jarno het volgende:
Efteling willen wij eigenlijk ook nog wel naartoe, in het naseizoen ofzo.
Jjjjaaah! Dan gaan wij ook!
Gheghe, ik ben zó benieuwd hoe die kleine aap het daar vindt. Ik was er vroeger dól op, we woonden om de hoek en we hadden een abonnement.

Saartje! Van harte gefeliciteerd grote kleine dame! Fuente ook, een dikke .

Qua tracteren. Bij ons op school 'moest' er eerst ook gezond getracteerd worden. Dus alle kinderen deelden chips/kaasprikkers oid uit. Uhuh, alsof dát gezond is.
Wij hebben toen bij het voedingscentrum geinformeerd. Zij zeiden dat voor de gezondheid het suiker- of vetgehalte van een tractatie geen echt verschil maakt. Waar het om gaat is dat het aantal eet/drinkmomenten op een dag beperkt wordt tot maximaal 7. Sindsdien hebben we de tractaties vrijgelaten, met een beroep op het gezonde verstand van ouders.
Overigens wordt hier op de psz op het eind van de ochtend getracteerd. Dan kunnen ouders dus zelf bepalen of en wanneer de tractatie wordt opgegeten. Goede oplossing vind ik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:54:47 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139500
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh, moeten wij Fleur meenemen ofzo? .
Neuh, dat hoef nu ook weer niet. Maar Fleur, Maud en Anna (en Thies) kunnen vast heel goed samen door het sprookjesbos heenrennen.

Of het voor ons trouwens weg is gelegd dit jaar twijfel ik zelf nog aan. Misschien dat we het iets verder wegschuiven en er de winterefteling van maken. Dat was de laatste keer ook erg mooi, zeker toen het ook nog begon te sneeuwen.
pi_72139536
Wij zijn toen Anna bijna 2 was (dacht ik...) al naar de Efteling geweest, ze vond het wel erg leuk maar was zich nog weinig bewust van het alles. Maar de paddestoelen, de treintjes enzo hebben zeker wel indruk gemaakt toen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:57:51 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72139583
Chaca, ons eerste bezoekje aan de Efteling wil ik graag met ons drietjes doen. For sentimental reasons.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72139587
Ja de Efteling was Geweldig!
Ze heeft zich zo vermaakt. De 3 urige reis heen en weer terug verliepen ook goed.
Ze is zelfs met mij in het spookhuis geweest. Was wel heel bang bij Sneeuwwitje met de enge spiegel. Hadden ze ook wel heel eng gemaakt. Dus snel doorgelopen. Ze had amper wat gegeten, had ze geen tijd voor. En het was lekker weer, niet te warm, niet te koud. Zal kijken of er een foto gelukt is, want ze wilde niet echt op de foto. Die plaats ik dan wel in het fototopic.
pi_72139616
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef Moonah het volgende:
Chaca, ons eerste bezoekje aan de Efteling wil ik graag met ons drietjes doen. For sentimental reasons.
Ik vind de Efteling dus ook echt een familie ding.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:02:49 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72139745
Ah, leuk Ingrid, dat het zo goed is gegaan. Maar gewaagd, om met Kim in het spookhuis te gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72139817
ingrid, dat is inderdaad best heftig, dat spookhuis. hebben wij nog niet gedaan met die van ons.

in zulke parken is 't ook niet handig om met een groter gezelschap te gaan, ben je alleen maar bezig elkaar niet kwijt te raken (is mijn ervaring).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:06:07 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139835
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef Moonah het volgende:
Chaca, ons eerste bezoekje aan de Efteling wil ik graag met ons drietjes doen. For sentimental reasons.
groot gelijk heb(ben) je (jullie)!

@Ingrid, wat super dat het zo goed is gegaan. En vooral ook dat Kim zo veel plezier heeft gehad. Brrrr, het spookhuis. Knap hoor!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:06:41 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72139852
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind de Efteling dus ook echt een familie ding.
Ook eens.

Cas gaat dit jaar ook voor het eerst mee. Die gaat helemaal los denk ik.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:12:36 #197
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72140031
De Efteling
Kan me er nu al op verheugen om daar volgend jaar met de jongens heen te gaan!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:14:35 #198
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72140076
Ik ben gister naar de efteling geweest met mijn meiden.
Ze vonden het allemaal maar doodeng. Ze hebben er zelfs slecht van geslapen. En ze worden NOOIT wakker 's nachts...

De eendjes, vissen en de paardjes in de draaimolen waren wel goedgekeurd. Zwaaien naar de trein was ook oke!

Ik heb het echt onderschat, voorlopig houden we het bij de speeltuin in de straat en de dierentuin enzo.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:21:18 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72140268
Oh KP! Wat een deceptie!
Vonden ze het sprookjesbos te eng?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:24:54 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72140372
ik ga vrijdag naar de efteling, Arwens 2e keer die ging vorig jaar ook overal mee in, najah wat mocht dan, maar piranha/villavolta vond ze wel leuk , benieuwd hoe het nu is niets zo veranderlijk als een kind
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:24:58 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72140374
KP (huh, je was toch K_P ooit??), wat jammer zeg!
Iets te veel spannende indrukken misschien?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:30:06 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72140521
Da's wel jammer zeg KP. Hopelijk gaat het de volgende keer beter en kun jij ook genieten van het genieten van je meisjes.

Evenstar. Cool!

Met grotere groepen afspreken bij een pretpark is voor ons meer van samen koffiedrinken en daarna iedereen zijn eigen weg en evt. tussendoor elkaar treffen voor lunch enzo. Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk. Komt wrs. ook omdat er bij ons in de familie grote verschillen zijn in leeftijd dus dat de jonge gezinnen naar andere dingen gaan dan de gezinnen met puberende kinderen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:07:57 #203
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72141756
heb nieuw account aangemaakt, na het gereset...mijn eigen deed het niet enzo etc...dus geen onderliggend streepje meer..maar gewoon KP, hoor, no worries.

Heel veel indrukken inderdaad. En sprookjes zijn ook doodeng, je wordt gewoon met huid en haar
opgegeten
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:14:16 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72141991
We hebben hier praktisch alle Eftelingsprookjes-cd's (hoezo fan? ) en die worden regelmatig geluisterd door de jongens hier. Dan is de Wolf ineens een stuk minder eng, omdat het liedje erna zingt hij bijv. dat hij helemaal niet zo is. Maar omdat iedereen het verwacht doet hij zo. Eigenlijk is het gewoon nun toffe zoals de Belgen dat zo mooi zeggen.
Maar idd, de spiegel van Sneeuwitje is best eng, Spookhuis ook nog nooit geweest met L. Villa Volta ook niet (bokkenrijders) en Vogelrock alleen met een heldhaftig nichtje van 6 die toch wel heel dicht tegen me aan kroop. Als het mijn dochter was geweest had ze toen nog niet gemogen, maar ze was ook al eens met papa geweest.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:15:58 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72142054
Ik vind villa volta het verhaal zo mooi, en ze wou mee, ja prima, is niet alsof er wat kan gebeuren althans niet meer als met bijv, dat walvissending
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72142980
Draaimolen is eng, spookhuis niet. Trouwens veel kinderen van Kims leeftijd en wel jonger ook.
Djeez was alleen en toen wilde Kim ook. ik uitleggen dat er veel spoken zijn, donker en eng. Ze wilde toch. Toen we in de (korte) rij stonden nogmaals gezegd en nog een keer. Ze wilde nog steeds. Toen naar binnen, wel wat donker, beetje bang. Maar als ik haar ging vasthouden komt het goed zei ze. Toen begon het en kwam er iets meer licht, was het goed. Nog meegedanst op de muziek. Ze keek best vaak achterom om het te zien.

Carnaval Festival was ook leuk. Minder leuk dat we stil stonden ineens. Warm!
En Droomvlucht Kim is gek op de elfen. En het hele sprookjesbos is leuk, behalve die stomme spiegel bij Sneeuwwitje.

[ Bericht 49% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-08-2009 15:50:21 ]
pi_72156866
efteling

Pepijn gaat regelmatig met oma (mijn moeder). Die woont vlak bij de efteling en heeft een abonnement.
Hij vind het allemaal geweldig en totaal niet eng.

Een paar weken terug zijn we op zo'n zaterdagavond naar de efteling geweest tot 's avonds laat. Pepijn vond het prachtig met al die extra figuren en lichtjes enzo.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:25:22 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72158123
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef p_iglet het volgende:
Hij vind het allemaal geweldig en totaal niet eng.
Ik weet niet of het voor alle kinderen geldt, maar ik merk bij Thies wel dat het verandert. Dingen al dan niet eng vinden. Zo heeft hij een DVD van Dribbel waarin een bal in de vijver rolt. Nou, drámá. het was maar goed dat de eend de bal terug bracht, maar hij heeft nog best lang nagesnikt. En bij de Teletubbies vindt hij dat stofzuigerding ineens (sinds een week ofzo) eng.

Speaking of which, laatst stond hij met zijn neus op de TV naar de Teletubbies te kijken. Er was een filmpje over een boom die de seizoenen doorliep. Met een beetje melancholische muziek eronder. Toen het was afgelopen slaakte hij een heel diepe zucht en daarna begon hij zachtjes te huilen. Ik vroeg hem waarom hij moest huilen. "Muziek, mooi!"
Eíndelijk bewijs dat het kind ook iets van míjn genen heeft!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72160132
thies!

en inderdaad, dat soort kleine dingen in verhalen kunnen al heel beangstigend zijn. hier ook lange tijd een enorm drama gehad over het verhaal van de opholslaande tubbietoastmachine. pfff.
pi_72161963
Aaaah Thies
Zo gevoelig joh?

Hier een meneer die ook vaak uitroept dat hij dingen "mooooooooi!!!" vindt: een nieuw kledingstuk van mama (kan zijn papa nog wat van leren ), een op straat gevonden tak, een winkelwagentje en toen we van de week de thuiszorgwinkel inliepen en hij al die geweldige spullen zag staan riep hij het ook keihard. Tot groot vermaak van de aanwezige rollatoruitzoekende bejaarden

En die angsten die ze ineens kunnen hebben, ik vind het schattig
Devin had die angst met de TikTak DVD, dat stukje met die vliegende vogel en de knappende ballon. Hij kroop dan altijd in sneltreinvaart op schoot en wilde echt even niet meer kijken. Toevallig van de week na 2 maanden ofzo weer die DVD gezien en het is nog steeds zo.
En als Nijntje van d'r fiets valt en de bloemen die ze geplukt heeft kapot gaan, vindt íe elke keer ook zo erg.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 06:39:12 #211
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72162033
Kersjes, hoe is het ? 04.41 ... wat dacht je ??
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:04:32 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72162415
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:39 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Kersjes, hoe is het ? 04.41 ... wat dacht je ??
dat dus! Jij vroege vogel!
pi_72162671
hmm, en ik vind 6.30 al vroeg.. Een uur eerder dan normaal
Maar mams was om onverklaarbare reden al om 6.15 klaarwakker. Dus Chris was lekker vroeg op het KDV..

Chris begint echt steeds meer te praten. Hij pakt woordjes echt snel op. En ook af en toe 2 woorden achterelkaar. Werd wel eens tijd..
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:01:40 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72163071
Fuente ng gefeliciteerd met Saartje, je meisje een echte heuze kleuter al tot over een paar maandjes !

Thies
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72163644
Jeetje, tijdje niet geweest hier.
Anna jarig geweest, Sara jarig....gefeliciteerd allen!
(misschien waren er nog meer jarigen, maar ik heb het bijlezen gestaakt sorry)

Jeetje Thies, dat hij al emoties krijgt bij muziek, bijzonder vind ik dat!

Meike is deze week voor het eerst naar de peuterspeelzaal. En waar wij drama's hadden verwacht blijven die tot nu toe helemaal uit! Echt geweldig!
Mijn vriend heeft haar deze week gebracht, omdat ze van mij wat moeilijker loskomt, leek ons dat voor haar (en voor mij ook natuurlijk) prettiger.
Ze huilt niet bij het afscheid, zwaait papa vrolijk uit. Ze is wel wat timide, maar dat is de aard van het beestje, kan ook wel even duren voor ze zich geeft.
maandag was ze thuis al liedjes van school aan het zingen, echt leuk hoe snel ze dat oppakt.
Ze is nu dus weer heen, ben benieuwd hoe het gaat.

Ach en als ik dan toch weer eens hier ben, dan kan ik er ook wel even een fotootje tegenaan knallen:
Mijn knutselmiepje:

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72163667
Die tong! . Geweldig!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72164856
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:39 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Kersjes, hoe is het ? 04.41 ... wat dacht je ??
Ach, er zijn wel gekkere dingen te doen als je in afwachting bent van het moment dat je eindelijk eens mag bevallen

Meike aan de knutsel! Wat fijn dat het haar zo bevalt op de psz. Heb je gelukkig voor niks zo lopen stressen vooraf.

Hier vanmorgen voor het eerst tranen bij het afscheid
Mijn moeder was ook mee, zij gaat hem straks als ik weer ga werken altijd brengen en halen op woensdag, en hij snapte niet dat we hem achterlieten. Nou moet ik er wel bijzeggen dat meneer wakker was geworden met een ochtendhumeur waar je U tegen zegt hoor!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:40:48 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72166681
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik weet niet of het voor alle kinderen geldt, maar ik merk bij Thies wel dat het verandert. Dingen al dan niet eng vinden. Zo heeft hij een DVD van Dribbel waarin een bal in de vijver rolt. Nou, drámá. het was maar goed dat de eend de bal terug bracht, maar hij heeft nog best lang nagesnikt. En bij de Teletubbies vindt hij dat stofzuigerding ineens (sinds een week ofzo) eng.

Speaking of which, laatst stond hij met zijn neus op de TV naar de Teletubbies te kijken. Er was een filmpje over een boom die de seizoenen doorliep. Met een beetje melancholische muziek eronder. Toen het was afgelopen slaakte hij een heel diepe zucht en daarna begon hij zachtjes te huilen. Ik vroeg hem waarom hij moest huilen. "Muziek, mooi!"
Eíndelijk bewijs dat het kind ook iets van míjn genen heeft!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:59 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72167571
Thies toch Moonah toch

En Meike met der tongetje <3 Kun je zo naast B zetten, 1 pot nat!


Kersjes, hier is het sinds een tijdje weer elke keer janken geblazen als ik B afzet bij het KDV.
Op de fiets zeurt ie al dat ie naar huis wil en dat hij niet naar de kindjes wil en als we er zijn blijft ie met zijn gezicht in mijn kont hangen (en ik kan daar niet tegen!!!)

Vandaag ben ik wat sneller weggegaan en toen zag ik hem dus onder de tafel kruipen (met een juf achter hem aan ). Hij wil eerst gewoon echt niet. Nu is het ook wel zo dat er elke week wel een nieuwe invalkracht is. Daar heeft ie niks mee. Uiteindelijk is het wel ok maar hij moet telkens weer wennen aan iemand anders die hem verteld wat ie moet doen en daar is hij niet zo van gediend, geloof ik (ikzelf heb daar ook last van).
Als ik hem straks weer op haal is hij de vrolijke frans met een hele hoop verhalen, liedjes en weet ik veel wat, hoor. Dus ik denk niet dat het schadelijk is voor hem. Daarbij vraagt hij ook vaak zelf wel wanneer we weer naar de kindjes gaan. Hij vindt het wel leuk maar heeft wat acclimatiseringsproblemen 's ochtends vroeg ofzo
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:32:22 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72167952
Erg herkenbaar Rocka.... zowel de reactie van B. als jouw gevoel erbij. Hier ook de hele weg: - hoef niet, - wil niet. - mama niet werk. - Maud ,mama blijf. En ga zo maar door. En inderdaad als je ze dan 's middags komt halen is het een zonnetje dat zich verstopt onder de tafel en hele verhalen vertelt op weg naar huis. En vraagt: morgen weer?
pi_72168148
Effe terug gelezen..

Wat lief van Thies, nu al een muziekgevoelig jochie

En meike met haar tongetje

Hier is het KDV brengen ook met wisselend succes. De laatste 2 maanden gaat het wat minder, maar er zijn veranderingen geweest qua leidsters, en in de vakantie was het wat chaotisch (verschillende leidsters, verschillende lokalen etc).
De ene keer laten we hem huilend achter, maar is dan wel binnen een paar minuten stil.
Vanochtend wilde hij niet lopen in het KDV, maar op de groep zag hij ze met blokjes spelen. En toen was het "zittuh".. nou duidelijk. Ik kreeg nog 1 zwaai en daarna was het wel goed. Maar 's middags horen we altijd dat hij lief heeft gespeeld, goed gegeten, goed geslapen, en verder geen problemen. Dus hoe erg het 's ochtends soms is, het zijn max een paar minuten..
Gewoon opstartproblemen. Maar ik ga vrijdag op Chris zijn peutervolggesprek wel even aankaarten of ze in toch 's ochtends kunnen starten op hun eigen groep, ipv met de grote peuters. Want dat is voor Chris eigenlijk teveel.
pi_72169802
Je hoort ook weleens dat kinderen denken dat het erbij hoort he, dat ze gaan huilen als mama weggaat. Toen ik stage liep op een psz was er zelfs een kindje dat vantevoren zei: "mama ik ga zo nog even huilen hoor!" en op de vraag waarom ze dat dan deed antwoordde ze:" nou dat hoort toch zo!"

Meike is vanmo voor de 2e keer naar de psz geweest, ze had tussendoor wel even gehuild vertelde de juf, en ze had ook wel laten horen dat ze echt verdrietig was.....aaaahw
Maar het had gelukkig niet zo lang geduurd voor ze weer was afgeleid.
Toen ik haar kwam halen zaten ze nog liedjes te zingen, en ik zag mijn kleine aapie mooi de handbeweginkjes meedoen, smelt!
Toen ik haar vroeg hoe het was vandaag vertelde ze: " leuk mama, kindjes gingen niet slaan!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:52:58 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72169963
Nou, da's toch fijn om te weten dat ze niet slaan

Waar komt dat vandaan Karin? Of is dat voor jou ook een raadsel?
pi_72170175
dat slaan bedoel je?
geen idee, Meike is nog wel heel kwetsbaar, die schrikt van het kleinste duwtje en lawaaitje. Misschien daarom? En maandag is ze ws door een kindje gekrabt, volgens de juffen had ze die schram onder haar oog al, maar wij weten allebei zeker dat dat niet zo was. Dus misschien heeft het daarmee te maken.
Tsja, welkom in de wereld die peuterspeelzaal heet, het is voor Meike niet verkeerd om wat weerbaarder te worden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:11:00 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72170514
Dan zal dat het inderdaad wel zijn. Dat ze vandaag niemand 'tegen' zich heeft gehad. Wel leuk dat ze al mee aan het doen is met liedjes.

Hier moet ik nog steeds een filmpje maken van Maud. Probeer het zelfs maar es: Zing slaap kindje slaap op de melodie van schaapje, schaapje heb je witte wol. Da's best moeilijk. Maar goed het zijn wel allemaal schapen.
pi_72172769
Over psz gesproken. Gisteren ging ik Kim ophalen en toen vertelde ze verdrietig dat juf haar koekje in de prullenbak had gedaan. Dus ik vroeg aan de juf of dat klopte. Ja dus, omdat Kim eerst van de liga dinges de melk eruit eet en dan pas het koekje eet. Mag niet. Ligt dat nou aan mij, of is dat raar?
Ze smeert er niet mee.
pi_72172823
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Over psz gesproken. Gisteren ging ik Kim ophalen en toen vertelde ze verdrietig dat juf haar koekje in de prullenbak had gedaan. Dus ik vroeg aan de juf of dat klopte. Ja dus, omdat Kim eerst van de liga dinges de melk eruit eet en dan pas het koekje eet. Mag niet. Ligt dat nou aan mij, of is dat raar?
Ze smeert er niet mee.
Dat doet Mikael ook. Eerst aalle melk eruit eten en dan de rest opeten
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:37:13 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72173134
Ik zou er iets van zeggen. Ik vind het niet raar dat ze dat doet. Veel kinderen eten eerst het ene deel van het koekje en dan pas het andere. zou de tegenvraag stellen aan de juf. dus als ze eerst de buitenkant opeet, dan gooit u het binnenste weg. Ben een beetje erg tegendraads vandaag...geloof ik.
pi_72174638
Ik vind het maar raar hoor. Wat maakt het nou uit hoe je een koekje op eet, zolang je er niet mee smeert.
pi_72174893
Ik vind het ook gek. Volgende keer maar even vragen hoe dat nou precies zit, want zolang ze niet knoeien lijkt het mij heel onschuldig.
Misschien verkeerde tijd van de maand
pi_72174901
Wat is het tempo van het koekje eten? Wij hebben soms peuters die na 15 minuten nog niet klaar zijn met eten en dan gaan we van tafel. Wij stoppen het fruit/koekje oid wat over is dan terug in het tasje, maar dan mogen ze het dus niet meer opeten. Regel is namelijk dat iedereen aan tafel blijft zitten tot alle peuters klaar zijn en je kan niet van de andere peuters verlangen dat ze zo lang blijven zitten.
Misschien was het zo iets? Dat ze veel te lang bezig was?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72174950
Anna heeft ontheffing van deze regel bij het KDV geloof ik anders loopt het helemaal uit de hand.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:35:54 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72174978
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:35 schreef Jarno het volgende:
Anna heeft ontheffing van deze regel bij het KDV geloof ik anders loopt het helemaal uit de hand.
hoe zo ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72174992
Volgens mij eet ze best snel, ik vraag het vrijdag nog extra na.
pi_72175002
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:35 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

hoe zo ?
Yppy weet het vast beter dan ik maar ik kan me zo'n opmerking herinneren over eten en aan tafel blijven?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:38:36 #236
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72175057
Ingrid ik zou er ook iets van zeggen. Mijn peuter doet dat namelijk ook en volgens mij doet driekwart van de peuters dat. Bovendien zolang ze er geen zooi van maakt wat maakt dat voor die juf uit dan?

Hier nog meteen een ander vraagje. De juf van K ook meteen degene die de psz opgericht heeft is 41 en opgegeven. Voor ons maakt het niet zoveel uit dat K haar op de groep heeft ondanks dat ze kaal is en dergelijke. Als ze een goede dag heeft dan loopt ze binnen (het is voor haar boerderij op het eigen erf) maar nu hebben een paar ouders aangegeven dat ze dat hinderlijk vinden. K gaat ook gewoon mee naar zieke mensen en ik heb nu eenmaal ook een kale tante door de chemo dus die kijkt er niet van op en ze wil ook graag dat als ze overleden is dat als de ouders dat goedvinden een soort van kindercondoleance is/komt voor haar (een soort van herdenkingsdienstje (christelijke psz)) en dan allemaal op een speelse wijze. Vind ik een heel net idee en kan imo geen kwaad om kinderen hiermee ook te confronteren, Hoe zouden jullie hier mee omgaan of zouden jullie dan ook gaan klagen zoals andere ouders op de psz. Gelukkig zijn er ook meerdere ouders die er net als ons over denken. Overigens gaat K ook gewoon mee naar een begrafenis.
pi_72175469
Anna mag tijdens het eten niet naast d'r vriendin zitten, want dan eten ze allebei niet. Als alle kinderen klaar zijn, is Anna pas op de helft ze laten de rest maar gaan terwijl mevrouw de koningin de rest opeet. Dat doet ze thuis helemaal niet.

J.'s tante was erg ziek en Anna is gewoon meegegaan naar haar. Ook nog in het hospice. Alleen de crematie niet (al hadden we dat wel moeten doen). Zoiets hoort bij het leven en het is denk ik wel goed dat ze er nu zo 'op afstand' mee worden geconfronteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 26-08-2009 17:16:31 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:59:54 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72175781
Ik zou het ook fijn vinden als de psz er iets mee doet. Er zijn genoeg boekjes op de markt om de kinderen er op een 'speelse' manier mee om te leren gaan. Lijkt me alleen maar goed!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:03:01 #239
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72175861
Mijn lief zijn oma is vorig jaar oktober overleden en heeft de laatste 10 dagen ook in een hospice gelegen en daar gingen ook allebei de meiden gewoon mee mee (E was pas 7 weken maar goed). En ze zijn ook allebei meegeweest naar de begrafenis en K heeft de hele dienst met een eigen boekje naast mijn mams gezeten omdat als ze vervelend zou worden even met haar naar buiten kon of iets maar dat is niet nodig geweest. Ik vind de ouders die nu geklaagd hebben zo bekrompen denken zeg maar. Het is een eigen psz die alles doen zonder subsidie en zij heeft echt een stal afgestaan voor haar droom en nu mag ze daar dus niet meer komen volgens een paar raardenkende figuren omdat dat traumatisch voor de kinderen zou zijn. Terwijl ik er gisteren was en geen 1 kind over de rooie heb gezien en gisteravond zat er een brief in de bus over dit PROBLEEM met hoofdletters. Mijn haren stegen meteen de lucht in om eerlijk te zeggen.
pi_72176023
Ik vind het maar raar Books, klagen over zoiets natuurlijks als het omgaan met de dood... Het hoort er nou eenmaal bij, hoe vreselijk ook. Mensen en dieren die je vaak ziet en waar je van houdt blijven niet voor altijd leven helaas. Als je er zo´n taboe van maakt, dingen in feite doodzwijgt... Lijkt me ook niet een gezonde manier om ermee om te gaan.

Ah, nog meer kindjes die moeite hebben met het afscheid (en autoriteit ). Is vaak toch sneuer voor de ouder dan voor het kind, Devin was 2 minuten nadat we weg waren weer vrolijk aan het rondrennen gelukkig.
En hij heeft een favoriet speelkameraadje: de grote witte knuffelbeer. Toen ze cracker gingen eten had hij hem naast zich neergezet op het bankje en voerde hij hem hapjes

Karin, Meike leert het heus wel om voor zichzelf op te komen en (figuurlijk) van zich af te bijten. Zodra ze d'r plekje heeft gevonden in de groep komt het vast wel goed hoor
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:12:50 #241
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72176160
Ja ik vind het ook echt klinklare onzin maar goed niet iedereen denkt zoals wij zullen we maar zeggen.
pi_72183050
Books ik vind het mooi zoals de leidster er zelf mee om wil gaan! Het hoort erbij en kinderen staan er denk ik nog niet zo bij stil hoe iemand eruit ziet en waardoor het komt. Misschien dat de ouders die er bezwaar tegen hebben er zelf misschien niet zo goed mee weten om te gaan, het te confronterend vinden. Maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben. En de kindjes die er wel "last"van hebben (bang of weet ik wat) die moeten natuurlijk wel in de gaten gehouden worden. Stukje begeleiding bij ouders en overige leidsters denk ik dan.
maar nogmaals naar mijn idee niets mis mee! Het hoort er bij hoe vervelend het ook is!

Mahre gaat trouwens altijd met heel veel plezier naar het dagverblijf. Vanmorgen heb ik haar sinds lange tijd zelf weer weggebracht en ik mocht nog een puzzeltje helpen maken maar daarna werd er naar de deur gewezen en kon ik gaan kreeg nog wel een hele dikke zoen en knuffel Eigenlijk wil ze altijd en we hebben haar nog nooit huilend achter gelaten! Hier is de naam van de leidster een toverwoord om haar aangekleed te krijgen en haar een boterham te laten eten! Want als dat gebeurd is mag ze eindelijk!
pi_72183121
Books, het lijkt me juist ook een mogelijkheid om kinderen daarmee om te leren gaan.. Tot wanneer moet je dan wachten om ze daarmee te confronteren. En dat het kind er dan opeens achterkomt dat zijn hamster ook dood is, en niet weggelopen zoals papa/mama zei..
"spelenderwijs" het tegenkomen werkt denk ik ook beter. Als je het maar in peutertaal doet..

Hier ligt een doodmoe peutertje in bed. Vanavond naar luchtballonnen wezen kijken. Eerst al patatjes gegeten, daarna op springkussens, daarna in een luchtballon gestaan (wat groot!) en toen nog al die ballonnen de lucht in. Zelfs de smurf, de dino en de brandweerauto..
Normaal is Chris best wel verlegen bij andere kinderen, maar nu was hij op de springkussens best wel vrij, voor zijn doen dan. Dus rustig springen tussen andere kinderen, en niet gelijk bij mama/papa op schoot springen. Het lijkt nog lang niet op de jochies die tussen de springkussens heen en weer renden dwars door alle andere kinderen heen. Maar het was ook niet het over-verlegen jochie wat we soms hebben..
pi_72192782
Deepfreeze wij waren er ook gisteravond. En ik had Leander in jou draagdoek Jammer dat ik je niet gezien heb. Anders had je hem in actie kunnen zien
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72196210
Wel leuk DF, dat Chris helemaal los kwam!
Soms maken ze ineens van die sprongetjes, en zijn ze ineens zoveel groter!
Ik heb dat nu al, nu Meike 2 keer naar de psz is geweest, lijkt ze ineens al weer zoveel wijzer!
Ze zei pas nog tegen me: "ah joh, peuter!"
whahaha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72196865
Dat klinkt ook wijs Karin. Gek dat ze dan opeens zoveel groter zijn..

Nicole, wat grappig dat jullie er ook waren. Zo'n blauwe doek was ook nog wel opgevallen. Ik had Chris nog in mijn rugdrager hangen ..

Vanochtend met de kruipgroep(ouder ontmoetingsgroep 0-4 jaar) naar de kinderboerderij geweest. En hij liep zo met een leidster tussen de geitjes door. En ook lekker gespeeld tussen andere kindjes. Het viel zelfs de anderen op dat hij niet zo aan me zat geplakt..
Maar zowel gisteravond als vanochtend was buiten, en dan is Chris sneller op zijn gemak. Dus eens kijken of de kruipgroep volgende week ook beter gaat.
pi_72199870
Klinkt leuk zo'n kruipgroep. Ik ga met Kim 8x naar beweegkriebels oid. Kan via psz, is t/m 4 jaar.
Dus kan nog net. Gaat via de gemeente geloof ik, omdat kinderen meer moeten bewegen. Kost 1,- per keer, is dus wel te doen.
pi_72200694
Die kruipgroep wordt geregeld via het welzijnswerk, en gesubsidieerd door de gemeente. Tenminste onze koffie, thee, fruit, koekjes en onderdak. Excursies moeten we dit jaar wel gaan betalen. Maar met 15 kids naar zo'n binnenspeeltuin was ook nogal duur
Hier is het gewoon in het buurthuis, misschien hebben ze bij jullie ook zoiets? Hier lagen foldertje op het CB.
pi_72202361
Die bewegingsgroepdinges is als het goed is in het buurthuis. Krijgen we nog info over, iig in onze wijk.
En verdere dingen zijn precies wanneer Kim naar psz gaat.
pi_72210719
Misschien doe je nog wel contacten op in het buurthuis. Daar hangen vast ook wel folders over cursussen.

Weer wat nieuws hier: Chris kan snuiten (wanneer is dat normaal eigenlijk). Vanmiddag op het aankleed kussen deed ik het voor, en hij deed het zo na. En vanavond toen ik het weer zei en een tissue bij zijn neus hield snoot hij weer, incl productie.. Weer een nieuw truukje
pi_72210772
Wat goed van chris!! Amber kan het niet hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72212630
Mahre kan ook niet snuiten, die gaat snuffen/ruiken!

Vanavond gelachen. Het slapen gaat eindelijk een stuk beter, we hoeven er niet meer naast te blijven zitten tot ze slaapt (lang leven de deurbel die steeds ging van de week...) Vanavond zeg ik tegen haar dat ik naar beneden ga om op te ruimen en stof te zuigen enzo en dat ik de deur op een kier laat en ze in bed moet blijven en nog wel even zelf mag lezen. Dat ging goed. Hoor ik ineens gesnuf en gehuil door de babyfoon: "Ik in bedje blijven maar speen is uit bedje..." Helemaal over haar toeren, maar de boodschap was aangekomen, en toen ik haar speen had terug gegeven ging het goed! Heerlijk weer!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:04:46 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72212863
<opschepmodus>
B telt tot 20 in het engels

(geen flauw idee waar ie dat van heeft trouwens )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72213233
Huh B!!! waar haalt ie dat dan vandaan!
whahaha wat een wieze donder!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72213372
Zo B! Wat goed! Mahre doet dat niet eens in het Nederlands!!
pi_72213509
Wat knap van B!
pi_72213535
Knap hoor.

Anna roept de hele tijd "YES!" als iets gelukt is of gewoon als kreetje. Ook in combinatie met een high-five. . "Hij fijf papa! YES!". Te komisch gewoon .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:26:02 #258
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_72213649
Invloed van Dora/Diego?

ik zal eens proberen of ik Lotte haar tekening op de foto kan zetten.

Hier ook iets nieuws, als je zegt dat je buikpijn hebt hoef je je eten niet op te eten (maar daarna wel een toetje met chocola).
En ze wil niet zoveel eten want dan krijg je een dikke buik en dikke borsten net als mama... (ik moet maar eens gaan lijnen)

Afscheid bij de psz gaat heel goed, ze was dinsdag heel blij om al haar vriendinnen weer te zien!
verder gaat ze nog naar peutergym, ook erg leuk.
pi_72242291
Ik80, handig dat buikpijn ecxuus als je iets vies voor je neus hebt.. En toetjes passen toch altijd


Hier vandaag ons kind-volg-gesprek gehad op het KDV.
Conclusie: Chris is lekker rustig, speelt liever alleen dan met drukke kindjes, maar is heel nieuwsgierig en zeker niet gek. Ontwikkelt zich ook rustig aan, alleen de spraak ligt ietsjes meer achter. Dat wisten we al van het CB, maar nog geen directe reden om daar iets mee te moeten. Ze gaan op het KDV wel wat meer voorlezen, evt 1-op-1. En gewoon wat bewuster dingen benoemen tijdens de dagelijkse dingen. Maar verder was alles wel ok van beide kanten.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:14:45 #260
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72242712
Dat klinkt eigenlijk prima, Deepfreeze.

De meiden zijn dit weekend op stap met opa en oma.
Ik ga ze maandag weer ophalen, dus rustig weekend voor de boeg!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:13:23 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72252015
Welkom Eli
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:36:40 #262
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72252209
En welkom Chantal20 met Giovanna
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72252234
Hallo,

ik heb me voorgesteld in het voorsteltopic maar zal dat hier ook nog even doen.
Ik ben Chantal en ben 20 jaar en 10 september heb ik 5 jaar een relatie met mijn hubbie.
Samen hebben wij een dochter uit november 2006 en ze heet Giovanna en ik ben opnieuw zwanger en uitgerekend in maart 2010.

Groetjes Chantal
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:09:38 #264
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72252557
Hoi Chantal en welkom
pi_72252782
Gefeliciteerd Eli met je 2e verjaardag!
Maak er maar een gezellige dag van Davinia! Gaan jullie nog iets speciaals doen?

En Welkom Chantal en Giovanna!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:56:51 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72253178
Ha, al welkomstjompels, wat leuk!

Jup, we mogen hier nu ook posten!

Eli snapt er helemaal niks van, jarig zijn en zo, maar beseft wel dat er iets is, en is dus strontchagrijnig
Vanmiddag komt de fam lunchen en morgen hebben we kinderfeestje.

ik zal vanavond of morgen wel ff een paar foto's neerplempen van de jarige job

Ga nu lunch voorbereiden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72253382
Gefeliciteerd met Eli Enneh foto's zijn altijd welkom hoor
pi_72257281
Hoera een jarige! Eli gefeliciteerd!

Chantal, ook hier, welkom!

Gister was Meike mee naar de verloskundige, en ze vond het weer helemaal leuk.
De vk betrok haar er heel erg bij, dus dat was ook wel top.
Mama op de onderzoeksbank, Meike ernaast op een krukje. Meike had haar dokterskoffer mee, en de stethoscoop moest in de oren, en dan luisteren naar mama's buik. Op dat moment zette de vk de doptone erop, en daar ging het boenke-boenke-boenke.....Meike swingde de pan uit haha
Ze vroeg al of ze de volgende keer weer mee mocht, uiteraard mag dat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72303680
Nog van harte met Eli

LIs werd gisteravond wakker met een hele enge hoest waarbij ze het elke keer op een gillen zette vanwege de pijn. Ik heb al snel de doktersdienst gebeld en die dacht dat het pseudokroep was. Ik ben op hun advies met haar in de badkamer gaan zitten met de douche op heet om te stomen. En gelukkig hielp het
Ze hoest nu nog wel wat maar het is niet meer zo pijnlijk gelukkig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72303911
Getsie Snoop..

Hier trouwens ook een hoestertje rond 1/2 uur 's nachts. Al 3 nachten nu. Niks helpt echt eigenlijk. Maar wel tot kokhalzen aan toe hoesten en natuurlijk brullen van de last. Vannacht eens de douche proberen, want een half uur zo'n kereltje op schoot is ook zielig.
Maar bij pseudokroep dan zijn ze ook benauwd toch?
pi_72304051
Dat las ik wel op wiki maar Lis moest alleen maar heel eng hoesten en dan gillen van de pijn. Dus blijkbaar hoeft die benauwdheid er niet altijd bij?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72307044
Pseudokroep is zo eng voor de eerste keer. Je schrikt je rot. Andere keren ook, maar dan herken je het.

Kim had gisteren ineens 40 graden koorts. Heel beroerd en ook last van kiezen weer. Duidelijk geen keelpijn, slikken ging goed. Geen rode keel. Zielig.
pi_72311344
Mikael ruikt aan het tutje van Leander: Oh mama die ruikt lekker naar mijn broertje
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72314446
A gossie wat sneuvoor Lis.

amber is vandaag weer meegeweest naar de tandarts. Ze durfde niet zelf op de stoel maar bij papa op schoot ging het prima. Tandjes zagen er prima uit, ondanks 1x poetsn per dag. Vaker krijg ik hier echt nog niet voor elkaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:50:56 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72316739
Hé, Eli alweer hier! Welkom Davinia, en nog gefeliciteerd.
Sterkte met de hoestertjes, wat zielig Snoop, dat Lis er zo'n pijn van heeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72319348
Goedzo Amber!
Sterkte voor de zieke patientjes hier!

Meike ging vandaag huilen toen ik haar naar de psz bracht....wil niet naar de peuterschool mama!!
Gelukkig was het zo weer over zeiden ze. Maar pff niks aan hoor, zo wegbrengen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72335292
Och Meike, Als ze het in ieder geval daar maar naar haar zin heeft. Maar voor mams is het niet zo fijn.

Hier vannacht om 4 uur feest.. Weer zo'n hoestbui. Even in de douche gestaan en het leek wel wat sneller voorbij. Maar het kan ook door het flinke huilen komen, omdat hij terug naar bed wou
pi_72335305
Kan ik(en kind) aub uit de openingspost gehaald worden?
Ivm omstandigheden.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:26:15 #279
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_72337316
OP is niet meer te wijzigen door de user, moet je even een modje op aanspreken. Kan via: OUD Feedback topic maar ook via PM.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_72341006
Agossie al die zieke kindjes

Vicky wat goed zeg van Amber dat ze dat durfde!

Karin vervelend zeg om Meike zo weg te moeten brengen. Linde kent maar 2 manieren van afscheid nemen bij de opvang. Of ze is gewoon vrolijk en gaat zwaaien, of ze is boos en negeert je volledig. Sta je daar dan enthousiast te zwaaien naar een peuter die gewoon net doet of je er niet bent
pi_72343466
Morgen gaat ze weer huilen zegt ze. Nou dan weten we dat ook weer.

Zal ze nog wel even vragen waarom ze maandag gebeld hebben.
Toen ik Meike ophaalde hebben ze dr niks over gezegd, maar thuis gekomen stond er op mijn nr-melder dat de psz gebeld had, een half uurtje nadat ik haar had weggebracht
Ik was maar doorgesjeesd naar mijn ouders
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:53:56 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72345512
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:26 schreef Tazz het volgende:
OP is niet meer te wijzigen door de user, moet je even een modje op aanspreken. Kan via: OUD Feedback topic maar ook via PM.
Was reeds ten tijde van je reactie gewijzigd

Arme Meike, Karin. Hier dito trouwens hoor. Eerst een beetje 'gedrietig' zoals ie dat noemt maar later is hij helemaal in zijn sas en speelt en doet gewoon leuk mee. Misschien was dat bij Meike vandaag ook zo?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72345961
Linde heeft wat nieuws. Als ze vindt dat ze gelijk heeft zegt ze 'Echt wel!'
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:20:27 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72346347
ohoh... dan krijg je heel binnenkort het grote spel van welles/nietes!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72351695
Hmm daar kijk ik momenteel echt naar uit dan Rocka Pff merk dat ik zo op het eind echt even minder kan hebben qua drammen en zeuren van Linde. Dat is dus heeeeel vaak tot 10 tellen op 1 dag...
pi_72354711
Meike is helemaal in de waarom fase.....tjonge wat houden ze lang vol!

Mama, met Dora is een jongen, hoe heet die?
Diego
Waarom dan?
Omdat zijn papa en mama dat een mooie naam vonden
Waarom dan?

Morgen weer een tranendal ws, ze heeft het er vandaag al steeds over. "Morgen naar peuterschool he? Dan gaat ik huilen."
Waarom dan? "nou als mama weggaat"
Ik besteed er verder maar niet zoveel aandacht aan thuis, t wordt er toch niet anders van.

Rock, is B allang "gedrietig" dan als je hem wegbrengt?
Ik vind het zelf uiteraard dik rot als ze zo huilt, maar hoe sta jij hierin?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:49:29 #287
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72354968
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Rock, is B allang "gedrietig" dan als je hem wegbrengt?
Ik vind het zelf uiteraard dik rot als ze zo huilt, maar hoe sta jij hierin?
Ik bel met enige regelmaat na een uurtje op om te horen of ie al gekalmeerd is, en eigenlijk is dat altijd wel het geval. Dit deed hij heel lang trouwens, tot dat ie zich echt lekker en prettig voelde binnen een groep. En nu zit hij op een nieuwe groep sinds 2 maand en doet hij weer zoals vanouds. Ik denk dat het bij hem ook te maken heeft met de leidsters. De helft van de tijd staan er weer nieuwe gezichten in te vallen. En eerlijk gezegd baal ik daar vreselijk van...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72355083
Dat is ook niet fijn zeg, helemaal als hij daar zo gevoelig voor is.
Zou het een keer ter sprake brengen denk ik
Heeft zeker ook met de vakantieperiode te maken?
Bij ons is het in principe zo dat de vaste leiding niet tegelijk vakantie mag nemen, zodat er altijd een vast gezicht aanwezig is. En we hebben op de groep ook vaste invallers, om het aantal gezichten te beperken.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72355103
Succes stiemie

(* Deepfreeze gooit wat internetkennis in de groep)
Ik weet niet hoe wijs Meike is, maar misschien scheelt het als je het gevoel kunt benoemen? Dus dat ze best verdrietig mag zijn dat mama weggaat, maar dat je wel weer terugkomt. Dus dat het maar voor even is. Misschien als ze zich begrepen voelt, ze wat rustiger is?
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:56:24 #290
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72355228
Ja, tegenwoordig laat ik hem ook achter bij een vaste medewerker die hij kent. Maakt me echt niet uit of die niet op zijn groep zit, hoor. Ik vind het eigenlijk best heel erg om hem zo achter te laten...
Vorige week had hij aan het einde van de middag gezegd dat hij niet meer verdrietig was want mama kwam hem zo ophalen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72355718
Agossie, wat sneu dan voor hem. (en jou!)
Maar eigenlijk is hij daar verder wel goed te pas?
Dat scheelt dan wel. Hoe vaak gaat hij heen? En begint het drama dan thuis al?

Meike is natuurlijk nog maar een paar keer geweest, en ze moet gewoon wennen. Ze schrikt ook nog erg van andere kindjes die bijv. straf krijgen van de juf. Of als andere kinderen elkaar pijn doen gaat Meike huilen.
De juf zegt dat ze regelmatig even het vertrouwen kwijt is, en dan moet huilen.
Denk dat het tijd nodig heeft....
Ik zeg ook wel heel duidelijk tegen Meike dat mama weg gaat, ik benoem wat ik ga doen (boodschapjes ofzo) en dat ik haar weer kom ophalen.
Vorige week heeft haar papa haar gebracht en toen huilde ze niet.
Kan zijn omdat het toen nog nieuw was, maar kan ook wel zijn dat ze wel aanvoelt dat ik zelf zo vervelend vindt, en dat ze daarom maar probeert of ik haar op die manier weer meeneem ofzo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:20:20 #292
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72356031
B. heeft het er eigenlijk best heel erg naar zijn zin. Hij gaat er 3 dagdelen per week heen (maar nu dus om de week 2 dagen en de andere week 1 dag)
Als ik hem op haal dan is het moeilijk hem mee te krijgen want dan wil ie nog even uitrazen en met enige regelmaat ligt ie op kop in de zandbak, etc.

Bij mijn vriend maakt ie net zo'n drama trouwens. En na 5 minuten is het meestal over...
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:03:42 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72357581
Ach, afscheid nemen. Sterkte ermee dames.

Mijn menneke is al een poosje van 'het doen alsof'. Het begon met koekjes uitdelen, daarna ijsjes, en na een poosje moesten we ook ijsjes kopen en 'talen'. Vandaag had hij geen zin om te gaan douchen. Toen hebben we in de woonkamer heel uitgebreid net-alsof-gedoucht. Echt tot in de details: kleren zogenaamd uit, kraan aandraaien, voelen of het niet te warm is, flesje pakken, wassen, washandje voor de ogen, haren wassen, dan ook mopperen en jammeren (Thies dus! ). Op het laatst was ik me aan het 'afdrogen' en sproeide Thies mij zogenaamd met de douchekop in zijn hand nat! Echt geweldig!
Gisteren waren we in het park en heeft hij de eendjes (zogenaamd....) gevoerd. Maar géén brood!



[ Bericht 2% gewijzigd door Moonah op 01-09-2009 23:19:59 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:13:53 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72357946
Aww wat leuk Moonah! Dean zet ook regelmatig kopjes koffie voor ons .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72357986
wat leuk! maar... deden de eendjes net zo enthousiast mee als jij?
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:17:50 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72358085
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:14 schreef bixister het volgende:
wat leuk! maar... deden de eendjes net zo enthousiast mee als jij?

Neuh, het waren net-alsof-ijsjes Bix.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72358142
ooh hihi ik dacht dat ie ze handjes 'niks' toewierp. en dan doen-alsof-'t-brood-was. maar ze likten niet eens voorzichtig aan de stukjes brood, begrijp ik? wat flauw!
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:23:06 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72358258
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:19 schreef bixister het volgende:
ooh hihi ik dacht dat ie ze handjes 'niks' toewierp. en dan doen-alsof-'t-broodijs-was.
Ja, zo klopt het.

En koffie krijgt papa ook Vief. "Mama niet, mama thee".
Zag je zijn haar op het filmpje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72365179


Ik kreeg gisteravond zogenaamd een glaasje wijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 2 september 2009 @ 10:59:50 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72365180
Dat haar is niet meer over het hoofd te zien!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72365268
Idd, Moonah, zijn haar!
Een heel ander ventje zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')