abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71941046
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:57 schreef Iksje het volgende:
*Binnenvalpostje*
Over een week wordt onze meid alweer 2!
Alleen... ik heb geen flauw idee wat ik als cadeau kan kopen (en kan dus ook geen lieve grootouders aan tips helpen)
Niet omdat ze al zo veel speelgoed heeft, maar ik heb het altijd al moeilijk gevonden om in te schatten wat nu leuk is voor de leeftijd waarop ze dan en dan zat. Ik kan ook moeilijk inschatten wanneer ze met bepaalde dingen zal kunnen spelen.
Bvb de legpuzzels, daar was ze plots mee weg (voor haar 1 jaar gekregen en ergens tussen 15-18m echt mee weg), maar wanneer gaan ze echte puzzels maken (bvb die jip-en-janneke puzzel van de hema)? En hoeveel stukjes dan?

Hebben jullie tips? Waarmee spelen jullie tweejarigen zoal?
Komtie !!!

poppenwagen, keukentje (met allerlei kooktoestanden), poppen, stiften/papier/potloden, speelhuisje voor in de tuin, loopfietsje, (inleg)puzzle, boekjes, spullen voor in bad...euh...nog meer ??
pi_71941656
Eh, die van mij speelt met auto's...
Maar hij vind kleuren en kleien ook leuk, of de zandbak, zijn driewieler, voetballen, dingen met water (zoals een aquaplay), boekjes.
Puzzelen heeft hij niet zoveel geduld voor. Inlegpuzzels gaan wel goed, maar gewone kartonpuzzels heeft hij niet zoveel mee.
Spelletjes als Lotino of domino vind hij ook leuk. De eerste moet je kleine plaatjes neerleggen op een grote plaat met 9 verschillende plaatjes, en dan dezelfde bijelkaar zoeken. En domino dezelfde aan elkaar leggen. Het gaat nog niet volgens de officiele regels, maar het plaatjes zoeken gaat al heel goed.

KP, dat lijkt me een gezellige drukte, 3 van die peutertjes..
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:04:01 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71941709
Oeh arme Maud, dat doet zo'n zeer, zo'n vingertje tussen de deur .

Dean praat niet alleen als Brugman hij heeft ook ineens een Gooische "R" . Waar dat nu weer vandaan komt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71942080
Och Maud

Sara is nu echt naar school. Vanmorgen hebben we haar weggebracht, ze begon meteen druk te kwekken tegen andere moeders en kindjes. Ze had er helemaal zin in. Maar toch, *slik*.. Klein meisje, grote school, veel kindjes, jeetje, ik moet echt even wennen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942604
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:04 schreef Vivi het volgende:

Dean praat niet alleen als Brugman hij heeft ook ineens een Gooische "R" . Waar dat nu weer vandaan komt .
Gheghe, lekkere kakkRRR!

Ai Fuente, sterkte voor jou. Saartje heeft dat niet nodig zo te lezen.

Mijn menneke is sinds gisteravond een 'eisje' en ik ben dus een 'ote ongen'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:44:30 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71943555
Ja Moonah, dat kan je idd blijven zeggen. Ik had een periode dat ik haar echt even niet zo leuk vond (driftbuien om helemaal niets), maar het ergste leed is geleden en ik vind het weer helemaal geweldig!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71943660
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:25 schreef Fuente het volgende:
Och Maud

Sara is nu echt naar school. Vanmorgen hebben we haar weggebracht, ze begon meteen druk te kwekken tegen andere moeders en kindjes. Ze had er helemaal zin in. Maar toch, *slik*.. Klein meisje, grote school, veel kindjes, jeetje, ik moet echt even wennen.

Nog 2 maanden en dan gaat dat heir ook gebeuren.. Aan de ene kant heerlijk maar aan de andere kant.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71944112
Wat is dat nog ver weg.. De basisschool.
Wel fijn dat Sara er zoveel zin in had!
pi_71944254
Fuente
Kim vraagt nu al wanneer ze naar de grote school gaat. Want die en die gaan ook.
En dan moet ik plassen op de wc he. Mag ik geen luier om naar school.
Maar morgen eerst weer naar de psz.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:27:29 #35
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71944473
Ik zie nu pas dat er helemaal geen fatsoenlijke OP is!
Is fixed
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71945087
Zo, net een afspraak gemaakt voor de tandarts (25 sept), en Chris mag ook gezellig mee voor het eerst.
We moeten nou ook 2 keer per dag poetsen, maar wanneer doen jullie dat eigenlijk? Na het ontbijt, voor het middagslaapje?
pi_71945397
Er zit hier echt een heel klein zielig hoopje peuter op de bank. Gisteren d'r verjaardagsfeestje gevierd, door drukte d'r middagslaapje overgeslagen, laat naar bed en vanochten was ze al bijtijds weer wakker. Vanochtend ook druk gehad met boodschappen doen en opruimen, ze is nu echt helemaal knock-out. Ga er zo maar eens een boterham in werken en d'r dan in bed schuiven .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:56:38 #38
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71945401
Na het ontbijt (soms niet) en voor het naar bed gaan
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71945414
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, net een afspraak gemaakt voor de tandarts (25 sept), en Chris mag ook gezellig mee voor het eerst.
We moeten nou ook 2 keer per dag poetsen, maar wanneer doen jullie dat eigenlijk? Na het ontbijt, voor het middagslaapje?
Zelfde als wij zelf, 's ochtends en 's avonds.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71945866
Slaap lekker Anna
pi_71946050
Poetsen is tussen de middag (voor het middagslaapje) en 's avonds voor het slapen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:38:49 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71950320
@Ypsel, Maud is in het water gevallen tijdens het spelen bij de waterspeelplaats. Dus ondiep, maar wel erg nat water. En zout

Anna, lieve moeie meid. Zo'n leuke verjaardag gehad en nu lekker slapen.

Moonah, jij ote ongen!

Fuente Kleine meisje die veel te snel groot worden.... pfffff moeilijk hoor.

Poetsen hier is ochtend en avond.

Leuke cadeautjes voor de tweede verjaardag:
-puzzels
- keukenspul inderdaad! grote hit!
- klei en andere knutselspul
- boekjes met luikjes
- duplo

En bijna schoolgaande kindjes..... al die spannende dingen die nog gaan komen.

Maud d'r verband is er af. de nagel zit nog mooi ter bescherming over het nagelbed. Ze heeft nu een pleister er over en moet 2x per dag in een soda-badje om ontsteking te voorkomen. Verder mag ze er weer alles mee.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:20:39 #43
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71951391
Nieuw topic, nieuwe slaapkansen.

Ik heb Mahre sinds vrijdag ochtend niet meer gezien (net als Lenaatje). Ze is logeren bij mijn schoonouders.
Heb begrepen dat het slapen een wisselend succes is. Vrijdag op zaterdag bijtijds erin en oma 1 uur wakker gehouden. Zaterdag op zondag een hele nacht doorgeslapen...
En van afgelopen nacht hoor ik straks, gisteravond lag ze er wat later in, is naar een verjaardag geweest. Ben benieuwd!

@Maud... sterkte met je nageltje! *auw*
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_71960760
Sara vond het dus helemaal ok op school
Mijn meiske wordt groot en gaat over 2 weken ook al op schoolreisje, jeetje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71960838
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik zie nu pas dat er helemaal geen fatsoenlijke OP is!
Is fixed
vond em wel kaal enzo maar dacht dat ik alleen het linkje vergeten was.....
dank je wel
pi_71962353
Wat fijn dat ze het leuk had op school Fuente! nog naar het postkantoor geweest?
Waar gaat ze heen op schoolreisje?
pi_71971366
Vandaag voor de laatste keer met Amber naar het cb... ben benieuwd hoe het gaat met de prik...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:28:54 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71971717
Succes Vicky en alvast een voor Amber.

Wij gaan er even een paar dagen tussenuit. Dus tot zaterdag tenzij ik eerder een pc te pakken krijg op de camping.
pi_71971739
Veel plezier chacama!!
Wij gaan zaterdag een weekje weg
Nou ja, M. mag niet mee.. ga met moeder en de kids
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71974557
Zoooo, dat was het laatste bezoekje aan het cb voor Amber
18 kg en 104 cm. Ogentest heeft ze PERFECT gedaan!! Ze kwam op 0.8 wat heel erg goed is volgens de cbmevrouw.

En de curves

Lengte

Gewicht

Ze is nu wel heel erg zielig want de prik deed wel heel erg pijn. Ze loopt met haar arm opgetrokken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')