abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:15:07 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72056540
Zie je, daar heb ik wat aan mensen.
Ik voel me soms net een moeder van een tokkie-kind (en reageer soms ook een beetje tokkiaans als ik er even niet meer tegen kan )

Welkom Morgause!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:17:41 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_72056642
Oh ja, dat zielige gedoe. Ive kan ook heel goed drama's opvoeren. En uitdagen. Als ik zeg dat hij iets niet mag, dan kijkt hij me heel ondeugend en strak aan en doet het toch.
pi_72056660
Zo lag Lis hier gisteren hysterisch te doen voor het huis. Ik deed de verkeerde deur open of dicht (je weet het nooit precies bij peuters). Tot overmaat van ramp trok ik de deur dicht terwijl de sleutels nog binnen lagen en moest ik reservesleutels bij de buurvrouw halen. Die raakte in paniek omdat ze dacht dat er iets erg met Lis was

Welkom Morgause
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72056968
Welkom Morgause!

Even een voor alle ouders met draakjes

En een vraagje. Linde kan de laatste tijd lekker peuterpuberen en dwars zijn. Dan ruik ik bv dat ze een vieze luier heeft en zeg ik 'kom maar even mee dan gaan we even een schone luier omdoen'. Vervolgens is er bijna altijd iets wat ze eerst nog even moet doen 'Eerst nog die mama!' zoals puzzel afmaken, steentjes ergens indoen, pop de fles geven etc. Nou ja prima. Maar daarna komt ze dus ook niet mee. Of ze loopt mee en duikt snel onze slaapkamer in (in plaats van haar eigen kamer) waar ze snel op bed klimt Als ik dan zeg dat ze echt nu mee moet komen, zegt ze gewoon 'nee!' en daar stopt het bij mij dan even. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet

Vanmiddag heb ik maar gezegd dat ik haar in haar eigen bed zou stoppen als ze niet nu meekwam, maar dat doe ik liever niet want ik wil niet dat haar bed een soort strafplek wordt. Bovendien maakte het totaal geen indruk toen ik haar in bed zette. Ze ging gewoon een liedje zingen Kijk toen ze met avondeten steeds met haar vork hard op tafel ging slaan, was het makkelijk. Eerst een waarschuwing en daarna is ze haar vork gewoon kwijt...

Hoe doen andere ouders dat? Hebben jullie een strafplek? Of is ze daar nu nog te klein voor?
pi_72057017
Oh Snoopy haha, ik zie het voor me! Lis haar drama aan het opvoeren en een geschrokken buurvrouw!

Ik was van de week met Mahre naar de rommelmarkt en daar stond een springkussen. Ik wilde verder maar Mahre had haar oren kapot en kwam dus niet toen ik riep. Dus de mevrouw die daar toezicht zat te houden zegt tegen me hoe heet ze dan roep ik wel en dan komt ze wel Dus zij roepen en Mahre kijkt haar aan zo van en jij bent en hupst zo verder.... Stond die mevrouw dan... Moest wel lachen. Uiteindelijk kwam ze wel hoor toen die mevrouw riep.
pi_72057059
Ik heb wel gemerkt dat het bij Lis beter werkt als je haar even aanraakt of gewoon haar hand pakt. Alleen iets zeggen dringt gewoon niet altijd door bij een peuter
pi_72057110
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:25 schreef Stiemie het volgende:

En een vraagje. Linde kan de laatste tijd lekker peuterpuberen en dwars zijn. Dan ruik ik bv dat ze een vieze luier heeft en zeg ik 'kom maar even mee dan gaan we even een schone luier omdoen'. Vervolgens is er bijna altijd iets wat ze eerst nog even moet doen 'Eerst nog die mama!' zoals puzzel afmaken, steentjes ergens indoen, pop de fles geven etc. Nou ja prima. Maar daarna komt ze dus ook niet mee. Of ze loopt mee en duikt snel onze slaapkamer in (in plaats van haar eigen kamer) waar ze snel op bed klimt Als ik dan zeg dat ze echt nu mee moet komen, zegt ze gewoon 'nee!' en daar stopt het bij mij dan even. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet
Dit is hier bijna standaard bij elke "Anna wil/kom je even <hier of dit of dat doen>" . Ik vraag het eerst normaal, daarna streng, dan zeg ik dat ik d'r anders kom halen ( , ) en daarna is het gewoon op de trap of in de gang voor straf. Maar meestal komt ze bij herhaling 2 of 3 wel (onder luid piepend protest en eigenwijs achteruitlopend of kruipend).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72057144
Stiemie, Mahre doet dat ook heel vaak. Ik kan het niet meer horen, nog eerst even ..... mama! Als ze daar na nog wat doet pak ik haar gewoon op en doe wat ik wil dat we doen! Wij hebben geen strafplek eigenlijk. Heel af en toe mag ze afkoelen op de trap en terug komen als ze rustig is, maar dat is meer als ze blijft hangen in een krijsbui. Maar heel vaak doen we dat eigenlijk niet.
pi_72057174
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:25 schreef Stiemie het volgende:
Kijk toen ze met avondeten steeds met haar vork hard op tafel ging slaan, was het makkelijk. Eerst een waarschuwing en daarna is ze haar vork gewoon kwijt...
Zoiets vind ik dus niet zo makkelijk. Hier gaat het ook zo bij zo een dingen, alleen weet ik dat daar een enorme krijsbui van komt die niet over is na een tiental minuutjes....
Maar ja, je kan het ook niet toelaten he... Dus hebben wij hier soms dagen waarin er meer gebruld wordt dan wat anders...
pi_72057179
Stiemie, wat hier heel goed werkt is "Je mag nog 10 tellen puzzelen (oid) en dán gaan we...." Soms tel ik langzaam, soms heel snel, maar daarna is het ook écht menens. En dan komtie ook meteen. Vaak al bij 7 ofzo. Gelukkig maar, want als hij dan níet zou luisteren, zou ik het ook niet zo goed weten.
En wat ook goed werkt: "Nog één keertje." Of: "Dit is de laatste keer, en dan gaan we....". En dan moet je dus wel consequent zijn.
En bed als strafplek lijkt me ook niks nee. Ik heb Thies wel eens een eind verder in de kamer gezet als hij aan het dreinen of vervelen was. Maakte al heel veel indruk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:10 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72057188
Stiemie, wij hebben de overloop als strafplek. Dan kan ze lekker uitrazen en kan ik haar toch in de gaten houden.
En op de creche zit Anna ook met enige regelmaat op 'de nadenkstoel'.
En dat snapt ze heeeel goed.

Wat bij mij ook altijd werkt is de 1,2,3-methode. "Ik tel tot 3 en dan..." Bij 2 begint ze meestal al te rennen omdat ze weet dat het dan menens is!

Ze zoekt gewoon heel erg de grenzen op en is zeker het type kind dat niet de kans moet krijgen er overheen te gaan, dan is nl het eind zoek. Weet niet van wie ze het heeft hoor...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:16 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72057193
Morgause van harte welkom!

Linde is me er 1 maar die van mij doet net zo, Stiemie. Ze hebben ook precies door dat je minder snel en sterk bent e.d. en maken daar ook echt misbruik van volgens mij.
Ik pak gelijk door. Geen zin in al die flauwekul en dat gehannes en ook geen geduld soms. Maar dat het werkt? Nog niet zo goed geloof ik...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72057288
Ah het is dus gewoon een oostindisch-dove-peuter-fase Ja ik heb ook al gemerkt dat het beter werkt als ik haar aan haar hand meeneem inderdaad. Maar ja soms ook juist niet want dan moet ze eerst perse nog Ernie/pop/lego/weet-ik-veel-wat pakken dat blijkbaar van levensbelang is bij het verschonen van een luier en dan gaat ze dus driftig op de grond liggen als ik haar hand vastpak. En haar dan even soepeltjes oppakken is nou net wat me nu even niet meer lukt

Soms lijkt het wegrennen ook wel wat weg te hebben van een spelletje want ze heeft er zelf altijd de grootste lol om. Die lol is trouwens vaak wel snel voorbij als ik onder het mom van 'dan niet!' wegloop en er geen aandacht meer aan besteed. Mijn kleine spookie
pi_72057303
Nou, ik vind het ook best logisch dat een kind protesteert als het bezig is met iets leuks. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand me zei dat ik nú een activiteit moet onderbreken om iets te gaan doen waar ik geen zin in heb.
pi_72057333
Tellen werkt hier niet. En en nog een keer ook niet want voor Mahre is elke keer nog 1 keer. Dus die pakken we meteen bij de lurven. Ik heb ook geen zin in dat gezeur en ook niet altijd het geduld ervoor.
Hier hebben we de commode er sinds een paar weken uit en dat is dus met aankleden drama, rent ze de hele kamer door.....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:36:26 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72057381
/offtopic Ik haal steeds Lenaatje en Stiemie door elkaar, vanwege twee bijna dezelfde foto's!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72057455
Oh ja nou je het zegt Memmel! Grappig, was me nog niet opgevallen!!
pi_72057457
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:34 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het ook best logisch dat een kind protesteert als het bezig is met iets leuks. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand me zei dat ik nú een activiteit moet onderbreken om iets te gaan doen waar ik geen zin in heb.
alsof wij wel zin hebben in het verschonen van poepluiers
pi_72057522
Ah, dát zeg ik volgende keer tegen hem!
"Denk je dat ík het soms leuk vind?"
pi_72057552
Ben ik slecht als ik dat al (vaak) heb gezegd tegen mijn kinderen?
pi_72057573
Rocka volgens mij hebben ze het feillloos door inderdaad Op straat ineens hard wegrennen is ook ineens zo leuk bij mama en bij papa een stuk minder omdat die er zo achteraan rent...

Bass Miss het afpakken van zoiets als een vork staat wel garant voor een lange huil/zeurbui hoor, maar dat hebben we er dan maar gewoon even voor over Ik merk namelijk dat ik zeker moet doen wat ik zeg en consequent moet zijn want anders probeert ze de keer daarop nog veel verder te gaan.

En bedankt voor alle 'nog 1 keer en dan...' en 'over 10 tellen gaan we...' tips! Ik probeer ook altijd iets van te voren aan te kondigen hoor. Dat plotseling mee moeten en dan niet willen snap ik heel goed. Maar wat doe je dan als ze daarna gewoon nog niet luistert? Dat is zeg maar waar ik vastloop.

Overigens heeft ze het niet van een vreemde want mijn moeder vertelde dat ze ooit een tegen een hele jonge Stiemie dreigde met 'Dan mag je vanavond geen Sesamstraat kijken!' waarop ik reageerde met 'Nou en dat komt morgen toch weer'
pi_72057588
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:41 schreef snoopy het volgende:
Mwoch, ook peuters mogen best merken dat niet alles altijd even leuk hoeft te zijn hoor. En dat papa en/of mama ook wel eens ergens geen zin in hebben.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72057667
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:36 schreef Memmel het volgende:
/offtopic Ik haal steeds Lenaatje en Stiemie door elkaar, vanwege twee bijna dezelfde foto's!
Memmel ik zie het nu pas! Grappig zeg ze lijken inderdaad veel op elkaar.
pi_72057676
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:41 schreef snoopy het volgende:
Echt?

En Stiemie, dan houdt het op wat mij betreft. Als in: Dan heb ik geen tips meer voor je.
Ik ben erg blij dat het bij ons heel goed werkt.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:46:38 #125
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72057724
Die pipo van mij verzint gewoon ter plekke iets anders om te doen. Eerst nog even handen wassen, eerst nog Peggy eten geven, eerst nog even puzzelen, etc etc...
En als ik zeg we gaan NU een boterham smeren dan gaat het 'En daarna gaan we naar het park, daarna krijg je een trein, daarna krijg ik een ijsje, etc etc...
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')