Welkom Morgause!
Even een

voor alle ouders met draakjes
En een vraagje. Linde kan de laatste tijd lekker peuterpuberen en dwars zijn. Dan ruik ik bv dat ze een vieze luier heeft en zeg ik 'kom maar even mee dan gaan we even een schone luier omdoen'. Vervolgens is er bijna altijd iets wat ze eerst nog even moet doen 'Eerst nog die mama!' zoals puzzel afmaken, steentjes ergens indoen, pop de fles geven etc. Nou ja prima. Maar daarna komt ze dus ook niet mee. Of ze loopt mee en duikt snel onze slaapkamer in (in plaats van haar eigen kamer) waar ze snel op bed klimt

Als ik dan zeg dat ze echt nu mee moet komen, zegt ze gewoon 'nee!' en daar stopt het bij mij dan even. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet
Vanmiddag heb ik maar gezegd dat ik haar in haar eigen bed zou stoppen als ze niet nu meekwam, maar dat doe ik liever niet want ik wil niet dat haar bed een soort strafplek wordt. Bovendien maakte het totaal geen indruk toen ik haar in bed zette. Ze ging gewoon een liedje zingen

Kijk toen ze met avondeten steeds met haar vork hard op tafel ging slaan, was het makkelijk. Eerst een waarschuwing en daarna is ze haar vork gewoon kwijt...
Hoe doen andere ouders dat? Hebben jullie een strafplek? Of is ze daar nu nog te klein voor?