Ja dat zeg ik ja. Heb je goed gezien.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het maakt geen fuck uit of er staat:
x = y
x = z
of
y = x
z = x
en dan zegt ie dat ik moet leren correcte vergelijkingen te maken
Als dat echt waar zou zijn, en ik gebruik de cijfers gemiddeld 3 miljoen verkochte loten en 16 miljoen geproduceerde loten, en ik zou de regels van voor 2008 hanteren, dan zou het verwachte uitkeringpercentage niet 65,4% zijn, maar 12,3%. Dat is óf een schandalig percentage van uitkering, óf er klopt iets niet aan dit verhaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook totdat ik gewezen werd op de volgende website en teksten (ik weet niet in hoeverre dit klopt)
http://mens-en-samenlevin(...)-kans-op-winnen.html
[..]
Ja geweldig, dan hadden ze het op een niet verkocht 1/5de lotnummer kunnen laten vallen!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef wdn het volgende:
De Jackpot valt gegarandeerd of gedeeltelijk.
Dat hangt er maar vanaf hoe je "de Jackpot valt" definieert.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Roel_Jewel: is totaal niet aan de orde. Het gaat erom dat de reclame over een moet komen met de regels in het regelement. Niet dat je de voorwaardes kunt lezen.
De 2 stellingen die in de reclame staan:
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen.
De Jackpot valt gegarandeerd.
gaat alleen op indien de prijs van 27.5m ook inderdaad wordt weggegeven.
Dit had moeten zijn:
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen voor een vol lot.
Daar geef ik je op zich gelijk in, alleen is dat geen reden om uitdrukkelijk een aan de av tegengestelde boodschap over te brengen via reclame. Dat vind ik onfatsoenlijk. Het gaat hier en niet om dat de regels onduidelijk zijn en dat men de gewenste duidelijkheid had kunnen krijgen, het gaat erom dat de staatsloterij actief een andere indruk wekte dan hoe het zit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als je loten koopt, kun je de voorwaarden inzien. Dat is op de website van de staatsloterij het geval en ongetwijfeld ook bij de verkooppunten. Dat men dat niet doet, tsja... dat is toch echt het probleem van die mensen zelf.
Het probleem is dat het gewoon helder moet zijn en dat het dat niet is. Mensen betalen er wel geld voor en dan willen ze daar een uitbetaling voor terug, ook al is die niet aan hen. De staatsloterij houdt geld waarvan ze de indruk hadden gewekt het uit te betalen. Dan voelen ze zich in de maling genomen.quote:Wat is eigenlijk het probleem? Als de Staatsloterij had geroepen dat minimaal 1/5de deel van de totale jackpot van 27,5 miljoen euro eruit zou gaan (past dat wel op een reclameposter?was er nog steeds maar één winnaar geweest. Ongetwijfeld hadden net zoveel mensen een lot gekocht en daarmee was de kans dat je de jackpot won niet groter ofzo.
Echt waar? Want dat is wel echt schandalig als dat waar is, en dan kan je nog beter meedoen aan de Postcodeloterijquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:39 schreef wdn het volgende:
Gebraden_Wombat:
Het zijn tegenwoordig 22m nummers die ze gebruiken.
Alle loten waar een prijs op valt en die niet zijn verkocht kwam voor 2008 als prijs voor de overheid te boek te staan (en dus voor SL als uitbetaalde prijs).
Ja en nee.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf hoe je "de Jackpot valt" definieert.
Jij definieert het als "het volledige bedrag van de Jackpot wordt uitgekeerd", ik en de Staatsloterij als "er wordt een verkocht lotnummer getrokken dat de prijs ontvangt, eventueel vermenigvuldigd met de fractie van dat lot"
Ik mag hopen dat een beetje gezond verstand van een potentiële lotkoper zover gaat dat ie denkt: als ik een 1/5 lot koop, kan ik maximaal 1/5 van die jackpot winnen. Of meent betreffende lotkoper voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Roel_Jewel: is totaal niet aan de orde. Het gaat erom dat de reclame over een moet komen met de regels in het regelement. Niet dat je de voorwaardes kunt lezen.
De 2 stellingen die in de reclame staan:
gaat alleen op indien de prijs van 27.5m ook inderdaad wordt weggegeven.
Dit had moeten zijn:
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen voor een vol lot.
Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je zegt dat de jackpot 27 miljoen is en je zegt dat de jackpot gaat vallen dan wek je de indruk dat 27 miljoen gaat vallen.
Ja. Is tegenwoordig niet meer zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Echt waar? Want dat is wel echt schandalig als dat waar is, en dan kan je nog beter meedoen aan de Postcodeloterij
Mee eens. Maar dat is niet het punt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat een beetje gezond verstand van een potentiële lotkoper zover gaat dat ie denkt: als ik een 1/5 lot koop, kan ik maximaal 1/5 van die jackpot winnen. Of meent betreffende lotkoper voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten?![]()
Komt door de wet op openbaarheid. Iemand heeft de financiele gegevens van SL opgevraagd en is de cijfers gaan narekenen. Dat SL de zaak oplicht is pas sinds ergens 2008 naar voren gekomen. En daarna hebben ze wat moeten veranderen maar het kwaad is dan al geschied hequote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...
Daar gaat het ook niet om, die regels deugen wel. Alleen als de regels zo zijn, dan moet je niet doen alsof die 27,5 miljoen er sowieso uitgaat.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...
De 27.5 miljoen is er ook uitgegaan, alleen omdat diegene een 1/5 lot heeft, krijgt hij maar 1/5 van de 27.5. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, die regels deugen wel. Alleen als de regels zo zijn, dan moet je niet doen alsof die 27,5 miljoen er sowieso uitgaat.
Dus......de reclame zou moeten luiden:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij moet nog leren correcte vergelijkingen te maken.
Jouw vergelijking gaat alleen op als je bij beide keer "jackpot" ziet als die koe en varken.
Ik denk dat ze inderdaad misleidend bezig zijn in hun reclames. NERGENS in die reclame verwijzen ze naar het deelnemersregelement en nergens geven ze aan dat die RECORDjackpot op een lot kan vallen dat lager uitvalt.
Ja. in het deelnemersregelement staat het allemaal keurig uitgewerkt maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom of deze reclames misleidend zijn en dat is het geval. De reclame commissie zal alleen maar naar de reclame kijken en nagaan of wat er gesteld wordt korrekt is. Meer niet.
Let wel: de directeur van SL vangt meer geld indien er meer loten verkocht worden.
Iedereen snapt dat. De regels zijn iedereen wel duidelijk OF ze zijn te dom om ze te lezen maar dat is geen excuus als je meedoetquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Mensen snappen toch wel dat wanneer ze een 1/5 lot kopen, ze ook maar recht hebben op 1/5 van de prijs die ze winnen? Wat is het punt dan?
Ohja, waarom denk je dat het STAATSloterij heet? Omdat alle prijzen die op niet-verkochte loten vallen naar de staat gaan.
Zoiets (maar er zijn ook nog 1/2 lotenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus......de reclame zou moeten luiden:
"De jackpot staat nu op 27,5 miljoen en valt gegarandeerd".
Met daaronder een regel:
"Maar deze kan ook op een vijfde lot vallen."
Voor de snelle rekenaars onder ons betekent dat dat er 22 miljoen niet is uitgegaan. Die heeft de staatsloterij nog, en dat is niet de indruk die ze gewekt hebben. De indruk die ze gewekt hebben is dat die 27,5 miljoen eruit zou gaan, en niet slechts een deel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef CasB het volgende:
De 27.5 miljoen is er ook uitgegaan, alleen omdat diegene een 1/5 lot heeft, krijgt hij maar 1/5 van de 27.5. Wat is daar moeilijk aan?
Mja, hier zit wel wat in. Er kan gewoon in kleine lettertjes bij de reclame vermeld worden dat de regels van de Staatsloterij hier van toepassing zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:37 schreef wdn het volgende:
Maar ik denk dat er zondermeer ook iets moet staan met "Regelementen zijn te verkrijgen bij ..."
Wat die stichting wil (terugbetaling) heeft geen schijn van kansquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Maar de lotenkopers zijn geenszins benadeeld. Ik vraag me af of ze überhaupt een zaak hebben. Want ze kochten het lot met een één op (aantal verkochte loten) kans op 27,5 miljoen. Als de kopers een heel lot hadden, hebben zij altijd die kans gehad, en hebben ze nu niet minder kans of wat dan ook. Ergo: Ze zijn niet benadeeld.
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Mensen snappen toch wel dat wanneer ze een 1/5 lot kopen, ze ook maar recht hebben op 1/5 van de prijs die ze winnen? Wat is het punt dan?
Ohja, waarom denk je dat het STAATSloterij heet? Omdat alle prijzen die op niet-verkochte loten vallen naar de staat gaan.
Ja, en? Als ik naar de supermarkt ga, en ik wil een halve liter cola, dan haal ik een klein flesje voor (weet ik veel) 80 cent, terwijl 1,5 liter 2,40 is. Ik verwacht dan toch ook niet dat ik voor 80 cent een 1,5 liter fles krijg als ik eerst 2/3 eruit laat lopen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.
Dacht ik tenminste, dit topic volgend..
Dat is al een aantal jaren geleden gewijzigd en volgens mij is daarover ook door de Staatsloterij gecommuniceerd. Maar goed, hard huilen door een of ander debiel stichtinkje levert natuurlijk bij de NSB-krant weer een smeuig en voor tendentieus artikel op met de 'geweldige' reacties tot gevolg.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.
Dacht ik tenminste, dit topic volgend..
http://www.telegraaf.nl/o(...)_gelijk__.html?p=1,1quote:do 13 aug 2009, 17:34
Klagers reclame Staatsloterij krijgen gelijk
AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie (RCC) heeft klagers die vinden dat de reclame van de Staatsloterij misleidend is, in het gelijk gesteld. De RCC maakte de uitspraak donderdag bekend.
De Staatsloterij verkondigde in de aanloop naar de meest recente trekking dat de jackpot van 27,5 miljoen euro gegarandeerd zou vallen. Uiteindelijk viel de jackpot op eenvijfdelot, waardoor de Staatsloterij slechts 5,5 miljoen euro uitkeert.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
En nu? Wat winnen de klagers nu? Nieuwe loten? Geld terug? 27.5 miljoen schadevergoeding?
Nee het spotje zal anders moeten. Domme mensen hebben tegenwoordig de macht.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)_gelijk__.html?p=1,1
En nu? Wat winnen de klagers nu? Nieuwe loten? Geld terug? 27.5 miljoen schadevergoeding?
Dat valt nou ook wel weer mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
Maar geld geeft altijd gedonder en gedoe.
Hoezo nee?quote:
Nou meestal valt het niet mee, mensen met veel geld hebben vaak gedoe. Die moeten er van alles mee, er komen allerlei mensen op de honing af die ook een likje willen, er komen blauwe envelopjes enz. enz. En als je 2 huizen hebt, moet je ook 2 huizen schoonmaken. Of laten schoonmaken maar dan moet je weer 2 werksters hebben en die aannemen en ontslaan. Wat ik zeg: een hoop gedoe.quote:
Nee 1/5de loten worden maar 1x uitgegeven.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaren geleden gewijzigd en volgens mij is daarover ook door de Staatsloterij gecommuniceerd. Maar goed, hard huilen door een of ander debiel stichtinkje levert natuurlijk bij de NSB-krant weer een smeuig en voor tendentieus artikel op met de 'geweldige' reacties tot gevolg.
quote:Waarom is de uitkering van Jackpot van 10 augustus ¤5,5 mln en niet ¤27,5 mln?
Antwoord
Elk lot dat deelneemt aan de trekking, ook een 1/5 lot heeft een uniek lotnummer. Heeft de eigenaar van het winnende Staatslot een heel Staatslot inclusief Jackpot gekocht van ¤15,-, dan ontvangt deze het totale Jackpotbedrag van ¤27,5 miljoen belastingvrij. Indien de bezitter van het winnende lotnummer een 1/5de Staatslot heeft gekocht, waarbij ook 1/5 van de Jackpotinleg is betaald, dan wint deze 1/5de van het Jackpotbedrag. De Jackpot is op 10 augustus op een 1/5 Staatslot gevallen.
Het resterende bedrag van ¤22 miljoen schuift door naar de trekking van 10 september. De Jackpot voor de trekking van 10 september bedraagt daarom weer een bedrag van ¤27,5 miljoen belastingvrij. Ook dan moet de Jackpot weer gegarandeerd vallen. Indien deze op een heel Staatslot valt wordt er ¤27,5 miljoen uitgekeerd aan de winnaar, of ¤5,5 miljoen als deze op een 1/5 Staatslot met Jackpot valt.
Simpel: reclame intrekken en anders doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik heb m gelukkig wel bewaard, maar t zal wel weer loslopen met teruggave.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Van horen zeggen dus... Niet heel betrouwbare info.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:22 schreef SCH het volgende:
Nou meestal valt het niet mee, mensen met veel geld hebben vaak gedoe.
Belasting betalen moet iedereen en daar zit het probleem ook niet. Dat er mensen zijn die mee willen profiteren zal best, maar echt last ervan? Nee. Hoogstens domme opmerkingen als "jij kan dat makkelijk betalen", met de veronderstelling dat zij het dan niet hoeven te betalen. En wat jaloerse zeikopmerkingen. Maar goed, er is altijd wat.quote:Die moeten er van alles mee, er komen allerlei mensen op de honing af die ook een likje willen, er komen blauwe envelopjes enz. enz.
Het zijn inderdaad schoonmaaksters (en tuinmannen!) die de boel verzorgen, maar het aannemen van een schoonmaakster is echt geen lastige taak en het moet om de zoveel jaar een keer. Big deal...quote:En als je 2 huizen hebt, moet je ook 2 huizen schoonmaken. Of laten schoonmaken maar dan moet je weer 2 werksters hebben en die aannemen en ontslaan.
Ik vermoed dat jij verdomd weinig aan kan. Ik blijf erbij: het valt verdomd mee. Geen geld hebben is stukken lastiger.quote:Wat ik zeg: een hoop gedoe.
Als reclame misleidend is is dat geheel terecht.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:09 schreef Adidah het volgende:
Het gaat een beetje op Amerika lijken, waar je alles letterlijk voor moet zeggen omdat je anders een rechtszaak aan je broek krijgt.
"Hij gaat gegarandeerd vallen" Nou hij is toch gevallen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als reclame misleidend is is dat geheel terecht.
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
"Hij gaat gegarandeerd vallen" Nou hij is toch gevallen?
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.
Nee, er is slechts een jackpot van 5,5 miljoen gevallen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef Adidah het volgende:
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef Adidah het volgende:
[..]
Ja, hallo dat was dus niet de exacte tekst. Die was "Jackpot van 27,5 miljoen euro gaat gegarandeerd vallen", en dat is gebeurd.
Je bent nu zelf ook aan het zeiken hequote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:03 schreef Adidah het volgende:
Nederland, het land van de betutteling...en de zeiksnorren.
Dat was niet de slogan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"De 27,5 mln gaat er gegarandeerd uit" Is niet gebeurd.
Het zal wel een kwestie van opvatten zijn, maar de slogan wekt bij mij niet de indruk dat de jackpot niet op 1/5 lot kan vallen, waarmee je dus (zoals veel blijkbaar niet wisten) ook maar 1/5 deel krijgt. Ze kunnen niet garanderen dat de jackpot op een heel lot valt en dat zou een 1/5 lot ook nutteloos maken, dus lijkt me die aanname ook niet reëel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was niet de slogan.
De (record)jackot is 27.5m.
De (record)jackpot gaat gegarandeerd vallen.
En dat is gewoon misleidend.
De reglementen zijn anders dan de reclame suggereert.
Het maakt verder geen ZAK uit of het logisch is of een 1/5de lot uniek moet zijn of er 1/5de uitbetaald wordt of wat dan ook. De reclame is niet korrekt en dat is het enige dat telt.
----
Wat ik al eerder zei: dat dit misleiding was vroeg ik me meteen al af bij de eerste keer dat ik het hoorde en heb ik daarna al een paar keer gepost en werd zelfs voor dom uitgemaak hier. Edoch dat waren allemaal mensen die menen dat met reclame alles mag en dat is pertinent niet zo. Heeft niks met America van doen maar met eerlijk en nauwkeurig zijn. Die reclame mistte voor mij minimaal 2 dingen:
1. een 1/5de lot levert slechts 5.5m op.
2. een verwijzing naar de reglementen.
Ja iemand die nadenkt kan zelf bedenken dat een 1/5de lot een 1/5de prijs oplevert. Tuurlijk maar dat doet niet ter zake. Enige dat telt is of die reclame de waarheid spreekt en niet iets suggereert dat logischerwijs niet waar is. De jackpot zal vaker op een 1/5de lot vallen en dat kan best de komende maand weer gebeuren en de maand erop weer. De vorige keer duurde het ook 3 maanden voor het op een heel lot valt. Doet allemaal niet ter zake. Enige dat telt is: als iemand naar die reclame kijkt krijgt hij dat te horen dat reeel is. En met een verkoop van rond de 60% 1/5de loten is dat niet het geval.
En die reclame mag dus niet meer. Dat is alles
Oh mee eens alleen dat de kans dat het een 1/5de lot is waar het op valt vele malen hoger is hebben ze niet verteld he? En dat is wel wat er aan de hand is: er is een 60+% kans dat het op een 1/5 lot valt. Praten over 27.5m en recordjackpot is dus niet waar. Wat wel waar is is dat er een prijs van 5.5m zeker valt en miiiiiiisssssssschien 1 van 27.5m.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het zal wel een kwestie van opvatten zijn, maar de slogan wekt bij mij niet de indruk dat de jackpot niet op 1/5 lot kan vallen, waarmee je dus (zoals veel blijkbaar niet wisten) ook maar 1/5 deel krijgt. Ze kunnen niet garanderen dat de jackpot op een heel lot valt en dat zou een 1/5 lot ook nutteloos maken, dus lijkt me die aanname ook niet reëel.
Goed punt. Maar zolang de verkoop nog loopt weet je de verdeling toch ook niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh mee eens alleen dat de kans dat het een 1/5de lot is waar het op valt vele malen hoger is hebben ze niet verteld he? En dat is wel wat er aan de hand is: er is een 60+% kans dat het op een 1/5 lot valt. Praten over 27.5m en recordjackpot is dus niet waar. Wat wel waar is is dat er een prijs van 5.5m zeker valt en miiiiiiisssssssschien 1 van 27.5m.
Ja en nee. De hoeveelheid 1/5de loten is normaal lager dan tijdens een altijd vallende jackpot dus je kunt wel bedenken dat het er meer zullen zijn (ze kostten ten slotte maar 3 euro per lot).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Goed punt. Maar zolang de verkoop nog loopt weet je de verdeling toch ook niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |