Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je zegt dat de jackpot 27 miljoen is en je zegt dat de jackpot gaat vallen dan wek je de indruk dat 27 miljoen gaat vallen.
Ja. Is tegenwoordig niet meer zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Echt waar? Want dat is wel echt schandalig als dat waar is, en dan kan je nog beter meedoen aan de Postcodeloterij
Mee eens. Maar dat is niet het punt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat een beetje gezond verstand van een potentiële lotkoper zover gaat dat ie denkt: als ik een 1/5 lot koop, kan ik maximaal 1/5 van die jackpot winnen. Of meent betreffende lotkoper voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten?![]()
Komt door de wet op openbaarheid. Iemand heeft de financiele gegevens van SL opgevraagd en is de cijfers gaan narekenen. Dat SL de zaak oplicht is pas sinds ergens 2008 naar voren gekomen. En daarna hebben ze wat moeten veranderen maar het kwaad is dan al geschied hequote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...
Daar gaat het ook niet om, die regels deugen wel. Alleen als de regels zo zijn, dan moet je niet doen alsof die 27,5 miljoen er sowieso uitgaat.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je altijd al loten verkoopt waarvoor altijd dezelfde regels gelden, waarom zou dit dan een uitzondering zijn? Bovendien zou het buitengewoon oneerlijk zijn als de 27,5 miljoen op een 1/5 lot zou vallen en wel de volledige prijs uitgekeerd zou worden...
De 27.5 miljoen is er ook uitgegaan, alleen omdat diegene een 1/5 lot heeft, krijgt hij maar 1/5 van de 27.5. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, die regels deugen wel. Alleen als de regels zo zijn, dan moet je niet doen alsof die 27,5 miljoen er sowieso uitgaat.
Dus......de reclame zou moeten luiden:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij moet nog leren correcte vergelijkingen te maken.
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen.
De Jackpot valt gegarandeerd.
Jouw vergelijking gaat alleen op als je bij beide keer "jackpot" ziet als die koe en varken.
Ik denk dat ze inderdaad misleidend bezig zijn in hun reclames. NERGENS in die reclame verwijzen ze naar het deelnemersregelement en nergens geven ze aan dat die RECORDjackpot op een lot kan vallen dat lager uitvalt.
Ja. in het deelnemersregelement staat het allemaal keurig uitgewerkt maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom of deze reclames misleidend zijn en dat is het geval. De reclame commissie zal alleen maar naar de reclame kijken en nagaan of wat er gesteld wordt korrekt is. Meer niet.
Let wel: de directeur van SL vangt meer geld indien er meer loten verkocht worden.
Iedereen snapt dat. De regels zijn iedereen wel duidelijk OF ze zijn te dom om ze te lezen maar dat is geen excuus als je meedoetquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Mensen snappen toch wel dat wanneer ze een 1/5 lot kopen, ze ook maar recht hebben op 1/5 van de prijs die ze winnen? Wat is het punt dan?
Ohja, waarom denk je dat het STAATSloterij heet? Omdat alle prijzen die op niet-verkochte loten vallen naar de staat gaan.
Zoiets (maar er zijn ook nog 1/2 lotenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus......de reclame zou moeten luiden:
"De jackpot staat nu op 27,5 miljoen en valt gegarandeerd".
Met daaronder een regel:
"Maar deze kan ook op een vijfde lot vallen."
Voor de snelle rekenaars onder ons betekent dat dat er 22 miljoen niet is uitgegaan. Die heeft de staatsloterij nog, en dat is niet de indruk die ze gewekt hebben. De indruk die ze gewekt hebben is dat die 27,5 miljoen eruit zou gaan, en niet slechts een deel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef CasB het volgende:
De 27.5 miljoen is er ook uitgegaan, alleen omdat diegene een 1/5 lot heeft, krijgt hij maar 1/5 van de 27.5. Wat is daar moeilijk aan?
Mja, hier zit wel wat in. Er kan gewoon in kleine lettertjes bij de reclame vermeld worden dat de regels van de Staatsloterij hier van toepassing zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:37 schreef wdn het volgende:
Maar ik denk dat er zondermeer ook iets moet staan met "Regelementen zijn te verkrijgen bij ..."
Wat die stichting wil (terugbetaling) heeft geen schijn van kansquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Maar de lotenkopers zijn geenszins benadeeld. Ik vraag me af of ze überhaupt een zaak hebben. Want ze kochten het lot met een één op (aantal verkochte loten) kans op 27,5 miljoen. Als de kopers een heel lot hadden, hebben zij altijd die kans gehad, en hebben ze nu niet minder kans of wat dan ook. Ergo: Ze zijn niet benadeeld.
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Mensen snappen toch wel dat wanneer ze een 1/5 lot kopen, ze ook maar recht hebben op 1/5 van de prijs die ze winnen? Wat is het punt dan?
Ohja, waarom denk je dat het STAATSloterij heet? Omdat alle prijzen die op niet-verkochte loten vallen naar de staat gaan.
Ja, en? Als ik naar de supermarkt ga, en ik wil een halve liter cola, dan haal ik een klein flesje voor (weet ik veel) 80 cent, terwijl 1,5 liter 2,40 is. Ik verwacht dan toch ook niet dat ik voor 80 cent een 1,5 liter fles krijg als ik eerst 2/3 eruit laat lopen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.
Dacht ik tenminste, dit topic volgend..
Dat is al een aantal jaren geleden gewijzigd en volgens mij is daarover ook door de Staatsloterij gecommuniceerd. Maar goed, hard huilen door een of ander debiel stichtinkje levert natuurlijk bij de NSB-krant weer een smeuig en voor tendentieus artikel op met de 'geweldige' reacties tot gevolg.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt van die 1/5 loten, dat er unieke nummers worden gekoppeld aan de 1/5e loten. Dus niet 5 1/5 loten worden uitgegeven, maar 1 1/5 lot per nummer. Dus 4/5e wordt niet uitgegeven en dus niet uitbetaald.
Dacht ik tenminste, dit topic volgend..
http://www.telegraaf.nl/o(...)_gelijk__.html?p=1,1quote:do 13 aug 2009, 17:34
Klagers reclame Staatsloterij krijgen gelijk
AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie (RCC) heeft klagers die vinden dat de reclame van de Staatsloterij misleidend is, in het gelijk gesteld. De RCC maakte de uitspraak donderdag bekend.
De Staatsloterij verkondigde in de aanloop naar de meest recente trekking dat de jackpot van 27,5 miljoen euro gegarandeerd zou vallen. Uiteindelijk viel de jackpot op eenvijfdelot, waardoor de Staatsloterij slechts 5,5 miljoen euro uitkeert.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
En nu? Wat winnen de klagers nu? Nieuwe loten? Geld terug? 27.5 miljoen schadevergoeding?
Nee het spotje zal anders moeten. Domme mensen hebben tegenwoordig de macht.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)_gelijk__.html?p=1,1
En nu? Wat winnen de klagers nu? Nieuwe loten? Geld terug? 27.5 miljoen schadevergoeding?
Dat valt nou ook wel weer mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
Maar geld geeft altijd gedonder en gedoe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |