Yup, zag 't ook. En Huys maar proberen er op een Telegraafachtige wijze een draai aan te geven, maar daarin faalde hij jammerlijk (voor hem).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:49 schreef Ringo het volgende:
Er was een paar dagen geleden een woordvoerder van de Staatsloterij bij Nova op bezoek. Een mollige olijkerd die zijn vak buitengewoon goed verstond. Het was erg mooi om te zien hoe soepel hij weerstand bood tegen de journalistieke verontwaardiging van Twan Huys.
Kneusquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:36 schreef Adidah het volgende:
Kanker, wat zijn Nederlanders toch ongelooflijke zeikerds, niet normaal. Het is echt weer zeiken om te kunnen zeiken. "De Staatsloterij is oplichting want ik heb niets gewonnen", nou, boehoe. Stelletje jankballen.
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat 1/5 loten (deelloten) een uniek nummer hebben, staat gewoon in het deelnemersreglement:
http://www.staatsloterij.(...)sreglement/index.jsp
[..]
Dat mensen dat niet lezen is het probleem van die mensen, niet van de Staatsloterij. Het reglement staat immers voor iedereen toegankelijk duidelijk op haar website.
Als er meer dan de helft van de loten (hele of deelloten) zijn verkocht is de kans per definitie groter dat ie wel valt. En ieder lot heeft ongeveer een kans van 1 op 8 of 9 miljoen (verkochte loten) dat daarop de jackpot valt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:02 schreef D. het volgende:
Feit is dat ze zeiden:
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen.
De Jackpot val gegarandeerd.
Als zij weten dat de kans groter is dat die 27,5 miljoen er niet uitgaat dan dan ie er wel uitgaat en dat niet melden is dat misleiding. Zo heet dat nou eenmaal.
Er zijn genoeg mensen en genoeg nummers hoor, uiteindelijk zullen er maar enkele lotnr's niet geheel uitverkocht zijn. De vraag is of de staatsloterij wel eerlijk wíl zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:43 schreef Disana het volgende:
[..]
En als mensen een speciaal nummer willen?
Nee, ze communiceren dat de jackpot eruit gaat. Zie o.a. http://www.staatsloterij.nl/jackpot/quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.
quote:Bij de trekking op 10 augustus is de Jackpot gevallen. Dat kon niet anders want hij stond op ¤ 27,5 miljoen en dan valt de Jackpot gegarandeerd. Als hij 6x niet is gevallen, gebeurt dat ook. Dan gaat de Jackpot er bij de 7e trekking gegarandeerd uit.
quote:25.6 Indien de Jackpot wordt getrokken op een uniek deellot zoals bedoeld in artikel 11.2 van dit reglement, is de Jackpot gevallen.
25.7 Indien de Jackpot valt op een uniek deellot, zoals bedoeld in artikel 11.2 van dit reglement, ontvangt de eigenaar het aan hem toekomende deel van de Jackpot en wordt het resterende deel toegevoegd aan de opbouw van de eerstvolgende Jackpot.
En als ze hadden gzegd dat er ook kans was dat het een deel van die 27,5 zou kunnen zijn, had je dan niet meegedaan? Voor zover je nu wel meegedaan hebt natuurlijk, dat weet ik niet. Meer in het algemeen dan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:11 schreef BasEnAad het volgende:
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.
Ik heb niet meegedaan dit keer. Of het verschil uitmaakt weet ik niet, maar het gaat mij erom dat de staatsloterij duidelijk en transparant is. Wie weet wat ze nog meer allemaal voor addertjes onder het gras hebben?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:19 schreef Modus het volgende:
[..]
En als ze hadden gzegd dat er ook kans was dat het een deel van die 27,5 zou kunnen zijn, had je dan niet meegedaan? Voor zover je nu wel meegedaan hebt natuurlijk, dat weet ik niet. Meer in het algemeen dan.
Duidelijk wel, logisch niet, en dat is juist het punt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Valt ie op een deellot, dan geldt het volgende (volgens mij volstrekt logisch en duidelijk):
Ik zie dat 'moeten' echt niet. Leg eens uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:32 schreef D. het volgende:
Als er een eenvijfde lot is moet je ook die andere viervijfde verkopen.
Probleem opgelost.
Ik lees de klachten die men heeft en opper de oplossing. Welk gedeelte is onduidelijk?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zie dat 'moeten' echt niet. Leg eens uit.
De winnaar had ook vorige maand een lot gekocht. Toevallig een vijfde lot.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, daar hebben de mensen die de vorige maand een lot gekocht hebben wat aan.
Nee, nee, in de reclames werd gezegd dat de recordjackpot er gegarandeerd uitging. Dus tenzij 5.5 miljoen het hoogste is dat ze ooit uitgekeerd hebben (geen idee, ik volg loterijen niet, maar ik denk van niet), is het wel degelijk misleiding geweest.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, ze communiceren dat de jackpot eruit gaat. Zie o.a. http://www.staatsloterij.nl/jackpot/
Daar kun je volgens mij heel lang over discussiëren!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, nee, in de reclames werd gezegd dat de recordjackpot er gegarandeerd uitging. Dus tenzij 5.5 miljoen het hoogste is dat ze ooit uitgekeerd hebben (geen idee, ik volg loterijen niet, maar ik denk van niet), is het wel degelijk misleiding geweest.
Nou is een loterij altijd (vrijwillige) misleiding, dus meer dan een tik op de vingers van de RCC hoeft van mij ook niet, maar toch.
Als je het nu nog niet snap heeft meer uitleg ook geen zinquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:34 schreef Modus het volgende:
Hoezo moeten die 4 andere 1/5 loten ook verkocht worden als er eenmaal 1 is verkocht?
Dus omdat de deelnemers het spel niet snappen moet je de regels aanpassen!?!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:47 schreef D. het volgende:
Als je het nu nog niet snap heeft meer uitleg ook geen zin
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus omdat de deelnemers het spel niet snappen moet je de regels aanpassen!?!
De klacht was (volgens mij) dat de deelnemers 'niet wisten' dat de jackpot ook op een 1/5 lot kon vallen. Of dat niet alle delen verkocht worden als er een 1/5 lot wordt verkocht. Terwijl dit gewoon een de algemene voorwaarden staat en het toch redelijk algemeen bekend is dat je ook een 1/5 lot met jackpot kan kopen.voor 1/5 van de prijs van een heel lot.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:49 schreef D. het volgende:
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
Ten eerste is iets niet weten niet hetzelde als iets niet snappen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De klacht was (volgens mij) dat de deelnemers 'niet wisten' dat de jackpot ook op een 1/5 lot kon vallen. Of dat niet alle delen verkocht worden als er een 1/5 lot wordt verkocht. Terwijl dit gewoon een de algemene voorwaarden staat en het toch redelijk algemeen bekend is dat je ook een 1/5 lot met jackpot kan kopen.voor 1/5 van de prijs van een heel lot.
En dan stel jij voor om dan maar alle 5de delen te gaan verkopen zodat dit niet meer kan gebeuren. Je bent dus de spelregels aan het aanpassen omdat er een stelletje idioten zijn die de regels niet snappen.
Of begreep ik je verkeerd?
Misschien moet je eerst even het topic lezen want wat jij zegt sluit niet aan bij waar het hier om gaatquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:59 schreef Gia het volgende:
Als de staatsloterij prijzen alleen nog maar laat vallen op verkochte loten en alleen op vijfde loten als alle vijf de delen verkocht zijn, dan zou er nooit een jackpot oplopen.
Iedere maand vastgestelde prijzen die in hun geheel worden uitgekeerd. Oftewel: De hele inleg wordt dan uitgekeerd, minus de salarissen voor de werknemers bij de staatsloterij.
Dat is toch dom!!
Veel clubs houden loterijen om de clubkas te spekken. Die keren toch ook alleen maar het prijzenpakket uit. Wat nooit gelijk staat aan de gehele inleg.
Als je roept dat je iets niet wist wat je wel had kunnen weten dan snap je het niet!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:02 schreef D. het volgende:
Ten eerste is iets niet weten niet hetzelde als iets niet snappen.
Ik snap dat je je kleren droog wilt houden, maar op ieder ander forum springt men ook gewoon in de sloot!quote:Ten tweede, ik snap dat de Staatsloterij zoveel mogelijk geld wil binnenhalen, maar in iedere ander branche verkoopt men de rest ook, dus zo heel vreemd is het niet. Of denk jij dat de bakker wanneer ie 2 halve slagroomtaarten verkoopt en 2 bakt en de 2 overige helften weggooit?. Daarbij is dan ook heel Nederland tevreden (op mensen als jij die overal op willen zeiken na dan wellicht)
En wie ben jij om te bepalen wat iemand had kunnen weten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je roept dat je iets niet wist wat je wel had kunnen weten dan snap je het niet!![]()
Ik ben geen meeloper, ik heb een eigen meningquote:[..]
Ik snap dat je je kleren droog wilt houden, maar op ieder ander forum springt men ook gewoon in de sloot!
Je zou de regels ook helder kunnen communiceren, en geen andere indruk moeten wekken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:48 schreef SicSicSics het volgende:
Dus omdat de deelnemers het spel niet snappen moet je de regels aanpassen!?!
Als ik ergens aan deelneem zorg ik dat ik weet waaraan ik deelneem.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:15 schreef D. het volgende:
En wie ben jij om te bepalen wat iemand had kunnen weten?
Wel als ik achteraf ga lopen klagen dat ik mijn neus gestoten heb door iets wat ik niet wist, maar wel had kunnen weten.quote:Ik weet zaken en ken dingen waarvan ik zeker weet dat jij die niet kent/weet, maar die jij in principe wel had kunnen weten. Dan ben jij nu dus een idioot?
Good for you!quote:Ik ben geen meeloper, ik heb een eigen mening
Dus een scheidsrechter moet voor elke wedstrijd even uitleggen wat buitenspel ook alweer is?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou de regels ook helder kunnen communiceren, en geen andere indruk moeten wekken.
Jawel hoor. Men wil liever dat prijzen alleen nog vallen op een verkocht lot, dus dat niet verkochte loten niet meedoen. Daarnaast wil men dat alle delen van de vijfjes verkocht worden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:05 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst even het topic lezen want wat jij zegt sluit niet aan bij waar het hier om gaat
Wat een bullshitquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik ergens aan deelneem zorg ik dat ik weet waaraan ik deelneem.
Dat vind ik in principe ook. Alleen heeft de staatsloterij in hun reclameuitingen een tegengestelde indruk gewekt aan wat er in de av staat. Dat vind ik niet netjes, en zeker niet voor een staatsbedrijf.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Dus een scheidsrechter moet voor elke wedstrijd even uitleggen wat buitenspel ook alweer is?
De regels staan allemaal in de algemene voorwaarden. Ik snap dat niemand die niet leest, maar ga niet lopen klagen dat je iets niet wist terwijl de informatie gewoon beschikbaar is.
Dus daaraan verbind jij de conclusie:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:02 schreef D. het volgende:
Feit is dat ze zeiden:
De Jackpot val gegarandeerd.
Ik zet het niet voor niets in 2 zinnen kneus. Kom maar terug als je je lagere school hebt afgemaaktquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus daaraan verbind jij de conclusie:
27,5 miljoen valt gegarandeerd?
Feit is ook:
Een koe heeft 4 poten.
Een varken heeft 4 poten.
Conclusie: een koe is een varken?
B heb je natuurlijk helemaal fout. Als je alleen naar de 4 cijfers goed kijk, heb je 19 kansen om boven de 100 euro te scoren, dat is dus een kans van 19 op 10.000 = kans van 0,19%. Daarnaast heb je nog kans op en groter bedrag, maar die is wel zo klein dat het haast geen invloed heeft. Dus je hebt een kans van 99,81% dat je niet meer dan 100 euro wint.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja want uiteraard word de trekking gedaan door de directeur van de Staatsloterij zelf, kratje pils erbij enzo.
Komt gelukkig helemaal geen notaris aan te pas enzo![]()
Gelukkig worden er ook niet veeeul meer 1/5e dan hele loten verkocht dus is de kans sowieso groter dat hij daar op valt![]()
Echt zijn mensen dan zo dom. Je weet als je aan zoiets mee doet dat je:
A) de kas van de staatsloterij spekt
B) 99,99999999999999% zeker niets meer dan 100 euro wint.
C) je eigenlijk gewoon betaald voor die paar uurtjes/dagen/weken fantaseren wat je allemaal met die miljoenen zou doen.
D) Zorg dat je snapt hoe een spelletje werkt als je eraan mee doet, of ga niet achteraf zeiken. Al die tokkies die loten kopen zonder zich ook maar te verdiepen hoe het werkt, en dan achteraf 'Ja maar ze zeiden dit, ze zeiden dat'. Lees anders de voorwaarden even ofzo... Staat er overduidelijk in hoe het werkt met 1/5e loten.
Opgelost, slotje, en nu weer lekker Nederlands zeuren over het weer of de nieuwe auto van de buurman ofzo.
Bullshit!?! Ik spring inderdaad altijd eerst in het diepe om vervolgens te gaan klagen dat het zwembad me beter voor had moeten lichten omdat ik niet wist dat je moest kunnen zwemmen om je kop boven water te houden. En als ik dan gewezen wordt op het bord 'Lees deze regels voor het zwemmen alvorens te gaan zwemmen' dan zeg ik: 'Ja, die leest toch niemand en in jullie reclame zeiden jullie alleen 'Kom lekker in ons water liggen.'quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:29 schreef D. het volgende:
Wat een bullshit
Maar je probeert het leuk te brengen hoor
Oeh boy,quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vind ik in principe ook. Alleen heeft de staatsloterij in hun reclameuitingen een tegengestelde indruk gewekt aan wat er in de av staat. Dat vind ik niet netjes, en zeker niet voor een staatsbedrijf.
Jij wil beweren dat jij wanneer je gaat zwemmen eerst op de site van het zwembad de AV/regelementen gaat lezen? Denk je nu werkelijk dat iemand hier dat geloofd?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Bullshit!?! Ik spring inderdaad altijd eerst in het diepe om vervolgens te gaan klagen dat het zwembad me beter voor had moeten lichten omdat ik niet wist dat je moest kunnen zwemmen om je kop boven water te houden. En als ik dan gewezen wordt op het bord 'Lees deze regels voor het zwemmen alvorens te gaan zwemmen' dan zeg ik: 'Ja, die leest toch niemand en in jullie reclame zeiden jullie alleen 'Kom lekker in ons water liggen.'![]()
Dank je!![]()
[..]
Wie moet er nou leren lezen!?!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:42 schreef D. het volgende:
Jij wil beweren dat jij wanneer je gaat zwemmen eerst op de site van het zwembad de AV/regelementen gaat lezen? Denk je nu werkelijk dat iemand hier dat geloofd?
En:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Wel als ik achteraf ga lopen klagen dat ik mijn neus gestoten heb door iets wat ik niet wist, maar wel had kunnen weten.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
De regels staan allemaal in de algemene voorwaarden. Ik snap dat niemand die niet![]()
leest, maar ga niet lopen klagen dat je iets niet wist terwijl de informatie gewoon beschikbaar is.
Jij moet nog leren correcte vergelijkingen te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus daaraan verbind jij de conclusie:
27,5 miljoen valt gegarandeerd?
Feit is ook:
Een koe heeft 4 poten.
Een varken heeft 4 poten.
Conclusie: een koe is een varken?
Jij, dat zei ik toch? Of had je dat niet goed gelezen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wie moet er nou leren lezen!?!
Ik neem aan dat de prijzen die vallen op niet verkochte loten niet bij het uitkeringspercentage gerekend worden. Het uitkeringspercentage is immers gewoon wat er aan prijzengeld uitgekeerd wordt, gedeeld door wat er aan de lotenverkoop binnenkomt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik snap best dat mensen zich genaaid voelen maar het is beetje frappant om nu pas te klagen als de staatsloterij dit altijd al zo doet. Zo doet de staatsloterij stoer dat ze een 66% uitkeringspercentage hebben
en zou je mogen verwachten dat je op lange termijn van jouw tientje er dus 6.66 van overhoudt, ware het niet dat er veel meer kaartjes gedrukt worden dan beschikbaar worden gesteld voor de verkoop.
Tsja, de Jackpot is er gewoon uitgegaan.quote:En dat gegarandeerd niet altijd gegarandeerd is, is toch lollig
Kost minder, levert minder op. Voor mensen die ¤ 15 per lot te veel vinden.quote:ps: wat is het nut van 1/5de loten en waarom bestaan die rare dingen eigenlijk?
Niet die jackpot van 27,5 miljoen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja, de Jackpot is er gewoon uitgegaan.
Het maakt geen fuck uit of er staat:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:52 schreef wdn het volgende:
Jij moet nog leren correcte vergelijkingen te maken.
De Jackpot valt gegarandeerd.
Jouw vergelijking gaat alleen op als je bij beide keer "jackpot" ziet als die koe en varken.
Nee, hij is ook niet op een heel lot gevallen!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet die jackpot van 27,5 miljoen.
Als je zegt dat de jackpot 27 miljoen is en je zegt dat de jackpot gaat vallen dan wek je de indruk dat 27 miljoen gaat vallen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef SicSicSics het volgende:
Nee, hij is ook niet op een heel lot gevallen!![]()
De jackpot zou vallen. Er is nooit gezegd dat de jackpot op een heel lot zou vallen.
Dacht ik eerst ook totdat ik gewezen werd op de volgende website en teksten (ik weet niet in hoeverre dit klopt)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de prijzen die vallen op niet verkochte loten niet bij het uitkeringspercentage gerekend worden. Het uitkeringspercentage is immers gewoon wat er aan prijzengeld uitgekeerd wordt, gedeeld door wat er aan de lotenverkoop binnenkomt.
quote:Staatsloterij Uitkeringspercentage
De Staatsloterij zegt zelf gemiddeld 65,4% uit te hebben gekeerd (inclusief kansspelbelasting). Van iedere ¤ 100 die wordt ingelegd, zouden de kopers van loten gemiddeld ¤ 65,4 terug ontvangen volgens de Stichting.
Deze cijfers zijn echter gebaseerd op het feit dat de niet-uitgekeerde prijzen, wél als uitgekeerd de boeken in zijn gegaan. De jaarrekening en verslagen laten een uitkeringspercentage van 65,4% zien, terwijl in de praktijk een veel lager percentage is uitgekeerd. Slechts vanaf januari 2008 zijn hoofdprijzen gegarandeerd. Kleine prijzen nog altijd niet en de Jackpot ook niet. De echte cijfers met betrekking tot het uitkeringspercentage worden waarschijnlijk voor altijd onbekend en geheim gehouden.
Als je loten koopt, kun je de voorwaarden inzien. Dat is op de website van de staatsloterij het geval en ongetwijfeld ook bij de verkooppunten. Dat men dat niet doet, tsja... dat is toch echt het probleem van die mensen zelf.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zegt dat de jackpot 27 miljoen is en je zegt dat de jackpot gaat vallen dan wek je de indruk dat 27 miljoen gaat vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |