abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71841505
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Het punt is dat ze met eerdere fouten, die toevallig in het nadeel van de consument waren en niet van het bedrijf, krediet hebben verspeeld. Mensen kijken achterdochtig naar de staatsloterij en dat is wel terecht. Maar het is wel de staatsloterij, dat moet gewoon helder en betrouwbaar zijn. Die moeten niet op het randje van misleiding gaan zitten.
Eens, al vind ik het voor iedere loterij gelden en maakt het mij niet uit of het van de staat is of niet. En er zijn inderdaad dingen waar vraagtekens bij te zetten zijn. Maar dit verongelijkte gezeur over de jackpot vind ik onzinnig.
pi_71841541
quote:
Die reacties
pi_71841653
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Die reacties
Idd. Hier zitten nóg meer lachwekkende reacties tussen: http://www.telegraaf.nl/b(...)r_jaar__.html?p=10,1
pi_71841672

Illustreert goed wat volgens de krant van jaloers Nederland het belangrijkste nieuws is. Dat de economie met dik 5 procent krimpt, is slechts een bijberichtje...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:20:55 #81
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_71841927
quote:

[..]

Ik vind dat gedoe over die 1/5e loten onzin, dat kon gewoon iedereen weten. Het heet toch ook 1/5e lot? Wat dacht je dan, dat je voor 1/5e lot de volle prijs kreeg?

Blijkbaar wisten heel veel mensen dit niet. 1/5 Lot suggereert dat er nog vier andere loten zijn met hetzelfde nummer. Deze schijnen dus nooit te bestaan. Ook dat de loterij gegarandeerd 27,5 miljoen zou uitkeren suggereert dat er dus dat er 5 maal 1/5 lot is van één lotnummer. Zij wisten dus dat er een redelijke kans was dat de 27,5 maar voor 1/5 werd uitgekeerd. Dat heet misleiding.
pi_71842024
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Blijkbaar wisten heel veel mensen dit niet. 1/5 Lot suggereert dat er nog vier andere loten zijn met hetzelfde nummer. Deze schijnen dus nooit te bestaan. Ook dat de loterij gegarandeerd 27,5 miljoen zou uitkeren suggereert dat er dus dat er 5 maal 1/5 lot is van één lotnummer. Zij wisten dus dat er een redelijke kans was dat de 27,5 maar voor 1/5 werd uitgekeerd. Dat heet misleiding.
Nee, dat heet domheid. Mensen hadden het namelijk wel kunnen weten.
En dat de hoofdprijs 5,5 miljoen is, is ineens een probleem? Er viel gegarandeerd namelijk 5,5 miljoen maar dat is misschien te weinig om mee te doen ofzo?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:28:01 #83
136343 BasEnAad
pi_71842087
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat heet domheid. Mensen hadden het namelijk wel kunnen weten.
En dat de hoofdprijs 5,5 miljoen is, is ineens een probleem? Er viel gegarandeerd namelijk 5,5 miljoen maar dat is misschien te weinig om mee te doen ofzo?
Hoe dan, door alle voorwaarden te bekijken? Dan is het om z'n minst zo dat de staatsloterij andere dingen communiceert dan in de voorwaarden staan.

En over die 5,5 miljoen. Als er wel vijf winnende loten waren, hadden 5 maal zoveel mensen gewonnen. Ik vind het dus pure oplichterij.
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 10:29:01 #84
137949 Disana
pi_71842108
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hoe dan, door alle voorwaarden te bekijken? Dan is het om z'n minst zo dat de staatsloterij andere dingen communiceert dan in de voorwaarden staan.

En over die 5,5 miljoen. Als er wel vijf winnende loten waren, hadden 5 maal zoveel mensen gewonnen. Ik vind het dus pure oplichterij.
Wie zegt dat die andere 1/5 loten dan ook verkocht waren?
pi_71842196
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee hoor. Het klopt precies
quote:
Nu blijft het bedrag toch staan tot de volgende keer? En het gaat er weer uit.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:20 #86
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71842286
Kanker, wat zijn Nederlanders toch ongelooflijke zeikerds, niet normaal. Het is echt weer zeiken om te kunnen zeiken. "De Staatsloterij is oplichting want ik heb niets gewonnen", nou, boehoe. Stelletje jankballen .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:37:25 #87
136343 BasEnAad
pi_71842316
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef SCH het volgende:

Nu blijft het bedrag toch staan tot de volgende keer? En het gaat er weer uit.
Ja, daar hebben de mensen die de vorige maand een lot gekocht hebben wat aan.
pi_71842320
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom continu dat oeverloze gezeik in Nederland om het salaris van een ander???! Ik word echt kotsmisselijk van dat toontje van die NSB-krant De Telegraaf . De krant van jaloers Nederland. Ze wordt beloond als er meer loten (het PRODUCT van de Staatsloterij) worden verkocht! Wat is daar in godsnaam mis mee??? En waarom zou een baan als directeur van de Staatsloterij makkelijker zijn dan directeur van een willekeurig ander bedrijf?? Ook dáár moet moeite gedaan worden om hun product te verkopen. De reacties ook onder dat artikel van die kutkrant. Allemaal klootjesvolk dat met jaloezie naar anderen kijkt en zelf blijkbaar niet slim genoeg is om zich hogerop te werken. Tsja, als je braaf om 9:00 uur binnen komt en braaf om stipt 17:00 uur weer naar huis, verdien je ook geen 4 ton. Zo simpel is dat.
Persoonlijk zal het me een rotzorg wezen wat mensen verdienen, zeker als het een maatschappelijke bestuurlijke functie is. Vroeg me alleen af wat het woord "staats" betekent in de zin van staatsloterij. Loterij van de staat, het is geen onafhankelijk bedrijf bedoel ik. Lijkt me dan ook dat de staat dat salaris neerlegt en vaststelt.
en wie zegt trouwens dat zij/hij/het niet gewoon om 17.00 uur naar huis gaat?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:39:43 #89
136343 BasEnAad
pi_71842365
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is simpel te regelen alle 1/5 loten van hetzelfde nummer gewoon achterelkaar te verkopen, dan zijn er slechts een paar waar er geen 5 van zijn.
Bovendien is het dan tenminste nog uit te leggen, dat niet het hele bedrag eruit gaat. Nu heeft de staatsloterij gewoon met voorbedachte raden mensen opgelicht,
pi_71842421
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
Eens, al vind ik het voor iedere loterij gelden en maakt het mij niet uit of het van de staat is of niet. En er zijn inderdaad dingen waar vraagtekens bij te zetten zijn. Maar dit verongelijkte gezeur over de jackpot vind ik onzinnig.
Het is een beetje de cultuur tegenwoordig he. Zolang het technisch gesproken geen oplichting of diefstal is dan mag het, en als het technisch gesproken wel diefstal of oplichting is, dan komen ze er ook mee weg. We hebben met andere loterijshowen ook gehad dat mensen konden sms-en terwijl het niet live was, we hebben ook gehad dat zo'n loterijclub ongevraagd 5 euro liet afschrijven bij honderduizenden Nederlanders. Maar ja, als de verantwoordelijke dan niet achter de tralies komt, dan creeer je zo'n cultuur.

Ik vind dat staatsbedrijven maar ook andere bedrijven niet op dat randje zouden moeten gaan zitten, en dat zou ook niet toegestaan moeten worden. Het OM heeft geen ballen, maar ze hadden de gelegenheid om zo iemand van 4 ton per jaar gewoon te arresteren en vast te zetten. Dat zou een fraai staaltje normbevestiging zijn.
quote:
Blijkbaar wisten heel veel mensen dit niet.
Mensen weten zoveel niet, waar het om gaat is dat ze het wel hadden kunnen weten.
quote:
1/5 Lot suggereert dat er nog vier andere loten zijn met hetzelfde nummer. Deze schijnen dus nooit te bestaan. Ook dat de loterij gegarandeerd 27,5 miljoen zou uitkeren suggereert dat er dus dat er 5 maal 1/5 lot is van één lotnummer. Zij wisten dus dat er een redelijke kans was dat de 27,5 maar voor 1/5 werd uitgekeerd. Dat heet misleiding.
Wie is er precies misleid dan? Iemand die 1/5e lot koopt wist dat hij 1/5e van de prijs zou krijgen. Iemand die een heel lot koopt wist dat hij daar niet op hoefde te vallen, en dat hij ook op 1/5e loten kon vallen.

Ik ben wel met je eens dat een andere indruk is gewekt, maar je kunt jezelf ook afvragen hoe het nou zit met die 1/5e loten, je weet immers dat ze bestaan. Als je het je afvraagt, dan weet je het antwoord ook meteen. Dus ik vind dat die mensen niet zo moeten zeiken.

Andere kant van het verhaal vind ik echter dat de staatsloterij gewoon volledig helder en transparant moet zijn, omdat het de staatsloterij is. Het moet een instituut zijn, waarvan iedereen precies weet wat hij eraan heeft. Dus dan moet je aan de veilige degelijke kant gaan zitten, en dan moet je dus bovenin geen bonussen gaan uitkeren voor het aantal verkochte loten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71842444
quote:

[..]

Ik vind dat gedoe over die 1/5e loten onzin, dat kon gewoon iedereen weten. Het heet toch ook 1/5e lot? Wat dacht je dan, dat je voor 1/5e lot de volle prijs kreeg?

Het punt is dat ze met eerdere fouten, die toevallig in het nadeel van de consument waren en niet van het bedrijf, krediet hebben verspeeld. Mensen kijken achterdochtig naar de staatsloterij en dat is wel terecht. Maar het is wel de staatsloterij, dat moet gewoon helder en betrouwbaar zijn. Die moeten niet op het randje van misleiding gaan zitten.
Het punt is dat ik dacht dat ze 5 eenvijfde loten verkopen, met eenzelfde nummer.

Dit is gewoon sneaky en achterbaks.
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 10:43:12 #92
137949 Disana
pi_71842453
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is simpel te regelen alle 1/5 loten van hetzelfde nummer gewoon achterelkaar te verkopen, dan zijn er slechts een paar waar er geen 5 van zijn.
Bovendien is het dan tenminste nog uit te leggen, dat niet het hele bedrag eruit gaat. Nu heeft de staatsloterij gewoon met voorbedachte raden mensen opgelicht,
En als mensen een speciaal nummer willen?
pi_71842487
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Een gegarandeerde jackpot betekend dat de jackpot er dus ook uitgaat. En niet eenvijfde deel.
pi_71842510
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:43 schreef Disana het volgende:

[..]

En als mensen een speciaal nummer willen?
Er zijn er genoeg die dat niks uitmaken.
pi_71842526
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:44 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Een gegarandeerde jackpot betekend dat de jackpot er dus ook uitgaat. En niet eenvijfde deel.
Als die jackpot op een vijfde lot valt, is het logisch dat er ook éénvijfde deel uit gaat. De jackpot ís eruit gegaan, dus aan dat 'gegarandeerd' is voldaan.
pi_71842536
Belangrijkste is dat ze gezegd hebben dat de jackpot er uit zou gaan. Die is er ook uitgegaan. En die gaat er de volgende keer weer uit.

De jackpot kan alleen 27.5 miljoen zijn of 5. 5 miljoen. Dat was mij wel duidelijk. Anderen niet. Ik vind het wel mooi dat de 5.5 er uit is gegaan. Nu is er de volgende keer weer gegarandeerd een jackpot.
pi_71842544
quote:

[..]

Blijkbaar wisten heel veel mensen dit niet. 1/5 Lot suggereert dat er nog vier andere loten zijn met hetzelfde nummer. Deze schijnen dus nooit te bestaan.
Al bestonden ze wel is er nog geen garantie dat ze ook verkocht zijn.
quote:
Ook dat de loterij gegarandeerd 27,5 miljoen zou uitkeren suggereert dat er dus dat er 5 maal 1/5 lot is van één lotnummer. Zij wisten dus dat er een redelijke kans was dat de 27,5 maar voor 1/5 werd uitgekeerd. Dat heet misleiding.
Mwah, over het algeheel weet je dat 1/5 lot een vijfde van de prijs is, dus dat is eerder jezelf misleiden ..
wat ik veel erger vind is dat die niet iedere maand kan vallen, niet verkochte loten doen ook mee aan de trekking blijkbaar, en dat is op zich oplichting ..

Voor de rest is dat wel aardig wat rente wat ze daar kunnen vangen, op die 22 miljoen ..
pleased to meet you
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:49:54 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71842603
Er was een paar dagen geleden een woordvoerder van de Staatsloterij bij Nova op bezoek. Een mollige olijkerd die zijn vak buitengewoon goed verstond. Het was erg mooi om te zien hoe soepel hij weerstand bood tegen de journalistieke verontwaardiging van Twan Huys.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71842609
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:42 schreef Heider00sje het volgende:

[..]
ik dacht
Daar ging het fout. Je moet niet denken, je moet lezen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_71842684
Dat 1/5 loten (deelloten) een uniek nummer hebben, staat gewoon in het deelnemersreglement:

http://www.staatsloterij.(...)sreglement/index.jsp
quote:
11.2. Naar evenredigheid kunnen voor de door de Nederlandse Staatsloterij georganiseerde loterijen unieke delen van deelnamebewijzen worden uitgegeven.
Dat mensen dat niet lezen is het probleem van die mensen, niet van de Staatsloterij. Het reglement staat immers voor iedereen toegankelijk duidelijk op haar website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')