Het punt is dat ik dacht dat ze 5 eenvijfde loten verkopen, met eenzelfde nummer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat gedoe over die 1/5e loten onzin, dat kon gewoon iedereen weten. Het heet toch ook 1/5e lot? Wat dacht je dan, dat je voor 1/5e lot de volle prijs kreeg?
Het punt is dat ze met eerdere fouten, die toevallig in het nadeel van de consument waren en niet van het bedrijf, krediet hebben verspeeld. Mensen kijken achterdochtig naar de staatsloterij en dat is wel terecht. Maar het is wel de staatsloterij, dat moet gewoon helder en betrouwbaar zijn. Die moeten niet op het randje van misleiding gaan zitten.
En als mensen een speciaal nummer willen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is simpel te regelen alle 1/5 loten van hetzelfde nummer gewoon achterelkaar te verkopen, dan zijn er slechts een paar waar er geen 5 van zijn.
Bovendien is het dan tenminste nog uit te leggen, dat niet het hele bedrag eruit gaat. Nu heeft de staatsloterij gewoon met voorbedachte raden mensen opgelicht,
Een gegarandeerde jackpot betekend dat de jackpot er dus ook uitgaat. En niet eenvijfde deel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat die andere 1/5 loten dan ook verkocht waren?
Er zijn er genoeg die dat niks uitmaken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:43 schreef Disana het volgende:
[..]
En als mensen een speciaal nummer willen?
Als die jackpot op een vijfde lot valt, is het logisch dat er ook éénvijfde deel uit gaat. De jackpot ís eruit gegaan, dus aan dat 'gegarandeerd' is voldaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:44 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Een gegarandeerde jackpot betekend dat de jackpot er dus ook uitgaat. En niet eenvijfde deel.
Al bestonden ze wel is er nog geen garantie dat ze ook verkocht zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Blijkbaar wisten heel veel mensen dit niet. 1/5 Lot suggereert dat er nog vier andere loten zijn met hetzelfde nummer. Deze schijnen dus nooit te bestaan.
Mwah, over het algeheel weet je dat 1/5 lot een vijfde van de prijs is, dus dat is eerder jezelf misleiden ..quote:Ook dat de loterij gegarandeerd 27,5 miljoen zou uitkeren suggereert dat er dus dat er 5 maal 1/5 lot is van één lotnummer. Zij wisten dus dat er een redelijke kans was dat de 27,5 maar voor 1/5 werd uitgekeerd. Dat heet misleiding.
Daar ging het fout. Je moet niet denken, je moet lezen.quote:
Dat mensen dat niet lezen is het probleem van die mensen, niet van de Staatsloterij. Het reglement staat immers voor iedereen toegankelijk duidelijk op haar website.quote:11.2. Naar evenredigheid kunnen voor de door de Nederlandse Staatsloterij georganiseerde loterijen unieke delen van deelnamebewijzen worden uitgegeven.
Yup, zag 't ook. En Huys maar proberen er op een Telegraafachtige wijze een draai aan te geven, maar daarin faalde hij jammerlijk (voor hem).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:49 schreef Ringo het volgende:
Er was een paar dagen geleden een woordvoerder van de Staatsloterij bij Nova op bezoek. Een mollige olijkerd die zijn vak buitengewoon goed verstond. Het was erg mooi om te zien hoe soepel hij weerstand bood tegen de journalistieke verontwaardiging van Twan Huys.
Kneusquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:36 schreef Adidah het volgende:
Kanker, wat zijn Nederlanders toch ongelooflijke zeikerds, niet normaal. Het is echt weer zeiken om te kunnen zeiken. "De Staatsloterij is oplichting want ik heb niets gewonnen", nou, boehoe. Stelletje jankballen.
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat 1/5 loten (deelloten) een uniek nummer hebben, staat gewoon in het deelnemersreglement:
http://www.staatsloterij.(...)sreglement/index.jsp
[..]
Dat mensen dat niet lezen is het probleem van die mensen, niet van de Staatsloterij. Het reglement staat immers voor iedereen toegankelijk duidelijk op haar website.
Als er meer dan de helft van de loten (hele of deelloten) zijn verkocht is de kans per definitie groter dat ie wel valt. En ieder lot heeft ongeveer een kans van 1 op 8 of 9 miljoen (verkochte loten) dat daarop de jackpot valt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:02 schreef D. het volgende:
Feit is dat ze zeiden:
De Jackpot staat nu op 27,5 miljoen.
De Jackpot val gegarandeerd.
Als zij weten dat de kans groter is dat die 27,5 miljoen er niet uitgaat dan dan ie er wel uitgaat en dat niet melden is dat misleiding. Zo heet dat nou eenmaal.
Er zijn genoeg mensen en genoeg nummers hoor, uiteindelijk zullen er maar enkele lotnr's niet geheel uitverkocht zijn. De vraag is of de staatsloterij wel eerlijk wíl zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:43 schreef Disana het volgende:
[..]
En als mensen een speciaal nummer willen?
Nee, ze communiceren dat de jackpot eruit gaat. Zie o.a. http://www.staatsloterij.nl/jackpot/quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.
quote:Bij de trekking op 10 augustus is de Jackpot gevallen. Dat kon niet anders want hij stond op ¤ 27,5 miljoen en dan valt de Jackpot gegarandeerd. Als hij 6x niet is gevallen, gebeurt dat ook. Dan gaat de Jackpot er bij de 7e trekking gegarandeerd uit.
quote:25.6 Indien de Jackpot wordt getrokken op een uniek deellot zoals bedoeld in artikel 11.2 van dit reglement, is de Jackpot gevallen.
25.7 Indien de Jackpot valt op een uniek deellot, zoals bedoeld in artikel 11.2 van dit reglement, ontvangt de eigenaar het aan hem toekomende deel van de Jackpot en wordt het resterende deel toegevoegd aan de opbouw van de eerstvolgende Jackpot.
En als ze hadden gzegd dat er ook kans was dat het een deel van die 27,5 zou kunnen zijn, had je dan niet meegedaan? Voor zover je nu wel meegedaan hebt natuurlijk, dat weet ik niet. Meer in het algemeen dan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:11 schreef BasEnAad het volgende:
Maar ze communiceren wat anders. Ze zeggen dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat. Dat is gelogen.
Ik heb niet meegedaan dit keer. Of het verschil uitmaakt weet ik niet, maar het gaat mij erom dat de staatsloterij duidelijk en transparant is. Wie weet wat ze nog meer allemaal voor addertjes onder het gras hebben?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:19 schreef Modus het volgende:
[..]
En als ze hadden gzegd dat er ook kans was dat het een deel van die 27,5 zou kunnen zijn, had je dan niet meegedaan? Voor zover je nu wel meegedaan hebt natuurlijk, dat weet ik niet. Meer in het algemeen dan.
Duidelijk wel, logisch niet, en dat is juist het punt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Valt ie op een deellot, dan geldt het volgende (volgens mij volstrekt logisch en duidelijk):
Ik zie dat 'moeten' echt niet. Leg eens uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:32 schreef D. het volgende:
Als er een eenvijfde lot is moet je ook die andere viervijfde verkopen.
Probleem opgelost.
Ik lees de klachten die men heeft en opper de oplossing. Welk gedeelte is onduidelijk?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zie dat 'moeten' echt niet. Leg eens uit.
De winnaar had ook vorige maand een lot gekocht. Toevallig een vijfde lot.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, daar hebben de mensen die de vorige maand een lot gekocht hebben wat aan.
Nee, nee, in de reclames werd gezegd dat de recordjackpot er gegarandeerd uitging. Dus tenzij 5.5 miljoen het hoogste is dat ze ooit uitgekeerd hebben (geen idee, ik volg loterijen niet, maar ik denk van niet), is het wel degelijk misleiding geweest.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, ze communiceren dat de jackpot eruit gaat. Zie o.a. http://www.staatsloterij.nl/jackpot/
Daar kun je volgens mij heel lang over discussiëren!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, nee, in de reclames werd gezegd dat de recordjackpot er gegarandeerd uitging. Dus tenzij 5.5 miljoen het hoogste is dat ze ooit uitgekeerd hebben (geen idee, ik volg loterijen niet, maar ik denk van niet), is het wel degelijk misleiding geweest.
Nou is een loterij altijd (vrijwillige) misleiding, dus meer dan een tik op de vingers van de RCC hoeft van mij ook niet, maar toch.
Als je het nu nog niet snap heeft meer uitleg ook geen zinquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:34 schreef Modus het volgende:
Hoezo moeten die 4 andere 1/5 loten ook verkocht worden als er eenmaal 1 is verkocht?
Dus omdat de deelnemers het spel niet snappen moet je de regels aanpassen!?!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:47 schreef D. het volgende:
Als je het nu nog niet snap heeft meer uitleg ook geen zin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |