Plakjes, danwel fijnsnijdenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:20 schreef Chicolate het volgende:
Een ui snipperen ... is dat buitenste schillen van de ui eraf trekken en in plakjes snijden?
Oh dan zullen ze fijnsnijden willen want dat is ook zo op het plaatjequote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh dan zullen ze fijnsnijden willen want dat is ook zo op het plaatje. Dankje
.
Whehe. Ik weet niet HOE het kan, maar ik kan heel lekker koken en het mislukt echt nooit. Dat vond ik eerst wel vanzelf sprekend "ja ik doe toch gewoon wat er in het recept staat" maar de mensen om mij heen vinden 't wel bijzonder. Nou primaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef Miss_S het volgende:
Amaretto-cupcakes dus
Want zo zeker ben ik inderdaad niet van mezelf PF
Leuk tochquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Whehe. Ik weet niet HOE het kan, maar ik kan heel lekker koken en het mislukt echt nooit. Dat vond ik eerst wel vanzelf sprekend "ja ik doe toch gewoon wat er in het recept staat" maar de mensen om mij heen vinden 't wel bijzonder. Nou prima!
Van het resultaatquote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Van het resultaat. Al zou stap voor stap een plaatje ook wel leuk zijn
.
Je snijdt hem doormidden (over het steeltje)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Van het resultaat. Al zou stap voor stap een plaatje ook wel leuk zijn
.
Jankertquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het kan sneller en ongecontrolleerder!Ik snij niet horizontaal maar verticaal en daarna hak ik als een idioot alles nog door, at random
Ik kan niet zo goed tegen ui
Dan ga ik lekken als een ikweetnietwat.
Australië?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:55 schreef Miss_S het volgende:
Dames in welke landen is het nog lekker weer (als in +20 graden) in December?
Hmm vraag me af of dat in ons budget pastquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Australië?
Een vriendin van mij zat met kerst in Australië. Ging ik met haar cammen en het was stralend weer, ze droeg zomerkleding en er stond een kerstboom in de hoek van de kamer. Pretty weird.
In Zuid-Afrika kun je aan het strand liggen met de kerstquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:55 schreef Miss_S het volgende:
Dames in welke landen is het nog lekker weer (als in +20 graden) in December?
Jij dan ook alvast gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef sigme het volgende:
Ik heb nooit willen trouwen. Maar nu ga ik het binnenkort toch maar doen - even snel op de gratis dag, met (als ze toestemmen) een bevriend stel als getuigen en verder niks. Goedkoper dan een testament en na 15 jaar vaste verkering moet 't kunnen toch?
Conleche, jij zegt niks, dan zeg ik niks over je lelijke zin zonder apostroph.
Ach, gevaar vind je overal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:39 schreef Miss_S het volgende:
Bedankt voor de tips, zuid-afrika klinkt erg goed (vind mijn vriend, ik geloof nog niet echt dat je daar op vakantie kan)
http://www.c1000.nl/recepten/gevulde-tomaten-met-aardappelpuree Maar dan zonder de aardappelpuree. Ik zag pas toen ik het recept ging lezen dat ik kant-en-klaar ui had moeten kopen ipv gewoon een uiquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Snipperen klinkt als snippers! Snippertjes ui!Wat ga je maken Chico?
Een zonvakantie is alweer 3jaar geleden voor mij dus heb daar wel zin in.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:05 schreef Quinazoline het volgende:
Geen idee waar het in de winter lekker is. Zuidelijk halfrond inderdaad. Maar in de winter is juist de sneeuw opzoeken zo lekker. Lekker wandelen in besneeuwde Ardennen (als het hier ook echt winter is) of anders naar Scandinavie
.
Okquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, ik heb 4 mnd stagegelopen in Johannesburg en ben afgelopen winter 4 weken op vakantie geweest in ZA. Neem van mij aan: het is een fan-tas-tisch vakantieland
Ik ga de volgende week naar de hypotheker om een berekening te laten maken en voor uitleg over de koopsubsidie en ik wil in 2010 dan graag iets kopen. Als de prijzen nog een pietsie willen zakkenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Chico, waarom zou je in hemelsnaam kant-en-klare ui willen gebruiken? Je hebt toch handjes gekregen van onze lieve Heer, je kunt toch wel zelf een uitje snipperen? Ik vind dat zo bedorven ruiken, kant-en-klaar gesneden groent
Syrena, wanneer krijg je je loonsverhoging? Ga je dan een huis kopen, of nu al?
Hmmm mijn vriendje is ook in Kenia geweest en wil graag terug met mij.....zo te horen moet ik hem zijn zin geven als we het geld hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Miss_S - Canarische Eilanden in december is echt geen goed-weer-garante kan ik je vertellen. Ik was ooit begin december op Fuerteventura met m'n mams en we hadden storm en wind en regen. Als je het geld hebt om naar ZA te gaan zou ik 't echt doen, Afrika is zo mooi
. (Niet dat ik er ben geweest, maar de Kenia-foto's van m'n lief zijn zo prachtig).
Ik dacht dat weegschalen van die evenwichtige types waren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:08 schreef Syrena het volgende:
Al is dat wel riskant gedacht voor 'n Weegschaal![]()
Zijn we ook, totdat we een beslissing ergens over moeten nemenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:09 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik dacht dat weegschalen van die evenwichtige types waren?
Afgelopen jaar zijn we rond kerst naar Londen geweest en dat was inderdaad wel een stuk duurder, dus zat nu eigenlijk aan een week/paar weken voor kerst te denken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:23 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, rond de kerst zijn de vliegtickets wel wat duurder (begin je dan nu vast te orienteren), maar wij waren bijv. voor 4 weken autohuur 'maar' 500 euro kwijt. We sliepen veel bij familie en vrienden, maar hebben ook wel in guesthouses geslapen. Superleuk en goed verzorgd, gemiddeld 20 euro pppn. Als je lowbudget gaat, kan het nog veel goedkoper.
En alles is gewoon goedkoop daar. Duurste fles wijn van de kaart bestellen (): 15 euro max. Et cetera
je kunt met een middelmatig Europees budget leven als God in Frankrijk
Nee joh, gewoon een leuk boek, het liefst niet te deprimerend en niet in de winterquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef ColdFeet het volgende:
PF, Het Schervengericht van A.F.Th.? Disgrace van Coetzee? Of wil je echt de groten van de wereldliteratuur?
Miss_S, apart, lijkt me. Je hebt allerlei websites waarop je leuke guesthouses kunt zoeken per plaats enzo. EN zelf regelen is volgens mij veel goedkoper.
Neem iets van Marian Keyes, ik heb laatst 'This charming man' gelezen. Chicklit maar dan 'intelligent'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:29 schreef P.F het volgende:
Niemand die nog een leuk (vakantie)boek weet?
Daar ben ik nu inderdaad ook in bezigquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Neem iets van Marian Keyes, ik heb laatst 'This charming man' gelezen. Chicklit maar dan 'intelligent'.
Moest zo nu en dan echt hardop lachen. Echt een aanrader!! Je kunt het het beste de Engelstalige versie lezen.
Genieten,dik 900 blz. Ik had de paperback, erg compact formaat dus toch makkelijk mee te nemen. Da's voor mij een pre, ik lees vooral in trein of bed!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Daar ben ik nu inderdaad ook in bezigTot nu toe erg leuk! Wel dik, dus je bent er wel even zoet mee denk ik!
Ik denk dat je beter een klein stukje biefstuk had kunnen nemen en heeeel veel spinazie. Dan was je nu proppievol!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:42 schreef Aventura het volgende:
Ik gooi er maar weer een lijstje in..Ik doe nu ook 'Streep je slank' op aanraden van Cinnamongirl ()
En ik eet dus standaard 'teveel'.
O: 2 boterhammen met kipfilet (1 plakje/beleg)
T: banaan
L: 2 boterhammen met st. Moret en een tomaat in plakjes, bakje Boerenyoghurt perzik, kop groentesoep
D: biefstuk (wel groot, 180 gram ofzo), 200 gram gebakken aardappelen (ik weet 't...), beetje spinazie
T: 1 glas ice tea green, 2 cappuccino
Volgens de tabel heb ik hiermee teveel binnengekregen. Nou, ik zit nu met een holle maag op de bank
Ik zie wel in dat ik hier en daar te veel vet binnen heb gekregen, maar om dit veel te noemen. Of zie ik het helemaal verkeerd?
Dat welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:43 schreef Aventura het volgende:
[..]
Genieten,dik 900 blz. Ik had de paperback, erg compact formaat dus toch makkelijk mee te nemen. Da's voor mij een pre, ik lees vooral in trein of bed!
Ja, i know...Ik woon net samenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:47 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter een klein stukje biefstuk had kunnen nemen en heeeel veel spinazie. Dan was je nu proppievol!
Ja nee geen idee, ik koop ook altijd versquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Chico, waarom zou je in hemelsnaam kant-en-klare ui willen gebruiken?
Meestal wel ja. Ik had 3 ipv 2 gevulde tomaten, en wilde er nog een enorme bak sla bij maken. Maar zat na 1 tomaat eigenlijk al volquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:07 schreef Quinazoline het volgende:
Ziet er lekker uit Chico! Eet je er dan nog iets van extra groente bij, als je geen aardappelpuree pakt?
Pff, bij een tentamen? Ik vond het surveilleren bij de CE's zo verschrikkelijk mind-numbing saai. Ik mocht ook niets, niet lezen, niet nakijken, alleen maar zitten en kijken en meelopen met mensen naar de WC. Soms wel vier uurquote:
Recepten waarin pakjes en zakjes worden gebruikt...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:02 schreef Chicolate het volgende:
http://www.c1000.nl/recepten/gevulde-tomaten-met-aardappelpuree Maar dan zonder de aardappelpuree. Ik zag pas toen ik het recept ging lezen dat ik kant-en-klaar ui had moeten kopen ipv gewoon een ui.
Waarom maak je ruzie op de derde date?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:17 schreef Merel het volgende:
McOffLimits en ik hebben net onze eerste soortvanruzie gehad, op de derde dateDesondanks heb ik nog steeds kriebels
En nu is 'ie netjes naar huis, dat ben ik ook niet gewend
Bevalt me wel, zo rustig aan
![]()
Waarom?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:02 schreef Razztwizzle het volgende:
T: Plakje gemberboek.
Lief.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:09 schreef motorbloempje het volgende:
10 minuten fietsen op heel langzaam tempo en 3 minuten wachten, want ik wil altijd nog even naar Mr.MoBlo zwaaien voordat ik hier het bedrijventerrein oprijd en hij doorrijdt naar de A73
Yeah! Succes.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:12 schreef Viking84 het volgende:Ik ga morgen weer een kamer bekijken in Amersfoort.
Oeh, per direct.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:09 schreef Viking84 het volgende:
@ VMW: toen ik in Amersfoort was heb ik op twee kamers gereageerd. Voor de ene ben ik niet uitgenodigd, voor deze dus wel. Moet wel snel beslissen dit keer. Huur gaat per direct in. Maar ja, eerst maar eens kijken hoe het morgen afloopt. * Viking84 enthousiasme wat tempert na de teleurstelling van de vorige keer
.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:30 schreef Miss_S het volgende:
O: sushi
S: hardlopen
T: sushi
L: sushi
D:???
Omdat het niet zo netjes en handig is dat we met elkaar omgaan, maar inmiddels heb ik besloten dat dat dan maar jammer is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:30 schreef Miss_S het volgende:
En Merel waarom is ie precies OffLimits? en waar ging de ruzie over dan?
Joh, da's toch niet zo offlimitsquote:
Maar ik heb 't jarenlang als excuus gebruikt waarom we niks met elkaar konden beginnenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Joh, da's toch niet zo offlimits. Kijk, als het nu de vriend van je beste vriendin zou zijn, okay. Maar dit is toch nog wel te overzien.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
omdat ik benieuwd was hoe dichtbij ik nou woonde
Ik heb dat zenuwachtige ook hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:28 schreef P.F het volgende:
Morgen pas! Maar ik word altijd een beetje zenuwachtig van vakanties. Ik vroeg ook of we samen konden slapen de dag voor vertrek.. Maar dat wou hij niet want we sliepen al heel veel dagen achter elkaar bij elkaar. Zit ook wel wat in.
Het is inderdaad wel vermoeiend, maar als ik moet kiezen vermoeiend of zonder kies ik toch voor het eerstequote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:46 schreef kwakveense het volgende:
nouals ik met mcEx veel anchten samen geslapen had dan had ik ook wel weer even zin in mijn eigen bed, in mn eentje, een volledige nacht goed diep slapen ipv allemaal gedonder
, niet achterlijk vroeg wakker worden omdat er iemand bij je ligt en even uitgebreid mn eigen dingen doen, opruimen etc.... als je samenwoont is het wel anders dan wanneer je bij elkaar "logeert" heb ik t idee...
Ja of je zegt dat het handig is omdat je dan samen vertrekt en dus niet ergens hoeft af te spreken/elkaar pas op het vliegveld zietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:28 schreef P.F het volgende:
Morgen pas! Maar ik word altijd een beetje zenuwachtig van vakanties. Ik vroeg ook of we samen konden slapen de dag voor vertrek.. Maar dat wou hij niet want we sliepen al heel veel dagen achter elkaar bij elkaar. Zit ook wel wat in.
We hoeven pas om 15:00 op Schiphol te zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja of je zegt dat het handig is omdat je dan samen vertrekt en dus niet ergens hoeft af te spreken/elkaar pas op het vliegveld ziet.
Jij bent wel slimquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja of je zegt dat het handig is omdat je dan samen vertrekt en dus niet ergens hoeft af te spreken/elkaar pas op het vliegveld ziet.
Ja dat is ook meteen de leukste oefeningquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je flink aan het hulahoopen slaat zweet je wel!
Mijn vriend gebruikt dat vaak als argument, en ik vind dat er wel wat in zitquote:
Er zit vast iets in de lucht, ik kon er vanochtend ook echt niet uit komen. Uiteindelijk was ik rond half 9 zover om mezelf naar de douche te slepen maar ik ging nog even bij vriendje kijken en toen heeft hij me weer overtuigd om terug naar bed te komen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je flink aan het hulahoopen slaat zweet je wel!
Hoi trouwens![]()
Ik voel me belabberd, bweurk! Ik was eergisteren een pil vergeten en om te zorgen dat de werking onverminderd zou zijn moest ik er gisteravond twee tegelijk nemen en daar raakt mn interne shizzle altijd wat van streek vanDus ik deed mn eerste poging tot opstaan rond 9.00 en de tweede rond half 11. Huzzaah.
Wat schattig dat je dat doet voor hem! Ik heb na vijf jaar de hoop opgegeven dat mijn lief ooit op tijd uit bed komt. Als hij echt ergens op tijd moet zijn en ik mag zelf uitslapen dan zoekt 'ie het zelf maar uit, ik ga hem niet meer uit bed sleuren. (Serieus, een natte washand helpt vaak al niet eens meerquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn vriend gebruikt dat vaak als argument, en ik vind dat er wel wat in zit. Sowieso heeft hij moeite met vroeg opstaan, dan vind ik het fijner als ik er zelf bij ben
(en hem evt aansporen dat ie op moet schieten).
En ijsblokjes?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:47 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat schattig dat je dat doet voor hem! Ik heb na vijf jaar de hoop opgegeven dat mijn lief ooit op tijd uit bed komt. Als hij echt ergens op tijd moet zijn en ik mag zelf uitslapen dan zoekt 'ie het zelf maar uit, ik ga hem niet meer uit bed sleuren. (Serieus, een natte washand helpt vaak al niet eens meer). Als ik toch al wakker ben en dus ook vroeg op moet en hij moet op tijd ergens zijn dan krijgt 'ie een ijskoude natte washand in z'n gezicht en als dat niet helpt dan ga ik verder met opstaan en dan hoor ik later wel of hij op tijd was of niet. En als we samen weggaan dan spreek ik met hem een tijd-van-vertrek af die minstens 1,5 uur VOOR het moment dat ik echt weg wil ligt. Dan komt 't meestal (met een washand of 3) wel goed.
.
Ik ook hoor. En ons huis is een stuk groterquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij wonen min of meer samen en ik vind het nog steeds heerlijk als vriendje er een keer niet is. Gaan slapen wanneer ik dat wil, in alle rust kunnen tutten 's ochtends...
Dat zou misschien wel minder zijn als we wat meer ruimte hadden, met 30m2 kun je elkaar echt niet even ontlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daglijstje.
o. croissant
t. klein doosje smarties
l. grote opscheplepel aardappel-bleekselderijgratin + nog iets, maar ik weet nog niet wat
t. taart + klein borreltje - genoeg om te ontspannen, maar veel te weinig om aangeschoten te zijn (kinderfeestje, the horror )
d. gegrilde kip + paar patatjes + groente + ijsjeGeen zorgen voor de dag van morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you pondering what I'm pondering?
Examen noemen ze 't hier, maar het komt op hetzelfde neer. Ik heb wat zitten brainstormen voor de toetsen onderwijl en een krantje gelezen. Fat chance dat er gespiekt wordt bij een filosofie-tentamen met essayvragen, toch?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Pff, bij een tentamen? Ik vond het surveilleren bij de CE's zo verschrikkelijk mind-numbing saai. Ik mocht ook niets, niet lezen, niet nakijken, alleen maar zitten en kijken en meelopen met mensen naar de WC. Soms wel vier uur.
Ik had me nog verrekendquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:22 schreef ColdFeet het volgende:
En Tink: 25 vakantiedagen per jaar sucks. En weet je wat nog meer sucks? 17 vakantiedagen per jaar
Maar het klinkt verder toch wel als een leuke baan?
áls ik de baan aanneem ga ik dat ook voorstellen. Maar weer ontopic.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Kun je niet wat extra vakantiedagen verdienen door een paar weken 5 dagen te werken in plaats van 4? Of werkt het zo niet?
Gefeli!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:22 schreef Lastpost het volgende:
Woehoe hopelijk heb ik vrijdag een nieuwe baan!![]()
Eigenlijk m'n oude baantje, maar oke.
Zo denk ik nu ook, neem vrijwel alles aan waardoor ik uit die bijstand kan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
LP!Een baan is een baan, en dat je er blij mee bent is het belangrijkste
![]()
Volgens mij ookquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:40 schreef Quinazoline het volgende:20 vakantiedagen. Ik ben per 1 juli aan het werken (promoveren) en heb voor de rest van dit jaar 18 dagen. En dat vond ik een beetje weinig
. Volgens mij ben ik verwend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar ik moet ook naar klantenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gefeli!![]()
Die 12 weken is toch niet zo'n probleem als je slechts 1x in de week fysiek aanwezig hoeft te zijn Tink?
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:37 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zo denk ik nu ook, neem vrijwel alles aan waardoor ik uit die bijstand kan.
Heb er overigens ook nog een krantenwijk (!) bijgenomen, extra geld FTW.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything which is not impossible, will eventually happen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |