abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71797281
Het vorige deel: Slank #829 - Optiwel/niet

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
pi_71797324
Amaretto-cupcakes dus
Want zo zeker ben ik inderdaad niet van mezelf PF
pi_71797384
Een ui snipperen ... is dat buitenste schillen van de ui eraf trekken en in plakjes snijden?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:22:09 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_71797435
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:20 schreef Chicolate het volgende:
Een ui snipperen ... is dat buitenste schillen van de ui eraf trekken en in plakjes snijden?
Plakjes, danwel fijnsnijden .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_71797461
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Plakjes, danwel fijnsnijden .
Oh dan zullen ze fijnsnijden willen want dat is ook zo op het plaatje . Dankje .
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:23:50 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_71797489
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh dan zullen ze fijnsnijden willen want dat is ook zo op het plaatje . Dankje .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_71797509
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef Miss_S het volgende:
Amaretto-cupcakes dus
Want zo zeker ben ik inderdaad niet van mezelf PF
Whehe. Ik weet niet HOE het kan, maar ik kan heel lekker koken en het mislukt echt nooit. Dat vond ik eerst wel vanzelf sprekend "ja ik doe toch gewoon wat er in het recept staat" maar de mensen om mij heen vinden 't wel bijzonder. Nou prima !
pi_71797533
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Whehe. Ik weet niet HOE het kan, maar ik kan heel lekker koken en het mislukt echt nooit. Dat vond ik eerst wel vanzelf sprekend "ja ik doe toch gewoon wat er in het recept staat" maar de mensen om mij heen vinden 't wel bijzonder. Nou prima !
Leuk toch
pi_71797552
Even een tvp.

Ben me door de Italiaanse persoonlijke voornaamwoorden aan het worstelen, ik kom me wel weer melden als het gelukt is .
pi_71797553
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Van het resultaat . Al zou stap voor stap een plaatje ook wel leuk zijn .
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:31:17 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71797705
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:34:30 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71797786
tvp .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:35:07 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71797801
Snipperen klinkt als snippers! Snippertjes ui! Wat ga je maken Chico?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71797818
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Je snijdt hem doormidden (over het steeltje)
dan leg je hem op de platte kant
dan hou je hem tussen duim en wijsvinger
dan snij je hem horizontaal in, van boven naar beneden
dan snij je tussen je duim en wijsvinger, van links naar rechts
en dannnn snij je evenwijdig aan de lijn van je duim/wijsvinger

Dat is wel de snelste en makkelijkste manier !
pi_71797842
Whehe, wat uniekhoorn liet zien dus
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:44:48 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71798033
Het kan sneller en ongecontrolleerder! Ik snij niet horizontaal maar verticaal en daarna hak ik als een idioot alles nog door, at random Ik kan niet zo goed tegen ui Dan ga ik lekken als een ikweetnietwat.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:49:39 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71798164
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het kan sneller en ongecontrolleerder! Ik snij niet horizontaal maar verticaal en daarna hak ik als een idioot alles nog door, at random Ik kan niet zo goed tegen ui Dan ga ik lekken als een ikweetnietwat.
Jankert
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71798235
TVPilates
pi_71798305
Dames in welke landen is het nog lekker weer (als in +20 graden) in December?
pi_71798370
Ik wil een fototoestel voor mijn verjaardags (kopen met verjaardags geld en dan nog wat bijleggen of zo) maar ik wil hem eigenlijk donderdag al voordat ik naar Kreta ga.

Ik ben te hebberig !
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:57:28 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71798378
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:55 schreef Miss_S het volgende:
Australië?

Een vriendin van mij zat met kerst in Australië. Ging ik met haar cammen en het was stralend weer, ze droeg zomerkleding en er stond een kerstboom in de hoek van de kamer. Pretty weird .
Niet meer actief op Fok!
pi_71798697
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Australië?

Een vriendin van mij zat met kerst in Australië. Ging ik met haar cammen en het was stralend weer, ze droeg zomerkleding en er stond een kerstboom in de hoek van de kamer. Pretty weird .
Hmm vraag me af of dat in ons budget past
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:18:52 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71799037
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Jankert

@Miss_S: een heel groot deel van Zuid-Amerika!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:19:50 #24
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71799076
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:23:11 #25
38396 mazaru
pi_71799203
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:55 schreef Miss_S het volgende:
In Zuid-Afrika kun je aan het strand liggen met de kerst
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:00 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_71799370
nooit gedacht dat ik nog eens een lullige tvp zou posten
stormy waters...
sailin'
pi_71799419
K-Fat mag zich hier ook wel eens komen melden !
Kevin 'Fatterline' krijgt 1,6 miljoen om af te vallen
pi_71799514

Ik heb nooit willen trouwen. Maar nu ga ik het binnenkort toch maar doen - even snel op de gratis dag, met (als ze toestemmen) een bevriend stel als getuigen en verder niks. Goedkoper dan een testament en na 15 jaar vaste verkering moet 't kunnen toch?
Conleche, jij zegt niks, dan zeg ik niks over je lelijke zin zonder apostroph .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71799559
En ik was de afgelopen dagen met mijn geliefde even op een Waddeneiland - zijn verjaardag ontlopen. 2 Dagen hotel met ontbijt + uit eten. En wandelen en in de zon liggen.

Morgen weer naar kantoor .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71799621
Ik zoek nog een leuk boek voor op vakantie..
Sowieso een Shoperella achtig boek
en ook nog graag een ..lees-lees boek. Maar ik heb ondertussen alles al gelezen wat ik wil lezen.. Hmpf.

Oh, en ook al zou niemand het vermoeden ( ) ik hou juist heel erg van literatuur-literatuur boeken. Zoals eh... Kundera of Mulisch. Maar ik heb daar verder geen verstand van hoor, ik hou gewoon van lezen.
pi_71799645
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:32 schreef sigme het volgende:

Ik heb nooit willen trouwen. Maar nu ga ik het binnenkort toch maar doen - even snel op de gratis dag, met (als ze toestemmen) een bevriend stel als getuigen en verder niks. Goedkoper dan een testament en na 15 jaar vaste verkering moet 't kunnen toch?
Conleche, jij zegt niks, dan zeg ik niks over je lelijke zin zonder apostroph .
Jij dan ook alvast gefeliciteerd !
pi_71799752
Bedankt voor de tips, zuid-afrika klinkt erg goed (vind mijn vriend, ik geloof nog niet echt dat je daar op vakantie kan)
pi_71799926
O haaai!!

Lijstje

Pré-O: yoghurt met volkorenflakes en brokjes choco-cake. (Het was nog nacht. Naja nacht...... 6 uur of zo.)
O: choco cake
L: volkoren bolletje met filet A. sla en ui
S: stepshape/interval
T: wodka, katjang
D: lamsbiefstuk met linzen en Italiaanse wokgroenten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:55:44 #34
38396 mazaru
pi_71800294
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:39 schreef Miss_S het volgende:
Bedankt voor de tips, zuid-afrika klinkt erg goed (vind mijn vriend, ik geloof nog niet echt dat je daar op vakantie kan)
Ach, gevaar vind je overal tegenwoordig.
In Zuid-Afrika valt het op het moment best wel mee geloof ik.
En dat zijn wel de reizen waar je het over 30 jaar nog steeds over hebt.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:59:19 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71800415
Ook hoi!

Mijn lijstje
o. weetabix met melk
t. druiven
l. bloemkool + aardappel + 2 stukjes vlees + half glaasje jägermeister + waterijsje
t. -
d. 5 plakjes brood + gekookte inktvis + zaziki + 2 stukjes vlees + opscheplepel patat + glas wijn + glas ouzo + salade + cornetto

En ik heb mogelijk een nieuwe baan. Het salaris is niet echt geweldig, de rest klinkt goed. Ik slaap er nog een nachtje over.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71800514
haaj
pi_71800557
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Snipperen klinkt als snippers! Snippertjes ui! Wat ga je maken Chico?
http://www.c1000.nl/recepten/gevulde-tomaten-met-aardappelpuree Maar dan zonder de aardappelpuree. Ik zag pas toen ik het recept ging lezen dat ik kant-en-klaar ui had moeten kopen ipv gewoon een ui .

Ik had vandaag echt ruzie met mn camera en hoofdpijn, dus foto's zijn behoorlijk waardeloos geworden . Met de flits gaat alle smakelijkheid wel weg .

pi_71800654
Geen idee waar het in de winter lekker is. Zuidelijk halfrond inderdaad. Maar in de winter is juist de sneeuw opzoeken zo lekker . Lekker wandelen in besneeuwde Ardennen (als het hier ook echt winter is) of anders naar Scandinavie .

Ik heb ipv wraps salade met rostirondjes en een hamburger gegeten. En nu ga ik de tweede les van Evy lopen!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_71800722
Ziet er lekker uit Chico! Eet je er dan nog iets van extra groente bij, als je geen aardappelpuree pakt?

De racefiets was trouwens wel mooi, maar ik wil nog even met iemand met verstand er naar kijken. Maar alleen als die heeeele rare dingen opmerkt dan koop ik hem niet. Want nu wil ik hem gewoon hebben om samen met (=achter ) mijn vriend te gaan fietsen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_71800741
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:05 schreef Quinazoline het volgende:
Geen idee waar het in de winter lekker is. Zuidelijk halfrond inderdaad. Maar in de winter is juist de sneeuw opzoeken zo lekker . Lekker wandelen in besneeuwde Ardennen (als het hier ook echt winter is) of anders naar Scandinavie .
Een zonvakantie is alweer 3jaar geleden voor mij dus heb daar wel zin in.
Gran Canaria kan ook...is niet zo duur
pi_71801892
Miss_S, ik heb 4 mnd stagegelopen in Johannesburg en ben afgelopen winter 4 weken op vakantie geweest in ZA. Neem van mij aan: het is een fan-tas-tisch vakantieland
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:45:57 #42
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71802080
tuhvuhpuh.... ben de hele week bezig met helpen op koor en orkest om nieuwe zieltjes te winnen (is leuk kletsen met eerstejaars die het heel leuk vinden dat mensen interesse in ze tonene, en dat er nog meer mensen zijn die houden van muziekmaken) dus weinig tijd om bij te lezen s avonds (overdg tijdens werk blijf ik aardig bij )
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71802126
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, ik heb 4 mnd stagegelopen in Johannesburg en ben afgelopen winter 4 weken op vakantie geweest in ZA. Neem van mij aan: het is een fan-tas-tisch vakantieland
Ok ik zal het onthouden

Mijn laptop maakt een herrie not good
pi_71802127
Popjes! Ik zag lekkere tomaten voorbijschieten

Ik ben naar de Ikea geweest, maar waar ik voor ging, hadden ze niet of ik heb het toch verkeerd begrepen en had ik mijn stoeltjes aan een balie moeten aanvragen en dan ophalen elders. Aniehoe, we gaan nog eens terug. Buit nu:

- Kandelaar (die dure van 30 euro )
- Kaarsen (Doh)
- Dekbedovertrek
- Wasrekje
- Schoenenzakding voor de kleerkast
- Twee nepleren krukjes

En mijn nieuwe kleur in de woonkamer wordt paars, naast het rood. Ik ga nog maar 1 keer over het behang heenschilderen en bidden dat het niet van de muur loslaat door alle verflagen die er inmiddels op zitten. Dan heb ik tenminste nog een beetje een woonkamer naar wens tot ik een huis ga kopen. Als dat er financieel in zit.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71802424
Oh en Chico, waarom zou je in hemelsnaam kant-en-klare ui willen gebruiken? Je hebt toch handjes gekregen van onze lieve Heer, je kunt toch wel zelf een uitje snipperen? Ik vind dat zo bedorven ruiken, kant-en-klaar gesneden groent

Syrena, wanneer krijg je je loonsverhoging? Ga je dan een huis kopen, of nu al?
pi_71802533
Van BH's in 't vorige topic naar cupcakes in dit topic. Ik vind 't een logische overgang .

Ik heb net Evy les 1 gelopen trots . Heb een rondje gemaakt door natuurgebied dat hier achter ligt, en ik zag reeën en een buizerd en hazen. Was mooi.

Alleen heb ik nu wel weer een beetje zere knieën. En ik ga nooit meer rennen met nog een kopje espresso in m'n maag . Morgen maar echt een rustdag doen en niet toch stiekem les 2, zoals ik bij de vorige Evy-poging deed en na vijf weken het gewoon niet meer kon omdat het pijn deed.

Mijn definitieve lijstje voor vandaag:
BR: Twee geroosterde boterhammen, 1 met rookvlees/komkommer en 1 met ham/komkommer, gekookt ei, thee.
T: Magere kwark met een banaan, een nectarine en wat hazelnoten.
D: Hamburger tussen zelfgebakken kaas/uienbrood met komkommer/tomaat en wat ketchup/mosterd, met daarbij witlofsalade (aangemaakt met een restje coleslaw wat we nog hadden van johma, dus zal wel niet zo gezond zijn).
S: Evy les 1.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 22:00:43 ]
pi_71802686
Miss_S - Canarische Eilanden in december is echt geen goed-weer-garante kan ik je vertellen. Ik was ooit begin december op Fuerteventura met m'n mams en we hadden storm en wind en regen . Als je het geld hebt om naar ZA te gaan zou ik 't echt doen, Afrika is zo mooi . (Niet dat ik er ben geweest, maar de Kenia-foto's van m'n lief zijn zo prachtig).
pi_71802697
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Chico, waarom zou je in hemelsnaam kant-en-klare ui willen gebruiken? Je hebt toch handjes gekregen van onze lieve Heer, je kunt toch wel zelf een uitje snipperen? Ik vind dat zo bedorven ruiken, kant-en-klaar gesneden groent

Syrena, wanneer krijg je je loonsverhoging? Ga je dan een huis kopen, of nu al?
Ik ga de volgende week naar de hypotheker om een berekening te laten maken en voor uitleg over de koopsubsidie en ik wil in 2010 dan graag iets kopen. Als de prijzen nog een pietsie willen zakken
De hypotheker zit toch bij mij in de straat zowat, dus ik kan in 2010 dan nog eens langsgaan, maar dan weet ik voor nu in elk geval tot welk bedrag ik kan gaan.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71802759
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Miss_S - Canarische Eilanden in december is echt geen goed-weer-garante kan ik je vertellen. Ik was ooit begin december op Fuerteventura met m'n mams en we hadden storm en wind en regen . Als je het geld hebt om naar ZA te gaan zou ik 't echt doen, Afrika is zo mooi . (Niet dat ik er ben geweest, maar de Kenia-foto's van m'n lief zijn zo prachtig).
Hmmm mijn vriendje is ook in Kenia geweest en wil graag terug met mij.....zo te horen moet ik hem zijn zin geven als we het geld hebben
pi_71802771
Want ik reken er sowieso op dat er een nieuwe badkamer en keuken komen. Die zijn meestal in waardeloze staat als ik kijk naar mijn prijsklasse huizen En dan kan ik t ook meteen naar mijn smaak doen.

Al is dat wel riskant gedacht voor 'n Weegschaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')