quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:06 schreef cafca het volgende:
Moeilijk?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
One hit-wonder met een top 10 hit in 1978
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:13 schreef WeezerButler het volgende:
Foxy zou dat wel eens kunnen zijn.... zeker als ik naar de besnorde man midvoor kijk. Suspicious character
puntje tegoed uit het vorige topic nogquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:06 schreef cafca het volgende:
Argent?
Da's toch geen one hit wonder?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:41 schreef schaap001 het volgende:
Volgens is het gewoon Chicago
die man in het midden, die een beetje verscholen staat, is volgens mij Peter Cetera![]()
schaap001 +1quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:44 schreef schaap001 het volgende:
owja, Exile
kiss you all over
[..]
die hint had ik ff gemist![]()
Die gasten van de hit Baker Street?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's toch geen one hit wonder?
3e Hint:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:25 schreef WeezerButler het volgende:
Humble Pie, Steve Marriott staat links met zn Mod kapsel
Uiteraard!quote:
zoiets ja, maar dat net niet....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:41 schreef cafca het volgende:
Iets van chocolate milk and cookies was het geloof ik...
quote:and
is the name of
's debut album, released in 1995.
DJ Lethal (House of Pain, Limp Bizkit) produced the album, providing all of the DJ ing. Actress Nicole Eggert is featured on the cover.
Even though the album did not chart and was a commercial and critical failure for Atlantic, the band stayed on the label, going on to huge success.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:08 schreef cafca het volgende:
ja, ik weet wel wie, maar de titel dus net niet....
Zo bagger als alle andere albums van Sugar Ray zijn, zo goed is deze. Klinkt als een soort Red Hot Chili Peppers op volle toeren en topsnelheid, maar dan het hele album door.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
lemonade and brownies van sugar ray
quote:The song's exact origins are unknown. A number of its lines and the general plot resemble those of a contemporary broadside ballad "Patrick Fleming" (also called "Patrick Flemmen he was a Valiant Souldier") about an Irish highwayman executed in 1650.
In the book The Folk Songs of North America, folk music historian Alan Lomax suggests that the song originated in the 17th century, and (based on plot similarities) that John Gay's 1728 The Beggar's Opera was inspired by Gay hearing an Irish ballad-monger singing "". In regard to the history of the song, Lomax states, "The folk of seventeenth century Britain liked and admired their local highwaymen; and in Ireland (or Scotland) where the gentlemen of the roads robbed English landlords, they were regarded as national patriots. Such feelings inspired this rollicking ballad."
At some point, the song came to the United States and was a favorite in Colonial America because of its irreverent attitude towards British officials. The American versions are sometimes set in America and deal with American characters. One such version, from Massachusetts, is about Alan McCollister, an Irish-American soldier who is sentenced to death by hanging for robbing British officials.
The song appeared in a form close to its modern version in a precursor called "The Sporting Hero, or," in a mid-1850s broadsheet.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef RoofingBurner het volgende:
Als het over robbing English landlords gaat gok ik op Whiskey in the Jar
quote:was the sixth studio album by rock band
, released in 1975. It was released on A&M Records. The album was recorded at Escape Studios, in Kent, United Kingdom and is the band's biggest selling album to date, having sold two million copies worldwide.
The album title is often considered to be from a shortened form of the phrase describing a folk hangover cure. However, according to singer, the title is a play on a "son of a bitch". This was the title the band had intended for the album, but the label didn't approve. The title track is however sometimes mistakenly called "Son of a Bitch" because of its chorus ("now you're messin' with a son of a bitch").
quote:Deze hits stonden in 1976 op nummer 1 in de Nederlandse Top 40:
03 januari - Pussycat - Mississippi
10 januari - Queen - Bohemian rhapsody
17 januari - Queen - Bohemian rhapsody
24 januari - Queen - Bohemian rhapsody
31 januari - André van Duin - Willempie
07 februari - André van Duin - Willempie
14 februari - André van Duin - Willempie
21 februari --
![]()
28 februari --
![]()
06 maart --
![]()
13 maart --
![]()
20 maart --
![]()
27 maart - Anita Meyer - The Alternative Way
03 april - ABBA - Fernando
10 april - ABBA - Fernando
17 april - ABBA - Fernando
etc.
etc.
etc.
... en dat maakt het antwoord compleetquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:49 schreef peaceman het volgende:
En Nazareth is de band.
Wat van wie?quote:And it's a eye for eye
Tooth for tooth
It's a lie
That's the truth
See a blind man on the street
Looking for something free
Hear the kind man ask his friends
Hey, what's in it for me?
Hee Cafca, Exile is ook geen one hit wonder. Hebben er zelfs 3 op hun contoquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's toch geen one hit wonder?
3e Hint:
[ afbeelding ]
Oeps, sorryquote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:37 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Hee Cafca, Exile is ook geen one hit wonder. Hebben er zelfs 3 op hun contoJe oude Hitdossier van 1979 maar vervangen met een nieuwe
Goed, ff gemierenneukt.
Wist dat ze ook Heart and Soul hadden, twijfelde zelf of dat een hit was door jou omschrijving.
Geen idee...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:17 schreef brother52 het volgende:
Ik zie net dat ze 2 weken geleden nog in almelo stonden. Helemaal gemist helaas.
Een stukje tekst:
[..]
Wat van wie?
Vervolgvraag....quote:
Die heb ik afgelopen zaterdag nog met een paar vrienden opgenomenquote:
De film of het nummer?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die heb ik afgelopen zaterdag nog met een paar vrienden opgenomen
Ja, die had ik in eerste instantie ook in mijn hoofd.....maar de rest van de tekst klopt dus nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef Beregd het volgende:
And the mercy seat is waiting
And I think my head is burning
And in a way I'm yearning
To be done with all this measuring of truth.
An eye for an eye
A tooth for a tooth
And anyway I told the truth
And I'm not afraid to die. tvp
Het nummer natuurlijk, acteren kan ik namelijk nietquote:
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:45 schreef iggy_in_the_house het volgende:
band is ac/dc denk ik, maar nummer
schaap001 +1quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:48 schreef schaap001 het volgende:
Vanwege de vervolgvraag: Dog Eat Dog?
aan de lyrics zou ik het nooit herkend hebben, ondanks het feit dat ik Let There Be Rock al 100 jaar in de kast heb staanquote:
quote:En alles ik kan proeven is dit ogenblik
En alles ik kan ademen is uw leven
Vroeger of later is het over
Ik wil u enkel vanavond niet missen
babelfishquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:08 schreef MadMaster het volgende:
De Belgische vertaling van Iris van de Goo Goo Dolls?
MadMaster + 1quote:En I' D geeft voor altijd op om u te raken
Oorzaak weet ik dat u me op de een of andere manier voelt
You' aangaande dichtst aan hemel die I' ll ben ooit
en I don' t wil op dit ogenblik naar huis gaan
En I don' t wil de wereld me zien
Oorzaak I don' t denkt dat they' D begrijpt
wanneer everything' s dat wordt gemaakt om worden gebroken
Ik wil u enkel weten wie ik ben
Ik denkt het ook nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:22 schreef schaap001 het volgende:
Oorzaak I don' t denkt dat they' D begrijpt
Dit gaat over welk album van wie?quote:The second album by,
entered the Billboard Top Contemporary Jazz Album chart at #5 in February 1994, remaining in the chart for 31 weeks. The album "is dedicated to the loving memory of Beppie" and includes a version of Eugene McDaniels' Vietnam War protest song "Compared to What", first recorded by Roberta Flack on her debut album First Take (1969). "I Can't Make You Love Me" was a hit for Bonnie Raitt on her album Luck of the Draw (1991).
Mogelijk is het in de USA later uitgebracht?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:08 schreef Grobbel het volgende:
Beppie.Gokje dan maar op Candy Dulfer, maar wat de titel moet zijn...? Sax-a-go-go is ouder dan dat, toch?
Dat is een duivel, da's wat andersquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:07 schreef schaap001 het volgende:
Phil Collins
Ach, ik had op zich niks tegen hem tot aan 1983 ongeveer; sindsdien heb ik absoluut niks meer met hemquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is een duivel, da's wat anders
quote:-zanger stort in tijdens concert
-frontman
is zondag tijdens een concert in Japan in elkaar gezakt.
Het is onduidelijk waar de zanger precies door is getroffen, maarzou inmiddels ‘goed herstellen’.
In een statement laat de band weten het afbreken van de show te betreuren. Ze wijten het voorval onder andere aan het intensieve speelschema van de band.
Een aantal dagen geleden moest ook Coldplay een concert in Florida ‘om medische redenen’ afblazen.
quote:
Waarschijnlijk eentje voor de cleane zang en de andere met effecten er overheen.quote:
Niets bijzonders..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:38 schreef cafca het volgende:
Waarom heeft ie twee microfoons?
Dandy Warhols ook. En Breeders ook, alleen voor Cannonball.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:08 schreef brother52 het volgende:
De zanger van Oceansize gebruikt ook altijd 2 microfoons.
Je bedoelt die op de foto van newbie? Das Brian Ferry.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:12 schreef schaap001 het volgende:
Lijkt wel Gavin Rossdale wel: Bush dus?
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef Charmian het volgende:
De gevraagde meneer komt me vaag bekend voor, maar weet ff niet wie.
Nee, ik doel echt op de foto van Burnett. Bryan Ferry heb ik wel herkend, hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je bedoelt die op de foto van newbie? Das Brian Ferry.
De gevraagde meneer komt me vaag bekend voor, maar weet ff niet wie.
Ok, ik vond het al raar dat jij dat niet zou zienquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:34 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Nee, ik doel echt op de foto van Burnett. Bryan Ferry heb ik wel herkend, hoor
Ultravox?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:16 schreef Burnett het volgende:
Van welke band kennen we deze meneer?
[ afbeelding ]
quote:is a four piece multi-instrumental and vocal ensemble that fuses Romani, Greek, Slavic, Bolero, Mariachi (and many more styles) music with American punk and folk roots.
heb ze al wel eens live gezien, maar van de foto zo gauw niet herkend.quote:
welk nummer?quote:I move like a rat
talk like a cat
sting like a bee
cafca + 1quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:18 schreef cafca het volgende:
T.Rex, 20th century boy
quote:This is the age of machinery,
A mechanical nightmare,
The wonderful world of technology,
Napalm hydrogen bombs biological warfare,
Nee, heel erge vervolgvraagquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:30 schreef schaap001 het volgende:
Sting - Russians?
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef schaap001 het volgende:
ow, Bad Religion - 21st Century Digital Boy misschien?
quote:My mama said she cant understand me
She cant see my motivation
Just give me some security,
Im a paranoid schizoid product of the twentieth century.
21st century boy. maar geen idee van wie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef cafca het volgende:
Ook niet, wat is nu het vervolg op een 20th Century Boy?
helaas, verkeerde vervolgquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef ranja het volgende:
[..]
21st century boy. maar geen idee van wie.
iets van the kinks mss?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:08 schreef cafca het volgende:
Een girl is toch geev vervolg op een boy?
belsen nog niet wakker?
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:31 schreef Beregd het volgende:
the kinks - 20th century man???
Beregd +1quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:31 schreef Beregd het volgende:
the kinks - 20th century man???
Ben benieuwd...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:39 schreef cafca het volgende:
En wie werd er ook alweer geboren als Jesus Christ <Achternaam> ?
quote:Het plaatsen van foto's van Leftfield................... en/of Ravi Shankar (al dan niet in combinatie met Norah Jones) wordt afgeraden!!!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
goo goo dolls
quote:is het spraakmakende en experimentele dance en poppodium van Nederland met een kwalitatieve horecagelegenheid waar frisse service en inspirerende beleving voorop staan.
is city credible en toont aan dat uitgaanscultuur, duurzaamheid en commercie te combineren zijn in een succesvolle onderneming.
Club, iig die gelegenheid waar Watt niet zo blij mee is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:42 schreef bigshadow het volgende:
Club of vraag? iig niet wat ik zoek
Ik kan natuurlijk heel lang gaan lepelen enzo, maar ik ga nu naar huis en ben voorlopig niet online!quote:
Sympathiek, net even opgezocht, ik doelde op Urban Culture Podium...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:05 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk heel lang gaan lepelen enzo, maar ik ga nu naar huis en ben voorlopig niet online!![]()
Scherp Burnett! Alleen is dit afkomstig van de website van de Watt zelf![]()
Burnett +1
de vijfde van links, voor de kijker, met rode broek...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:42 schreef cafca het volgende:
derde van rechts zou Bob Marley kunnen zijn.....
Ah, toen had-ie een day off?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:07 schreef Burnett het volgende:
Op hun grootste hit deed ie niet mee...
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, toen had-ie een day off?
Swinging Soul Machine
Britse band. Een van de bandleden is al eerder voorbijgekomen in dit topic, een andere zat later in een band die 2x voorbij is gekomen in het vorige topic.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:58 schreef infp2009 het volgende:
Lijkt wel een beetje op Roger Daltrey, die op de grond ligt...
quote:is an English progressive rock band principally active, with intermittent breakups, between 1967 to 1974. In recent years, the band has been reconstituted at various points, and continues to perform occasionally.
Grosvenor later played with Stealers Wheel and, adopting the stage name Ariel Bender, with Mott the Hoople. He later founded the band Widowmaker, which was active in the 1970s. In 2005, he founded The Ariel Bender Band, with which he continues to perform on occasion.
Kellie later joined The Only Ones, a respected rock and punk band that came to priminence in the late 1970s and early 1980s and, having reformed in 2007, continues to perform with substantially all original members, including Kellie.
Ridley, who died in 2003, came to international prominence, particularly in the 1970s, as a member of Humble Pie.
Wright developed an international solo career, commencing in the 1970s, and had an enduring hit with the radio-friendly "Dream Weaver".
They broke up in the autumn of 1970, however after solo efforts Harrison and Wright reformedin September 1972 with a different (and frequently changing) line-up. The best known member of these line-ups (from March 1973 to September 1974) was Mick Jones (guitar / vocals), later in Foreigner and, from February — May 1974, Mike Patto (vocals) replaced Harrison for the 1974 release The Mirror. The group then split again in September 1974.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:56 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en nog nooit van gehoord.
Begon al zo'n vermoeden te krijgen we op jou moesten wachtenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef schaap001 het volgende:
Spooky Tooth
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Begon al zo'n vermoeden te krijgen we op jou moesten wachten
schaap001
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:03 schreef schaap001 het volgende:
Allemaal een At Budokan album?
alhoewel ik die van PF niet ken![]()
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:11 schreef belsen het volgende:
I want you???
Ook niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:15 schreef schaap001 het volgende:
Allemaal eens geproduceerd door Tom Dowd?
Nee, nu wordt je weer kouder.....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:40 schreef belsen het volgende:
Dubbelalbums met twee titels, een voor elke plaat?
Nee, met name het dubbelalbum van Bob is volgens mij niet zo heel goed verkocht, maar........quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef belsen het volgende:
Zij zijn de top van de verkochte dubbelalbums?
Budokan is toch een dubbelalbumquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:56 schreef schaap001 het volgende:
Cheap Trick heeft geen dubbelalbum: ik dacht trouwens dat ik alles van ze wist, maar hier kom ik ff niet uit
behalve dan als je verzamelaars en boxen etx. meetelt![]()
quote:
Juist, maar in het geval van Cheap Trick klopt dat dus nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:04 schreef Burnett het volgende:
grootste singlehit kwam van een dubbelaar?
nou, feitelijk bekeken klopt het wel, want I Want You Want Me is op meerdere dubbelaars terug te vinden (waaronder Budokan Complete Concert en een zooitje verzamelaars): maar het originele Budokan album was een enkele LP.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist, maar in het geval van Cheap Trick klopt dat dus niet
Tja, ik was dus in de war met deze:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:09 schreef schaap001 het volgende:
[..]
nou, feitelijk bekeken klopt het wel, want I Want You Want Me is op meerdere dubbelaars terug te vinden (waaronder Budokan Complete Concert en een zooitje verzamelaars): maar het originele Budokan album was een enkele LP.
tsja, CT´s Budokan werd in eerste instantie alleen in Japan uitgebracht vanwege de populariteit aldaar en omdat niemand verder een stuiver voor de band gaf. Toen 'ie groot doorbrak, hadden ze bij hun label wel spijt dat ze geen dubbelaar hadden toegestaan (inclusief bijbehorende adviesprijs).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik was dus in de war met deze:
[ afbeelding ]
Wat wel een dubbel album is.
Zou goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:30 schreef Beregd het volgende:
de geblondeerde shakira??
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:47 schreef Beregd het volgende:
wat was er bijzonder aan het nummer red house van jimi hendrix op woodstock?
de E-string om precies te zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:11 schreef infp2009 het volgende:
Hij brak een snaar, maar speelde gewoon door...
Zo bijzonder is dat ook weer niet. het lijkt me niet meer dan normaal dat je dan gewoon doorspeelt.quote:
Ik denk dat 90% van alle gitaristen dat wel eens gedaan heeft....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is dat ook weer niet. het lijkt me niet meer dan normaal dat je dan gewoon doorspeelt.
Ik hoor zeer zeker niet bij de overige 10 procent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:19 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat 90% van alle gitaristen dat wel eens gedaan heeft....
tja, als dat door hendrix op woodstock gebeurt, wordt het een triviaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van alle gitaristen dat wel eens gedaan heeft....
Richie Havens, die moest eigenlijk als 5e spelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:19 schreef infp2009 het volgende:
Wie opende woodstock en wat er speciaal aan dat optreden?
Ja, doelde op het tweede inderdaad. Hij moest inderdaad aanvankelijk als 5e, daarna dus openen waarvoor hij twintig minuutjes kreeg, alleen liet Santana zo lang op zich wachten dat hij iets van 6 keer terug moest komen en uiteindelijk bijna drie uur volspeelde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:31 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Richie Havens, die moest eigenlijk als 5e spelen.
Als dat niet het 'speciale' is waar je op doelt, dan is het t feit dat ie belachelijk veel encores bleef spelen
Tja, opzoeken mag niet..., is het een bekende muzikant?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:08 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Tip 2 dan maar -> Zoek in t guiness book of records.
Of ja, hun website. Tenzij je stomtoevallig t boek op je schoot hebt liggen
Bekend? Eigenlijk geen flauw idee. Ik kreeg laatst n youtube filmpje doorgestuurd en daarom moest ik dr aan denken. Vantevoren kon ik m echter niet. Als ie echt te lastig is moeten jullie te zeggen, dan verzin ik wel iets anders of kan iemand anders een vraag stellen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:10 schreef Burnett het volgende:
[..]
Tja, opzoeken mag niet..., is het een bekende muzikant?
Mooi, deze anekdotequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:33 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ja, doelde op het tweede inderdaad. Hij moest inderdaad aanvankelijk als 5e, daarna dus openen waarvoor hij twintig minuutjes kreeg, alleen liet Santana zo lang op zich wachten dat hij iets van 6 keer terug moest komen en uiteindelijk bijna drie uur volspeelde.
Ik denk dat ie echt te lastig is, als hij nooit platen heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:12 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Bekend? Eigenlijk geen flauw idee. Ik kreeg laatst n youtube filmpje doorgestuurd en daarom moest ik dr aan denken. Vantevoren kon ik m echter niet. Als ie echt te lastig is moeten jullie te zeggen, dan verzin ik wel iets anders of kan iemand anders een vraag stellen.
Hij is ook cabaretier geweestquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik denk dat ie echt te lastig is, als hij nooit platen heeft gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |