Waarom niet melden als het je kinderen niet zijn? Ouders die hun kinderen mishandelen gaan het niet zelf melden...quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef vosss het volgende:
Niet melden. Het zijn jouw kinderen niet. Daarbij, als je een van die kinderen bent; tough luck, maar nog altijd beter dan een hongerneger in Afrika dunk me.
Die ouders schreeuwen tegen elkaar wat ik uit de OP kan opmaken. Ze schreeuwen niet tegen de kinderen en ze slaan ze al helemaal niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waarom niet melden als het je kinderen niet zijn? Ouders die hun kinderen mishandelen gaan het niet zelf melden...
Slecht advies.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef vosss het volgende:
Niet melden. Het zijn jouw kinderen niet. Daarbij, als je een van die kinderen bent; tough luck, maar nog altijd beter dan een hongerneger in Afrika dunk me.
Juist ja.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef vosss het volgende:
quote:Goedendag, ik wil mezelf even melden als kindermishandelaar. Kunt u mijn kind uit deze nare situatie halen?
Kindermishandeling hoeft niet per se lichamelijke mishandeling te zijn. Ook hier, als je er geen verstand van hebt, dan is het prima dat je niet reageerd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vosss het volgende:
Die ouders schreeuwen tegen elkaar wat ik uit de OP kan opmaken. Ze schreeuwen niet tegen de kinderen en ze slaan ze al helemaal niet.
Ow, je denkt dat ze het wel op prijs stellen als Bureau Jeugdzorg ineens op de stoep staat?quote:Mijn buren persoonlijk aanspreken op dit gedrag zie ik niet zo zitten. Ik ken ze alleen van oppervlakkige begroetingen en ik denk niet dat ze het op prijs stellen, de vrouw van het stel is nogal een hysterisch schreeuwerig ding.. en heb er geen behoefte aan om dat over mij heen te krijgen.
Verstand van hebben of niet, als de ouders ruzie hebben is het imo complete onzin om de kinderbescherming te bellenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef vanhal het volgende:
[..]
Kindermishandeling hoeft niet per se lichamelijke mishandeling te zijn. Ook hier, als je er geen verstand van hebt, dan is het prima dat je niet reageerd.
Hij zegt:quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:33 schreef vosss het volgende:
Verstand van hebben of niet, als de ouders ruzie hebben is het imo complete onzin om de kinderbescherming te bellen
Jij kent de situatie enkel van wat topicstarter je verteld, in wat voor positie ben jij om te bepalen dat het onzin is?quote:maar met enige regelmaat hoor je de kinderen ontzettend huilen tijdens het ruzie maken.
Kindermishandeling hoeft niet per se lichamelijk te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:33 schreef Rosbief het volgende:
Pardon, kindermishandeling?
Ik lees alleen dat de ouders ruzie maken, er staat niets bij over het mishandelen van kinderen.
Ik deed es voor de gein of ik boos was op mijn vriend en of ik hem een knal wilde verkopen. Er hing meteen een huilend kind aan mn been van "niet doen mama! ssssst! sssst!". Stom grapjequote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Die ouders schreeuwen tegen elkaar wat ik uit de OP kan opmaken. Ze schreeuwen niet tegen de kinderen en ze slaan ze al helemaal niet.
Helemaal eens! (al weet ik niet wat 'bemoeizorg' is). Verbaal geweld tussen ouders is óók geweld, dat is verschrikkelijk (bedreigend) voor kinderen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vanhal het volgende:
[..]
Slecht advies.
Je kunt het bemoeizorg bellen en vragen om advies. Afhankelijk van de ernst kunnen zijn diverse soorten hulp inschakelen. Het bemoeizorg kan namelijk uitzoeken of het bij de scholen van de kinderen bekend is dat er problemen zijn. Zo niet, dan is er wellicht dankzij jouw (al dan niet anonieme) melding reden om actie te ondernemen. Maar in ieder geval kun je minimaal om advies vragen. Leg het bij hun neer, dan heb jij er in ieder geval IETS aan gedaan.
Geestelijk zullen ze er ook weinig onder lijden. Beter openlijk ruzie maken waar de kinderen bij zijn dan stiekem achter gesloten deuren. Kinderen moet je niet kunstmatig dom houden, vroeg of laat komen ze er toch achter.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef vanhal het volgende:
[..]
Kindermishandeling hoeft niet per se lichamelijk te zijn.
Misschien die kinderen wel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow, je denkt dat ze het wel op prijs stellen als Bureau Jeugdzorg ineens op de stoep staat?![]()
huh???quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Geestelijk zullen ze er ook weinig onder lijden.
Wees niet bang dat het hele gezin binnenste buiten wordt gekeerd, hulp komt in gradaties. Enkel een bezoek van een maatschappelijk hulp om enkel de thuis situatie te bekijken is bv al iets wat mogelijk is. En nogmaals, je kunt ook enkel (altijd ook mogelijk: anoniem) om advies vragen. Het kan geen kwaad, en je hebt er in ieder geval IETS aan gedaan. Al is het maar voor de kinderen, want die zijn de dupe van de situatie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:25 schreef Nirak het volgende:
\Want volgens mij wordt je hele gezin binnenstebuiten gekeerd, en of de kinderen daar nu gelukkig van worden weet ik niet...
Ze huilen voor de lol? In wat voor positie ben jij om dit te bepalen? De arrogantie zeg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Rosbief het volgende:
Geestelijk zullen ze er ook weinig onder lijden. Beter openlijk ruzie maken waar de kinderen bij zijn dan stiekem achter gesloten deuren. Kinderen moet je niet kunstmatig dom houden, vroeg of laat komen ze er toch achter.
In een normale situatie ja. Er is ruzie maken en ruzie maken. Als een idioot tekeer gaan dagelijks is iets anders dan eens een keertje ruzie met wat geschreeuw. Dat laatste hoef je inderdaad niet te verbergen. Dat eerste is gewoon niet normaal en al helemaal niet goed voor de kinderen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Geestelijk zullen ze er ook weinig onder lijden. Beter openlijk ruzie maken waar de kinderen bij zijn dan stiekem achter gesloten deuren. Kinderen moet je niet kunstmatig dom houden, vroeg of laat komen ze er toch achter.
Kinderen moeten toch wel tegen ruzie kunnen, kom op zeg?quote:
Ze zullen dingen vragen over de situatie, wat jij ziet, wat je hoort en wat je weet. Kan geheel anoniem als je dit wenst. Zij zullen dit noteren en nagaan of er andere zaken zijn met dit gezin. Aan de hand van hun onderzoek wordt er gekeken of het nodig is extra stappen te ondernemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Nirak het volgende:
de kinderen gaan nog niet naar school (2 jaar oud en paar maanden oud), ik heb ook niet de indruk dat ze naar en dagopvang gaan, want ik zie ze nooit 's ochtens samen met de kinderen in de auto oid stappen. Maarja, wat ik niet zie wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is...
Bij een school kunnen ze dus niet nagaan of er problemen zijn. Maar tegen de tijd dat ze naar school gaan kan er natuurlijk al aardig wat "schade" aangericht zijn.
Heeft iemand ooit contact gehad met het AMK? Hoe gaat zoiets, ik zie het tel. nr. wel op de website staan, maar wat willen ze allemaal weten?
Bemoeizorg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemoeizorgquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Helemaal eens! (al weet ik niet wat 'bemoeizorg' is). Verbaal geweld tussen ouders is óók geweld, dat is verschrikkelijk (bedreigend) voor kinderen.
Ik hoop echt dat je hier melding van maakt!
quote:Bemoeizorg is een relatief nieuwe naam voor een vorm van sociaal-psychiatrische hulpverlening. Deze vorm van hulpverlening richt zich voornamelijk op de zogenaamde zorgwekkende zorgmijders. Mensen die in behoeftige of anderszins verkommerde omstandigheden leven maar de stap naar de reguliere hulpverlening nog niet kunnen, of niet meer willen maken.
Bemoeizorg is een onderdeel van de openbare geestelijke gezondheidszorg (OGGZ). De uitvoering ligt doorgaans bij een gemeentelijke gezondheidsdienst en of een geestelijke gezondheidszorg instelling. Tussen die instellingen bestaat idealiter een nauwe samenwerking. Daarnaast participeren andere instituties zoals politie, gemeentelijke sociale dienst, leger des heils en sociale verhuurders in overlegstructuren; samen vormen zij een zogenaamd lokaal zorgnetwerk.
Het frequent ruzien van ouders is door diverse instanties aangemerkt als kindermishandeling. Een kind dat opgroeit in een omgeving waar ouders continue ruzie hebben krijgt geen goed beeld mee van hoe je met elkaar om dient te gaan. Daarnaast kunnen ruziende ouders erg veel stress veroorzaken bij kinderen. Vooral als het dagelijk hard tegen hard gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Verstand van hebben of niet, als de ouders ruzie hebben is het imo complete onzin om de kinderbescherming te bellen
Hier schrik ik echt van. Dat je zóiets kunt beweren...quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nogmaal, ken jij de situatie aldaar?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:40 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Kinderen moeten toch wel tegen ruzie kunnen, kom op zeg?![]()
Als je ze gaat behandelen als zachte eitjes zullen ze het niet ver schoppen in de harde maatschappij.
Ik snap de arrogantie van sommige mensen ook nietquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Hier schrik ik echt van. Dat je zóiets kunt beweren...
In wat voor positie is TS om te bepalen of het kindermishandeling is? TS hoort ze alleen maar huilen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:34 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hij zegt:
[..]
Jij kent de situatie enkel van wat topicstarter je verteld, in wat voor positie ben jij om te bepalen dat het onzin is?
Dat is het lastige met kindermishandeling, het is vrijwel niet te bewijzen. Vandaar dus het AMK zodat mensen die een vermoeden hebben dit kunnen laten weten zodat de het AMK hier iets mee kan doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef vosss het volgende:
[..]
In wat voor positie is TS om te bepalen of het kindermishandeling is? TS hoort ze alleen maar huilen.
TS bevind zich in een betere positie om het geheel te beoordelen dan jij. Gelukkig ziet TS ook wel in dat jouw advies te negeren valt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef vosss het volgende:
In wat voor positie is TS om te bepalen of het kindermishandeling is? TS hoort ze alleen maar huilen.
Ik vind kinderen nemen, en zeker in deze tijd, an sich al niet normaal.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
Het frequent ruzien van ouders is door diverse instanties aangemerkt als kindermishandeling. Een kind dat opgroeit in een omgeving waar ouders continue ruzie hebben krijgt geen goed beeld mee van hoe je met elkaar om dient te gaan. Daarnaast kunnen ruziende ouders erg veel stress veroorzaken bij kinderen. Vooral als het dagelijk hard tegen hard gaat.
Maar bedankt voor het delen van je inzicht, ik hoop niet dat ik uit jou opmerkingen mag opmaken dat je het normaal vind dat ouders dagelijks forse ruzie maken in het bijzijn van kinderen..
Nee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:41 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nogmaal, ken jij de situatie aldaar?
We hebben het hier over peuters die dagelijks geconfronteerd worden met onvoorspelbare emotionele uitbarstingen van de personen die voor een gevoel van veiligheid en stabiliteit zouden moeten zorgen. Ze kunnen die emoties nog helemaal niet plaatsen behalve dat ze zich enorm onveilig en verward voelen. Hoe dom kan je zijn zeg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:40 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als je ze gaat behandelen als zachte eitjes zullen ze het niet ver schoppen in de harde maatschappij.
Dit topic gaat niet over jou. Ik zou het waarderen als je niet zomaar wat losse flodders in deze belangrijke discussie gooit en ook niet zijweggetjes gaat bewandelen. Je moet niet aan de leefsituatie van kinderen komen, want dan kom je aan mij.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind kinderen nemen, en zeker in deze tijd, an sich al niet normaal.
Maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen
Arrogante zak.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
We hebben het hier over peuters die dagelijks geconfronteerd worden met onvoorspelbare emotionele uitbarstingen van de personen die voor een gevoel van veiligheid en stabiliteit zouden moeten zorgen. Ze kunnen die emoties nog helemaal niet plaatsen behalve dat ze zich enorm onveilig en verward voelen. Hoe dom kan je zijn zeg.
Omdat de vraag van voss wel enigszins terecht is heb ik juist dit topic gepost, dus de prikkelende vraagsteling kan ik goed hebben, maar ik zie idd wel in dat ik sommige dingen moet negerenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
TS bevind zich in een betere positie om het geheel te beoordelen dan jij. Gelukkig ziet TS ook wel in dat jouw advies te negeren valt.
Dit gaat ook niet over mij. Dit gaat ook niet over TS. Dit gaat over de ruzie die de buren van TS hebben en de kindjes die daar verdrietig van worden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over jou. Ik zou het waarderen als je niet zomaar wat losse flodders in deze belangrijke discussie gooit en ook niet zijweggetjes gaat bewandelen. Je moet niet aan de leefsituatie van kinderen komen, want dan kom je aan mij.
!
jou reactie vind ik totaal niet gepast en spartaans. We leven hier in Nederland waar we goddank een beter leven hebben dan in Afrika. Dat het ergens anders in de wereld niet prettig leven is en hier wel wil niet zeggen dat we dit soort excessen zomaar moeten willen tolereren. De kwaliteit van leven in Nederland is goed en goddank hebben we hier de middelen om die nog verder te verbeteren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit gaat ook niet over mij. Dit gaat ook niet over TS. Dit gaat over de ruzie die de buren van TS hebben en de kindjes die daar verdrietig van worden.
Big fucking deal. Met je leefsituatie van kindjes niet aankomen. Ga eens in Afrika kijken hoe daar de kindjes liggen te kreperen van de honger, tyfus en aids.
Die kinderen van TS mogen blij zijn dat hun ouders af en toe ruzie maken en wellicht dat ze op de koop toe nog een pak rammel krijgen ook.
Hey luister muts, als je het toch allemaal zo goed weet en je wilt het helemaal niet tolereren, waarom de neuk open je dan in godesnaam dit topic?quote:wil niet zeggen dat we dit soort excessen zomaar moeten willen tolereren.
Dus als jij op straat in elkaar geslagen wordt kan ik ook zeggen: "Ga eens in Afrika kijken hoe daar de kindjes liggen te kreperen van de honger, tyfus en aids.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit gaat ook niet over mij. Dit gaat ook niet over TS. Dit gaat over de ruzie die de buren van TS hebben en de kindjes die daar verdrietig van worden.
Big fucking deal. Met je leefsituatie van kindjes niet aankomen. Ga eens in Afrika kijken hoe daar de kindjes liggen te kreperen van de honger, tyfus en aids.
Die kinderen van TS mogen blij zijn dat hun ouders af en toe ruzie maken en wellicht dat ze op de koop toe nog een pak rammel krijgen ook.
Ik vraag me af waarom jij je uberhaubt geroepen voelt om hier te reageren?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:01 schreef vosss het volgende:
waarom de neuk open je dan in godesnaam dit topic?
Had je al voor je post 1 in dit topic moeten doenquote:Veel plezier met je buren btw, ik ben weg hier
Hierom:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:03 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jij je uberhaubt geroepen voelt om hier te reageren?
quote:Maar goed, ik ben dus erg benieuwd hoe jullie hierover denken..
Oja, klopt. Jij kan het verder ook niet helpen dat je die mate van inschatting mist dat je weet dat je in dergelijke topics niet moet reageren.quote:
Zoals gewoon lees jij enkel wat je wilt lezen omdat vervolgens te gebruiken om lekker te komen rellen. Het zal daarom ook wel een reden hebben waarom het grootste deel van jouw leven alleen op Fok! schijnt te spelen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Is het normaal dat je op deze manier mensen aanspreekt op fok? Wat ben jij een ontzettend triest figuur zegquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey luister muts, als je het toch allemaal zo goed weet en je wilt het helemaal niet tolereren, waarom de neuk open je dan in godesnaam dit topic?
Bel dan godsnondeju die kinderbescherming van je?
Godsklere, waar slaat dit topic op? Eerst mensen uit hun tent lokken die een andere mening toebedeeld zijn en ze dan publiekelijk in de zeik zetten? Krijg ff lekker het heen en weer zou ik zeggen
Veel plezier met je buren btw, ik ben weg hier
Ho ho, dat zei rosbief, dat was ik nietquote:En vosss, zeg jij dan maar eens dat dit geen gevolgen heeft voor een kind. Lekker zo door laten gaan.. worden ze hard van. En gaan ze denken dat dit normaal is.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nog niet half zo triest als jullie burenquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
Is het normaal dat je op deze manier mensen aanspreekt op fok? Wat ben jij een ontzettend triest figuur zeg
Hey, je bent een troll. Ga weg!quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog niet half zo triest als jullie buren
Wat sneu eigenlijk dat dit topic om jouw moet gaanquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ho ho, dat zei rosbief, dat was ik niet
[..]
Nou, ik had het wel geweten. Je mag jezelf gelukkig prijzen als je een stem kunt zijn voor die mensen, die nog geen stem HEBBEN. En of die ouders daar nou blij mee zijn: boeiuhhhhh.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:09 schreef Netsplitter het volgende:
Je zal door de zure appel heen moeten bijten want het zal je niet in dank worden afgenomen als ze er achter komen wie er gebeld heeft......
Euh....quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat sneu eigenlijk dat dit topic om jouw moet gaan
Het gaat niet om mij. Het gaat om de vraag of TS de kinderbescherming in moet lichten. Daar gaat dit topic over.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat sneu eigenlijk dat dit topic om jouw moet gaan
Nou ik dus welquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:25 schreef Nirak het volgende:
Omdat we zelf geen kinderen hebben en ook geen ouders hebben gehad die dag en nacht schreeuw-ruzies hebben weten we niet goed wat dit met een kind doet..
Trollen zijn gulzige beestjes. Als je ze niet voedt zoeken ze doorgaans een ander topic. Jullie voeden niet alleen, jullie zijn feeders.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hey, je bent een troll. Ga weg!
Je mening is er 1 van een ONZ bezoeker, het slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij. Het gaat om de vraag of TS de kinderbescherming in moet lichten. Daar gaat dit topic over.
En omdat ik vind van niet word ik van alle kanten aangevallen. Ja hallo, je vraagt om een mening en als die anders is dan je eigen mening is het ineens niet goed en gaat het alleen maar over mij.
Ik reageer alleen maar op jullie reactie hoor
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef vosss het volgende:Daarbij, als je een van die kinderen bent; tough luck, maar nog altijd beter dan een hongerneger in Afrika dunk me.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:47 schreef vosss het volgende:
Nou, het staat genoteerd hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Trollen zijn gulzige beestjes. Als je ze niet voedt zoeken ze doorgaans een ander topic. Jullie voeden niet alleen, jullie zijn feeders.
Hoezo slaat het nergens op dat ik kinderen nemen en zeker in deze tijd niet normaal vind nergens op?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Je mening is er 1 van een ONZ bezoeker, het slaat gewoon nergens op.
[..]
[..]
Het AMK onderzoekt zelf de meldingen hoor. Ze inventariseren de situatie door een telefoontje of bijv. huisbezoeken. Wanneer zij dat nodig vinden, stellenz e hulpverlening voor. Wanneer men niet akkoord gaat met deze hulpverlening, dan gaat het door naar de raad voor de kinderbescherming.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:19 schreef rene90 het volgende:
AMK = advies en meldpunt kindermishandeling. Deze kunnen de melding onderzoeken en als zij het nodig achten spelen ze het door naar de kinderbescherming. Deze kan dan een echt onderzoek starten dat er iemand langs komt / belt bijvoorbeeld.
Je begint groen uit te slaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het staat genoteerd hoor.
Komt er eentje als de hele discussie in rustiger vaarwater zit, nog even wat melden.
Jij bént het al (aan je naam te zien naast je post).quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je begint groen uit te slaan.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:06 schreef Faithz het volgende:
Ontopic:
Ik woon samen met TS. Die overigens een dame is
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:25 schreef Nirak het volgende:
Ik heb het hier regelmatig met mijn vrouw over gehad, we irriteren ons mateloos
Dan wordt TS gelynched omdat ze nog niet gebeld heeft.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:40 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
2
Verder: waarom heb je dit topic eigenlijk in WGR gepost en niet in R&P (of OUD)?
trollquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:36 schreef vosss het volgende:
En over die opmelring over tough luck dat is toch gewoon zo?
Als ik kan kiezen tussen een moeder en vader hebben die altijd ruzie hadden of de pijp uit gaan aan aids en elke week 1 hampeltje rijst te eten krijgen dan wist ik het wel.
Dat is geen onzin, dat is waarheid als een koe
Klopt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij bént het al (aan je naam te zien naast je post).
Om de R wellicht? In OUD past hij beter inderdaad denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:40 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
2
Verder: waarom heb je dit topic eigenlijk in WGR gepost en niet in R&P (of OUD)?
Mag ik hier uit opmaken dat jij kiest om een honger aidsnegertje te zijn?quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan wordt TS gelynched omdat ze nog niet gebeld heeft.
Aangezien die hormoonbommen echte moeders zich niet kunnen inhouden zodra het over kinderen gaat.
Dude, ik ga niet in op je trol reacties.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik hier uit opmaken dat jij kiest om een honger aidsnegertje te zijn?
Het is geen onzin, het is gewoon zo. Dat jij dat anders ziet is eerder jouw probleem dan het mijne
Wat moet jij een armzalig bestaan hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik hier uit opmaken dat jij kiest om een honger aidsnegertje te zijn?
Het is geen onzin, het is gewoon zo. Dat jij dat anders ziet is eerder jouw probleem dan het mijne
Waarom?quote:
Echte moeders?quote:
Volgens mij zijn ze er al lang uit. Sterker nog, ze waren er al uit voordat dit topic gestart werd, alleen zijn ze zo onzeker over zichzelf dat ze goedkeuring zoeken hier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Dat een stelletje opgefokte hormonsters zich niet kunnen beheersen als ze een overduidelijke troll tegenkomen doet niets af aan de serieuze vraag van TS.
Dit topic heeft best bestaansrecht en TS en haar vrouw zitten nog steeds in dubio over de situatie.
Als jullie je nou gewoon even gedragen kan het weer ontopic.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Dat een stelletje opgefokte hormonsters zich niet kunnen beheersen als ze een overduidelijke troll tegenkomen doet niets af aan de serieuze vraag van TS.
Vooral aanmoedigen dan...quote:Battle of the trolls![]()
Ja, dat is wel zo, en als je die keuze moest maken wist je 't vast wel, maar je hoeft die keuze niet te maken ist wel? Tis nou niet dat het ook maar in iemands hoofd komt om die kinderen bij die ruzie makende ouders weg te halen en ze HUP! op t vliegveld zetten naar de eerste de beste liefhebbende ouders, die dan weer wel stervende zijn aan aids.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:36 schreef vosss het volgende:
En over die opmelring over tough luck dat is toch gewoon zo?
Als ik kan kiezen tussen een moeder en vader hebben die altijd ruzie hadden of de pijp uit gaan aan aids en elke week 1 hampeltje rijst te eten krijgen dan wist ik het wel.
Dat is geen onzin, dat is waarheid als een koe
Ja maar, hij mag het want hij heeft ook geleden......quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kan jouw bijdragen net zo min waarderen, je bent minstens zo'n erge troll als vosss.
Wat is daar moeilijk aan? Ik ben ook nog nooit in Afrika geweest maar volgens mij is het daar niet zo best van wat ik hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:01 schreef Sjeen het volgende:
Mooi... zullen we dan nu weer terugkeren tot de essentie van dit topic? De vraag of continu ruziemakende ouders reden genoeg is om een kinderbescherming te alarmeren... Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee, kan de situatie niet beoordelen, zonder het zelf gehoord te hebben.
Naar onze westerse maatstaven misschien niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is daar moeilijk aan? Ik ben ook nog nooit in Afrika geweest maar volgens mij is het daar niet zo best van wat ik hoor.
Het wordt je hier lastig gemaakt. De enige die je kunt bellen is het AMK. Die is er voor advies en meldingen. Zij kunnen wederom melden bij de raad van de kinderbescherming. Bemoeizorg is er voor zorgmijdende mensen. Die worden dus weer ingeschakeld door andere hulpverleningsinstanties die geen voet binnen de deur krijgen. Eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeldquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het trouwens erg verwarrend worden met de bemoeizorg, kinderbescherming, AMK en god weet wat voor instanties er nog meer zijn.
Je zou haast denken dat ze het bewust lastig maken voor bezorgde omstanders om in te grijpen bij een vermoeden van kindermishandeling.
Ik weet niet wat TS onder ruzie verstaat, voor hetzelfde geld vind ik het niet meer dan een woordenwisseling. Ik kan dus niet van achter mijn PC hier bepalen of TS wel of niet iets eraan zou moeten doen...quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is daar moeilijk aan? Ik ben ook nog nooit in Afrika geweest maar volgens mij is het daar niet zo best van wat ik hoor.
He he, eindelijk iemand met verstand in dit topicquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat TS onder ruzie verstaat, voor hetzelfde geld vind ik het niet meer dan een woordenwisseling. Ik kan dus niet van achter mijn PC hier bepalen of TS wel of niet iets eraan zou moeten doen...
Ja! Dat is zeker reden genoeg om de kinderbescherming te alarmeren. Ik kan zo een heel legio aan gevolgen opsommen van continue ruzieende ouders, zeker als de ruzies zo hoog oplopen dat de buren 2 huizen verder letterlijk kunnen meegenieten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:01 schreef Sjeen het volgende:
Mooi... zullen we dan nu weer terugkeren tot de essentie van dit topic? De vraag of continu ruziemakende ouders reden genoeg is om een kinderbescherming te alarmeren... Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee, kan de situatie niet beoordelen, zonder het zelf gehoord te hebben.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je je niet per definitie afzijdig hoeft te houden als je mening gevraagd wordt na het schetsen van een situatie. Dan valt elk topic hier wel in het water.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Naar onze westerse maatstaven misschien niet.
Maar wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen?
Als je in de kinderen zit wellicht niet maar ik heb helemaal niets met die instanties te maken. De eerste die ik zou bellen is de kinderbescherming of de politie en die kunnen maar beter maken dat ze ingrijpen zonder dat ik eerst nog weer een andere instantie moet bellen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:04 schreef Ditje het volgende:
[..]
Het wordt je hier lastig gemaakt. De enige die je kunt bellen is het AMK. Die is er voor advies en meldingen. Zij kunnen wederom melden bij de raad van de kinderbescherming. Bemoeizorg is er voor zorgmijdende mensen. Die worden dus weer ingeschakeld door andere hulpverleningsinstanties die geen voet binnen de deur krijgen. Eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld
Ik hou me niet afzijdig. Ik ventileer mijn mening en word daar op aangevallen.quote:Wat ik bedoel te zeggen is dat je je niet per definitie afzijdig hoeft te houden als je mening gevraagd wordt na het schetsen van een situatie. Dan valt elk topic hier wel in het water.
Ik heb ook een dochter, maar ik zou echt niet weten wie ik zou moeten bellen... Denk dat als het echt de spuigaten uit zou lopen, dat ik gewoon de politie zou bellen en het daar neerleggen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je in de kinderen zit wellicht niet maar ik heb helemaal niets met die instanties te maken. De eerste die ik zou bellen is de kinderbescherming of de politie en die kunnen maar beter maken dat ze ingrijpen zonder dat ik eerst nog weer een andere instantie moet bellen.
Ik heb de indruk dat je de posts van TS niet goed doorgelezen hebt. Die zijn toch meer dan helder over het volume en de frequentie van de ruzies.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat TS onder ruzie verstaat, voor hetzelfde geld vind ik het niet meer dan een woordenwisseling. Ik kan dus niet van achter mijn PC hier bepalen of TS wel of niet iets eraan zou moeten doen...
Ja hallo, dan weet je het nu toch? Lekker kort door de bocht hoor...quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je in de kinderen zit wellicht niet maar ik heb helemaal niets met die instanties te maken. De eerste die ik zou bellen is de kinderbescherming of de politie en die kunnen maar beter maken dat ze ingrijpen zonder dat ik eerst nog weer een andere instantie moet bellen.
Fijn dat je die indruk hebt... Ik zeg, ik zit hier achter een pc, ik kan niet meeluisteren. Als TS van mening is dat het niet pluis is, moet hij/zij actie ondernemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, kan dus niet erover oordelen. Sorry he...quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat je de posts van TS niet goed doorgelezen hebt. Die zijn toch meer dan helder over het volume en de frequentie van de ruzies.
Ik ben bang dat het antwoord wat TS zoekt in geen enkel wetboek te vinden zal zijn. De relevantie met [R] ontgaat mij dan ook.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Om de R wellicht?
Ik ben het daar ook mee eens hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:05 schreef vosss het volgende:
[..]
He he, eindelijk iemand met verstand in dit topic
Ben dan ook bezig om het door te leiden naar de [P] van [R&P]quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het antwoord wat TS zoekt in geen enkel wetboek te vinden zal zijn. De relevantie met [R] ontgaat mij dan ook.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben dan ook bezig om het door te leiden naar de [P] van [R&P]
Is altijd moeilijk om over te oordelen, mijn buren schreeuwen hele dagen tegen hun zoontje (bijna 5 jaar) en vloeken dat kind af en toe letterlijk de grond in, maar zijn op zich geen slechte ouders. (althans voorzover ik dat kan beoordelen).quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:01 schreef Sjeen het volgende:
Jamaar daar hebben ze ons toch niet voor nodig?quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ben het daar ook mee eens hoor.
Maar ik denk wel dat als ze de situatie ernstig genoeg vinden om er een serieus topic over te openen om meningen te peilen en informatie te vragen, ze zich ook genoeg zorgen maken om een telefoontje naar *vul willekeurige instantie in* aan te wagen.
Ach dit soort dingen gaan bij iedere instantie hetzelfde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:10 schreef Ditje het volgende:
[..]
Ja hallo, dan weet je het nu toch? Lekker kort door de bocht hoor...
Eens.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar daar hebben ze ons toch niet voor nodig?
Wat nou als iedereen hier dezelfde mening had als mij? Dan moesten die kindjes het maar lekker uitzoeken???
Komop zeg, mede door andere posts in dit topic van TS ben ik van mening dat ze er al lang uit zijn dát ze gaan bellen.
Kom dan gewoon ter zake en vraag WIE je moet bellen en ga niet om medestanders lopen mekkeren en tegenstanders de grond in lopen boren denk ik dan
Sleen, ik realiseer mij echt wel dat mijn heftigheid te maken heeft met mijn eigen ervaringen, zoals eerder door mij gemeld. Maar ik mis jouw eigen mening aan de hand van wat TS heeft geschetst.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn dat je die indruk hebt... Ik zeg, ik zit hier achter een pc, ik kan niet meeluisteren. Als TS van mening is dat het niet pluis is, moet hij/zij actie ondernemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, kan dus niet erover oordelen. Sorry he...
Oh nee, niet nóg een. Sjeezus!!!quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:14 schreef RedBitch het volgende:
[..]
tuurlijk wordt het kind op die manier verziekt, maar dat is eerlijk gezegd niet mijn probleem.
Ik kan op "zo`n scheldmoment" alleen maar denken, "jee, zo slecht doe ik het niet...."
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh nee, niet nóg een. Sjeezus!!!
Omwille van een dagelijkse scheldpartij een instantie opbellen dat ouders slecht voor hun kinderen zouden zorgen vind ik zielig, want het kind komt verder niks tekort, is zelfs enigzins strontverwend en vaak wordt er zelfs teveel van hem getolereerd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh nee, niet nóg een. Sjeezus!!!
Ieder voedt zijn kind op zoals hij of zij denkt dat het hoort en vaak is niet iedereen eromheen daar mee eens, maar ik vind dat je mensen altijd in hun waarde moet laten, iedereen maakt tenslotte fouten en als het ECHT uit de hand loopt moet je gewoon ingrijpen, maar wel realistisch bekijken of iets daadwerkelijk de grens overschrijdt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat klinkt voor mij een stuk redelijker RedBitch. Ik realiseer me nu ook dat ik spreek vanuit een positie van niet-ouder (ik heb geen kinderen) en dat ik daarom geneigd ben om veel harder te reageren. Misschien als ik kinderen had, dat ik er minder heftig tegenaan zou kijken omdat je dan misschien pas tegenkomt dat er echt wel eens harde woorden vallen.
In ieder geval bedankt dat je een toelichting hebt gegeven.
Ik ben nogal geëmotioneerd, door mijn eigen verleden raakt de vraag van TS en de reacties daarop, mij nogal.
Misschien moet je jezelf dan wat beter in de hand gaan houden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat klinkt voor mij een stuk redelijker RedBitch. Ik realiseer me nu ook dat ik spreek vanuit een positie van niet-ouder (ik heb geen kinderen) en dat ik daarom geneigd ben om veel harder te reageren. Misschien als ik kinderen had, dat ik er minder heftig tegenaan zou kijken omdat je dan misschien pas tegenkomt dat er echt wel eens harde woorden vallen.
In ieder geval bedankt dat je een toelichting hebt gegeven.
Ik ben nogal geëmotioneerd, door mijn eigen verleden raakt de vraag van TS en de reacties daarop, mij nogal.
Dat dus. Je KUNT de kinderbescherming niet eens inschakelen, dat kan alleen het AMK. Er is maar één instantie als je je zorgen maakt over de kindjes van de buren en dat is het AMK. En bel je de politie, dan verwijhzen ze dus door naar het AMK of bellen die zelf als ze hebben geconstateerd dat het niet OK is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:04 schreef Ditje het volgende:
[..]
Het wordt je hier lastig gemaakt. De enige die je kunt bellen is het AMK. Die is er voor advies en meldingen. Zij kunnen wederom melden bij de raad van de kinderbescherming. Bemoeizorg is er voor zorgmijdende mensen. Die worden dus weer ingeschakeld door andere hulpverleningsinstanties die geen voet binnen de deur krijgen. Eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld
Een scheldpartij die alleen tussen de ouders is vind ik geen reden om de kinderbescherming te bellen, een dagelijkse scheldpartij tegen het kind zelf overigens wel. Je mag zeggen wat je wil, maar als je als kind elke dag uitgescholden en beledigt word, door de mensen die je zouden moeten beschermen en liefhebben. Blijft er gewoon niets meer van je zelfbeeld over. Wat hoogstwaarschijnlijk later (meestal rond de puberteit) wel problemen zal opleveren. Dat vind ik dus wel mishandeling en daar zou eens eerder bij moeten worden ingegrepen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:37 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Omwille van een dagelijkse scheldpartij een instantie opbellen dat ouders slecht voor hun kinderen zouden zorgen vind ik zielig, want het kind komt verder niks tekort, is zelfs enigzins strontverwend en vaak wordt er zelfs teveel van hem getolereerd.
Ieder voedt zijn kind op zijn/haar manier op, ik zal heus ook wel fouten maken en dingen doen die voor een ander niet door de beugel kunnen, maar wij doen het zoals wij denken dat het het beste is en zo denk ik ook over mijn buren.
Mocht het echt uit de hand lopen en dat manneke hele dagen lens geslagen worden is het een ander verhaal, maar in een dagelijkse scheldpartij zie ik nog geen reden om gelijk de kinderbescherming en heel de rotzooi er rond te bellen.
Ik ben een méns Netsplitter. Het zou je sieren wat meer respect te hebben voor mijn emoties.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je verleden als excuus blijven gebruiken wordt steeds zwakker namelijk.
Ja en?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben een méns Netsplitter. Het zou je sieren wat meer respect te hebben voor mijn emoties.
Helemaal waar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja en?
Alsof er hier niet meer mensen rond lopen met een verleden.....
Hoor je die dat steeds als excuus gebruiken dat ze heftig reageren?
Je bent niet de enige met een geschiedenis.
Is jouw mening. Je kent de situatie aldaar niet, en ik vind het daarom ook te ver gaan om het te hebben over verwende kinderen en kinderen die niks te kort komen. Die inschatting kun jij niet maken, en om op die inschatting een conclusie te trekken dat er niet gebeld hoeft te worden vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:37 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Omwille van een dagelijkse scheldpartij een instantie opbellen dat ouders slecht voor hun kinderen zouden zorgen vind ik zielig, want het kind komt verder niks tekort, is zelfs enigzins strontverwend en vaak wordt er zelfs teveel van hem getolereerd.
Ieder voedt zijn kind op zijn/haar manier op, ik zal heus ook wel fouten maken en dingen doen die voor een ander niet door de beugel kunnen, maar wij doen het zoals wij denken dat het het beste is en zo denk ik ook over mijn buren.
Mocht het echt uit de hand lopen en dat manneke hele dagen lens geslagen worden is het een ander verhaal, maar in een dagelijkse scheldpartij zie ik nog geen reden om gelijk de kinderbescherming en heel de rotzooi er rond te bellen.
Bedoel je nou die van mij?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:54 schreef Vivi het volgende:
Goede post!
Het topic loopt hier iig niet over van de ontwikkelingspsychologen, zeg maar![]()
ik denk dat puur ruzie misschien ook niet eens zo schadelijk is, het probleem is echter dat het enige wat je merkt de ruzie is.quote:
En dit is nou de enige echte juiste reactie!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:18 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou gewoon even AMK bellen. Als er niks aan de hand is heb je in ieder geval je best gedaan. Als er wel wat aan de hand is heb je die kinderen enorm geholpen.
Kijk, ik heb ook geen idee hoe de situatie is, ik kan het niet beoordelen van achter een PC. Maar je spreekt niet meer over een ruzietje als TS en haar vrouw twee huizen verderop het geschreeuw en gehuil kunnen verstaan.
Ik heb het idee dat een aantal mensen geen idee heeft wat er met een kind gebeurt als het dagelijks in zo'n situatie zit. Je hoeft echt niet tégen het kind te schreeuwen om het pijn te doen hoor. De ontwikkeling van zo'n kind gaat scheef lopen. Dat kind gaat aannemen dat als mensen van elkaar houden, ze elkaar pijn horen te doen. Er ontstaat een situatie dat het kind zich geen houding meer weet aan te meten als het geconfronteerd wordt met liefde en warmte. Kan zich niet meer hechten aan mensen, want juist die mensen gaan jou pijn doen. Gaat denken dat verbaal geweld een normale manier van met elkaar omgaan is. En maakt op latere leeftijd vaker wel dan niet de overstap naar fysiek geweld.
Misschien dramatiseer ik het nu, maar ik heb familie die met dit soort kinderen werkt. En die verhalen die je soms hoorde waren te triest voor woorden. Zij werkt met met pubers, en die zijn op die leeftijd na jaren in die situatie geleefd te hebben eigenlijk bijna niet meer te helpen.
Goed zo meid! Ik weet dat je er over aan het twijfelen bent, maar je neemt een goede beslissing. Eerlijk gezegd ben ik erg benieuwd naar de afloop, maar zolang je doet wat goed is doe je wat goed is!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef Nirak het volgende:
Ik laat jullie dus nog weten hoe het afloopt
Met alle respect, maar je kunt "voelen" wanneer er sprake is van meer dan slechts een echtelijke ruzie.. Gezien de posts van TS denk ik dat daar ook sprake van is. En als je weet hoe het zó makkelijk in de fout kan gaan met kinderen denk ik "better safe then sorry."quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:51 schreef zhe-devilll het volgende:
Moeilijke situatie! Moeilijk om te oordelen over anderen. Alle ouders hebben wel eens ruzie, als kinderen huilen is het wel moeilijk om je dan rustig te houden als buitenstaander.
Wat ik zou doen?
Ik denk dat ik een website zou zoeken waar men folders verstuurd naar adressen, over hulp bij problemen bij relaties whatever dat soort zaken en dit naar hun adres sturen!
Toch?
AMK is niet een simpele instelling waar niet veel mensen graag mee te maken krijgen lijkt me.
Heeft veel impact als de kinderen er goed bijlopen, geen blauwe plekken vertonen etc, tjah dan is een stap naar melding idem moeilijk hoor.
Denk dat je niet weet wat je aanricht.
Heb laatst ook iets gezien waarvan ik dacht woei, wat is daar loos, ik let er nu wel op als ik weer wat merk maar misschien was het eenmalig dat hoop ik dan maar.
Kind in verwendheidperiode, lastig is etc....en ouders zat van dus hou je bek kutkind schreeuw ok..
kan gebeuren een keer...maar niet te vaak want dan meld ik het wel.
Begrijp ik....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met alle rspect, maar je kunt "voelen" wanneer er sprake is van meer dan slechts een echtelijke ruzie.. Gezien de posts van TS denk ik dat daar ook sprake van is. En als je weet hoe het zó makkelijk in de fout kan gaan met kinderen denk ik "better safe then sorry."
Dito!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:06 schreef Barbusse het volgende:
Das best wel zwaar klote....![]()
Maar zoals ik al aangaf, TS heeft hierin wel de mogelijkheid om dit te kunnen veranderen. Ik ben dus ook best wel benieuwd naar de uitkomst.
Oja? Waar "voel" je dat en hoe "voelt" dat dan? En wie zegt dat jouw "gevoel" er niet totaal naast zit of dat je niet een situatie uit je leven projecteert op dat stelletje dat je ruzie ziet maken?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je kunt "voelen" wanneer er sprake is van meer dan slechts een echtelijke ruzie.. Gezien de posts van TS denk ik dat daar ook sprake van is. En als je weet hoe het zó makkelijk in de fout kan gaan met kinderen denk ik "better safe then sorry."
En wat is er mis met het advies inwinnen bij het AMK over een dergelijke situatie? Daarnaast zal de AMK eerst onderzoeken of dit gezin op wat voor manier dan ook voorkomt in systemen van andere instanties. Mocht dat niet zo zijn, dan kan er altijd nog gekeken worden of er ingegrepen moet worden. Dat ingrijpen komt overigens in gradaties, en zal echt niet beginnen met het wegnemen van de kinderen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja? Waar "voel" je dat en hoe "voelt" dat dan? En wie zegt dat jouw "gevoel" er niet totaal naast zit of dat je niet een situatie uit je leven projecteert op dat stelletje dat je ruzie ziet maken?
Of je antwoordt even met een verhaal dat als een tang op een varken slaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:49 schreef vanhal het volgende:
[..]
En wat is er mis met het advies inwinnen bij het AMK over een dergelijke situatie? Daarnaast zal de AMK eerst onderzoeken of dit gezin op wat voor manier dan ook voorkomt in systemen van andere instanties. Mocht dat niet zo zijn, dan kan er altijd nog gekeken worden of er ingegrepen moet worden. Dat ingrijpen komt overigens in gradaties, en zal echt niet beginnen met het wegnemen van de kinderen.
Dus wat heb je te verliezen bij enkel een telefoontje naar het AMK?
Mijn antwoord is wel degelijk relevant op de vragen in jouw reactie. Ik zie je namelijk afvragen of de actie die de TS wil gaan doen (het bellen) gebaseerd op haar 'gevoel' wel goed gaat uitpakken. Want jij denkt dat TS er met haar 'gevoel' naast zit en dat ze wellicht projecteerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Of je antwoordt even met een verhaal dat als een tang op een varken slaat.
Mens ik reageer helemaal niet op de TS en de OP maar op een andere post die over een eenmalig incident gaat waarbij mensen dan op wonderbaarlijke wijze menen te kunnen "voelen" dat er "meer" aan de hand is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mijn antwoord is wel degelijk relevant op de vragen in jouw reactie. Ik zie je namelijk afvragen of de actie die de TS wil gaan doen (het bellen) gebaseerd op haar 'gevoel' wel goed gaat uitpakken. Want jij denkt dat TS er met haar 'gevoel' naast zit en dat ze wellicht projecteerd.
Daarom zeg ik, ook al zou TS er naast zitten met haar gevoel en is er niks aan de hand, een (al dan niet anoniem) telefoontje naar het AMK zal geen gezin waar niks aan de hand is kapot maken. Dus nogmaals, wat heb je te verliezen?
Dude, Barbusse geeft toch aan dat ze denkt dat er bij de situatie van TS ook sprake is van een gevoel?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mens ik reageer helemaal niet op de TS en de OP maar op een andere post die over een eenmalig incident gaat waarbij mensen dan op wonderbaarlijke wijze menen te kunnen "voelen" dat er "meer" aan de hand is.
Barbusse verwijst dus naar de TS, jij stelt dat gevoel in twijfel, en ik maak het circeltje rond door aan te geven dat ingeval het gevoel niet correct is, er niks verloren is.quote:Gezien de posts van TS denk ik dat daar ook sprake van is.
Dus je zegt met andere woorden, dat oa TS zich niet met het gezin moet bemoeien? Want dat gevoel waar we het hier over hebben, dat bestaat niet?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Lees de post die hij quote en naar aanleiding waarvan hij zegt dat je kunt "voelen" of er meer aan de hand is ook nog even door.
Maar sommige mensen beschikken blijkbaar over helderziende gaven. Moet je mee op de markt gaan staan, kan je bakken geld mee verdienen.
Alsof jonge kinderen zoiets kunnen begrijpen. Je ouders ruzie zien maken is echt niet fijn als het af en toe gebeurt, maar als het elke dag weer raak is horen die twee gewoon uit elkaar te gaan of het probleem oplossen. Als ze dat niet doen dan gaan die kinderen er écht wel iets aan over houden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:40 schreef Rosbief het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
We hebben het hier over peuters die dagelijks geconfronteerd worden met onvoorspelbare emotionele uitbarstingen van de personen die voor een gevoel van veiligheid en stabiliteit zouden moeten zorgen. Ze kunnen die emoties nog helemaal niet plaatsen behalve dat ze zich enorm onveilig en verward voelen. Hoe dom kan je zijn zeg.
Ooit weleens aan gedacht dat ze dezelfde manier van "communiceren" met de kinderen zullen hanteren als die ouder worden en de puberteit ingaan? Kan nog leuk worden; continu ruzie met je ouders en op je kloten krijgen vanwege je slecht rapportcijfers omdat ze zelf ook voortdurend met elkaar aan het bekvechten zijn en jij je niet fatsoenlijk op je schoolwerk kan concentreren. Ik zie nog wel een tienerzwangerschap, gevalletje loverboy, of drugsjunkie hieruit voortkomen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vosss het volgende:
Genoeg tijd om ze weerbaarder te maken later hoor; je kan ze altijd nog op een bare-knuckles full-contact martial arts discipline sturen om maar eens out of the blue iets te noemen. Maar daar gaat het hier niet om. Zeker voor de eerste 5 jaar is het van belang dat ze opgroeien in een rustige/normale/stabiele omgeving, en niet het idee krijgen dat ruziënde ouders en dus ruzie maken maken een doodnormale dagelijkse gang van zaken is. Is dat echt zo moeilijk te bevattenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:40 schreef Rosbief het volgende:
Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vanhal het volgende:
[..]
Slecht advies.
Je kunt het bemoeizorg bellen en vragen om advies. Afhankelijk van de ernst kunnen zijn diverse soorten hulp inschakelen. Het bemoeizorg kan namelijk uitzoeken of het bij de scholen van de kinderen bekend is dat er problemen zijn. Zo niet, dan is er wellicht dankzij jouw (al dan niet anonieme) melding reden om actie te ondernemen. Maar in ieder geval kun je minimaal om advies vragen. Leg het bij hun neer, dan heb jij er in ieder geval IETS aan gedaan.
Ja, maar wel een positieve. Ik ben bang dat dit in de categorie 'doormodderen' gaat vallen zo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:24 schreef Nirak het volgende: want hoe je het ook wend of keert, het heeft toch impact op een gezin.
Idd. En wat is 'rustiger aan'? Nog maar 1 keer per dag?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, maar wel een positieve. Ik ben bang dat dit in de categorie 'doormodderen' gaat vallen zo.
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Heel boos terug mailen
Bemoeizorg is hier juist niet voor. Bemoeizorg is voor zorgwekkende zorgmijders. Het AMK is echt de enige instelling.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.
Topicstarter, in plaats van het AMK kun je ook het bemoeizorg bellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemoeizorg
Ik weet niet in welke regio je zit, maar er zijn bemoeizorgen per regios.
Bemoeizorg is hier niet voor, het AMK is hier voor. En die mag je er best even op wijzen dat ze hun werk niet doen en dat dit niet uitnodigt om als omstaander actie te ondernemen als je zoiets in je omgeving speelt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.
Topicstarter, in plaats van het AMK kun je ook het bemoeizorg bellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemoeizorg
Ik weet niet in welke regio je zit, maar er zijn bemoeizorgen per regios.
Behalve dan dat het AMK eerst voorstelt om te mailen en dat ze, nadat TS aangegeven heeft dat ze niet tussen 9.00 en 13.00 kan bellen, ook geen enkel initiatief neemt om op een ander tijdstip een telefonische afspraak te maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het eigenlijk zo logisch als wat dat het AMK voorstelt om er een telefonisch gesprek aan te wijden.
Dát is ook wel logisch, maar dat dat niet op een andere tijd kan is niet logisch. Als TS duidelijk aangeeft wat zijn opties zijn en vooral wat géén opties zijn en het AMK geeft aan dat hij juist die laatste dingen moet doen is dat wel suf natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het eigenlijk zo logisch als wat dat het AMK voorstelt om er een telefonisch gesprek aan te wijden.
TS kan blijkbaar nooit bellen onder werktijd. Dat gaat natuurlijk ook niet echt lekker werken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Behalve dan dat het AMK eerst voorstelt om te mailen en dat ze, nadat TS aangegeven heeft dat ze niet tussen 9.00 en 13.00 kan bellen, ook geen enkel initiatief neemt om op een ander tijdstip een telefonische afspraak te maken.
Kortom: bellen tussen 9.00 en 13.00 of we doen helemaal NIETS voor dat wellicht mishandelde kind.
En dat is knap waardeloos voor een organisatie die in het leven is geroepen om melding te kunnen maken van zorgwekkende gevallen in je omgeving.
Vanaf volgende week kan het dus ook op een andere tijd. Maar TS geeft eigenlijk al aan dat ze nooit onder werktijd kan bellen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Dát is ook wel logisch, maar dat dat niet op een andere tijd kan is niet logisch. Als TS duidelijk aangeeft wat zijn opties zijn en vooral wat géén opties zijn en het AMK geeft aan dat hij juist die laatste dingen moet doen is dat wel suf natuurlijk...
Het is bureaucratisch dat zo'n instelling ook gewoon de normale werktijden aanhoudt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:20 schreef Nirak het volgende:
Natuurlijk vind ik het normaal dat hierover beter telefonisch gesproken kan worden. Maar onder werktijd is gewoon geen optie voor mij. Is het dan zoveel moeite om een keer na 1700 uur naar een telefoonnummer te kunnen bellen? Ik zal vragen of dat tot de mogelijkheden behoort, zo niet dan laat ik het erbij..
Door dit soort bureaucratisch gedrag kan een dergelijke organisatie gewoon niet naar behoren functioneren..
ONZ/KLB is even verderop hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:46 schreef EnderOnline het volgende:
lol werken is voor TS belangrijker dan iets dat zij als kindermishandeling beschouwd in haar eigen omgeving. Wie functioneert er hier nou niet? Jij hebt het over kindermishandeling maar bent te beroerd om onder werktijd even te bellen.
Je moet natuurlijk wel wíllen ingrijpen. Of iets wíllen doen. Dat houdt in dat je je niet gelijk uit het veld laat slaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:20 schreef Nirak het volgende: Ik zal vragen of dat tot de mogelijkheden behoort, zo niet dan laat ik het erbij..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |