Ieder voedt zijn kind op zoals hij of zij denkt dat het hoort en vaak is niet iedereen eromheen daar mee eens, maar ik vind dat je mensen altijd in hun waarde moet laten, iedereen maakt tenslotte fouten en als het ECHT uit de hand loopt moet je gewoon ingrijpen, maar wel realistisch bekijken of iets daadwerkelijk de grens overschrijdt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat klinkt voor mij een stuk redelijker RedBitch. Ik realiseer me nu ook dat ik spreek vanuit een positie van niet-ouder (ik heb geen kinderen) en dat ik daarom geneigd ben om veel harder te reageren. Misschien als ik kinderen had, dat ik er minder heftig tegenaan zou kijken omdat je dan misschien pas tegenkomt dat er echt wel eens harde woorden vallen.
In ieder geval bedankt dat je een toelichting hebt gegeven.
Ik ben nogal geëmotioneerd, door mijn eigen verleden raakt de vraag van TS en de reacties daarop, mij nogal.
Misschien moet je jezelf dan wat beter in de hand gaan houden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat klinkt voor mij een stuk redelijker RedBitch. Ik realiseer me nu ook dat ik spreek vanuit een positie van niet-ouder (ik heb geen kinderen) en dat ik daarom geneigd ben om veel harder te reageren. Misschien als ik kinderen had, dat ik er minder heftig tegenaan zou kijken omdat je dan misschien pas tegenkomt dat er echt wel eens harde woorden vallen.
In ieder geval bedankt dat je een toelichting hebt gegeven.
Ik ben nogal geëmotioneerd, door mijn eigen verleden raakt de vraag van TS en de reacties daarop, mij nogal.
Dat dus. Je KUNT de kinderbescherming niet eens inschakelen, dat kan alleen het AMK. Er is maar één instantie als je je zorgen maakt over de kindjes van de buren en dat is het AMK. En bel je de politie, dan verwijhzen ze dus door naar het AMK of bellen die zelf als ze hebben geconstateerd dat het niet OK is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:04 schreef Ditje het volgende:
[..]
Het wordt je hier lastig gemaakt. De enige die je kunt bellen is het AMK. Die is er voor advies en meldingen. Zij kunnen wederom melden bij de raad van de kinderbescherming. Bemoeizorg is er voor zorgmijdende mensen. Die worden dus weer ingeschakeld door andere hulpverleningsinstanties die geen voet binnen de deur krijgen. Eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld
Een scheldpartij die alleen tussen de ouders is vind ik geen reden om de kinderbescherming te bellen, een dagelijkse scheldpartij tegen het kind zelf overigens wel. Je mag zeggen wat je wil, maar als je als kind elke dag uitgescholden en beledigt word, door de mensen die je zouden moeten beschermen en liefhebben. Blijft er gewoon niets meer van je zelfbeeld over. Wat hoogstwaarschijnlijk later (meestal rond de puberteit) wel problemen zal opleveren. Dat vind ik dus wel mishandeling en daar zou eens eerder bij moeten worden ingegrepen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:37 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Omwille van een dagelijkse scheldpartij een instantie opbellen dat ouders slecht voor hun kinderen zouden zorgen vind ik zielig, want het kind komt verder niks tekort, is zelfs enigzins strontverwend en vaak wordt er zelfs teveel van hem getolereerd.
Ieder voedt zijn kind op zijn/haar manier op, ik zal heus ook wel fouten maken en dingen doen die voor een ander niet door de beugel kunnen, maar wij doen het zoals wij denken dat het het beste is en zo denk ik ook over mijn buren.
Mocht het echt uit de hand lopen en dat manneke hele dagen lens geslagen worden is het een ander verhaal, maar in een dagelijkse scheldpartij zie ik nog geen reden om gelijk de kinderbescherming en heel de rotzooi er rond te bellen.
Ik ben een méns Netsplitter. Het zou je sieren wat meer respect te hebben voor mijn emoties.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je verleden als excuus blijven gebruiken wordt steeds zwakker namelijk.
Ja en?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben een méns Netsplitter. Het zou je sieren wat meer respect te hebben voor mijn emoties.
Helemaal waar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja en?
Alsof er hier niet meer mensen rond lopen met een verleden.....
Hoor je die dat steeds als excuus gebruiken dat ze heftig reageren?
Je bent niet de enige met een geschiedenis.
Is jouw mening. Je kent de situatie aldaar niet, en ik vind het daarom ook te ver gaan om het te hebben over verwende kinderen en kinderen die niks te kort komen. Die inschatting kun jij niet maken, en om op die inschatting een conclusie te trekken dat er niet gebeld hoeft te worden vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:37 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Omwille van een dagelijkse scheldpartij een instantie opbellen dat ouders slecht voor hun kinderen zouden zorgen vind ik zielig, want het kind komt verder niks tekort, is zelfs enigzins strontverwend en vaak wordt er zelfs teveel van hem getolereerd.
Ieder voedt zijn kind op zijn/haar manier op, ik zal heus ook wel fouten maken en dingen doen die voor een ander niet door de beugel kunnen, maar wij doen het zoals wij denken dat het het beste is en zo denk ik ook over mijn buren.
Mocht het echt uit de hand lopen en dat manneke hele dagen lens geslagen worden is het een ander verhaal, maar in een dagelijkse scheldpartij zie ik nog geen reden om gelijk de kinderbescherming en heel de rotzooi er rond te bellen.
Bedoel je nou die van mij?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:54 schreef Vivi het volgende:
Goede post!
Het topic loopt hier iig niet over van de ontwikkelingspsychologen, zeg maar![]()
ik denk dat puur ruzie misschien ook niet eens zo schadelijk is, het probleem is echter dat het enige wat je merkt de ruzie is.quote:
En dit is nou de enige echte juiste reactie!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:18 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou gewoon even AMK bellen. Als er niks aan de hand is heb je in ieder geval je best gedaan. Als er wel wat aan de hand is heb je die kinderen enorm geholpen.
Kijk, ik heb ook geen idee hoe de situatie is, ik kan het niet beoordelen van achter een PC. Maar je spreekt niet meer over een ruzietje als TS en haar vrouw twee huizen verderop het geschreeuw en gehuil kunnen verstaan.
Ik heb het idee dat een aantal mensen geen idee heeft wat er met een kind gebeurt als het dagelijks in zo'n situatie zit. Je hoeft echt niet tégen het kind te schreeuwen om het pijn te doen hoor. De ontwikkeling van zo'n kind gaat scheef lopen. Dat kind gaat aannemen dat als mensen van elkaar houden, ze elkaar pijn horen te doen. Er ontstaat een situatie dat het kind zich geen houding meer weet aan te meten als het geconfronteerd wordt met liefde en warmte. Kan zich niet meer hechten aan mensen, want juist die mensen gaan jou pijn doen. Gaat denken dat verbaal geweld een normale manier van met elkaar omgaan is. En maakt op latere leeftijd vaker wel dan niet de overstap naar fysiek geweld.
Misschien dramatiseer ik het nu, maar ik heb familie die met dit soort kinderen werkt. En die verhalen die je soms hoorde waren te triest voor woorden. Zij werkt met met pubers, en die zijn op die leeftijd na jaren in die situatie geleefd te hebben eigenlijk bijna niet meer te helpen.
Goed zo meid! Ik weet dat je er over aan het twijfelen bent, maar je neemt een goede beslissing. Eerlijk gezegd ben ik erg benieuwd naar de afloop, maar zolang je doet wat goed is doe je wat goed is!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:08 schreef Nirak het volgende:
Ik laat jullie dus nog weten hoe het afloopt
Met alle respect, maar je kunt "voelen" wanneer er sprake is van meer dan slechts een echtelijke ruzie.. Gezien de posts van TS denk ik dat daar ook sprake van is. En als je weet hoe het zó makkelijk in de fout kan gaan met kinderen denk ik "better safe then sorry."quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:51 schreef zhe-devilll het volgende:
Moeilijke situatie! Moeilijk om te oordelen over anderen. Alle ouders hebben wel eens ruzie, als kinderen huilen is het wel moeilijk om je dan rustig te houden als buitenstaander.
Wat ik zou doen?
Ik denk dat ik een website zou zoeken waar men folders verstuurd naar adressen, over hulp bij problemen bij relaties whatever dat soort zaken en dit naar hun adres sturen!
Toch?
AMK is niet een simpele instelling waar niet veel mensen graag mee te maken krijgen lijkt me.
Heeft veel impact als de kinderen er goed bijlopen, geen blauwe plekken vertonen etc, tjah dan is een stap naar melding idem moeilijk hoor.
Denk dat je niet weet wat je aanricht.
Heb laatst ook iets gezien waarvan ik dacht woei, wat is daar loos, ik let er nu wel op als ik weer wat merk maar misschien was het eenmalig dat hoop ik dan maar.
Kind in verwendheidperiode, lastig is etc....en ouders zat van dus hou je bek kutkind schreeuw ok..
kan gebeuren een keer...maar niet te vaak want dan meld ik het wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |