Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef vanhal het volgende:
[..]
Slecht advies.
Je kunt het bemoeizorg bellen en vragen om advies. Afhankelijk van de ernst kunnen zijn diverse soorten hulp inschakelen. Het bemoeizorg kan namelijk uitzoeken of het bij de scholen van de kinderen bekend is dat er problemen zijn. Zo niet, dan is er wellicht dankzij jouw (al dan niet anonieme) melding reden om actie te ondernemen. Maar in ieder geval kun je minimaal om advies vragen. Leg het bij hun neer, dan heb jij er in ieder geval IETS aan gedaan.
Ja, maar wel een positieve. Ik ben bang dat dit in de categorie 'doormodderen' gaat vallen zo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:24 schreef Nirak het volgende: want hoe je het ook wend of keert, het heeft toch impact op een gezin.
Idd. En wat is 'rustiger aan'? Nog maar 1 keer per dag?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, maar wel een positieve. Ik ben bang dat dit in de categorie 'doormodderen' gaat vallen zo.
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Heel boos terug mailen
Bemoeizorg is hier juist niet voor. Bemoeizorg is voor zorgwekkende zorgmijders. Het AMK is echt de enige instelling.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.
Topicstarter, in plaats van het AMK kun je ook het bemoeizorg bellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemoeizorg
Ik weet niet in welke regio je zit, maar er zijn bemoeizorgen per regios.
Bemoeizorg is hier niet voor, het AMK is hier voor. En die mag je er best even op wijzen dat ze hun werk niet doen en dat dit niet uitnodigt om als omstaander actie te ondernemen als je zoiets in je omgeving speelt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Okay, doel is nu hulp voor de kids, of tenminste advies inwinnen. Boos terugmailen kan altijd nog op een later moment, maar laten we het doel niet uit ogen verliezen.
Topicstarter, in plaats van het AMK kun je ook het bemoeizorg bellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bemoeizorg
Ik weet niet in welke regio je zit, maar er zijn bemoeizorgen per regios.
Behalve dan dat het AMK eerst voorstelt om te mailen en dat ze, nadat TS aangegeven heeft dat ze niet tussen 9.00 en 13.00 kan bellen, ook geen enkel initiatief neemt om op een ander tijdstip een telefonische afspraak te maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het eigenlijk zo logisch als wat dat het AMK voorstelt om er een telefonisch gesprek aan te wijden.
Dát is ook wel logisch, maar dat dat niet op een andere tijd kan is niet logisch. Als TS duidelijk aangeeft wat zijn opties zijn en vooral wat géén opties zijn en het AMK geeft aan dat hij juist die laatste dingen moet doen is dat wel suf natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het eigenlijk zo logisch als wat dat het AMK voorstelt om er een telefonisch gesprek aan te wijden.
TS kan blijkbaar nooit bellen onder werktijd. Dat gaat natuurlijk ook niet echt lekker werken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Behalve dan dat het AMK eerst voorstelt om te mailen en dat ze, nadat TS aangegeven heeft dat ze niet tussen 9.00 en 13.00 kan bellen, ook geen enkel initiatief neemt om op een ander tijdstip een telefonische afspraak te maken.
Kortom: bellen tussen 9.00 en 13.00 of we doen helemaal NIETS voor dat wellicht mishandelde kind.
En dat is knap waardeloos voor een organisatie die in het leven is geroepen om melding te kunnen maken van zorgwekkende gevallen in je omgeving.
Vanaf volgende week kan het dus ook op een andere tijd. Maar TS geeft eigenlijk al aan dat ze nooit onder werktijd kan bellen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Dát is ook wel logisch, maar dat dat niet op een andere tijd kan is niet logisch. Als TS duidelijk aangeeft wat zijn opties zijn en vooral wat géén opties zijn en het AMK geeft aan dat hij juist die laatste dingen moet doen is dat wel suf natuurlijk...
Het is bureaucratisch dat zo'n instelling ook gewoon de normale werktijden aanhoudt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:20 schreef Nirak het volgende:
Natuurlijk vind ik het normaal dat hierover beter telefonisch gesproken kan worden. Maar onder werktijd is gewoon geen optie voor mij. Is het dan zoveel moeite om een keer na 1700 uur naar een telefoonnummer te kunnen bellen? Ik zal vragen of dat tot de mogelijkheden behoort, zo niet dan laat ik het erbij..
Door dit soort bureaucratisch gedrag kan een dergelijke organisatie gewoon niet naar behoren functioneren..
ONZ/KLB is even verderop hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:46 schreef EnderOnline het volgende:
lol werken is voor TS belangrijker dan iets dat zij als kindermishandeling beschouwd in haar eigen omgeving. Wie functioneert er hier nou niet? Jij hebt het over kindermishandeling maar bent te beroerd om onder werktijd even te bellen.
Je moet natuurlijk wel wíllen ingrijpen. Of iets wíllen doen. Dat houdt in dat je je niet gelijk uit het veld laat slaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:20 schreef Nirak het volgende: Ik zal vragen of dat tot de mogelijkheden behoort, zo niet dan laat ik het erbij..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |