quote:
Ik zeg slechter. Men denkt alweer veel te positief en het blijft toch nattevingerwerk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Morgen weer unemployment claims, beter of slechter dan verwacht?
Onvoorstelbaar dat de koers hier niks mee doet. Een paar maanden geleden zou hij hierop 40% in drie dagen verliezen!quote:
Nee rvlaak de stijging is gebaseerd op technische analyse hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zal niet lang zo blijven, als de beleggers ook maar enigszins nadenken:
Fitch verlaagt kredietbeoordeling ING
[..]
Beleggers reageren inderdaad weer heel erg manisch. Hoorde net op BNR dat het handelstekort van de VS (in juli) is opgelopen tot 27 miljard. Aangezien dit lager is dan verwacht, wordt er massaal ingekocht. Maakt natuurlijk niet uit dat het nog steeds een ontzaglijk bedrag is.
ING gaat inmiddels wel licht in het rood, maar het valt idd mee. Nu weten we dat de staat toch wel opdraait voor evt. ellende.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat de koers hier niks mee doet. Een paar maanden geleden zou hij hierop 40% in drie dagen verliezen!
Grappig inderdaad, maar de bulls moeten nog even uitrazen. Dit is pure speculatie gedreven door sentiment.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat de koers hier niks mee doet. Een paar maanden geleden zou hij hierop 40% in drie dagen verliezen!
Als beleggers zo enthousiast reageren op slechte dingen van ING, dan moeten ze juist een aandelenemissie gaan doen. Ze zijn immers toch zo positief over ING.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
ING gaat inmiddels wel licht in het rood, maar het valt idd mee. Nu weten we dat de staat toch wel opdraait voor evt. ellende.
edit: was maar heel even, nu alweer groen.
Nee dat hadden mijn shorts ook niet verwachtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:12 schreef Mortaxx het volgende:
gewoon weer 1,5% erbij
had ik vanochtend niet verwacht
quote:
Dat is de grafiek van de anale penetratie van de belastingbetalerquote:
Idd, meer een poeierd naar boven toe. Wat nu correctie? Wat nu economie die niet loopt? Morgen gaan we gewoon richting de 300!quote:
als ik de kans krijg stap ik eerst maar eens uit de markt en kijk na mijn vakantie mid sept wel weer eens. Dit gaat helemaal nergens meer over.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:18 schreef pberends het volgende:
Weer zo'n gestoorde move. Eerst dollar in elkaar, daarna als een V-shape weer up.
zijn stop woordje is in ieder geval Ok.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:50 schreef pberends het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)econom_n_257708.html
Leuk filmpje met Taleb: "Short-term markets mean nothing"
50 miljard dollar kan een collapse in de stockmarket van 12% veroorzaken; waarbij biljoenen virtueel verdampen.
I don't believe thatquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:50 schreef pberends het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)econom_n_257708.html
Leuk filmpje met Taleb: "Short-term markets mean nothing"
50 miljard dollar kan een collapse in de stockmarket van 12% veroorzaken; waarbij biljoenen virtueel verdampen.
Echt wel.quote:
Het hangt natuurlijk allemaal van de volatiliteit af. Als er geen kopers zijn, maar wel verkopers, dan gaat de prijs naar beneden. Ook als het maar om één enkele verkoper gaat.quote:
En wat denk jij dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Sloggi het volgende:
Mooi dat iedereen hier nog steeds denkt dat de echte klap nog gaat komen (toch?).
Er zijn nog te veel fundamentele problemen om dat uit te sluiten. Het valt mij op dat vooral mensen die weinig affiniteit hebben met economische zaken de laatste tijd erg positief zijn. Stijgende bedrijfswinsten ziet men als positief terwijl het winstbegrip juist bij uitstek een graadmeter is waarvan men moet weten hoe deze tot stand komt, pas dan kan een zinnig oordeel geveld worden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef Sloggi het volgende:
Mooi dat iedereen hier nog steeds denkt dat de echte klap nog gaat komen (toch?).
Aegonquote:Aegon geeft EUR1 mrd kapitaal uit, nettoverlies KW2 EUR161 mln
13-08-2009 08:10:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv wil voor EUR1 miljard aan aandelen uitgeven, om daarmee een deel van de ontvangen staatssteun voor 1 december van dit jaar terug te betalen. Dat maakt de verzekeraar donderdag bekend, tegelijk met de tweedekwartaalcijfers.
De verbeterde kapitaalbuffer, die in de eerste helft van 2009 aandikte tot EUR3,5 miljard, geeft Aegon een betere positie om de staatssteun zo snel mogelijk terug te betalen, stelt chief executive officer Alex Wynaendts van Aegon.
Aegon wil tot EUR1 miljard van de totale EUR3 miljard ontvangen steun terugbetalen. De terugbetaling is echter afhankelijk van de kapitaalpositie en de voorwaarde dat de financiele markten niet aanzienlijk verslechteren, stelt het bedrijf. De aandelenplaatsing start per direct.
Aegon boekte in het tweede kwartaal een nettoverlies van EUR161 miljoen tegen een nettowinst van EUR276 miljoen een jaar eerder.
De onderliggende winst voor belastingen kwam in het tweede kwartaal uit op EUR404 miljoen, tegen EUR596 miljoen in het tweede kwartaal van 2008.
Analisten geraadpleegd door Dow Jones Nieuwsdienst waren vooraf uitgegaan van een veel kleiner nettoverlies van EUR35 miljeon, bij een hoger onderliggend resultaat van EUR459 miljoen voor belastingen.
Wel zorgwekkend eigenlijk dat Aegon nog steeds verlies maakt, ondanks de sterk gestegen beurs en obligatiekoersenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:28 schreef Soldier2000 het volgende:
Met nieuwsbericht:
http://www.telegraaf.nl/d(...)rlies__.html?cid=rss
Zegt niks inderdaad, maar de beurskoersen zullen ongetwijfeld keihard omhoog schieten. Om later, als blijkt dat de stijging tijdelijk van aard was, gigantisch in elkaar te klappen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:31 schreef pberends het volgende:
13-08-2009 08:00:00 Duits BBP KW1 gewijzigd naar -3,5% (kwartaal) van -3,8%
13-08-2009 08:00:00 Duits BBP KW2 verwachting was -0,2% (kwartaal); -6,6% (jaar)
13-08-2009 08:00:00 Duits BBP KW2 +0,3% (kwartaal); -5,9% (jaar)
Duitsland. (niet dat het veel zegt, veel recessies kenden een stijging van het BBP gedurende 1 of meerdere kwartalen voordat de echte bodem was bereikt).
Liever niet, heb al een vriendinquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:29 schreef edwinh het volgende:
MARKET TALK: ING koersdoel omhoog naar EUR11 - Goldman Sachs
Fuck me!
Ben benieuwdquote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX slot +1,7%, ING slot +2,3%
12-08-2009 18:13:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is woensdag met winst gesloten op een dag waarop de index na een eerdere daling een krachtig herstel liet zien. "Niemand wilde de stijging die volgde niet missen en dus liepen de koersen vanmiddag op", zegt een vermogensbeheerder.
De AEX-index sloot woensdag 1,7% op 288,95 punten, de Midkap won op het slot 1,3% op een slotstand van 423,69 punten en de ASX kreeg er 0,9% bij op een slotstand van 409,53 punten.
Wall Street noteerde woensdag op het slot van de handel in Amsterdam hoger, terwijl de Dow Jones Industrial Average 1,3% hoger noteerde.
Woensdag werd gekenmerkt door een vlakke opening, waarna een verkoopgolf bij met name ING volgde. Een vermogensbeheerder schreef dit toe aan particulieren. Daarna betraden handelaren de markt, waarna de AEX, die woensdag een dieptepunt kende van 280,79 punten, zich weer kon herstellen.
Daarna cirkelde de index in een zeer dunne markt rondom het slot van dinsdag. In de loop van de middag herstelde de index scherp, dat Wall Street hoger opende en de winst vergrootte en vasthield.
Vermogensbeheerder Koen Bender van Mercurius Vermogensbeheer kijkt terug op een dag waarop zonneklaar bleek dat de optimisten domineren. "Het herstel was erg krachtig. Je zag de AEX weliswaar onder druk komen, maar ook dat er sprake was van een opwaartse druk. Na de publicatie van het handelstekort van de VS zette die opwaartse kracht door", aldus Bender.
Hij stelt dat uit dit cijfer in elk geval bleek dat de Amerikaanse export oploopt en dat dit duidt op een verbetering van de economie. "Het lijkt er steeds meer op dat we rekening moeten houden met een herstel van de Amerikaanse economie", aldus Bender.
"Het gegeven dat de index dik boven de technische steun van 283 punten sluit is een krachtig teken. Mogelijk dat we bij de index woensdag rond 281 punten het dieptepunt hebben gezien en dat we vanaf hier weer omhoog kunnen kijken", aldus Bender.
Voor donderdag verwacht Bender dat de opwaartse druk weer zichtbaar zal zijn, hetgeen mogelijk kan leiden tot een nieuw tussentijds hoogtepunt. "Veel zal dan afhangen van de Aegon-cijfers. Als die tegenvallen, sluit ik niet uit dat je bij het aandeel Aegon eerst koersdruk zult zien, waarna een herstel intreedt", aldus de vermogensbeheerder. "Het ging en gaat allemaal met dunne volumes gepaard, maar de winst voor index en koersen staat er ondertussen wel."
Voor de opening van donderdag is de toelichting van de Amerikaanse Federal Reserve op het rentebesluit dat woensdagavond om 20.15 uur naar buiten komt van belang.
Bij ING was woensdag een zelfde patroon zichtbaar. De cijfers werden aanvankelijk beloond met een scherpe koersval, met als dieptepunt EUR7,75, Al vrij snel herstelde de koers en in de loop van de middag kwam de koers boven het slot van dinsdag uit. Het aandeel kreeg van Keijser Capital een buy-advies tegen eerder een hold. Bovendien bleek in de toelichting voor analisten dat het bedrijf geen verdere afwaarderingen op de Alt-A-portefeuille verwacht. ING kreeg er op het slot 2,3% bij en sloot op zijn hoogste dagkoers van EUR9,33.
Aegon, dat donderdag dus met cijfers naar buiten treedt, sloot 4,4% hoger.
Bij de Midkap sloot Aalberts 1,6% hoger en Draka 0,7% hoger. Beiden komen donderdag eveneens met cijfers.
De macro-economische agenda van donderdag heeft voor de VS het volgende in petto: allereerst de importprijzen over juli. Die zijn naar verwachting met 0,1% gedaald tegen een stijging met 3,2% in de maand ervoor, maar daar zat een zeer groot olie-ffect van 3 procentpunt in verwerkt. Deze prijzen komen om 14.30 uur naar buiten.
Ook om 14.30 uur worden de detailhandelsverkopen over juli bekendgemaakt. De verwachting is dat deze een stijging laten zien van 0,8% tegen een toename van 0,6% een maand eerder. Als de autoverkopen buitenbeschouwing worden gelaten komen de verkopen 0,1% hoger uit tegen een stijging met 0,3% een maand eerder.
Het derde macro-economische cijfer dat donderdag om 14.30 uur wordt gepubliceerd betreffen de wekelijkse eerste steunaanvragen over de week die eindigt op 8 augustus. Daarvoor wordt door de kenners uitgegaan van een daling met 2.000 aanvragen naar 545.000 aanvragen. Toen daalden de aanvragen met 38.000.
Om 16.00 uur worden donderdag de bedrijfsvoorraden over juni bekendgemaakt. Daarvoor geldt een prognose van -0,8% tegen -1,0% een maand eerder.
Om 22.30 uur komt dan nog de geldhoeveelheid tot en met 3 augustus op tafel.
Staatsobligaties sloten woensdag lager.
De euro noteerde woensdag rond 18.00 uur EUR1,4217 op tegen $1,4145 woensdag rond 8.20 uur.
Uiteindelijk week geleden verkocht op 6.99.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb begin juli AALB gekocht op 5,45, staat nu bijna op 6,45. Ik zit te twijfelen, zal ik de paar honder euro winst pakken, of 13 aug komen voorbeurs half jaar cijfers, doen die het aandeel goed of juist slecht denken jullie?
Sprinter heeft je stoploss geraakt, de restwaarde is waarschijnlijk uitgekeerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:28 schreef m0m0 het volgende:
Ik snap het niet meer.
Vorige week sprinter ING gekocht en vast gehouden. Het risico genomen dat ING mogelijk ook met goede bankencijfers komt.
Niet dus. En de koers helemaal door het putje. Zo ook mijn sprintjertje. -96%![]()
Had besloten om hem vast te houden (koers staat nu alweer veel hoger).
Maar kom ik eind van de middag weer thuis en...... ik zie geen ING sprinters in m'n prtefeuille. Snel naar orderhistorie gegaan, en daar ook geen verkoop ervan tegen gekomen.
................ wtf is dit?
Het artikel op RTLZ is nog niet compleet, maar het klinkt niet echt goed...quote:De Nederlandse economie is in het tweede kwartaal verder achteruit gekacheld. In het eerste kwartaal bedroeg de krimp nog 4,5%. De toelichting van het CBS is nu is live te volgen in de uitzending op RTL Z op rtl 7 én via onze livestream:
1945
De krimp betekent dat de recessie in Nederland zich heeft versterkt. Het eerste kwartaal was al het slechtste sinds de Tweede Wereldoorlog. Dat is in het kwartaal erna dus nog overtroffen.
Brede daling
De economie krimpt over de hele linie. Alleen de overheid gaf meer uit. De investeringen liepen het sterkst terug: -12,9%. Ook de export draait slecht: een krimp van 10%. De huishoudens gaven 2,2% meer uit.
Geen stoploss ingesteld....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Sprinter heeft je stoploss geraakt, de restwaarde is waarschijnlijk uitgekeerd.
Sprinters en turbo's hebben allemaal een ingestelde stoploss!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:45 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Geen stoploss ingesteld....
Waarom komt het niet voor in de orderhistorie?
quote:
Ik heb er niet echt een mening over, ik heb er te weinig verstand van. Ik zie wel dat hier minder met alle winden mee wordt gewaaid dan (klaarblijkelijk) op de beurs. Ik vind het dus wel grappig om te zien dat mensen nog steeds dezelfde mening zijn toegedaan, al denkt half Nederland dat we weer in de lift zitten, enkel en alleen omdat de AEX weer richting de 300 is gekropen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 07:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn nog te veel fundamentele problemen om dat uit te sluiten. Het valt mij op dat vooral mensen die weinig affiniteit hebben met economische zaken de laatste tijd erg positief zijn. Stijgende bedrijfswinsten ziet men als positief terwijl het winstbegrip juist bij uitstek een graadmeter is waarvan men moet weten hoe deze tot stand komt, pas dan kan een zinnig oordeel geveld worden.
Doen ze nu ook, maar dan de andere kant op (en niet zo veel)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:21 schreef LXIV het volgende:
Toch bizar hoe resistent de koersen tegen slecht nieuws zijn. Waar is de tijd dat aandelen als Aegon 20% zakten op een dag? Zonder significant nieuws?
Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen hier er ook niet voor geleerd hebben. Ergens verstand van hebben is imo meer een kwestie van interesse tonen en zaken uitzoeken. Ik zal nooit claimen dat ik verstand heb van economie, maar ik denk wel dat ik de fundamenten van het systeem begrijp.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er niet echt een mening over, ik heb er te weinig verstand van. Ik zie wel dat hier minder met alle winden mee wordt gewaaid dan (klaarblijkelijk) op de beurs. Ik vind het dus wel grappig om te zien dat mensen nog steeds dezelfde mening zijn toegedaan, al denkt half Nederland dat we weer in de lift zitten, enkel en alleen omdat de AEX weer richting de 300 is gekropen.
Al die zooi moet je ook negeren want het is ruis.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er niet echt een mening over, ik heb er te weinig verstand van. Ik zie wel dat hier minder met alle winden mee wordt gewaaid dan (klaarblijkelijk) op de beurs. Ik vind het dus wel grappig om te zien dat mensen nog steeds dezelfde mening zijn toegedaan, al denkt half Nederland dat we weer in de lift zitten, enkel en alleen omdat de AEX weer richting de 300 is gekropen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |