abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71813153
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:40 schreef RvLaak het volgende:
ING keert geen interimdividend uit; kost Bos geld
[..]

Maar ING gaan we met winst weer verkopen hoor, heeft Bos beloofd....
Blijven sturen die e-mails : Klik

Er staat overigens een fout in dat artikel, er is op geen enkele manier sprake van rente, het (interim)dividend kan feitelijk worden opgevat als rente. Er is een constructie bedacht waarbij nieuwe effecten zijn gevormd en de Nederlandse staat ontvangt daar dividend over, tenminste dat had Bos zo bedacht. Van een lening en de daarbij behorende verplichtingen (en dus zekerheid voor de Nederlandse overheid) is geen sprake.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:51 schreef SeLang het volgende:
Ik heb in elk geval m'n burgerplicht gedaan met emails naar alle kamerfracties dat ze die deal nooit mochten goedkeuren. Natuurlijk heeft het niets geholpen, maar mijn geweten is schoon.
En ik heb zwart op wit dat de PvdA fractie het gevoerde beleid van Bos steunt. Ik begin al in m'n handen te wrijven.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: krijgt Bos die 425 miljoen nu in een later stadium bij de aflossing, of vervalt de rente gewoon als hetdividend gepasseerd wordt?
Er is geen sprake van rente, er is sprake van dividend, er zullen nu en in de toekomst op geen enkele manier rentebetalingen plaats vinden. Aangezien die 425 miljoen interimdividend is is de enige redding voor Bos nu nog een hoog einddividend, maar daar heb ik een hard hoofd in. ING heeft destijds juist perse geen lening gekregen omdat dat de vermogenspositie verder onder druk zou zetten, er is een constructie gevormd waarbij ING effecten creeerde (Eigen Vermogen dus) en deze aan de staat verkocht.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-08-2009 11:29:38 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:30:31 #127
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813489
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
En ik heb zwart op wit dat de PvdA fractie het gevoerde beleid van Bos steunt. Ik begin al in m'n handen te wrijven.
Geert Wilders kan er wel wat mee, vermoed ik.
pi_71813569
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:30 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Geert Wilders kan er wel wat mee, vermoed ik.
Alle andere partijen ook, enkel de PvdA zal er straks niet heel erg blij van worden
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:42:59 #129
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813866
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Alle andere partijen ook, enkel de PvdA zal er straks niet heel erg blij van worden
Ik zou het aan Geert overlaten. Die bouwt er meteen een heel mediacircus omheen en dat is precies wat je nodig hebt om de PvdA een definitief nekschot toe te kunnen dienen.
pi_71814070
Ik lees ook weer mee, wil beginnen met beleggen en vind het wel interessant om te volgen!
pi_71815315
Woeps, mijn speculatief aandeel is vandaag 25% lager gegaan .

Had misschien toch moeten verkopen toen 't zonder reden 60% omhoogschoot voor één dag .
pi_71816077
Weer zo'n intradayspectakel bij TomTom .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:57:15 #133
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71816231
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:52 schreef JodyBernal het volgende:
Door de manier waarop deze "kredietcrisis" is "opgelost" (ongelimiteerd gratis gemeenschapsgeld voor banken en andere faalhazen) verwacht ik dat burgers hier nog jarenlang ergernis aan gaan zullen ondervinden. Uiteindelijk zal het één grote verliespost blijken te zijn, die over een periode van vele jaren zal moeten worden genomen.

Bos heeft ons voorgespiegeld dat aandelen in banken als de ING en ABN AMRO binnenkort weer als warme broodjes over de toonbank zullen gaan en dat er voor de staat dus alleen maar viel te winnen. Hij hield er daarbij natuurlijk rekening mee dat veel concurrenten van deze banken de crisis niet zouden overleven, maar de waarheid is dat elke bank van betekenis aan het staatsinfuus hangt. En dus zal er de komende jaren bijzonder weinig ruimte zijn voor omzet- en winstverhogingen.

Had de boel toch lekker in elkaar laten donderen, dan hadden we even veel pijn gehad, maar hadden we met frisse moed en een schone lei weer aan de slag kunnen gaan.
Die ergernis komt sowieso in de vorm van een opgelopen staatsschuld en bijkomende bezuinigingen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:27:19 #134
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71817174
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:57 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Die ergernis komt sowieso in de vorm van een opgelopen staatsschuld en bijkomende bezuinigingen.
Dat is precies het punt: Bos had zelf in gedachten om die staatsschuld ooit (deels) te kunnen aflossen met de verkoop van aandelen ABN Amro en ING tegen een goede prijs. Ik moet dat allemaal nog zien en verwacht sowieso niet dat er winst gemaakt gaat worden op die bailouts.
pi_71817811
Uit het huizenmarkt topic:
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmmm.... wie vertrouwd het CPB nog

Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik zie het niet zo rooskleurig in. Let wel ING heeft wel 71 miljoen 'winst' gemaakt nadat er 20 miljard in gestopt is, alles komt dus weer goed
Goed punt, waar is die 20mijard bijgeschreven? En was dat überhaupt dit (boek-)jaar?
pi_71818359
Goed nieuws: AMG CEO: geen failliet Timminco verwacht
pi_71821346
Het begint zo langzamerhand wel weer wat te groen te worden. 2 daagjes rood en direct er een dikke procent er weer boven op daarna. Dat mag wel eens de andere kant op
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71821423
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:07 schreef pberends het volgende:
Goed nieuws: AMG CEO: geen failliet Timminco verwacht
Ik neem aan dat ik al jouw posts gewoon serieus zonder sarcasme moet opvatten?
Jouw PI maakt het voor mij als beginner verwarrend.
pi_71821485
beurs reageert weer extreem!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71821548
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef edwinh het volgende:
beurs reageert weer extreem!
Ja extreem de verkeerde kant op ja hehe. Zelfs ING wat op 7,75 stond staat vandaag al bijna weer op de slotkoers van gisteren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71821652
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:54 schreef Rejected het volgende:

[..]

In dit geval gebruikt 'ie die PI echt alleen maar omdat hij niet kan gebruiken .
pi_71821733
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja extreem de verkeerde kant op ja hehe. Zelfs ING wat op 7,75 stond staat vandaag al bijna weer op de slotkoers van gisteren
Zal niet lang zo blijven, als de beleggers ook maar enigszins nadenken:
Fitch verlaagt kredietbeoordeling ING
quote:
Kredietbeoordelaar Fitch heeft zijn waardering voor bankverzekeraar ING verlaagd. Dat maakte Fitch woensdag bekend. De afwaardering volgt op de publicatie van de tweedekwartaalcijfers van ING.

Fitch verlaagde de waardering voor ING Group naar 'A' van 'A-plus'. Daarnaast verlaagde Fitch de waardering voor ING Bank naar 'A-plus' van 'AA-minus' en voor ING Verzekeringen naar 'A' van 'A-plus'.

De beoordelaar verwacht dat de resultaten van ING onder druk blijven staan in 2009. Het is volgens Fitch onwaarschijnlijk dat ING op korte termijn zijn financiële positie weer opbouwt.
Beleggers reageren inderdaad weer heel erg manisch. Hoorde net op BNR dat het handelstekort van de VS (in juli) is opgelopen tot 27 miljard. Aangezien dit lager is dan verwacht, wordt er massaal ingekocht. Maakt natuurlijk niet uit dat het nog steeds een ontzaglijk bedrag is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2009 16:08:57 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:12:08 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71821909
quote:
´ING komt 15 miljard euro kapitaal te kort´

15 miljard
Dat stel bankenanalist Jaap Meijer van Evolution Securities in Londen. Volgens hem komt ING een kapitaal van ongeveer 15 miljard euro te kort. Dat biedt volgens Meijer weinig ruimte om de steun van de overheid terug te betalen, zeker gezien de premie van 50% die daarbij betaald zou moeten worden.

Alt-A
Het kapitaaltekort kan volgens Meijer voor ING nog hoger uitvallen. De Alt°/A hypotheken worden voor 80% gegarandeerd door de Staat. ING heeft die Alt A hypotheken gewaardeerd op 90% van de nominale waarde, terwijl de marktwaarde nu meer rond de 60% is, aldus Meijer. De Europese Commissie heeft vraagtekens bij de waardering. ´Wanneer ING de waardering wijzigt, zou dit wel eens negatieve consequenties voor ING kunnen hebben´. Hij noemt een bedrag van 4,8 miljard euro.
Dit is niet alleen een ING probleem. Bijna alle banken hebben hun rotzooi nog steeds tegen veel te hoge waarderingen in de boeken staan. Ben benieuwd hoe ze Alt-A reset golf gaan doorkomen.

Maar wat betreft ING is natuurlijk vooral de belasting betaler de lul. Laten we dus maar hopen op een redding door Nelie Kroes. Als ze de deal met ING terugdraait dan mag ze van mij premier van Nederland worden
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:16:49 #144
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71822057
Maar wat gaat dat doen met ING? Dan moeten ze dus verlies gaan rapporteren (of boekhoudkundig liegen over de Alt-A portefeuille), hoe gaan aandeelhouders, beurshandelaren en het publiek hierop reageren?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71822191
Wie zijn eigenlijk de grootste aandeelhouders van ING?

En wat betreft de groene dagen moet dat haast wel ondersteund worden door de grote pensioen fondsen en investeringmaatschappijen die o.a goedkoop geld hebben kunnen krijgen van de overheid en dat nu gebruiken om posities te vergroten in de aandelenmarkten ipv. de kleine particuliere belegger die er geen reet van begrijpt
pi_71822520
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:54 schreef Rejected het volgende:

[..]

.
pi_71822563
quote:
Fitch verlaagd de individuele rating voor ING Bank naar B/C van B. De rating voor ING Verzekeringen gaat omlaag naar A van A+.
B/C .
pi_71822565
Morgen weer unemployment claims, beter of slechter dan verwacht?
pi_71822748
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Wie zijn eigenlijk de grootste aandeelhouders van ING?

En wat betreft de groene dagen moet dat haast wel ondersteund worden door de grote pensioen fondsen en investeringmaatschappijen die o.a goedkoop geld hebben kunnen krijgen van de overheid en dat nu gebruiken om posities te vergroten in de aandelenmarkten ipv. de kleine particuliere belegger die er geen reet van begrijpt
Ik heb eerder het idee dat een flink deel van de particulieren eerder aan't inlossen is dan aan't inkopen. Het zijn met name de pro's en grote institutionele beleggers die de jongens op Wall Street willen volgen als laffe honden. Dit zal op een termijn een duur grapje worden, maar who cares, het zijn toch maar pensioen- en verzekeringsgelden.
pi_71822784
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:49 schreef Rejected het volgende:
Ik lees ook weer mee, wil beginnen met beleggen en vind het wel interessant om te volgen!
Vergeet niet dat elke transactie 10 fucking euro kost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')