abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71450185
Elsevier is ook flink op hun bek gegaan... Lang geleden dat we een -10+% hebben gezien
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:41:23 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71450559
Is er overigens een manier om met lagere of geen kosten in turbo's/sprinters te handelen?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_71450564
Vorige week...

http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=320362&mode=normal&quality=3&pid=ftv

Corné van Zeijl: 'Reed kopen en houden'
De fondsbeheerder van SNS Asset Management geeft toe dat Reed Elsevier geen spannend bedrijf is. Niettemin vindt hij het een aandeel om in portefeuille te hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:53:36 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71450814
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:41 schreef pberends het volgende:
Vorige week...

http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=320362&mode=normal&quality=3&pid=ftv

Corné van Zeijl: 'Reed kopen en houden'
De fondsbeheerder van SNS Asset Management geeft toe dat Reed Elsevier geen spannend bedrijf is. Niettemin vindt hij het een aandeel om in portefeuille te hebben.
Hee, dat schreef hij ook over ING in juli 2007.
Iets in de trand van "kopen en nooit meer naar omkijken".
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71450857
Dat mensen überhaupt nog aandacht schenken aan dat soort mannetjes.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:59:46 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71450960
quote:
Shell: meer dividend dan winst

Shell heeft over het tweede kwartaal van dit jaar een gewone winst van 2,3 miljard dollar gemaakt: 0,38 dollar per aandeel. Het kwartaaldividend wordt verhoogd van 0,40 naar 0,42 dollar. Het dividendrendement is 6,5%.
Meer dividend uitkeren dan winst maken
Een aantal financials doen dat ook.
Wordt interessant als de olieprijs verder daalt in de komende jaren (of minder stijgt dan de kosten). Shell heeft sinds WO-II nog nooit het dividend verlaagd. Ben benieuwd hoeveel jaar ze dit nog kunnen volhouden.
Mijn reisverslagen
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:03:02 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71451040
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:55 schreef jkdjjsop het volgende:
Dat mensen überhaupt nog aandacht schenken aan dat soort mannetjes.
Ik vind Corné van Zeijl een van de betere columnisten op IEX hoor. Hij is een van de weinigen die niet zomaar wat uit ze nek kletst en af en toe een redelijk goed verhaal heeft. Maar ook hij kan de beurs niet voorspellen (niemand kan dat, dus ik neem iemand die fout zit niks kwalijk).
Mijn reisverslagen
pi_71451163
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind Corné van Zeijl een van de betere columnisten op IEX hoor. Hij is een van de weinigen die niet zomaar wat uit ze nek kletst en af en toe een redelijk goed verhaal heeft. Maar ook hij kan de beurs niet voorspellen (niemand kan dat, dus ik neem iemand die fout zit niks kwalijk).
De info die dit soort gasten in deze programma's geven is toch voornamelijk bedoeld als steun voor beleggers om hun aan- en verkoopbeslissingen op te baseren. Het kan best een goed verhaal zijn, leuk voor de lange termijn en op de universiteit bijvoorbeeld, maar met betrekking tot de korte termijnontwikkelingen op de beurs zegt het weinig tot niets, dat blijkt elke keer weer. Het is mij dan ook een raadsel waarom die lui elke keer uitgenodigd worden, je kunt net zo goed een chimpansee neer zetten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:14:25 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71451299
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:08 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

De info die dit soort gasten in deze programma's geven is toch voornamelijk bedoeld als steun voor beleggers om hun aan- en verkoopbeslissingen op te baseren. Het kan best een goed verhaal zijn, leuk voor de lange termijn en op de universiteit bijvoorbeeld, maar met betrekking tot de korte termijnontwikkelingen op de beurs zegt het weinig tot niets, dat blijkt elke keer weer. Het is mij dan ook een raadsel waarom die lui elke keer uitgenodigd worden, je kunt net zo goed een chimpansee neer zetten.
Fundamentele analyse is sowieso niet relevant voor korte termijn beursbewegingen. Dus al die talking heads op TV moet je meer zien als een vorm van amusement.

Btw: kijk eens naar beleggers die zich bewezen hebben door heel veel geld te verdienen (Warren Buffett, Jim Rogers, George Soros, etc). AL die mensen werken vanuit een bepaald algemeen idee dat ze aanhangen en ALLEMAAL zeggen ze dat ze de markt niet kunnen timen.
Mijn reisverslagen
pi_71451395
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Fundamentele analyse is sowieso niet relevant voor korte termijn beursbewegingen. Dus al die talking heads op TV moet je meer zien als een vorm van amusement.
Dat is waar. Maar ze brengen het wel alsof er daadwerkelijk directe voorspellende waarde vanuit gaat. Met grafiekjes van de AEX enzo. En ik weet zeker dat er nog mensen zijn (zoals die vrouw uit die docu "Slapend Rijk") die dit bijna klakkeloos overnemen en meteen actie ondernemen op de beurs. Vandaar mijn eerdere opmerking.
quote:
Btw: kijk eens naar beleggers die zich bewezen hebben door heel veel geld te verdienen (Warren Buffett, Jim Rogers, George Soros, etc). AL die mensen werken vanuit een bepaald algemeen idee dat ze aanhangen en ALLEMAAL zeggen ze dat ze de markt niet kunnen timen.
True. Ik hoorde het Jim Rogers laatst nog zeggen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:23:40 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71451481
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ze brengen het wel alsof er daadwerkelijk directe voorspellende waarde vanuit gaat. Met grafiekjes van de AEX enzo. En ik weet zeker dat er nog mensen zijn (zoals die vrouw uit die docu "Slapend Rijk") die dit bijna klakkeloos overnemen en meteen actie ondernemen op de beurs. Vandaar mijn eerdere opmerking.
Dat is ook zo. Die mensen werken tenslotte voor een industrie die geld verdient aan mensen die actief handelen, niet mensen die stilzitten, dus wat verwacht je.

Anyway, ik vertrek NU weer voor een paar daagjes vakantie
Mijn reisverslagen
pi_71451638
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Die mensen werken tenslotte voor een industrie die geld verdient aan mensen die actief handelen, niet mensen die stilzitten, dus wat verwacht je.

Ah. Mooi moment voor ons om te shorten dus! Hoe lang blijf je weg?
pi_71451843
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nu weer, inderdaad. Iedere keer als ik deze berichten lees, krijg ik het idee dat ik het ergens fout heb aangepakt

prettige vakantie iig
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71454476
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hee, dat schreef hij ook over ING in juli 2007.
Iets in de trand van "kopen en nooit meer naar omkijken".

Deze bedoel je? Hahahaha.

Begrijp me niet verkeerd overigens - ik vind Corné een van de betere analisten. Maarja, hij zit ook wel eens schreef zoals ik. Op termijn zal Reed best omhoog kunnen. Maar ik ben niet zo bullish over de AEX op langere termijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 juli 2009 @ 12:08:43 #266
862 Arcee
Look closer
pi_71454555
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:23 schreef Lemans24 het volgende:
het zal allemaal wel, maar eerst die 280 nog maar eens door!
Done.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:22:23 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71454974
Ja, dat was de 280! En nu...?
pi_71455761
Vraag naar kantoorruimte zakt hard in
quote:
De vraag naar kantoor- en bedrijfsruimte in Nederland is in het eerste halfjaar hard gedaald. Dat komt onder meer doordat bedrijven falliet gaan, afslanken of het moment van verhuizen uitstellen.

Dat blijkt uit een onderzoek dat vastgoedadviseur DTZ Zadelhoff donderdag publiceerde. In de eerste zes maanden werd er 40 procent minder kantoorruimte gekocht of gehuurd. Bij bedrijfsruimte was er sprake van een daling van 32 procent.

Geen herstel
De markt voor kantoren en bedrijfsruimte wist zich lang staande te houden in de economische crisis. Vorig jaar had deze hiervan nog slechts in ,,beperkte mate" last, aldus DTZ. Nu is de vraag plotseling gezakt naar het laagste niveau van dit decennium. Van herstel is volgens DTZ geen sprake. ,,De werkloosheid zal naar verwachting aanzienlijk verder stijgen. Dat werkt in alles door, de consumptieve bestedingen, de houding van de banken en de vraag naar kantoor- en bedrijfsruimte", aldus Frans van Toor, partner bij het adviesbureau.
pi_71457314
Winst Shell daalt 70%, verdere sanering personeel
quote:
Royal Dutch Shell heeft over het tweede kwartaal een daling van de nettowinst geboekt van 70%. De productie is gedaald van 3,1 naar bijna 3 miljoen vaten olie per dag.

Sanering
Onder het herstructureringsprogramma Transition 2009 heeft Shell inmiddels het aantal senior-managementfuncties teruggebracht met 20%, en het concern acht "aanzienlijke verdere personeelsreducties waarschijnlijk". Dit maakt het olieconcern, volgens Fortune gemeten naar omzet het grootste bedrijf ter wereld, donderdag voorbeurs bekend.

Winst
Het Brits-Nederlandse bedrijf behaalde een winst op basis van geschatte actuele kosten (CCS-winst) van $2,340 miljard, ten opzichte van $7,902 miljard in de vergelijkbare periode vorig jaar. Elf analisten gepolst door Dow Jones Newswires gingen gemiddeld uit van een CCS-winst van $2,425 miljard.

De uiteindelijke nettowinst inclusief voorraadeffecten over het tweede kwartaal bedroeg $3,822 miljard, een daling van 67% ten opzichte van de $11,556 miljard vorig jaar.

Productie
De totale olie- en gasproductie, inclusief de productie uit oliezanden, was 2,96 miljoen vaten olie-equivalent per dag. In dezelfde periode vorig jaar lag de productie nog op 3,1 miljoen vaten per dag.

Moeilijke marktomstandigheden
Chief Executive Officer (CEO) Peter Voser stelt: "Onze resultaten over het tweede kwartaal werden beïnvloed door de zwakke wereldeconomie, die in zowel de Upstream als de Downstream moeilijke marktomstandigheden tot gevolg heeft. De vraag naar energie is zwak, er is overcapaciteit in de markt en de kosten in de industrie blijven hoog".

Volgens de CEO zullen deze omstandigheden naar verwachting nog enige tijd voortduren, "en wij zetten dan ook niet in op een snel herstel. Shell past zich aan deze nieuwe situatie aan, en zal nog meer moeten doen. Wij verscherpen onze focus op resultaten en betaalbaarheid".
pi_71457743
quote:
Gebruik de volgende keer anders het werkwoord penetreren .
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:02:31 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71457846
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Gebruik de volgende keer anders het werkwoord penetreren .
hey, dat was mijn idee...!
pi_71458878
Unemployment Claims Cijfer: 584K Verwachting: 573K Vorig cijfer: 559K

Recessie was toch voorbij daarginder?
pi_71461231
Is dit niet een zogenaamde campingrally?
Particuliere beleggers zijn cash aan het overdragen aan de grote jongens die de boel dan in september weer laten crashen.
Of ben ik aan het zwartkijken?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:27:48 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71462139
Is een mogelijkheid.

Het kan ook zijn dat de beurs inderdaad 6, 9 of 12 maanden voorloopt op de economie. In dit geval dan 12 maanden...
pi_71462250
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:49 schreef Prutzenberg het volgende:
Is dit niet een zogenaamde campingrally?
Particuliere beleggers zijn cash aan het overdragen aan de grote jongens die de boel dan in september weer laten crashen.
Of ben ik aan het zwartkijken?
Dat zie je redelijk. Grote jongens zijn op vakantie, dus er is weinig selling pressure. Vergeet overigens niet: waar gekocht wordt, wordt tegelijkertijd verkocht.
pi_71462425
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zie je redelijk. Grote jongens zijn op vakantie, dus er is weinig selling pressure. Vergeet overigens niet: waar gekocht wordt, wordt tegelijkertijd verkocht.
Dat bedoel ik dus: de particulier koopt tegen een hoge koers van de institionele belegger. Aangezien van de laatste groep een hoop op vakantie zijn is het aanbod niet heel groot.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71462453
Ik heb begin juli AALB gekocht op 5,45, staat nu bijna op 6,45. Ik zit te twijfelen, zal ik de paar honder euro winst pakken, of 13 aug komen voorbeurs half jaar cijfers, doen die het aandeel goed of juist slecht denken jullie?
pi_71463174
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb begin juli AALB gekocht op 5,45, staat nu bijna op 6,45. Ik zit te twijfelen, zal ik de paar honder euro winst pakken, of 13 aug komen voorbeurs half jaar cijfers, doen die het aandeel goed of juist slecht denken jullie?
Cijfers zijn ruis, sentiment is belangrijker. Is het sentiment nu al goed? Dan zou ik overwegen om het te verkopen. Maarja, misschien vallen de cijfers wel erg mee. Of zit dat door het goede sentiment al in de koers verwerkt? It's your choice.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:20:41 #281
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71463786
Fucking 284. Net als ik geen tijd heb om op te letten.

Van waar de stijging de afgelopen 2 3 weken ?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_71465294
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:38 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus: de particulier koopt tegen een hoge koers van de institionele belegger. Aangezien van de laatste groep een hoop op vakantie zijn is het aanbod niet heel groot.
Denk dat dat tegenwoordig minder speelt dan vroeger. De internets enzo.
pi_71466070
KOPEN KOPEN KOPEN KOPEN WE ZIJN DE CRISIS TE BOVEN

Today, several companies (i.e. Ford, eBay and AT&T) reported better than expected earnings and as a result the stock market rallied on the news. While some companies have reported better than expected earnings for Q2 2009, others have struggled. Today's chart provides some perspective on the current earnings environment by focusing on 12-month, as reported S&P 500 earnings. Today's chart illustrates how earnings are expected (38% of S&P 500 companies have reported for Q2 2009) to have declined over 98% since peaking in Q3 2007, making this by far the largest decline on record (the data goes back to 1936). In fact, real earnings have dropped to a record low and if current estimates hold, Q3 2009 will see the first 12-month period during which S&P 500 earnings are negative.

National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71466112
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Cijfers zijn ruis, sentiment is belangrijker. Is het sentiment nu al goed? Dan zou ik overwegen om het te verkopen. Maarja, misschien vallen de cijfers wel erg mee. Of zit dat door het goede sentiment al in de koers verwerkt? It's your choice.
Cijfers zijn gepimpt , kostenbesparen kan niet altijd door gaan. Q3 en zeker Q4 wordt dramatisch, alleen dat willen de beleggers niet zien
pi_71466381
Waar is dat grafiekje van PB? SnP 1,000 eind juli toch
pi_71466683
Q3 2009 will see the first 12-month period during which S&P 500 earnings are negative.

pi_71467614
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Waar is dat grafiekje van PB? SnP 1,000 eind juli toch

Mhaow... could be worse deze voorspelling. Alleen de tussentijdse correctie kwam weinig op gang.
pi_71467739
ach ik vind dat ie goed is dat geneuzel van aflopen dagen mag je geen correctie noemen, de correctie komt stx als "Real Estate's Second Tsunami" naar binnen komt stormen!
pi_71467795
Geinig grafiekje. Hoort er een verhaaltje bij dat ergens te lezen is?
pi_71467842
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:42 schreef dvr het volgende:
Geinig grafiekje. Hoort er een verhaaltje bij dat ergens te lezen is?
Doorzoek jij mijn oude posts .
pi_71467975
Liever niet, die shortmoments doen nog zeer aan m'n ogen
pi_71468062
Je moet er toch niet aan denken dat bedrijven op dit lage kostenniveau blijven, maar de omzet ook maar gradueel aantrekt.

Ik vind eerlijk gezegd de winstcijfers nog goed meevallen, het grootste gevaar zit in corporate annorexia, en in pensioentekorten. Alhoewel ik het wel hard vind gaan. Maar ik krijg hier niet echt het crisisgevoel van. Komt vast weer iemand met een staatje van de jaren 30 aanzeten..... (oud)
pi_71469383
Vandaag eens door Breda gelopen. Beginnen daar toch al heel wat panden leeg te staan in de binnenstad. In Tilburg en Maastricht viel me dit ook al op.....verpaupering....anekdotisch natuurlijk, maar je ziet wel zaken snel veranderen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71469448
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:24 schreef dramatiek het volgende:
Vandaag eens door Breda gelopen. Beginnen daar toch al heel wat panden leeg te staan in de binnenstad. In Tilburg en Maastricht viel me dit ook al op.....verpaupering....anekdotisch natuurlijk, maar je ziet wel zaken snel veranderen.
Tja, wat heb je nu eigenlijk nodig als consument? Beetje voedsel, tandpasta, en dan heb je het wel gehad. 50% van de uitgaven is overhead bij de gemiddelde consument.
pi_71469475
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Liever niet, die shortmoments doen nog zeer aan m'n ogen
Hehehe, maar echt korte termijn voorspellen is extreem moeilijk. Grotere waves zijn ietsjes makkelijker te voorspellen.
pi_71470113
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:35 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mhaow... could be worse deze voorspelling. Alleen de tussentijdse correctie kwam weinig op gang.
Als je gelijk krijgt doe ik voortaan alleen nog maar wat jij zegt.
pi_71470251
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Hehehe, maar echt korte termijn voorspellen is extreem moeilijk. Grotere waves zijn ietsjes makkelijker te voorspellen.
ik heb het idee dat het alleen maar op korte termijn gaat, het gaat zo hectisch op en neer. Ik zou geloof ik juist voor de langere termijn niet zoveel te voorspellen hebben, anders dan dat het in ene bandbreedte beweegt, op de golven van het sentiment. Als de afgelopen drie weken daar geen bewijs van zijn....
pi_71470595
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:45 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Als je gelijk krijgt doe ik voortaan alleen nog maar wat jij zegt.
Ik zit ook vaak genoeg schreef hoor. Maar wel minder dan Tostrams.
pi_71480207
http://www.forexfactory.com/

eerste 10 cijfers uit het oosten alweer binnen, iets slechter dan verwacht > KOPEN KOPEN KOPEN!!!
pi_71482161
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:28 schreef edwinh het volgende:
http://www.forexfactory.com/

eerste 10 cijfers uit het oosten alweer binnen, iets slechter dan verwacht > KOPEN KOPEN KOPEN!!!
Umicore + 6%

Don't get it... materialen zouden dan zakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')