Vraag ik me ook af, gelukkig is het wel al makkelijk om themes mét custom fonts te maken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:19 schreef Aaargh! het volgende:
Ziet er op zich goed uit, ben heel benieuwd.
Alleen ... waarom nog steeds dat oerlelijke lettertype gebruiken.
Er zit verschil tussen en dit is een beetje wat mij is opgevallenquote:Op donderdag 3 september 2009 00:03 schreef galbrecht het volgende:
Weet iemand wat de grootste verschillen tussen het Symbian OS van de N97 en Maemo zijn? En zit er uberhaupt veel verschil tussen deze 2 telefoons?
Dat is op de N97 al heel veel beter. Maar ze gebruiken voor de N900 iets heel nieuws me dunkt.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het touchscreen, een weekje Nokia 5800 Xpresmusic gebruiken leverde alleen maar frustraties op. Touchscreen wat nou niet echt lekker reageerde.
Ik zou dan tijdelijk voor prepaid gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:02 schreef Multiply het volgende:
Ik wil dit toestel gaan halen bij mijn verlenging alleen nu heb ik een vraag: mijn abbo loopt tot eind oktober, maar ik wil deze telefoon waarschijnlijk pas later gaan halen zodat die hopelijk wat goedkoper is.
Weten jullie of ik dan gewoon mijn contract kan laten doorlopen en dan in bijvoorbeeld januari te verlengen? En nog een punt waar ik mee zit dan is dat ik mijn abbo wil verlagen zou dit dan ook nog mogelijk zijn? Ik zit bij Hi overigens.
Mischien niet het juiste topic, maar ik denk dat hier wel mensen zitten die mij kunnen helpen.
Het is toch zo dat je tot 3 maand ofzo na het aflopen van het contract nog kunt verlengen? En anders even contact opnemen met Hi ove wat de mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:46 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik zou dan tijdelijk voor prepaid gaan.
Ik weet alleen dat je 4 maanden van te voren al een nieuw toestel kan nemen en eventueel kan overstappen naar een andere aanbieder.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Het is toch zo dat je tot 3 maand ofzo na het aflopen van het contract nog kunt verlengen? En anders even contact opnemen met Hi ove wat de mogelijkheden zijn.
Capacitive is doordat er een lichte stroomwissel plaats vind oid, tussen de huid en het schermquote:Op maandag 14 september 2009 23:06 schreef -Menn0- het volgende:
Meaning?![]()
Wat is het grote merkbare verschil tussen resistive en capacitive?
Het merkbare verschil is dat capacitive veel beter werkt. Zit oa op de iPhone.quote:Op maandag 14 september 2009 23:06 schreef -Menn0- het volgende:
Meaning?![]()
Wat is het grote merkbare verschil tussen resistive en capacitive?
Zal voor de Aziatische markt zijn. Daar zijn ze namelijk gek op pennetjes en je hebt daar wat betreft de talen meer leestekens en soorten letters dan wij haren hebben. Dat is ook een reden dat de iPhone niet echt wil aanslaan in Azie. Ondanks die deal met een telco onlangs.quote:Op maandag 14 september 2009 23:02 schreef Repeat het volgende:
Stom dat ze vast blijven houden aan een resistive touchscreen.
Je abbo wordt dan stilzwijgend per maand verlengd. Tot het moment van opzegging/verlenging. Gisteren toevallig nagevraagd. Dit wordt iig wel mijn volgende foon.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:02 schreef Multiply het volgende:
Ik wil dit toestel gaan halen bij mijn verlenging alleen nu heb ik een vraag: mijn abbo loopt tot eind oktober, maar ik wil deze telefoon waarschijnlijk pas later gaan halen zodat die hopelijk wat goedkoper is.
Weten jullie of ik dan gewoon mijn contract kan laten doorlopen en dan in bijvoorbeeld januari te verlengen? En nog een punt waar ik mee zit dan is dat ik mijn abbo wil verlagen zou dit dan ook nog mogelijk zijn? Ik zit bij Hi overigens.
Mischien niet het juiste topic, maar ik denk dat hier wel mensen zitten die mij kunnen helpen.
Ik zag het, opende Tweakers op 18:30quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:56 schreef PiRANiA het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)n-nederland-uit.html
Best kut want ik wou hem bij T4telecom halenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:41 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Belcompany gaat de N900 leveren!
http://www.allaboutphones(...)-naar-Nederland.html
In amsterdamquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:24 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga morgen naar de maemo summit
http://wiki.maemo.org/Maemo_Summit_2009
Ik wil ook supergraag heen, maar het is alleen voor genodigden hoorde ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:24 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga morgen naar de maemo summit
http://wiki.maemo.org/Maemo_Summit_2009
Lucky bastard, hoe heb jij toegang gekregen tot de summit?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:46 schreef PiRANiA het volgende:
WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO HOOOOOOOOOOO
Iedereen bij de summit krijgt 6 maanden een N900 gratis.
Gewoon inschrijven bij maemo.org, ik was er vroeg bijquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:50 schreef sc00p het volgende:
[..]
Lucky bastard, hoe heb jij toegang gekregen tot de summit?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Er komen mensen vanuit de hele wereld
Pics ofcourse.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
Wat een heilig apparaat
Er zijn uiteraard nog maar weinig apps, maar de indeling en alles zit gewoon goed in elkaar
Will be testin'
Is die 'groot' ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:32 schreef PiRANiA het volgende:
http://picasaweb.google.com/karlo1/N900?feat=directlink
Daar staan foto's, ik ben nog bezig met uploaden, dus er komt steeds meer bij (11 foto's totaal)
Hij is niet klein, maar zeker niet te groot. Wua gewicht is hij ook gewoon 'lekker', het voelt degelijk aanquote:
Ja, dan kan ik hem even namaken als papier modelquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:11 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hij is niet klein, maar zeker niet te groot. Wua gewicht is hij ook gewoon 'lekker', het voelt degelijk aan
Wil je afmetingen?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ja, dan kan ik hem even namaken als papier model(nerd-alert)
Lijkt me redelijk normaalquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:38 schreef PiRANiA het volgende:
Accu vanmiddag opgeladen.
MP3'tjes geluisterd, 1,5 uur series gekeken op TV.
Nu is de accu nog half vol.
Is de batterij-aanduiding wel een beetje logisch? Want als mijn N95 zijn eerste streepje verliest betekent dat dat hij minder dan de helft van de accu overheeft, en de rest van de streepjes gaan dan ook veel sneller weg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:38 schreef PiRANiA het volgende:
Accu vanmiddag opgeladen.
MP3'tjes geluisterd, 1,5 uur series gekeken op TV.
Nu is de accu nog half vol.
Voorlopig wel, maar ik weet verder niet hoe dat gaat lopenquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:30 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Is de batterij-aanduiding wel een beetje logisch? Want als mijn N95 zijn eerste streepje verliest betekent dat dat hij minder dan de helft van de accu overheeft, en de rest van de streepjes gaan dan ook veel sneller weg.
Van die standaard-laders?quote:Als ik deze telefoon koop heb ik straks 4 laders ervoor, dus wat maakt het eigenlijk uit
echt een ramp ehquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:30 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Is de batterij-aanduiding wel een beetje logisch? Want als mijn N95 zijn eerste streepje verliest betekent dat dat hij minder dan de helft van de accu overheeft, en de rest van de streepjes gaan dan ook veel sneller weg.
ik heb nu 1 nieuwe lader die bij mn n95 zat. dezelfde nog een keer bij mn nokia koptelefoon gekregen. en ik heb een opzetstukje voor mn oude nokia lader zodat ie ook in nieuwe nokias pastquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Voorlopig wel, maar ik weet verder niet hoe dat gaat lopen
[..]
Van die standaard-laders?
De N900 voldoet aan de nieuwe USB standaardquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
ik heb nu 1 nieuwe lader die bij mn n95 zat. dezelfde nog een keer bij mn nokia koptelefoon gekregen. en ik heb een opzetstukje voor mn oude nokia lader zodat ie ook in nieuwe nokias past
Nice. altijd kunnen opladen is wel chillquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
De N900 voldoet aan de nieuwe USB standaard
Als je ziet wat je er voor krijgtquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:03 schreef Kerol het volgende:
Tering wat een geweldige phone, alleen veel te duur..
geweldigquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
De N900 voldoet aan de nieuwe USB standaard
same herequote:Op maandag 12 oktober 2009 09:04 schreef JJH het volgende:
Waarom moet ik nog tot februari.
Misschien is ie tegen die tijd wel een beetje in prijs gezakt.
Nice, zit er een beetje een goede wekker op? ik heb nu op mn winmo telefoon g-Alarm, dan heb je zelfs doolhofjes voor het snoozen etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:50 schreef PiRANiA het volgende:
msn,skype en google talk werken nu. alles zit mooi bij elkaar gevoegd (1 contactpersonenlijst voor alles). nu google calendar en contacten synchronisatie opzetten
ja, per dag is het in te stellenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:40 schreef sc00p het volgende:
[..]
Nice, zit er een beetje een goede wekker op? ik heb nu op mn winmo telefoon g-Alarm, dan heb je zelfs doolhofjes voor het snoozen etc.
jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:02 schreef dabadbass het volgende:
Heb het niet heul gevold, heb je deze nu gekregen omdat jij bij een of ander congres was waar je je gewoon voor ingeschreven hebt?
lijkt allemaal prima te werken, gmail, talk en calendar werken iigquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dat vroeg ik me inderdaad af, hoe de integratie was met Google producten.
aangezien ik de kalender,mail,docs, etc gebruik
En hoe zijt gij er aan gekeumen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef Drommelsch85 het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenaar van N900 meldtVooral de dev- en extra repositories zijn erg leuk.. Quake 3 staat er inmiddels op
Wat ik heb is dat er een verouderde versie van Mail for Exchange opstaat, dat begreep ik ook van andere eigenaars.. Ik kan nog geen Google Contacts / Calendar synchen, dus mijn N900 nu ff niet als primair toestel gebruiken
@PiRANiA jij hebt gmail waarschijnlijk gewoon aan het werk via de ingebouwde mailcient?
Google Maps installeren is me nog niet gelukt omdat JAVA er ook niet opzit.
Een aantal personen die op de Maemo Summit zijn geweest hebben een test toestel meegekregen voor 6 maanden oid..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:17 schreef dabadbass het volgende:
[..]
En hoe zijt gij er aan gekeumen?
calendar <-> gmail?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:56 schreef dabadbass het volgende:
En die google calendar is te synchroniseren met je gmail account?
contacts en calendar syncen werkt bij mij welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef Drommelsch85 het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenaar van N900 meldtVooral de dev- en extra repositories zijn erg leuk.. Quake 3 staat er inmiddels op
Wat ik heb is dat er een verouderde versie van Mail for Exchange opstaat, dat begreep ik ook van andere eigenaars.. Ik kan nog geen Google Contacts / Calendar synchen, dus mijn N900 nu ff niet als primair toestel gebruiken
@PiRANiA jij hebt gmail waarschijnlijk gewoon aan het werk via de ingebouwde mailcient?
Google Maps installeren is me nog niet gelukt omdat JAVA er ook niet opzit.
Nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:20 schreef sc00p het volgende:
Hoe zit het eigelijk met de FM transmitter, als je hem gebruikt in de auto werkt het dan of niet?
Dat jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:47 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Een aantal personen die op de Maemo Summit zijn geweest hebben een test toestel meegekregen voor 6 maanden oid..
Welke settings heb je gebruikt? Hier firmware 1.2009.41-10, ook van de Maemo Summit dus ik denk dat we dezelfde hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:56 schreef PiRANiA het volgende:
contacts en calendar syncen werkt bij mij welcalendar via mail for exchange, gmail via ingebouwde client
server m.google.com, poort 443, beveiligd, username zonder @gmail.com, wachwoord ingevuld uiteraard, domein leeggelaten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:11 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Welke settings heb je gebruikt? Hier firmware 1.2009.41-10, ook van de Maemo Summit dus ik denk dat we dezelfde hebben?
Ik ben nu al iets verder, maar het contact leggen met de server duurt eeuwen (maakt niet uit welke verbinding ik gebruik) maar ik krijg regelmatig de melding dat de server niet reageert.
In de wizard e-mail sync uitvinken neem ik aan? Want reageren doet-ie nog niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
server m.google.com, poort 443, beveiligd, username zonder @gmail.com, wachwoord ingevuld uiteraard, domein leeggelaten.
Emailsync uitgezet, kalender aan, contactpersonen uit (eerste keer aan, ze zijn wel de 1e keer geïmporteerd
->Dar niet reageren stopte toen ik mailsync enzo had uitgezet
inderdaad... zoek anders de google-help pagina even op.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 01:07 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
In de wizard e-mail sync uitvinken neem ik aan? Want reageren doet-ie nog niet.
Hij trilt idd, je krijgt je SMS'je als soort van geel popupje te zien zodat je meteen je bericht kan lezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Hoe is het als je een smsje krijgt enzo?
ik neem aan dat die kan trillen?
Maar krijg je net als bij de Iphone gelijk dat smsje te zien of?
Hoe ziet je inbox eruitquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Hij trilt idd, je krijgt je SMS'je als soort van geel popupje te zien zodat je meteen je bericht kan lezen.
Ik heb er bijna geen SMSjes instaan omdat ik het toestel nu ff niet actief in gebruik heb door het Exchange gezeik (nog steeds hetzelfde probleem PiRANiA). Ik moet dus nog even mijn good old Nokia N82 gebruiken.quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:14 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
inbox is een beetje iPhone stijl, op de conversatie-manier waarbij je eigen reply eronder staat. Je kan makkelijk in één keer alle conversaties met een bepaalde contactpersoon zien.
Dat is wel heel erg tof ja!quote:Op woensdag 30 september 2009 02:56 schreef Dutchguy het volgende:
Dat maakt het dus wel echt erg leuk.
ja, afhankelijk van het omgevingslichtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:57 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Lichten de toetsen op? (het toetsbord)
Terugsturenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:10 schreef Tazar_Yoot het volgende:
wat moeten jullie met de toestellen doen eigenlijk na die 6 maanden?
Jaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:14 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
En daar heb je een contract voor moeten afsluiten ofso?
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
IM en SMS komen door elkaar heen![]()
ff lezenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Die review van AllAboutPhones is echt fucking uitgebreid!
http://allaboutphones.nl/reviews/144/Nokia-N900.html
Even getest en: nee, dat verschil is niet te zien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:50 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Even een, misschien rare vraag.
maar je kan dus onder een contact meerdere nummers opslaan
Prive, werk, mobiel etc.
Als die gene dan vanaf werk belt , zie je dan ook dat die vanaf werk belt, en niet alleen de naam?
Hier erger ik me lichtelijk aan bij mn huidige telefoon
Jammer, kijken of ik tegen die tijd met een developer in contact kan komenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Even getest en: nee, dat verschil is niet te zien.
Ik kan het wel vragen op bugzillaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:22 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Jammer, kijken of ik tegen die tijd met een developer in contact kan komen
hopen dat het niet te moeilijk is
Would be awesomequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:27 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik kan het wel vragen op bugzilla
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=5552quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:28 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Would be awesome
Je snapt wat ik bedoel toch?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=5552
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik zie er praktisch weinig voordeel van, maar goed
Nee heb ik nooit, maar goedquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:48 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
jammer.
Als iemand je belt dan vraag je wel is, waar ben je?
en als diegene dan met de huistelefoon belt, dan krijg je een antwoord van: thuis! ik bel met de huistelefoon
ofso
Iemand van Nokia heeft gereageerd:quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:48 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
jammer.
Als iemand je belt dan vraag je wel is, waar ben je?
en als diegene dan met de huistelefoon belt, dan krijg je een antwoord van: thuis! ik bel met de huistelefoon
ofso
quote:Comment #1 from Mikhail Zabaluev (Nokia) 2009-10-19 15:26:50 GMT+3 [reply]
In our UI concepts overall, we emphasize people and communication events over
the actual medium of communication. But I guess it's still important in some
cases.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Iemand van Nokia heeft gereageerd:
[..]
En van de sholes weten we niet wanneer hij uitkomt, mijn abo loopt af op 14 dec. dan zal de sholes er wss nog niet zijn denk ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:18 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Tof.
Zat te twijfelen over die N900 of Moterola Sholes
maar wat een lelijk ding is dat zeg
Je kan 4 maanden voordat je abonnement afloopt verlengen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:44 schreef SinofEnvy het volgende:
Vraag. Ik wil de N900 halen, maar wil dit icm met een verlenging van een Vodafone abbo. Dit abbo kan echter wel pas over 4 maanden oid verlengd worden. Kan ik ook als ik online bestel via bijv 2call, belnu of wat dan ook (waar hij beschikbaar is en wat interessant is) m'n abbo vervroegd verlengen?
Bij mij is het dan wel zoo dat ik dat bij mijn eigen aanbieder moet doen, als ik bij een PhoneHouse of Belcompany langs ga is het 3 maanden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Je kan 4 maanden voordat je abonnement afloopt verlengen.
Ik heb het hele sync proces nogmaals doorlopen, maar nog steeds niet synchen, wat de G1 en zelfs mijn Nokia E50 natuurlijk wel out of the box deedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ja, per dag is het in te stellen![]()
[..]
jakon gewoon inschrijven
[..]
lijkt allemaal prima te werken, gmail, talk en calendar werken iig
Dat ding zal wel alleen in Amerika uitkomen. Ik heb al heel lang niks leuks meer gezien van Motorola, beetje dood op de Europa markt. Gemiste kans, waar de marketing daar schijt aan lijkt te hebben?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:55 schreef sc00p het volgende:
[..]
En van de sholes weten we niet wanneer hij uitkomt, mijn abo loopt af op 14 dec. dan zal de sholes er wss nog niet zijn denk ik.
...Dat zei ik zelf ook al, ja. Mijn vraag was of dat ook via Phonehouse etc kan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Je kan 4 maanden voordat je abonnement afloopt verlengen.
Wow, ziet er goed uitquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:09 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
screenie van de browser met FOK!
Oef... Er moesten inderdaad nog een hoop dingen gebeuren, en er zijn heel veel verbeter-requests ingevoerd...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:04 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Wow, ziet er goed uit!
Wel slecht nieuws van engadget!
http://www.engadget.com/2(...)me-time-in-november/
Wel fijn die communityquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Oef... Er moesten inderdaad nog een hoop dingen gebeuren, en er zijn heel veel verbeter-requests ingevoerd...
Iphone vergelijken met de N900quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:49 schreef Cwaas het volgende:
Volgende week ga ik mijn abo verlengen bij HI. Ik zou dan de N900 gratis erbij krijgen. Ik kan echter ook 4mnd. wachten tot mijn abo is afgelopen en dan naar tmobile overstappen en een Iphone kiezen. Ik twijfel erg, wat is volgens jullie het voordeel van de N900 boven de Iphone? Of is de Iphone toch gewoon beter?
Had hem ook gelezen. vond ze alleen niet concreet genoeg. ik ben dan juist benieuwd WAT er overschreden isquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:24 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.engadget.com/2(...)fringes-ten-patents/
ja belachelijk he.. Vooral omdat dan te vragen in een topic dat er al over het toestel is. Hoe kom ik er toch bij... Toch bedankt voor je mening over de Iphone. Zeer goed beargumenteerd. Echt precies de reactie die ik zocht!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:28 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Iphone vergelijken met de N900
een zwaar overhyped toestel wat net niet lekker werkt, tegenover een toestel waar nog bijna geen ervaringen over te lezen zijn.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:43 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Had hem ook gelezen. vond ze alleen niet concreet genoeg. ik ben dan juist benieuwd WAT er overschreden is
http://www.nokia.com/pres(...)lease?newsid=1349562quote:Espoo, Finland - Nokia announced that it has today filed a complaint against Apple with the Federal District Court in Delaware, alleging that Apple's iPhone infringes Nokia patents for GSM, UMTS and wireless LAN (WLAN) standards.
Ik denk dat deze telefoon veel meer potentie heeftquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:40 schreef Cwaas het volgende:
r
[..]
ja belachelijk he.. Vooral omdat dan te vragen in een topic dat er al over het toestel is. Hoe kom ik er toch bij... Toch bedankt voor je mening over de Iphone. Zeer goed beargumenteerd. Echt precies de reactie die ik zocht!!
m.a.w. als je er niks echt nuttigs over te zeggen hebt kan je beter gewoon niet op die 'invoeren' knop drukken.
Dat de accuduur neit geweldig is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Jammer, maar nu al 2 reviews over die accu duur, dat kan ik niet altijd gebruiken
moet toch maar kijken naar een andere telefoon
Ik gebruik een telefoon toch redelijk veel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat de accuduur neit geweldig is?
Gister hele dag niet gebruikt (24u buiten de lader), 1/5e uit de accu.
Goed beargumenteren?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:40 schreef Cwaas het volgende:
r
[..]
ja belachelijk he.. Vooral omdat dan te vragen in een topic dat er al over het toestel is. Hoe kom ik er toch bij... Toch bedankt voor je mening over de Iphone. Zeer goed beargumenteerd. Echt precies de reactie die ik zocht!!
m.a.w. als je er niks echt nuttigs over te zeggen hebt kan je beter gewoon niet op die 'invoeren' knop drukken.
Vind jij de geluidskwaliteit tijdens het bellen van deze telefoon ook wat aan de "mindere" kant?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:16 schreef PiRANiA het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)k-op-zakformaat.html
T.net review
met oordoppen is het uitstekend, 'gewoon' ietsje minder, maar prima te verstaan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Vind jij de geluidskwaliteit tijdens het bellen van deze telefoon ook wat aan de "mindere" kant?
Je kunt Wireless LAN / 3G-data ook gewoon uitschakelen en pas inschakelen als daar aanleiding toe is (bijv. browser opstarten). Toestel vraagt dan zelf om verbinding, om die reden is-ie dan ook niet achterlijk snel leeg. Idem voor standaard geotagging bij de camera, uitzetten die handel als je 't niet gebruikt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Jammer, maar nu al 2 reviews over die accu duur, dat kan ik niet altijd gebruiken
moet toch maar kijken naar een andere telefoon
Het zure is dat Maemo 6 dan wel multitouch mag gaan supporten, de hardware van de N900 doet dit niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Maemo 6 is ook al in ontwikkeling en biedt wel support voor multitouch en Gtk, wat inhoudt dat 5 alweer verouderd is bij release![]()
Persoonlijk mis ik portrait niet, de functies waarbij het handig is zijn er: bellen en tekst lezen (tomboy voglens mij)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:32 schreef Tegan het volgende:
Wel jammer dat hij alleen landscape mode heeft.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:00 schreef Tegan het volgende:
Is er een screenshot van hoe het eruit ziet als je belt?
wat een geile koelkastquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:51 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
wat een geile koelkastongebruikte koelkast van ¤100k waar je 8EB kan opslaan als ik het goed hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij heet het voor qwerty geen t9, maar woordvoorspelling ofzo.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:57 schreef lkb9000 het volgende:
Hoe werkt de t9 van deze telefoon? Qua voorkeurspositie van toegevoegde woorden en het automatisch toevoegen van woorden die je zonder t9 of per letter met t9 hebt getypt?
Ok tofquote:Op woensdag 4 november 2009 08:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
volgens mij heet het voor qwerty geen t9, maar woordvoorspelling ofzo.
dat kan je aan en uitzetten maar werkt goed. hij onthoudt welke woorden je veel typt en daar past hij de suggesties op aan
Je kan gewoon vanuit het OS applicaties downloaden ja. Je kan het vergelijken met een soort market, maar het zijn repositoriesquote:Op woensdag 4 november 2009 23:16 schreef mr_kunst het volgende:
Ik ben geinteresseerd in de N900, maar ik ben ook wel erg weg van het android-besturingssysteem, met name de android market (waar je een keer hoeft op hoeft te klikken en gelijk alle grats/betaalde applicaties onder categorie onderverdeeld staan)
Heeft het Maemo5 systeem ook zoiets als een market? (aangezien het ook open is zodat iedereen zijn of haar applicaties erop kwijt kan)
Zo ja? heeft iemand hiet misschien een afbeelding/screenshot van hoe dit er uit ziet?![]()
M.v.g.
quote:Op donderdag 5 november 2009 15:23 schreef mr_kunst het volgende:
okee als je nog een screenshot een keeer zou willen maken, ik ben wel heel benieuwd![]()
dus je heb ieder geval een soort van market in de telefoon zitten waar je van alles kunt downloaden daar gaat t mij voornamelijk om, hoef je namelijk niet heel internetsites af te gaan voor applicaties.
(dat je dan bv. Nav4All, 9292ov,poker etc. gewoon in de market kan vinden en niet op specifieke sites hoeft te downloaden)
ik snap niet dat iemand mms nodig heeft... niemand die ik ken heeft het ooit gebruikt, het is duur en kan maar tot 50kb dacht ik. om afbeeldingen te sharen kan je makkelijk mailen, verzenden via bluetooth of opsturen naar flickr oidquote:Op woensdag 11 november 2009 16:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zit er nou wel of geen MMS mogelijkheid op de N900? Op sommige sites staat het wel bij de specs en hierboven lees ik van niet.
Dat is de vraag helemaal niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik snap niet dat iemand mms nodig heeft... niemand die ik ken heeft het ooit gebruikt, het is duur en kan maar tot 50kb dacht ik. om afbeeldingen te sharen kan je makkelijk mailen, verzenden via bluetooth of opsturen naar flickr oid
Hij heeft geen mmsquote:Op woensdag 11 november 2009 18:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is de vraag helemaal niet.
quote:Op woensdag 11 november 2009 18:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is de vraag helemaal niet.
Ik gok dat het nog wel komt hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 02:36 schreef Rainesz het volgende:
Ik gebruik regelmatig MMS.
jammer dat het hier dan niet opzit.
dan maar alles uppen naar flickr of iets dergelijks hehe
Had inderdaad wat gegoogle'd en kwam op verschillende sites tegen dat er wel een firmware update snel beschikbaar zou komen.quote:Op donderdag 12 november 2009 07:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik gok dat het nog wel komt hoor. Het is geen hardwarefeature...
Wat perfect. Ik mag van mezelf pas in 2010 een nieuwe phone kopenquote:Op zondag 15 november 2009 23:56 schreef mr_kunst het volgende:
bij GSMArena staat de N900 nu officieel op "Released", jammer genoeg (als ik de site van The Phonehouse mag geloven) komt hij in Nederland pas in Januari 2010 nog even geduld dus nog
http://www.smartphoneshop.nl/product/79544/nokia-n900-qwerty.htmlquote:Op maandag 16 november 2009 00:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat perfect. Ik mag van mezelf pas in 2010 een nieuwe phone kopen.
Feli!quote:Op maandag 23 november 2009 15:17 schreef Rooseboom het volgende:
preorder is me net bezorgd...het is ff wennen maar het toestel is erug lekker
ja stiekem hoop ik niet dat het zo'n hype wordt als de iphone je wilt wel een speciaal toestelletje houdenquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:50 schreef PiRANiA het volgende:
Wordt gezellig met al die N900'ers zo
Zullen we wedden van nietquote:Op dinsdag 24 november 2009 18:00 schreef Rainesz het volgende:
Zolang er maar genoeg apps komen voor de N900 wordt hij minstens net zo populair als de Iphone.
Nokia is al jaren de grootste smartphoneboerquote:Op dinsdag 24 november 2009 18:55 schreef Tegan het volgende:
Must. Buy..
Nog paar maandjes wachten.
Sowieso iPhone is echt zo'n hype, Nokia zal nooit zo groot worden, maar tevens ook zijn charme, niet zo'n massaproduct.
Maar niet met 1 toestelquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nokia is al jaren de grootste smartphoneboer
Dat hebben ze zeker goed voor elkaarquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:05 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Maar niet met 1 toestel
Apple heeft dat redelijk goed voor elkaar
De iphone kan je als 1 toestel zien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat hebben ze zeker goed voor elkaar(maar ook niet met 1 toestel
)
En HTC dan? Dacht dat die een stuk groter was.quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nokia is al jaren de grootste smartphoneboer
quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
En HTC dan? Dacht dat die een stuk groter was.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:00 schreef Rainesz het volgende:
Zolang er maar genoeg apps komen voor de N900 wordt hij minstens net zo populair als de Iphone.
Feliquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:16 schreef Robin-e30 het volgende:
Zie toevallig net dit topic
Ik heb de N900 uurtje geleden gehaald![]()
quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:38 schreef soapie het volgende:
Waar hebben jullie hem vandaan, ben aan het rondkijken maar ben er nog niet uit.....
quote:Op woensdag 25 november 2009 18:10 schreef Tegan het volgende:
Volgens Kieskeurig het goedkoopst.
http://www.algebeld.nl/index.php?Page=AbonnementCadeau&ProviderID=0&AbonnementID=0&Duration=0&Extends=0&Brand=1&PhoneID=483&BrandTypeColour=834&ProductPlusCategories=0&ProductPlusProducts=0&Order
quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:35 schreef lkb9000 het volgende:
Mooi om te weten dat deze telefoon niet gemaakt is voor mensen die 'egt' zeggenscheidt het iPhone publiek weer mooi van het n900 publiek
quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:35 schreef lkb9000 het volgende:
Mooi om te weten dat deze telefoon niet gemaakt is voor mensen die 'egt' zeggenscheidt het iPhone publiek weer mooi van het n900 publiek
Die flinke storing had mn vriendin ook last van ja, bijna 24uur dr telefoon niet kunnen gebruikenquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:19 schreef Tegan het volgende:
Vodafone is het beste qua internet. En verder heb ik ook geen klachten, al 8+ jaar tevreden klant, hoewel ze laatst wel een aantal storingen hadden (maar daar heb ik niets van gemerkt).
quote:Zorgeloos internet op je telefoon, zodat je overal kunt e-mailen en internetten, wanneer je maar wilt? Kies dan voor één van deze telefoons met mobiel internet. Met onze Zorgeloos Internet BloX kun je supersnel downloaden (3600 Kb/s) en uploaden (384 Kb/s).
Dat laatste zegt lekker veel...quote:Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Dus wel 10x zoveel...quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste zegt lekker veel...
Ja precies, en de rest van de providers zullen wel dezelfde regel hanteren dus dan blijft vodafone sowieso de bestequote:Op zaterdag 5 december 2009 16:44 schreef Tegan het volgende:
Het feit dat er bij Vodafone het snelste internet is zegt ook wel dat het gemiddelde daar wat hoger zal liggen...
Ik heb niet echt het geld om in 1 keer zo'n grote aankoop te doen, ik betaal het liever per maand af aan de provider, ook als het uiteindelijk iets meer geld kost.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:51 schreef Tegan het volgende:
Ik heb trouwens de N900 nog niet op de Vodafone-site gezien. Ik heb een goed sim-only abonnement en de telefoon koop ik wel los.
50% van wat ik betaal is voor internet en sms, dus dan is sim-only helemaal niet handigquote:
60 euro, teringquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:42 schreef Robin-e30 het volgende:
egt echt...![]()
Ben overigens al wat veder met de telefoon gister avond liggen stoeien en denk dat het wel goed komt
Ik heb trouwens een hi/kpn abbo sins gister
betaal voor internet 14 euro middel snel
1000 smsjes 10 euro
325 bel of 600 smsjes 27,50
verzekering 9 euro
en vroeger vond ik 15 euro al veel
mooi kut, ben benieuwd wanneer ik gezeik krijg hierover. Mn abonnement gaan btw pas in over 1 maandquote:2. Met Eindeloos online is het je helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
* Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
* Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
* een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding
3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon
Nog niet geprobeerd, ben benieuwd hoe het werktquote:Op zondag 6 december 2009 15:51 schreef sc00p het volgende:
Hoe gebruiken jullie msn? ik heb nu Amsn installed maar die werkt echt veel te traag...
haze plugin ofzo dacht ik. Dan kan je msn gewoon toevoegen onder 'accounts'quote:Op zondag 6 december 2009 15:51 schreef sc00p het volgende:
Hoe gebruiken jullie msn? ik heb nu Amsn installed maar die werkt echt veel te traag...
Die nieuwe standaard. Een usb-ding. Geen idee hoe dat heetquote:Op zondag 6 december 2009 19:16 schreef Tegan het volgende:
Watvoor oplader-aansluiting zit er eigenlijk aan? Zelfde als bij de N95?
Zelfde als de N97. mini-usb.quote:Op zondag 6 december 2009 19:16 schreef Tegan het volgende:
Watvoor oplader-aansluiting zit er eigenlijk aan? Zelfde als bij de N95?
quote:Op zondag 6 december 2009 19:31 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Zelfde als de N97. micro-usb.
Verzekering...quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:42 schreef Robin-e30 het volgende:
egt echt...![]()
Ben overigens al wat veder met de telefoon gister avond liggen stoeien en denk dat het wel goed komt
Ik heb trouwens een hi/kpn abbo sins gister
betaal voor internet 14 euro middel snel
1000 smsjes 10 euro
325 bel of 600 smsjes 27,50
verzekering 9 euro
en vroeger vond ik 15 euro al veel
klopt ik heb ook Haze,quote:Op zondag 6 december 2009 16:34 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
haze plugin ofzo dacht ik. Dan kan je msn gewoon toevoegen onder 'accounts'
whoowquote:
Mijn een keer bij een reisverzekering vergoed gekregen, ahah, was wel op reis daar niet van. Gelukkig dat ik niet zon dure verzekering had afgesloten bij mn gsmquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef Olle. het volgende:
[..]
whoow
ik heb ook een verzekering
wil een toestel a 600 euro echt wel verzekerd hebben...
had mijn vorige ook laten stuiteren zonder pardon een nieuwe gekregen.
dus verzekering zeker wel!
Op maemo talk heb je echter ook mensen die klagen dat hun n900 stuk is. Vermelden ze pas later dat ze de devel repo hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Gister gehaald. 'Dure' KPN-bundel genomen zodat hij gratis was en over drie maandjes bundel downgraden.![]()
Beste mobiele stukje techniek ooit! Tenminste, zodra je de extra en extra devel repositiries aanzet zodat je een hele zwik aan extra software krijgt.
quote:
1 2 3 4 5 6 | deb https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/mr0 ./ deb http://repository.maemo.org/extras/ fremantle free non-free deb http://browser-extras.garage.maemo.org/browser-extras/ chinook browser-extras deb http://repository.maemo.org/extras/ fremantle free non-free deb http://repository.maemo.org/extras-devel/ fremantle free non-free |
Je kan ze ook gewoon via je App.manager in je Application Catalogs toevoegen als je wat minder terminalsavvy bent.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Staat bij mijn etc/apt/sources.list.d/hildon-application-manager.list
Het is een lijst met applicatiearchieven (http://maemo.org/development/sources/)
hmm ik hoop dat dat bij vodafone niet zo is want ik heb op een dag al 100mb verstooktquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:49 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Dus wel 10x zoveel...Bij Hi is dat ook zo.
Bij Hi zitten zoveel opgelichte mensen die internet aangesmeerd hebben gekregen, maar het nooit gebruiken, dat het gemiddelde blijkbaar onder de 23mb per maand ligt bij Hi
gelukkig voor jou niet!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Mijn een keer bij een reisverzekering vergoed gekregen, ahah, was wel op reis daar niet van. Gelukkig dat ik niet zon dure verzekering had afgesloten bij mn gsm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |