quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.
Voor gewone bescherming draait ze op dr eigen pc avast.
Wat draai je eigenlijk op die andere machines MB?
Avast zou ik sowieso als virusscanner gebruiken, maar aangezien die bij MB niks vindt, probeer ook ff die malware bytessquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Litso het volgende:
[..]
Ben m aan het downloaden. Sophos vond niks, maar ik weet niet of die er al van op de hoogte is. Ik heb de helpdesk meteen maar ff ingelicht
Dat weet ik welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat bedoel ik dus.(lets go back ontopic.)
Ik persoonlijk zou het heel omslachting doen (thats my middle namequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef MissBliss het volgende:
Even opnieuw opstarten, de J schijf is verdwenen
Hoe moet ik het netwerk scannen dan? De gedeelde schijven?
Netwerk scannen heeft niet echt veel zin als andere PC's ook Windows draaien. Trojans/virussen/malware nestelen zich 99% op de schijf waar Windows op geïnstalleerd is, meestal is dat door andere gebruikers niet toegankelijk via het netwerk. Tenzij de Admin erbij kan komen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef MissBliss het volgende:
Even opnieuw opstarten, de J schijf is verdwenen
Hoe moet ik het netwerk scannen dan? De gedeelde schijven?
Ok maar begrijp ik hieruit dat:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Flash en adobe reader.
[..]
[..]
Ik vraag me af waarom vista niet.
overigens, wat moet PCextreme hieraan doen? Als je gewoon de nieuwe adobe's hebt... loop je geen risico. PCE kan moeilijk adobe voor je gaan updaten
Trouwens, ik ben wel benieuwd naar de root login log van PC extreme. Kun je daaraan komen?
Ja. Als je het virus weghaalt, en je hebt een scanner die niet de bad iframes detecteerd (norton deed dat dus mooi niet gisteren) dan raak je opnieuw infected als je bv pietjepuk.nl bezoekt en die is besmet. Avast die ik heb, geef complete alarm bellen en dan heb je de keuze tussen doorgaan (en dus besmet worden) of de connectie afbreken zodat het iframe niet geladen wordtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ok maar begrijp ik hieruit dat:
Je besmet bent.
Je de virus weghaald.
Je website vernieuwd
Je alsnog nog een keer besmet kan raken omdat je een website hebt bezocht die alsnog besmet is?
Wat is het leven toch heerlijk met een Mac.
mja, netwerk is hier wel redelijk goed beveiligd, hangen 25.000 computers aan ofzo, laptop ligt nu bij ITquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]! En die helpdesk is nog steeds niet langs geweest?
Ik hoop stiekem dat je slim bent geweest en je laptop uit het netwerk hebt getrokken?
Maar je wilt niet weten hoeveel mensen die zooi nog gebruiken. Nieuwe comps worden grotendeels met mcafee geleverd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Norton en Mcafee zijn ook logge verouderde rukprogramma's die gewoon niet voorbereid zijn op de nieuwere soorten virussen en dus hard achterlopen, maar dit was al een jaartje of 8 zo.
Nee, in adobe dus. Want via adobe komt het binnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die moet dan toch gebruik maken van een enorm gat in je browser?
Ja, het scheelt je iig (tot nu toe) dit soort frustraties..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat is het leven toch heerlijk met een Mac.
Via de Adobe plugins waarvan je browser gebruik maken..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die moet dan toch gebruik maken van een enorm gat in je browser?
Dat dus iddquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Via de Adobe plugins waarvan je browser gebruik maken..
Okquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou het heel omslachting doen (thats my middle name) en die malware bytes op een schijfje zetten en individueel op alle pc's draaien .
Ja?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:26 schreef Qwea het volgende:
aah, er is druk iemad bezig met je site weer ok te maken zie ik
Nou is het duidelijk dat het ftp gegevens steelt... maar in het stukje hier boven staat " wachtwoorden en gebruikers namen" dus dat geldt ook voor e-mail e.d?quote:Nieuwe kampioen
Volgens ScanSafe is Gumblar erger dan Conficker, een worm die zich verspreidt via een gat in Windows, om vervolgens namaak antivirussoftware te installeren en de echte uit te schakelen. Gumblar was de eerste twee weken van deze maand goed voor veertig procent van de malware die werd geblokkeerd door ScanSafe.
De worm gedraagt zich anders dan Conficker, hij dringt dieper binnen en onderschept en monitort het webverkeer. Daarnaast wordt er een Trojaans paard geïnstalleerd dat data zoals wachtwoorden en gebruikersnamen steelt, aldus Cnet.
Jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ok
Ja goed idee wel
Oh, minilaptop heeft geen cd-romstation, kijken of het op een usb-stick past
[..]
Ja?
Ik durf er niet meer te kijken
Ik vind het ook zeer hilarisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Stiekem ben ik toch wel weer benieuwd naar de uitkomst van dit topic, meer als in hoeveel tijd men eraan kwijt is, hoeveel frustratie het oproept en hoeveel geld er verloren omdat mensen niet normaal aan het werk kunnen..
sorry..
Oh dat, ja ik weet niet wat dat is, volgens mij gewoon het virus?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jaje site is fucked up, dus ik neem aan dat iemand ermee bezig is
Nou, erg veel tijd. Het bedrijf waar mijn vriend werkt heeft het dus ook. En die hebben dus echt veel ftp gegevens van klanten e.d. En ik geloof dat de halve afdeling nu met dat virus bezig isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Stiekem ben ik toch wel weer benieuwd naar de uitkomst van dit topic, meer als in hoeveel tijd men eraan kwijt is, hoeveel frustratie het oproept en hoeveel geld er verloren omdat mensen niet normaal aan het werk kunnen..
sorry..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |